En hele domme mensen wat doen die dan voor een sport? M.a.w. welke sport beoefen jij?quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?
Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
Anabolen zijn geen stoffen waar je temperament van vermindert.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?
Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen?quote:Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
Dan moet je iets rustiger aan doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:31 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen?
Drie a vier. Bedenk wel dat ik vrijwel ongetraind aan crossfit ben begonnen, dus het is voor mij gewoon echt heel erg zwaarquote:Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef Questular het volgende:
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week. Hoeveel dagen zitten tussen die 2 trainingen?
Drie weken.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.quote:
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaatquote:Op woensdag 2 september 2020 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.
Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures.
Neem een lagere box.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat
Dit.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonderquote:Op woensdag 2 september 2020 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.
Of zo’n trainer die in eens rare Engelse woorden erdoor gooit.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Idd, bij ons wordt er wat dit betreft heel erg op beginners gelet, omdat die hun eigen grenzen minder goed kennen en blessures op de loer liggen. Ook wordt bij noobs altijd nog even de WOD incl. afgeschaalde varianten (scaling opties) doorgenomen en gekeken hoe goed iemand de oefeningen beheerst die hij/zij tijdens de WOD gaat doen en indien nodig wordt er toch voor een andere vorm van de oefening gekozen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Bespreek je spierpijn eens met hem, vraag wat de scaling opties zijn en wat wijsheid is. Aantallen kun je ook scalen en in dit geval had je bijv. 100 box step-ups of 50 box jumps kunnen doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder
Haha nee, dat doet ie niet. Ik heb ook het voordeel dat ik een redelijk goed gevoel voor techniek heb, dus op dat gebied complimenteert hij me eigenlijk vooral. Maar dat maakt het niet minder zwaarquote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat herkent iedereen. Serieus.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder
Je bent ook nog zwak dat hoort erbij. Anders is er ook weinig aan.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:18 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:21 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |