abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194790856
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar niet voor @:Lospedrosa hoor.
Lospedrosa heeft vaker last van zijn macho genen, in zijn geval gok ik dat het vooral zijn zelfbeeld is dat groot en sterk is.
Whatever...
  zondag 30 augustus 2020 @ 11:26:27 #102
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_194790864
quote:
10s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:24 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar niet voor @:Lospedrosa hoor.
¡¡¡BeLaChElIjK GeSpIeRd!!!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_194791307
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:21 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik ga niet in discussie met vegans.
Zou ik ook niet doen als je dat soort onzin neerzet.

Aan ts: neem flink wat peulvruchten bij je avond eten!
pi_194791739
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 11:53 schreef soeverein het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen als je dat soort onzin neerzet.

Aan ts: neem flink wat peulvruchten bij je avond eten!
Yes. Ook goed advies voor niet-vegans. Vezels, complexe koolhydraten, eiwit.

Sowieso kun je je vrijwel volgooien met groenten en in iets mindere mate met peulvruchten en zonder honger een zeer goed eetpatroon hebben. Zeker als je de peulvruchten neemt ipv rijst, brood, granen, is dat uitstekend.
Whatever...
pi_194793420
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tja ik vind trainen fijn, maar dan zie ik er op het werk al uit als de Hulk en neemt niemand me serieus dus ga dan hardlopen en fietsen. Om te compenseren. Of dat nou zo ideaal is?
Ik weet dat sommige mensen snel een zeer atletisch type gespierd lijf kunnen krijgen, echter een bodybuilders niveau spieren, geloof ik geen ruk van.
  zondag 30 augustus 2020 @ 14:33:55 #106
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194794034
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.
Eiwitten, ja. Maar 1,5g per kg lichaamsgewicht is dan weer zo'n stelregel die geldt voor bodybuilders die cutten en zo weinig mogelijk massa willen verliezen en die hun voeding al geoptimaliseerd hebben.

Veel belangrijker is dat je iets boven je onderhoud eet. Dan is 1g eiwit per kg ook al voldoende. En dat haal je al uit kwark, wat noten en een goede maaltijd.
pi_194795761
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 14:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Eiwitten, ja. Maar 1,5g per kg lichaamsgewicht is dan weer zo'n stelregel die geldt voor bodybuilders die cutten en zo weinig mogelijk massa willen verliezen en die hun voeding al geoptimaliseerd hebben.

Veel belangrijker is dat je iets boven je onderhoud eet. Dan is 1g eiwit per kg ook al voldoende. En dat haal je al uit kwark, wat noten en een goede maaltijd.
Deze discussie is hierboven al gevoerd.
pi_194795982
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 13:56 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik weet dat sommige mensen snel een zeer atletisch type gespierd lijf kunnen krijgen, echter een bodybuilders niveau spieren, geloof ik geen ruk van.
Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.
En dan moet je belachelijke maten aandoen die te groot zijn voor je lengte weej wel?
Vakman pur sang
pi_194796692
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Maar dat overhemden van een normale maat kapotscheuren als je uitrekt.
En dan moet je belachelijke maten aandoen die te groot zijn voor je lengte weej wel?
_O- mooi figuur ben je toch.
Whatever...
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:13:44 #110
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194797463
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 16:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

_O- mooi figuur ben je toch.
Denk eerder een vrij lelijk figuur, waardoor z'n pens door z'n overhemd heen scheurt en hij probeert de schuld te geven aan zijn zieke gespierdheid.
WFPB!
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:21:37 #111
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194797609
quote:

[..]

Bizar man, daar hebben mensen die al een tijdje aan krachttraining doen nooit last van.
  zondag 30 augustus 2020 @ 17:42:25 #112
459912 FlippingCoin
pi_194798017
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Bizar man, daar hebben mensen die al een tijdje aan krachttraining doen nooit last van.
Mja zat mensen die aan krachttraining doen met een messed up zelfbeeld. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_194798034
Waarom al die haat?
  zondag 30 augustus 2020 @ 19:15:56 #114
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194799376
quote:

[..]

Word je er ook groen bij? Dan misschien wat aan anger management doen. Dat scheelt overhemden.

Sorry kon het niet laten.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 30 augustus 2020 @ 19:21:26 #115
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194799461
quote:
16s.gif Op zondag 30 augustus 2020 17:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Mja zat mensen die aan krachttraining doen met een messed up zelfbeeld. :P
Correct.
pi_194799512
quote:
9s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Correct.
Heel
Veel.
Whatever...
  zondag 30 augustus 2020 @ 19:28:00 #117
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194799561
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heel
Veel.
True, anderzijds ook genoeg gasten van het type 'ruwe bolster blanke pit'. Zeker onder de fanatiekere jongens. Is mijn ervaring althans.
pi_194799868
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2020 19:28 schreef Poem_ het volgende:

[..]

True, anderzijds ook genoeg gasten van het type 'ruwe bolster blanke pit'. Zeker onder de fanatiekere jongens. Is mijn ervaring althans.
Ook, de combinatie komt ook vaak voor.
Whatever...
pi_194800360
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 20:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Misschien is het persoonlijk maar voeding doet helemaal niet zoveel bij mij.
Het is puur de training en wilskracht. Als ik 3-4 per week met gewichten train word ik al belachelijk gespierd. Doe dan geen fuck met voeding. Behalve geen fastfood en eten naar behoefte.
Gewoon gelul allemaal als je gewoon gespierder wilt raken en geen 2% vet fagot.
Grappig ben je wel :)
pi_194802908
bodybuilders doen vaak zo opgefokt en edgy op fora. Waarom is dat?
pi_194802953
Als je veel spierpijn hebt moet je meer (eiwit) eten zodat je beter herstelt. :)
  zondag 30 augustus 2020 @ 22:46:18 #122
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194803227
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:26 schreef I-O het volgende:
bodybuilders doen vaak zo opgefokt en edgy op fora. Waarom is dat?
Heel veel bodybuilders op FOK! dus.
pi_194803422
quote:
8s.gif Op zondag 30 augustus 2020 22:46 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Heel veel bodybuilders op FOK! dus.
Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?

Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
  zondag 30 augustus 2020 @ 23:04:58 #124
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194803456
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:01 schreef I-O het volgende:

[..]

Overal eigenlijk wel. Op dutchbodybuilding ook. De mansplaininggehalte is dan zeer sterk bij die figuren. Gepaard gaande met veel gescheld. Kan het zijn dat er heel veel bepaalde type mensen tussenzitten die al een opgegokte natuur hebben die gaan bodybuilden. Of doet trainen iets met de mens?

Met bepaalde typen bedoel ik mensen met een arabische achtergrond, zwarten en opgefokte sjonnies.
Ja, echte Nederlanders zijn niet zo. Alleen buitenlanders.
pi_194803835
quote:

[..]

Gast wattttt
pi_194805157
quote:

[..]

En hele domme mensen wat doen die dan voor een sport? M.a.w. welke sport beoefen jij?
pi_194805470
quote:

[..]

Anabolen zijn geen stoffen waar je temperament van vermindert.

En natuurlijk zitten er zat sjonnies tussen bodybuilders. Al zul je zien dat de wat serieuzere figuren wel meevallen. Er is extreem veel toewijding en discipline nodig voor een uiterlijk van een wedstrijdbodybuilder. Die gasten nemen misschien wel anabolen, maar werken ook keihard.
Whatever...
pi_194851308
Jeetje, wat een reacties allemaal! Heel erg bedankt daarvoor nog, heb ik veel aan.

Ik heb de afgelopen dagen mijn voeding bijgehouden met MyFitnessPal en ik ben erachter gekomen dat ik dagelijks eigenlijk best wel veel eiwitten binnen krijg. Ik zit elke dag rond de 100 gram, dat lijkt me voor mijn doel op dit moment genoeg. Groot voordeel is dat ik echt een visliefhebber ben en dus zo'n vier keer per week in de avond vette vis eet (misschien wel te vaak en daardoor weer ongezond, maar ja). Ook eet ik veel vlees/ei etc. Eigenlijk eet ik onbewust dus al lekker eiwitrijk!

Ben benieuwd of ik de komende weken/maanden snel progressie ga zien. Ik zit nu ook weer met gigantische spierpijn van crossfit op de bank, doet echt pijn maar het voelt wel heel goed *O* Waar ik wel tegenaan loop, is dat ik nu dus probeer twee keer in de week crossfit te doen, maar de tweede les in de week (die ik bewust meestal pas vier dagen na de eerste les plan) soms af moet zeggen omdat m'n spierpijn gewoon te heftig is. Vind ik dan wel weer jammer, want ik heb dan het idee dat die ene les in de week een soort van voor niets is geweest. Maar goed, dit zal in de loop der tijd natuurlijk steeds beter gaan.
  woensdag 2 september 2020 @ 19:30:01 #129
459912 FlippingCoin
pi_194851353
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
pi_194851362
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week.

Spierpijn of kramp? Is het meer kramp dan zou je eens magnesium tabletten kunnen pakken.
pi_194851389
quote:
16s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Je kan in principe gewoon sporten met spierpijn.
Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen? :')
pi_194851420
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:31 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Hmm, maar ook als je nauwelijks kan bewegen? :')
Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851447
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:30 schreef Questular het volgende:
Apart dat je moeite hebt met 2x trainen per week. Hoeveel dagen zitten tussen die 2 trainingen?
Drie a vier. Bedenk wel dat ik vrijwel ongetraind aan crossfit ben begonnen, dus het is voor mij gewoon echt heel erg zwaar 8)7. Hiervoor af en toe wat groepslesjes gevolgd in de sportschool, maar nooit consistent dus dat mag geen naam hebben.
pi_194851464
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan moet je iets rustiger aan doen.
Hoe lang CF je nu al?
Drie weken.
pi_194851492
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:35 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Drie weken.
Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.

Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851633
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Echt. Doe het rustiger aan. Neem minder zware gewichten voor je WODs, minder herhalingen voor je AMRAP's.

Je enthousiasme ken ik. Maar het kan leiden tot blessures. :D
En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat :')
pi_194851711
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

En hoe zit dat dan met bepaalde bodyweight oefeningen? Moest laatst bijvoorbeeld 100 box jumps doen, dat hebben m'n benen de zes dagen daarna wel geweten... Je gaat dan ook niet eerder stoppen, staat ook zo stom. Denk dat m'n trainer het niet eens toelaat :')
Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.

En er is toch wel een time caps?

Als ik boven de 100 pushups moet, gebruik ik nog steeds mijn knieën. Dan doe ik ze niet strict.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194851762
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
pi_194851772
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Dit.
Want dan is CF snel voorbij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 19:53:04 #140
459912 FlippingCoin
pi_194851801
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:44 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
pi_194852070
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Neem een lagere box.
En vertel het je trainer. Zo lang zoveel spierpijn is niet goed.
Je lichaam moet wennen.
Het komt echt wel.

Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder :D
pi_194852084
quote:
16s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is toch niet zo'n trainer die iedereen maar aan laat kloten met crappy form zolang ze de reps maar halen?
Of zo’n trainer die in eens rare Engelse woorden erdoor gooit.
Come on, you can do it.
Vakman pur sang
pi_194852134
quote:

[..]

Idd, bij ons wordt er wat dit betreft heel erg op beginners gelet, omdat die hun eigen grenzen minder goed kennen en blessures op de loer liggen. Ook wordt bij noobs altijd nog even de WOD incl. afgeschaalde varianten (scaling opties) doorgenomen en gekeken hoe goed iemand de oefeningen beheerst die hij/zij tijdens de WOD gaat doen en indien nodig wordt er toch voor een andere vorm van de oefening gekozen.

Als er ook geen introductiecursus is zou ik ook eens bij een andere box in de buurt gaan kijken.

quote:

[..]

Bespreek je spierpijn eens met hem, vraag wat de scaling opties zijn en wat wijsheid is. Aantallen kun je ook scalen en in dit geval had je bijv. 100 box step-ups of 50 box jumps kunnen doen.

En altijd liever een keer 'te licht' of 'te makkelijk' achteraf gezien dan misschien nodig dan een blessure.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 20:15:50 (dan en achteraf omgewisseld ivm lopende zin) ]
pi_194852151
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik vind het lastig om dat soort dingen aan m'n trainer toe te geven. Voelt toch een soort van zwak, ofzo. Het geeft ook een kick als ik uiteindelijk net zoveel heb gedaan als de rest van de groep. Ik denk vaak op de helft van een WOD al: ik kan niet meer, maar dan ook écht niet meer. Als ik het dan toch afmaak voelt dat wel heel bijzonder :D
pi_194852175
quote:

[..]

Haha nee, dat doet ie niet. Ik heb ook het voordeel dat ik een redelijk goed gevoel voor techniek heb, dus op dat gebied complimenteert hij me eigenlijk vooral. Maar dat maakt het niet minder zwaar 8)7
pi_194852195
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:06 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Dat herkent iedereen. Serieus.
En dat is eigenlijk ook onderdeel van het leerproces. Je lichaam moet iets nieuws eigen maken, maar je geest en je ego ook.
Ik heb daar ook soms moeite mee.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 2 september 2020 @ 20:18:15 #147
459912 FlippingCoin
pi_194852303
quote:

[..]

Je bent ook nog zwak dat hoort erbij. Anders is er ook weinig aan. ;)
pi_194852315
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
pi_194852386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:18 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Is het slim om thuis wat 'aan te sterken'? Dat ik bijvoorbeeld als ik (zoals nu) vooral spierpijn in mijn bovenlichaam heb, thuis een vrij intensieve been-en-billen workout ga doen? Of is rust nu juist key, ook al zit de spierpijn niet zo in m'n benen?
Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
pi_194852495
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:21 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Rust is key, anders ga je jezelf overbelasten.
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.

Yoga? :D

(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
  woensdag 2 september 2020 @ 20:32:27 #151
459912 FlippingCoin
pi_194852597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Hardlopen zou ik niet doen dat is nog tamelijk belastend, wandelen kan prima denk ik.
pi_194852622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Ik zou het voorlopig maar even houden bij maximaal 3x per week intensieve inspanning.

Actieve rust in de vorm van yoga lijkt me prima als je dan kiest voor een vorm die per definitie laag is qua intensiteit zodat je niet stiekem de grens qua intensiteit kan gaan opzoeken.
pi_194852813
quote:

[..]

Je moet vooral zo inrichten dat je het op de lange termijn ook volhoudt, niet alles en dan niks.
Dan beter 3x per weer waarvan 1-2x lagere intensiteit en voor de rest smiddags wat wandelelen beetje neuken zoiets.
Vakman pur sang
pi_194852843
quote:

[..]

Yoga is prima. Yin yoga is helemaal top. Langzame stretches. Heup openers.
Yoga is een perfecte aanvulling.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194853076
quote:

[..]

Wanneer was je laatste workout?
pi_194853992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:56 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wanneer was je laatste workout?
Maandag
pi_194854517
quote:

[..]

Vraag het je trainer, anders.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194854554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:36 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Maandag
Veel boxen bieden yoga aan naast de WODs. Heb er zelf wel goede ervaringen mee.
Overleg gewoon. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194854706
Een goede box, met goede coaches, kunnen je hier ook bij helpen. Sterker nog, een goede coach doet dat graag

Zowel bij spierpijn, als scaling in de WOD, als de vraag 'wat is te veel', als 'wat moet ik eten?', als 'wat is de beste manier om te herstellen?'

Overigens heb ik ook wel een mening over een WOD met 100 box jumps. :X

En als ik dan lees dat je trainer het waarschijnlijk 'toch niet goed vindt' als je eerder stopt, gaat er echt wat mis. Hij moet je helpen met je grenzen. En eigelijk al van te voren. Voor de workout loop je met z'n alle de workout door, worden er scalingopties gegeven en overleg je eventueel wat je gaat doen. Je kiest een optie en als blijkt dat het alsnog te zwaar of te veel is, dan scale je nog verder.
pi_194855278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Eens. Goed dat je enthousiast bent. Maar dit klinkt als enorm overreachen zoals het heet. Niet te vaak doen. Bespreek het even met je trainer en bouw het iets rustiger op.Accepteert de trainer het niet, ligt dat aan hem. Te hard starten is ook wat overdreven.
Whatever...
pi_194855340
quote:

[..]

Actieve rust is goed, wandelen dus. Hardlopen als je zo hard hebt getraind is wat veel. Dus de dag na je training wandelen prima, hardlopen pas weer een dag later.
Whatever...
pi_194855820
Ik ben ook sinds een tijdje fanatieker gaan sporten. Train ook bij mensen de echt heel fit zijn maar mijn trainer houdt altijd in de gaten of ik niet over mijn eigen grens ga, omdat ik graag de rest bij wil houden. Soms past hij oefeningen iets aan of zegt hij bewust van doe ipv 20 pushups 2x 10. Dat vind ik zelf heel prettig omdat ik voor mijn gevoel nu ook iedere training maximaal kan gaan ipv na 20 minuten dood ben en de volgende dag niks meer kan.

Dus echt, doe iets rustiger aan. Iets minder gewicht, iets minder herhalingen. Bespreek het met je trainer. Er als hij dat niet snapt dan is het een flut trainer en dan zou ik snel een andere sportschool zoeken.
pi_194857224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:36 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Maandag
Sws niet hardlopen, dat is vrij zwaar. Yoga is wel prima, verder. Je bent net begonnen, zou niet te veel doen naast je schema. Het is zonde als je jezelf overbelast en dan weken niets kan doen.
pi_194861392
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.

TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.

Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?

14 gram eiwit per 100 gram. Bijna het dubbele van kwark LOL
pi_194862980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?

Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.

Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.

Edit 2: volgens mij iets rustiger aan doen TS. Dit klinkt als het bekende ik-ben-enthousiast-dus-ik-knal-er-keihard-in.
Bekend fenomeen bij velen denk ik. :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194863005
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?

Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.

Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.

Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
pi_194863078
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.

Ik neem elke dag havermout én kwark (niet samen trouwens).
Kwark heb je ook wel van 10g/100g maar dan specifieke proteïnekwark van Melkunie ofzo.

Sinds het thuiswerken eet ik amper brood (makkelijk mee te nemen naar kantoor) maar eet ik elke dag havermout op het gemak. :)

Ik heb meerdere soorten havermout liggen nu, ook met smaakjes, kaneel, honing. Weinig dagen zonder.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194865009
quote:

[..]

Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
pi_194865819
quote:

[..]

Je vergelijkt appels met peren, ja?
pi_194866722
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren, ja?
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
pi_194866801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.

Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
pi_194867094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
Je slurpt makkelijk 500 gram kwark naar binnen terwijl je bij havermout net 50 gram zal eten met meer kcal. Dus onderaan de streep minder ja.

Stop ajb met je vage argumenten.
pi_194867107
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij ja, het betreft hier een dame.
pi_194867328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Die flink sport.
pi_194867342
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ben jij stimorol
pi_194867435
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:28 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ben jij stimorol
Who cares
pi_194867452
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die flink sport.
Dit is een non discussie.
  donderdag 3 september 2020 @ 16:40:50 #178
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194867592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat? In goeie kwark zit al snel 9g eiwit per 100g kwark.
pi_194867910
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:28 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ben jij stimorol
Ja dacht ik ook al idd.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:33 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Who cares
Jij dus, anders had je gewoon bevestigend of ontkennend kunnen antwoorden.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2020 16:55:16 ]
pi_194868015
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vanwege de verhouding koolhydraten en eiwitten die de meeste mensen nastreven wordt dat behoorlijk lastig. Of heb jij dan weer ontzettend koolhydraatarme havermout, net zoals er in jouw kwark blijkbaar amper eiwit zit.

Ik ga iig maar even hier van uit: https://www.voedingswaard(...)edingsmiddel/?id=690
pi_194868088
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Vanwege de verhouding koolhydraten en eiwitten die de meeste mensen nastreven wordt dat behoorlijk lastig. Of heb jij dan weer ontzettend koolhydraatarme havermout, net zoals er in jouw kwark blijkbaar amper eiwit zit.

Ik ga iig maar even hier van uit: https://www.voedingswaard(...)edingsmiddel/?id=690
Waarom zou ik in hemelsnaam koolhydraatarme havermout eten? Koolhydraten is een energiebron.
pi_194868114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou ik in hemelsnaam koolhydraatarme havermout eten? Koolhydraten is een energiebron.
Je eet blijkbaar ook eiwitarme kwark
pi_194868129
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:03 schreef Chia het volgende:

[..]

Je eet blijkbaar ook eiwitarme kwark
Nee? gewoon 7,5 gram per 100 gram.

En soms Skyr, waar uit mijn hoofd 11 gram per 100 gram inzit.
pi_194868141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja dacht ik ook al idd.
[..]

Jij dus, anders had je gewoon bevestigend of ontkennend kunnen antwoorden.
Stfu :')
  donderdag 3 september 2020 @ 18:11:43 #185
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_194869356
Nogal wat opgefokte testosteron mannetjes hier _O-
  donderdag 3 september 2020 @ 21:05:19 #186
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194872647
quote:
9s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:04 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, echte Nederlanders zijn niet zo. Alleen buitenlanders.
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.

Hetzelfde geldt voor mensen die veel varkensvlees eten overigens. Ook al worden deze verdoofd voor de slacht, omwille van het hoger bewustzijn dat ze hebben, beseffen ze meer dan andere beesten wat er aan zit te komen en ook hierdoor stijgen cortisol-gehaltes.

Dusss.. bepaalde typen zouden kunnen zijn:
- mensen met een arabische achtergrond, mits zij halal vlees eten
- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies

ontopic: het is al genoemd, maar kreeg weinig aandacht -> magnesium bij spierpijn
Kies voor een goed supplement en voor de magnesiummalaat variant en geef het een paar weken de tijd
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 4 september 2020 @ 03:19:59 #187
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194876726
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 21:05 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren. Deze ervaren meer stress dan dieren die verdoofd geslacht worden dus als je dit eet, krijg je meer stress-hormoon binnen dan bij niet-halal vlees. Per portie schijnt het redelijk mee te vallen, maar als dit je levensstijl is, kan het toch zoden aan de dijk zetten.

Hetzelfde geldt voor mensen die veel varkensvlees eten overigens. Ook al worden deze verdoofd voor de slacht, omwille van het hoger bewustzijn dat ze hebben, beseffen ze meer dan andere beesten wat er aan zit te komen en ook hierdoor stijgen cortisol-gehaltes.

- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies

ontopic: het is al genoemd, maar kreeg weinig aandacht -> magnesium bij spierpijn
Kies voor een goed supplement en voor de magnesiummalaat variant en geef het een paar weken de tijd
Korter.
pi_194877367
quote:

[..]

- bacon & ribs fanaten
- opgefokte sjonnies

Wat heb ik gelezen??
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:11:44 #189
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194877781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 03:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Korter.
Mand.
Monkey on the car
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:31:47 #190
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194877936
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 07:07 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wat heb ik gelezen??
Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.

I know... ben er zelf ook van onder de indruk.
Monkey on the car
pi_194877966
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Een pseudo-wetenschappelijk onderbouwde hypothese die I-O's onderbuikgevoel omtrent bepaalde types in een genuanceerder daglicht plaatst zonder hierbij cultureel en/of raciaal stigmatiserend te zijn.

Maar wat eten die opgefokte sjonnies nou dan? Ook veel varkensvlees?
pi_194878044
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:31 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Je onderbouwing slaat nergens op.
  vrijdag 4 september 2020 @ 08:47:47 #193
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194878074
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 08:36 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar wat eten die opgefokte sjonnies nou dan? Ook veel varkensvlees?
Dat is mogelijk, maar het zouden ook halal-etende sjonnies kunnen zijn
Ik heb niet genoeg informatie over deze groep, dus dat wordt speculeren...
Daarnaast zijn er uiteraard andere factoren dan voeding die gedrag beïnvloeden.
Een lijn pep of coke bijvoorbeeld, psychisch trauma, misbegrepen gevoelens, een verkeerd gevoed ego.
Monkey on the car
  vrijdag 4 september 2020 @ 09:23:49 #194
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_194878432
quote:
Ik heb wel een theorie waarom moslims zo opgefokt zijn btw... iets met verhoogd cortisol gehalte bij halal geslachte dieren.
https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledig

Cortisol onderdukt agressie. Lage niveaus worden gezien bij agressieve types.
Daar gaat je theorie.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:08:02 #195
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194884339
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:23 schreef Elpis het volgende:

[..]

https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledig

Cortisol onderdukt agressie. Lage niveaus worden gezien bij agressieve types.
Daar gaat je theorie.
Je geeft teveel credits door het een "theorie" te noemen.
WFPB!
pi_194884385
quote:

[..]

Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Whatever...
  vrijdag 4 september 2020 @ 15:16:19 #197
459912 FlippingCoin
pi_194884441
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Ja een hoop wel, zijn ook wel goede denk ik. Een keer een les meegedaan ergens maar wat die lui voor C&J door lieten gaan was pijnlijk om te zien.
pi_194884505
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja een hoop wel, zijn ook wel goede denk ik. Een keer een les meegedaan ergens maar wat die lui voor C&J door lieten gaan was pijnlijk om te zien.
Hun pullups zijn wel pijnlijk om te zien. Ik krijg al een tenniselleboog als ik er aan denk.

Goed uitgevoerd is crossfit echt bikkelen.
Whatever...
pi_194884888
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

hihaho.

Ja, het gebeurt vast. Ik ben blij dat onze box voorzien is van een aantal hele goede coaches. :)
pi_194885108
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

hihaho.

Ja, het gebeurt vast. Ik ben blij dat onze box voorzien is van een aantal hele goede coaches. :)
Je hebt mijn laatste zin ook gelezen hoop ik?
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')