abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194805157
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:

[..]

Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?

Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
En hele domme mensen wat doen die dan voor een sport? M.a.w. welke sport beoefen jij?
pi_194805470
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:

[..]

Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?

Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
Anabolen zijn geen stoffen waar je temperament van vermindert.

En natuurlijk zitten er zat sjonnies tussen bodybuilders. Al zul je zien dat de wat serieuzere figuren wel meevallen. Er is extreem veel toewijding en discipline nodig voor een uiterlijk van een wedstrijdbodybuilder. Die gasten nemen misschien wel anabolen, maar werken ook keihard.
Whatever...
pi_194851308
Jeetje, wat een reacties allemaal! Heel erg bedankt daarvoor nog, heb ik veel aan.

Ik heb de afgelopen dagen mijn voeding bijgehouden met MyFitnessPal en ik ben erachter gekomen dat ik dagelijks eigenlijk best wel veel eiwitten binnen krijg. Ik zit elke dag rond de 100 gram, dat lijkt me voor mijn doel op dit moment genoeg. Groot voordeel is dat ik echt een visliefhebber ben en dus zo'n vier keer per week in de avond vette vis eet (misschien wel te vaak en daardoor weer ongezond, maar ja). Ook eet ik veel vlees/ei etc. Eigenlijk eet ik onbewust dus al lekker eiwitrijk!

Ben benieuwd of ik de komende weken/maanden snel progressie ga zien. Ik zit nu ook weer met gigantische spierpijn van crossfit op de bank, doet echt pijn maar het voelt wel heel goed *O* Waar ik wel tegenaan loop, is dat ik nu dus probeer twee keer in de week crossfit te doen, maar de tweede les in de week (die ik bewust meestal pas vier dagen na de eerste les plan) soms af moet zeggen omdat m'n spierpijn gewoon te heftig is. Vind ik dan wel weer jammer, want ik heb dan het idee dat die ene les in de week een soort van voor niets is geweest. Maar goed, dit zal in de loop der tijd natuurlijk steeds beter gaan.
  woensdag 2 september 2020 @ 19:30:01 #129
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_194851353
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_194851362
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week.

Spierpijn of kramp? Is het meer kramp dan zou je eens magnesium tabletten kunnen pakken.
pi_194851389
quote:
16s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen? :')
pi_194851420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:31 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen? :')
Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef Questular het volgende:
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week. Hoeveel dagen zitten tussen die 2 trainingen?
Drie a vier. Bedenk wel dat ik vrijwel ongetraind aan crossfit ben begonnen, dus het is voor mij gewoon echt heel erg zwaar 8)7. Hiervoor af en toe wat groepslesjes gevolgd in de sportschool, maar nooit consistent dus dat mag geen naam hebben.
pi_194851464
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
Drie weken.
pi_194851492
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:35 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Drie weken.
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.

Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851633
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.

Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures. :D
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat :')
pi_194851711
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat :')
Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.

En er is toch wel een time caps?

Als ik boven de 100 pushups moet, gebruik ik nog steeds mijn knieën. Dan doe ik ze niet strict.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851762
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
pi_194851772
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
Dit.
Want dan is CF snel voorbij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 19:53:04 #140
459912 FlippingCoin
pi_194851801
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_194852070
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.

Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder :D
pi_194852084
quote:
16s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Of zo’n trainer die in eens rare Engelse woorden erdoor gooit.
Come on, you can do it.
Vakman pur sang
pi_194852134
quote:

[..]

Idd, bij ons wordt er wat dit betreft heel erg op beginners gelet, omdat die hun eigen grenzen minder goed kennen en blessures op de loer liggen. Ook wordt bij noobs altijd nog even de WOD incl. afgeschaalde varianten (scaling opties) doorgenomen en gekeken hoe goed iemand de oefeningen beheerst die hij/zij tijdens de WOD gaat doen en indien nodig wordt er toch voor een andere vorm van de oefening gekozen.

Als er ook geen introductiecursus is zou ik ook eens bij een andere box in de buurt gaan kijken.

quote:

[..]

Bespreek je spierpijn eens met hem, vraag wat de scaling opties zijn en wat wijsheid is. Aantallen kun je ook scalen en in dit geval had je bijv. 100 box step-ups of 50 box jumps kunnen doen.

En altijd liever een keer 'te licht' of 'te makkelijk' achteraf gezien dan misschien nodig dan een blessure.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 20:15:50 (dan en achteraf omgewisseld ivm lopende zin) ]
pi_194852151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder :D
pi_194852175
quote:

[..]

Haha nee, dat doet ie niet. Ik heb ook het voordeel dat ik een redelijk goed gevoel voor techniek heb, dus op dat gebied complimenteert hij me eigenlijk vooral. Maar dat maakt het niet minder zwaar 8)7
pi_194852195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Dat herkent iedereen. Serieus.
En dat is eigenlijk ook onderdeel van het leerproces. Je lichaam moet iets nieuws eigen maken, maar je geest en je ego ook.
Ik heb daar ook soms moeite mee.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 20:18:15 #147
459912 FlippingCoin
pi_194852303
quote:

[..]

Je bent ook nog zwak dat hoort erbij. Anders is er ook weinig aan. ;)
pi_194852315
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
pi_194852386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:18 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
pi_194852495
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:21 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.

Yoga? :D

(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')