Ik zie niet helemaal in waar je hiermee naartoe wilt. Het moge duidelijk zijn dat vrijwel iedereen last heeft van deze situatie. Ik ook. Zeker in de periode van maart tot juli, toen de beperkingen zwaarder waren. Ik wil je best vertellen dat ik behoorlijk eenzaam, somber en misschien ook wel licht depressief ben geweest in die periode. Maar it was what it was. En op een gegeven moment kon en mocht er gelukkig weer een hoop.quote:Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ben gewoon benieuwd, of je vanaf maart elke dag thuis zit.
Holy shit!quote:
quote:Percentages positief per stadsdeel met-de-rekenmachine:
Centrum: 13,9%, was 8,3
Nieuw West: 19%, was 11,1
Noord: 11,9%, was 7,9
Oost: 12,2%, was 7,5
West: 13,1%, was 7,7
Zuid: 12,3%, was 8,1
Zuid Oost: 21,9%, was 20
Totaal 13.165 afgenomen tests, was 12.904.
Ik dacht dat van Amsterdam naar Almere al te ver was.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a358161a/
Party people...
En de lampen gaan aan, dat zal ze leren.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de horeca een uurtje eerder dicht.
Dat zal het virus lerenquote:Op woensdag 23 september 2020 13:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de horeca een uurtje eerder dicht.
Wat wil je nou, dat we het allemaal zo enorm zielig voor je vinden dat je het een beetje saai vindt thuis?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef matthijst het volgende:
[..]
Haha, schitterend dat eenzijdige inlevingsvermogen
Nieuw-West en Zuid-Oost zijn toch totaal geen studenten? Dat is toch vooral 'de groep die niet genoemd mag worden'? qua inwoners?quote:
Welke regels ?quote:Op woensdag 23 september 2020 08:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee je omzeilt de regels. Alsof er buiten de randstad geen Corona is. Egoïstisch gedrag.
Vast wel, maar die heilige in de lucht beschermt ze wel en anders zal het met een reden zijn.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:17 schreef CherryLips het volgende:
Hoe zit het met de vertaalde informatievoorziening voor wijken waar een groot deel allochtoon is (woord mag je niet meer gebruiken he? iets met migratie-achtergrond?) Bereiken alle maatregelen hen wel?
Zeker niet als het gewoon in een select gezelschap gebeurt en geen grootschalige bijeenkomsten in vreetschuren.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Als de besmettingen tegen die tijd weer behoorlijk zijn ingedamd hoeft dat ook helemaal geen probleem te zijn.
Ik ben het niet eens mijn alles wat hij post, maar het kan zeker wel zo zijn dat het voor sommige mensen, zoals voor hem, zwaar is om al die tijd al thuis te werken. Dat is net zo legitiem als alle andere ervaringen en gevoelens van mensen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je nou, dat we het allemaal zo enorm zielig voor je vinden dat je het een beetje saai vindt thuis?
In elk Europees land lijkt sprake van enorme clusters onder allochtone bevolkingsgroepen. Zal deels komen door communicatie en deels doordat ze allemaal opgehokt bij elkaar wonen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:17 schreef CherryLips het volgende:
Hoe zit het met de vertaalde informatievoorziening voor wijken waar een groot deel allochtoon is (woord mag je niet meer gebruiken he? iets met migratie-achtergrond?) Bereiken alle maatregelen hen wel?
Er is ook best wel wat mogelijk maar het haalt wel de spontaniteit eraf. Er zijn mensen die heel gestructureerd hun hele week plannen en dat prima vinden. Mijn leven is niet zo gestructureerd en ik plan het liefst zo min mogelijk. Als ik naar de kroeg wil om een lekkere pot bier te drinken dan plan ik dat niet 2 dagen van te voren.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk je eigen keus.
Je kunt óók proberen er het beste van te maken in de tijd en op de manier dat het wél mogelijk is.
Ik vind het soms ook lastig. Als je iets wil doen en je realiseert dat je moet reserveren voor een museumbezoek, bijvoorbeeld. Dat is dan even stom, en als ik dan graag genoeg wil, reserveer ik. En als ik het dan toch teveel gedoe vind, dan ga ik niet. Anders zou ik sowieso gegaan zijn en misschien nog wel een hoop andere leuke dingen gedaan hebben. Maar er is wel iets mogelijk. Net als met afspreken met vrienden in de horeca.
Het vergt inderdaad aanpassing, maar als dat het enige is, zou dat toch enige tijd te doen moeten zijn?
Hij zegt het wat hard voor sommigen blijkbaar, maar heeft ook ergens gewoon een punt toch? Niet alles kan nog. Daar kun je last van hebben of niet, maar respecteer dat gewoon ipv steeds maar te roepen dat iemand niet moet janken.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je nou, dat we het allemaal zo enorm zielig voor je vinden dat je het een beetje saai vindt thuis?
Met een beetje pech zal dit ook weer een grote klap zijn voor een deel van de horeca, de komende Kerst. Wat een vooruitzicht.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker niet als het gewoon in een select gezelschap gebeurt en geen grootschalige bijeenkomsten in vreetschuren.
Weet je dat ik die hele maatregel eerst niet eens begreep? De boel eerder dicht en het licht aan? Staat dat normaal niet aan dan? Duurde even voordat ik begreep wat ze nu precies bedoelden. Kennelijk zit ik niet vaak genoeg in en kroeg ofzo.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En de lampen gaan aan, dat zal ze leren.
Percentages zijn allemaal hoog maar de stadsdelen met de allerhoogste cijfers verbazen mij ook weer niks.quote:
quote:Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat van Amsterdam naar Almere al te ver was.
Denk toch dat het te maken heeft met een cultuurverschil, veel etnische groeperingen in stadsdeel Zuidoost waar veelal erg close zijn met familie. Zo'n twee jaar geleden lag ik in het ziekenhuis een paar nachten met tegenover mij een Surinaams meisje. Waar bij mij dagelijks alleen mijn ouders op bezoek kwamen en zo nu en dan enkele vrienden, kwam bij haar echt elke dag de gehele familie op bezoek met eten en al.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand iets zeggen over die extreme cijfers uit Zuidoost? Is het het kantoorpersoneel of Bijlmer bevolking?
Ja, wij hebben altijd een kerstdiner met de hele familie, maar er is al min of meer consensus dat we het niet gaan doen dit jaar vanwege alle rompslomp eromheen.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met een beetje pech zal dit ook weer een grote klap zijn voor een deel van de horeca, de komende Kerst. Wat een vooruitzicht.
Ja, heel begrijpelijk allemaal hoor, maar wat willen mensen dan dat hier aan wordt gedaan en wie moet dat gaan doen?quote:Op woensdag 23 september 2020 13:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er is ook best wel wat mogelijk maar het haalt wel de spontaniteit eraf. Er zijn mensen die heel gestructureerd hun hele week plannen en dat prima vinden. Mijn leven is niet zo gestructureerd en ik plan het liefst zo min mogelijk. Als ik naar de kroeg wil om een lekkere pot bier te drinken dan plan ik dat niet 2 dagen van te voren.
Ik begrijp waar we het voor doen maar dat maakt het er niet leuker op en simpelweg zeggen dat we dat maar weg moeten relativeren is voor de meesten zo simpel niet. Je wordt er niet gelukkiger van in ieder geval. Dat is óók wat een pandemie met een mens doet. Het is niet alleen maar de ziekenhuizen die volstromen. Het is niet alléén maar de bejaarden die zeer kwetsbaar zijn.
Het is zoveel meer waar geen of amper rekening mee wordt gehouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |