abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194885177
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 16:01 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je hebt mijn laatste zin ook gelezen hoop ik?
Uit je laatste post? Ja. En is waar.

Maar het is ook waar dat er binnen CrossFit ook wel dingen gebeuren die er niet uit zien, slecht voor je lijf zijn en meer van dat. Daar baal ik eigenlijk best van, dat dat gebeurd, want het hoeft niet. En het is zo zonde. Ook voor het imago van de sport.

En dan voel ik me wel gezegend met de coaches die wij in huis hebben. Die hebben niet een lvl1 coaching gedaan en 'zijn nu coach', daar zit echt veel kennis en kunde. Ook uit andere hoeken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194886387
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 15:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is toch het kenmerk van crossfit? Lekker gooien en zo snel mogelijk rammen met crappy form. En dan daarna allemaal samen de ontstoken pezen flossen....
Je moet crossfit als training en als sport los van elkaar zien en niet over een kam scheren. Voor de sport wil je zo veel mogelijk herhalingen zo snel mogelijk halen binnen de bewegingsstandaard. Die kipping en butterfly pull-ups waar jij het over hebt zijn daar voorbeelden van. Maar als training is het gericht om fitter en sterker te worden.

Echter, uit de posts van TS kan ik niet helemaal opmaken of ze bij box traint waarbij daar voldoende oog voor is. Voordeel van onder begeleiding trainen zou moeten zijn dat er voldoende oog is voor (potentiële) overbelasting bijvoorbeeld.
pi_194887057
Als ik het zo lees moet ze wel oppassen want ze is nu flink aan het overreachen. Zo kapot moet je niet gaan van een enkele training. En na drie weken nog steeds zo veel spierpijn is echt te veel van het goede.

Iets minder hard trainen en dan iets langzamer vooruit gaan is geen schande. Sterker nog. Ik ben voorstander van de tijd nemen om een sterkere technische basis op te bouwen met lage intensiteit en ook niet te veel volume.

Heb je dat eenmaal opgebouwd kun je met die basis sneller en makkelijker progressie maken.
Whatever...
pi_194887183
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:36 schreef Spanky78 het volgende:
Ik ben voorstander van de tijd nemen om een sterkere technische basis op te bouwen met lage intensiteit en ook niet te veel volume.
Dat is vrij gebruikelijk inderdaad. Bij ons is dat iig wel de norm.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2020 17:45:50 ]
pi_194888147
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:45 schreef Chia het volgende:

[..]

Dat is vrij gebruikelijk inderdaad. Bij ons is dat iig wel de norm.
Ik ga naar een gewone sportschool, voor heel veel van de bezoekers daar vraag ik me we af of ze überhaupt ooit spierpijn hebben gehad. Want hard trainen doen ze niet.
Whatever...
pi_194888360
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 18:52 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ga naar een gewone sportschool, voor heel veel van de bezoekers daar vraag ik me we af of ze überhaupt ooit spierpijn hebben gehad. Want hard trainen doen ze niet.
Je kan ook hard trainen zonder spierpijn en licht trainen met spierpijn. Ik deed 2 dagen terug een pyramide hip thrust oefening met knieband en dat was zwaarder dan 100 kg hip thrusten.
pi_194888755
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Je kan ook hard trainen zonder spierpijn en licht trainen met spierpijn. Ik deed 2 dagen terug een pyramide hip thrust oefening met knieband en dat was zwaarder dan 100 kg hip thrusten.
Sterker nog, je krijgt vooral spierpijn de eerste keer dat je een beweging maakt. Daarna kun je zeker wel een beetje spierpijn hebben, maar zelden echte doms (delayed onset muscle soreness) waar je echt even last van kan hebben. Ik heb bijvoorbeeld gisteren borst getraind en ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb. Maar morgenochtend is dat helemaal weg.

Maargoed, deze mensen in de sportschool gaan er heen zodat ze zichzelf goed voelen en het idee hebben goed bezig te zijn. In feite houden ze zichzelf voor de gek. Geen progressie, het enige wat zich ontwikkelt zijn de kaak spieren van al dat geouwehoer.
Whatever...
pi_194888928
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Sterker nog, je krijgt vooral spierpijn de eerste keer dat je een beweging maakt. Daarna kun je zeker wel een beetje spierpijn hebben, maar zelden echte doms (delayed onset muscle soreness) waar je echt even last van kan hebben. Ik heb bijvoorbeeld gisteren borst getraind en ik voel echt wel dat ik wat gedaan heb. Maar morgenochtend is dat helemaal weg.

Maargoed, deze mensen in de sportschool gaan er heen zodat ze zichzelf goed voelen en het idee hebben goed bezig te zijn. In feite houden ze zichzelf voor de gek. Geen progressie, het enige wat zich ontwikkelt zijn de kaak spieren van al dat geouwehoer.
Waarom stoor je je eraan 😆
pi_194889103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:38 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waarom stoor je je eraan 😆
Omdat ik wel wil trainen. Rot op van mijn bench, squat rack en de kabels. Ga maar lekker bij de macd ouwehoeren. Of ergens de machines bezet houden. Maar nee: alle bankjes, kabels, bench bezet door mensen die niet trainen maar praten. Grrr
Whatever...
pi_194889213
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Omdat ik wel wil trainen. Rot op van mijn bench, squat rack en de kabels. Ga maar lekker bij de macd ouwehoeren. Of ergens de machines bezet houden. Maar nee: alle bankjes, kabels, bench bezet door mensen die niet trainen maar praten. Grrr
Jeetje, dominant hoor :9
pi_194889390
Daarom lekker thuis trainen :) en alleen naar de sportschool gaan als je er zin in hebt.
  vrijdag 4 september 2020 @ 20:40:24 #212
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194889837
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:07 schreef Questular het volgende:
Daarom lekker thuis trainen :) en alleen naar de sportschool gaan als je er zin in hebt.
In de middag is er in mijn gym nauwelijks iemand. Bijna een hele etage voor mezelf. Heerlijk.
pi_194889948
Mijn ervaring is dat er teveel naar eiwitten wordt gekeken. Shake zus, Shake zo, kip hier en daar. Echter ik denk wanneer je aan crossfit doet lijkt het mij belangrijker dat je naar je koolhydraten inname kijkt. De inspanning bij crossfit is niet te vergelijken met gewone krachttraining.

2 jaar geleden ben ik gestopt met krachttrainig / bodybuilding. Mijn voorkeur lag toch bij kickboksen. 3 keer per week kickboksen en 3 keer per week “ hardstyle “ kettlebel training ( vooral swings, clean / press, snatch en turkisch get up.

Natuurlijk eiwitten zijn ontzettend belangrijk maar de bovengenoemde inspanning ligt mij prio om genoeg koolhydraten binnen te krijgen.
pi_194890638
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:44 schreef thekolere het volgende:
De inspanning bij crossfit is niet te vergelijken met gewone krachttraining.
Crossfit lessen bestaan uit meerdere componenten en lijken redelijk veel op het gewone 5/3/1 programma. Alleen de laatste helft is conditioning. Er is vrijwel altijd eerst een krachtdeel.
pi_194890673
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

In de middag is er in mijn gym nauwelijks iemand. Bijna een hele etage voor mezelf. Heerlijk.
Je moet een beetje mazzel hebben morgenochtend is het super relaxed weet ik nu al.
Whatever...
  zaterdag 5 september 2020 @ 00:14:05 #216
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194894159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:19 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je moet een beetje mazzel hebben morgenochtend is het super relaxed weet ik nu al.
Jep. En een iets duurdere gym nemen scheelt ook in drukte. De grote ketens zijn mij te bevolkt.
pi_194896271
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2020 00:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Jep. En een iets duurdere gym nemen scheelt ook in drukte. De grote ketens zijn mij te bevolkt.
Ik zit al bij de ‘premium’ gym. Beter dan fff of bf. daar zitten de echte aso’s.
Whatever...
pi_194896328
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:55 schreef Rupibma het volgende:

[..]

~O>

Ik ben best vriendelijk hoor. Maar ik houd niet van dat slappe gedoe.
Whatever...
pi_194896396
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:38 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

~O>

Ik ben best vriendelijk hoor. Maar ik houd niet van dat slappe gedoe.
Hou ook niet van slap ;)
pi_194896468
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:55 schreef Rupibma het volgende:

[..]

@Erasmus
pi_194896475
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:51 schreef Chia het volgende:

[..]

@:Erasmus
Hij lijkt mij dat niet bepaald.
  zaterdag 5 september 2020 @ 09:52:35 #222
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_194896481
Hou eens op jullie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_194896563
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:45 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Hou ook niet van slap ;)
Uiteraard. En nu 30 keer opdrukken Gvd. Of bedoelde je dat niet....

Ik ging naar de sportschool, lekker rustig nu.
Whatever...
pi_194896643
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 09:59 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Uiteraard. En nu 30 keer opdrukken Gvd. Of bedoelde je dat niet....

Ik ging naar de sportschool, lekker rustig nu.
Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.

Als iemand zich geroepen voelt dm mij ;(
pi_194897203
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:04 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Had ik maar iemand die mij zo pushde tijdens het trainen. Denk dat ik dan meer resultaat zou boeken.

Als iemand zich geroepen voelt dm mij ;(
Be careful what you wish for.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')