Lospedrosa heeft vaker last van zijn macho genen, in zijn geval gok ik dat het vooral zijn zelfbeeld is dat groot en sterk is.quote:
¡¡¡BeLaChElIjK GeSpIeRd!!!quote:
Zou ik ook niet doen als je dat soort onzin neerzet.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:21 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met vegans.
Yes. Ook goed advies voor niet-vegans. Vezels, complexe koolhydraten, eiwit.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:53 schreef soeverein het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen als je dat soort onzin neerzet.
Aan ts: neem flink wat peulvruchten bij je avond eten!
Ik weet dat sommige mensen snel een zeer atletisch type gespierd lijf kunnen krijgen, echter een bodybuilders niveau spieren, geloof ik geen ruk van.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tja ik vind trainen fijn, maar dan zie ik er op het werk al uit als de Hulk en neemt niemand me serieus dus ga dan hardlopen en fietsen. Om te compenseren. Of dat nou zo ideaal is?
Eiwitten, ja. Maar 1,5g per kg lichaamsgewicht is dan weer zo'n stelregel die geldt voor bodybuilders die cutten en zo weinig mogelijk massa willen verliezen en die hun voeding al geoptimaliseerd hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.
Deze discussie is hierboven al gevoerd.quote:Op zondag 30 augustus 2020 14:33 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Eiwitten, ja. Maar 1,5g per kg lichaamsgewicht is dan weer zo'n stelregel die geldt voor bodybuilders die cutten en zo weinig mogelijk massa willen verliezen en die hun voeding al geoptimaliseerd hebben.
Veel belangrijker is dat je iets boven je onderhoud eet. Dan is 1g eiwit per kg ook al voldoende. En dat haal je al uit kwark, wat noten en een goede maaltijd.
Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.quote:Op zondag 30 augustus 2020 13:56 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik weet dat sommige mensen snel een zeer atletisch type gespierd lijf kunnen krijgen, echter een bodybuilders niveau spieren, geloof ik geen ruk van.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.
En dan moet je belachelijke maten aandoen die te groot zijn voor je lengte weej wel?
Denk eerder een vrij lelijk figuur, waardoor z'n pens door z'n overhemd heen scheurt en hij probeert de schuld te geven aan zijn zieke gespierdheid.quote:
Bizar man, daar hebben mensen die al een tijdje aan krachttraining doen nooit last van.quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.
En dan moet je belachelijke maten aandoen die te groot zijn voor je lengte weej wel?
Mja zat mensen die aan krachttraining doen met een messed up zelfbeeld.quote:Op zondag 30 augustus 2020 17:21 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Bizar man, daar hebben mensen die al een tijdje aan krachttraining doen nooit last van.
Word je er ook groen bij? Dan misschien wat aan anger management doen. Dat scheelt overhemden.quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Correct.quote:Op zondag 30 augustus 2020 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mja zat mensen die aan krachttraining doen met een messed up zelfbeeld.
True, anderzijds ook genoeg gasten van het type 'ruwe bolster blanke pit'. Zeker onder de fanatiekere jongens. Is mijn ervaring althans.quote:
Ook, de combinatie komt ook vaak voor.quote:Op zondag 30 augustus 2020 19:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
True, anderzijds ook genoeg gasten van het type 'ruwe bolster blanke pit'. Zeker onder de fanatiekere jongens. Is mijn ervaring althans.
Grappig ben je welquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien is het persoonlijk maar voeding doet helemaal niet zoveel bij mij.
Het is puur de training en wilskracht. Als ik 3-4 per week met gewichten train word ik al belachelijk gespierd. Doe dan geen fuck met voeding. Behalve geen fastfood en eten naar behoefte.
Gewoon gelul allemaal als je gewoon gespierder wilt raken en geen 2% vet fagot.
Heel veel bodybuilders op FOK! dus.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:26 schreef I-O het volgende:
bodybuilders doen vaak zo opgefokt en edgy op fora. Waarom is dat?
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?quote:
Ja, echte Nederlanders zijn niet zo. Alleen buitenlanders.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?
Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
Gast watttttquote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?
Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
En hele domme mensen wat doen die dan voor een sport? M.a.w. welke sport beoefen jij?quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Anabolen zijn geen stoffen waar je temperament van vermindert.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:
[..]
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen?quote:Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
Dan moet je iets rustiger aan doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:31 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen?
Drie a vier. Bedenk wel dat ik vrijwel ongetraind aan crossfit ben begonnen, dus het is voor mij gewoon echt heel erg zwaarquote:Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef Questular het volgende:
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week. Hoeveel dagen zitten tussen die 2 trainingen?
Drie weken.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.quote:
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaatquote:Op woensdag 2 september 2020 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.
Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures.
Neem een lagere box.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat
Dit.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonderquote:Op woensdag 2 september 2020 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.
Of zo’n trainer die in eens rare Engelse woorden erdoor gooit.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Idd, bij ons wordt er wat dit betreft heel erg op beginners gelet, omdat die hun eigen grenzen minder goed kennen en blessures op de loer liggen. Ook wordt bij noobs altijd nog even de WOD incl. afgeschaalde varianten (scaling opties) doorgenomen en gekeken hoe goed iemand de oefeningen beheerst die hij/zij tijdens de WOD gaat doen en indien nodig wordt er toch voor een andere vorm van de oefening gekozen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Bespreek je spierpijn eens met hem, vraag wat de scaling opties zijn en wat wijsheid is. Aantallen kun je ook scalen en in dit geval had je bijv. 100 box step-ups of 50 box jumps kunnen doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder
Haha nee, dat doet ie niet. Ik heb ook het voordeel dat ik een redelijk goed gevoel voor techniek heb, dus op dat gebied complimenteert hij me eigenlijk vooral. Maar dat maakt het niet minder zwaarquote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat herkent iedereen. Serieus.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder
Je bent ook nog zwak dat hoort erbij. Anders is er ook weinig aan.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:18 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:21 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
Hardlopen zou ik niet doen dat is nog tamelijk belastend, wandelen kan prima denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.
Yoga?![]()
(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Ik zou het voorlopig maar even houden bij maximaal 3x per week intensieve inspanning.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Je moet vooral zo inrichten dat je het op de lange termijn ook volhoudt, niet alles en dan niks.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Yoga is prima. Yin yoga is helemaal top. Langzame stretches. Heup openers.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Wanneer was je laatste workout?quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Vraag het je trainer, anders.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Veel boxen bieden yoga aan naast de WODs. Heb er zelf wel goede ervaringen mee.quote:
Eens. Goed dat je enthousiast bent. Maar dit klinkt als enorm overreachen zoals het heet. Niet te vaak doen. Bespreek het even met je trainer en bouw het iets rustiger op.Accepteert de trainer het niet, ligt dat aan hem. Te hard starten is ook wat overdreven.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
Actieve rust is goed, wandelen dus. Hardlopen als je zo hard hebt getraind is wat veel. Dus de dag na je training wandelen prima, hardlopen pas weer een dag later.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Sws niet hardlopen, dat is vrij zwaar. Yoga is wel prima, verder. Je bent net begonnen, zou niet te veel doen naast je schema. Het is zonde als je jezelf overbelast en dan weken niets kan doen.quote:
Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.
TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.
Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?
14 gram eiwit per 100 gram. Bijna het dubbele van kwark LOL
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?
Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.
Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.
Ik neem elke dag havermout én kwark (niet samen trouwens).quote:Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.
Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren, ja?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren, ja?
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
Je slurpt makkelijk 500 gram kwark naar binnen terwijl je bij havermout net 50 gram zal eten met meer kcal. Dus onderaan de streep minder ja.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
Jij ja, het betreft hier een dame.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.
Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
Die flink sport.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jij ja, het betreft hier een dame.
Ben jij stimorolquote:Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jij ja, het betreft hier een dame.
Wat? In goeie kwark zit al snel 9g eiwit per 100g kwark.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.
Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
Ja dacht ik ook al idd.quote:
Jij dus, anders had je gewoon bevestigend of ontkennend kunnen antwoorden.quote:
Vanwege de verhouding koolhydraten en eiwitten die de meeste mensen nastreven wordt dat behoorlijk lastig. Of heb jij dan weer ontzettend koolhydraatarme havermout, net zoals er in jouw kwark blijkbaar amper eiwit zit.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.
Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
Waarom zou ik in hemelsnaam koolhydraatarme havermout eten? Koolhydraten is een energiebron.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Vanwege de verhouding koolhydraten en eiwitten die de meeste mensen nastreven wordt dat behoorlijk lastig. Of heb jij dan weer ontzettend koolhydraatarme havermout, net zoals er in jouw kwark blijkbaar amper eiwit zit.
Ik ga iig maar even hier van uit: https://www.voedingswaard(...)edingsmiddel/?id=690
Je eet blijkbaar ook eiwitarme kwarkquote:Op donderdag 3 september 2020 17:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou ik in hemelsnaam koolhydraatarme havermout eten? Koolhydraten is een energiebron.
Nee? gewoon 7,5 gram per 100 gram.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:03 schreef Chia het volgende:
[..]
Je eet blijkbaar ook eiwitarme kwark
Stfuquote:Op donderdag 3 september 2020 16:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja dacht ik ook al idd.
[..]
Jij dus, anders had je gewoon bevestigend of ontkennend kunnen antwoorden.
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:04 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, echte Nederlanders zijn niet zo. Alleen buitenlanders.
Korter.quote:Op donderdag 3 september 2020 21:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.
Hetzelfde geldt voor mensen die veel varkensvlees eten overigens. Ook al worden deze verdoofd voor de slacht, omwille van het hoger bewustzijn dat ze hebben, beseffen ze meer dan andere beesten wat er aan zit te komen en ook hierdoor stijgen cortisol-gehaltes.
Dusss.. bepaalde typen zouden kunnen zijn:
- mensen met een arabische achtergrond, mits zij halal vlees eten
- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies
ontopic: het is al genoemd, maar kreeg weinig aandacht -> magnesium bij spierpijn
Kies voor een goed supplement en voor de magnesiummalaat variant en geef het een paar weken de tijd
Wat heb ik gelezen??quote:Op donderdag 3 september 2020 21:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.
Hetzelfde geldt voor mensen die veel varkensvlees eten overigens. Ook al worden deze verdoofd voor de slacht, omwille van het hoger bewustzijn dat ze hebben, beseffen ze meer dan andere beesten wat er aan zit te komen en ook hierdoor stijgen cortisol-gehaltes.
Dusss.. bepaalde typen zouden kunnen zijn:
- mensen met een arabische achtergrond, mits zij halal vlees eten
- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies
ontopic: het is al genoemd, maar kreeg weinig aandacht -> magnesium bij spierpijn
Kies voor een goed supplement en voor de magnesiummalaat variant en geef het een paar weken de tijd
Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.quote:
Maar wat eten die opgefokte sjonnies nou dan? Ook veel varkensvlees?quote:Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.
I know... ben er zelf ook van onder de indruk.
Je onderbouwing slaat nergens op.quote:Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:
[..]
Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.
I know... ben er zelf ook van onder de indruk.
Dat is mogelijk, maar het zouden ook halal-etende sjonnies kunnen zijnquote:Op vrijdag 4 september 2020 08:36 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar wat eten die opgefokte sjonnies nou dan? Ook veel varkensvlees?
https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledigquote:Op donderdag 3 september 2020 21:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren.
Je geeft teveel credits door het een "theorie" te noemen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 09:23 schreef Elpis het volgende:
[..]
https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledig
Cortisol onderdukt agressie. Lage niveaus worden gezien bij agressieve types.
Daar gaat je theorie.
Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....quote:Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja een hoop wel, zijn ook wel goede denk ik. Een keer een les meegedaan ergens maar wat die lui voor C&J door lieten gaan was pijnlijk om te zien.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Hun pullups zijn wel pijnlijk om te zien. Ik krijg al een tenniselleboog als ik er aan denk.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja een hoop wel, zijn ook wel goede denk ik. Een keer een les meegedaan ergens maar wat die lui voor C&J door lieten gaan was pijnlijk om te zien.
hihaho.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Je hebt mijn laatste zin ook gelezen hoop ik?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
hihaho.
Ja, het gebeurt vast. Ik ben blij dat onze box voorzien is van een aantal hele goede coaches.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |