Het is trouwens niet zo moeilijk. Als je denkt dat het niet meer gaat, doe je nog 1 herhaling meer. En elke training verhoog je het gewicht , zo niet doe je minstens een herhaling meer. Dit doende 3x per week.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:04 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.
Als iemand zich geroepen voelt dm mij
Ik kom niet verder dan 70 kg sqautten bij een laatste set van 6.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:51 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is trouwens niet zo moeilijk. Als je denkt dat het niet meer gaat, doe je nog 1 herhaling meer. En elke training verhoog je het gewicht , zo niet doe je minstens een herhaling meer. Dit doende 3x per week.
Houd je dat vol ben je over een jaar een fitgirl, als je in die tijd ook gezond en de juiste hoeveelheid eet.
Het is super simpel. Alleen lastiger om ook echt lang vol te houden. Kwestie van wilskracht.
Voor een vrouw is 70 kilo best netjes.quote:Op zaterdag 5 september 2020 10:58 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan 70 kg sqautten bij een laatste set van 6.
Wat ik ook doe.
Deadlift vorige x 3 x 5. Laatste set 65. Kom niet verder.
Ja, kan lager gaan in reps, maar netto doe ik dan niet meer.
Voor een vrouw?quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Voor een vrouw is 70 kilo best netjes.
Je kunt twee dingen doen als je vast zit. Doelpalen en opnieuw opbouwen. Dus terug naar 65 en dan elke training weer omhoog in gewicht. Eventueel pak je wat extra reps en sets op dat lagere gewicht. En je let extra op techniek. Dus ass to the grass en hard werken.
Je kunt ook proberen te microloaden, dat is dus 71 kilo, dat is bijna altijd te halen. Soms is 2,5 kilo gewoon te veel. Daarnaast moet je wel goed eten enzo. Als je te weinig eet word je niet snel sterker.
Wat.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:02 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Voor een vrouw is 70 kilo best netjes.
Ja, voor een man is het weinig.quote:
Squatten met goede techniek? Jazeker, dat is gewoon prima.quote:
Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:06 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Squatten met goede techniek? Jazeker, dat is gewoon prima.
Ja als beginner.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.
70? Vind ik niet heel veel als ik eerlijk ben. Terwijl het voor een vrouw best goed isquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, zeker. Het ging me om de 'voor een vrouw', een beetje. Voor een heleboel mannen is het ook best een prima gewicht.
Ik vind het, als vrouw, ook niet echt veel als ik eerlijk ben. Dus daar wrong (toch?) bij mij de schoen.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
70? Vind ik niet heel veel als ik eerlijk ben. Terwijl het voor een vrouw best goed is
Of pin squats, tempo squats of paused squats.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, voor een man is het weinig.
Vrouwen zijn meestal lichter en minder sterk. Niets aan te doen.
Laatste tip: je kunt ook werken aan je ‘sticking’ point. Het zwakke punt in je oefening. Bij squat meestal omhoog bewegen van onderin. Dat kun je dan met een legpress specifiek oefenen.
Inderdaad. Alhoewel veel mannen niet squatten en dus ook nooit boven de 100 fatsoenlijk squatten.quote:
Janken.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Of pin squats, tempo squats of paused squats.
Of halve squats (het onderste deel). Niet te veel gewicht pakkenquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Of pin squats, tempo squats of paused squats.
Dan ben je ofwel sterk, ofwel je squat alleen de bovenste quarter rep.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het, als vrouw, ook niet echt veel als ik eerlijk ben. Dus daar wrong (toch?) bij mij de schoen.
Sterk.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dan ben je ofwel sterk, ofwel je squat alleen de bovenste quarter rep.
Ik twijfel er ook helemaal niet aan dat ik goed aan het trainen benquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als je zo ver komt ben je goed aan het trainen
https://exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKgquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sterk.En misschien wel uitzonderlijk sterk/goed in dat opzicht (in andere opzichten ook absoluut niet, trouwens)
Duidelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik twijfel er ook helemaal niet aan dat ik goed aan het trainen benNaast CrossFit doet onze box ook weightlifting classes en powerliftingclasses met nationaal kampioenen als coaches.
Geen halfslachtige squats hier.
I have an app for that (beyond the white board). Die houdt bij, door je trainingen te loggen, waar je zwaktes liggen en zulksquote:Op zaterdag 5 september 2020 11:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
https://exrx.net/Testing/WeightLifting/SquatStandardsKg
Ik denk niet dat je het allemaal slecht bedoeld ofzo he? Het gebeurd gewoon nog met regelmaat dat je niet serieus genomen wordt, als vrouw, als het gaat om zware dingen tillen. Daar reageer ik vrij heftig op, als het die kant op lijkt te neigen.quote:
Grappig, je zit fout. Heb gisteren toevallig nog mensen weggestuurd omdat iemand te bleef hangen (lees: kletsenquote:
Nee hoor. Met gewichten tillen is dit voor vrouwen echt goed, mannen dus niet. Het verschil is daar groot. En dat is biologisch, dus niets aan te doen. Dus hierbij ‘voor een vrouw’ een daadwerkelijk nuttige aanduiding.quote:Op zaterdag 5 september 2020 11:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je het allemaal slecht bedoeld ofzo he? Het gebeurd gewoon nog met regelmaat dat je niet serieus genomen wordt, als vrouw, als het gaat om zware dingen tillen. Daar reageer ik vrij heftig op, als het die kant op lijkt te neigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |