abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194761684
Hoi allemaal,

Sinds een paar weken ben ik begonnen met crossfit. Momenteel doe ik het twee keer in de week (ivm vreselijke spierpijn iedere keer) maar zodra het kan, wil ik graag opbouwen naar drie keer. Mijn doel is om fitter en gespierder te worden.

Maar het lastige vind ik het eten. Om spieren op te bouwen moet je natuurlijk genoeg eiwitten binnenkrijgen. Ik ben een meisje van 63 kilo en eet niet bar veel. Tijdens mijn drie maaltijden eet ik voor een meisje denk ik op zich wel veel: ik ontbijt bijvoorbeeld met een flinke kom havermout + sojamelk + banaan + appel + lepel pindakaas, lunch met twee broodjes + drie eieren erop, en met het avondeten schep ik ook altijd een flink bord op. Maar tussendoor eet ik niet zoveel, ja af en toe een stuk fruit of twee crackers met iets erop. Alles bij elkaar lijkt me veel te weinig om echt spieren te kunnen opbouwen.

Ik heb dus wat tips nodig. Wat zijn eenvoudige manieren om makkelijk aan je eiwitbehoefte te komen? Van de hele dag door eten word ik niet gelukkig, en dat gaat er denk ik ook toe leiden dat ik tijdens mijn lunch en avondeten weer minder opschep. Eiwitshakes vind ik lekker en heb ik thuis ook liggen, maar hoe vaak moet je zoiets nemen en op welke dagen? Ik heb bijvoorbeeld nu hele erge spierpijn in mijn kuiten van mijn crossfitles van twee dagen geleden, maar is het nu dan nog verstandig om een eiwitshake te nemen? Ik wil die shakes ook weer niet te veel nemen, dat voelt niet helemaal gezond/natuurlijk of zo. (En het is duur: ik heb zo'n zak van Fit Green Protein, omdat ik een plantaardige variant wil)

Even voor de duidelijkheid: ik ben niet van plan het allemaal suuuuper serieus aan te pakken zoals ik andere sporters dat vaak zie doen, ik ben niet van plan bodybuilder te worden (om het even te overdrijven). Maar ik wil wel dat ik het ergens voor doe, dat crossfitten. Ik zou het zonde vinden als ik iedere keer compleet kapotga en het resultaat eigenlijk minimaal is. Dus ik zoek eigenlijk meer naar richtlijnen dan naar een keihard advies.

Wie kan me helpen?
pi_194761870
Is het een idee om naar het voedingsschema van crossfitter Jeremy Reijnders te kijken voor inspiratie?
Ik heb weinig verstand van cross-fit, maar hij wel. Natuurlijk is elk lichaam anders, maar goed, linkje:

https://www.orangefit.nl/(...)ete-jeremy-reijnders
pi_194761884
Het is afhankelijk van hoe zwaar de crossfit is, wat je behoefte aan eiwitten zal zijn. Onderzoek heeft aangetoond dat het gemiddelde lichaam maximaal 1,6gr eiwit per kg gewicht (per dag) gebruikt voor het herstel en de groei van spiermassa. Het is mogelijk dat dit maximum iets lager ligt voor vrouwen.

Ik zou voor een vrouw die aan crossfit (waar spieren van kunnen toenemen in massa, maar niet zo sterk als in zware krachttraining/bodybuilding) doet, denk ik minimaal 1gr eiwit per kg lichaamsgewicht aanraden. Maximaal 1,5gr. Dus tussen de 65gr en 100gr eiwit per dag.

In 500 gr kwark heb je al snel tussen de 40 en 60gr eiwitten te pakken. Eieren ongeveer 10 gr eiwit per ei. Bij de Lidl heb je eiwitrijk brood te koop. Ook huttekase/cottage-cheese is een goede bron van eiwitten. Qua groente, bonen vooral. Bepaalde noten, zoals amandelen zijn ook eiwitrijk. Verder natuurlijk vlees en vis, waarbij kip en vis de betere keuzes zijn.
pi_194761972
Meer eiwitten gaan niet je spierpijn oplossen, dat is geen reden om meer eiwitten te nuttigen.

Verder wat Cockwhale hierboven zegt (scheelt mij weer typen). Maar eiwitten zijn echt niet hemelprijzend fantastisch. Consistent trainen, algeheel gezonde dingen nuttigen, voldoende slaap zijn net zo, mogelijk zelf nog, belangrijker dan genoeg eiwitten.

Je zou ook gewoon eens je BMR kunnen uitrekenen en vervolgens je voedsel tracken. My Fitness Pal geeft ook aan hoeveel koolhydraten/vet/eiwitten er in voedingsmiddelen zitten.

Je zou kunnen aimen op een verhouding van 33/33/33%
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194762010
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:01 schreef Cockwhale het volgende:
Het is afhankelijk van hoe zwaar de crossfit is, wat je behoefte aan eiwitten zal zijn. Onderzoek heeft aangetoond dat het gemiddelde lichaam maximaal 1,6gr eiwit per kg gewicht (per dag) gebruikt voor het herstel en de groei van spiermassa. Het is mogelijk dat dit maximum iets lager ligt voor vrouwen.

Ik zou voor een vrouw die aan crossfit (waar spieren van kunnen toenemen in massa, maar niet zo sterk als in zware krachttraining/bodybuilding) doet, denk ik minimaal 1gr eiwit per kg lichaamsgewicht aanraden. Maximaal 1,5gr. Dus tussen de 65gr en 100gr eiwit per dag.

In 500 gr kwark heb je al snel tussen de 40 en 60gr eiwitten te pakken. Eieren ongeveer 10 gr eiwit per ei. Bij de Lidl heb je eiwitrijk brood te koop. Ook huttekase/cottage-cheese is een goede bron van eiwitten. Qua groente, bonen vooral. Bepaalde noten, zoals amandelen zijn ook eiwitrijk. Verder natuurlijk vlees en vis, waarbij kip en vis de betere keuzes zijn.
Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.

TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.

Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
pi_194762035
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:05 schreef Lonaa het volgende:
Meer eiwitten gaan niet je spierpijn oplossen, dat is geen reden om meer eiwitten te nuttigen.

Verder wat Cockwhale hierboven zegt (scheelt mij weer typen). Maar eiwitten zijn echt niet hemelprijzend fantastisch. Consistent trainen, algeheel gezonde dingen nuttigen, voldoende slaap zijn net zo, mogelijk zelf nog, belangrijker dan genoeg eiwitten.

Je zou ook gewoon eens je BMR kunnen uitrekenen en vervolgens je voedsel tracken. My Fitness Pal geeft ook aan hoeveel koolhydraten/vet/eiwitten er in voedingsmiddelen zitten.

Je zou kunnen aimen op een verhouding van 33/33/33%
Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.
pi_194762048
Ben je vegan trouwens?
pi_194762102
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.

TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.

Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Dat is niet waar, die 1,5 gr minimaal om spieren te doen groeien. Met name beginners kunnen met minder toch vaak muscle gains krijgen. Bij vrouwen werkt het ook niet gelijk als aan mannen. Minimaal 1,5gr is iig nergens op gebaseerd.

https://mennohenselmans.c(...)ke-for-bodybuilders/

Daarnaast vermoed ik dat je in deze rekensom gerust je gewicht in vetmassa er van af mag trekken. Bij 90kg aan totale gewicht met 10kg vetmassa, mag je uitgaan van 80kg in de rekensom, dus bijvoorbeeld 80x1,5gr (ipv 90). Vetmassa speelt geen rol in de eiwitbehoefte.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cockwhale op 28-08-2020 15:20:24 ]
pi_194762105
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:00 schreef Candaasje het volgende:
Is het een idee om naar het voedingsschema van crossfitter Jeremy Reijnders te kijken voor inspiratie?
Ik heb weinig verstand van cross-fit, maar hij wel. Natuurlijk is elk lichaam anders, maar goed, linkje:

https://www.orangefit.nl/(...)ete-jeremy-reijnders
Dankje, ik zal eens kijken!
pi_194762156
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:11 schreef Rupibma het volgende:
Ben je vegan trouwens?
Niet vegan, maar van lactose krijg ik acne. Dus ik vermijd kaas/melk/kwark etc. Geitenkaas kan dan weer wel. En ik eet dus ook gewoon vlees, vis en kip.
pi_194762188
quote:

[..]

Hmm, ik dacht juist dat havermout een goede bron was. Ik doe er ook sojamelk High Protein van Alpro bij, daarin zit 25g per 500 ml.
pi_194762265
Nou loop je al 5 jaar te prutsen met je gewicht en massa, misschien tijd om eens professionele hulp te zoeken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194762276
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.
Volgens mij heb ik dat niet ontkent. Het is alleen geen holy grail ofzo, eiwitten. Er is meer nodig voor een fit en gezond lichaam.
pi_194762321
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:14 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat is niet waar, die 1,5 gr minimaal om spieren te doen groeien. Met name beginners kunnen met minder toch vaak muscle gains krijgen. Bij vrouwen werkt het ook niet gelijk als aan mannen. Minimaal 1,5gr is iig nergens op gebaseerd.

https://mennohenselmans.c(...)ke-for-bodybuilders/

Daarnaast vermoed ik dat je in deze rekensom gerust je gewicht in vetmassa er van af mag trekken. Bij 90kg aan totale gewicht met 10kg vetmassa, mag je uitgaan van 80kg in de rekensom, dus bijvoorbeeld 80x1,5gr (ipv 90). Vetmassa speelt geen rol in de eiwitbehoefte.
Ik kan een onderzoek plaatsen als je echt moeite wil doen om te lezen. Ja, ze kan minder, maar dan is je resultaat dat ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:19 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Hmm, ik dacht juist dat havermout een goede bron was. Ik doe er ook sojamelk High Protein van Alpro bij, daarin zit 25g per 500 ml.
Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosevrij.
In havermout zit niet zo veel eiwitten. Houd je je inname wel bij? Dan kun je een beter beeld vormen.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:28:08 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194762333
Gewoon lekker uit die anavar-pot snoepen net zoals die profi CrossFit chicks :9
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194762557
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:27 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik kan een onderzoek plaatsen als je echt moeite wil doen om te lezen. Ja, ze kan minder, maar dan is je resultaat dat ook.
[..]

Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosev
rij.
In havermout zit niet zo veel eiwitten. Houd je je inname wel bij? Dan kun je een beter beeld vormen.
Het is echt een fabel dat fyto-oestrogeen uit soja zo schadelijk is. Dan moet je er echt per dag liters en liters voor wegdrinken. En dan is het nog allemaal zeer discutabel.

Acne krijg je vooral van de melksuikers, lactose. (Dus ja, lactose-vrij kan dan een oplossing zijn. Maar dat is niet per se beter of minder schadelijk dan sojamelk. )
pi_194762580
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:47 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Het is echt een fabel dat fyto-oestrogeen uit soja zo schadelijk is. Dan moet je er echt per dag liters en liters voor wegdrinken. En dan is het nog allemaal zeer discutabel.

Acne krijg je vooral van de melksuikers, lactose. (Dus ja, lactose-vrij kan dan een oplossing zijn. Maar dat is niet per se beter of minder schadelijk dan sojamelk. )
Ik heb gelezen dat dat al geldt vanaf 250 gram.
pi_194762664
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:48 schreef Rupibma het volgende:

[..]

250 gram van...? Er zijn ook artikelen die spreken over minimaal 3,5L sojamelk voor een man. En wat zijn dan precies de gevolgen? Er zijn juist ook weer tegengeluiden dat deze fyto-oestrogen in bepaalde gevallen een gunstige werking hebben tegen (borst)kanker. (zie; https://www.kanker.be/voe(...)en/phyto-oestrogenen )

Het is echt nog niet zo eenduidig. Ik zou niet aanraden per dag 5L sojamelk te drinken, (Dat zou ik ook niet met water doen) maar het voor het ontbijt gebruiken wordt echt niet afgeraden. :)
pi_194762837
quote:

[..]

[..]

Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosevrij.
In dat artikel die postte staan meerdere onderzoeken. Dus waarom zou dat ene onderzoek van jou iets anders zeggen? 1,5gr wordt aangeraden bij bodybuilders. Dat zal best. TS doet echter aan crossfit. Ik geloof niet dat zij zulke keizware sets maakt. Je moet eten naar behoefte.
pi_194762894
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:09 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

In dat artikel die postte staan meerdere onderzoeken. Dus waarom zou dat ene onderzoek van jou iets anders zeggen? 1,5gr wordt aangeraden bij bodybuilders. Dat zal best. TS doet echter aan crossfit. Ik geloof niet dat zij zulke keizware sets maakt. Je moet eten naar behoefte.
Ieder zijn ding.
pi_194763166
Br0science dus.
pi_194763738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 16:31 schreef Cockwhale het volgende:
Br0science dus.
Wetenschap valt daaronder?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:16:39 #23
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194763823
Je kan bijvoorbeeld ook een omeletje bakken met groentes erdoorheen.

En inderdaad kip eten.

Zelf ben ik ook weer begonnen met krachttraining en ik zuip in elk geval in de ochtend en avond een portie whey perfection. Eventueel direct na mijn trainingen.

Ook veel kwark, maar dat kan je helaas dus niet hebben.

Tonijn ook.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:27:57 #24
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194764016
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:48 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Ik heb dus wat tips nodig. Wat zijn eenvoudige manieren om makkelijk aan je eiwitbehoefte te komen? Van de hele dag door eten word ik niet gelukkig, en dat gaat er denk ik ook toe leiden dat ik tijdens mijn lunch en avondeten weer minder opschep. Eiwitshakes vind ik lekker en heb ik thuis ook liggen, maar hoe vaak moet je zoiets nemen en op welke dagen? Ik heb bijvoorbeeld nu hele erge spierpijn in mijn kuiten van mijn crossfitles van twee dagen geleden, maar is het nu dan nog verstandig om een eiwitshake te nemen? Ik wil die shakes ook weer niet te veel nemen, dat voelt niet helemaal gezond/natuurlijk of zo. (En het is duur: ik heb zo'n zak van Fit Green Protein, omdat ik een plantaardige variant wil)
Een eiwitshake, ook met Green Protein, kost je <50 cent. Is een prima manier om ~25 gram binnen te krijgen.

De algehele consensus is dat 1,6g-2,2g/kg lichaamsgewicht voor maximale hypertrofie kan zorgen bij bodybuilders. Dus in jouw geval zal je dat niet per se nodig hebben, maar weet je waar je op moet mikken. Waar je echter ook naar moet kijken is totale kcal, als je hard aan het afvallen bent zal je ook minder spiermassa opbouwen.

Havermout is prima deel eiwit (~11g/100g havermout kan best aantikken). Alpro sojamelk al helemaal met 25g/500mL.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:48 schreef Rupibma het volgende:

[..]

"ik heb gelezen". Op een of andere manier is er een grote haat op soja-producten en hun gezondheidseffecten, zonder dat daar echt goede aanwijzingen voor zijn. Echt een standaard ding van fitness-bro's om op te haten. Filmpje in spoilers gezet, niet dat het de "beste bron ooit is", maar wel degelijk onderzoek aangehaald en veel uitleg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WFPB!
pi_194764065
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:27 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Een eiwitshake, ook met Green Protein, kost je <50 cent. Is een prima manier om ~25 gram binnen te krijgen.

De algehele consensus is dat 1,6g-2,2g/kg lichaamsgewicht voor maximale hypertrofie kan zorgen bij bodybuilders. Dus in jouw geval zal je dat niet per se nodig hebben, maar weet je waar je op moet mikken. Waar je echter ook naar moet kijken is totale kcal, als je hard aan het afvallen bent zal je ook minder spiermassa opbouwen.

Havermout is prima deel eiwit (~11g/100g havermout kan best aantikken). Alpro sojamelk al helemaal met 25g/500mL.
[..]

"ik heb gelezen". Op een of andere manier is er een grote haat op soja-producten en hun gezondheidseffecten, zonder dat daar echt goede aanwijzingen voor zijn. Echt een standaard ding van fitness-bro's om op te haten. Filmpje in spoilers gezet, niet dat het de "beste bron ooit is", maar wel degelijk onderzoek aangehaald en veel uitleg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een vrouw met bepaalde klachten die zelf ook op onderzoek is gegaan. Onderzoeken spreken elkaar tegen. Laten we t daarbij houden.
pi_194765031
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wetenschap valt daaronder?
Waar is je bron dan? Met 1,5gr zit je al bijna aan de max van wat je lichaam op een dag kan verwerken. Om te stellen dat 1,5gr het minimum is voor spiergroei is stierenpoep. Bij bodybuilders wordt hoogstens 1,8gr per kg aangeraden, waarbij de extra 0,2gr per kg puur wordt aangeraden 'just to be on the safe side'.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cockwhale op 28-08-2020 18:44:29 ]
pi_194765099
Hoe lang ben jij?

Ik denk dat je die sojamelk moet schrappen. Het is funest voor spieropbouw.
pi_194765114
Lekker 2 shakes per dag nemen, elke dag, whey is pas echt super food.
pi_194765125
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:29 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waar is je bron dan? Met 1,5gr zit je al bijna aan de max van wat je lichaam op een dag kan verwerken. Om te stellen dat 1,5gr het minimum is voor spiergroei is stierenpoep.
https://www.researchgate.(...)Fat_at_the_Same_Time
pi_194765200
Ik zou whey laten en gaan voor whey isolaat. ook zou ik maar 1 shake per dagdeel nemen. Schijnt dat je lichaam maar 10gr absorbeert per 2uur? Een scoop eiwit bevat al 20gr dus helft wordt verspild.
pi_194765429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:37 schreef I-O het volgende:
Ik zou whey laten en gaan voor whey isolaat. ook zou ik maar 1 shake per dagdeel nemen. Schijnt dat je lichaam maar 10gr absorbeert per 2uur? Een scoop eiwit bevat al 20gr dus helft wordt verspild.
Verdelen op een dag is inderdaad beter, echter kun je daarmee niet stellen dat je lichaam de rest weggooit, omdat je lichaam maar 10gr per 2 uur zou kunnen verwerken (bron?). In de 18 uur dat iemand max wakker is, zou je dan maar 90 gram eiwitten per dag kunnen verwerken. Dat is niet wat ander onderzoek heeft aangetoond.

Boven de 2gr per kg gewicht is echter wel compleet zinloos, met wellicht als uitzondering de anabolen vreters.
pi_194765450
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:51 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Verdelen op een dag is inderdaad beter, echter kun je daarmee niet stellen dat je lichaam de rest weggooit, omdat je lichaam maar 10gr per 2 uur zou kunnen verwerken (bron?). In de 18 uur dat iemand max wakker is, zou je dan maar 90 gram eiwitten per dag kunnen verwerken. Dat is niet wat ander onderzoek heeft aangetoond.
Vast onderzoek van suplementen fabrikanten :)
pi_194765456
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:53 schreef I-O het volgende:

[..]

Bullshit :')

Waar is je bron voor die 10 gr per 2 uur dan?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:54:46 #34
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194765477
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:32 schreef I-O het volgende:
Hoe lang ben jij?

Ik denk dat je die sojamelk moet schrappen. Het is funest voor spieropbouw.
Bron? Argumentatie? Of ben je een van de bro's waar ik het eerder over had

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:31 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw met bepaalde klachten die zelf ook op onderzoek is gegaan. Onderzoeken spreken elkaar tegen. Laten we t daarbij houden.
Er zijn studies met positieve effecten, er zijn studies met geen effect. Mogelijk zijn er studies met negatieve effecten: neem als voorbeeld wat in het filmpje besproken wordt. Gaat namelijk niet om soja-producten maar om supplementen met soja erin, die mogelijk negatieve impact lijken te hebben. Is dus NIET hetzelfde en spreekt elkaar dan ook niet per definitie tegen.

Ik zou het zo zien: Er zijn supergezonde populaties die gewoon soja eten. Er zijn aanwijzingen dat ook in onderzoeksverband het goed voor je is. Mogelijk zijn er ook negatieve effecten in studies. Bij voorbaat uitsluiten is dus zeker niet nodig, alleen als je merkt of weet dat het in jouw specifieke geval nadelig is (als jij er meer vrouwelijke klachten van krijgt, bijvoorbeeld, kan je 't prima achterwege laten, want je hebt het niet nodig om te overleven).
WFPB!
pi_194765498
Crossfit? Squat, Deadlift, benchpress. Dit onder de knie krijgen. Veel gezonde kcal en groeien 6 maanden.

Daarna 3 maanden cutten. 500 kcal onder je onderhoud. Zwaar ja...maar daarna ben je zo geil als boter, ja ook als chick.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:56:18 #36
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194765508
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:53 schreef I-O het volgende:

[..]

Kijk even naar bodybuilders. Als zij in onderzoeksverband 300g eiwit naar binnen slurpen op een dag, heeft dat een positief effect t.o.v. 150g. Maar volgens jouw redenatie kunnen ze dat niet opnemen?

Er is ooit een studie geweest die zei "20g eiwit na een maaltijd opgenomen in 2 uur tijd"; dat was geen maximum. dat was een enkele studie in een enkele opzet en mensen zijn daarmee aan de haal gegaan en denken nu dit soort domme shit.
WFPB!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:56:50 #37
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194765519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:55 schreef Duveldrinker het volgende:
Crossfit? Squat, Deadlift, benchpress. Dit onder de knie krijgen. Veel gezonde kcal en groeien 6 maanden.

Daarna 3 maanden cutten. 500 kcal onder je onderhoud. Zwaar ja...maar daarna ben je zo geil als boter, ja ook als chick.
Denken dat iedereen na 9 maanden botergeil is :')
Denken dat iedereen moet doen wat jij leuk vindt :')
WFPB!
pi_194765547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:56 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Denken dat iedereen na 9 maanden botergeil is :')
Denken dat iedereen moet doen wat jij leuk vindt :')
Zeker wel. Dit schema 9 maanden.
De laatste zin slaat nergens op.
pi_194765548
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:54 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Ik zou het zo zien: Er zijn supergezonde populaties die gewoon soja eten.
Supermagere Chinezen zeker :')

Ik heb zelf slechte ervaringen met sojamelk/produkten.

Gebruik jij soja. Zoja wat precies en waarvoor?
Ben je man of vrouw?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:58:31 #40
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194765560
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:57 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Zeker wel. Dit schema 9 maanden.
De laatste zin slaat nergens op.
Waarom zou TS, die blijkbaar crossfit leuk vind, moeten switchen naar een standaard krachttrainingsschema? Dan stopt TS met sporten want niet leuk en dan is het resultaat 0.
WFPB!
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:58:54 #41
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_194765568
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 17:16 schreef RickoKun het volgende:
Je kan bijvoorbeeld ook een omeletje bakken met groentes erdoorheen.

En inderdaad kip eten.

Zelf ben ik ook weer begonnen met krachttraining en ik zuip in elk geval in de ochtend en avond een portie whey perfection. Eventueel direct na mijn trainingen.

Ook veel kwark, maar dat kan je helaas dus niet hebben.

Tonijn ook.
Iedere ochtend voor het werk een shake van 600ml volle melk en 2 scoops caseïne, heb ik al 60 gr eiwitten binnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:59:11 #42
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194765577
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:57 schreef I-O het volgende:

[..]

Supermagere Chinezen zeker :')

Ik heb zelf slechte ervaringen met sojamelk/produkten.

Gebruik jij soja. Zoja wat precies en waarvoor?
Brn je man of vrouw?
Man, vreet behoorlijk veel soja in totaal (met name sojakwark), omdat het lekker is en omdat er aardig wat eiwitten in zitten.
WFPB!
pi_194765582
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:58 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Waarom zou TS, die blijkbaar crossfit leuk vind, moeten switchen naar een standaard krachttrainingsschema? Dan stopt TS met sporten want niet leuk en dan is het resultaat 0.
Je gaat naar de sportschool voor resultaten. Anders is tennis, voetbal of schaken veel leuker.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:00:24 #44
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194765602
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:59 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Je gaat naar de sportschool voor resultaten. Anders is tennis, voetbal of schaken veel leuker.
Dan is :') toch echt de beste reactie die ik ga geven. Andere mensen hebben andere hobbies en vinden andere dingen leuk dan jij.
WFPB!
pi_194765629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:00 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Dan is :') toch echt de beste reactie die ik ga geven. Andere mensen hebben andere hobbies en vinden andere dingen leuk dan jij.
Als je geen resultaat wilt dan boeien die eiwitten ook niet.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:04:15 #46
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194765683
quote:
16s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Iedere ochtend voor het werk een shake van 600ml volle melk en 2 scoops caseïne, heb ik al 60 gr eiwitten binnen.
Ruften!

SPOILER
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:07:13 #47
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194765764
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:37 schreef I-O het volgende:
Whey isolaat als je een beetje wil cutten of af wil vallen.

Voor de rest heb je gelijk.

Gr gr Dokter Ricko
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:07:58 #48
459912 FlippingCoin
pi_194765783
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:04 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ruften!

SPOILER
Geen last van eigenlijk. :@

Moet het alleen niet voor het slapen doen dan komt het er weer uit. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_194766659
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:55 schreef Duveldrinker het volgende:

Vrouwen hoeven ook alleen maar die drie oefeningen, en evt kuiten en buikspieren te trainen, dan gaan ze al richting ideale vrouwelijke vormen. Ik snap die vrouwen dan ook niet die ook nog vele setjes (geïsoleerd) triceps, schouders, bovenkant rug en biceps etc gaan trainen. En dan doel ik dus op de dames die trainen om hun verschijning te verbeteren. Waste of time.

Door de focus te verspreiden, zie ik veel vrouwen matig en ingehouden al die verschillende spieren trainen en oefeningen uitvoeren, terwijl een harde focus op de core met meer sets, minder reps (tussen de 8 en 12) en beter uitgevoerde techniek ze veel meer oplevert.
pi_194766796
quote:
Dat is wel een onderzoek die zich vooral richt op het tegelijkertijd vetmassa kwijtraken en spieren opbouwen. Dat is nog geen reden om te beweren dat je over het algemeen minimaal 1,5gr per kg gewicht aan eiwitten moet binnenkrijgen om goede muscle gains te maken.

En nogmaals TS doet aan crossfit, niet aan zware krachttraining / bodybuilding. Extreme gains gaat ze sowieso niet maken. Haar spiermassa zal zeker wat toenemen (vooral in de beginperiode) en sterker/fermer worden, but that's it. Daarom is minimaal 1,5gr voor TS geen voorwaarde.
pi_194766878
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:56 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Kijk even naar bodybuilders. Als zij in onderzoeksverband 300g eiwit naar binnen slurpen op een dag, heeft dat een positief effect t.o.v. 150g. Maar volgens jouw redenatie kunnen ze dat niet opnemen?

Er is ooit een studie geweest die zei "20g eiwit na een maaltijd opgenomen in 2 uur tijd"; dat was geen maximum. dat was een enkele studie in een enkele opzet en mensen zijn daarmee aan de haal gegaan en denken nu dit soort domme shit.
Dan hoop ik wel dat die BB-ers minstens 120kg aan FFM hadden. Anders schijten ze gele sputterpoep als een malle.
pi_194767165
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:52 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Vrouwen hoeven ook alleen maar die drie oefeningen, en evt kuiten en buikspieren te trainen, dan gaan ze al richting ideale vrouwelijke vormen. Ik snap die vrouwen dan ook niet die ook nog vele setjes (geïsoleerd) triceps, schouders, bovenkant rug en biceps etc gaan trainen. En dan doel ik dus op de dames die trainen om hun verschijning te verbeteren. Waste of time.

Door de focus te verspreiden, zie ik veel vrouwen matig en ingehouden al die verschillende spieren trainen en oefeningen uitvoeren, terwijl een harde focus op de core met meer sets, minder reps (tussen de 8 en 12) en beter uitgevoerde techniek ze veel meer oplevert.
Kuiten en buikspieren train je al mee bij die drie. Totaal overbodig.

Voeding is 80 procent, om spieren te kweken kcal overschot. Om af te vallen kcal tekort. Het is simpel.

Het fabeltje spieren kweken en afvallen gaat voor niemand op. Je hebt kcal overschot nodig om spieren te kweken.
pi_194767633
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:22 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Voeding is 80 procent, om spieren te kweken kcal overschot. Om af te vallen kcal tekort. Het is simpel.

Het fabeltje spieren kweken en afvallen gaat voor niemand op. Je hebt kcal overschot nodig om spieren te kweken.
Je hebt ook te maken met afkomst en hoe oud je bent. Dit heeft invloed op of je spieren kunt bouwen of niet. Soms wil het gewoon niet. Iets met androgeen receptors. Net zoals bij het kunnen kweken van een baard. Als je op plekken weinig of geen receptoren hebt dan kun je eiwitshakes blijven eten en trainen. Het wil gewoon niet.
pi_194767688
quote:

[..]

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat je wel degelijk vetmassa kan kwijtraken en tegelijkertijd spiermassa kunt opbouwen. Dus br0science gaat hier niet op.

En kuiten worden zeer minimaal getraind bij squats (en deadlifts). Misschien iets meer bij hindu squats, maar nog steeds bar weinig als het om groei gaat.
pi_194767699
Je eet al genoeg eiwitten nu.
Als je straks meer traint krijg je vanzelf meer honger.
En ga je meer eten.
Het zit allemaal in de training. Desnoods doe je straks een keer een wheyshake, maar pas op je gaat er van stinken als een lompe boer.
Vakman pur sang
pi_194767799
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:53 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat je wel degelijk vetmassa kan kwijtraken en tegelijkertijd spiermassa kunt opbouwen. Dus br0science gaat hier niet op.

Dan ben ik wel benieuwd hoe je dit dan aanpakt.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:15:04 #57
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194768113
quote:

[..]

Die mythe leeft nog altijd.. Je hebt ENERGIE nodig om spiermassa op te bouwen, dat klopt. Maar de meeste lichamen hebben zoveel kg vet dat er méér dan genoeg energie-reserve is om spier van te kunnen bouwen zonder in een kcal-overschot te zitten. Het "fabeltje" gaat voor BIJNA iedereen op. Menno Henselmans zweert erbij, en dat is toch wel een van de meest respecteerde coaches op dat gebied. En bij beginners en/of mensen met overgewicht is er geen enkele twijfel over.

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:52 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het matig en ingehouden trainen is een ander probleem dan keuze van oefeningen.

Verder: Dat is jouw ideaalbeeld van vrouwelijke vormen, niet die van hun misschien?

SPOILER
WFPB!
pi_194768775
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 21:15 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Die mythe leeft nog altijd.. Je hebt ENERGIE nodig om spiermassa op te bouwen, dat klopt. Maar de meeste lichamen hebben zoveel kg vet dat er méér dan genoeg energie-reserve is om spier van te kunnen bouwen zonder in een kcal-overschot te zitten. Het "fabeltje" gaat voor BIJNA iedereen op. Menno Henselmans zweert erbij, en dat is toch wel een van de meest respecteerde coaches op dat gebied. En bij beginners en/of mensen met overgewicht is er geen enkele twijfel over.
[..]

Het matig en ingehouden trainen is een ander probleem dan keuze van oefeningen.

Verder: Dat is jouw ideaalbeeld van vrouwelijke vormen, niet die van hun misschien?

SPOILER
:') @ spoiler tekst.
pi_194771549
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 20:00 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat is wel een onderzoek die zich vooral richt op het tegelijkertijd vetmassa kwijtraken en spieren opbouwen. Dat is nog geen reden om te beweren dat je over het algemeen minimaal 1,5gr per kg gewicht aan eiwitten moet binnenkrijgen om goede muscle gains te maken.

En nogmaals TS doet aan crossfit, niet aan zware krachttraining / bodybuilding. Extreme gains gaat ze sowieso niet maken. Haar spiermassa zal zeker wat toenemen (vooral in de beginperiode) en sterker/fermer worden, but that's it. Daarom is minimaal 1,5gr voor TS geen voorwaarde.
Ach, tuurlijk.
pi_194781786
Ik sport vergelijkbaar als jou. Niet superserieus, maar wil wel voldoende vooruitgang boeken. Zelf eet ik voor mijn eiwitten 2 eieren, pot kwark en 1 portie vlees/vis per dag. Op trainingsdagen vul ik dit dan nog extra aan met een shake. Kom gemiddeld op zo'n 120 eiwitten per dag uit, wat voldoende zou moeten zijn.
Wat mij heeft geholpen is om eens een tijdje je eten te tracken. Niet te lang (tenminste ik vond het kut) maar gewoon voor een weekje ofzo. Dan krijg je een redelijk beeld hoeveel kcal overal inzitten. Ook kan je dan de verdeling qua macro's goed inzien.
pi_194781889
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 18:59 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Misschien kan je dan zelf ook eens crossfit overwegen als je de sportschool zo kudt vindt. Is trouwens ook goed te combineren met de sportschool als je het niet vertrouwt qua gains.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 19:01 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Als je geen resultaat wilt dan boeien die eiwitten ook niet.
:') Ja want het leuk vinden en zoveel mogelijk resultaat willen halen uit je training kan natuurlijk niet samen gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2020 18:31:47 ]
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:39:10 #62
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194781991
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 14:48 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
ik ontbijt bijvoorbeeld met een flinke kom havermout + sojamelk + banaan + appel + lepel pindakaas
Niet slecht. Gooi nog een scoop whey erdoor en je hebt al behoorlijk wat eiwitten binnen.

quote:
lunch met twee broodjes + drie eieren erop,
Prima. Eventueel kun je er een wat kaas/hüttenkäse/ham whatever bij doen. Flink glas melk erbij en hup, weer behoorlijk wat eiwitten.

quote:
met het avondeten schep ik ook altijd een flink bord op.
Wat is hier je eiwitbron, vlees/vis? Zolang je daar ook genoeg van opschept, zit het wel goed.

quote:
Maar tussendoor eet ik niet zoveel, ja af en toe een stuk fruit of twee crackers met iets erop. Alles bij elkaar lijkt me veel te weinig om echt spieren te kunnen opbouwen.
Je krijgt behoorlijk wat eiwitten binnen zo hoor. Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen. Heb je moeite om progressie te boeken of loop je tegen een plateau aan? Verhoog dan je eiwit-inname: bijvoorbeeld handvol walnoten tussendoor en kwark/yoghurt met eventueel een scoop whey 's avonds.

Dit is echt trial en error. Probeer niet vanaf moment één je calorie- en eiwitinname perfect te krijgen.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:43:58 #63
459912 FlippingCoin
pi_194782052
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:39 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Niet slecht. Gooi nog een scoop whey erdoor en je hebt al behoorlijk wat eiwitten binnen.
[..]

Prima. Eventueel kun je er een wat kaas/hüttenkäse/ham whatever bij doen. Flink glas melk erbij en hup, weer behoorlijk wat eiwitten.
[..]

Wat is hier je eiwitbron, vlees/vis? Zolang je daar ook genoeg van opschept, zit het wel goed.
[..]

Je krijgt behoorlijk wat eiwitten binnen zo hoor. Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen. Heb je moeite om progressie te boeken of loop je tegen een plateau aan? Verhoog dan je eiwit-inname: bijvoorbeeld handvol walnoten tussendoor en kwark/yoghurt met eventueel een scoop whey 's avonds.

Dit is echt trial en error. Probeer niet vanaf moment één je calorie- en eiwitinname perfect te krijgen.
Hm niet helemaal mee eens, beginners boeken met een brakke voeding nog steeds een sub optimale progressie.
pi_194782115
Heldere kippensoep. 300gr (60+ gr eiwit) kipfilet, 100gr (20gr eiwit) garnalen en wat groente erbij.. hoppa zo 100+ gr eiwit in je mik.

Jam jam..

En wil je echt spieren kweken: stop met crossfit en ga naar krachttraining. Compound zoals deadliften en het gaat vanzelf.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:52:25 #65
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194782170
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hm niet helemaal mee eens, beginners boeken met een brakke voeding nog steeds een sub optimale progressie.
En daarom:
quote:

Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen. Heb je moeite om progressie te boeken of loop je tegen een plateau aan? Verhoog dan je eiwit-inname: bijvoorbeeld handvol walnoten tussendoor en kwark/yoghurt met eventueel een scoop whey 's avonds.

F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:53:26 #66
459912 FlippingCoin
pi_194782191
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:52 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

En daarom:
[..]

quote:
Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen.

Dit klopt dus niet.
pi_194782461
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dit. Zo op het oog eet je al redelijk netjes. Misschien goed om iets beter te tracks een tijdje met myfitnesspal.

Ik zou ook een scoop whey in het ontbijt mikken. En je vertelt het verder niet, maar vergeet ook niet voldoende vetten te eten, ongeveer een gram per kilo lichaamsgewicht, en dan liefst geen verzadigde en zeker geen gehard vet. Daarnaast zijn vezels belangrijk en als je sterker wilt worden kan dat in het begin nog op een cLorietekort maar gaat veel beter als je voldoende eet.

Spierpijn krijg je vooral van nieuwe bewegingen. Dus elke keer dat je een nieuwe oefening doet zul je spierpijn hebben. Ik ken CrossFit niet goed, maar na een tijdje gaat dat dus over.

Overigens zegt progressie niet dat je optimaal eet. Als beginner maak je altijd progressie. Zelfs als je maar nadenkt over een oefening maak
Je al gains.
Whatever...
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:14:37 #68
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194782476
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

Dit klopt dus niet.
Waar klopt dat volgens jou niet dan?
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:15:50 #69
459912 FlippingCoin
pi_194782496
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:14 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 18:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:17:44 #70
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194782533
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

[..]

Ja dus? Zolang je progressie boekt hoef je niets te veranderen aan je voeding.
Het boeit geen reet of je progressie komt door noobgains of niet.
F.K.A. SuperwormJim
pi_194782557
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:14 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Iedereen maakt als beginner gains. Bijna onafhankelijk van je voeding. Alleen wordt het veel beter met de juiste voeding.

Zodra je die periode voorbij bent ben ik het met je eens, dan moet je met wat trial en error uitzoeken wat het best werkt. Beetje meer, minder eten gedurende een paar weken en zien wat je vetpercetage en lichaam in de spiegel doet. Eventueel wat schuiven met macro’s , training en rust.

Maar alhoewel dat allemaal waar is, is het belangrijkste dat je gaat sporten. Dat je goed rust en niet geblesseerd raakt en dat je redelijk gezond eet. Ik heb te vee mensen extreem zien gaan dieren en trainen. Dat wordt uiteindelijk te zwaar en dan halen ze af.

Mijn devies; elke dag een beetje beter, maar houd het ook leuk. Het moet vol te houden zijn. Je kunt beter heel lange tijd net niet optimaal trainen en eten, dan korte tijd perfect.
Whatever...
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:19:52 #72
459912 FlippingCoin
pi_194782571
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:17 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ja dus? Zolang je progressie boekt hoef je niets te veranderen aan je voeding.
Het boeit geen reet of je progressie komt door noobgains of niet.
De kern van de boodschap zit in het sub optimale. Je kan sowieso ook zonder caloric surplus sterker blijven worden, kracht is niet alleen gebonden aan spiervolume.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:28:10 #73
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194782690
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De kern van de boodschap zit in het sub optimale. Je kan sowieso ook zonder caloric surplus sterker blijven worden, kracht is niet alleen gebonden aan spiervolume.
Een beginner moet zich helemaal niet bezig houden met of hij wel of niet suboptimaal bezig is. Die moet gewoon trainen en eten. Meteen vanaf het begin je calorieën en eiwitten tot op 3 decimalen nauwkeurig gaan berekenen is op dat niveau volledig overbodig. Velen zijn te veel bezig met details die op hoog niveau misschien van pas komen en vergeten het groter geheel: slim trainen en goed eten.

En ja, ook zonder calorie-overschot kun je steker worden. Maar ook dat houdt ooit op.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:30:48 #74
459912 FlippingCoin
pi_194782724
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:28 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Een beginner moet zich niet teveel bezig houden met of hij wel of niet suboptimaal bezig is. Die moet gewoon trainen en eten. Meteen vanaf het begin je calorieën en eiwitten tot op 3 decimalen nauwkeurig gaan berekenen is op dat niveau volledig overbodig.

En ja, ook zonder calorie-overschot kun je steker worden. Maar ook dat houdt ooit op.
Nee uiteraard maar als er hier iemand om hulp komt vragen dan kan die of gene zelf wel oordelen tot welke mate deze zijn of haar voeding af gaat stemmen.

En het sterker worden zal helaas altijd ooit ophouden. ;)
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:32:26 #75
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194782751
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee uiteraard maar als er hier iemand om hulp komt vragen dan kan die of gene zelf wel oordelen tot welke mate deze zijn of haar voeding af gaat stemmen.

En het sterker worden zal helaas altijd ooit ophouden. ;)
Precies. Wat loop je dan te miepen op mijn advies, sjappie? Diegene kan zelf wel oordelen tot welke mate deze zijn of haar voeding af gaat stemmen.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:41:09 #76
459912 FlippingCoin
pi_194782870
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:32 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Precies. Wat loop je dan te miepen op mijn advies, sjappie? Diegene kan zelf wel oordelen tot welke mate deze zijn of haar voeding af gaat stemmen.
Omdat jij onwaarheden neerplempt ouwe reus. :D
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:45:13 #77
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194782917
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Omdat jij onwaarheden neerplempt ouwe reus. :D
Nergens verkondig ik onwaarheden.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:47:16 #78
459912 FlippingCoin
pi_194782946
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:45 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Nergens verkondig ik onwaarheden.
Jawel.
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:48:24 #79
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194782963
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel.
Waar dan?
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:50:14 #80
459912 FlippingCoin
pi_194782993
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:48 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Waar dan?
Ja we blijven niet bezig lees maar gewoon terug. :{w
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:56:45 #81
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194783082
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja we blijven niet bezig lees maar gewoon terug. :{w
Ok. Uitgeluld. Mooi.
F.K.A. SuperwormJim
pi_194783509
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 19:56 schreef SuperwormJim het volgende:

[..]

Ok. Uitgeluld. Mooi.
Goede discussie.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:34:18 #83
459912 FlippingCoin
pi_194783752
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:22 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Goede discussie.
Niet. :6
pi_194783863
Misschien is het persoonlijk maar voeding doet helemaal niet zoveel bij mij.
Het is puur de training en wilskracht. Als ik 3-4 per week met gewichten train word ik al belachelijk gespierd. Doe dan geen fuck met voeding. Behalve geen fastfood en eten naar behoefte.
Gewoon gelul allemaal als je gewoon gespierder wilt raken en geen 2% vet fagot.
Vakman pur sang
pi_194783960
Sommige mensen worden sneller gespierd. Dat zal vooral te maken hebben met de aanmaak van groeihormonen en testosteron. En wellicht het meer of minder produceren van andere hormonen (zoals cortisol).
pi_194783970
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is puur de training en wilskracht. Als ik 3-4 per week met gewichten train word ik al belachelijk gespierd. Doe dan geen fuck met voeding. Behalve geen fastfood en eten naar behoefte.
Het ligt aan je genen eh. Ik train me lam, maar die ass van mij groeit sloom. Mijn bovenbenen daarentegen gaan sneller.
pi_194783985
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:47 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Het ligt aan je genen eh. Ik train me lam, maar die ass van mij groeit sloom. Mijn bovenbenen daarentegen gaan sneller.
Vrouw?
Wij mannen hebben voordeel van een shitload testosteron.
Vakman pur sang
pi_194784008
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vrouw?
Wij mannen hebben voordeel van een shitload testosteron.
Vrouw idd.
Mazzelaars.
pi_194784109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:49 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Vrouw idd.
Mazzelaars.
Tja ik vind trainen fijn, maar dan zie ik er op het werk al uit als de Hulk en neemt niemand me serieus dus ga dan hardlopen en fietsen. Om te compenseren. Of dat nou zo ideaal is?
Vakman pur sang
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:16:58 #90
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194784550
quote:
Pics or didn't happen
WFPB!
pi_194788167
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:47 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Zo'n drill ass is toch niet mooi?
Bovenbenen is bij iedereen zo. Noemen ze het T-rex syndroom.
pi_194788219
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 01:22 schreef I-O het volgende:

[..]

Zo'n drill ass is toch niet mooi?
Bovenbenen is bij iedereen zo. Noemen ze het T-rex syndroom.
Wat is een drill ass?
pi_194788223
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tja ik vind trainen fijn, maar dan zie ik er op het werk al uit als de Hulk en neemt niemand me serieus dus ga dan hardlopen en fietsen. Om te compenseren. Of dat nou zo ideaal is?
Iedereen neemt getrainde mannen serieus.
pi_194788353
Mensen die 'bang' zijn 'te' gespierd te worden, als een bodybuilder o.i.d. :')
pi_194789177
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 02:07 schreef wuuht het volgende:
Bodybuilders. :')
Vakman pur sang
pi_194789987
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 02:07 schreef wuuht het volgende:
Al zou je willen, dan nog is er zo uit komen te zien extreem lastig en zelfs met anabolen niet haalbaar.
Whatever...
pi_194790258
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Al zou je willen, dan nog is er zo uit komen te zien extreem lastig en zelfs met anabolen niet haalbaar.
Ja, dat bedoel ik.
pi_194790317
quote:

[..]

[..]

Jij denkt dat plantaardig oestrogeen meer of dezelfde impact heeft als dierlijk oestrogeen? :p
pi_194790774
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:53 schreef soeverein het volgende:

[..]

Jij denkt dat plantaardig oestrogeen meer of dezelfde impact heeft als dierlijk oestrogeen? :p
Ik ga niet in discussie met vegans.
pi_194790827
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 10:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar niet voor @Lospedrosa hoor.
pi_194790856
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar niet voor @:Lospedrosa hoor.
Lospedrosa heeft vaker last van zijn macho genen, in zijn geval gok ik dat het vooral zijn zelfbeeld is dat groot en sterk is.
Whatever...
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:26:27 #102
459912 FlippingCoin
pi_194790864
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar niet voor @:Lospedrosa hoor.
¡¡¡BeLaChElIjK GeSpIeRd!!!
pi_194791307
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:21 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik ga niet in discussie met vegans.
Zou ik ook niet doen als je dat soort onzin neerzet.

Aan ts: neem flink wat peulvruchten bij je avond eten!
pi_194791739
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:53 schreef soeverein het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen als je dat soort onzin neerzet.

Aan ts: neem flink wat peulvruchten bij je avond eten!
Yes. Ook goed advies voor niet-vegans. Vezels, complexe koolhydraten, eiwit.

Sowieso kun je je vrijwel volgooien met groenten en in iets mindere mate met peulvruchten en zonder honger een zeer goed eetpatroon hebben. Zeker als je de peulvruchten neemt ipv rijst, brood, granen, is dat uitstekend.
Whatever...
pi_194793420
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik weet dat sommige mensen snel een zeer atletisch type gespierd lijf kunnen krijgen, echter een bodybuilders niveau spieren, geloof ik geen ruk van.
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:33:55 #106
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194794034
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Eiwitten, ja. Maar 1,5g per kg lichaamsgewicht is dan weer zo'n stelregel die geldt voor bodybuilders die cutten en zo weinig mogelijk massa willen verliezen en die hun voeding al geoptimaliseerd hebben.

Veel belangrijker is dat je iets boven je onderhoud eet. Dan is 1g eiwit per kg ook al voldoende. En dat haal je al uit kwark, wat noten en een goede maaltijd.
pi_194795761
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Eiwitten, ja. Maar 1,5g per kg lichaamsgewicht is dan weer zo'n stelregel die geldt voor bodybuilders die cutten en zo weinig mogelijk massa willen verliezen en die hun voeding al geoptimaliseerd hebben.

Veel belangrijker is dat je iets boven je onderhoud eet. Dan is 1g eiwit per kg ook al voldoende. En dat haal je al uit kwark, wat noten en een goede maaltijd.
Deze discussie is hierboven al gevoerd.
pi_194795982
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:56 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik weet dat sommige mensen snel een zeer atletisch type gespierd lijf kunnen krijgen, echter een bodybuilders niveau spieren, geloof ik geen ruk van.
Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.
En dan moet je belachelijke maten aandoen die te groot zijn voor je lengte weej wel?
Vakman pur sang
pi_194796692
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.
En dan moet je belachelijke maten aandoen die te groot zijn voor je lengte weej wel?
_O- mooi figuur ben je toch.
Whatever...
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:13:44 #110
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194797463
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

_O- mooi figuur ben je toch.
Denk eerder een vrij lelijk figuur, waardoor z'n pens door z'n overhemd heen scheurt en hij probeert de schuld te geven aan zijn zieke gespierdheid.
WFPB!
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:21:37 #111
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194797609
quote:

[..]

Bizar man, daar hebben mensen die al een tijdje aan krachttraining doen nooit last van.
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:42:25 #112
459912 FlippingCoin
pi_194798017
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Bizar man, daar hebben mensen die al een tijdje aan krachttraining doen nooit last van.
Mja zat mensen die aan krachttraining doen met een messed up zelfbeeld. :P
pi_194798034
Waarom al die haat?
  zondag 30 augustus 2020 @ 19:15:56 #114
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194799376
quote:

[..]

Word je er ook groen bij? Dan misschien wat aan anger management doen. Dat scheelt overhemden.

Sorry kon het niet laten.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 30 augustus 2020 @ 19:21:26 #115
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194799461
quote:
16s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mja zat mensen die aan krachttraining doen met een messed up zelfbeeld. :P
Correct.
pi_194799512
quote:
9s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Correct.
Heel
Veel.
Whatever...
  zondag 30 augustus 2020 @ 19:28:00 #117
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194799561
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heel
Veel.
True, anderzijds ook genoeg gasten van het type 'ruwe bolster blanke pit'. Zeker onder de fanatiekere jongens. Is mijn ervaring althans.
pi_194799868
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]

True, anderzijds ook genoeg gasten van het type 'ruwe bolster blanke pit'. Zeker onder de fanatiekere jongens. Is mijn ervaring althans.
Ook, de combinatie komt ook vaak voor.
Whatever...
pi_194800360
quote:
Grappig ben je wel :)
pi_194802908
bodybuilders doen vaak zo opgefokt en edgy op fora. Waarom is dat?
pi_194802953
Als je veel spierpijn hebt moet je meer (eiwit) eten zodat je beter herstelt. :)
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:46:18 #122
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194803227
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:26 schreef I-O het volgende:
bodybuilders doen vaak zo opgefokt en edgy op fora. Waarom is dat?
Heel veel bodybuilders op FOK! dus.
pi_194803422
quote:
8s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Heel veel bodybuilders op FOK! dus.
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?

Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
  zondag 30 augustus 2020 @ 23:04:58 #124
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194803456
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:

[..]

Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?

Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
Ja, echte Nederlanders zijn niet zo. Alleen buitenlanders.
pi_194803835
quote:

[..]

Gast wattttt
pi_194805157
quote:

[..]

En hele domme mensen wat doen die dan voor een sport? M.a.w. welke sport beoefen jij?
pi_194805470
quote:

[..]

Anabolen zijn geen stoffen waar je temperament van vermindert.

En natuurlijk zitten er zat sjonnies tussen bodybuilders. Al zul je zien dat de wat serieuzere figuren wel meevallen. Er is extreem veel toewijding en discipline nodig voor een uiterlijk van een wedstrijdbodybuilder. Die gasten nemen misschien wel anabolen, maar werken ook keihard.
Whatever...
pi_194851308
Jeetje, wat een reacties allemaal! Heel erg bedankt daarvoor nog, heb ik veel aan.

Ik heb de afgelopen dagen mijn voeding bijgehouden met MyFitnessPal en ik ben erachter gekomen dat ik dagelijks eigenlijk best wel veel eiwitten binnen krijg. Ik zit elke dag rond de 100 gram, dat lijkt me voor mijn doel op dit moment genoeg. Groot voordeel is dat ik echt een visliefhebber ben en dus zo'n vier keer per week in de avond vette vis eet (misschien wel te vaak en daardoor weer ongezond, maar ja). Ook eet ik veel vlees/ei etc. Eigenlijk eet ik onbewust dus al lekker eiwitrijk!

Ben benieuwd of ik de komende weken/maanden snel progressie ga zien. Ik zit nu ook weer met gigantische spierpijn van crossfit op de bank, doet echt pijn maar het voelt wel heel goed *O* Waar ik wel tegenaan loop, is dat ik nu dus probeer twee keer in de week crossfit te doen, maar de tweede les in de week (die ik bewust meestal pas vier dagen na de eerste les plan) soms af moet zeggen omdat m'n spierpijn gewoon te heftig is. Vind ik dan wel weer jammer, want ik heb dan het idee dat die ene les in de week een soort van voor niets is geweest. Maar goed, dit zal in de loop der tijd natuurlijk steeds beter gaan.
  woensdag 2 september 2020 @ 19:30:01 #129
459912 FlippingCoin
pi_194851353
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
pi_194851362
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week.

Spierpijn of kramp? Is het meer kramp dan zou je eens magnesium tabletten kunnen pakken.
pi_194851389
quote:
16s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen? :')
pi_194851420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:31 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen? :')
Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef Questular het volgende:
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week. Hoeveel dagen zitten tussen die 2 trainingen?
Drie a vier. Bedenk wel dat ik vrijwel ongetraind aan crossfit ben begonnen, dus het is voor mij gewoon echt heel erg zwaar 8)7. Hiervoor af en toe wat groepslesjes gevolgd in de sportschool, maar nooit consistent dus dat mag geen naam hebben.
pi_194851464
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
Drie weken.
pi_194851492
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:35 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Drie weken.
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.

Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851633
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.

Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures. :D
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat :')
pi_194851711
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat :')
Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.

En er is toch wel een time caps?

Als ik boven de 100 pushups moet, gebruik ik nog steeds mijn knieën. Dan doe ik ze niet strict.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851762
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
pi_194851772
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Dit.
Want dan is CF snel voorbij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 19:53:04 #140
459912 FlippingCoin
pi_194851801
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
pi_194852070
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.

Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder :D
pi_194852084
quote:
16s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Of zo’n trainer die in eens rare Engelse woorden erdoor gooit.
Come on, you can do it.
Vakman pur sang
pi_194852134
quote:

[..]

Idd, bij ons wordt er wat dit betreft heel erg op beginners gelet, omdat die hun eigen grenzen minder goed kennen en blessures op de loer liggen. Ook wordt bij noobs altijd nog even de WOD incl. afgeschaalde varianten (scaling opties) doorgenomen en gekeken hoe goed iemand de oefeningen beheerst die hij/zij tijdens de WOD gaat doen en indien nodig wordt er toch voor een andere vorm van de oefening gekozen.

Als er ook geen introductiecursus is zou ik ook eens bij een andere box in de buurt gaan kijken.

quote:

[..]

Bespreek je spierpijn eens met hem, vraag wat de scaling opties zijn en wat wijsheid is. Aantallen kun je ook scalen en in dit geval had je bijv. 100 box step-ups of 50 box jumps kunnen doen.

En altijd liever een keer 'te licht' of 'te makkelijk' achteraf gezien dan misschien nodig dan een blessure.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 20:15:50 (dan en achteraf omgewisseld ivm lopende zin) ]
pi_194852151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder :D
pi_194852175
quote:

[..]

Haha nee, dat doet ie niet. Ik heb ook het voordeel dat ik een redelijk goed gevoel voor techniek heb, dus op dat gebied complimenteert hij me eigenlijk vooral. Maar dat maakt het niet minder zwaar 8)7
pi_194852195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Dat herkent iedereen. Serieus.
En dat is eigenlijk ook onderdeel van het leerproces. Je lichaam moet iets nieuws eigen maken, maar je geest en je ego ook.
Ik heb daar ook soms moeite mee.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 20:18:15 #147
459912 FlippingCoin
pi_194852303
quote:

[..]

Je bent ook nog zwak dat hoort erbij. Anders is er ook weinig aan. ;)
pi_194852315
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
pi_194852386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:18 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
pi_194852495
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:21 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.

Yoga? :D

(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
  woensdag 2 september 2020 @ 20:32:27 #151
459912 FlippingCoin
pi_194852597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Hardlopen zou ik niet doen dat is nog tamelijk belastend, wandelen kan prima denk ik.
pi_194852622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Ik zou het voorlopig maar even houden bij maximaal 3x per week intensieve inspanning.

Actieve rust in de vorm van yoga lijkt me prima als je dan kiest voor een vorm die per definitie laag is qua intensiteit zodat je niet stiekem de grens qua intensiteit kan gaan opzoeken.
pi_194852813
quote:

[..]

Je moet vooral zo inrichten dat je het op de lange termijn ook volhoudt, niet alles en dan niks.
Dan beter 3x per weer waarvan 1-2x lagere intensiteit en voor de rest smiddags wat wandelelen beetje neuken zoiets.
Vakman pur sang
pi_194852843
quote:

[..]

Yoga is prima. Yin yoga is helemaal top. Langzame stretches. Heup openers.
Yoga is een perfecte aanvulling.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194853076
quote:

[..]

Wanneer was je laatste workout?
pi_194853992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:56 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wanneer was je laatste workout?
Maandag
pi_194854517
quote:

[..]

Vraag het je trainer, anders.
pi_194854554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:36 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Maandag
Veel boxen bieden yoga aan naast de WODs. Heb er zelf wel goede ervaringen mee.
Overleg gewoon. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194854706
Een goede box, met goede coaches, kunnen je hier ook bij helpen. Sterker nog, een goede coach doet dat graag

Zowel bij spierpijn, als scaling in de WOD, als de vraag 'wat is te veel', als 'wat moet ik eten?', als 'wat is de beste manier om te herstellen?'

Overigens heb ik ook wel een mening over een WOD met 100 box jumps. :X

En als ik dan lees dat je trainer het waarschijnlijk 'toch niet goed vindt' als je eerder stopt, gaat er echt wat mis. Hij moet je helpen met je grenzen. En eigelijk al van te voren. Voor de workout loop je met z'n alle de workout door, worden er scalingopties gegeven en overleg je eventueel wat je gaat doen. Je kiest een optie en als blijkt dat het alsnog te zwaar of te veel is, dan scale je nog verder.
pi_194855278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Eens. Goed dat je enthousiast bent. Maar dit klinkt als enorm overreachen zoals het heet. Niet te vaak doen. Bespreek het even met je trainer en bouw het iets rustiger op.Accepteert de trainer het niet, ligt dat aan hem. Te hard starten is ook wat overdreven.
Whatever...
pi_194855340
quote:

[..]

Actieve rust is goed, wandelen dus. Hardlopen als je zo hard hebt getraind is wat veel. Dus de dag na je training wandelen prima, hardlopen pas weer een dag later.
Whatever...
pi_194855820
Ik ben ook sinds een tijdje fanatieker gaan sporten. Train ook bij mensen de echt heel fit zijn maar mijn trainer houdt altijd in de gaten of ik niet over mijn eigen grens ga, omdat ik graag de rest bij wil houden. Soms past hij oefeningen iets aan of zegt hij bewust van doe ipv 20 pushups 2x 10. Dat vind ik zelf heel prettig omdat ik voor mijn gevoel nu ook iedere training maximaal kan gaan ipv na 20 minuten dood ben en de volgende dag niks meer kan.

Dus echt, doe iets rustiger aan. Iets minder gewicht, iets minder herhalingen. Bespreek het met je trainer. Er als hij dat niet snapt dan is het een flut trainer en dan zou ik snel een andere sportschool zoeken.
pi_194857224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:36 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Maandag
Sws niet hardlopen, dat is vrij zwaar. Yoga is wel prima, verder. Je bent net begonnen, zou niet te veel doen naast je schema. Het is zonde als je jezelf overbelast en dan weken niets kan doen.
pi_194861392
quote:

[..]

Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?

14 gram eiwit per 100 gram. Bijna het dubbele van kwark LOL
pi_194862980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?

Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.

Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.

Edit 2: volgens mij iets rustiger aan doen TS. Dit klinkt als het bekende ik-ben-enthousiast-dus-ik-knal-er-keihard-in.
Bekend fenomeen bij velen denk ik. :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194863005
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?

Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.

Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.

Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
pi_194863078
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.

Ik neem elke dag havermout én kwark (niet samen trouwens).
Kwark heb je ook wel van 10g/100g maar dan specifieke proteïnekwark van Melkunie ofzo.

Sinds het thuiswerken eet ik amper brood (makkelijk mee te nemen naar kantoor) maar eet ik elke dag havermout op het gemak. :)

Ik heb meerdere soorten havermout liggen nu, ook met smaakjes, kaneel, honing. Weinig dagen zonder.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194865009
quote:

[..]

Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
pi_194865819
quote:

[..]

Je vergelijkt appels met peren, ja?
pi_194866722
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren, ja?
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
pi_194866801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.

Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
pi_194867094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
Je slurpt makkelijk 500 gram kwark naar binnen terwijl je bij havermout net 50 gram zal eten met meer kcal. Dus onderaan de streep minder ja.

Stop ajb met je vage argumenten.
pi_194867107
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij ja, het betreft hier een dame.
pi_194867328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Die flink sport.
pi_194867342
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ben jij stimorol
pi_194867435
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:28 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ben jij stimorol
Who cares
pi_194867452
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die flink sport.
Dit is een non discussie.
  donderdag 3 september 2020 @ 16:40:50 #178
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194867592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat? In goeie kwark zit al snel 9g eiwit per 100g kwark.
pi_194867910
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:28 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ben jij stimorol
Ja dacht ik ook al idd.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:33 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Who cares
Jij dus, anders had je gewoon bevestigend of ontkennend kunnen antwoorden.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 16:55:16 ]
pi_194868015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vanwege de verhouding koolhydraten en eiwitten die de meeste mensen nastreven wordt dat behoorlijk lastig. Of heb jij dan weer ontzettend koolhydraatarme havermout, net zoals er in jouw kwark blijkbaar amper eiwit zit.

Ik ga iig maar even hier van uit: https://www.voedingswaard(...)edingsmiddel/?id=690
pi_194868088
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Vanwege de verhouding koolhydraten en eiwitten die de meeste mensen nastreven wordt dat behoorlijk lastig. Of heb jij dan weer ontzettend koolhydraatarme havermout, net zoals er in jouw kwark blijkbaar amper eiwit zit.

Ik ga iig maar even hier van uit: https://www.voedingswaard(...)edingsmiddel/?id=690
Waarom zou ik in hemelsnaam koolhydraatarme havermout eten? Koolhydraten is een energiebron.
pi_194868114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou ik in hemelsnaam koolhydraatarme havermout eten? Koolhydraten is een energiebron.
Je eet blijkbaar ook eiwitarme kwark
pi_194868129
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:03 schreef Chia het volgende:

[..]

Je eet blijkbaar ook eiwitarme kwark
Nee? gewoon 7,5 gram per 100 gram.

En soms Skyr, waar uit mijn hoofd 11 gram per 100 gram inzit.
pi_194868141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja dacht ik ook al idd.
[..]

Jij dus, anders had je gewoon bevestigend of ontkennend kunnen antwoorden.
Stfu :')
  donderdag 3 september 2020 @ 18:11:43 #185
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194869356
Nogal wat opgefokte testosteron mannetjes hier _O-
  donderdag 3 september 2020 @ 21:05:19 #186
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194872647
quote:
9s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:04 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, echte Nederlanders zijn niet zo. Alleen buitenlanders.
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.

Hetzelfde geldt voor mensen die veel varkensvlees eten overigens. Ook al worden deze verdoofd voor de slacht, omwille van het hoger bewustzijn dat ze hebben, beseffen ze meer dan andere beesten wat er aan zit te komen en ook hierdoor stijgen cortisol-gehaltes.

Dusss.. bepaalde typen zouden kunnen zijn:
- mensen met een arabische achtergrond, mits zij halal vlees eten
- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies

ontopic: het is al genoemd, maar kreeg weinig aandacht -> magnesium bij spierpijn
Kies voor een goed supplement en voor de magnesiummalaat variant en geef het een paar weken de tijd
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 4 september 2020 @ 03:19:59 #187
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194876726
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 21:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.

Hetzelfde geldt voor mensen die veel varkensvlees eten overigens. Ook al worden deze verdoofd voor de slacht, omwille van het hoger bewustzijn dat ze hebben, beseffen ze meer dan andere beesten wat er aan zit te komen en ook hierdoor stijgen cortisol-gehaltes.

- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies

ontopic: het is al genoemd, maar kreeg weinig aandacht -> magnesium bij spierpijn
Kies voor een goed supplement en voor de magnesiummalaat variant en geef het een paar weken de tijd
Korter.
pi_194877367
quote:

[..]

- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies

Wat heb ik gelezen??
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:11:44 #189
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194877781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 03:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Korter.
Mand.
Monkey on the car
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:31:47 #190
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194877936
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 07:07 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wat heb ik gelezen??
Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.

I know... ben er zelf ook van onder de indruk.
Monkey on the car
pi_194877966
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.

Maar wat eten die opgefokte sjonnies nou dan? Ook veel varkensvlees?
pi_194878044
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Je onderbouwing slaat nergens op.
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:47:47 #193
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194878074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:36 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar wat eten die opgefokte sjonnies nou dan? Ook veel varkensvlees?
Dat is mogelijk, maar het zouden ook halal-etende sjonnies kunnen zijn
Ik heb niet genoeg informatie over deze groep, dus dat wordt speculeren...
Daarnaast zijn er uiteraard andere factoren dan voeding die gedrag beïnvloeden.
Een lijn pep of coke bijvoorbeeld, psychisch trauma, misbegrepen gevoelens, een verkeerd gevoed ego.
Monkey on the car
  vrijdag 4 september 2020 @ 09:23:49 #194
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194878432
quote:
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren.
https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledig

Cortisol onderdukt agressie. Lage niveaus worden gezien bij agressieve types.
Daar gaat je theorie.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:08:02 #195
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194884339
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:23 schreef Elpis het volgende:

[..]

Daar gaat je theorie.
Je geeft teveel credits door het een "theorie" te noemen.
WFPB!
pi_194884385
quote:

[..]

Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Whatever...
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:16:19 #197
459912 FlippingCoin
pi_194884441
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Ja een hoop wel, zijn ook wel goede denk ik. Een keer een les meegedaan ergens maar wat die lui voor C&J door lieten gaan was pijnlijk om te zien.
pi_194884505
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja een hoop wel, zijn ook wel goede denk ik. Een keer een les meegedaan ergens maar wat die lui voor C&J door lieten gaan was pijnlijk om te zien.
Hun pullups zijn wel pijnlijk om te zien. Ik krijg al een tenniselleboog als ik er aan denk.

Goed uitgevoerd is crossfit echt bikkelen.
Whatever...
pi_194884888
quote:

[..]

hihaho.

Ja, het gebeurt vast. Ik ben blij dat onze box voorzien is van een aantal hele goede coaches. :)
pi_194885108
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

hihaho.

Ja, het gebeurt vast. Ik ben blij dat onze box voorzien is van een aantal hele goede coaches. :)
Je hebt mijn laatste zin ook gelezen hoop ik?
Whatever...
pi_194885177
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 16:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hebt mijn laatste zin ook gelezen hoop ik?
Uit je laatste post? Ja. En is waar.

Maar het is ook waar dat er binnen CrossFit ook wel dingen gebeuren die er niet uit zien, slecht voor je lijf zijn en meer van dat. Daar baal ik eigenlijk best van, dat dat gebeurd, want het hoeft niet. En het is zo zonde. Ook voor het imago van de sport.

En dan voel ik me wel gezegend met de coaches die wij in huis hebben. Die hebben niet een lvl1 coaching gedaan en 'zijn nu coach', daar zit echt veel kennis en kunde. Ook uit andere hoeken.
pi_194886387
quote:

[..]

Je moet crossfit als training en als sport los van elkaar zien en niet over een kam scheren. Voor de sport wil je zo veel mogelijk herhalingen zo snel mogelijk halen binnen de bewegingsstandaard. Die kipping en butterfly pull-ups waar jij het over hebt zijn daar voorbeelden van. Maar als training is het gericht om fitter en sterker te worden.

Echter, uit de posts van TS kan ik niet helemaal opmaken of ze bij box traint waarbij daar voldoende oog voor is. Voordeel van onder begeleiding trainen zou moeten zijn dat er voldoende oog is voor (potentiële) overbelasting bijvoorbeeld.
pi_194887057
Als ik het zo lees moet ze wel oppassen want ze is nu flink aan het overreachen. Zo kapot moet je niet gaan van een enkele training. En na drie weken nog steeds zo veel spierpijn is echt te veel van het goede.

Iets minder hard trainen en dan iets langzamer vooruit gaan is geen schande. Sterker nog. Ik ben voorstander van de tijd nemen om een sterkere technische basis op te bouwen met lage intensiteit en ook niet te veel volume.

Heb je dat eenmaal opgebouwd kun je met die basis sneller en makkelijker progressie maken.
Whatever...
pi_194887183
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:36 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben voorstander van de tijd nemen om een sterkere technische basis op te bouwen met lage intensiteit en ook niet te veel volume.
Dat is vrij gebruikelijk inderdaad. Bij ons is dat iig wel de norm.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2020 17:45:50 ]
pi_194888147
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:45 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat is vrij gebruikelijk inderdaad. Bij ons is dat iig wel de norm.
Ik ga naar een gewone sportschool, voor heel veel van de bezoekers daar vraag ik me we af of ze überhaupt ooit spierpijn hebben gehad. Want hard trainen doen ze niet.
Whatever...
pi_194888360
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 18:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ga naar een gewone sportschool, voor heel veel van de bezoekers daar vraag ik me we af of ze überhaupt ooit spierpijn hebben gehad. Want hard trainen doen ze niet.
Je kan ook hard trainen zonder spierpijn en licht trainen met spierpijn. Ik deed 2 dagen terug een pyramide hip thrust oefening met knieband en dat was zwaarder dan 100 kg hip thrusten.
pi_194888755
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Je kan ook hard trainen zonder spierpijn en licht trainen met spierpijn. Ik deed 2 dagen terug een pyramide hip thrust oefening met knieband en dat was zwaarder dan 100 kg hip thrusten.
Sterker nog, je krijgt vooral spierpijn de eerste keer dat je een beweging maakt. Daarna kun je zeker wel een beetje spierpijn hebben, maar zelden echte doms (delayed onset muscle soreness) waar je echt even last van kan hebben. Ik heb bijvoorbeeld gisteren borst getraind en ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb. Maar morgenochtend is dat helemaal weg.

Maargoed, deze mensen in de sportschool gaan er heen zodat ze zichzelf goed voelen en het idee hebben goed bezig te zijn. In feite houden ze zichzelf voor de gek. Geen progressie, het enige wat zich ontwikkelt zijn de kaak spieren van al dat geouwehoer.
Whatever...
pi_194888928
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sterker nog, je krijgt vooral spierpijn de eerste keer dat je een beweging maakt. Daarna kun je zeker wel een beetje spierpijn hebben, maar zelden echte doms (delayed onset muscle soreness) waar je echt even last van kan hebben. Ik heb bijvoorbeeld gisteren borst getraind en ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb. Maar morgenochtend is dat helemaal weg.

Maargoed, deze mensen in de sportschool gaan er heen zodat ze zichzelf goed voelen en het idee hebben goed bezig te zijn. In feite houden ze zichzelf voor de gek. Geen progressie, het enige wat zich ontwikkelt zijn de kaak spieren van al dat geouwehoer.
Waarom stoor je je eraan 😆
pi_194889103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:38 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waarom stoor je je eraan 😆
Omdat ik wel wil trainen. Rot op van mijn bench, squat rack en de kabels. Ga maar lekker bij de macd ouwehoeren. Of ergens de machines bezet houden. Maar nee: alle bankjes, kabels, bench bezet door mensen die niet trainen maar praten. Grrr
Whatever...
pi_194889213
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat ik wel wil trainen. Rot op van mijn bench, squat rack en de kabels. Ga maar lekker bij de macd ouwehoeren. Of ergens de machines bezet houden. Maar nee: alle bankjes, kabels, bench bezet door mensen die niet trainen maar praten. Grrr
Jeetje, dominant hoor :9
pi_194889390
Daarom lekker thuis trainen :) en alleen naar de sportschool gaan als je er zin in hebt.
  vrijdag 4 september 2020 @ 20:40:24 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194889837
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:07 schreef Questular het volgende:
Daarom lekker thuis trainen :) en alleen naar de sportschool gaan als je er zin in hebt.
In de middag is er in mijn gym nauwelijks iemand. Bijna een hele etage voor mezelf. Heerlijk.
pi_194889948
Mijn ervaring is dat er teveel naar eiwitten wordt gekeken. Shake zus, Shake zo, kip hier en daar. Echter ik denk wanneer je aan crossfit doet lijkt het mij belangrijker dat je naar je koolhydraten inname kijkt. De inspanning bij crossfit is niet te vergelijken met gewone krachttraining.

2 jaar geleden ben ik gestopt met krachttrainig / bodybuilding. Mijn voorkeur lag toch bij kickboksen. 3 keer per week kickboksen en 3 keer per week “ hardstyle “ kettlebel training ( vooral swings, clean / press, snatch en turkisch get up.

Natuurlijk eiwitten zijn ontzettend belangrijk maar de bovengenoemde inspanning ligt mij prio om genoeg koolhydraten binnen te krijgen.
pi_194890638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:44 schreef thekolere het volgende:
De inspanning bij crossfit is niet te vergelijken met gewone krachttraining.
Crossfit lessen bestaan uit meerdere componenten en lijken redelijk veel op het gewone 5/3/1 programma. Alleen de laatste helft is conditioning. Er is vrijwel altijd eerst een krachtdeel.
pi_194890673
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

In de middag is er in mijn gym nauwelijks iemand. Bijna een hele etage voor mezelf. Heerlijk.
Je moet een beetje mazzel hebben morgenochtend is het super relaxed weet ik nu al.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 00:14:05 #216
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194894159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je moet een beetje mazzel hebben morgenochtend is het super relaxed weet ik nu al.
Jep. En een iets duurdere gym nemen scheelt ook in drukte. De grote ketens zijn mij te bevolkt.
pi_194896271
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2020 00:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Jep. En een iets duurdere gym nemen scheelt ook in drukte. De grote ketens zijn mij te bevolkt.
Ik zit al bij de ‘premium’ gym. Beter dan fff of bf. daar zitten de echte aso’s.
Whatever...
pi_194896328
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:55 schreef Rupibma het volgende:

[..]

~O>

Ik ben best vriendelijk hoor. Maar ik houd niet van dat slappe gedoe.
Whatever...
pi_194896396
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

~O>

Ik ben best vriendelijk hoor. Maar ik houd niet van dat slappe gedoe.
Hou ook niet van slap ;)
pi_194896468
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:55 schreef Rupibma het volgende:

[..]

@Erasmus
pi_194896475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:51 schreef Chia het volgende:

[..]

@:Erasmus
Hij lijkt mij dat niet bepaald.
  zaterdag 5 september 2020 @ 09:52:35 #222
459912 FlippingCoin
pi_194896481
Hou eens op jullie.
pi_194896563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:45 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hou ook niet van slap ;)
Uiteraard. En nu 30 keer opdrukken Gvd. Of bedoelde je dat niet....

Ik ging naar de sportschool, lekker rustig nu.
Whatever...
pi_194896643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Uiteraard. En nu 30 keer opdrukken Gvd. Of bedoelde je dat niet....

Ik ging naar de sportschool, lekker rustig nu.
Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.

Als iemand zich geroepen voelt dm mij ;(
pi_194897203
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:04 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.

Be careful what you wish for.
Whatever...
pi_194897355
quote:

[..]

Het is trouwens niet zo moeilijk. Als je denkt dat het niet meer gaat, doe je nog 1 herhaling meer. En elke training verhoog je het gewicht , zo niet doe je minstens een herhaling meer. Dit doende 3x per week.

Houd je dat vol ben je over een jaar een fitgirl, als je in die tijd ook gezond en de juiste hoeveelheid eet.

Het is super simpel. Alleen lastiger om ook echt lang vol te houden. Kwestie van wilskracht.Als je een klein beetje opziet tegen elke training/set. Maar het ook wel een uitdaging vindt zit je we op het goede niveau. Ga je volledig kapot dan moet je een beetje oppassen, maar de meeste mensen trainen lang niet hard genoeg. Misschien ik zelf ook wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Spanky78 op 05-09-2020 10:57:58 ]
Whatever...
pi_194897455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is trouwens niet zo moeilijk. Als je denkt dat het niet meer gaat, doe je nog 1 herhaling meer. En elke training verhoog je het gewicht , zo niet doe je minstens een herhaling meer. Dit doende 3x per week.

Houd je dat vol ben je over een jaar een fitgirl, als je in die tijd ook gezond en de juiste hoeveelheid eet.

Het is super simpel. Alleen lastiger om ook echt lang vol te houden. Kwestie van wilskracht.
Ik kom niet verder dan 70 kg sqautten bij een laatste set van 6.

Wat ik ook doe.

Deadlift vorige x 3 x 5. Laatste set 65. Kom niet verder.

Ja, kan lager gaan in reps, maar netto doe ik dan niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2020 10:59:30 ]
pi_194897510
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik kom niet verder dan 70 kg sqautten bij een laatste set van 6.

Wat ik ook doe.

Deadlift vorige x 3 x 5. Laatste set 65. Kom niet verder.

Ja, kan lager gaan in reps, maar netto doe ik dan niet meer.
Voor een vrouw is 70 kilo best netjes.

Je kunt twee dingen doen als je vast zit. Doelpalen en opnieuw opbouwen. Dus terug naar 65 en dan elke training weer omhoog in gewicht. Eventueel pak je wat extra reps en sets op dat lagere gewicht. En je let extra op techniek. Dus ass to the grass en hard werken.

Je kunt ook proberen te microloaden, dat is dus 71 kilo, dat is bijna altijd te halen. Soms is 2,5 kilo gewoon te veel. Daarnaast moet je wel goed eten enzo. Als je te weinig eet word je niet snel sterker.
Whatever...
pi_194897534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je kunt twee dingen doen als je vast zit. Doelpalen en opnieuw opbouwen. Dus terug naar 65 en dan elke training weer omhoog in gewicht. Eventueel pak je wat extra reps en sets op dat lagere gewicht. En je let extra op techniek. Dus ass to the grass en hard werken.

Je kunt ook proberen te microloaden, dat is dus 71 kilo, dat is bijna altijd te halen. Soms is 2,5 kilo gewoon te veel. Daarnaast moet je wel goed eten enzo. Als je te weinig eet word je niet snel sterker.
Voor een vrouw? :')
pi_194897555
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat.
pi_194897556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:03 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Voor een vrouw? :')
Ja, voor een man is het weinig.

Vrouwen zijn meestal lichter en minder sterk. Niets aan te doen.

Laatste tip: je kunt ook werken aan je ‘sticking’ point. Het zwakke punt in je oefening. Bij squat meestal omhoog bewegen van onderin. Dat kun je dan met een legpress specifiek oefenen.
Whatever...
pi_194897563
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat.
Squatten met goede techniek? Jazeker, dat is gewoon prima.

Ik heb het dus niet over quarter reps doen. Gewoon full rom.
Whatever...
pi_194897580
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Squatten met goede techniek? Jazeker, dat is gewoon prima.
Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:08:31 #234
459912 FlippingCoin
pi_194897593
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.
Ja als beginner. :P
pi_194897607
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

70? Vind ik niet heel veel als ik eerlijk ben. Terwijl het voor een vrouw best goed is
Whatever...
pi_194897615
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

70? Vind ik niet heel veel als ik eerlijk ben. Terwijl het voor een vrouw best goed is
Ik vind het, als vrouw, ook niet echt veel als ik eerlijk ben. Dus daar wrong (toch?) bij mij de schoen. :P
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:09:54 #237
459912 FlippingCoin
pi_194897616
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Laatste tip: je kunt ook werken aan je ‘sticking’ point. Het zwakke punt in je oefening. Bij squat meestal omhoog bewegen van onderin. Dat kun je dan met een legpress specifiek oefenen.
Of pin squats, tempo squats of paused squats. _O_
pi_194897619
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja als beginner. :P
Inderdaad. Alhoewel veel mannen niet squatten en dus ook nooit boven de 100 fatsoenlijk squatten.
Whatever...
pi_194897628
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Janken. ;(
pi_194897636
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Of halve squats (het onderste deel). Niet te veel gewicht pakken _O-
Whatever...
pi_194897656
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind het, als vrouw, ook niet echt veel als ik eerlijk ben. Dus daar wrong (toch?) bij mij de schoen. :P
Dan ben je ofwel sterk, ofwel je squat alleen de bovenste quarter rep.
Whatever...
pi_194897677
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Janken. ;(
Als je zo ver komt ben je goed aan het trainen
Whatever...
pi_194897684
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sterk. :) En misschien wel uitzonderlijk sterk/goed in dat opzicht (in andere opzichten ook absoluut niet, trouwens)
pi_194897716
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je zo ver komt ben je goed aan het trainen
Ik twijfel er ook helemaal niet aan dat ik goed aan het trainen ben :D Naast CrossFit doet onze box ook weightlifting classes en powerliftingclasses met nationaal kampioenen als coaches.

Geen halfslachtige squats hier. :D
pi_194897721
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Sterk. :) En misschien wel uitzonderlijk sterk/goed in dat opzicht (in andere opzichten ook absoluut niet, trouwens)
https://exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg

Afhankelijk van hoe zwaar je bent is dit gewoon goed. Als je niet te zwaar bent gaat het al richting heel goed.
Whatever...
pi_194897742
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik twijfel er ook helemaal niet aan dat ik goed aan het trainen ben :D Naast CrossFit doet onze box ook weightlifting classes en powerliftingclasses met nationaal kampioenen als coaches.

Geen halfslachtige squats hier. :D
Duidelijk.
Whatever...
pi_194897749
quote:
I have an app for that (beyond the white board). Die houdt bij, door je trainingen te loggen, waar je zwaktes liggen en zulks

Als ik even naar die website met bijbehorende gewichten kijk, dan klopt het wel ongeveer. :7
pi_194897799
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Duidelijk.
Ik denk niet dat je het allemaal slecht bedoeld ofzo he? Het gebeurd gewoon nog met regelmaat dat je niet serieus genomen wordt, als vrouw, als het gaat om zware dingen tillen. Daar reageer ik vrij heftig op, als het die kant op lijkt te neigen. :@
pi_194897847
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hij lijkt mij dat niet bepaald.
Grappig, je zit fout. Heb gisteren toevallig nog mensen weggestuurd omdat iemand te bleef hangen (lees: kletsen :r ) bij het squat rack :') Dat doe je maar lekker thuis, opgetyft van t squat rack als je alleen maar gaat lullen.

Nog 135 kg deadlift gedaan gisteren _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 05-09-2020 11:38:56 ]
pi_194897921
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het allemaal slecht bedoeld ofzo he? Het gebeurd gewoon nog met regelmaat dat je niet serieus genomen wordt, als vrouw, als het gaat om zware dingen tillen. Daar reageer ik vrij heftig op, als het die kant op lijkt te neigen. :@
Nee hoor. Met gewichten tillen is dit voor vrouwen echt goed, mannen dus niet. Het verschil is daar groot. En dat is biologisch, dus niets aan te doen. Dus hierbij ‘voor een vrouw’ een daadwerkelijk nuttige aanduiding.

Als we het zouden hebben over het behalen van een opleiding, of salaris zou het anders zijn.
Whatever...
pi_194898019
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Grappig, je zit fout. Heb gisteren toevallig nog mensen weggestuurd omdat iemand te bleef hangen (lees: kletsen :r ) bij het squat rack :') Dat doe je maar lekker thuis, opgetyft van t squat rack als je alleen maar gaat lullen.

Als je moet uitleggen dat je dominant bent.... laat maar :+
Whatever...
pi_194898050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je moet uitleggen dat je dominant bent.... laat maar :+
Wat moet ik doen, stoer boos gaan zitten doen op een forum? :D

Ben meestal gewoon een vrolijke kerel. Dat daardoor aannames over worden gedaan, tsja.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 05-09-2020 11:42:13 ]
pi_194898090
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:41 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Wat moet ik doen, stoer boos gaan zitten doen op een forum? :D

Ben meestal gewoon een vrolijke kerel. Dat daardoor aannames over worden gedaan, tsja.
_O- ga je nu echt happen?
Whatever...
pi_194898100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

_O- ga je nu echt happen?
Ik ben net wakker, vergeef me. :+
pi_194898161
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben 1.80. nu jij weer

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ga low, bro.

Een vrouw kan prima veel. Denken dat vrouwen niet sterk zijn :') Hou op, hoor.

quote:

[..]

Oh, jeetje. Word helemaal week van binnen :9
pi_194898183
Voor een vrouw is zo beledigend.

Kijk maar eens op de insta van Bret Contreras, vrouwen die 120 kg squatten is normaal na goed trainen.
pi_194898258
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:50 schreef Rupibma het volgende:
Voor een vrouw is zo beledigend.

Kijk maar eens op de insta van Bret Contreras, vrouwen die 120 kg squatten is normaal na goed trainen.
Ik vind deze tabellen doorgaans iets representatiever https://strengthlevel.com/strength-standards/squat
pi_194898290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik vind deze tabellen doorgaans iets representatiever https://strengthlevel.com/strength-standards/squat
fijn dat jij dat vindt, het ging mij om de zin dat vrouwen het niet kunnen.

De reden dat ik thuis sport zijn dit soort mannen. ;(
pi_194898305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Het onderstreept toch ook jouw punt over die 120 kg. :')
pi_194898307
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:48 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik ben 1.80. nu jij weer
[..]

Ik ga low, bro.

70 kilo is gewoon sterk. Voor een vrouw. Of jij met je 1,80 sterk bent kun je zelf opzoeken. Tabellen heb ik gedeeld.

Jullie Vrouwen hebben nu eenmaal wat minder testosteron. ‘Voor een vrouw’ is hier gewoon een nuttige toevoeging.

Jullie hebben een beetje te lange tenen denk ik. Als het gaat over een opleiding of werk, iets waar biologie niet meespeelt geen serieuze factor hoeft te zijn heb je helemaal gelijk. Met sporten is het nu eenmaal zo dat op gebied van kracht vrouwen gemiddeld genomen vee minder sterk zijn.

Dus niet zo piepen meteen.
Whatever...
pi_194898335
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Lul niet. Ik zeg nergens dat vrouwen het niet kunnen. Je tenen zijn te lang meisje.
Whatever...
pi_194898349
Uit mijn tabellen blijkt dat 70 kg een vrij doorsnee gewicht is voor een vrouw om te kunnen squatten. @Lonaa

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2020 12:09:49 ]
pi_194898353
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Het onderstreept toch ook jouw punt over die 120 kg. :')
Ik negeer jouw posts meestal, Chai. Vandaar mijn halfbakken antwoord.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lul niet. Ik zeg nergens dat vrouwen het niet kunnen. Je tenen zijn te lang meisje.
Als je nu ipv dat meisje babygirl had gezet glee ik nu van mijn bank af.
pi_194898429
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:03 schreef Rupibma het volgende:

Als je nu ipv dat meisje babygirl had gezet glee ik nu van mijn bank af.
En terecht. Maar je kunt beter je excuses aanbieden voor je onterechte aanname over mij. Ik had gewoon gelijk mbt kracht en verschillen tussen man en vrouw.
Whatever...
pi_194898451
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En terecht. Maar je kunt beter je excuses aanbieden voor je onterechte aanname over mij. Ik had gewoon gelijk mbt kracht en verschillen tussen man en vrouw.
Maar ik ben het niet helemaal met je eens?
pi_194898470
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar het is dus maar net van welke standaarden je uitgaat.
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:19:53 #267
157922 fathank
pi_194898511
quote:

[..]

135 kg deadlift

Epic

Echt iets om mee op een forum je mannelijkheid te tonen
pi_194898533
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:16 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar het is dus maar net van welke standaarden je uitgaat.
Uiteraard. Laten we novice met novice vergelijken en intermediated met intermediate. Een ongetrainde man legt het af tegen een goed getrainde vrouw. Maar ongetraind va ongetraind en getraind va getraind. Dan is een man in vrijwe alle gevallen sterker.

Mannen liften gemiddeld meer dan vrouwen. Ook als percentage van lichaamsgewicht gerekend. Oorzaak: biologisch verschil.

Er zijn vrouwen die sterker zijn dan ik. Maar dat zijn er relatief weinig. Terwijl ik voor een man echt niet extreem sterk ben.

Snap best dat vrouwen een hekel hebben aan opmerkingen die denigrerend kunnen zijn. Maar in dit geval is het een terechte toevoeging. Ik ken ook een vrouw die 100 kilo squat. Dat is een beest van een vrouw mbt trainen. Terwijl het voor een man gewoon oké is om dit te squatten.
Whatever...
pi_194898543
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:14 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Maar ik ben het niet helemaal met je eens?
Die heeft niets met een mening te maken? Biologische feiten. Ik kan ook geen kind baren. Daar kan ik ook niets aan doen.
Whatever...
pi_194898548
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Knip

Ik had het niet over man vrouw verschillen _O-

[ Bericht 86% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2020 12:23:54 ]
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:22:48 #271
157922 fathank
pi_194898552
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:02 schreef Chia het volgende:
Uit mijn tabellen blijkt dat 70 kg een vrij doorsnee gewicht is voor een vrouw om te kunnen squatten. @:Lonaa
Met een paar weken toewijding kan iedere volwassen vrouw dat. Maar ze staan doorgaans liever op de crosstrainer of voor de spiegel met van die schattige roze dumbells omdat ze geen bodybuilder willen worden
pi_194898566
quote:
81s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik had het niet over man vrouw verschillen _O-
Ik wel. Ik zei dat 70 kilo squatten prima was. Dat is ook zo.
Whatever...
pi_194898571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik wel. Ik zei dat 70 kilo squatten prima was. Dat is ook zo.
En ik zei dat dat (ongeacht m/v) af hangt van welke standaarden je hanteert. Volgens je eigen tabelletje wel ja. Volgens die van mij niet per se.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2020 12:26:58 ]
pi_194898594
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:25 schreef Chia het volgende:

[..]

En ik zei dat dat af hangt van welke standaarden je hanteert. Volgens je eigen tabelletje wel ja. Volgens die van mij niet per se.
Prima. Wat jij wilt. Ik ga weer verder want ik heb nog meer te doen dan rondjes rond de tafel.
Whatever...
pi_194898599
Lees maar terug.
pi_194898619
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Met een paar weken toewijding kan iedere volwassen vrouw dat. Maar ze staan doorgaans liever op de crosstrainer of voor de spiegel met van die schattige roze dumbells omdat ze geen bodybuilder willen worden
Die vrouwen bestaan bijna niet meer.
pi_194898684
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Jammer, ik houd wel van sterke vrouwen.
Whatever...
pi_194899034
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jammer, ik houd wel van sterke vrouwen.
Nee, bedoel vrouwen die 2 kg dumbells gebruiken en alleen cardio doen.
  zaterdag 5 september 2020 @ 13:08:46 #279
157922 fathank
pi_194899076
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hier wel. Of lekker groepslessen body attack
pi_194899144
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Hier wel. Of lekker groepslessen body attack
Nou, wees een soort van Jezus en red ze.
pi_194899253
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:23 schreef Elpis het volgende:

[..]

Daar gaat je theorie.
Echter het lichaam balanceert (bij mannen iig) het niveau van cortisol met testosteron.
  zaterdag 5 september 2020 @ 13:37:01 #282
459912 FlippingCoin
pi_194899379
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:48 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik ben 1.80. nu jij weer
[..]

Ik ga low, bro.

[..]

Oh, jeetje. Word helemaal week van binnen :9
Vrouwen zijn mietjes!!!
  zaterdag 5 september 2020 @ 13:44:27 #283
459912 FlippingCoin
pi_194899473
Maar goed je hebt niet voor niets gescheiden wedstrijden voor mannen en vrouwen, net als gescheiden door gewichtsklasse en leeftijd.

Maar de gemiddelde vrouw kan sterker worden dan de gemiddelde man als zij gaat trainen.
pi_194899626
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:04 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Nee, bedoel vrouwen die 2 kg dumbells gebruiken en alleen cardio doen.
Hangt er maar vanaf waar je gaat trainen. Bij mij sportschool trainen veel van de mannen slechter dan de vrouwen trouwens.
Whatever...
pi_194899768
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hangt er maar vanaf waar je gaat trainen. Bij mij sportschool trainen veel van de mannen slechter dan de vrouwen trouwens.
Ik spreek voor mijzelf, mijn houding is perfect. Knock on wood. Ik train niet met mijn ego, wat mannen wel doen.
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:31:45 #286
157922 fathank
pi_194900027
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:14 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Nou, wees een soort van Jezus en red ze.
Ik heb wel wat beters te doen.
pi_194900131
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik heb wel wat beters te doen.
Haha ja fokken
pi_194900481
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:09 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik spreek voor mijzelf, mijn houding is perfect. Knock on wood. Ik train niet met mijn ego, wat mannen wel doen.
Klopt, niet allemaal, maar een hoop wel. Deze week twee kereltjes van 20 ongeveer, buikje, skinny fat. Gingen squatten. Met Pussypad (ok, dat moet je zelf weten) maar erger nog, 120 kilo en dan ongeveer 1/8e rep. Buiten het rack en de safeties.... als er een had gefaald had de ander hem nooit kunnen spotten.

Kortom; ego liften to the max. Want stoer kijken deden ze wel. Wat ze niet zagen is het hoofdschudden van de mensen die zagen wat ze aan het doen waren. Waarschijnlijk dachten ze dat we onder de indruk waren.

Ik heb meer respect voor degene die gewoon begint met alleen de stang en na een paar maanden een fatsoenlijk gewicht tilt. Dat zijn ook de mensen die blijven. Die jongetjes van afgelopen donderdag zien we misschien nog 1 of 2 keer dit jaar.
Whatever...
pi_194900706
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt, niet allemaal, maar een hoop wel. Deze week twee kereltjes van 20 ongeveer, buikje, skinny fat. Gingen squatten. Met Pussypad (ok, dat moet je zelf weten) maar erger nog, 120 kilo en dan ongeveer 1/8e rep. Buiten het rack en de safeties.... als er een had gefaald had de ander hem nooit kunnen spotten.

Kortom; ego liften to the max. Want stoer kijken deden ze wel. Wat ze niet zagen is het hoofdschudden van de mensen die zagen wat ze aan het doen waren. Waarschijnlijk dachten ze dat we onder de indruk waren.

Ik heb meer respect voor degene die gewoon begint met alleen de stang en na een paar maanden een fatsoenlijk gewicht tilt. Dat zijn ook de mensen die blijven. Die jongetjes van afgelopen donderdag zien we misschien nog 1 of 2 keer dit jaar.
Over een goede squatrek gesproken, heb je die ook voor thuis? Wat ik nu heb is tricky mocht ik wel eindelijk boven die 70 komen. Jij met je oneindige kennis weet dat vast wel.
pi_194900916
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:24 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Over een goede squatrek gesproken, heb je die ook voor thuis? Wat ik nu heb is tricky mocht ik wel eindelijk boven die 70 komen. Jij met je oneindige kennis weet dat vast wel.
Ik heb geen squatrack thuis en ook geen oneindige kennis. Geen plek voor een homegym in mijn garage.

Iets van atx of rogue is meestal wel goed.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 15:44:26 #291
459912 FlippingCoin
pi_194901028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb geen squatrack thuis en ook geen oneindige kennis. Geen plek voor een homegym in mijn garage.

Iets van atx of rogue is meestal wel goed.
Rogue is goed ja alleen wel duur. :7
pi_194901120
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Rogue is goed ja alleen wel duur. :7
Best duur ja.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 15:56:14 #293
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194901251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zit al bij de ‘premium’ gym. Beter dan fff of bf. daar zitten de echte aso’s.
Precies. Recept voor gezeik en ruzie.
pi_194901446
quote:

[..]

Waar train je?
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:30:34 #295
157922 fathank
pi_194901887
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:41 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Haha ja fokken
Bijvoorbeeld. Of biefstuk bakken voor de protonz

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:24 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Powercage.nl

[ Bericht 38% gewijzigd door fathank op 05-09-2020 16:35:39 ]
pi_194902698
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Safeties bij squaten? Je kan toch gewoon die barbell van je schouders latn rollen?
  zaterdag 5 september 2020 @ 17:35:29 #297
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194903228
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 17:12 schreef wuuht het volgende:

[..]

Safeties bij squaten? Je kan toch gewoon die barbell van je schouders latn rollen?
Als je wil dat schijven, stang of grond naar de getver gaan, sure.
WFPB!
pi_194903490
quote:

[..]

Zou kunnen, met de schade van dien. Als
Je inclusief barbell voorover gaat zou het nog wat meer pijn kunnen doen.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 17:54:52 #299
459912 FlippingCoin
pi_194903576
quote:

[..]

Met bumper plates ja. :P
pi_194903792
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waar train je?
Thuis
pi_194903884
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:30 schreef fathank het volgende:

[..]