abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194885177
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 16:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hebt mijn laatste zin ook gelezen hoop ik?
Uit je laatste post? Ja. En is waar.

Maar het is ook waar dat er binnen CrossFit ook wel dingen gebeuren die er niet uit zien, slecht voor je lijf zijn en meer van dat. Daar baal ik eigenlijk best van, dat dat gebeurd, want het hoeft niet. En het is zo zonde. Ook voor het imago van de sport.

En dan voel ik me wel gezegend met de coaches die wij in huis hebben. Die hebben niet een lvl1 coaching gedaan en 'zijn nu coach', daar zit echt veel kennis en kunde. Ook uit andere hoeken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194886387
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Je moet crossfit als training en als sport los van elkaar zien en niet over een kam scheren. Voor de sport wil je zo veel mogelijk herhalingen zo snel mogelijk halen binnen de bewegingsstandaard. Die kipping en butterfly pull-ups waar jij het over hebt zijn daar voorbeelden van. Maar als training is het gericht om fitter en sterker te worden.

Echter, uit de posts van TS kan ik niet helemaal opmaken of ze bij box traint waarbij daar voldoende oog voor is. Voordeel van onder begeleiding trainen zou moeten zijn dat er voldoende oog is voor (potentiële) overbelasting bijvoorbeeld.
pi_194887057
Als ik het zo lees moet ze wel oppassen want ze is nu flink aan het overreachen. Zo kapot moet je niet gaan van een enkele training. En na drie weken nog steeds zo veel spierpijn is echt te veel van het goede.

Iets minder hard trainen en dan iets langzamer vooruit gaan is geen schande. Sterker nog. Ik ben voorstander van de tijd nemen om een sterkere technische basis op te bouwen met lage intensiteit en ook niet te veel volume.

Heb je dat eenmaal opgebouwd kun je met die basis sneller en makkelijker progressie maken.
Whatever...
pi_194887183
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:36 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben voorstander van de tijd nemen om een sterkere technische basis op te bouwen met lage intensiteit en ook niet te veel volume.
Dat is vrij gebruikelijk inderdaad. Bij ons is dat iig wel de norm.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2020 17:45:50 ]
pi_194888147
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:45 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat is vrij gebruikelijk inderdaad. Bij ons is dat iig wel de norm.
Ik ga naar een gewone sportschool, voor heel veel van de bezoekers daar vraag ik me we af of ze überhaupt ooit spierpijn hebben gehad. Want hard trainen doen ze niet.
Whatever...
pi_194888360
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 18:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ga naar een gewone sportschool, voor heel veel van de bezoekers daar vraag ik me we af of ze überhaupt ooit spierpijn hebben gehad. Want hard trainen doen ze niet.
Je kan ook hard trainen zonder spierpijn en licht trainen met spierpijn. Ik deed 2 dagen terug een pyramide hip thrust oefening met knieband en dat was zwaarder dan 100 kg hip thrusten.
pi_194888755
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Je kan ook hard trainen zonder spierpijn en licht trainen met spierpijn. Ik deed 2 dagen terug een pyramide hip thrust oefening met knieband en dat was zwaarder dan 100 kg hip thrusten.
Sterker nog, je krijgt vooral spierpijn de eerste keer dat je een beweging maakt. Daarna kun je zeker wel een beetje spierpijn hebben, maar zelden echte doms (delayed onset muscle soreness) waar je echt even last van kan hebben. Ik heb bijvoorbeeld gisteren borst getraind en ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb. Maar morgenochtend is dat helemaal weg.

Maargoed, deze mensen in de sportschool gaan er heen zodat ze zichzelf goed voelen en het idee hebben goed bezig te zijn. In feite houden ze zichzelf voor de gek. Geen progressie, het enige wat zich ontwikkelt zijn de kaak spieren van al dat geouwehoer.
Whatever...
pi_194888928
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sterker nog, je krijgt vooral spierpijn de eerste keer dat je een beweging maakt. Daarna kun je zeker wel een beetje spierpijn hebben, maar zelden echte doms (delayed onset muscle soreness) waar je echt even last van kan hebben. Ik heb bijvoorbeeld gisteren borst getraind en ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb. Maar morgenochtend is dat helemaal weg.

Maargoed, deze mensen in de sportschool gaan er heen zodat ze zichzelf goed voelen en het idee hebben goed bezig te zijn. In feite houden ze zichzelf voor de gek. Geen progressie, het enige wat zich ontwikkelt zijn de kaak spieren van al dat geouwehoer.
Waarom stoor je je eraan 😆
pi_194889103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:38 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waarom stoor je je eraan 😆
Omdat ik wel wil trainen. Rot op van mijn bench, squat rack en de kabels. Ga maar lekker bij de macd ouwehoeren. Of ergens de machines bezet houden. Maar nee: alle bankjes, kabels, bench bezet door mensen die niet trainen maar praten. Grrr
Whatever...
pi_194889213
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat ik wel wil trainen. Rot op van mijn bench, squat rack en de kabels. Ga maar lekker bij de macd ouwehoeren. Of ergens de machines bezet houden. Maar nee: alle bankjes, kabels, bench bezet door mensen die niet trainen maar praten. Grrr
Jeetje, dominant hoor :9
pi_194889390
Daarom lekker thuis trainen :) en alleen naar de sportschool gaan als je er zin in hebt.
  vrijdag 4 september 2020 @ 20:40:24 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194889837
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:07 schreef Questular het volgende:
Daarom lekker thuis trainen :) en alleen naar de sportschool gaan als je er zin in hebt.
In de middag is er in mijn gym nauwelijks iemand. Bijna een hele etage voor mezelf. Heerlijk.
pi_194889948
Mijn ervaring is dat er teveel naar eiwitten wordt gekeken. Shake zus, Shake zo, kip hier en daar. Echter ik denk wanneer je aan crossfit doet lijkt het mij belangrijker dat je naar je koolhydraten inname kijkt. De inspanning bij crossfit is niet te vergelijken met gewone krachttraining.

2 jaar geleden ben ik gestopt met krachttrainig / bodybuilding. Mijn voorkeur lag toch bij kickboksen. 3 keer per week kickboksen en 3 keer per week “ hardstyle “ kettlebel training ( vooral swings, clean / press, snatch en turkisch get up.

Natuurlijk eiwitten zijn ontzettend belangrijk maar de bovengenoemde inspanning ligt mij prio om genoeg koolhydraten binnen te krijgen.
pi_194890638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:44 schreef thekolere het volgende:
De inspanning bij crossfit is niet te vergelijken met gewone krachttraining.
Crossfit lessen bestaan uit meerdere componenten en lijken redelijk veel op het gewone 5/3/1 programma. Alleen de laatste helft is conditioning. Er is vrijwel altijd eerst een krachtdeel.
pi_194890673
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

In de middag is er in mijn gym nauwelijks iemand. Bijna een hele etage voor mezelf. Heerlijk.
Je moet een beetje mazzel hebben morgenochtend is het super relaxed weet ik nu al.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 00:14:05 #216
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194894159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je moet een beetje mazzel hebben morgenochtend is het super relaxed weet ik nu al.
Jep. En een iets duurdere gym nemen scheelt ook in drukte. De grote ketens zijn mij te bevolkt.
pi_194896271
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2020 00:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Jep. En een iets duurdere gym nemen scheelt ook in drukte. De grote ketens zijn mij te bevolkt.
Ik zit al bij de ‘premium’ gym. Beter dan fff of bf. daar zitten de echte aso’s.
Whatever...
pi_194896328
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:55 schreef Rupibma het volgende:

[..]

~O>

Ik ben best vriendelijk hoor. Maar ik houd niet van dat slappe gedoe.
Whatever...
pi_194896396
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

~O>

Ik ben best vriendelijk hoor. Maar ik houd niet van dat slappe gedoe.
Hou ook niet van slap ;)
pi_194896468
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:55 schreef Rupibma het volgende:

[..]

@Erasmus
pi_194896475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:51 schreef Chia het volgende:

[..]

@:Erasmus
Hij lijkt mij dat niet bepaald.
  zaterdag 5 september 2020 @ 09:52:35 #222
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_194896481
Hou eens op jullie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_194896563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:45 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hou ook niet van slap ;)
Uiteraard. En nu 30 keer opdrukken Gvd. Of bedoelde je dat niet....

Ik ging naar de sportschool, lekker rustig nu.
Whatever...
pi_194896643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Uiteraard. En nu 30 keer opdrukken Gvd. Of bedoelde je dat niet....

Ik ging naar de sportschool, lekker rustig nu.
Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.

Als iemand zich geroepen voelt dm mij ;(
pi_194897203
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:04 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.

Be careful what you wish for.
Whatever...
pi_194897355
quote:

[..]

Het is trouwens niet zo moeilijk. Als je denkt dat het niet meer gaat, doe je nog 1 herhaling meer. En elke training verhoog je het gewicht , zo niet doe je minstens een herhaling meer. Dit doende 3x per week.

Houd je dat vol ben je over een jaar een fitgirl, als je in die tijd ook gezond en de juiste hoeveelheid eet.

Het is super simpel. Alleen lastiger om ook echt lang vol te houden. Kwestie van wilskracht.Als je een klein beetje opziet tegen elke training/set. Maar het ook wel een uitdaging vindt zit je we op het goede niveau. Ga je volledig kapot dan moet je een beetje oppassen, maar de meeste mensen trainen lang niet hard genoeg. Misschien ik zelf ook wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Spanky78 op 05-09-2020 10:57:58 ]
Whatever...
pi_194897455
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het is trouwens niet zo moeilijk. Als je denkt dat het niet meer gaat, doe je nog 1 herhaling meer. En elke training verhoog je het gewicht , zo niet doe je minstens een herhaling meer. Dit doende 3x per week.

Houd je dat vol ben je over een jaar een fitgirl, als je in die tijd ook gezond en de juiste hoeveelheid eet.

Het is super simpel. Alleen lastiger om ook echt lang vol te houden. Kwestie van wilskracht.
Ik kom niet verder dan 70 kg sqautten bij een laatste set van 6.

Wat ik ook doe.

Deadlift vorige x 3 x 5. Laatste set 65. Kom niet verder.

Ja, kan lager gaan in reps, maar netto doe ik dan niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2020 10:59:30 ]
pi_194897510
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik kom niet verder dan 70 kg sqautten bij een laatste set van 6.

Wat ik ook doe.

Deadlift vorige x 3 x 5. Laatste set 65. Kom niet verder.

Ja, kan lager gaan in reps, maar netto doe ik dan niet meer.
Voor een vrouw is 70 kilo best netjes.

Je kunt twee dingen doen als je vast zit. Doelpalen en opnieuw opbouwen. Dus terug naar 65 en dan elke training weer omhoog in gewicht. Eventueel pak je wat extra reps en sets op dat lagere gewicht. En je let extra op techniek. Dus ass to the grass en hard werken.

Je kunt ook proberen te microloaden, dat is dus 71 kilo, dat is bijna altijd te halen. Soms is 2,5 kilo gewoon te veel. Daarnaast moet je wel goed eten enzo. Als je te weinig eet word je niet snel sterker.
Whatever...
pi_194897534
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je kunt twee dingen doen als je vast zit. Doelpalen en opnieuw opbouwen. Dus terug naar 65 en dan elke training weer omhoog in gewicht. Eventueel pak je wat extra reps en sets op dat lagere gewicht. En je let extra op techniek. Dus ass to the grass en hard werken.

Je kunt ook proberen te microloaden, dat is dus 71 kilo, dat is bijna altijd te halen. Soms is 2,5 kilo gewoon te veel. Daarnaast moet je wel goed eten enzo. Als je te weinig eet word je niet snel sterker.
Voor een vrouw? :')
pi_194897555
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat.
pi_194897556
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:03 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Voor een vrouw? :')
Ja, voor een man is het weinig.

Vrouwen zijn meestal lichter en minder sterk. Niets aan te doen.

Laatste tip: je kunt ook werken aan je ‘sticking’ point. Het zwakke punt in je oefening. Bij squat meestal omhoog bewegen van onderin. Dat kun je dan met een legpress specifiek oefenen.
Whatever...
pi_194897563
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat.
Squatten met goede techniek? Jazeker, dat is gewoon prima.

Ik heb het dus niet over quarter reps doen. Gewoon full rom.
Whatever...
pi_194897580
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Squatten met goede techniek? Jazeker, dat is gewoon prima.
Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:08:31 #234
459912 FlippingCoin
pi_194897593
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.
Ja als beginner. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_194897607
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

70? Vind ik niet heel veel als ik eerlijk ben. Terwijl het voor een vrouw best goed is
Whatever...
pi_194897615
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

70? Vind ik niet heel veel als ik eerlijk ben. Terwijl het voor een vrouw best goed is
Ik vind het, als vrouw, ook niet echt veel als ik eerlijk ben. Dus daar wrong (toch?) bij mij de schoen. :P
  zaterdag 5 september 2020 @ 11:09:54 #237
459912 FlippingCoin
pi_194897616
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Laatste tip: je kunt ook werken aan je ‘sticking’ point. Het zwakke punt in je oefening. Bij squat meestal omhoog bewegen van onderin. Dat kun je dan met een legpress specifiek oefenen.
Of pin squats, tempo squats of paused squats. _O_
pi_194897619
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja als beginner. :P
Inderdaad. Alhoewel veel mannen niet squatten en dus ook nooit boven de 100 fatsoenlijk squatten.
Whatever...
pi_194897628
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Janken. ;(
pi_194897636
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Of halve squats (het onderste deel). Niet te veel gewicht pakken _O-
Whatever...
pi_194897656
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind het, als vrouw, ook niet echt veel als ik eerlijk ben. Dus daar wrong (toch?) bij mij de schoen. :P
Dan ben je ofwel sterk, ofwel je squat alleen de bovenste quarter rep.
Whatever...
pi_194897677
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Janken. ;(
Als je zo ver komt ben je goed aan het trainen
Whatever...
pi_194897684
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sterk. :) En misschien wel uitzonderlijk sterk/goed in dat opzicht (in andere opzichten ook absoluut niet, trouwens)
pi_194897716
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je zo ver komt ben je goed aan het trainen
Ik twijfel er ook helemaal niet aan dat ik goed aan het trainen ben :D Naast CrossFit doet onze box ook weightlifting classes en powerliftingclasses met nationaal kampioenen als coaches.

Geen halfslachtige squats hier. :D
pi_194897721
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Sterk. :) En misschien wel uitzonderlijk sterk/goed in dat opzicht (in andere opzichten ook absoluut niet, trouwens)
https://exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg

Afhankelijk van hoe zwaar je bent is dit gewoon goed. Als je niet te zwaar bent gaat het al richting heel goed.
Whatever...
pi_194897742
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik twijfel er ook helemaal niet aan dat ik goed aan het trainen ben :D Naast CrossFit doet onze box ook weightlifting classes en powerliftingclasses met nationaal kampioenen als coaches.

Geen halfslachtige squats hier. :D
Duidelijk.
Whatever...
pi_194897749
quote:
I have an app for that (beyond the white board). Die houdt bij, door je trainingen te loggen, waar je zwaktes liggen en zulks

Als ik even naar die website met bijbehorende gewichten kijk, dan klopt het wel ongeveer. :7
pi_194897799
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Duidelijk.
Ik denk niet dat je het allemaal slecht bedoeld ofzo he? Het gebeurd gewoon nog met regelmaat dat je niet serieus genomen wordt, als vrouw, als het gaat om zware dingen tillen. Daar reageer ik vrij heftig op, als het die kant op lijkt te neigen. :@
pi_194897847
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:52 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hij lijkt mij dat niet bepaald.
Grappig, je zit fout. Heb gisteren toevallig nog mensen weggestuurd omdat iemand te bleef hangen (lees: kletsen :r ) bij het squat rack :') Dat doe je maar lekker thuis, opgetyft van t squat rack als je alleen maar gaat lullen.

Nog 135 kg deadlift gedaan gisteren _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 05-09-2020 11:38:56 ]
pi_194897921
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het allemaal slecht bedoeld ofzo he? Het gebeurd gewoon nog met regelmaat dat je niet serieus genomen wordt, als vrouw, als het gaat om zware dingen tillen. Daar reageer ik vrij heftig op, als het die kant op lijkt te neigen. :@
Nee hoor. Met gewichten tillen is dit voor vrouwen echt goed, mannen dus niet. Het verschil is daar groot. En dat is biologisch, dus niets aan te doen. Dus hierbij ‘voor een vrouw’ een daadwerkelijk nuttige aanduiding.

Als we het zouden hebben over het behalen van een opleiding, of salaris zou het anders zijn.
Whatever...
pi_194898019
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:28 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Grappig, je zit fout. Heb gisteren toevallig nog mensen weggestuurd omdat iemand te bleef hangen (lees: kletsen :r ) bij het squat rack :') Dat doe je maar lekker thuis, opgetyft van t squat rack als je alleen maar gaat lullen.

Als je moet uitleggen dat je dominant bent.... laat maar :+
Whatever...
pi_194898050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als je moet uitleggen dat je dominant bent.... laat maar :+
Wat moet ik doen, stoer boos gaan zitten doen op een forum? :D

Ben meestal gewoon een vrolijke kerel. Dat daardoor aannames over worden gedaan, tsja.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 05-09-2020 11:42:13 ]
pi_194898090
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:41 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Wat moet ik doen, stoer boos gaan zitten doen op een forum? :D

Ben meestal gewoon een vrolijke kerel. Dat daardoor aannames over worden gedaan, tsja.
_O- ga je nu echt happen?
Whatever...
pi_194898100
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:43 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

_O- ga je nu echt happen?
Ik ben net wakker, vergeef me. :+
pi_194898161
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben 1.80. nu jij weer

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ga low, bro.

Een vrouw kan prima veel. Denken dat vrouwen niet sterk zijn :') Hou op, hoor.

quote:

[..]

Oh, jeetje. Word helemaal week van binnen :9
pi_194898183
Voor een vrouw is zo beledigend.

Kijk maar eens op de insta van Bret Contreras, vrouwen die 120 kg squatten is normaal na goed trainen.
pi_194898258
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:50 schreef Rupibma het volgende:
Voor een vrouw is zo beledigend.

Kijk maar eens op de insta van Bret Contreras, vrouwen die 120 kg squatten is normaal na goed trainen.
Ik vind deze tabellen doorgaans iets representatiever https://strengthlevel.com/strength-standards/squat
pi_194898290
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:56 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik vind deze tabellen doorgaans iets representatiever https://strengthlevel.com/strength-standards/squat
fijn dat jij dat vindt, het ging mij om de zin dat vrouwen het niet kunnen.

De reden dat ik thuis sport zijn dit soort mannen. ;(
pi_194898305
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Het onderstreept toch ook jouw punt over die 120 kg. :')
pi_194898307
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:48 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik ben 1.80. nu jij weer
[..]

Ik ga low, bro.

70 kilo is gewoon sterk. Voor een vrouw. Of jij met je 1,80 sterk bent kun je zelf opzoeken. Tabellen heb ik gedeeld.

Jullie Vrouwen hebben nu eenmaal wat minder testosteron. ‘Voor een vrouw’ is hier gewoon een nuttige toevoeging.

Jullie hebben een beetje te lange tenen denk ik. Als het gaat over een opleiding of werk, iets waar biologie niet meespeelt geen serieuze factor hoeft te zijn heb je helemaal gelijk. Met sporten is het nu eenmaal zo dat op gebied van kracht vrouwen gemiddeld genomen vee minder sterk zijn.

Dus niet zo piepen meteen.
Whatever...
pi_194898335
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Lul niet. Ik zeg nergens dat vrouwen het niet kunnen. Je tenen zijn te lang meisje.
Whatever...
pi_194898349
Uit mijn tabellen blijkt dat 70 kg een vrij doorsnee gewicht is voor een vrouw om te kunnen squatten. @Lonaa

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2020 12:09:49 ]
pi_194898353
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:59 schreef Chia het volgende:

[..]

Het onderstreept toch ook jouw punt over die 120 kg. :')
Ik negeer jouw posts meestal, Chai. Vandaar mijn halfbakken antwoord.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lul niet. Ik zeg nergens dat vrouwen het niet kunnen. Je tenen zijn te lang meisje.
Als je nu ipv dat meisje babygirl had gezet glee ik nu van mijn bank af.
pi_194898429
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:03 schreef Rupibma het volgende:

Als je nu ipv dat meisje babygirl had gezet glee ik nu van mijn bank af.
En terecht. Maar je kunt beter je excuses aanbieden voor je onterechte aanname over mij. Ik had gewoon gelijk mbt kracht en verschillen tussen man en vrouw.
Whatever...
pi_194898451
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En terecht. Maar je kunt beter je excuses aanbieden voor je onterechte aanname over mij. Ik had gewoon gelijk mbt kracht en verschillen tussen man en vrouw.
Maar ik ben het niet helemaal met je eens?
pi_194898470
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Maar het is dus maar net van welke standaarden je uitgaat.
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:19:53 #267
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194898511
quote:

[..]

135 kg deadlift

Epic

Echt iets om mee op een forum je mannelijkheid te tonen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194898533
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:16 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar het is dus maar net van welke standaarden je uitgaat.
Uiteraard. Laten we novice met novice vergelijken en intermediated met intermediate. Een ongetrainde man legt het af tegen een goed getrainde vrouw. Maar ongetraind va ongetraind en getraind va getraind. Dan is een man in vrijwe alle gevallen sterker.

Mannen liften gemiddeld meer dan vrouwen. Ook als percentage van lichaamsgewicht gerekend. Oorzaak: biologisch verschil.

Er zijn vrouwen die sterker zijn dan ik. Maar dat zijn er relatief weinig. Terwijl ik voor een man echt niet extreem sterk ben.

Snap best dat vrouwen een hekel hebben aan opmerkingen die denigrerend kunnen zijn. Maar in dit geval is het een terechte toevoeging. Ik ken ook een vrouw die 100 kilo squat. Dat is een beest van een vrouw mbt trainen. Terwijl het voor een man gewoon oké is om dit te squatten.
Whatever...
pi_194898543
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:14 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Maar ik ben het niet helemaal met je eens?
Die heeft niets met een mening te maken? Biologische feiten. Ik kan ook geen kind baren. Daar kan ik ook niets aan doen.
Whatever...
pi_194898548
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Knip

Ik had het niet over man vrouw verschillen _O-

[ Bericht 86% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2020 12:23:54 ]
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:22:48 #271
157922 fathank
pi_194898552
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:02 schreef Chia het volgende:
Uit mijn tabellen blijkt dat 70 kg een vrij doorsnee gewicht is voor een vrouw om te kunnen squatten. @:Lonaa
Met een paar weken toewijding kan iedere volwassen vrouw dat. Maar ze staan doorgaans liever op de crosstrainer of voor de spiegel met van die schattige roze dumbells omdat ze geen bodybuilder willen worden
pi_194898566
quote:
81s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik had het niet over man vrouw verschillen _O-
Ik wel. Ik zei dat 70 kilo squatten prima was. Dat is ook zo.
Whatever...
pi_194898571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik wel. Ik zei dat 70 kilo squatten prima was. Dat is ook zo.
En ik zei dat dat (ongeacht m/v) af hangt van welke standaarden je hanteert. Volgens je eigen tabelletje wel ja. Volgens die van mij niet per se.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2020 12:26:58 ]
pi_194898594
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:25 schreef Chia het volgende:

[..]

En ik zei dat dat af hangt van welke standaarden je hanteert. Volgens je eigen tabelletje wel ja. Volgens die van mij niet per se.
Prima. Wat jij wilt. Ik ga weer verder want ik heb nog meer te doen dan rondjes rond de tafel.
Whatever...
pi_194898599
Lees maar terug.
pi_194898619
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Met een paar weken toewijding kan iedere volwassen vrouw dat. Maar ze staan doorgaans liever op de crosstrainer of voor de spiegel met van die schattige roze dumbells omdat ze geen bodybuilder willen worden
Die vrouwen bestaan bijna niet meer.
pi_194898684
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Jammer, ik houd wel van sterke vrouwen.
Whatever...
pi_194899034
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jammer, ik houd wel van sterke vrouwen.
Nee, bedoel vrouwen die 2 kg dumbells gebruiken en alleen cardio doen.
  zaterdag 5 september 2020 @ 13:08:46 #279
157922 fathank
pi_194899076
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hier wel. Of lekker groepslessen body attack
pi_194899144
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Hier wel. Of lekker groepslessen body attack
Nou, wees een soort van Jezus en red ze.
pi_194899253
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:23 schreef Elpis het volgende:

[..]

https://www.ntvg.nl/artik(...)an-hormonen/volledig

Cortisol onderdukt agressie. Lage niveaus worden gezien bij agressieve types.
Daar gaat je theorie.
Echter het lichaam balanceert (bij mannen iig) het niveau van cortisol met testosteron.
  zaterdag 5 september 2020 @ 13:37:01 #282
459912 FlippingCoin
pi_194899379
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 11:48 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik ben 1.80. nu jij weer
[..]

Ik ga low, bro.

[..]

Oh, jeetje. Word helemaal week van binnen :9
Vrouwen zijn mietjes!!!
  zaterdag 5 september 2020 @ 13:44:27 #283
459912 FlippingCoin
pi_194899473
Maar goed je hebt niet voor niets gescheiden wedstrijden voor mannen en vrouwen, net als gescheiden door gewichtsklasse en leeftijd.

Maar de gemiddelde vrouw kan sterker worden dan de gemiddelde man als zij gaat trainen.
pi_194899626
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:04 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Nee, bedoel vrouwen die 2 kg dumbells gebruiken en alleen cardio doen.
Hangt er maar vanaf waar je gaat trainen. Bij mij sportschool trainen veel van de mannen slechter dan de vrouwen trouwens.
Whatever...
pi_194899768
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hangt er maar vanaf waar je gaat trainen. Bij mij sportschool trainen veel van de mannen slechter dan de vrouwen trouwens.
Ik spreek voor mijzelf, mijn houding is perfect. Knock on wood. Ik train niet met mijn ego, wat mannen wel doen.
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:31:45 #286
157922 fathank
pi_194900027
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:14 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Nou, wees een soort van Jezus en red ze.
Ik heb wel wat beters te doen.
pi_194900131
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:31 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik heb wel wat beters te doen.
Haha ja fokken
pi_194900481
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:09 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ik spreek voor mijzelf, mijn houding is perfect. Knock on wood. Ik train niet met mijn ego, wat mannen wel doen.
Klopt, niet allemaal, maar een hoop wel. Deze week twee kereltjes van 20 ongeveer, buikje, skinny fat. Gingen squatten. Met Pussypad (ok, dat moet je zelf weten) maar erger nog, 120 kilo en dan ongeveer 1/8e rep. Buiten het rack en de safeties.... als er een had gefaald had de ander hem nooit kunnen spotten.

Kortom; ego liften to the max. Want stoer kijken deden ze wel. Wat ze niet zagen is het hoofdschudden van de mensen die zagen wat ze aan het doen waren. Waarschijnlijk dachten ze dat we onder de indruk waren.

Ik heb meer respect voor degene die gewoon begint met alleen de stang en na een paar maanden een fatsoenlijk gewicht tilt. Dat zijn ook de mensen die blijven. Die jongetjes van afgelopen donderdag zien we misschien nog 1 of 2 keer dit jaar.
Whatever...
pi_194900706
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt, niet allemaal, maar een hoop wel. Deze week twee kereltjes van 20 ongeveer, buikje, skinny fat. Gingen squatten. Met Pussypad (ok, dat moet je zelf weten) maar erger nog, 120 kilo en dan ongeveer 1/8e rep. Buiten het rack en de safeties.... als er een had gefaald had de ander hem nooit kunnen spotten.

Kortom; ego liften to the max. Want stoer kijken deden ze wel. Wat ze niet zagen is het hoofdschudden van de mensen die zagen wat ze aan het doen waren. Waarschijnlijk dachten ze dat we onder de indruk waren.

Ik heb meer respect voor degene die gewoon begint met alleen de stang en na een paar maanden een fatsoenlijk gewicht tilt. Dat zijn ook de mensen die blijven. Die jongetjes van afgelopen donderdag zien we misschien nog 1 of 2 keer dit jaar.
Over een goede squatrek gesproken, heb je die ook voor thuis? Wat ik nu heb is tricky mocht ik wel eindelijk boven die 70 komen. Jij met je oneindige kennis weet dat vast wel.
pi_194900916
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:24 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Over een goede squatrek gesproken, heb je die ook voor thuis? Wat ik nu heb is tricky mocht ik wel eindelijk boven die 70 komen. Jij met je oneindige kennis weet dat vast wel.
Ik heb geen squatrack thuis en ook geen oneindige kennis. Geen plek voor een homegym in mijn garage.

Iets van atx of rogue is meestal wel goed.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 15:44:26 #291
459912 FlippingCoin
pi_194901028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb geen squatrack thuis en ook geen oneindige kennis. Geen plek voor een homegym in mijn garage.

Iets van atx of rogue is meestal wel goed.
Rogue is goed ja alleen wel duur. :7
pi_194901120
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Rogue is goed ja alleen wel duur. :7
Best duur ja.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 15:56:14 #293
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194901251
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik zit al bij de ‘premium’ gym. Beter dan fff of bf. daar zitten de echte aso’s.
Precies. Recept voor gezeik en ruzie.
pi_194901446
quote:

[..]

Waar train je?
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:30:34 #295
157922 fathank
pi_194901887
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:41 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Haha ja fokken
Bijvoorbeeld. Of biefstuk bakken voor de protonz

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:24 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Powercage.nl

[ Bericht 38% gewijzigd door fathank op 05-09-2020 16:35:39 ]
pi_194902698
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 15:10 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Safeties bij squaten? Je kan toch gewoon die barbell van je schouders latn rollen?
  zaterdag 5 september 2020 @ 17:35:29 #297
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194903228
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 17:12 schreef wuuht het volgende:

[..]

Safeties bij squaten? Je kan toch gewoon die barbell van je schouders latn rollen?
Als je wil dat schijven, stang of grond naar de getver gaan, sure.
WFPB!
pi_194903490
quote:

[..]

Zou kunnen, met de schade van dien. Als
Je inclusief barbell voorover gaat zou het nog wat meer pijn kunnen doen.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 17:54:52 #299
459912 FlippingCoin
pi_194903576
quote:

[..]

Met bumper plates ja. :P
pi_194903792
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Waar train je?
Thuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: