abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195215810
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:51 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ben gewoon benieuwd, of je vanaf maart elke dag thuis zit.
Ik zie niet helemaal in waar je hiermee naartoe wilt. Het moge duidelijk zijn dat vrijwel iedereen last heeft van deze situatie. Ik ook. Zeker in de periode van maart tot juli, toen de beperkingen zwaarder waren. Ik wil je best vertellen dat ik behoorlijk eenzaam, somber en misschien ook wel licht depressief ben geweest in die periode. Maar it was what it was. En op een gegeven moment kon en mocht er gelukkig weer een hoop.

Niemand wil extra maatregelen. Niemand wil deze klotesituatie. En juist daarom zeggen veel mensen nu: doe iets voordat het te laat is en we terug moeten naar de situatie van eerder dit jaar.

Het idee van niets doen is simpelweg niet mogelijk. Dat gaat ook nooit gebeuren. Dat snap je toch wel? Hoe zie je dat voor je? Dat het overtollige aantal zieke mensen die zorg nodig hebben buiten de omheiningen van ziekenhuizen liggen te creperen ofzo? Kom op.
pi_195215812
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:13 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Hek eromheen graag.
Holy shit! :o

quote:
Percentages positief per stadsdeel met-de-rekenmachine:

Centrum: 13,9%, was 8,3
Nieuw West: 19%, was 11,1
Noord: 11,9%, was 7,9
Oost: 12,2%, was 7,5
West: 13,1%, was 7,7
Zuid: 12,3%, was 8,1
Zuid Oost: 21,9%, was 20

Totaal 13.165 afgenomen tests, was 12.904.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195215817
quote:
Ik dacht dat van Amsterdam naar Almere al te ver was.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195215822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[..]

Gelukkig gaat de horeca een uurtje eerder dicht :).
pi_195215839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

En de lampen gaan aan, dat zal ze leren.
Tap tap tap
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:17:25 #281
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215841
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dat zal het virus leren :Y
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195215842
En dan over een maandje liggen alle IC's vol met Amsterdammers, kan het overige volk weer uitwijken naar Duitsland voor dat misbaksel van een stad.
pi_195215849
Hoe zit het met de vertaalde informatievoorziening voor wijken waar een groot deel allochtoon is (woord mag je niet meer gebruiken he? iets met migratie-achtergrond?) Bereiken alle maatregelen hen wel?
Tap tap tap
  woensdag 23 september 2020 @ 13:18:11 #284
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195215851
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

Haha, schitterend dat eenzijdige inlevingsvermogen :W
Wat wil je nou, dat we het allemaal zo enorm zielig voor je vinden dat je het een beetje saai vindt thuis?
pi_195215865
Kan iemand iets zeggen over die extreme cijfers uit Zuidoost? Is het het kantoorpersoneel of Bijlmer bevolking?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195215866
quote:

[..]

[..]

Nieuw-West en Zuid-Oost zijn toch totaal geen studenten? Dat is toch vooral 'de groep die niet genoemd mag worden'? qua inwoners?

Kerken en moskeeën waren uitgezonderd van die max 50 ook toch? Je zou zeggen dat je daar wat aan moet kunnen doen?
  woensdag 23 september 2020 @ 13:18:57 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195215869
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee je omzeilt de regels. Alsof er buiten de randstad geen Corona is. Egoïstisch gedrag.
Welke regels ?

Er zijn (nog) geen regels anders dan een eigen verwachting. Dat betere regels wenselijk zijn omdat een lokale maatregel - zoals te verwachten - niet effectief blijkt; is een compleet ander verhaal. Dan daarmee mensen die in dat gat springen dan egoïsme verwijten, is dat zo willen framen.

Als ik weet dat het druk in de trein wordt, ga ik niet daarom de volgende nemen maar probeer strategisch als eerste toch een plaats te bemachtigen. Nofi, uitkijken om anderen niet de eigen gedragsnormen op te leggen omdat die zo "logisch" (of comfortabel) lijken te zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Redactie Frontpage woensdag 23 september 2020 @ 13:19:35 #288
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195215882
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:17 schreef CherryLips het volgende:
Hoe zit het met de vertaalde informatievoorziening voor wijken waar een groot deel allochtoon is (woord mag je niet meer gebruiken he? iets met migratie-achtergrond?) Bereiken alle maatregelen hen wel?
Vast wel, maar die heilige in de lucht beschermt ze wel en anders zal het met een reden zijn.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 23 september 2020 @ 13:20:33 #289
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215891
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Als de besmettingen tegen die tijd weer behoorlijk zijn ingedamd hoeft dat ook helemaal geen probleem te zijn.
Zeker niet als het gewoon in een select gezelschap gebeurt en geen grootschalige bijeenkomsten in vreetschuren.
pi_195215892
quote:
5s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat wil je nou, dat we het allemaal zo enorm zielig voor je vinden dat je het een beetje saai vindt thuis?
Ik ben het niet eens mijn alles wat hij post, maar het kan zeker wel zo zijn dat het voor sommige mensen, zoals voor hem, zwaar is om al die tijd al thuis te werken. Dat is net zo legitiem als alle andere ervaringen en gevoelens van mensen.

Ik denk dat juist het probleem is dat beide kanten zich niet eens een beetje kunnen of willen inleven in de andere kant.

Wat dat betreft liet Gommers gisteren heel mooi zien hoe je ook op een respectvolle en begripvolle manier om kunt gaan met iemand die er anders in staat en hoe je kunt proberen verbinding te maken. Dat is zoveel constrcutiever.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195215895
quote:
In elk Europees land lijkt sprake van enorme clusters onder allochtone bevolkingsgroepen. Zal deels komen door communicatie en deels doordat ze allemaal opgehokt bij elkaar wonen.
pi_195215896
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk je eigen keus.
Je kunt óók proberen er het beste van te maken in de tijd en op de manier dat het wél mogelijk is.

Ik vind het soms ook lastig. Als je iets wil doen en je realiseert dat je moet reserveren voor een museumbezoek, bijvoorbeeld. Dat is dan even stom, en als ik dan graag genoeg wil, reserveer ik. En als ik het dan toch teveel gedoe vind, dan ga ik niet. Anders zou ik sowieso gegaan zijn en misschien nog wel een hoop andere leuke dingen gedaan hebben. Maar er is wel iets mogelijk. Net als met afspreken met vrienden in de horeca.
Het vergt inderdaad aanpassing, maar als dat het enige is, zou dat toch enige tijd te doen moeten zijn?
Er is ook best wel wat mogelijk maar het haalt wel de spontaniteit eraf. Er zijn mensen die heel gestructureerd hun hele week plannen en dat prima vinden. Mijn leven is niet zo gestructureerd en ik plan het liefst zo min mogelijk. Als ik naar de kroeg wil om een lekkere pot bier te drinken dan plan ik dat niet 2 dagen van te voren.
Ik begrijp waar we het voor doen maar dat maakt het er niet leuker op en simpelweg zeggen dat we dat maar weg moeten relativeren is voor de meesten zo simpel niet. Je wordt er niet gelukkiger van in ieder geval. Dat is óók wat een pandemie met een mens doet. Het is niet alleen maar de ziekenhuizen die volstromen. Het is niet alléén maar de bejaarden die zeer kwetsbaar zijn.
Het is zoveel meer waar geen of amper rekening mee wordt gehouden.
pi_195215904
quote:
5s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hij zegt het wat hard voor sommigen blijkbaar, maar heeft ook ergens gewoon een punt toch? Niet alles kan nog. Daar kun je last van hebben of niet, maar respecteer dat gewoon ipv steeds maar te roepen dat iemand niet moet janken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195215909
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zeker niet als het gewoon in een select gezelschap gebeurt en geen grootschalige bijeenkomsten in vreetschuren.
Met een beetje pech zal dit ook weer een grote klap zijn voor een deel van de horeca, de komende Kerst. Wat een vooruitzicht.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195215911
quote:

[..]

En de lampen gaan aan, dat zal ze leren.
Weet je dat ik die hele maatregel eerst niet eens begreep? De boel eerder dicht en het licht aan? Staat dat normaal niet aan dan? Duurde even voordat ik begreep wat ze nu precies bedoelden. Kennelijk zit ik niet vaak genoeg in en kroeg ofzo.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:22:12 #296
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215915
quote:

[..]

[..]

Percentages zijn allemaal hoog maar de stadsdelen met de allerhoogste cijfers verbazen mij ook weer niks.
pi_195215918
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik dacht dat van Amsterdam naar Almere al te ver was.
_O-
pi_195215920
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand iets zeggen over die extreme cijfers uit Zuidoost? Is het het kantoorpersoneel of Bijlmer bevolking?
Denk toch dat het te maken heeft met een cultuurverschil, veel etnische groeperingen in stadsdeel Zuidoost waar veelal erg close zijn met familie. Zo'n twee jaar geleden lag ik in het ziekenhuis een paar nachten met tegenover mij een Surinaams meisje. Waar bij mij dagelijks alleen mijn ouders op bezoek kwamen en zo nu en dan enkele vrienden, kwam bij haar echt elke dag de gehele familie op bezoek met eten en al.

Daarom vrees ik ook erg voor Sinterklaas en Kerst aangezien dit de momenten zijn dat de "autochtone" Nederlander veelal met een bak familie in huis zit.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:23:31 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195215931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met een beetje pech zal dit ook weer een grote klap zijn voor een deel van de horeca, de komende Kerst. Wat een vooruitzicht.
Ja, wij hebben altijd een kerstdiner met de hele familie, maar er is al min of meer consensus dat we het niet gaan doen dit jaar vanwege alle rompslomp eromheen.
pi_195215941
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Er is ook best wel wat mogelijk maar het haalt wel de spontaniteit eraf. Er zijn mensen die heel gestructureerd hun hele week plannen en dat prima vinden. Mijn leven is niet zo gestructureerd en ik plan het liefst zo min mogelijk. Als ik naar de kroeg wil om een lekkere pot bier te drinken dan plan ik dat niet 2 dagen van te voren.
Ik begrijp waar we het voor doen maar dat maakt het er niet leuker op en simpelweg zeggen dat we dat maar weg moeten relativeren is voor de meesten zo simpel niet. Je wordt er niet gelukkiger van in ieder geval. Dat is óók wat een pandemie met een mens doet. Het is niet alleen maar de ziekenhuizen die volstromen. Het is niet alléén maar de bejaarden die zeer kwetsbaar zijn.
Het is zoveel meer waar geen of amper rekening mee wordt gehouden.
Ja, heel begrijpelijk allemaal hoor, maar wat willen mensen dan dat hier aan wordt gedaan en wie moet dat gaan doen?

Hier ligt een groot stuk eigen verantwoording. Mensen die zich kut voelen kunnen ook een afspraak maken met een psycholoog en er eens over gaan praten, in plaats van gaan rellen tegen maatregelen omdat ze zich ongehoord voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')