Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:01 schreef Cockwhale het volgende:
Het is afhankelijk van hoe zwaar de crossfit is, wat je behoefte aan eiwitten zal zijn. Onderzoek heeft aangetoond dat het gemiddelde lichaam maximaal 1,6gr eiwit per kg gewicht (per dag) gebruikt voor het herstel en de groei van spiermassa. Het is mogelijk dat dit maximum iets lager ligt voor vrouwen.
Ik zou voor een vrouw die aan crossfit (waar spieren van kunnen toenemen in massa, maar niet zo sterk als in zware krachttraining/bodybuilding) doet, denk ik minimaal 1gr eiwit per kg lichaamsgewicht aanraden. Maximaal 1,5gr. Dus tussen de 65gr en 100gr eiwit per dag.
In 500 gr kwark heb je al snel tussen de 40 en 60gr eiwitten te pakken. Eieren ongeveer 10 gr eiwit per ei. Bij de Lidl heb je eiwitrijk brood te koop. Ook huttekase/cottage-cheese is een goede bron van eiwitten. Qua groente, bonen vooral. Bepaalde noten, zoals amandelen zijn ook eiwitrijk. Verder natuurlijk vlees en vis, waarbij kip en vis de betere keuzes zijn.
Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:05 schreef Lonaa het volgende:
Meer eiwitten gaan niet je spierpijn oplossen, dat is geen reden om meer eiwitten te nuttigen.
Verder wat Cockwhale hierboven zegt (scheelt mij weer typen). Maar eiwitten zijn echt niet hemelprijzend fantastisch. Consistent trainen, algeheel gezonde dingen nuttigen, voldoende slaap zijn net zo, mogelijk zelf nog, belangrijker dan genoeg eiwitten.
Je zou ook gewoon eens je BMR kunnen uitrekenen en vervolgens je voedsel tracken. My Fitness Pal geeft ook aan hoeveel koolhydraten/vet/eiwitten er in voedingsmiddelen zitten.
Je zou kunnen aimen op een verhouding van 33/33/33%
Dat is niet waar, die 1,5 gr minimaal om spieren te doen groeien. Met name beginners kunnen met minder toch vaak muscle gains krijgen. Bij vrouwen werkt het ook niet gelijk als aan mannen. Minimaal 1,5gr is iig nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.
TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.
Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Dankje, ik zal eens kijken!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:00 schreef Candaasje het volgende:
Is het een idee om naar het voedingsschema van crossfitter Jeremy Reijnders te kijken voor inspiratie?
Ik heb weinig verstand van cross-fit, maar hij wel. Natuurlijk is elk lichaam anders, maar goed, linkje:
https://www.orangefit.nl/(...)ete-jeremy-reijnders
Niet vegan, maar van lactose krijg ik acne. Dus ik vermijd kaas/melk/kwark etc. Geitenkaas kan dan weer wel. En ik eet dus ook gewoon vlees, vis en kip.quote:
Hmm, ik dacht juist dat havermout een goede bron was. Ik doe er ook sojamelk High Protein van Alpro bij, daarin zit 25g per 500 ml.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.
TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.
Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Volgens mij heb ik dat niet ontkent. Het is alleen geen holy grail ofzo, eiwitten. Er is meer nodig voor een fit en gezond lichaam.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.
Ik kan een onderzoek plaatsen als je echt moeite wil doen om te lezen. Ja, ze kan minder, maar dan is je resultaat dat ook.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is niet waar, die 1,5 gr minimaal om spieren te doen groeien. Met name beginners kunnen met minder toch vaak muscle gains krijgen. Bij vrouwen werkt het ook niet gelijk als aan mannen. Minimaal 1,5gr is iig nergens op gebaseerd.
https://mennohenselmans.c(...)ke-for-bodybuilders/
Daarnaast vermoed ik dat je in deze rekensom gerust je gewicht in vetmassa er van af mag trekken. Bij 90kg aan totale gewicht met 10kg vetmassa, mag je uitgaan van 80kg in de rekensom, dus bijvoorbeeld 80x1,5gr (ipv 90). Vetmassa speelt geen rol in de eiwitbehoefte.
Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosevrij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:19 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht juist dat havermout een goede bron was. Ik doe er ook sojamelk High Protein van Alpro bij, daarin zit 25g per 500 ml.
Het is echt een fabel dat fyto-oestrogeen uit soja zo schadelijk is. Dan moet je er echt per dag liters en liters voor wegdrinken. En dan is het nog allemaal zeer discutabel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:27 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik kan een onderzoek plaatsen als je echt moeite wil doen om te lezen. Ja, ze kan minder, maar dan is je resultaat dat ook.
[..]
Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosev
rij.
In havermout zit niet zo veel eiwitten. Houd je je inname wel bij? Dan kun je een beter beeld vormen.
Ik heb gelezen dat dat al geldt vanaf 250 gram.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is echt een fabel dat fyto-oestrogeen uit soja zo schadelijk is. Dan moet je er echt per dag liters en liters voor wegdrinken. En dan is het nog allemaal zeer discutabel.
Acne krijg je vooral van de melksuikers, lactose. (Dus ja, lactose-vrij kan dan een oplossing zijn. Maar dat is niet per se beter of minder schadelijk dan sojamelk. )
250 gram van...? Er zijn ook artikelen die spreken over minimaal 3,5L sojamelk voor een man. En wat zijn dan precies de gevolgen? Er zijn juist ook weer tegengeluiden dat deze fyto-oestrogen in bepaalde gevallen een gunstige werking hebben tegen (borst)kanker. (zie; https://www.kanker.be/voe(...)en/phyto-oestrogenen )quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:48 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat al geldt vanaf 250 gram.
In dat artikel die postte staan meerdere onderzoeken. Dus waarom zou dat ene onderzoek van jou iets anders zeggen? 1,5gr wordt aangeraden bij bodybuilders. Dat zal best. TS doet echter aan crossfit. Ik geloof niet dat zij zulke keizware sets maakt. Je moet eten naar behoefte.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:27 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik kan een onderzoek plaatsen als je echt moeite wil doen om te lezen. Ja, ze kan minder, maar dan is je resultaat dat ook.
[..]
Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosevrij.
In havermout zit niet zo veel eiwitten. Houd je je inname wel bij? Dan kun je een beter beeld vormen.
Ieder zijn ding.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:09 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
In dat artikel die postte staan meerdere onderzoeken. Dus waarom zou dat ene onderzoek van jou iets anders zeggen? 1,5gr wordt aangeraden bij bodybuilders. Dat zal best. TS doet echter aan crossfit. Ik geloof niet dat zij zulke keizware sets maakt. Je moet eten naar behoefte.
Een eiwitshake, ook met Green Protein, kost je <50 cent. Is een prima manier om ~25 gram binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:48 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Ik heb dus wat tips nodig. Wat zijn eenvoudige manieren om makkelijk aan je eiwitbehoefte te komen? Van de hele dag door eten word ik niet gelukkig, en dat gaat er denk ik ook toe leiden dat ik tijdens mijn lunch en avondeten weer minder opschep. Eiwitshakes vind ik lekker en heb ik thuis ook liggen, maar hoe vaak moet je zoiets nemen en op welke dagen? Ik heb bijvoorbeeld nu hele erge spierpijn in mijn kuiten van mijn crossfitles van twee dagen geleden, maar is het nu dan nog verstandig om een eiwitshake te nemen? Ik wil die shakes ook weer niet te veel nemen, dat voelt niet helemaal gezond/natuurlijk of zo. (En het is duur: ik heb zo'n zak van Fit Green Protein, omdat ik een plantaardige variant wil)
"ik heb gelezen". Op een of andere manier is er een grote haat op soja-producten en hun gezondheidseffecten, zonder dat daar echt goede aanwijzingen voor zijn. Echt een standaard ding van fitness-bro's om op te haten. Filmpje in spoilers gezet, niet dat het de "beste bron ooit is", maar wel degelijk onderzoek aangehaald en veel uitlegquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:48 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat al geldt vanaf 250 gram.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WFPB!
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:27 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Een eiwitshake, ook met Green Protein, kost je <50 cent. Is een prima manier om ~25 gram binnen te krijgen.
De algehele consensus is dat 1,6g-2,2g/kg lichaamsgewicht voor maximale hypertrofie kan zorgen bij bodybuilders. Dus in jouw geval zal je dat niet per se nodig hebben, maar weet je waar je op moet mikken. Waar je echter ook naar moet kijken is totale kcal, als je hard aan het afvallen bent zal je ook minder spiermassa opbouwen.
Havermout is prima deel eiwit (~11g/100g havermout kan best aantikken). Alpro sojamelk al helemaal met 25g/500mL.
[..]
"ik heb gelezen". Op een of andere manier is er een grote haat op soja-producten en hun gezondheidseffecten, zonder dat daar echt goede aanwijzingen voor zijn. Echt een standaard ding van fitness-bro's om op te haten. Filmpje in spoilers gezet, niet dat het de "beste bron ooit is", maar wel degelijk onderzoek aangehaald en veel uitlegIk ben een vrouw met bepaalde klachten die zelf ook op onderzoek is gegaan. Onderzoeken spreken elkaar tegen. Laten we t daarbij houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar is je bron dan? Met 1,5gr zit je al bijna aan de max van wat je lichaam op een dag kan verwerken. Om te stellen dat 1,5gr het minimum is voor spiergroei is stierenpoep. Bij bodybuilders wordt hoogstens 1,8gr per kg aangeraden, waarbij de extra 0,2gr per kg puur wordt aangeraden 'just to be on the safe side'.quote:
https://www.researchgate.(...)Fat_at_the_Same_Timequote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Waar is je bron dan? Met 1,5gr zit je al bijna aan de max van wat je lichaam op een dag kan verwerken. Om te stellen dat 1,5gr het minimum is voor spiergroei is stierenpoep.
Verdelen op een dag is inderdaad beter, echter kun je daarmee niet stellen dat je lichaam de rest weggooit, omdat je lichaam maar 10gr per 2 uur zou kunnen verwerken (bron?). In de 18 uur dat iemand max wakker is, zou je dan maar 90 gram eiwitten per dag kunnen verwerken. Dat is niet wat ander onderzoek heeft aangetoond.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:37 schreef I-O het volgende:
Ik zou whey laten en gaan voor whey isolaat. ook zou ik maar 1 shake per dagdeel nemen. Schijnt dat je lichaam maar 10gr absorbeert per 2uur? Een scoop eiwit bevat al 20gr dus helft wordt verspild.
Vast onderzoek van suplementen fabrikantenquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:51 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Verdelen op een dag is inderdaad beter, echter kun je daarmee niet stellen dat je lichaam de rest weggooit, omdat je lichaam maar 10gr per 2 uur zou kunnen verwerken (bron?). In de 18 uur dat iemand max wakker is, zou je dan maar 90 gram eiwitten per dag kunnen verwerken. Dat is niet wat ander onderzoek heeft aangetoond.
Bullshitquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:53 schreef I-O het volgende:
[..]
Vast onderzoek van suplementen fabrikanten
Bron? Argumentatie? Of ben je een van de bro's waar ik het eerder over hadquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:32 schreef I-O het volgende:
Hoe lang ben jij?
Ik denk dat je die sojamelk moet schrappen. Het is funest voor spieropbouw.
Er zijn studies met positieve effecten, er zijn studies met geen effect. Mogelijk zijn er studies met negatieve effecten: neem als voorbeeld wat in het filmpje besproken wordt. Gaat namelijk niet om soja-producten maar om supplementen met soja erin, die mogelijk negatieve impact lijken te hebben. Is dus NIET hetzelfde en spreekt elkaar dan ook niet per definitie tegen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:31 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw met bepaalde klachten die zelf ook op onderzoek is gegaan. Onderzoeken spreken elkaar tegen. Laten we t daarbij houden.
Kijk even naar bodybuilders. Als zij in onderzoeksverband 300g eiwit naar binnen slurpen op een dag, heeft dat een positief effect t.o.v. 150g. Maar volgens jouw redenatie kunnen ze dat niet opnemen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:53 schreef I-O het volgende:
[..]
Vast onderzoek van suplementen fabrikanten
Denken dat iedereen na 9 maanden botergeil isquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:55 schreef Duveldrinker het volgende:
Crossfit? Squat, Deadlift, benchpress. Dit onder de knie krijgen. Veel gezonde kcal en groeien 6 maanden.
Daarna 3 maanden cutten. 500 kcal onder je onderhoud. Zwaar ja...maar daarna ben je zo geil als boter, ja ook als chick.
Zeker wel. Dit schema 9 maanden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:56 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Denken dat iedereen na 9 maanden botergeil is
Denken dat iedereen moet doen wat jij leuk vindt
Supermagere Chinezen zekerquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:54 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Ik zou het zo zien: Er zijn supergezonde populaties die gewoon soja eten.
Waarom zou TS, die blijkbaar crossfit leuk vind, moeten switchen naar een standaard krachttrainingsschema? Dan stopt TS met sporten want niet leuk en dan is het resultaat 0.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:57 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Zeker wel. Dit schema 9 maanden.
De laatste zin slaat nergens op.
Iedere ochtend voor het werk een shake van 600ml volle melk en 2 scoops caseïne, heb ik al 60 gr eiwitten binnen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:16 schreef RickoKun het volgende:
Je kan bijvoorbeeld ook een omeletje bakken met groentes erdoorheen.
En inderdaad kip eten.
Zelf ben ik ook weer begonnen met krachttraining en ik zuip in elk geval in de ochtend en avond een portie whey perfection. Eventueel direct na mijn trainingen.
Ook veel kwark, maar dat kan je helaas dus niet hebben.
Tonijn ook.
Man, vreet behoorlijk veel soja in totaal (met name sojakwark), omdat het lekker is en omdat er aardig wat eiwitten in zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:57 schreef I-O het volgende:
[..]
Supermagere Chinezen zeker![]()
Ik heb zelf slechte ervaringen met sojamelk/produkten.
Gebruik jij soja. Zoja wat precies en waarvoor?
Brn je man of vrouw?
Je gaat naar de sportschool voor resultaten. Anders is tennis, voetbal of schaken veel leuker.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:58 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Waarom zou TS, die blijkbaar crossfit leuk vind, moeten switchen naar een standaard krachttrainingsschema? Dan stopt TS met sporten want niet leuk en dan is het resultaat 0.
Dan isquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:59 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Je gaat naar de sportschool voor resultaten. Anders is tennis, voetbal of schaken veel leuker.
Als je geen resultaat wilt dan boeien die eiwitten ook niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:00 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Dan istoch echt de beste reactie die ik ga geven. Andere mensen hebben andere hobbies en vinden andere dingen leuk dan jij.
Ruften!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Iedere ochtend voor het werk een shake van 600ml volle melk en 2 scoops caseïne, heb ik al 60 gr eiwitten binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whey isolaat als je een beetje wil cutten of af wil vallen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:37 schreef I-O het volgende:
Ik zou whey laten en gaan voor whey isolaat. ook zou ik maar 1 shake per dagdeel nemen. Schijnt dat je lichaam maar 10gr absorbeert per 2uur? Een scoop eiwit bevat al 20gr dus helft wordt verspild.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:04 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ruften!Geen last van eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moet het alleen niet voor het slapen doen dan komt het er weer uit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Vrouwen hoeven ook alleen maar die drie oefeningen, en evt kuiten en buikspieren te trainen, dan gaan ze al richting ideale vrouwelijke vormen. Ik snap die vrouwen dan ook niet die ook nog vele setjes (geïsoleerd) triceps, schouders, bovenkant rug en biceps etc gaan trainen. En dan doel ik dus op de dames die trainen om hun verschijning te verbeteren. Waste of time.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:55 schreef Duveldrinker het volgende:
Crossfit? Squat, Deadlift, benchpress. Dit onder de knie krijgen. Veel gezonde kcal en groeien 6 maanden.
Daarna 3 maanden cutten. 500 kcal onder je onderhoud. Zwaar ja...maar daarna ben je zo geil als boter, ja ook als chick.
Dat is wel een onderzoek die zich vooral richt op het tegelijkertijd vetmassa kwijtraken en spieren opbouwen. Dat is nog geen reden om te beweren dat je over het algemeen minimaal 1,5gr per kg gewicht aan eiwitten moet binnenkrijgen om goede muscle gains te maken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:33 schreef Rupibma het volgende:
[..]
https://www.researchgate.(...)Fat_at_the_Same_Time
Dan hoop ik wel dat die BB-ers minstens 120kg aan FFM hadden. Anders schijten ze gele sputterpoep als een malle.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:56 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Kijk even naar bodybuilders. Als zij in onderzoeksverband 300g eiwit naar binnen slurpen op een dag, heeft dat een positief effect t.o.v. 150g. Maar volgens jouw redenatie kunnen ze dat niet opnemen?
Er is ooit een studie geweest die zei "20g eiwit na een maaltijd opgenomen in 2 uur tijd"; dat was geen maximum. dat was een enkele studie in een enkele opzet en mensen zijn daarmee aan de haal gegaan en denken nu dit soort domme shit.
Kuiten en buikspieren train je al mee bij die drie. Totaal overbodig.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:52 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Vrouwen hoeven ook alleen maar die drie oefeningen, en evt kuiten en buikspieren te trainen, dan gaan ze al richting ideale vrouwelijke vormen. Ik snap die vrouwen dan ook niet die ook nog vele setjes (geïsoleerd) triceps, schouders, bovenkant rug en biceps etc gaan trainen. En dan doel ik dus op de dames die trainen om hun verschijning te verbeteren. Waste of time.
Door de focus te verspreiden, zie ik veel vrouwen matig en ingehouden al die verschillende spieren trainen en oefeningen uitvoeren, terwijl een harde focus op de core met meer sets, minder reps (tussen de 8 en 12) en beter uitgevoerde techniek ze veel meer oplevert.
Je hebt ook te maken met afkomst en hoe oud je bent. Dit heeft invloed op of je spieren kunt bouwen of niet. Soms wil het gewoon niet. Iets met androgeen receptors. Net zoals bij het kunnen kweken van een baard. Als je op plekken weinig of geen receptoren hebt dan kun je eiwitshakes blijven eten en trainen. Het wil gewoon niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:22 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Kuiten en buikspieren train je al mee bij die drie. Totaal overbodig.
Voeding is 80 procent, om spieren te kweken kcal overschot. Om af te vallen kcal tekort. Het is simpel.
Het fabeltje spieren kweken en afvallen gaat voor niemand op. Je hebt kcal overschot nodig om spieren te kweken.
Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat je wel degelijk vetmassa kan kwijtraken en tegelijkertijd spiermassa kunt opbouwen. Dus br0science gaat hier niet op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:22 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Voeding is 80 procent, om spieren te kweken kcal overschot. Om af te vallen kcal tekort. Het is simpel.
Het fabeltje spieren kweken en afvallen gaat voor niemand op. Je hebt kcal overschot nodig om spieren te kweken.
Dan ben ik wel benieuwd hoe je dit dan aanpakt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:53 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat je wel degelijk vetmassa kan kwijtraken en tegelijkertijd spiermassa kunt opbouwen. Dus br0science gaat hier niet op.
Die mythe leeft nog altijd.. Je hebt ENERGIE nodig om spiermassa op te bouwen, dat klopt. Maar de meeste lichamen hebben zoveel kg vet dat er méér dan genoeg energie-reserve is om spier van te kunnen bouwen zonder in een kcal-overschot te zitten. Het "fabeltje" gaat voor BIJNA iedereen op. Menno Henselmans zweert erbij, en dat is toch wel een van de meest respecteerde coaches op dat gebied. En bij beginners en/of mensen met overgewicht is er geen enkele twijfel over.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:22 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Het matig en ingehouden trainen is een ander probleem dan keuze van oefeningen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:52 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Vrouwen hoeven ook alleen maar die drie oefeningen, en evt kuiten en buikspieren te trainen, dan gaan ze al richting ideale vrouwelijke vormen. Ik snap die vrouwen dan ook niet die ook nog vele setjes (geïsoleerd) triceps, schouders, bovenkant rug en biceps etc gaan trainen. En dan doel ik dus op de dames die trainen om hun verschijning te verbeteren. Waste of time.
Door de focus te verspreiden, zie ik veel vrouwen matig en ingehouden al die verschillende spieren trainen en oefeningen uitvoeren, terwijl een harde focus op de core met meer sets, minder reps (tussen de 8 en 12) en beter uitgevoerde techniek ze veel meer oplevert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WFPB!
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 21:15 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Die mythe leeft nog altijd.. Je hebt ENERGIE nodig om spiermassa op te bouwen, dat klopt. Maar de meeste lichamen hebben zoveel kg vet dat er méér dan genoeg energie-reserve is om spier van te kunnen bouwen zonder in een kcal-overschot te zitten. Het "fabeltje" gaat voor BIJNA iedereen op. Menno Henselmans zweert erbij, en dat is toch wel een van de meest respecteerde coaches op dat gebied. En bij beginners en/of mensen met overgewicht is er geen enkele twijfel over.
[..]
Het matig en ingehouden trainen is een ander probleem dan keuze van oefeningen.
Verder: Dat is jouw ideaalbeeld van vrouwelijke vormen, niet die van hun misschien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ spoiler tekst.
Ach, tuurlijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:00 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is wel een onderzoek die zich vooral richt op het tegelijkertijd vetmassa kwijtraken en spieren opbouwen. Dat is nog geen reden om te beweren dat je over het algemeen minimaal 1,5gr per kg gewicht aan eiwitten moet binnenkrijgen om goede muscle gains te maken.
En nogmaals TS doet aan crossfit, niet aan zware krachttraining / bodybuilding. Extreme gains gaat ze sowieso niet maken. Haar spiermassa zal zeker wat toenemen (vooral in de beginperiode) en sterker/fermer worden, but that's it. Daarom is minimaal 1,5gr voor TS geen voorwaarde.
Misschien kan je dan zelf ook eens crossfit overwegen als je de sportschool zo kudt vindt. Is trouwens ook goed te combineren met de sportschool als je het niet vertrouwt qua gains.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 18:59 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Je gaat naar de sportschool voor resultaten. Anders is tennis, voetbal of schaken veel leuker.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 19:01 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Als je geen resultaat wilt dan boeien die eiwitten ook niet.
Niet slecht. Gooi nog een scoop whey erdoor en je hebt al behoorlijk wat eiwitten binnen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:48 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
ik ontbijt bijvoorbeeld met een flinke kom havermout + sojamelk + banaan + appel + lepel pindakaas
Prima. Eventueel kun je er een wat kaas/hüttenkäse/ham whatever bij doen. Flink glas melk erbij en hup, weer behoorlijk wat eiwitten.quote:lunch met twee broodjes + drie eieren erop,
Wat is hier je eiwitbron, vlees/vis? Zolang je daar ook genoeg van opschept, zit het wel goed.quote:met het avondeten schep ik ook altijd een flink bord op.
Je krijgt behoorlijk wat eiwitten binnen zo hoor. Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen. Heb je moeite om progressie te boeken of loop je tegen een plateau aan? Verhoog dan je eiwit-inname: bijvoorbeeld handvol walnoten tussendoor en kwark/yoghurt met eventueel een scoop whey 's avonds.quote:Maar tussendoor eet ik niet zoveel, ja af en toe een stuk fruit of twee crackers met iets erop. Alles bij elkaar lijkt me veel te weinig om echt spieren te kunnen opbouwen.
Hm niet helemaal mee eens, beginners boeken met een brakke voeding nog steeds een sub optimale progressie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:39 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Niet slecht. Gooi nog een scoop whey erdoor en je hebt al behoorlijk wat eiwitten binnen.
[..]
Prima. Eventueel kun je er een wat kaas/hüttenkäse/ham whatever bij doen. Flink glas melk erbij en hup, weer behoorlijk wat eiwitten.
[..]
Wat is hier je eiwitbron, vlees/vis? Zolang je daar ook genoeg van opschept, zit het wel goed.
[..]
Je krijgt behoorlijk wat eiwitten binnen zo hoor. Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen. Heb je moeite om progressie te boeken of loop je tegen een plateau aan? Verhoog dan je eiwit-inname: bijvoorbeeld handvol walnoten tussendoor en kwark/yoghurt met eventueel een scoop whey 's avonds.
Dit is echt trial en error. Probeer niet vanaf moment één je calorie- en eiwitinname perfect te krijgen.
En daarom:quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hm niet helemaal mee eens, beginners boeken met een brakke voeding nog steeds een sub optimale progressie.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:39 schreef SuperwormJim het volgende:
Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen. Heb je moeite om progressie te boeken of loop je tegen een plateau aan? Verhoog dan je eiwit-inname: bijvoorbeeld handvol walnoten tussendoor en kwark/yoghurt met eventueel een scoop whey 's avonds.
Dit is echt trial en error. Probeer niet vanaf moment één je calorie- en eiwitinname perfect te krijgen.
quote:
Dit klopt dus niet.quote:Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen.
Dit. Zo op het oog eet je al redelijk netjes. Misschien goed om iets beter te tracks een tijdje met myfitnesspal.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:39 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Niet slecht. Gooi nog een scoop whey erdoor en je hebt al behoorlijk wat eiwitten binnen.
[..]
Prima. Eventueel kun je er een wat kaas/hüttenkäse/ham whatever bij doen. Flink glas melk erbij en hup, weer behoorlijk wat eiwitten.
[..]
Wat is hier je eiwitbron, vlees/vis? Zolang je daar ook genoeg van opschept, zit het wel goed.
[..]
Je krijgt behoorlijk wat eiwitten binnen zo hoor. Kijk het een paar weken aan. Zie je progressie in de gewichten? Dan krijg je genoeg calorieën en eiwitten binnen. Heb je moeite om progressie te boeken of loop je tegen een plateau aan? Verhoog dan je eiwit-inname: bijvoorbeeld handvol walnoten tussendoor en kwark/yoghurt met eventueel een scoop whey 's avonds.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:14 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Waar klopt dat volgens jou niet dan?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hm niet helemaal mee eens, beginners boeken met een brakke voeding nog steeds een sub optimale progressie.
Ja dus? Zolang je progressie boekt hoef je niets te veranderen aan je voeding.quote:
Iedereen maakt als beginner gains. Bijna onafhankelijk van je voeding. Alleen wordt het veel beter met de juiste voeding.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:14 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Waar klopt dat volgens jou niet dan?
De kern van de boodschap zit in het sub optimale. Je kan sowieso ook zonder caloric surplus sterker blijven worden, kracht is niet alleen gebonden aan spiervolume.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:17 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ja dus? Zolang je progressie boekt hoef je niets te veranderen aan je voeding.
Het boeit geen reet of je progressie komt door noobgains of niet.
Een beginner moet zich helemaal niet bezig houden met of hij wel of niet suboptimaal bezig is. Die moet gewoon trainen en eten. Meteen vanaf het begin je calorieën en eiwitten tot op 3 decimalen nauwkeurig gaan berekenen is op dat niveau volledig overbodig. Velen zijn te veel bezig met details die op hoog niveau misschien van pas komen en vergeten het groter geheel: slim trainen en goed eten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:19 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De kern van de boodschap zit in het sub optimale. Je kan sowieso ook zonder caloric surplus sterker blijven worden, kracht is niet alleen gebonden aan spiervolume.
Nee uiteraard maar als er hier iemand om hulp komt vragen dan kan die of gene zelf wel oordelen tot welke mate deze zijn of haar voeding af gaat stemmen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:28 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Een beginner moet zich niet teveel bezig houden met of hij wel of niet suboptimaal bezig is. Die moet gewoon trainen en eten. Meteen vanaf het begin je calorieën en eiwitten tot op 3 decimalen nauwkeurig gaan berekenen is op dat niveau volledig overbodig.
En ja, ook zonder calorie-overschot kun je steker worden. Maar ook dat houdt ooit op.
Precies. Wat loop je dan te miepen op mijn advies, sjappie? Diegene kan zelf wel oordelen tot welke mate deze zijn of haar voeding af gaat stemmen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nee uiteraard maar als er hier iemand om hulp komt vragen dan kan die of gene zelf wel oordelen tot welke mate deze zijn of haar voeding af gaat stemmen.
En het sterker worden zal helaas altijd ooit ophouden.![]()
Omdat jij onwaarheden neerplempt ouwe reus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:32 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Precies. Wat loop je dan te miepen op mijn advies, sjappie? Diegene kan zelf wel oordelen tot welke mate deze zijn of haar voeding af gaat stemmen.
Nergens verkondig ik onwaarheden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:41 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Omdat jij onwaarheden neerplempt ouwe reus.
Jawel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:45 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nergens verkondig ik onwaarheden.
Ja we blijven niet bezig lees maar gewoon terug.quote:
Ok. Uitgeluld. Mooi.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja we blijven niet bezig lees maar gewoon terug.
Niet.quote:
Het ligt aan je genen eh. Ik train me lam, maar die ass van mij groeit sloom. Mijn bovenbenen daarentegen gaan sneller.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien is het persoonlijk maar voeding doet helemaal niet zoveel bij mij.
Het is puur de training en wilskracht. Als ik 3-4 per week met gewichten train word ik al belachelijk gespierd. Doe dan geen fuck met voeding. Behalve geen fastfood en eten naar behoefte.
Gewoon gelul allemaal als je gewoon gespierder wilt raken en geen 2% vet fagot.
Vrouw?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:47 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Het ligt aan je genen eh. Ik train me lam, maar die ass van mij groeit sloom. Mijn bovenbenen daarentegen gaan sneller.
Vrouw idd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vrouw?
Wij mannen hebben voordeel van een shitload testosteron.
Tja ik vind trainen fijn, maar dan zie ik er op het werk al uit als de Hulk en neemt niemand me serieus dus ga dan hardlopen en fietsen. Om te compenseren. Of dat nou zo ideaal is?quote:
Pics or didn't happenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is puur de training en wilskracht. Als ik 3-4 per week met gewichten train word ik al belachelijk gespierd. Doe dan geen fuck met voeding. Behalve geen fastfood en eten naar behoefte.
Zo'n drill ass is toch niet mooi?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:47 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Het ligt aan je genen eh. Ik train me lam, maar die ass van mij groeit sloom. Mijn bovenbenen daarentegen gaan sneller.
Wat is een drill ass?quote:Op zondag 30 augustus 2020 01:22 schreef I-O het volgende:
[..]
Zo'n drill ass is toch niet mooi?
Bovenbenen is bij iedereen zo. Noemen ze het T-rex syndroom.
Iedereen neemt getrainde mannen serieus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja ik vind trainen fijn, maar dan zie ik er op het werk al uit als de Hulk en neemt niemand me serieus dus ga dan hardlopen en fietsen. Om te compenseren. Of dat nou zo ideaal is?
Bodybuilders.quote:Op zondag 30 augustus 2020 02:07 schreef wuuht het volgende:
Mensen die 'bang' zijn 'te' gespierd te worden, als een bodybuilder o.i.d.
Al zou je willen, dan nog is er zo uit komen te zien extreem lastig en zelfs met anabolen niet haalbaar.quote:Op zondag 30 augustus 2020 02:07 schreef wuuht het volgende:
Mensen die 'bang' zijn 'te' gespierd te worden, als een bodybuilder o.i.d.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Al zou je willen, dan nog is er zo uit komen te zien extreem lastig en zelfs met anabolen niet haalbaar.
Jij denkt dat plantaardig oestrogeen meer of dezelfde impact heeft als dierlijk oestrogeen? :pquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:27 schreef Rupibma het volgende:
[..]
[..]
Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosevrij.
Ik ga niet in discussie met vegans.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:53 schreef soeverein het volgende:
[..]
Jij denkt dat plantaardig oestrogeen meer of dezelfde impact heeft als dierlijk oestrogeen? :p
Maar niet voor @Lospedrosa hoor.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:22 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Al zou je willen, dan nog is er zo uit komen te zien extreem lastig en zelfs met anabolen niet haalbaar.
Lospedrosa heeft vaker last van zijn macho genen, in zijn geval gok ik dat het vooral zijn zelfbeeld is dat groot en sterk is.quote:
¡¡¡BeLaChElIjK GeSpIeRd!!!quote:
Zou ik ook niet doen als je dat soort onzin neerzet.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:21 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met vegans.
Yes. Ook goed advies voor niet-vegans. Vezels, complexe koolhydraten, eiwit.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:53 schreef soeverein het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen als je dat soort onzin neerzet.
Aan ts: neem flink wat peulvruchten bij je avond eten!
Ik weet dat sommige mensen snel een zeer atletisch type gespierd lijf kunnen krijgen, echter een bodybuilders niveau spieren, geloof ik geen ruk van.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja ik vind trainen fijn, maar dan zie ik er op het werk al uit als de Hulk en neemt niemand me serieus dus ga dan hardlopen en fietsen. Om te compenseren. Of dat nou zo ideaal is?
Eiwitten, ja. Maar 1,5g per kg lichaamsgewicht is dan weer zo'n stelregel die geldt voor bodybuilders die cutten en zo weinig mogelijk massa willen verliezen en die hun voeding al geoptimaliseerd hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.
Deze discussie is hierboven al gevoerd.quote:Op zondag 30 augustus 2020 14:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Eiwitten, ja. Maar 1,5g per kg lichaamsgewicht is dan weer zo'n stelregel die geldt voor bodybuilders die cutten en zo weinig mogelijk massa willen verliezen en die hun voeding al geoptimaliseerd hebben.
Veel belangrijker is dat je iets boven je onderhoud eet. Dan is 1g eiwit per kg ook al voldoende. En dat haal je al uit kwark, wat noten en een goede maaltijd.
Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.quote:Op zondag 30 augustus 2020 13:56 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik weet dat sommige mensen snel een zeer atletisch type gespierd lijf kunnen krijgen, echter een bodybuilders niveau spieren, geloof ik geen ruk van.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.
En dan moet je belachelijke maten aandoen die te groot zijn voor je lengte weej wel?
Denk eerder een vrij lelijk figuur, waardoor z'n pens door z'n overhemd heen scheurt en hij probeert de schuld te geven aan zijn zieke gespierdheid.quote:
Bizar man, daar hebben mensen die al een tijdje aan krachttraining doen nooit last van.quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.
En dan moet je belachelijke maten aandoen die te groot zijn voor je lengte weej wel?
Mja zat mensen die aan krachttraining doen met een messed up zelfbeeld.quote:Op zondag 30 augustus 2020 17:21 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Bizar man, daar hebben mensen die al een tijdje aan krachttraining doen nooit last van.
Word je er ook groen bij? Dan misschien wat aan anger management doen. Dat scheelt overhemden.quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Correct.quote:Op zondag 30 augustus 2020 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja zat mensen die aan krachttraining doen met een messed up zelfbeeld.
True, anderzijds ook genoeg gasten van het type 'ruwe bolster blanke pit'. Zeker onder de fanatiekere jongens. Is mijn ervaring althans.quote:
Ook, de combinatie komt ook vaak voor.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
True, anderzijds ook genoeg gasten van het type 'ruwe bolster blanke pit'. Zeker onder de fanatiekere jongens. Is mijn ervaring althans.
Grappig ben je welquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Heel veel bodybuilders op FOK! dus.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:26 schreef I-O het volgende:
bodybuilders doen vaak zo opgefokt en edgy op fora. Waarom is dat?
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?quote:
Ja, echte Nederlanders zijn niet zo. Alleen buitenlanders.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?
Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
Gast watttttquote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?
Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
En hele domme mensen wat doen die dan voor een sport? M.a.w. welke sport beoefen jij?quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Anabolen zijn geen stoffen waar je temperament van vermindert.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen?quote:Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
Dan moet je iets rustiger aan doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:31 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen?
Drie a vier. Bedenk wel dat ik vrijwel ongetraind aan crossfit ben begonnen, dus het is voor mij gewoon echt heel erg zwaarquote:Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef Questular het volgende:
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week. Hoeveel dagen zitten tussen die 2 trainingen?
Drie weken.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.quote:
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaatquote:Op woensdag 2 september 2020 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.
Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures.
Neem een lagere box.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat
Dit.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonderquote:Op woensdag 2 september 2020 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.
Of zo’n trainer die in eens rare Engelse woorden erdoor gooit.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Idd, bij ons wordt er wat dit betreft heel erg op beginners gelet, omdat die hun eigen grenzen minder goed kennen en blessures op de loer liggen. Ook wordt bij noobs altijd nog even de WOD incl. afgeschaalde varianten (scaling opties) doorgenomen en gekeken hoe goed iemand de oefeningen beheerst die hij/zij tijdens de WOD gaat doen en indien nodig wordt er toch voor een andere vorm van de oefening gekozen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Bespreek je spierpijn eens met hem, vraag wat de scaling opties zijn en wat wijsheid is. Aantallen kun je ook scalen en in dit geval had je bijv. 100 box step-ups of 50 box jumps kunnen doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder
Haha nee, dat doet ie niet. Ik heb ook het voordeel dat ik een redelijk goed gevoel voor techniek heb, dus op dat gebied complimenteert hij me eigenlijk vooral. Maar dat maakt het niet minder zwaarquote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat herkent iedereen. Serieus.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder
Je bent ook nog zwak dat hoort erbij. Anders is er ook weinig aan.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:18 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:21 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
Hardlopen zou ik niet doen dat is nog tamelijk belastend, wandelen kan prima denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.
Yoga?![]()
(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Ik zou het voorlopig maar even houden bij maximaal 3x per week intensieve inspanning.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Je moet vooral zo inrichten dat je het op de lange termijn ook volhoudt, niet alles en dan niks.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Yoga is prima. Yin yoga is helemaal top. Langzame stretches. Heup openers.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Wanneer was je laatste workout?quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Vraag het je trainer, anders.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Veel boxen bieden yoga aan naast de WODs. Heb er zelf wel goede ervaringen mee.quote:
Eens. Goed dat je enthousiast bent. Maar dit klinkt als enorm overreachen zoals het heet. Niet te vaak doen. Bespreek het even met je trainer en bouw het iets rustiger op.Accepteert de trainer het niet, ligt dat aan hem. Te hard starten is ook wat overdreven.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
Actieve rust is goed, wandelen dus. Hardlopen als je zo hard hebt getraind is wat veel. Dus de dag na je training wandelen prima, hardlopen pas weer een dag later.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Sws niet hardlopen, dat is vrij zwaar. Yoga is wel prima, verder. Je bent net begonnen, zou niet te veel doen naast je schema. Het is zonde als je jezelf overbelast en dan weken niets kan doen.quote:
Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?
14 gram eiwit per 100 gram. Bijna het dubbele van kwark LOL
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?
Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.
Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.
Ik neem elke dag havermout én kwark (niet samen trouwens).quote:Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.
Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren, ja?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren, ja?
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
Je slurpt makkelijk 500 gram kwark naar binnen terwijl je bij havermout net 50 gram zal eten met meer kcal. Dus onderaan de streep minder ja.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
Jij ja, het betreft hier een dame.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.
Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
Die flink sport.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jij ja, het betreft hier een dame.
Ben jij stimorolquote:Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jij ja, het betreft hier een dame.
Wat? In goeie kwark zit al snel 9g eiwit per 100g kwark.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.
Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
Ja dacht ik ook al idd.quote:
Jij dus, anders had je gewoon bevestigend of ontkennend kunnen antwoorden.quote:
Vanwege de verhouding koolhydraten en eiwitten die de meeste mensen nastreven wordt dat behoorlijk lastig. Of heb jij dan weer ontzettend koolhydraatarme havermout, net zoals er in jouw kwark blijkbaar amper eiwit zit.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.
Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
Waarom zou ik in hemelsnaam koolhydraatarme havermout eten? Koolhydraten is een energiebron.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Vanwege de verhouding koolhydraten en eiwitten die de meeste mensen nastreven wordt dat behoorlijk lastig. Of heb jij dan weer ontzettend koolhydraatarme havermout, net zoals er in jouw kwark blijkbaar amper eiwit zit.
Ik ga iig maar even hier van uit: https://www.voedingswaard(...)edingsmiddel/?id=690
Je eet blijkbaar ook eiwitarme kwarkquote:Op donderdag 3 september 2020 17:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou ik in hemelsnaam koolhydraatarme havermout eten? Koolhydraten is een energiebron.
Nee? gewoon 7,5 gram per 100 gram.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:03 schreef Chia het volgende:
[..]
Je eet blijkbaar ook eiwitarme kwark
Stfuquote:Op donderdag 3 september 2020 16:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook al idd.
[..]
Jij dus, anders had je gewoon bevestigend of ontkennend kunnen antwoorden.
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:04 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, echte Nederlanders zijn niet zo. Alleen buitenlanders.
Korter.quote:Op donderdag 3 september 2020 21:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.
Hetzelfde geldt voor mensen die veel varkensvlees eten overigens. Ook al worden deze verdoofd voor de slacht, omwille van het hoger bewustzijn dat ze hebben, beseffen ze meer dan andere beesten wat er aan zit te komen en ook hierdoor stijgen cortisol-gehaltes.
Dusss.. bepaalde typen zouden kunnen zijn:
- mensen met een arabische achtergrond, mits zij halal vlees eten
- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies
ontopic: het is al genoemd, maar kreeg weinig aandacht -> magnesium bij spierpijn
Kies voor een goed supplement en voor de magnesiummalaat variant en geef het een paar weken de tijd
Wat heb ik gelezen??quote:Op donderdag 3 september 2020 21:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.
Hetzelfde geldt voor mensen die veel varkensvlees eten overigens. Ook al worden deze verdoofd voor de slacht, omwille van het hoger bewustzijn dat ze hebben, beseffen ze meer dan andere beesten wat er aan zit te komen en ook hierdoor stijgen cortisol-gehaltes.
Dusss.. bepaalde typen zouden kunnen zijn:
- mensen met een arabische achtergrond, mits zij halal vlees eten
- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies
ontopic: het is al genoemd, maar kreeg weinig aandacht -> magnesium bij spierpijn
Kies voor een goed supplement en voor de magnesiummalaat variant en geef het een paar weken de tijd
Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.quote:
Maar wat eten die opgefokte sjonnies nou dan? Ook veel varkensvlees?quote:Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.
I know... ben er zelf ook van onder de indruk.
Je onderbouwing slaat nergens op.quote:Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.
I know... ben er zelf ook van onder de indruk.
Dat is mogelijk, maar het zouden ook halal-etende sjonnies kunnen zijnquote:Op vrijdag 4 september 2020 08:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar wat eten die opgefokte sjonnies nou dan? Ook veel varkensvlees?
https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledigquote:Op donderdag 3 september 2020 21:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren.
Je geeft teveel credits door het een "theorie" te noemen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:23 schreef Elpis het volgende:
[..]
https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledig
Cortisol onderdukt agressie. Lage niveaus worden gezien bij agressieve types.
Daar gaat je theorie.
Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja een hoop wel, zijn ook wel goede denk ik. Een keer een les meegedaan ergens maar wat die lui voor C&J door lieten gaan was pijnlijk om te zien.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Hun pullups zijn wel pijnlijk om te zien. Ik krijg al een tenniselleboog als ik er aan denk.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja een hoop wel, zijn ook wel goede denk ik. Een keer een les meegedaan ergens maar wat die lui voor C&J door lieten gaan was pijnlijk om te zien.
hihaho.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Je hebt mijn laatste zin ook gelezen hoop ik?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
hihaho.
Ja, het gebeurt vast. Ik ben blij dat onze box voorzien is van een aantal hele goede coaches.
Uit je laatste post? Ja. En is waar.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je hebt mijn laatste zin ook gelezen hoop ik?
Je moet crossfit als training en als sport los van elkaar zien en niet over een kam scheren. Voor de sport wil je zo veel mogelijk herhalingen zo snel mogelijk halen binnen de bewegingsstandaard. Die kipping en butterfly pull-ups waar jij het over hebt zijn daar voorbeelden van. Maar als training is het gericht om fitter en sterker te worden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is vrij gebruikelijk inderdaad. Bij ons is dat iig wel de norm.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:36 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben voorstander van de tijd nemen om een sterkere technische basis op te bouwen met lage intensiteit en ook niet te veel volume.
Ik ga naar een gewone sportschool, voor heel veel van de bezoekers daar vraag ik me we af of ze überhaupt ooit spierpijn hebben gehad. Want hard trainen doen ze niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:45 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat is vrij gebruikelijk inderdaad. Bij ons is dat iig wel de norm.
Je kan ook hard trainen zonder spierpijn en licht trainen met spierpijn. Ik deed 2 dagen terug een pyramide hip thrust oefening met knieband en dat was zwaarder dan 100 kg hip thrusten.quote:Op vrijdag 4 september 2020 18:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik ga naar een gewone sportschool, voor heel veel van de bezoekers daar vraag ik me we af of ze überhaupt ooit spierpijn hebben gehad. Want hard trainen doen ze niet.
Sterker nog, je krijgt vooral spierpijn de eerste keer dat je een beweging maakt. Daarna kun je zeker wel een beetje spierpijn hebben, maar zelden echte doms (delayed onset muscle soreness) waar je echt even last van kan hebben. Ik heb bijvoorbeeld gisteren borst getraind en ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb. Maar morgenochtend is dat helemaal weg.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:06 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je kan ook hard trainen zonder spierpijn en licht trainen met spierpijn. Ik deed 2 dagen terug een pyramide hip thrust oefening met knieband en dat was zwaarder dan 100 kg hip thrusten.
Waarom stoor je je eraan 😆quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:27 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Sterker nog, je krijgt vooral spierpijn de eerste keer dat je een beweging maakt. Daarna kun je zeker wel een beetje spierpijn hebben, maar zelden echte doms (delayed onset muscle soreness) waar je echt even last van kan hebben. Ik heb bijvoorbeeld gisteren borst getraind en ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb. Maar morgenochtend is dat helemaal weg.
Maargoed, deze mensen in de sportschool gaan er heen zodat ze zichzelf goed voelen en het idee hebben goed bezig te zijn. In feite houden ze zichzelf voor de gek. Geen progressie, het enige wat zich ontwikkelt zijn de kaak spieren van al dat geouwehoer.
Omdat ik wel wil trainen. Rot op van mijn bench, squat rack en de kabels. Ga maar lekker bij de macd ouwehoeren. Of ergens de machines bezet houden. Maar nee: alle bankjes, kabels, bench bezet door mensen die niet trainen maar praten. Grrrquote:
Jeetje, dominant hoorquote:Op vrijdag 4 september 2020 19:47 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Omdat ik wel wil trainen. Rot op van mijn bench, squat rack en de kabels. Ga maar lekker bij de macd ouwehoeren. Of ergens de machines bezet houden. Maar nee: alle bankjes, kabels, bench bezet door mensen die niet trainen maar praten. Grrr
In de middag is er in mijn gym nauwelijks iemand. Bijna een hele etage voor mezelf. Heerlijk.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:07 schreef Questular het volgende:
Daarom lekker thuis trainenen alleen naar de sportschool gaan als je er zin in hebt.
Crossfit lessen bestaan uit meerdere componenten en lijken redelijk veel op het gewone 5/3/1 programma. Alleen de laatste helft is conditioning. Er is vrijwel altijd eerst een krachtdeel.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:44 schreef thekolere het volgende:
De inspanning bij crossfit is niet te vergelijken met gewone krachttraining.
Je moet een beetje mazzel hebben morgenochtend is het super relaxed weet ik nu al.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
In de middag is er in mijn gym nauwelijks iemand. Bijna een hele etage voor mezelf. Heerlijk.
Jep. En een iets duurdere gym nemen scheelt ook in drukte. De grote ketens zijn mij te bevolkt.quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Je moet een beetje mazzel hebben morgenochtend is het super relaxed weet ik nu al.
Ik zit al bij de ‘premium’ gym. Beter dan fff of bf. daar zitten de echte aso’s.quote:Op zaterdag 5 september 2020 00:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Jep. En een iets duurdere gym nemen scheelt ook in drukte. De grote ketens zijn mij te bevolkt.
Hou ook niet van slapquote:Op zaterdag 5 september 2020 09:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]![]()
Ik ben best vriendelijk hoor. Maar ik houd niet van dat slappe gedoe.
Uiteraard. En nu 30 keer opdrukken Gvd. Of bedoelde je dat niet....quote:
Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Uiteraard. En nu 30 keer opdrukken Gvd. Of bedoelde je dat niet....
Ik ging naar de sportschool, lekker rustig nu.
Be careful what you wish for.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:04 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.
Als iemand zich geroepen voelt dm mij
Het is trouwens niet zo moeilijk. Als je denkt dat het niet meer gaat, doe je nog 1 herhaling meer. En elke training verhoog je het gewicht , zo niet doe je minstens een herhaling meer. Dit doende 3x per week.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:04 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.
Ik kom niet verder dan 70 kg sqautten bij een laatste set van 6.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is trouwens niet zo moeilijk. Als je denkt dat het niet meer gaat, doe je nog 1 herhaling meer. En elke training verhoog je het gewicht , zo niet doe je minstens een herhaling meer. Dit doende 3x per week.
Houd je dat vol ben je over een jaar een fitgirl, als je in die tijd ook gezond en de juiste hoeveelheid eet.
Het is super simpel. Alleen lastiger om ook echt lang vol te houden. Kwestie van wilskracht.
Voor een vrouw is 70 kilo best netjes.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan 70 kg sqautten bij een laatste set van 6.
Wat ik ook doe.
Deadlift vorige x 3 x 5. Laatste set 65. Kom niet verder.
Ja, kan lager gaan in reps, maar netto doe ik dan niet meer.
Voor een vrouw?quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Voor een vrouw is 70 kilo best netjes.
Je kunt twee dingen doen als je vast zit. Doelpalen en opnieuw opbouwen. Dus terug naar 65 en dan elke training weer omhoog in gewicht. Eventueel pak je wat extra reps en sets op dat lagere gewicht. En je let extra op techniek. Dus ass to the grass en hard werken.
Je kunt ook proberen te microloaden, dat is dus 71 kilo, dat is bijna altijd te halen. Soms is 2,5 kilo gewoon te veel. Daarnaast moet je wel goed eten enzo. Als je te weinig eet word je niet snel sterker.
Wat.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Voor een vrouw is 70 kilo best netjes.
Ja, voor een man is het weinig.quote:
Squatten met goede techniek? Jazeker, dat is gewoon prima.quote:
Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Squatten met goede techniek? Jazeker, dat is gewoon prima.
Ja als beginner.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.
70? Vind ik niet heel veel als ik eerlijk ben. Terwijl het voor een vrouw best goed isquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.
Ik vind het, als vrouw, ook niet echt veel als ik eerlijk ben. Dus daar wrong (toch?) bij mij de schoen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
70? Vind ik niet heel veel als ik eerlijk ben. Terwijl het voor een vrouw best goed is
Of pin squats, tempo squats of paused squats.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, voor een man is het weinig.
Vrouwen zijn meestal lichter en minder sterk. Niets aan te doen.
Laatste tip: je kunt ook werken aan je ‘sticking’ point. Het zwakke punt in je oefening. Bij squat meestal omhoog bewegen van onderin. Dat kun je dan met een legpress specifiek oefenen.
Inderdaad. Alhoewel veel mannen niet squatten en dus ook nooit boven de 100 fatsoenlijk squatten.quote:
Janken.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Of pin squats, tempo squats of paused squats.
Of halve squats (het onderste deel). Niet te veel gewicht pakkenquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Of pin squats, tempo squats of paused squats.
Dan ben je ofwel sterk, ofwel je squat alleen de bovenste quarter rep.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het, als vrouw, ook niet echt veel als ik eerlijk ben. Dus daar wrong (toch?) bij mij de schoen.
Sterk.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dan ben je ofwel sterk, ofwel je squat alleen de bovenste quarter rep.
Ik twijfel er ook helemaal niet aan dat ik goed aan het trainen benquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als je zo ver komt ben je goed aan het trainen
https://exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKgquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sterk.En misschien wel uitzonderlijk sterk/goed in dat opzicht (in andere opzichten ook absoluut niet, trouwens)
Duidelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik twijfel er ook helemaal niet aan dat ik goed aan het trainen benNaast CrossFit doet onze box ook weightlifting classes en powerliftingclasses met nationaal kampioenen als coaches.
Geen halfslachtige squats hier.
I have an app for that (beyond the white board). Die houdt bij, door je trainingen te loggen, waar je zwaktes liggen en zulksquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
https://exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg
Ik denk niet dat je het allemaal slecht bedoeld ofzo he? Het gebeurd gewoon nog met regelmaat dat je niet serieus genomen wordt, als vrouw, als het gaat om zware dingen tillen. Daar reageer ik vrij heftig op, als het die kant op lijkt te neigen.quote:
Grappig, je zit fout. Heb gisteren toevallig nog mensen weggestuurd omdat iemand te bleef hangen (lees: kletsenquote:
Nee hoor. Met gewichten tillen is dit voor vrouwen echt goed, mannen dus niet. Het verschil is daar groot. En dat is biologisch, dus niets aan te doen. Dus hierbij ‘voor een vrouw’ een daadwerkelijk nuttige aanduiding.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het allemaal slecht bedoeld ofzo he? Het gebeurd gewoon nog met regelmaat dat je niet serieus genomen wordt, als vrouw, als het gaat om zware dingen tillen. Daar reageer ik vrij heftig op, als het die kant op lijkt te neigen.
Als je moet uitleggen dat je dominant bent.... laat maarquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Grappig, je zit fout. Heb gisteren toevallig nog mensen weggestuurd omdat iemand te bleef hangen (lees: kletsen) bij het squat rack
Dat doe je maar lekker thuis, opgetyft van t squat rack als je alleen maar gaat lullen.
Nog 135 kg deadlift gedaan gisteren
Wat moet ik doen, stoer boos gaan zitten doen op een forum?quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:39 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als je moet uitleggen dat je dominant bent.... laat maar
quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:41 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Wat moet ik doen, stoer boos gaan zitten doen op een forum?![]()
Ben meestal gewoon een vrolijke kerel. Dat daardoor aannames over worden gedaan, tsja.
Ik ben 1.80. nu jij weerquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, voor een man is het weinig.
Vrouwen zijn meestal lichter en minder sterk. Niets aan te doen.
Laatste tip: je kunt ook werken aan je ‘sticking’ point. Het zwakke punt in je oefening. Bij squat meestal omhoog bewegen van onderin. Dat kun je dan met een legpress specifiek oefenen.
Ik ga low, bro.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dan ben je ofwel sterk, ofwel je squat alleen de bovenste quarter rep.
Oh, jeetje. Word helemaal week van binnenquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Grappig, je zit fout. Heb gisteren toevallig nog mensen weggestuurd omdat iemand te bleef hangen (lees: kletsen) bij het squat rack
Dat doe je maar lekker thuis, opgetyft van t squat rack als je alleen maar gaat lullen.
Ik vind deze tabellen doorgaans iets representatiever https://strengthlevel.com/strength-standards/squatquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:50 schreef Rupibma het volgende:
Voor een vrouw is zo beledigend.
Kijk maar eens op de insta van Bret Contreras, vrouwen die 120 kg squatten is normaal na goed trainen.
fijn dat jij dat vindt, het ging mij om de zin dat vrouwen het niet kunnen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik vind deze tabellen doorgaans iets representatiever https://strengthlevel.com/strength-standards/squat
Het onderstreept toch ook jouw punt over die 120 kg.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
fijn dat jij dat vindt, het ging mij om de zin dat vrouwen het niet kunnen.
De reden dat ik thuis sport zijn dit soort mannen.
70 kilo is gewoon sterk. Voor een vrouw. Of jij met je 1,80 sterk bent kun je zelf opzoeken. Tabellen heb ik gedeeld.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:48 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik ben 1.80. nu jij weer
[..]
Ik ga low, bro.
Een vrouw kan prima veel. Denken dat vrouwen niet sterk zijnHou op, hoor.
Lul niet. Ik zeg nergens dat vrouwen het niet kunnen. Je tenen zijn te lang meisje.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
fijn dat jij dat vindt, het ging mij om de zin dat vrouwen het niet kunnen.
De reden dat ik thuis sport zijn dit soort mannen.
Ik negeer jouw posts meestal, Chai. Vandaar mijn halfbakken antwoord.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Het onderstreept toch ook jouw punt over die 120 kg.
Als je nu ipv dat meisje babygirl had gezet glee ik nu van mijn bank af.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:01 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Lul niet. Ik zeg nergens dat vrouwen het niet kunnen. Je tenen zijn te lang meisje.
En terecht. Maar je kunt beter je excuses aanbieden voor je onterechte aanname over mij. Ik had gewoon gelijk mbt kracht en verschillen tussen man en vrouw.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:03 schreef Rupibma het volgende:
Als je nu ipv dat meisje babygirl had gezet glee ik nu van mijn bank af.
Maar ik ben het niet helemaal met je eens?quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En terecht. Maar je kunt beter je excuses aanbieden voor je onterechte aanname over mij. Ik had gewoon gelijk mbt kracht en verschillen tussen man en vrouw.
Maar het is dus maar net van welke standaarden je uitgaat.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En terecht. Maar je kunt beter je excuses aanbieden voor je onterechte aanname over mij. Ik had gewoon gelijk mbt kracht en verschillen tussen man en vrouw.
135 kg deadliftquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Uiteraard. Laten we novice met novice vergelijken en intermediated met intermediate. Een ongetrainde man legt het af tegen een goed getrainde vrouw. Maar ongetraind va ongetraind en getraind va getraind. Dan is een man in vrijwe alle gevallen sterker.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:16 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar het is dus maar net van welke standaarden je uitgaat.
Die heeft niets met een mening te maken? Biologische feiten. Ik kan ook geen kind baren. Daar kan ik ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:14 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Maar ik ben het niet helemaal met je eens?
Ik had het niet over man vrouw verschillenquote:
Met een paar weken toewijding kan iedere volwassen vrouw dat. Maar ze staan doorgaans liever op de crosstrainer of voor de spiegel met van die schattige roze dumbells omdat ze geen bodybuilder willen wordenquote:Op zaterdag 5 september 2020 12:02 schreef Chia het volgende:
Uit mijn tabellen blijkt dat 70 kg een vrij doorsnee gewicht is voor een vrouw om te kunnen squatten. @:Lonaa
Ik wel. Ik zei dat 70 kilo squatten prima was. Dat is ook zo.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik had het niet over man vrouw verschillen![]()
En ik zei dat dat (ongeacht m/v) af hangt van welke standaarden je hanteert. Volgens je eigen tabelletje wel ja. Volgens die van mij niet per se.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:24 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik wel. Ik zei dat 70 kilo squatten prima was. Dat is ook zo.
Prima. Wat jij wilt. Ik ga weer verder want ik heb nog meer te doen dan rondjes rond de tafel.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:25 schreef Chia het volgende:
[..]
En ik zei dat dat af hangt van welke standaarden je hanteert. Volgens je eigen tabelletje wel ja. Volgens die van mij niet per se.
Die vrouwen bestaan bijna niet meer.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Met een paar weken toewijding kan iedere volwassen vrouw dat. Maar ze staan doorgaans liever op de crosstrainer of voor de spiegel met van die schattige roze dumbells omdat ze geen bodybuilder willen worden
Jammer, ik houd wel van sterke vrouwen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:29 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Die vrouwen bestaan bijna niet meer.
Nee, bedoel vrouwen die 2 kg dumbells gebruiken en alleen cardio doen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 12:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jammer, ik houd wel van sterke vrouwen.
Hier wel. Of lekker groepslessen body attackquote:Op zaterdag 5 september 2020 12:29 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Die vrouwen bestaan bijna niet meer.
Nou, wees een soort van Jezus en red ze.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Hier wel. Of lekker groepslessen body attack
Echter het lichaam balanceert (bij mannen iig) het niveau van cortisol met testosteron.quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:23 schreef Elpis het volgende:
[..]
https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledig
Cortisol onderdukt agressie. Lage niveaus worden gezien bij agressieve types.
Daar gaat je theorie.
Vrouwen zijn mietjes!!!quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:48 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik ben 1.80. nu jij weer
[..]
Ik ga low, bro.
Een vrouw kan prima veel. Denken dat vrouwen niet sterk zijnHou op, hoor.
[..]
Oh, jeetje. Word helemaal week van binnen
Hangt er maar vanaf waar je gaat trainen. Bij mij sportschool trainen veel van de mannen slechter dan de vrouwen trouwens.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:04 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nee, bedoel vrouwen die 2 kg dumbells gebruiken en alleen cardio doen.
Ik spreek voor mijzelf, mijn houding is perfect. Knock on wood. Ik train niet met mijn ego, wat mannen wel doen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf waar je gaat trainen. Bij mij sportschool trainen veel van de mannen slechter dan de vrouwen trouwens.
Ik heb wel wat beters te doen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 13:14 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nou, wees een soort van Jezus en red ze.
Klopt, niet allemaal, maar een hoop wel. Deze week twee kereltjes van 20 ongeveer, buikje, skinny fat. Gingen squatten. Met Pussypad (ok, dat moet je zelf weten) maar erger nog, 120 kilo en dan ongeveer 1/8e rep. Buiten het rack en de safeties.... als er een had gefaald had de ander hem nooit kunnen spotten.quote:Op zaterdag 5 september 2020 14:09 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik spreek voor mijzelf, mijn houding is perfect. Knock on wood. Ik train niet met mijn ego, wat mannen wel doen.
Over een goede squatrek gesproken, heb je die ook voor thuis? Wat ik nu heb is tricky mocht ik wel eindelijk boven die 70 komen. Jij met je oneindige kennis weet dat vast wel.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt, niet allemaal, maar een hoop wel. Deze week twee kereltjes van 20 ongeveer, buikje, skinny fat. Gingen squatten. Met Pussypad (ok, dat moet je zelf weten) maar erger nog, 120 kilo en dan ongeveer 1/8e rep. Buiten het rack en de safeties.... als er een had gefaald had de ander hem nooit kunnen spotten.
Kortom; ego liften to the max. Want stoer kijken deden ze wel. Wat ze niet zagen is het hoofdschudden van de mensen die zagen wat ze aan het doen waren. Waarschijnlijk dachten ze dat we onder de indruk waren.
Ik heb meer respect voor degene die gewoon begint met alleen de stang en na een paar maanden een fatsoenlijk gewicht tilt. Dat zijn ook de mensen die blijven. Die jongetjes van afgelopen donderdag zien we misschien nog 1 of 2 keer dit jaar.
Ik heb geen squatrack thuis en ook geen oneindige kennis. Geen plek voor een homegym in mijn garage.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:24 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Over een goede squatrek gesproken, heb je die ook voor thuis? Wat ik nu heb is tricky mocht ik wel eindelijk boven die 70 komen. Jij met je oneindige kennis weet dat vast wel.
Rogue is goed ja alleen wel duur.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb geen squatrack thuis en ook geen oneindige kennis. Geen plek voor een homegym in mijn garage.
Iets van atx of rogue is meestal wel goed.
Best duur ja.quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Rogue is goed ja alleen wel duur.
Precies. Recept voor gezeik en ruzie.quote:Op zaterdag 5 september 2020 09:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik zit al bij de ‘premium’ gym. Beter dan fff of bf. daar zitten de echte aso’s.
Waar train je?quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:04 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of biefstuk bakken voor de protonzquote:
Powercage.nlquote:Op zaterdag 5 september 2020 15:24 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Over een goede squatrek gesproken, heb je die ook voor thuis? Wat ik nu heb is tricky mocht ik wel eindelijk boven die 70 komen. Jij met je oneindige kennis weet dat vast wel.
Safeties bij squaten? Je kan toch gewoon die barbell van je schouders latn rollen?quote:Op zaterdag 5 september 2020 15:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Klopt, niet allemaal, maar een hoop wel. Deze week twee kereltjes van 20 ongeveer, buikje, skinny fat. Gingen squatten. Met Pussypad (ok, dat moet je zelf weten) maar erger nog, 120 kilo en dan ongeveer 1/8e rep. Buiten het rack en de safeties.... als er een had gefaald had de ander hem nooit kunnen spotten.
Kortom; ego liften to the max. Want stoer kijken deden ze wel. Wat ze niet zagen is het hoofdschudden van de mensen die zagen wat ze aan het doen waren. Waarschijnlijk dachten ze dat we onder de indruk waren.
Ik heb meer respect voor degene die gewoon begint met alleen de stang en na een paar maanden een fatsoenlijk gewicht tilt. Dat zijn ook de mensen die blijven. Die jongetjes van afgelopen donderdag zien we misschien nog 1 of 2 keer dit jaar.
Als je wil dat schijven, stang of grond naar de getver gaan, sure.quote:Op zaterdag 5 september 2020 17:12 schreef wuuht het volgende:
[..]
Safeties bij squaten? Je kan toch gewoon die barbell van je schouders latn rollen?
Zou kunnen, met de schade van dien. Alsquote:Op zaterdag 5 september 2020 17:12 schreef wuuht het volgende:
[..]
Safeties bij squaten? Je kan toch gewoon die barbell van je schouders latn rollen?
Met bumper plates ja.quote:Op zaterdag 5 september 2020 17:12 schreef wuuht het volgende:
[..]
Zal checken. Dank jequote:Op zaterdag 5 september 2020 16:30 schreef fathank het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of biefstuk bakken voor de protonz
[..]
Powercage.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |