Hardlopen zou ik niet doen dat is nog tamelijk belastend, wandelen kan prima denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Ok! Wel wandelen/hardlopen? Ik wil wel iets doen.
Yoga?![]()
(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Ik zou het voorlopig maar even houden bij maximaal 3x per week intensieve inspanning.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
(Sorry voor alle vragen, ik ben echt een beetje een noob op dit gebied en ik wil het goed aanpakken. Ben ook een hoop aan het Googelen maar hier krijg ik wat gerichter antwoord)
Je moet vooral zo inrichten dat je het op de lange termijn ook volhoudt, niet alles en dan niks.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Yoga is prima. Yin yoga is helemaal top. Langzame stretches. Heup openers.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Wanneer was je laatste workout?quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Vraag het je trainer, anders.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Veel boxen bieden yoga aan naast de WODs. Heb er zelf wel goede ervaringen mee.quote:
Eens. Goed dat je enthousiast bent. Maar dit klinkt als enorm overreachen zoals het heet. Niet te vaak doen. Bespreek het even met je trainer en bouw het iets rustiger op.Accepteert de trainer het niet, ligt dat aan hem. Te hard starten is ook wat overdreven.quote:Op woensdag 2 september 2020 19:51 schreef Questular het volgende:
Laatste wat je wilt is een overbelasting of blessure.
Actieve rust is goed, wandelen dus. Hardlopen als je zo hard hebt getraind is wat veel. Dus de dag na je training wandelen prima, hardlopen pas weer een dag later.quote:Op woensdag 2 september 2020 20:27 schreef Koekjesbakker345 het volgende:
[..]
Yoga?![]()
Sws niet hardlopen, dat is vrij zwaar. Yoga is wel prima, verder. Je bent net begonnen, zou niet te veel doen naast je schema. Het is zonde als je jezelf overbelast en dan weken niets kan doen.quote:
Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Als je spieren wil laten groeien ga je zitten op minimaal 1,5 gr per kg lichaamsgewicht.
TS, met je havermout krijg je bijna geen eiwitten binnen. Ik haal bij de Jumbo eiwitbrood, je moet even wennen aan de smaak tho. Als ik daar twee van eet, belegd met kaas, zit ik aan ong 35 gram. Als jij daarnaast luncht en dineert met wat je beschrijft moet je zeker aan 80 gram komen. Dat kun je daarnaast aanvullen met whey. Je hebt ook proteine kwark van Melkunie als je normale kwark niet weg krijgt, zoals ik dat doe. Ik eet dat soms als ontbijt, heb dan gelijk 45 gram aan eiwitten binnen. Ik neem meestal een eiwitdrankje na het sporten op dagen dat ik lastig eet.
Ik moet per dag eigenlijk 140 gr eten, maar ik struggle elke dag nog daarmee, dus ik snap je wel. Nadeel van eiwitten voor jou is dat je er goed vol van zit.
Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met havermout bijna geen eiwitten binnen... wat?
14 gram eiwit per 100 gram. Bijna het dubbele van kwark LOL
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.quote:Op donderdag 3 september 2020 12:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Welke havermout gebruik jij dan? In de meeste zit iets van 8-12 g per 100 gram schat ik. Of heb je speciale proteinehavermout?
Zo en zo wel onderschat inderdaad. Rijst, brood, zit ook meer eiwitten in dan menigeen misschien denkt. Sommige groenten. Bonen.
Edit: heb nu bv havermout huismerk Jumbo voor ¤0,50 per 500 gram. Met 11,9 g eiwit/100g. Toch best veel voor erg weinig centjes.
Ik neem elke dag havermout én kwark (niet samen trouwens).quote:Op donderdag 3 september 2020 12:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, proteinehavermout. Maar zelfs al heb je de normale. 8 - 12 gram eiwit per 100 gram is altijd nog meer dan kwark.
Het is juist een ideaal product. Tenzij je een vage keto-gelovige bent.
Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren, ja?quote:Op donderdag 3 september 2020 11:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:13 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren, ja?
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.quote:Op donderdag 3 september 2020 14:27 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Maar kwark zit in verhouding met het aantal kcal wel weer veel meer eiwit in. Kwark kan je qua kcal prima 500 gram van eten op een dag. Terwijl 500 gram havermout toch niet zo'n goed idee is.
Je slurpt makkelijk 500 gram kwark naar binnen terwijl je bij havermout net 50 gram zal eten met meer kcal. Dus onderaan de streep minder ja.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee? het gaat hier om het eiwit gehalte.
Jij ja, het betreft hier een dame.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou geen goed idee zijn? 500 gram havermout is ongeveer 1900 kcal.
Ik eet ongeveer elke dag 2800 kcal, als ik in mijn onderhoud zit.
Die flink sport.quote:Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jij ja, het betreft hier een dame.
Ben jij stimorolquote:Op donderdag 3 september 2020 16:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Jij ja, het betreft hier een dame.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |