abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 september 2020 @ 20:32:27 #151
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_194852597
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.

Yoga? :D

(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Hardlopen zou ik niet doen dat is nog tamelijk belastend, wandelen kan prima denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_194852622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Ik zou het voorlopig maar even houden bij maximaal 3x per week intensieve inspanning.

Actieve rust in de vorm van yoga lijkt me prima als je dan kiest voor een vorm die per definitie laag is qua intensiteit zodat je niet stiekem de grens qua intensiteit kan gaan opzoeken.
pi_194852813
quote:

[..]

Je moet vooral zo inrichten dat je het op de lange termijn ook volhoudt, niet alles en dan niks.
Dan beter 3x per weer waarvan 1-2x lagere intensiteit en voor de rest smiddags wat wandelelen beetje neuken zoiets.
Vakman pur sang
pi_194852843
quote:

[..]

Yoga is prima. Yin yoga is helemaal top. Langzame stretches. Heup openers.
Yoga is een perfecte aanvulling.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194853076
quote:

[..]

Wanneer was je laatste workout?
pi_194853992
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 20:56 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wanneer was je laatste workout?
Maandag
pi_194854517
quote:

[..]

Vraag het je trainer, anders.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194854554
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:36 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Maandag
Veel boxen bieden yoga aan naast de WODs. Heb er zelf wel goede ervaringen mee.
Overleg gewoon. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194854706
Een goede box, met goede coaches, kunnen je hier ook bij helpen. Sterker nog, een goede coach doet dat graag

Zowel bij spierpijn, als scaling in de WOD, als de vraag 'wat is te veel', als 'wat moet ik eten?', als 'wat is de beste manier om te herstellen?'

Overigens heb ik ook wel een mening over een WOD met 100 box jumps. :X

En als ik dan lees dat je trainer het waarschijnlijk 'toch niet goed vindt' als je eerder stopt, gaat er echt wat mis. Hij moet je helpen met je grenzen. En eigelijk al van te voren. Voor de workout loop je met z'n alle de workout door, worden er scalingopties gegeven en overleg je eventueel wat je gaat doen. Je kiest een optie en als blijkt dat het alsnog te zwaar of te veel is, dan scale je nog verder.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194855278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
Eens. Goed dat je enthousiast bent. Maar dit klinkt als enorm overreachen zoals het heet. Niet te vaak doen. Bespreek het even met je trainer en bouw het iets rustiger op.Accepteert de trainer het niet, ligt dat aan hem. Te hard starten is ook wat overdreven.
Whatever...
pi_194855340
quote:

[..]

Actieve rust is goed, wandelen dus. Hardlopen als je zo hard hebt getraind is wat veel. Dus de dag na je training wandelen prima, hardlopen pas weer een dag later.
Whatever...
pi_194855820
Ik ben ook sinds een tijdje fanatieker gaan sporten. Train ook bij mensen de echt heel fit zijn maar mijn trainer houdt altijd in de gaten of ik niet over mijn eigen grens ga, omdat ik graag de rest bij wil houden. Soms past hij oefeningen iets aan of zegt hij bewust van doe ipv 20 pushups 2x 10. Dat vind ik zelf heel prettig omdat ik voor mijn gevoel nu ook iedere training maximaal kan gaan ipv na 20 minuten dood ben en de volgende dag niks meer kan.

Dus echt, doe iets rustiger aan. Iets minder gewicht, iets minder herhalingen. Bespreek het met je trainer. Er als hij dat niet snapt dan is het een flut trainer en dan zou ik snel een andere sportschool zoeken.
pi_194857224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:36 schreef Koekjesbakker345 het volgende:

[..]

Maandag
Sws niet hardlopen, dat is vrij zwaar. Yoga is wel prima, verder. Je bent net begonnen, zou niet te veel doen naast je schema. Het is zonde als je jezelf overbelast en dan weken niets kan doen.
pi_194861392
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.

TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.

Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?

14 gram eiwit per 100 gram. Bijna het dubbele van kwark LOL
pi_194862980
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?

Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.

Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.

Edit 2: volgens mij iets rustiger aan doen TS. Dit klinkt als het bekende ik-ben-enthousiast-dus-ik-knal-er-keihard-in.
Bekend fenomeen bij velen denk ik. :+
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194863005
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:33 schreef Salina het volgende:

[..]

Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?

Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.

Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.

Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
pi_194863078
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.

Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
Ik neem elke dag havermout én kwark (niet samen trouwens).
Kwark heb je ook wel van 10g/100g maar dan specifieke proteïnekwark van Melkunie ofzo.

Sinds het thuiswerken eet ik amper brood (makkelijk mee te nemen naar kantoor) maar eet ik elke dag havermout op het gemak. :)

Ik heb meerdere soorten havermout liggen nu, ook met smaakjes, kaneel, honing. Weinig dagen zonder.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194865009
quote:

[..]

Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
pi_194865819
quote:

[..]

Je vergelijkt appels met peren, ja?
pi_194866722
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Je vergelijkt appels met peren, ja?
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
pi_194866801
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.

Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
pi_194867094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
Je slurpt makkelijk 500 gram kwark naar binnen terwijl je bij havermout net 50 gram zal eten met meer kcal. Dus onderaan de streep minder ja.

Stop ajb met je vage argumenten.
pi_194867107
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.

Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
Jij ja, het betreft hier een dame.
pi_194867328
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Die flink sport.
pi_194867342
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:

[..]