abonnement Unibet Coolblue
pi_195212384
Zijn er al praktische ideeën aangedragen om de 'risicogroep' te beschermen zodat de rest 'normaal' kan leven?
pi_195212386
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nergens kan niet. Of wil je zeggen dat je niet verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag?

Als iemand zegt: "Het is beter als je dat niet doet", en je doet het vervolgens toch en het gaat mis, wie is er dan verantwoordelijk? De persoon die je gewaarschuwd heeft, of jijzelf?
Op individueel vlak klopt dit, in groepsverband niet, omdat je dan ieder individu moet aanwijzen of niet voor de verantwoordelijkheid, waarbij ook bewijs moet worden geleverd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195212387
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat klopt dus niet.
Oh nee? Leg uit.
  woensdag 23 september 2020 @ 09:35:10 #104
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195212393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar deze week ook in het nieuws dat X percentage met mogelijke symptomen tóch naar het werk gaat. Waar ligt de grens en in hoeverre kun je het je veroorloven om (snel) thuis te blijven bij hele milde klachten?
Komt veel voor ook, en de oorzaak daarvan moet je vooral zoeken in dat het onwerkbaar is voor met name ouders met kleine kinderen die zo ongeveer om de week met een snotneus thuiskomen van de opvang en waarvan de kinderen van alles aan ziektekiemen mee naar huis nemen.

Die mensen hebben zo'n beetje een abonnement op de teststraat, blijken bij de vijfde test er niet eens meer doorheen te komen bij de GGD, de verlofdagen zijn op en de baan staat op de tocht. Dan gaat men iets sneller met een beetje keelpijn richting werkvloer, ja.
pi_195212403
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195212405
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar deze week ook in het nieuws dat X percentage met mogelijke symptomen tóch naar het werk gaat. Waar ligt de grens en in hoeverre kun je het je veroorloven om (snel) thuis te blijven bij hele milde klachten?
Ik zou denken wanneer je op het punt komt dat je vindt dat je je moet laten testen.
Begrijp best dat dit niet altijd makkelijk kan, maar ik kan me niet voorstellen dat dat geldt voor het hele percentage dat wel met klachten gaat werken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 23 september 2020 @ 09:36:01 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195212406
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn er al praktische ideeën aangedragen om de 'risicogroep' te beschermen zodat de rest 'normaal' kan leven?
Ja, in maart al toen de verpleeghuizen etc. dicht gingen. Heel praktisch, groot drama voor die mensjes.
pi_195212414
Dr John brandt het CDC en Nederlands faalbeleid terecht af.
Het klopt allemaal niet.
CDC's intrekken van dat het virus via aerosolen verspreid lijkt een politiek/economische reactie waarbij paniek en bijkomende gevolgen voorkomen belangrijker is.

Bij Nederland lijkt dat de zelfde logica omtrent de maatregelen of we zijn stiekem bezig met de herd immunity strategie nog steeds. Dan zijn onze acties heel logisch.



Hoe kunnen we op dit moment nog om mondkapjes heen? Of de rol van kinderen, binnen vs buiten en goede ventilatie omdat het virus zich ook verspreid via aerosolen.
Ik denk dat iedereen die het volgt vanaf februari inmiddels wel het volgende erkent.

- mondkapjes helpen
- virus kan via aerosolen verspreiden
- virus verspreid zich ook via grote druppels en beperkt via voorwerpen. Dus handen wassen en afstand houden blijft belangrijk.
- kinderen kunnen weldegelijk besmet raken en het verspreiden, ongeacht de leeftijd
- goede ventilatie is belangrijk/cruciaal
- buiten is relatief safe tenzij je vol in je gezicht gehoest wordt.
- vit d is belangrijk.
- snel kunnen laten testen is belangrijk

Dat er een hoop onderzocht moet worden ter verduidelijking is logisch. Evenals dat dit voor problemen zorgt in sommige situaties, sectoren.

Maar als we dit als uitgangsregels nemen zouden we toch veel meer besmettingen kunnen voorkomen en daarmee het virus beter kunnen bestrijden.

Hoofd in het zand en op maart info varen helpt niet.
Ik denk dat ieder weldenkend het begrijpt dat je niet vanaf het begin alle wijsheid in pacht hebt bij een nieuw virus.
Maar wees dan flexibel, transparant en vooral eerlijk.
pi_195212418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En ergens zijn weinig begripvolle werkgevers ook niet het resultaat van faalbeleid.
Ik vind ook dat er behoorlijk gefaald is op testgebied, maar je kunt niet alles afschuiven naar de overheid. Er is echt zoiets als eigen verantwoordelijkheid. Ziek is ziek, zéker nu.
Ziek is ziek maar tussen ziek en kuchje of een loopneus zit een groot verschil. Men heeft de drempel belachelijk laag ingesteld om te testen en je weet dat als de "r" in de maand zit honderdduizenden mensen verkouden worden dus het is niet dat je dit niet hebt zien aankomen.
blablablabla
  woensdag 23 september 2020 @ 09:37:52 #110
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195212425
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:34 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Oh nee? Leg uit.
De regering heeft bij herhaling gezegd dat de maatregelen pas eindigen als we een vaccin gevonden hebben. Dat moment wordt niet beïnvloed door het (wan)gedrag van mensen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195212431
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zou denken wanneer je op het punt komt dat je vindt dat je je moet laten testen.
Begrijp best dat dit niet altijd makkelijk kan, maar ik kan me niet voorstellen dat dat geldt voor het hele percentage dat wel met klachten gaat werken.
Het is vooral gevolg van het lange wachten momenteel. Als ze dat op korte termijn echt kunnen garanderen binnen 24/48u zal dat een minder groot probleem worden voor iedereen en zal het wellicht ook een positief effect hebben op het indammen van de verspreiding.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195212432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja, in maart al toen de verpleeghuizen etc. dicht gingen. Heel praktisch, groot drama voor die mensjes.
Dat was niet praktisch, en dat is niet de gehele risicogroep.
pi_195212435
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De regering heeft bij herhaling gezegd dat de maatregelen pas eindigen als we een vaccin gevonden hebben. Dat moment wordt niet beïnvloed door het (wan)gedrag van mensen.
Ik heb het over de tweede lockdown die eraan komt. Als mensen dan schijt hebben duurt het langer voordat de cijfers teruglopen, waardoor later versoepeld gaat worden
  woensdag 23 september 2020 @ 09:40:43 #114
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195212456
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weet je puppy? Normaal zou ik zeggen dat het inderdaad de kneuzen zouden zijn uit de bevolking.

Maar met dit corrupte faalbeleid vol leugens gedraai, eigen belang, gedraai en zelf niet eens opvolgen. Kan je dan wel verwachten dat iemand anders het wel opvolgt?
Fair enough. De overheid heeft zeker een gigantisch geloofwaardigheidsprobleem nu.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195212458
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is vooral gevolg van het lange wachten momenteel. Als ze dat op korte termijn echt kunnen garanderen binnen 24/48u zal dat een minder groot probleem worden voor iedereen en zal het wellicht ook een positief effect hebben op het indammen van de verspreiding.
Deels wel uiteraard. Maar het is ook deels gewoon een kwestie van mentaliteit en eigen verantwoordelijkheid (durven) nemen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 23 september 2020 @ 09:41:48 #116
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195212470
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:38 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik heb het over de tweede lockdown die eraan komt. Als mensen dan schijt hebben duurt het langer voordat de cijfers teruglopen, waardoor later versoepeld gaat worden
Maar de versoepelingen die die mensen echt willen gaan niet eerder komen. Dat totale gebrek aan perspectief zorgt voor een verdwijnend draagvlak. Dat kon je een paar maanden geleden ook wel voorspellen.

Dit verandert ook niet meer trouwens. We zouden het niet moeten hebben over de maatregelen op zich, maar over een manier waarop mensen weer bereid zijn ze na te leven. Je kunt nog honderd verboden instellen, maar als mensen zich daar niet aan willen houden dan gebeurt het ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195212486
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn er al praktische ideeën aangedragen om de 'risicogroep' te beschermen zodat de rest 'normaal' kan leven?
Thuiswerken waar mogelijk verplicht zou al een hoop schelen.
pi_195212503
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Ziek is ziek maar tussen ziek en kuchje of een loopneus zit een groot verschil. Men heeft de drempel belachelijk laag ingesteld om te testen en je weet dat als de "r" in de maand zit honderdduizenden mensen verkouden worden dus het is niet dat je dit niet hebt zien aankomen.
Nou vond ik voor corona al dat we te snel door bleven lopen met loopneuzen/kuchjes ('ik ben alleen een beetje verkouden') dus misschien wordt het eindelijk tijd de gradaties van ziek zijn eens onder de loep te nemen, maar dat is een andere discussie.

Daarbij wel eens dat die lat wat te laag is gelegd. Maar dat komt ook omdat er na een half jaar nou nog steeds geen duidelijk onderscheid is tussen verkouden/griep/covid.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195212513
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zijn er al praktische ideeën aangedragen om de 'risicogroep' te beschermen zodat de rest 'normaal' kan leven?
Niet door de mensen die dat idee voorstaan, want dat moeten anderen dan maar weer bedenken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 09:45:38 #120
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195212521
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar de versoepelingen die die mensen echt willen gaan niet eerder komen. Dat totale gebrek aan perspectief zorgt voor een verdwijnend draagvlak. Dat kon je een paar maanden geleden ook wel voorspellen.

Dit verandert ook niet meer trouwens. We zouden het niet moeten hebben over de maatregelen op zich, maar over een manier waarop mensen weer bereid zijn ze na te leven. Je kunt nog honderd verboden instellen, maar als mensen zich daar niet aan willen houden dan gebeurt het ook niet.
Precies. Er is een nieuwe 'routekaart' nodig, met wat er kan wanneer wat plaatsvindt, zodat mensen houvast hebben. Zonder einddatum krijg je dat draagvlak niet.

Daarnaast is duidelijkhheid echt nodig. Wat gaat er gedaan worden, wanneer, wat is de uitkomst en wanneer kan die maatregel weer weg. Beleid maken op 'we hopen dat Q1 2021 er een vaccin is' is gewoon niet handig.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195212547
Ik ken serieus iemand die een coronatest aanvraagt om gewoon vrij te hebben omdat de school haar kids naar huis stuurt omdat de juf ziek is. Ze doet het zo omdat haar werkgever haar geen verlof of noodverlof wil geven en ze het zelf maar oplossen moet. De naschoolse opvang neemt haar kinderen niet aan als de school dicht is dus ze heeft geen andere optie dan zich op deze manier ziek te melden. Want oppas is ook niet altijd beschikbaar.
pi_195212570
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar de versoepelingen die die mensen echt willen gaan niet eerder komen. Dat totale gebrek aan perspectief zorgt voor een verdwijnend draagvlak. Dat kon je een paar maanden geleden ook wel voorspellen.

Dit verandert ook niet meer trouwens. We zouden het niet moeten hebben over de maatregelen op zich, maar over een manier waarop mensen weer bereid zijn ze na te leven. Je kunt nog honderd verboden instellen, maar als mensen zich daar niet aan willen houden dan gebeurt het ook niet.
Die is er niet. Ten eerste omdat zoals je al zegt er geen perspectief kan worden geboden. Niemand weet wanneer de pandemie voorbij is. Daarnaast viert individualisme en egiosme in Nederland hoogtij.
pi_195212573
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:47 schreef quirina het volgende:
Ik ken serieus iemand die een coronatest aanvraagt om gewoon vrij te hebben omdat de school haar kids naar huis stuurt omdat de juf ziek is. Ze doet het zo omdat haar werkgever haar geen verlof of noodverlof wil geven en ze het zelf maar oplossen moet. De naschoolse opvang neemt haar kinderen niet aan als de school dicht is dus ze heeft geen andere optie dan zich op deze manier ziek te melden. Want oppas is ook niet altijd beschikbaar.
En de tijd die ze thuis heeft doorgebracht toen ze even niet met de kinders bezig hoefde te zijn heeft ze neem ik aan nuttig besteed door te solliciteren?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195212576
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:47 schreef quirina het volgende:
Ik ken serieus iemand die een coronatest aanvraagt om gewoon vrij te hebben omdat de school haar kids naar huis stuurt omdat de juf ziek is. Ze doet het zo omdat haar werkgever haar geen verlof of noodverlof wil geven en ze het zelf maar oplossen moet. De naschoolse opvang neemt haar kinderen niet aan als de school dicht is dus ze heeft geen andere optie dan zich op deze manier ziek te melden. Want oppas is ook niet altijd beschikbaar.
Gaat er geen belletje rinkelen bij de werkgever?
  woensdag 23 september 2020 @ 09:51:26 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195212587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Precies. Er is een nieuwe 'routekaart' nodig, met wat er kan wanneer wat plaatsvindt, zodat mensen houvast hebben. Zonder einddatum krijg je dat draagvlak niet.

Daarnaast is duidelijkhheid echt nodig. Wat gaat er gedaan worden, wanneer, wat is de uitkomst en wanneer kan die maatregel weer weg. Beleid maken op 'we hopen dat Q1 2021 er een vaccin is' is gewoon niet handig.
Exact. En we hebben het niet alleen over de bezoekers, organisators en artiesten van festivals maar ook over iets triviaals als onderwijs. Mbo's, hbo's en universiteiten bieden nog steeds zeer beperkt onderwijs en er wordt geen enkel zicht geboden op wanneer dat verandert. Ook dat is namelijk opgehangen aan een vaccin, wat in feite betekent dat het mogelijk is dat de huidige studenten tot aan hun diploma (?) niet meer normaal les krijgen. Als je dat als student niet met je gedrag kan beïnvloeden, dan snap ik wel dat het draagvlak daalt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195212588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar de versoepelingen die die mensen echt willen gaan niet eerder komen. Dat totale gebrek aan perspectief zorgt voor een verdwijnend draagvlak. Dat kon je een paar maanden geleden ook wel voorspellen.

Dit verandert ook niet meer trouwens. We zouden het niet moeten hebben over de maatregelen op zich, maar over een manier waarop mensen weer bereid zijn ze na te leven. Je kunt nog honderd verboden instellen, maar als mensen zich daar niet aan willen houden dan gebeurt het ook niet.
Komt dat moment niet vanzelf wanneer de ziekenhuizen werkelijk weer over lopen, reguliere zorg weer uitgesteld wordt en het weer een accuut probleem wordt?
Want die kant gaan we wel uit als te veel mensen hun kont tegen de krib gooien. Kan de ligduur nog zoveel verkort zijn en de behandelingsmethoden beter, maar als er te veel mensen tegelijk van die zorg gebruik moeten maken, loopt het weer spaak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 09:51:40 #127
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195212589
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:47 schreef quirina het volgende:
Ik ken serieus iemand die een coronatest aanvraagt om gewoon vrij te hebben omdat de school haar kids naar huis stuurt omdat de juf ziek is. Ze doet het zo omdat haar werkgever haar geen verlof of noodverlof wil geven en ze het zelf maar oplossen moet. De naschoolse opvang neemt haar kinderen niet aan als de school dicht is dus ze heeft geen andere optie dan zich op deze manier ziek te melden. Want oppas is ook niet altijd beschikbaar.
Ik geloof best dat dat een probleem is. Ik heb de mogelijkheid om thuis te werken en flexibele uren te maken waar nodig, maar bij mijn vrouw is daar veel minder in mogelijk. Mijn werkgever is gelukkig ook wel coulant erin.

Voor mensen die niet thuis kunnen werken lijkt me dat wel een probleem, en zeker mensen die niet de middelen/financiële mogelijkheden hebben zullen eerder geneigd zijn door te gaan.

Misschien dat de overheid dmv het UWV een rol kan spelen ofzo, geen idee hoe. Denk aan iets als: Je bent ziek, moet getest worden, kan niets regelen voor je kinderen en niet naar je werk, dus dat wordt als een soort korte ziektewet opgepakt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195212598
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:32 schreef matthijst het volgende:

[..]

Miljoenen mensen :')
Wat een gezwam. Er hebben inmiddels een miljoen mensen corona gehad. Waar zijn die 100.000 mensen die nu dood of compleet kapot zijn.
Die houden zich aan de regels he?
Tap tap tap
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 09:53:21 #129
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195212603
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Komt dat moment niet vanzelf wanneer de ziekenhuizen werkelijk weer over lopen, reguliere zorg weer uitgesteld wordt en het weer een accuut probleem wordt?
Want die kant gaan we wel uit als te veel mensen hun kont tegen de krib gooien. Kan de ligduur nog zoveel verkort zijn en de behandelingsmethoden beter, maar als er te veel mensen tegelijk van die zorg gebruik moeten maken, loopt het weer spaak.
Ik ken mensen die op dat moment ook hun schouders nog ophalen (was in maart ook zo in elk geval), dus ik denk het niet. Zolang het hun niet raakt zullen ze zeggen: Tja, boeiend. En zo zal er best een flink deel in NL zijn verwacht ik.

Het is een beetje dat oude Romeinse mantra. Geef het volk brood en spelen, soort bezigheidstherapie, zodat mensen een uitlaatklep hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195212607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Exact. En we hebben het niet alleen over de bezoekers, organisators en artiesten van festivals maar ook over iets triviaals als onderwijs. Mbo's, hbo's en universiteiten bieden nog steeds zeer beperkt onderwijs en er wordt geen enkel zicht geboden op wanneer dat verandert. Ook dat is namelijk opgehangen aan een vaccin, wat in feite betekent dat het mogelijk is dat de huidige studenten tot aan hun diploma (?) niet meer normaal les krijgen. Als je dat als student niet met je gedrag kan beïnvloeden, dan snap ik wel dat het draagvlak daalt.
Wat stel jij dan voor mbt het onderwijs? Uit je posts begrijp ik dat je het met de huidige invulling niet eens bent. Hoe dan wel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 september 2020 @ 09:53:44 #131
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195212608
Misschien is het oorzaak dat we te snel gingen versoepelen met de maatregelen voor de economische en sociale belangen... zodat de cijfers zo laag werden in mei, juni en juli? Daar konden we ook verwachten dat de cijfers weer ietsjes oplopen met meer testen vanaf 1 juli. Dus het was ook wel gigantische risico;s die we moesten nemen.

Aan andere kant houden veel mensen een poos niet meer aan coronamaatregelen... wat voor gevolgen die we nu gaan merken en zien. Daar speelt het wel mee dat het virus meer vrijheid heeft om mensen te besmetten.

Over testbeleid van de minister de Jonge kan ik iets over zeggen. Het is een grote chaos geworden wat de teststraten betreft. Maar er speelt meer bij de GGD, opleiden van mensen hiervoor in gezet worden bij de teststraten duurt wel te lang... waar ze hard voor nodig zijn. En we zijn ook steeds meer afhankelijk van een laboratorium die testen gaan analyseren en controleren of iemand wel positief of niet.

Tweede Kamerlid Sybren Haga had over en foutieve marge in PCR-test waar ook mogelijk vals positief of vals negatief is wat een persoon niet echt besmet zijn. Hij denkt dat dit gevolgen heeft voor hele hoge coronacijfers die we nu hebben. Ook heeft hij bedenkingen hierover dat een PCR-test wel onbetrouwbaar had kunnen zijn.. Toen heeft hij aan van Dissel gevraagd om hierover een brief te schrijven aan de Tweede Kamer.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195212624
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje kort door de bocht. Er zijn onverbeterlijke aso's maar het grootste deel is vooral moe van de constante beperking en dat is niet gek want we zijn een sociaal dier.

Zelfs ik, halve kluizenaar, merk dat het me ontzettend op gaat breken en dat ik ontzettend opknap van die ene dag de afgelopen weken dat ik een klus op kantoor moest doen die niet vanuit huis kon gebeuren, weer eens wat vrienden zien. Als ik dat al heb, dan loopt de rest van Nederland echt tegen de muren op.

Dan zie je om je heen dat iedereen (hierdoor en doordat de boog wat minder gespannen was) de normale dingen wat op begint te pakken van "het mag weer" en dan is de stap van voorzichtig willen doen en in de praktijk toch niet helemaal veilig bezig zijn snel gemaakt.
Maar in de praktijk is dat niet de situaties voor de groep die massaal besmet raakt.

Welke extreme beperkingen ondervindt de groep 18-25 nu waardoor het zo zwaar is dat er continue over geklaagd moet worden.

- huisfeesten
- daten
- sporten
- school
- langs familie/vrienden
- vakanties
- kroeg in
- uit eten
- naar voetbalwedstrijden toe

Alles kan gewoon bijna de hele tijd.
Enige is een mondkapje dragen in het ov, rekening houden met afstand en er zijn geen festivals/concerten en disco's open.
Is dat zo extreem zwaar dan tijdens een pandemie?

Ik garandeer je dat veel mensen niet al die dingen doen die jongeren wel gewoon kunnen. En dan moet je het nog combineren met werk, kinderen, financiële stress, onzekerheid.
Voor mensen in risicogroepen is het nog 10x erger.

Maar het gaat alsmaar over het goedpraten van aso gedrag en de besmettingen bagatelliseren onder het mom van het is zo zwaar en de regels zijn zo streng dus ze trekken het niet meer.
pi_195212626
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ken mensen die op dat moment ook hun schouders nog ophalen (was in maart ook zo in elk geval), dus ik denk het niet. Zolang het hun niet raakt zullen ze zeggen: Tja, boeiend. En zo zal er best een flink deel in NL zijn verwacht ik.

Het is een beetje dat oude Romeinse mantra. Geef het volk brood en spelen, soort bezigheidstherapie, zodat mensen een uitlaatklep hebben.
Die mensen zullen er zeker zijn, maar ik ben toch naief en idealistisch genoeg om te veronderstellen dat dat een kleine minderheid is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195212627
Voor de geïnteresseerden, een update vanuit onze IC:

Normaal hebben we 24 bedden open. Daarvan zijn er nu 23 bezet. Eentje is net leeg dus nog vies.

8 extra bedden zijn geopend (nog niet bezet). We zitten dus momenteel alweer boven onze reguliere capaciteit. Dat is voornamelijk om de reguliere zorg door te laten gaan.

5 van de 23 zijn COVID. Daarnaast nog een aantal verdachte gevallen.

Er worden al patiënten overgenomen uit de randstad.

@Wereldgozer
@Scrummie2.1
  woensdag 23 september 2020 @ 09:56:43 #135
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195212643
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die is er niet. Ten eerste omdat zoals je al zegt er geen perspectief kan worden geboden. Niemand weet wanneer de pandemie voorbij is. Daarnaast viert individualisme en egiosme in Nederland hoogtij.
Dat is op zich wel gevaarlijk in deze pandemie wat het ook voor grote gevolgen kan hebben zodat er geen solidariteit meer is als in maart en april geleden was. Echter moeten we nog wel samen doen met elkaar om het virus weg te krijgen uit onze mooie Nederland.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 23 september 2020 @ 09:56:53 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_195212645
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een update vanuit onze IC:

Normaal hebben we 24 bedden open. Daarvan zijn er nu 23 bezet. Eentje is net leeg dus nog vies.

8 extra bedden zijn geopend (nog niet bezet). We zitten dus momenteel alweer boven onze reguliere capaciteit. Dat is voornamelijk om de reguliere zorg door te laten gaan.

5 van de 23 zijn COVID. Daarnaast nog een aantal verdachte gevallen.

Er worden al patiënten overgenomen uit de randstad.

@:wereldgozer
@:scrummie2.1
Sterkte voor de komende tijd!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_195212657
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een update vanuit onze IC:

Normaal hebben we 24 bedden open. Daarvan zijn er nu 23 bezet. Eentje is net leeg dus nog vies.

8 extra bedden zijn geopend (nog niet bezet). We zitten dus momenteel alweer boven onze reguliere capaciteit. Dat is voornamelijk om de reguliere zorg door te laten gaan.

5 van de 23 zijn COVID. Daarnaast nog een aantal verdachte gevallen.

Er worden al patiënten overgenomen uit de randstad.

@:wereldgozer
@:scrummie2.1
Sterkte de komende tijd! Goed dat je het post. Welk ziekenhuis/welke regio?
pi_195212659
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een update vanuit onze IC:

Normaal hebben we 24 bedden open. Daarvan zijn er nu 23 bezet. Eentje is net leeg dus nog vies.

8 extra bedden zijn geopend (nog niet bezet). We zitten dus momenteel alweer boven onze reguliere capaciteit. Dat is voornamelijk om de reguliere zorg door te laten gaan.

5 van de 23 zijn COVID. Daarnaast nog een aantal verdachte gevallen.

Er worden al patiënten overgenomen uit de randstad.

@:wereldgozer
@:scrummie2.1
En dan zeggen mensen nog steeds dat de ziekenhuizen leeg zijn :{
Tap tap tap
pi_195212660
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een update vanuit onze IC:

Normaal hebben we 24 bedden open. Daarvan zijn er nu 23 bezet. Eentje is net leeg dus nog vies.

8 extra bedden zijn geopend (nog niet bezet). We zitten dus momenteel alweer boven onze reguliere capaciteit. Dat is voornamelijk om de reguliere zorg door te laten gaan.

5 van de 23 zijn COVID. Daarnaast nog een aantal verdachte gevallen.

Er worden al patiënten overgenomen uit de randstad.

@:wereldgozer
@:scrummie2.1
Hoe is dat in vergelijking met andere jaren? Zit je dan ook tegen de max aan in deze periode?
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 09:59:43 #140
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_195212672
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een update vanuit onze IC:

Normaal hebben we 24 bedden open. Daarvan zijn er nu 23 bezet. Eentje is net leeg dus nog vies.

8 extra bedden zijn geopend (nog niet bezet). We zitten dus momenteel alweer boven onze reguliere capaciteit. Dat is voornamelijk om de reguliere zorg door te laten gaan.

5 van de 23 zijn COVID. Daarnaast nog een aantal verdachte gevallen.

Er worden al patiënten overgenomen uit de randstad.

@:wereldgozer
@:scrummie2.1
Ontzettend bedankt dat je dit hier deelt! Mag ik vragen welke regio? Randstad?

Wat betreft die COVID bedden, zijn die allemaal recent opgenomen?

Zoals anderen ook al zeggen, veel sterkte!
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_195212673
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

En dan zeggen mensen nog steeds dat de ziekenhuizen leeg zijn :{
Ach, maar 5 Covid, dus niets aan de hand, joh.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195212690
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou vond ik voor corona al dat we te snel door bleven lopen met loopneuzen/kuchjes ('ik ben alleen een beetje verkouden') dus misschien wordt het eindelijk tijd de gradaties van ziek zijn eens onder de loep te nemen, maar dat is een andere discussie.

Daarbij wel eens dat die lat wat te laag is gelegd. Maar dat komt ook omdat er na een half jaar nou nog steeds geen duidelijk onderscheid is tussen verkouden/griep/covid.
Dat is toch geen ziek zijn man, onder normale omstandigheden kun je daar prima mee komen werken. Idealiter blijven we allemaal thuis zo dat ook griep geen kans krijgt maar stel je voor dat iedereen die verkouden is zich ziek gaat melden dat kost overheden en werkgevers miljarden euro's per jaar.
blablablabla
pi_195212692
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach, maar 5 Covid, dus niets aan de hand, joh.
'Maar tijdens een griepgolf liggen er ook mensen!1``11!`!EINZ'
Tap tap tap
pi_195212695
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Voor de geïnteresseerden, een update vanuit onze IC:

Normaal hebben we 24 bedden open. Daarvan zijn er nu 23 bezet. Eentje is net leeg dus nog vies.

8 extra bedden zijn geopend (nog niet bezet). We zitten dus momenteel alweer boven onze reguliere capaciteit. Dat is voornamelijk om de reguliere zorg door te laten gaan.

5 van de 23 zijn COVID. Daarnaast nog een aantal verdachte gevallen.

Er worden al patiënten overgenomen uit de randstad.

@:wereldgozer
@:scrummie2.1
Jullie nemen op dit moment patienten uit de Randstad over?

Sterkte in ieder geval.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195212699
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ken mensen die op dat moment ook hun schouders nog ophalen (was in maart ook zo in elk geval), dus ik denk het niet. Zolang het hun niet raakt zullen ze zeggen: Tja, boeiend. En zo zal er best een flink deel in NL zijn verwacht ik.

Het is een beetje dat oude Romeinse mantra. Geef het volk brood en spelen, soort bezigheidstherapie, zodat mensen een uitlaatklep hebben.
Totdat het ze zelf overkomt of iemand in hun omgeving natuurlijk.
pi_195212714
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ontzettend bedankt dat je dit hier deelt! Mag ik vragen welke regio? Randstad?

Wat betreft die COVID bedden, zijn die allemaal recent opgenomen?

Zoals anderen ook al zeggen, veel sterkte!
Tilburg is zijn regio als ik het kan herinneren.
  woensdag 23 september 2020 @ 10:02:59 #147
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195212723
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is toch geen ziek zijn man, onder normale omstandigheden kun je daar prima mee komen werken. Idealiter blijven we allemaal thuis zo dat ook griep geen kans krijgt maar stel je voor dat iedereen die verkouden is zich ziek gaat melden dat kost overheden en werkgevers miljarden euro's per jaar.
Ik ben er niet zo blij mee als een kantoorgenoot hoestend en proestend binnenkomt, hoor. Werk lekker een dag thuis, zou ik denken.
pi_195212724
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is toch geen ziek zijn man, onder normale omstandigheden kun je daar prima mee komen werken. Idealiter blijven we allemaal thuis zo dat ook griep geen kans krijgt maar stel je voor dat iedereen die verkouden is zich ziek gaat melden dat kost overheden en werkgevers miljarden euro's per jaar.
Precies m'n punt :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195212734
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:00 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is toch geen ziek zijn man, onder normale omstandigheden kun je daar prima mee komen werken. Idealiter blijven we allemaal thuis zo dat ook griep geen kans krijgt maar stel je voor dat iedereen die verkouden is zich ziek gaat melden dat kost overheden en werkgevers miljarden euro's per jaar.
Maar het zijn geen normale omstandigheden.. nu naar je werk gaan met het risico dat je je hele werkvloer besmet en daarmee je bedrijf forceert dicht te gaan is wat er in de hoofden van mensen zit of zou moeten zitten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195212740
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 10:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Precies m'n punt :).
Huh, je zegt juist dat je van mening bent dat mensen te lang doorliepen en benoemde de specifieke verkoudheidsklachten daar bij.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')