Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:01 schreef Cockwhale het volgende:
Het is afhankelijk van hoe zwaar de crossfit is, wat je behoefte aan eiwitten zal zijn. Onderzoek heeft aangetoond dat het gemiddelde lichaam maximaal 1,6gr eiwit per kg gewicht (per dag) gebruikt voor het herstel en de groei van spiermassa. Het is mogelijk dat dit maximum iets lager ligt voor vrouwen.
Ik zou voor een vrouw die aan crossfit (waar spieren van kunnen toenemen in massa, maar niet zo sterk als in zware krachttraining/bodybuilding) doet, denk ik minimaal 1gr eiwit per kg lichaamsgewicht aanraden. Maximaal 1,5gr. Dus tussen de 65gr en 100gr eiwit per dag.
In 500 gr kwark heb je al snel tussen de 40 en 60gr eiwitten te pakken. Eieren ongeveer 10 gr eiwit per ei. Bij de Lidl heb je eiwitrijk brood te koop. Ook huttekase/cottage-cheese is een goede bron van eiwitten. Qua groente, bonen vooral. Bepaalde noten, zoals amandelen zijn ook eiwitrijk. Verder natuurlijk vlees en vis, waarbij kip en vis de betere keuzes zijn.
Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:05 schreef Lonaa het volgende:
Meer eiwitten gaan niet je spierpijn oplossen, dat is geen reden om meer eiwitten te nuttigen.
Verder wat Cockwhale hierboven zegt (scheelt mij weer typen). Maar eiwitten zijn echt niet hemelprijzend fantastisch. Consistent trainen, algeheel gezonde dingen nuttigen, voldoende slaap zijn net zo, mogelijk zelf nog, belangrijker dan genoeg eiwitten.
Je zou ook gewoon eens je BMR kunnen uitrekenen en vervolgens je voedsel tracken. My Fitness Pal geeft ook aan hoeveel koolhydraten/vet/eiwitten er in voedingsmiddelen zitten.
Je zou kunnen aimen op een verhouding van 33/33/33%
Dat is niet waar, die 1,5 gr minimaal om spieren te doen groeien. Met name beginners kunnen met minder toch vaak muscle gains krijgen. Bij vrouwen werkt het ook niet gelijk als aan mannen. Minimaal 1,5gr is iig nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.
TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.
Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Dankje, ik zal eens kijken!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:00 schreef Candaasje het volgende:
Is het een idee om naar het voedingsschema van crossfitter Jeremy Reijnders te kijken voor inspiratie?
Ik heb weinig verstand van cross-fit, maar hij wel. Natuurlijk is elk lichaam anders, maar goed, linkje:
https://www.orangefit.nl/(...)ete-jeremy-reijnders
Niet vegan, maar van lactose krijg ik acne. Dus ik vermijd kaas/melk/kwark etc. Geitenkaas kan dan weer wel. En ik eet dus ook gewoon vlees, vis en kip.quote:
Hmm, ik dacht juist dat havermout een goede bron was. Ik doe er ook sojamelk High Protein van Alpro bij, daarin zit 25g per 500 ml.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.
TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.
Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Volgens mij heb ik dat niet ontkent. Het is alleen geen holy grail ofzo, eiwitten. Er is meer nodig voor een fit en gezond lichaam.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:10 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Eiwitten zijn net zo belangrijk als slaap en consistent trainen. Daar zijn zat onderzoeken naar gedaan.
Ik kan een onderzoek plaatsen als je echt moeite wil doen om te lezen. Ja, ze kan minder, maar dan is je resultaat dat ook.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:14 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is niet waar, die 1,5 gr minimaal om spieren te doen groeien. Met name beginners kunnen met minder toch vaak muscle gains krijgen. Bij vrouwen werkt het ook niet gelijk als aan mannen. Minimaal 1,5gr is iig nergens op gebaseerd.
https://mennohenselmans.c(...)ke-for-bodybuilders/
Daarnaast vermoed ik dat je in deze rekensom gerust je gewicht in vetmassa er van af mag trekken. Bij 90kg aan totale gewicht met 10kg vetmassa, mag je uitgaan van 80kg in de rekensom, dus bijvoorbeeld 80x1,5gr (ipv 90). Vetmassa speelt geen rol in de eiwitbehoefte.
Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosevrij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:19 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Hmm, ik dacht juist dat havermout een goede bron was. Ik doe er ook sojamelk High Protein van Alpro bij, daarin zit 25g per 500 ml.
Het is echt een fabel dat fyto-oestrogeen uit soja zo schadelijk is. Dan moet je er echt per dag liters en liters voor wegdrinken. En dan is het nog allemaal zeer discutabel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:27 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik kan een onderzoek plaatsen als je echt moeite wil doen om te lezen. Ja, ze kan minder, maar dan is je resultaat dat ook.
[..]
Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosev
rij.
In havermout zit niet zo veel eiwitten. Houd je je inname wel bij? Dan kun je een beter beeld vormen.
Ik heb gelezen dat dat al geldt vanaf 250 gram.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:47 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is echt een fabel dat fyto-oestrogeen uit soja zo schadelijk is. Dan moet je er echt per dag liters en liters voor wegdrinken. En dan is het nog allemaal zeer discutabel.
Acne krijg je vooral van de melksuikers, lactose. (Dus ja, lactose-vrij kan dan een oplossing zijn. Maar dat is niet per se beter of minder schadelijk dan sojamelk. )
250 gram van...? Er zijn ook artikelen die spreken over minimaal 3,5L sojamelk voor een man. En wat zijn dan precies de gevolgen? Er zijn juist ook weer tegengeluiden dat deze fyto-oestrogen in bepaalde gevallen een gunstige werking hebben tegen (borst)kanker. (zie; https://www.kanker.be/voe(...)en/phyto-oestrogenen )quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:48 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat al geldt vanaf 250 gram.
In dat artikel die postte staan meerdere onderzoeken. Dus waarom zou dat ene onderzoek van jou iets anders zeggen? 1,5gr wordt aangeraden bij bodybuilders. Dat zal best. TS doet echter aan crossfit. Ik geloof niet dat zij zulke keizware sets maakt. Je moet eten naar behoefte.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:27 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik kan een onderzoek plaatsen als je echt moeite wil doen om te lezen. Ja, ze kan minder, maar dan is je resultaat dat ook.
[..]
Girlll van elke dag soja ga je ook acne krijgen. Het doet iets met je oestrogeen. Die kwark waar ik op doel is trouwens lactosevrij.
In havermout zit niet zo veel eiwitten. Houd je je inname wel bij? Dan kun je een beter beeld vormen.
Ieder zijn ding.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:09 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
In dat artikel die postte staan meerdere onderzoeken. Dus waarom zou dat ene onderzoek van jou iets anders zeggen? 1,5gr wordt aangeraden bij bodybuilders. Dat zal best. TS doet echter aan crossfit. Ik geloof niet dat zij zulke keizware sets maakt. Je moet eten naar behoefte.
Een eiwitshake, ook met Green Protein, kost je <50 cent. Is een prima manier om ~25 gram binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:48 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
Ik heb dus wat tips nodig. Wat zijn eenvoudige manieren om makkelijk aan je eiwitbehoefte te komen? Van de hele dag door eten word ik niet gelukkig, en dat gaat er denk ik ook toe leiden dat ik tijdens mijn lunch en avondeten weer minder opschep. Eiwitshakes vind ik lekker en heb ik thuis ook liggen, maar hoe vaak moet je zoiets nemen en op welke dagen? Ik heb bijvoorbeeld nu hele erge spierpijn in mijn kuiten van mijn crossfitles van twee dagen geleden, maar is het nu dan nog verstandig om een eiwitshake te nemen? Ik wil die shakes ook weer niet te veel nemen, dat voelt niet helemaal gezond/natuurlijk of zo. (En het is duur: ik heb zo'n zak van Fit Green Protein, omdat ik een plantaardige variant wil)
"ik heb gelezen". Op een of andere manier is er een grote haat op soja-producten en hun gezondheidseffecten, zonder dat daar echt goede aanwijzingen voor zijn. Echt een standaard ding van fitness-bro's om op te haten. Filmpje in spoilers gezet, niet dat het de "beste bron ooit is", maar wel degelijk onderzoek aangehaald en veel uitlegquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:48 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat al geldt vanaf 250 gram.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WFPB!
quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 17:27 schreef Dizorn het volgende:
[..]
Een eiwitshake, ook met Green Protein, kost je <50 cent. Is een prima manier om ~25 gram binnen te krijgen.
De algehele consensus is dat 1,6g-2,2g/kg lichaamsgewicht voor maximale hypertrofie kan zorgen bij bodybuilders. Dus in jouw geval zal je dat niet per se nodig hebben, maar weet je waar je op moet mikken. Waar je echter ook naar moet kijken is totale kcal, als je hard aan het afvallen bent zal je ook minder spiermassa opbouwen.
Havermout is prima deel eiwit (~11g/100g havermout kan best aantikken). Alpro sojamelk al helemaal met 25g/500mL.
[..]
"ik heb gelezen". Op een of andere manier is er een grote haat op soja-producten en hun gezondheidseffecten, zonder dat daar echt goede aanwijzingen voor zijn. Echt een standaard ding van fitness-bro's om op te haten. Filmpje in spoilers gezet, niet dat het de "beste bron ooit is", maar wel degelijk onderzoek aangehaald en veel uitlegIk ben een vrouw met bepaalde klachten die zelf ook op onderzoek is gegaan. Onderzoeken spreken elkaar tegen. Laten we t daarbij houden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |