Het hele feit dat er nog geen vaccin of candidaat vaccin is lijkt mij ook een indicatie dat het geen eenvoudig vaccin is. Want veel meer dan het virus inactief maken en dat in te spuiten hoeft het niet te zijn. Wellicht lukt dat niet, of maak je met het virus ook de immuun reactie ertegen inefficient.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind dat geloof in één vaccin ook altijd lastig bij dit soort ziekten (vergelijkbaar met griep) is het maar de vraag of je een goed vaccin voor elkaar krijgt. Bij griep is het nog niet echt gelukt en is er wel de griepprik maar dat iets heel anders dan een hepatitus B vaccin etc. Bij de griep zitten ze er ook elk jaar net naast, en krijgen mensen die het vaccin hebben gebruikt toch griep.
Er is trouwens ook nooit een goed werkend HIV/AIDS vaccin gemaakt, zo eenvoudig zal het denk ik niet worden. Maar wellicht is het wel zo eenvoudig en dan zou het mooi zijn
Volgens mij waren er al iets van 98 kandidaatvaccins.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het hele feit dat er nog geen vaccin of candidaat vaccin is lijkt mij ook een indicatie dat het geen eenvoudig vaccin is. Want veel meer dan het virus inactief maken en dat in te spuiten hoeft het niet te zijn. Wellicht lukt dat niet, of maak je met het virus ook de immuun reactie ertegen inefficient.
Een makkelijk vaccin gaat dit niet worden.
Klopt, en ik las laatst dat er nog steeds jaarlijks honderd miljoenen (als het geen miljarden zijn) wordt gestopt in onderzoek naar een Aids/HIV-vaccin. Geen idee waarom dat zo complexe ziekte is, maar laten we hopen dat dit anders is.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het hele feit dat er nog geen vaccin of candidaat vaccin is lijkt mij ook een indicatie dat het geen eenvoudig vaccin is. Want veel meer dan het virus inactief maken en dat in te spuiten hoeft het niet te zijn. Wellicht lukt dat niet, of maak je met het virus ook de immuun reactie ertegen inefficient.
Een makkelijk vaccin gaat dit niet worden.
Okay dan is het dus gewoon dat hele logge medische testcircuit (gelukkig dat het er is) dat roet in het eten gooit.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:26 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Volgens mij waren er al iets van 98 kandidaatvaccins.
Vooral omdat HIV receptoren van de mens zelf "overneemt" en de cellen die normaal de immuunreactie veroorzaken juist getarget worden. Dat is bij corona niet zo dus in dat geval kun je het beter vergelijken met waarom we nog steeds geen werkend goed griep vaccin hebben. (dat gewoon langer dan een jaartje werkt)quote:Op maandag 4 mei 2020 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en ik las laatst dat er nog steeds jaarlijks honderd miljoenen (als het geen miljarden zijn) wordt gestopt in onderzoek naar een Aids/HIV-vaccin. Geen idee waarom dat zo complexe ziekte is, maar laten we hopen dat dit anders is.
Kunnen we het testen gewoon overslaanquote:Op maandag 4 mei 2020 08:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Okay dan is het dus gewoon dat hele logge medische testcircuit (gelukkig dat het er is) dat roet in het eten gooit.
nope, daarvoor is het gewoon niet erg genoeg. Kijk als je nou ebola hebt je je hebt een hele groten groepen die allemaal massaal doodgaan en je hebt een vaccin dan zijn testen punt een makkelijker en is men eerder bereid om een risico te nemen. Maar we leven in een veiligheids gefocusde risico mijdende tijd dus zonder testen gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:34 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Kunnen we het testen gewoon overslaan
Tja het eerste vaccin heeft niet zo'n lange ontwikkeltijd doorgemaakt hoor. De persoon die bedacht dat de melkmeisjes mooie handen hadden heeft vrij snel zelf geinactiveerde koepokken ingenomen en zo zelf bewezen dat vaccinatie werkte... dat was een n=1 testquote:Op maandag 4 mei 2020 08:37 schreef Cue_ het volgende:
Hoorde laatst dat een gemiddeld vaccin meestal 10 tot 15 jaar duurt om ontwikkeld te worden.
Best lang.. maarja, daar krijg je dan ook weinig van mee. En natuurlijk uitgebreid testen.
Nu is het moment om juist dat beter in kaart te brengen, zodat je kan zien wat er "eigenlijk" is gebeurt en eventueel conclusies aan kan verbinden, als dat mogelijk is.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:22 schreef _I het volgende:
[..]
Die immuniteit is geen gegeven, de omvang van de populatie die besmet is geweest is niet bekend en de testen zijn nog niet nauwkeurig.
Je zal eerst uit moeten zoeken of die grafiek die jij graag wilt zien wel bestaansrecht heeft in de werkelijkheid.
Het grootste probleem met HIV is toch dat nooit iemand daarvan spontaan genezen is en er dus geen antistoffen gemaakt kunnen worden door het lichaam?quote:Op maandag 4 mei 2020 08:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en ik las laatst dat er nog steeds jaarlijks honderd miljoenen (als het geen miljarden zijn) wordt gestopt in onderzoek naar een Aids/HIV-vaccin. Geen idee waarom dat zo complexe ziekte is, maar laten we hopen dat dit anders is.
Er zijn nog geen goede serologische testen, dus het is nog maar de vraag of dat nu in kaart gebracht kan worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:39 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nu is het moment om juist dat beter in kaart te brengen, zodat je kan zien wat er "eigenlijk" is gebeurt en eventueel conclusies aan kan verbinden, als dat mogelijk is.
Als blijkt dat er een miljoen mensen besmet hebben rondgelopen, en in de eerst week al 100.000, dan kan de rol van die mensen in de besmetting van de zwakkere/ouderen een veel grotere rol hebben gespeeld dan dat nu wordt aangenomen.
Ik weet niet waarom ze dan hier dit zijn begonnen: Switzerland launches nationwide coronavirus immunity study. in samenwerking met 12 universiteitenquote:Op maandag 4 mei 2020 08:42 schreef _I het volgende:
[..]
Er zijn nog geen goede serologische testen, dus het is nog maar de vraag of dat nu in kaart gebracht kan worden.
quote:Vitamin D Insufficiency is Prevalent in Severe COVID-19
We determined the frequency of VDI among COVID-19 patients to evaluate the likelihood of a VDI-COVID-19 relationship. Results: Twenty COVID-19 patients with serum 25OHD levels were identified; 65.0% required ICU admission.The VDI prevalence in ICU patients was 84.6%, vs. 57.1% in floor patients. Strikingly, 100% of ICU patients less than 75 years old had VDI. Coagulopathy was present in 62.5% of ICU COVID-19 patients, and 92.3% were lymphocytopenic. Conclusions: VDI is highly prevalent in severe COVID-19 patients. VDI and severe COVID-19 share numerous associations including hypertension, obesity, male sex, advanced age, concentration in northern climates, coagulopathy, and immune dysfunction. Thus, we suggest that prospective, randomized controlled studies of VDI in COVID-19 patients are warranted.
Preprint
Onderzoeken naar het vitamine D tekort in patiënten met Covid en een onderzoek naar de werking van Vitamine D op trombose.quote:The relationship between vitamin D status and idiopathic lower-extremity deep vein thrombosis
Conclusion
Low levels of 25(OH)D are associated with idiopathic lower-extremity DVT. Further investigation is needed to establish determinants and probable causative role of 25(OH)D.
Link
Omdat het wel werkt op een grote groep, maar niet op individueel niveau nog te weinig zekerheid geeft.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:45 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom ze dan hier dit zijn begonnen: Switzerland launches nationwide coronavirus immunity study
https://www.straitstimes.(...)on-covid-19-immunity
Elke dag een half uur buiten met dit weer en een ieder heeft zijn portie vitamine D.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Onderzoeken naar het vitamine D tekort in patiënten met Covid en een onderzoek naar de werking van Vitamine D op trombose.
Ben benieuwd of hier iets uitkomt. Als vitamine D tekort echt zo'n grote factor kan zijn in de ernst van het verloop, zou de oplossing goedkoop en simpel zijn.
Zie hier de reden waarom farmaceuten de prijzen zo hoog proberen te houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:37 schreef Cue_ het volgende:
Hoorde laatst dat een gemiddeld vaccin meestal 10 tot 15 jaar duurt om ontwikkeld te worden.
Best lang.. maarja, daar krijg je dan ook weinig van mee. En natuurlijk uitgebreid testen.
Totdat het herfst wordt.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Elke dag een half uur buiten met dit weer en een ieder heeft zijn portie vitamine D.
Hoe simpel kan het zijn! Alhoewel ik niet weet of iedereen een tekort kan oplossen met een half uurtje luchten.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Elke dag een half uur buiten met dit weer en een ieder heeft zijn portie vitamine D.
Dat is niet zo, niet elk lichaam neemt de vitamine D goed op. Normaal golf ik 2x per week en ben ik dus veel buiten en toch had ik een behoorlijk vitamine D tekort.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Injectie bij de huisarts van 25.000 IE. o.i.d. na wat bloedonderzoek.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan zijn de vit D. pilletjes een goed alternatief.
quote:Op maandag 4 mei 2020 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het grootste probleem met HIV is toch dat nooit iemand daarvan spontaan genezen is en er dus geen antistoffen gemaakt kunnen worden door het lichaam?
Van Covid-19 zijn al enorme aantallen mensen spontaan genezen (of helemaal niet ziek geworden).
Voegt dit echt iets toe? Dat is 25 keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Injectie bij de huisarts van 25.000 IE. o.i.d. na wat bloedonderzoek.
Pillen bij de drogist gaan maar tot 800, bestel ze zelf online met 10.000 p/s.
^^quote:Op maandag 4 mei 2020 08:58 schreef Rewimo het volgende:
Niet zomaar vitamine D slikken zonder advies van een arts. Het is een vetoplosbare vitamine, dat betekent dat je een teveel niet uitplast (zoals bij vitamine C).
Twee middagjes buiten zijn op een breedtegraad in Nederland is dan ook niet heel erg bijzonder voor de productie van vitamine D nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:50 schreef just me het volgende:
[..]
Dat is niet zo, niet elk lichaam neemt de vitamine D goed op. Normaal golf ik 2x per week en ben ik dus veel buiten en toch had ik een behoorlijk vitamine D tekort.
Zonder advies kun je prima D supplementeren.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:58 schreef Rewimo het volgende:
Niet zomaar vitamine D slikken zonder advies van een arts. Het is een vetoplosbare vitamine, dat betekent dat je een teveel niet uitplast (zoals bij vitamine C).
Dan moet je in je blote kont gaan golfen en dan is 2x per week nog niet afdoende.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:50 schreef just me het volgende:
[..]
Dat is niet zo, niet elk lichaam neemt de vitamine D goed op. Normaal golf ik 2x per week en ben ik dus veel buiten en toch had ik een behoorlijk vitamine D tekort.
Slik ze niet iedere dag en neem ze op advies van de huisarts. Kreeg eerst steeds ampullen van de huisarts, maar die waren in verhouding veel duurder.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Voegt dit echt iets toe? Dat is 25 keer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
https://www.ad.nl/dossier(...)aar-vaccin~adfe940d/quote:Kamervoorzitter Khadija Arib heeft het niet zo op de videovergaderingen van de Tweede Kamer. Dat vertelde ze in Op1. ,,Het is geen succes'', mopperde ze. ,,Iedereen zit thuis. De een zit in een kledingkast, de ander is ongeschoren, ze zitten in hun pyjama of met een kind op de achtergrond.''
Het grootste probleem vindt Arib dat er geen oogcontact is. Ook vindt ze dat debatten in de Kamer moeten worden gevoerd. ,,Maar als het niet anders kan, dan doen we het zo.''
De vergaderingen worden binnenkort gestreamd. Dat moet volgens Arib vanwege de transparantie. Volgens Arib zijn die uitzendingen geheide kijkcijferkanonnen. ,,Het is soms best grappig. Soms drukken ze op verkeerde knoppen of missen ze hele delen van het gesprek. Het is hilarisch.''
25.000 zal dat wel zijn ja want alles hoger en het lichaam gaat vitamine D afbreken.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Injectie bij de huisarts van 25.000 IE. o.i.d. na wat bloedonderzoek.
Pillen bij de drogist gaan maar tot 800, bestel ze zelf online met 10.000 p/s.
quote:Op maandag 4 mei 2020 09:04 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
25.000 zal dat wel zijn ja want alles hoger en het lichaam gaat vitamine D afbreken.
Ook zo ongeveer de hoeveelheid die de huid onder ideale omstandigheden (dat wil zeggen, in de tropen verblijven) in een dag kan omzetten.
Nu helpt het natuurlijk nog extra mee om een blanke op een Ghanees seksstrand te zijn (@:haags_kwartiertje) in plaats van een neger in Heerenveen. Wat dat betreft is er ook een epidemie aan vit. D insufficiëntie onder de migranten die laten we zeggen vanaf de middellandse zee in Nederland aanwezig zijn.
quote:
D-Cure 25.000 IE Ampullen - 12 voor EUR 13 (23K per euro)quote:Op maandag 4 mei 2020 09:04 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
25.000 zal dat wel zijn ja want alles hoger en het lichaam gaat vitamine D afbreken.
Ook zo ongeveer de hoeveelheid die de huid onder ideale omstandigheden (dat wil zeggen, in de tropen verblijven) in een dag kan omzetten.
Nu helpt het natuurlijk nog extra mee om een blanke op een Ghanees seksstrand te zijn (@:haags_kwartiertje) in plaats van een neger in Heerenveen. Wat dat betreft is er ook een epidemie aan vit. D insufficiëntie onder de migranten die laten we zeggen vanaf de middellandse zee in Nederland aanwezig zijn.
Eigen aanmaak van vitamine D is overigens een stuk efficiënter dan de toelevering via supplementen. Maar daarvoor moet de zon wel boven een hoek van 45 graden kunnen staan.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:09 schreef _I het volgende:
[..]
D-Cure 25.000 IE Ampullen - 12 voor EUR 13 (23K per euro)
D-Cure Forte 100.000 IE Ampullen - 3 voor EUR 7,5 (40K per euro)
Heb er nu 360 st van 10.000 voor 12 euro. (300K per euro)
In Zweden zijn er toch ook meer gevallen onder de Somaliërs. (Kan zo snel niet meer vinden waar ik het las, maar buiten sociaal economische factoren, zou dit wel een rol kunnen spelen idd)
2000IU kan geen kwaad:)quote:Op maandag 4 mei 2020 08:58 schreef Rewimo het volgende:
Butt naked welquote:Op maandag 4 mei 2020 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
Dat is dus vrijwel dagelijks op de fiets door de duinen en bossen bezig ben, is dus zo'n beetje het beste wat je kan doen qua gezondheid momenteel
Zweden zelf zullen wel levertraanachtige zaken gebruiken, of zich aangepast hebben. Vitamine D kost geen drol. Dus als zoiets eenvoudigs een rol kan spelen, zou ik graag zien dat hier meer aandacht naar gaat (dan miljarden uit te geven aan vaccins)quote:Op maandag 4 mei 2020 09:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eigen aanmaak van vitamine D is overigens een stuk efficiënter dan de toelevering via supplementen. Maar daarvoor moet de zon wel boven een hoek van 45 graden kunnen staan.
In Umea en Kiruna heb je relatief grote enclaves van Somaliërs. In Umea gebeurt het enkel in de hoogzomer en in Kiruna volgens mij zo goed als nooit dat de zon boven die hoek staat. Als ze dan ook nog allemaal met doekjes rond hun gezicht lopen enzo, tsja, dan wordt het wel lastig om je vitamientjes aan te maken
Huh, Europa en Azië hadden al strengere maatregelen dan Nederland.quote:Op maandag 4 mei 2020 00:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet een perspectief gaan bieden. Want de spanning loopt met de dag op. Dat merk je aan alles.
Ik wijt dat voor een groot deel aan onzekerheid en gebrek aan een exitstrategie.
Dat OMT moet eens gaan leveren en ipv vertelleb wat er niet kan. En alles over wat wel kan voor zich uit schuiven. Het lijkt wel angst. Begrijpelijk wellicht. Maar als heel Europa (en Azië) het aandurft en wij niet dan mag je daar wel een goed verhaal bij hebben ipv een enkel beroep op autoriteit.
100.000 IE lijkt mij een beetje overdoseringquote:Op maandag 4 mei 2020 09:09 schreef _I het volgende:
[..]
D-Cure 25.000 IE Ampullen - 12 voor EUR 13 (23K per euro)
D-Cure Forte 100.000 IE Ampullen - 3 voor EUR 7,5 (40K per euro)
Heb er nu 360 st van 10.000 voor 12 euro. (300K per euro)
In Zweden zijn er toch ook meer gevallen onder de Somaliërs. (Kan zo snel niet meer vinden waar ik het las, maar buiten sociaal economische factoren, zou dit wel een rol kunnen spelen idd)
Dat vergeet men gemakshalve maar evenquote:Op maandag 4 mei 2020 09:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Huh, Europa en Azië hadden al strengere maatregelen dan Nederland.
Dus als Zuid-Europa bijvoorbeeld versoepelt, komen ze bijvoorbeeld al in de buurt van de situatie in Nederland.
In Nederland is dan ook het algemene advies om vitamine D bij te slikken wanneer je een donkere huid hebt of altijd bedekkende kleding draagt.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:18 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eigen aanmaak van vitamine D is overigens een stuk efficiënter dan de toelevering via supplementen. Maar daarvoor moet de zon wel boven een hoek van 45 graden kunnen staan.
In Umea en Kiruna heb je relatief grote enclaves van Somaliërs. In Umea gebeurt het enkel in de hoogzomer en in Kiruna volgens mij zo goed als nooit dat de zon boven die hoek staat. Als ze dan ook nog allemaal met doekjes rond hun gezicht lopen enzo, tsja, dan wordt het wel lastig om je vitamientjes aan te maken
Yup, maar die neem je alleen bij ernstige vitamine D tekort en niet dagelijks.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
100.000 IE lijkt mij een beetje overdosering.
Veel Zweden hebben huidtype 3, dat scheelt ook natuurlijkquote:Op maandag 4 mei 2020 09:24 schreef _I het volgende:
[..]
Zweden zelf zullen wel levertraanachtige zaken gebruiken, of zich aangepast hebben. Vitamine D kost geen drol. Dus als zoiets eenvoudigs een rol kan spelen, zou ik graag zien dat hier meer aandacht naar gaat (dan miljarden uit te geven aan vaccins)
Ik zou graag mijn vitamine D van de zon willen krijgen, maar ik verbrand al als ik naar buiten kijk.
Is een online apotheek, zal dus alleen op verzoek van een arts zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
100.000 IE lijkt mij een beetje overdosering.
quote:Op maandag 4 mei 2020 09:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, maar die neem je alleen bij ernstige vitamine D tekort en niet dagelijks.
Ik neem dagelijks 3000 IU vitamine D3.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:40 schreef _I het volgende:
[..]
Is een online apotheek, zal dus alleen op verzoek van een arts zijn.
Ik had ooit 12 nmol/l en heb dit onder begeleiding omhoog weten te krikken naar 120 nmol/l.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Ik neem dagelijks 3000 IU vitamine D3.
Dat is volgens mij meer dan genoeg m.b.t. weerstand en voor ondersteuning sporten etc.
Kost inderdaad geen drol, jaarvoorraad voor nog geen 8 Euro.
Heb overigens gewoon een blanke huid.
Mwoah. Ik hou het wel bij (geen spandex!) korte broek en shirt.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Butt naked wel
Ik vind het best het nieuwe normaal dus go for it!
In de tweet zit een filmpje van OP1. Zowel van eergisteren (Bert Slagter) en gisteren (Anne Wensing).twitter:jaapstronks twitterde op maandag 04-05-2020 om 09:05:32Eindelijk aandacht voor #containment: échte versoepeling van de maatregelen kan met testen en traceren.
Maar dan moeten we eerst het virus nog verder terugdringen. Bonus: de meeste mensen zullen nooit besmet hoeven raken.
Luister naar @bslagter bij OP1 en deel deze video! 🔃 https://t.co/DaeWS3mYD4 reageer retweet
Klopt, maar dan is het misschien nog beheersbaar..quote:Op maandag 4 mei 2020 09:59 schreef _I het volgende:
[tweet="1257204697410265089","1605791","jaapstronks","http://pbs.twimg.com/profile_images/1030148358357377024/oLlSB6ZP_normal.jpg","Mon May 04 07:05:32 +0000 2020"]
Als dan het scholen experiment faalt, ben je toch weer weken uit de running!?
Als je nu al geen controle hebt, krijg je het dan zeker niet meer. Dan blijf je achter de wagen aanlopen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is het misschien nog beheersbaar..
Hoe bedoel je precies 'controle'?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:06 schreef _I het volgende:
[..]
Als je nu al geen controle hebt, krijg je het dan zeker niet meer. Dan blijf je achter de wagen aanlopen.
Geen van deze doelen zijn ook daadwerkelijk het beleid.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:25 schreef Red_85 het volgende:
Wensdenken is dat we 0 doden halen aan deze ziekte.
Wensdenken is dat we met zn allen thuis zullen blijven tot er een medcijn/vaccin is.
Klopt, ik pak het ter ondersteuning. Mijn gehalte zit goed en dat wil ik zo houden in tijden dat de zon minder schijnt + versterking natuurlijk immuunsysteem.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:49 schreef _I het volgende:
[..]
Ik had ooit 12 nmol/l en heb dit onder begeleiding omhoog weten te krikken naar 120 nmol/l.
Niet iedereen heeft dezelfde basiswaarde, absorptievermogen en behoefte. Denk dus niet dat je kan zeggen dat iets "genoeg" is. Wat voor jou geldt, is voor een ander geen waarheid.
Maar zou het wel wat vinden als zou blijken dat het geven van wat zinc picolaat en een vit D pilletje aan ouderen en zwakkeren een significant verschil zou maken in het verloop van de ziekte en de sterftecijfers.
En die Gates maar miljarden stukgooien op een vaccin. Ook wel weer typisch om het in de ingewikkelde hoek te zoeken.
De GGD's moeten nog opschalen voor de contacttracing. Alleen in het Noorden wordt dit nog steeds gedaan.quote:
Besmet worden =/= verspreiden. Hoe vaak moet dit nog gezegd worden?quote:Op zondag 3 mei 2020 23:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Dus onderzoek wijst uit dat kinderen in dezelfde mate besmet worden dan andere leeftijdscategorieën?
Ik hoor echter van het RIVM dat kinderen een kleine rol spelen in de verspreiding en het minder snel oplopen..
Klopt - vandaar dat ze denk ik ook nu deze gecalculeerde inschatting maken om het basisonderwijs te heropenen. Daar zal niet heel veel groots bovenop komen denk ik omdat ze alleen zo (snel) in kaart kunnen brengen of het goed of mis gaat in en rond scholen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:11 schreef _I het volgende:
[..]
De GGD's moeten nog opschalen voor de contacttracing. Alleen in het Noorden wordt dit nog steeds gedaan.
Als je maandag de scholen opent (wat al een gek idee is zolang de onderzoeken nog lopen (o.a. naar Kawasaki)) en kinderen verspreiden wel, waardoor je er na 3 weken achterkomt dat je weer 1000 doodzieke mensen hebt, hebben we weer weken nodig om op een punt te komen dat het traceren beheersbaar wordt.
Daarom had ik contactberoepen eerst gedaan ipv scholen.quote:Op maandag 4 mei 2020 09:59 schreef _I het volgende:
In de tweet zit een filmpje van OP1. Zowel van eergisteren (Bert Slagter) en gisteren (Anne Wensing).twitter:jaapstronks twitterde op maandag 04-05-2020 om 09:05:32Eindelijk aandacht voor #containment: échte versoepeling van de maatregelen kan met testen en traceren.
Maar dan moeten we eerst het virus nog verder terugdringen. Bonus: de meeste mensen zullen nooit besmet hoeven raken.
Luister naar @:bslagter bij OP1 en deel deze video! 🔃 https://t.co/DaeWS3mYD4 reageer retweet
Bert legt het helder uit. Jeroen (en die andere dame) stellen een heldere vraag over of het niet beter is even 3 of 4 weken extra door te trekken dan de T&T op te starten.
Anne geeft vervolgens het antwoord: We gaan eerst de scholen versoepelen, daar het effect van bekijken en dan pas kijken of het mogelijk is T&T op te starten.
Als dan het scholen experiment faalt, ben je toch weer weken uit de running!?
Tja, ik geloof wel in de relatie tussen je darmbacteriën, voedingsinname en vitamines/mineralen. Zou veel liever zien dat de gezondheidszorg zich meer daarop zou richten, dan op medicijnen. Voorkomen beter dan genezen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt, ik pak het ter ondersteuning. Mijn gehalte zit goed en dat wil ik zo houden in tijden dat de zon minder schijnt + versterking natuurlijk immuunsysteem.
Ik denk ook dat zink, vitamine D en eventueel selenium in "normale" en niet schadelijke hoeveelheden al een verschil kan maken.
Maar denk dat de meeste artsen dat wegzetten als niet-wetenschappelijk bewezen?
Al zullen er ook artsen zijn die dat wel aanbevelen.
In hoeverre rijmt dat nou eigenlijk met elkaar? Kinderen worden beperkt ziek en/of besmetten anderen weinig - in hoeverre zijn de resultaten van deze versoepeling over een week of 3-4 dan eigenlijk toepasbaar op andere situaties? Krijgen we daarmee ook niet een soort van schijnveiligheid?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Op kinderen kan je goed experimenteren vanwege hun beperkt ziek worden.
Die gok doen ze idd. Maar dat lijkt mij enorm overmoedig.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt - vandaar dat ze denk ik ook nu deze gecalculeerde inschatting maken om het basisonderwijs te heropenen. Daar zal niet heel veel groots bovenop komen denk ik omdat ze alleen zo (snel) in kaart kunnen brengen of het goed of mis gaat in en rond scholen.
Ik ook. 1-op-1 contact, ipv groepen kinderen die en weer naar school moeten en sporten.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom had ik contactberoepen eerst gedaan ipv scholen.
Scholen zijn niet anders dan de kroegen open gooien voor jongeren.
30 mensen voor langere tijd in een kleine afgeslote ruimte lijkt mij een slecht idee maar goed.
Nadeel is idd alleen dat het je weken terug kan zetten.
Geen 30, want de klassen worden gesplitst. Dus iets van 15 kinderen en een leerkracht. Er worden looproutes aangegeven in scholen en ouders mogen niet op het schoolplein komen. Er wordt eht wel veel aan gedaan om het enigzins in de hand te houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom had ik contactberoepen eerst gedaan ipv scholen.
Scholen zijn niet anders dan de kroegen open gooien voor jongeren.
30 mensen voor langere tijd in een kleine afgeslote ruimte lijkt mij een slecht idee maar goed.
Nadeel is idd alleen dat het je weken terug kan zetten.
Nou dan.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen van deze doelen zijn ook daadwerkelijk het beleid.
Dan had je beter de scholen per 1 januari kunnen laten "over gaan", zodat je per leerjaar 4 extra maanden had.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:19 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat juist voor de basisscholen is gekozen voor de mentale gezondheid van het volk. Het is gewoon super ongezond voor dit soort jonge kinderen om alleen maar thuis te zitten. Daarnaast levert het behoorlijk veel stress op voor ouders en überhaupt het gezinsleven in het algemeen.
Denk niet dat dat echt praktisch haalbaar zou zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:21 schreef _I het volgende:
Dan had je beter de scholen per 1 januari kunnen laten "over gaan", zodat je per leerjaar 4 extra maanden had.
Dat had tijd gegeven om alle onderzoeken af te wachten, de langere termijn effecten te bekijken onder kinderen die wel ziek zijn geworden en een betere strategie uit te werken met meer beheersbaarheid.
Ik denk dat het voor veel kinderen echt veel te lang is om tot 1 januari niet naar school te gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:21 schreef _I het volgende:
[..]
Dan had je beter de scholen per 1 januari kunnen laten "over gaan", zodat je per leerjaar 4 extra maanden had.
Dat had tijd gegeven om alle onderzoeken af te wachten, de langere termijn effecten te bekijken onder kinderen die wel ziek zijn geworden en een betere strategie uit te werken met meer beheersbaarheid.
Kinderen mochten altijd buitenspelen. En hier waren de straten zo ongeveer overgenomen door groepen kinderen. Was er ook prachtig weer voor.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:19 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat juist voor de basisscholen is gekozen voor de mentale gezondheid van het volk. Het is gewoon super ongezond voor dit soort jonge kinderen om alleen maar thuis te zitten. Daarnaast levert het behoorlijk veel stress op voor ouders en überhaupt het gezinsleven in het algemeen.
Door eigen ervaring ik ook, maar het scheelt dus net welke arts je treft.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:15 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, ik geloof wel in de relatie tussen je darmbacteriën, voedingsinname en vitamines/mineralen. Zou veel liever zien dat de gezondheidszorg zich meer daarop zou richten, dan op medicijnen. Voorkomen beter dan genezen.
Wordt ook wel blij van onderzoeken naar poeptransplantaties. Maar goed, best off topic.
Nee en dat is onderdeel van het probleem.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zit het trouwens met quarantaine als gezien?
Als 1 persoon in een gezin van 5 ziek is, met koorts. Huisarts zegt dat klachten passen bij Covid-19 en zegt dat het hele gezin in quarantaine moet. Hoe lang moet dat dan? Met z'n allen tot 2 weken nadat de laatste persoon weer klachtenvrij is?
Dan moet je alles, maar dan ook echt helemaal alles aanpassen. Die 4 maanden worden dan namelijk een jaar. Alles is aangepast op een schooljaar in ons jaarritme.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:21 schreef _I het volgende:
[..]
Kinderen en ouders hoeven natuurlijk helemaal niet verplicht binnen te zitten of bang onder het bed te liggen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:19 schreef Simmertje het volgende:
Transplantaties....daar zeg je wat! Ik heb wel wat vragen daarover mbt Covid-19.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:15 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, ik geloof wel in de relatie tussen je darmbacteriën, voedingsinname en vitamines/mineralen. Zou veel liever zien dat de gezondheidszorg zich meer daarop zou richten, dan op medicijnen. Voorkomen beter dan genezen.
Wordt ook wel blij van onderzoeken naar poeptransplantaties. Maar goed, best off topic.
Buiten is niet erg. Dus uitjes kunnen prima.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk niet dat dat echt praktisch haalbaar zou zijn.
Je ziet nu al heel veel mensen die de kinderen steeds meer naar buiten meenemen omdat 'uitje'. Ouders worden langzaam gek en de kinderen worden baaldadiger.
Natuurlijk kan je de wetenschap voor laten gaan, maar denk niet dat dat echt zou werken meer tegenwoordig. Zeker niet als andere landen ze wel naar school laten gaan.
Hoe zit het dan wel?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee en dat is onderdeel van het probleem.
Ik zei niet dat ze zolang niet naar school hoefden. Het geeft je veel meer tijd om lessen op school te doen, online te werken en de achterstand weg te werken. Dan verschuift het schooljaar voortaan gewoon.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel kinderen echt veel te lang is om tot 1 januari niet naar school te gaan.
Als je het dan over volksgezondheid én economische gevolgen (in de toekomst ook) hebt, is dat echt een slecht idee. En dan gaat het zeker niet alleen over de cognitieve ontwikkeling, want dat is nog wel te overzien, maar juist over de emotionele en sociale ontwikkeling.
Retailtrends.nlquote:Detailhandel Nederland wil dat de winkeldrukte beter wordt gereguleerd. De brancheorganisatie wil daarover in gesprek met de veiligheidsregio's, schrijft De Telegraaf.
In divere grote steden was het afgelopen weekend enorm druk. In Tilburg en Den Bosch dreigde de situatie onbeheersbaar te worden. De Tilburgse burgemeester Theo Weterings riep net als vorige week zaterdag mensen op vanwege de drukte niet meer naar het centrum te komen.
De brancheorganisatie wil deze week met de veiligheidsregio's om de tafel. "Met de juiste maatregelen is de veiligheid goed te borgen, dat gebeurt in winkels al. Maar het is lastig voor consumenten als iets in de ene gemeente wel mag, en in de andere niet", zegt directeur Hester Duursema. "Er is een protocol verantwoord winkelen. Dan willen we niet dat er allerlei alternatieve maatregelen worden ingesteld, of verschillende plaatselijke noodverordeningen."
Je moet nu ook alles maar dan ook alles aanpassen, waarbij er maanden chaos en verwarring zijn geweest bij veel kinderen. Anderen hebben weer baat gehad bij het vele thuiswerken met hun ouders. Er moeten positieve kanten aan dit verhaal hebben gezeten, waar kinderen profijt van kunnen hebben.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je alles, maar dan ook echt helemaal alles aanpassen. Die 4 maanden worden dan namelijk een jaar. Alles is aangepast op een schooljaar in ons jaarritme.
Misschien dat het dan beter is om die koters een jaar te laten zitten en een onderzoek te starten naar de effecten op een basisschool en de deuren dichtlassen, misschien kan je dan een strategie uitwerken in hun biobubbel.
Dat gaat toch niet?
Ik had het eerlijk gezegd zelfs doorgetrokken tot 1 sept.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:28 schreef _I het volgende:
[..]
Buiten is niet erg. Dus uitjes kunnen prima.
De stress zit hem in het werken en leraar spelen, neem ik aan. Dan haal je het leraar gedeelte tijdelijk weg. Neem vervroegd vakantie van school. Zijn toch wel andere dingen te verzinnen dan alleen de kinderen weer naar school laten. En trouwens, ze zijn er nu ook maar halve dagen of dagdelen. Lijkt mij alleen maar vervelender.
Dat je tijdelijk je kinderen thuis hebt zou niet het grootste probleem moeten zijn. Denemarken is idd weer begonnen met de scholen. Waarom dat niet 3 weken langer afwachten en ondertussen kapper de ruimte geven.
Er is natuurlijk niet echt een achterstand. Er is alleen een misgelopen deel van het opgelegde jaarlijkse curriculum, waarvan men verwacht dat scholen de kinderen bijbrengen in een schooljaar. En dat missen alle kinderen nu. Voor een deel is dat prima in te halen in het volgende schooljaar. Voor de kinderen waarvoor dat een probleem wordt, is doubleren een optie, maar dat zou echt niet voor ieder kind de oplossing zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:29 schreef _I het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ze zolang niet naar school hoefden. Het geeft je veel meer tijd om lessen op school te doen, online te werken en de achterstand weg te werken. Dan verschuift het schooljaar voortaan gewoon.
Heb nu het idee dat er van alles wordt gedaan om geen achterstand op te lopen, met alle risico's van dien. Als alles opschuift, ben je overal van af.
Nou, omdat die verhalen van de handhaving wel binnenkomen. Of ben je de 'noodwet' vergeten?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kinderen en ouders hoeven natuurlijk helemaal niet verplicht binnen te zitten of bang onder het bed te liggen.
Waarom doet iedereen alsof oom agent voor de deur staat met een lange lat?
Misschien moet je wat minder schreeuwerig doen.. je komt enorm gestrest over in je posts hier.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, omdat die verhalen van de handhaving wel binnenkomen. Of ben je de 'noodwet' vergeten?
Tevens zitten nsb'ers overal weer tegenwoordig.
Waarom denk jij dat het schooljaar van zomer tot zomer loopt, en niet gelijk met het kalenderjaar?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:29 schreef _I het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ze zolang niet naar school hoefden. Het geeft je veel meer tijd om lessen op school te doen, online te werken en de achterstand weg te werken. Dan verschuift het schooljaar voortaan gewoon.
Heb nu het idee dat er van alles wordt gedaan om geen achterstand op te lopen, met alle risico's van dien. Als alles opschuift, ben je overal van af.
Maar die weten niet of jij klachten hebt natuurlijkquote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, omdat die verhalen van de handhaving wel binnenkomen. Of ben je de 'noodwet' vergeten?
Als je zo'n duidelijk grens trekt met uitleg, accepteren mensen dat prima. Juist dit korte termijn denken en reageren op 1 cijfer maakt het wispelturig en lastig vol te houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik had het eerlijk gezegd zelfs doorgetrokken tot 1 sept.
Tijd zat om alles te weten te komen en een goed plan te maken.
Nu experimenteer je en neem je onnodig risico voor 16 schoolmomenten ofzo bij 2x pw.
Al die klagende ouders ook. Ik snap dat het zwaar is met werken erbij maar maak er gewoon her beste van.
Kost te veel en heeft een te grote uitwerking op de leraren.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef _I het volgende:
[..]
Je moet nu ook alles maar dan ook alles aanpassen, waarbij er maanden chaos en verwarring zijn geweest bij veel kinderen. Anderen hebben weer baat gehad bij het vele thuiswerken met hun ouders. Er moeten positieve kanten aan dit verhaal hebben gezeten, waar kinderen profijt van kunnen hebben.
Alles met haast open gooien vergooit die mogelijkheden. Een jaar vind ik ook prima. Liever een jaar uittrekken om dit goed en solide op te lossen, dan hap snap die kinderen een jaar verder te duwen.
Mee eens ja - en ik neem aan dat het plan van langer doorgaan in de zomervakantie ook van tafel is (geveegd)?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nu experimenteer je en neem je onnodig risico voor 16 schoolmomenten ofzo bij 2x pw.
Lege winkelstraten en massale faillissementen is waar het naartoe gaat.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Retailtrends.nl
Benieuwd waar dit naartoe gaat zo..
Dat is nooit een serieus plan geweest. In elk geval niet om het klassikaal te doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens ja - en ik neem dat het plan van langer doorgaan in de zomervakantie ook van tafel is (geveegd)?
Ja, maar je mag gewoon naar buiten en kinderen mogen gewoon met elkaar spelen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Voor kinderen zijn sociale contacten ook zeer belangrijk, naast het curriculum. In een paar weken versneld de theorie er online doordrukken, is niet hetzelfde als samen een schooljaar doormaken.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niet echt een achterstand. Er is alleen een misgelopen deel van het opgelegde jaarlijkse curriculum, waarvan men verwacht dat scholen de kinderen bijbrengen in een schooljaar. En dat missen alle kinderen nu. Voor een deel is dat prima in te halen in het volgende schooljaar. Voor de kinderen waarvoor dat een probleem wordt, is doubleren een optie, maar dat zou echt niet voor ieder kind de oplossing zijn.
Dat sowieso, maar dat komt tevens door ondernemers die niet innovatief zijn (geweest) om hier mee om te gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:35 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Lege winkelstraten en massale faillissementen is waar het naartoe gaat.
Ik zie ook niet zozeer het nut van scholen openen. Althans, niet in deze beperkte vorm.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Al die klagende ouders ook. Ik snap dat het zwaar is met werken erbij maar maak er gewoon her beste van.
De stof loopt organisch door. Het nummertje gaat per zomer omhoog. Daarom zie ik ook weinig verschil door dit nu in januari te doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het schooljaar van zomer tot zomer loopt, en niet gelijk met het kalenderjaar?
Met 25 (!) agenten een fucking kinderboerderij ontruimen (en zelf lekker de afstand onderling niet in acht nemenquote:Op maandag 4 mei 2020 10:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kinderen en ouders hoeven natuurlijk helemaal niet verplicht binnen te zitten of bang onder het bed te liggen.
Waarom doet iedereen alsof oom agent voor de deur staat met een lange lat?
Oh? Vertel meer.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar dat komt tevens door ondernemers die niet innovatief zijn (geweest) om hier mee om te gaan.
Dit geldt ook voor de horeca natuurlijk, de onduidelijkheid.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:34 schreef _I het volgende:
[..]
Als je zo'n duidelijk grens trekt met uitleg, accepteren mensen dat prima. Juist dit korte termijn denken en reageren op 1 cijfer maakt het wispelturig en lastig vol te houden.
Rust zou nu een hoop goed kunnen doen. Even de druk van "achterstanden bij kinderen". Pff ben je 6, kan je al achterlopen in het leven. Op zich al gek.
Het geldt voor alles.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor de horeca natuurlijk, de onduidelijkheid.
Men kan beter nu al aangeven dat op 1 juni de horeca binnen niet open kan gaan, i.p.v. uitstellen van de mededeling en telkens hoop geven (die beelden ondernemers zichzelf in).
Ik ben geen politie fan. Maar het artikel is ook wel erg suggestief geschreven; 'een uur de tijd om de boerderij leeg te vegen' . Ik denk dat je op een kinderboerderij met een uur heel erg op je gemak te werk kunt gaan om mensen te laten vertrekken.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Met 25 (!) agenten een fucking kinderboerderij ontruimen (en zelf lekker de afstand onderling niet in acht nemen)
NL anno 2020.
https://regio15.nl/corona(...)ontruimd-en-gesloten
Dat is één voorbeeld en je hoeft natuurlijk niet massaal naar kinderboerderij t Geertje.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Met 25 (!) agenten een fucking kinderboerderij ontruimen (en zelf lekker de afstand onderling niet in acht nemen)
NL anno 2020.
https://regio15.nl/corona(...)ontruimd-en-gesloten
Waarom niet?quote:
Nee, als je er zo simplistisch tegenaan kijkt dan maakt het inderdaad niks uit.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef _I het volgende:
[..]
De stof loopt organisch door. Het nummertje gaat per zomer omhoog. Daarom zie ik ook weinig verschil door dit nu in januari te doen.
Maar ook hier heb je nog een schaduwgebied.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef _I het volgende:
[..]
Het geldt voor alles.
We weten nu ook al wel dat er tussen 1 sep en 31 dec ook geen festivals en grote bijeenkomsten zullen zijn. Die kunnen nu dus ook wel met zekerheid te horen krijgen dat het niet gaat gebeuren.
Mocht het eerder open kunnen, dan kan je dit altijd wijzigen. Maar onder de huidige aannames weet je al veel meer dan er nu is gecommuniceerd idd.
Is dat niet van oudsher zodat kinderen in de zomermaanden thuis kunnen helpen bij oogsten en dergelijke?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het schooljaar van zomer tot zomer loopt, en niet gelijk met het kalenderjaar?
Zo simpel is het natuurlijk niet. Maar met zo'n houding kom je nergens. Je zal zaken moeten kunnen onderzoeken met open geest.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, als je er zo simplistisch tegenaan kijkt dan maakt het inderdaad niks uit.
Oh voor buiten voetballen/basketballen wordt je ook aangepakt hoor:quote:Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat is één voorbeeld en je hoeft natuurlijk niet massaal naar kinderboerderij t Geertje.
Je kan toch gewoon naar buiten fietsen/voetballen/hardlopen/wandelen/spelen/pingpongen weet ik veel wat?![]()
Zoveel mogelijkheden en het is nog lekker weer ook, je hoeft niet meteen naar Artis of de IKEA..
Ik vind die achterstanden ook gelul.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:34 schreef _I het volgende:
[..]
Als je zo'n duidelijk grens trekt met uitleg, accepteren mensen dat prima. Juist dit korte termijn denken en reageren op 1 cijfer maakt het wispelturig en lastig vol te houden.
Rust zou nu een hoop goed kunnen doen. Even de druk van "achterstanden bij kinderen". Pff ben je 6, kan je al achterlopen in het leven. Op zich al gek.
Schijnbaar wel als je met wat mensen binnen zit. Of in de tuin. Of op je balkon.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar die weten niet of jij klachten hebt natuurlijk.
Nee je moet met 25 (!!!) agenten een kinderboerderij ontruimen? Terwijl je zelf 10 cm naast elkaar loopt?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat is één voorbeeld en je hoeft natuurlijk niet massaal naar kinderboerderij t Geertje.
Je kan toch gewoon naar buiten fietsen/voetballen/hardlopen/wandelen/spelen/pingpongen weet ik veel wat?![]()
Zoveel mogelijkheden en het is nog lekker weer ook, je hoeft niet meteen naar Artis of de IKEA..
Misschien moet jij gewoon stoppen met trollen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien moet je wat minder schreeuwerig doen.. je komt enorm gestrest over in je posts hier.
quote:Op maandag 4 mei 2020 10:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, maar je mag gewoon naar buiten en kinderen mogen gewoon met elkaar spelen.
Paar dagen geleden nog gevoetbald met wat jonge kinderen uit de buurt.
I know, en dat vind ik ook veel te ver gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schijnbaar wel als je met wat mensen binnen zit. Of in de tuin. Of op je balkon.
Dan mogen ze gewoon bij je naar binnen om iedereen een strafblad aan te smeren.
Dat is horeca en daar gelden regels voor.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar ook hier heb je nog een schaduwegbied.
Ik ben het met je eens dat een grote bijeenkomst waarbij vergunningen nodig zijn dit jaar (en vanwege andere redenen volgend jaar wellicht ook niet) niet gaan plaatsvinden.
Maar wat van bruiloften bijvoorbeeld? Daar hangt ook een hele keten omheen.
Goed punt. En doen ze in feite nog steeds gezien de bijverdiensten in de tuinderij van menig middelbare schoolganger van het platte land.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat niet van oudsher zodat kinderen in de zomermaanden thuis kunnen helpen bij oogsten en dergelijke?
Tot max 30 man wellicht. Maar Turkse bruiloften met 500 man moet je niet willen nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar ook hier heb je nog een schaduwgebied.
Ik ben het met je eens dat een grote bijeenkomst waarbij vergunningen nodig zijn dit jaar (en vanwege andere redenen volgend jaar wellicht ook niet) niet gaan plaatsvinden.
Maar wat te denken van bruiloften bijvoorbeeld? Daar hangt ook een hele keten omheen.
Dat is de historische reden inderdaad, maar daar zijn met de tijd wel wat pedagogische argumenten bij gekomen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat niet van oudsher zodat kinderen in de zomermaanden thuis kunnen helpen bij oogsten en dergelijke?
En dat zijn dan alleen nog de bekende gevallen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
Rusland wel echt een drama momenteel zeg, weer ruim meer dan 10.000 besmettingen erbij vandaag.
Snap ik, maar er ontbreekt in het algemeen gewoon onduidelijkheid v.w.b. de toekomst.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:45 schreef _I het volgende:
[..]
Dat is horeca en daar gelden regels voor.
Maar je zou wel kunnen kijken voor zaken als bruiloften en begrafenissen in hoeverre dingen wel mogelijk zijn in de buitenlucht. En/of met aangepaste regels.
Uitzonderingen hou je altijd. Pas als je heldere doelen stelt met randvoorwaarden komen die dingen naar boven. Nu lijkt het alsof dingen even verschuiven, hoewel sommige zaken echt niet meer gaan komen als we zo doorbabbelen.
Lopen die niet gewoon een x weken achter op ons/rest van Europa?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
Rusland wel echt een drama momenteel zeg, weer ruim meer dan 10.000 besmettingen erbij vandaag.
Dit betrof natuurlijk wel de oudere jongeren.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh voor buiten voetballen/basketballen wordt je ook aangepakt hoor:
https://www.ad.nl/den-haa(...)olderplein~ae2c03a0/
https://www.bndestem.nl/o(...)ps://www.google.com/
Eens. Helaas is het natuurlijk wel zo dat niet iedereen die aandacht heeft gekregen. Zou prettig zijn als men de tijd had iedereen gelijk te trekken qua kennis, opvang te kunnen zijn voor vitale beroepen en zij die het nodig hebben, maar ook nog de ruimte kunnen laten voor ouders die hun kinderen niet weg willen geven op dit moment.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind die achterstanden ook gelul.
Het toont meer aan hoe debiel gehaast we leven en de obsessie met presteren.
Ik vind het zielig voor kinderen in een slechte thuissituatie of omdat ze hun vriendjes niet kunnen zien.
Maar qua onoverbrugbare achterstanden vind ik het overdreven. Als je zelf een beetje helpt en goede gewoontes aan leert komen ze al een heel eind.
Katholieke liedjes zingen of een bloem vouwen is tijdverspilling voor een kind van 5 imo. Oefenen met schrijven, lezen rekenen hebben ze meer aan. Wat 1 op 1 begeleiding erbij en je ziet echt progressie.
Nu doet mijn vriendin wel nog die teken/knutsel dingen erbij voor de balans.
Yep. Of je nou extreme lockdowns doet of niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lopen die niet gewoon een x weken achter op ons/rest van Europa?
Je ziet eigenlijk overal hetzelfde: het bouwt langzaam op, dan is er een korte periode met een enorme explosie en vervolgens vlakt het af of daalt gestaag.
Dat is wat me het meeste stoort momenteel; die onduidelijkheid. Kijk, persoonlijk vind ik dat er heel wat versoepeld kan worden, maar ik zou willen dat ze op z’n minst eens een keer wat lange termijn uitspraken gaan doen. Iets van een exit strategie. Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel. Scholen deels openen was een enorm kleine stap, en die ging zelfs pas weken later in. Wat ook de reden gaat zijn waarom ze gewoon weer gaan verlengen mid mei. ‘Ja, eerst even afwachten hoor’. Bevolking heeft perspectief nodig. Anders worden mensen het echt zat en juist dan loop je het risico op een nieuwe ongecontroleerde piek.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef _I het volgende:
[..]
Het geldt voor alles.
We weten nu ook al wel dat er tussen 1 sep en 31 dec ook geen festivals en grote bijeenkomsten zullen zijn. Die kunnen nu dus ook wel met zekerheid te horen krijgen dat het niet gaat gebeuren.
Mocht het eerder open kunnen, dan kan je dit altijd wijzigen. Maar onder de huidige aannames weet je al veel meer dan er nu is gecommuniceerd idd.
Ja is verder ook niet het meest interessante onderwerp, maar dat gaat ook verder dan louter horeca:quote:Op maandag 4 mei 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tot max 30 man wellicht. Maar Turkse bruiloften met 500 man moet je niet willen nee.
Die inkomsten komen het jaar erop wel.
Wat te denken van sportverenigingen? Als er in het najaar nog steeds geen wedstrijden zijn of kantines open kunnen, kun je die allemaal wel opdoeken. Of gaat de overheid dan ook bijspringen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Snap ik, maar er ontbreekt in het algemeen gewoon onduidelijkheid v.w.b. de toekomst.
Yep, ook zo'n groep inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat te denken van sportverenigingen? Als er in het najaar nog steeds geen wedstrijden zijn of kantines open kunnen, kun je die allemaal wel opdoeken. Of gaat de overheid dan ook bijspringen.
Daarom was een breed maatschappelijk debat per categorie van de economie ook beter geweest in de afgelopen maanden, dan elke dag de cijfers te bespreken.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Snap ik, maar er ontbreekt in het algemeen gewoon onduidelijkheid v.w.b. de toekomst.
De overheid springt al bij, vorige week nog een aanvullende injectie van 110 miljoen in de breedtesport. Dat is een positief signaal mocht heropening nog langer op zich laten wachten.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat te denken van sportverenigingen? Als er in het najaar nog steeds geen wedstrijden zijn of kantines open kunnen, kun je die allemaal wel opdoeken. Of gaat de overheid dan ook bijspringen.
Het zou anderzins ook iets op kunnen lossen als het feit dat veel kinderen in de zomervakantie het geleerde weer voor een (groot) deel vergeten en het nieuwe schooljaar moeten starten met herhaling van de stof van het voorgaande jaar. Als het schooljaar gelijk zou zijn aan het kalenderjaar kun je na de zomervakantie even herhalen wat je als laatste gedaan hebt en doorgaan met de rest van de stof. Waardoor ze na de kerstvakantie met de laatste nieuwe stof van het oude schooljaar zouden kunnen beginnen aan het nieuwe.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de historische reden inderdaad, maar daar zijn met de tijd wel wat pedagogische argumenten bij gekomen.
In de kern komt het erop neer dat een schooljaar wel degelijk een afgerond geheel is, waarin je toewerkt naar een climax. Na die climax komt de welverdiende beloning: de grote vakantie. En aangezien ik er niet vanuit ga dat het een onderdeel van het plan is om zes weken grote vakantie in december/januari te gaan plannen, kun je het einde van het lesjaar niet zomaar loskoppelen van de zomer. Het zou er namelijk voor veel leerlingen (en leraren) voor zorgen dat je niet echt gerust de zomervakantie in kan, want het schooljaar is nog niet afgelopen.
Waar troll ik?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien moet jij gewoon stoppen met trollen.
Vitamine D3 is niet de oplossing. Vitamine D3 helpt wel je cellen te versterken als afweermechanisme tegen het coved-19 virus.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Onderzoeken naar het vitamine D tekort in patiënten met Covid en een onderzoek naar de werking van Vitamine D op trombose.
Ben benieuwd of hier iets uitkomt. Als vitamine D tekort echt zo'n grote factor kan zijn in de ernst van het verloop, zou de oplossing goedkoop en simpel zijn.
Los daarvan is het mijn inziens ook niet de meest handige aanpak om branches te laten nadenken over mogelijkheden zonder ze perspectief te bieden.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:52 schreef _I het volgende:
[..]
Daarom was een breed maatschappelijk debat per categorie van de economie ook beter geweest in de afgelopen maanden, dan elke dag de cijfers te bespreken.
Men accepteerde al vrij snel dat er een nieuw normaal zou komen. Gek genoeg wordt er maar weinig invulling aangegeven. Het zijn vooral beperkingen waar men over praat. Je kan het wel aan de ondernemer zelf over laten, maar had liever iets meer perspectief gezien dan plexiglas overal en 1,5 meter afstand.
Daarom zijn ze nu in Frankrijk en Spanje speurhonden aan het trainen voor het opsporen van personen die corona hebben. Honden die al getraind waren explosieven e.d. op te sporen, worden nu getraind . Ik vraag me wel af - ze moeten buisjes met een soort tampon die 10 minuten onder de arm van een coronapatiënt heeft gezeten aanwijzen- hoeveel risico die honden zelf lopen. Ze steken hun neus regelrecht in materiaal met virus.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:18 schreef _I het volgende:
[..]
Die gok doen ze idd. Maar dat lijkt mij enorm overmoedig.
Als kinderen weinig verschijnselen geven, zullen daar de indicatoren niet opspelen. Het zullen dan eerder ouders zijn die ziek worden. Ook die zullen weinig tot geen last ondervinden. Het probleem zal zich pas weer echt uiten als de opleving aankomt in de verzorgingstehuizen en andere plekken waar zwakkeren bijeenkomen.
Dan ben je al weer veel te laat. Het ding is juist dat kinderen zo weinig meetbare reacties geven, waardoor het langer duurt voor je doorhebt dat de verspreiding alweer opspeelt.
Ah, kijk. Das mooi!quote:Op maandag 4 mei 2020 10:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De overheid springt al bij, vorige week nog een aanvullende injectie van 110 miljoen in de breedtesport. Dat is een positief signaal mocht heropening nog langer op zich laten wachten.
Helemaal eens. Het is allemaal holle retoriek.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wat me het meeste stoort momenteel; die onduidelijkheid. Kijk, persoonlijk vind ik dat er heel wat versoepeld kan worden, maar ik zou willen dat ze op z’n minst eens een keer wat lange termijn uitspraken gaan doen. Iets van een exit strategie. Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel. Scholen deels openen was een enorm kleine stap, en die ging zelfs pas weken later in. Wat ook de reden gaat zijn waarom ze gewoon weer gaan verlengen mid mei. ‘Ja, eerst even afwachten hoor’. Bevolking heeft perspectief nodig. Anders worden mensen het echt zat en juist dan loop je het risico op een nieuwe ongecontroleerde piek.
Dat is inhoudelijk precies wat er nu ook gebeurt, alleen kunnen de kinderen in de zomervakantie de school volledig achter zich laten en (voor zover mogelijk binnen de gezinssituatie) geheel tot rust komen. Het vorige schooljaar is immers afgerond, alles is af en in augustus kun je weer met een schone lei beginnen. Dat werkt niet als de zomer halverwege het schooljaar valt.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zou anderzins ook iets op kunnen lossen als het feit dat veel kinderen in de zomervakantie het geleerde weer voor een (groot) deel vergeten en het nieuwe schooljaar moeten starten met herhaling van de stof van het voorgaande jaar. Als het schooljaar gelijk zou zijn aan het kalenderjaar kun je na de zomervakantie even herhalen wat je als laatste gedaan hebt en doorgaan met de rest van de stof. Waardoor ze na de kerstvakantie met de laatste nieuwe stof van het oude schooljaar zouden kunnen beginnen aan het nieuwe.
Ik noem maar wat, he. Het is ook een kwestie van anders tegen zaken aan durven kijken, denk ik. Flexibel durven zijn.
Nou maakt het voor ons niet zo veel uit. Onze dochter heeft een prima stel hersens en zal het allemaal prima kunnen behappen, hoe het ook zal lopen.
Solidariteit kent inderdaad grenzen, als er niet snel versoepeld wordt betekent dat het einde.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat je daar sowieso nog geen uitspraken over kunt doen nu / komende maanden.quote:
Het is geen holle retoriek. Dat er een groep mensen is die niet tegen onduidelijkheid kan, heeft de MinPres natuurlijk niet zoveel boodschap aan. Er is gewoon nog veel onduidelijk en dat zal nog wel even zo blijven.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:56 schreef _I het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het is allemaal holle retoriek.
Is dat nieuwe normaal het gebruik van mondkapjes, technologie, nooit meer een hossende menigte, ... En gokken we op een vaccin, op een tijdspad van 18-24 maanden of is het nieuwe normaal voor altijd.
Kan er ook zeer weinig mee.
Ik ben benieuwd hoe Rutte zelf aankijkt tegen de houdbaarheid van zijn verhaal. Het is geen domme jongen, hij zal toch zelf ook wel in de gaten krijgen dat hij de elfde toch echt met iets anders moet komen. Zelfs als hij alles laat zoals het is dan zal hij toch echt een andere toon moeten kiezen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel.
Nee. Dat gaat de wereld niet accepteren, hoe vaak Rutte en Merkel ook 'hou vol' roepen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:56 schreef _I het volgende:
[..]
Is dat nieuwe normaal het gebruik van mondkapjes, technologie, nooit meer een hossende menigte, ... En gokken we op een vaccin, op een tijdspad van 18-24 maanden of is het nieuwe normaal voor altijd.
Zonder er 100% inkleuring aan te geven, zouden ze wel kunnen duiden wat exact de verwachtingen zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk dat je daar sowieso nog geen uitspraken over kunt doen nu / komende maanden.
Maar ik begrijp wel dat meer mensen wat willen weten over wat de regering als looppad ziet de komende x maanden.
Ik houd er persoonlijk rekening mee dat 'ons' amateurvoetbal voor senioren in Augustus/September nog niet normaal aan kan vangen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Maar voor bijvoorbeeld contactsporten kan het nog erg lang duren voor het weer verantwoord is om wedstrijden te houden. Daar kan je echt nog geen datum voor noemen.
Wel koel dat ze dit onderzoeken. Hopelijk valt de schade mee bij honden. Neem aan dat ze ze anders niet gekozen hadden. Dan zou je een hond per besmetting nodig hebben. Das wat gortig.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Daarom zijn ze nu in Frankrijk en Spanje speurhonden aan het trainen voor het opsporen van personen die corona hebben. Honden die al getraind waren explosieven e.d. op te sporen, worden nu getraind . Ik vraag me wel af - ze moeten buisjes met een soort tampon die 10 minuten onder de arm van een coronapatiënt heeft gezeten aanwijzen- hoeveel risico die honden zelf lopen. Ze steken hun neus regelrecht in materiaal met virus.
Voor veel verenigingen is de kantineomzet de levensader en die zijn nog niet open. Dus door nu kinderen te laten sporten waarborg je een gedeelte van de contributie, maar dat alleen is in veel gevallen niet genoeg.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een hoop sportverenigingen zijn al (gedeeltelijk) open.
Wedstrijden zijn nog wel afgelast, maar afhankelijk van de sport en de deelnemers kunnen die binnenkort weer doorgaan.
In het betaalde voetbal word bijvoorbeeld al weer getraind, maar wel aangepast.
Atletiekverenigingen zijn veelal opgestart. Ook aangepast uiteraard.
Veel jeugdverenigingen beginnen weer.
Maar voor bijvoorbeeld contactsporten kan het nog erg lang duren voor het weer verantwoord is om wedstrijden te houden. Daar kan je echt nog geen datum voor noemen.
Zou ook nergens op slaan om de beperkingen in stand te houden als het virus stabiel is/er een vaccin is. Als ze dat wel doen dan is het helemaal duidelijk dat Rutte het virus gebruikt om Nederland echt massaal te veranderen. Ben absoluut niet tegen veranderingen in de samenleving, maar enkel als het natuurlijk gebeurd; niet op deze manier dus. Ik vind het ‘nieuwe normaal’ maar eng klinken ook. Moet er niet aan denken. Minder handen schudden of vreemden drie kussen geven is de enige verandering waar ik mee zou kunnen leven, altijd een hekel aan gehadquote:Op maandag 4 mei 2020 10:56 schreef _I het volgende:
[..]
Dat er onduilijkheid is en blijft, is het probleem niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is geen holle retoriek. Dat er een groep mensen is die niet tegen onduidelijkheid kan, heeft de MinPres natuurlijk niet zoveel boodschap aan. Er is gewoon nog veel onduidelijk en dat zal nog wel even zo blijven.
Je kan genoeg doen zonder direct wedstrijden te spelen. Het zal wel anders zijn en flink wennen voor iedereen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik houd er persoonlijk rekening mee dat 'ons' amateurvoetbal voor senioren in Augustus/September nog niet normaal aan kan vangen.
Contributies zijn vaak al (vooruit) betaald voor een heel seizoen. Het wordt pas nijpend als clubs straks in Juli/Augustus voor het nieuwe seizoen willen gaan innen en leden dan op hun strepen gaan staan.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor veel verenigingen is de kantineomzet de levensader en die zijn nog niet open. Dus door nu kinderen te laten sporten waarborg je een gedeelte van de contributie, maar dat alleen is in veel gevallen niet genoeg.
Een nieuw normaal is zeker wel hol. Pas als je gaat definiëren wat niet langer kan en wat wel krijgt het invulling.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is geen holle retoriek. Dat er een groep mensen is die niet tegen onduidelijkheid kan, heeft de MinPres natuurlijk niet zoveel boodschap aan. Er is gewoon nog veel onduidelijk en dat zal nog wel even zo blijven.
Nee hoor. Contributies worden voor het overgrote deel per kwartaal afgeschreven.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Contributies zijn vaak al (vooruit) betaald voor een heel seizoen. Het wordt pas nijpend als clubs straks in Juli/Augustus voor het nieuwe seizoen willen gaan innen en leden dan op hun strepen gaan staan.
Ik vind het ergste altijd als je dan op een verjaardag komt en bij binnenkomst zie je een hele kring mensen, sommigen ken je niet. Dan zeg ik altijd gewoon 'iedereen van harte gefeliciteerd' ik vind het echt vreselijk om dan eerst de hele kring persoonlijk af te gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ook nergens op slaan om de beperkingen in stand te houden als het virus stabiel is/er een vaccin is. Als ze dat wel doen dan is het helemaal duidelijk dat Rutte het virus gebruikt om Nederland echt massaal te veranderen. Ben absoluut niet tegen veranderingen in de samenlevingen, maar enkel als het natuurlijk gebeurd; niet op deze manier dus. Ik vind het ‘nieuwe normaal’ maar eng klinken ook. Moet er niet aan denken. Minder handen schudden of vreemden drie kussen geven is de enige verandering waar ik mee zou kunnen leven, altijd een hekel aan gehad
Tuurlijk, helemaal mee eens. De financiële gevolgen zijn enorm.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor veel verenigingen is de kantineomzet de levensader en die zijn nog niet open. Dus door nu kinderen te laten sporten waarborg je een gedeelte van de contributie, maar dat alleen is in veel gevallen niet genoeg.
Dat is dus in maart/april geweest voor het laatste deel van het seizoen voor de meeste sporten.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor. Contributies worden voor het overgrote deel per kwartaal afgeschreven.
Als ze KLM hervormen, klimaat/groene agenda doorvoeren en bij een volgend kwartaal grenzen moeten gaan stellen aan het "gratis geld", wordt er vanzelf een nieuw normaal geschapen, die onherstelbaar is. Of je het accepteert of niet, het zal gaan gebeuren.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee. Dat gaat de wereld niet accepteren, hoe vaak Rutte en Merkel ook 'hou vol' roepen.
Dat klopt. Hopelijk hebben niet veel mensen opgezegd voor die afschrijving.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is dus in maart/april geweest voor het laatste deel van het seizoen voor de meeste sporten.
Ik heb het over sporten in wedstrijdverband en competitievorm. Amateurvoetbal en hockey bijvoorbeeld vormen daarin al snel 1-1.5 miljoen sportende volwassenen. Het is niet te verkopen om dergelijke sporten enkel te downgraden tot trainen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan genoeg doen zonder direct wedstrijden te spelen. Het zal wel anders zijn en flink wennen voor iedereen.
Maar er is geen verplichting voor jouw vereniging om volledig dicht te zijn.
Je kunt ook niet de hele wereld jarenlang blijven gijzelen alleen maar omdat de kans bestaat dat er ergens iemand Covid heeft.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ook nergens op slaan om de beperkingen in stand te houden als het virus stabiel is/er een vaccin is. Als ze dat wel doen dan is het helemaal duidelijk dat Rutte het virus gebruikt om Nederland echt massaal te veranderen. Ben absoluut niet tegen veranderingen in de samenleving, maar enkel als het natuurlijk gebeurd; niet op deze manier dus. Ik vind het ‘nieuwe normaal’ maar eng klinken ook. Moet er niet aan denken. Minder handen schudden of vreemden drie kussen geven is de enige verandering waar ik mee zou kunnen leven, altijd een hekel aan gehad
Frankrijk en Spanje zijn typische politiestaten geworden, dus nog even en je wordt door een politieherder in je kuit gebeten en van straat geschopt als je je met een kennelijke besmetting buiten waagt.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Daarom zijn ze nu in Frankrijk en Spanje speurhonden aan het trainen voor het opsporen van personen die corona hebben. Honden die al getraind waren explosieven e.d. op te sporen, worden nu getraind . Ik vraag me wel af - ze moeten buisjes met een soort tampon die 10 minuten onder de arm van een coronapatiënt heeft gezeten aanwijzen- hoeveel risico die honden zelf lopen. Ze steken hun neus regelrecht in materiaal met virus.
okquote:Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Frankrijk en Spanje zijn typische politiestaten geworden, dus nog even en je wordt door een politieherder in je kuit gebeten en van straat geschopt als je je met een kennelijke besmetting buiten waagt.
Sportverenigingen mogen wel iets, maar dat heeft dus niet in grote mate invloed op het afwenden van mogelijke financiële ellende.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tuurlijk, helemaal mee eens. De financiële gevolgen zijn enorm.
Maar het idee dat sportverenigingen niets mogen is onjuist. En wanneer contactsporten weer normale wedstrijden mogen spelen weten we gewoon nog niet. In kleine verantwoorde stappen kunnen en mogen sportverenigingen weer opstarten.
Volgens mij gaat het meer om het selecteren wel/niet besmet wanneer je geen symptomen hebt.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Frankrijk en Spanje zijn typische politiestaten geworden, dus nog even en je wordt door een politieherder in je kuit gebeten en van straat geschopt als je je met een kennelijke besmetting buiten waagt.
quote:Op maandag 4 mei 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ook nergens op slaan om de beperkingen in stand te houden als het virus stabiel is/er een vaccin is. Als ze dat wel doen dan is het helemaal duidelijk dat Rutte het virus gebruikt om Nederland echt massaal te veranderen. Ben absoluut niet tegen veranderingen in de samenleving, maar enkel als het natuurlijk gebeurd; niet op deze manier dus. Ik vind het ‘nieuwe normaal’ maar eng klinken ook. Moet er niet aan denken. Minder handen schudden of vreemden drie kussen geven is de enige verandering waar ik mee zou kunnen leven, altijd een hekel aan gehad
Nu nog niet nee.. mensen zijn nu nog loyaal aan hun club. Maar als er straks andere financiële keuzes om de hoek komen kijken en sportclubs dus ook niet meer volledige voorzieningen kunnen geven voor de contributie die ze vragen (minder of minder lang trainen, geen of beperkt wedstrijden/competities), dan zullen veel mensen daar anders over gaan denken.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat klopt. Hopelijk hebben niet veel mensen opgezegd voor die afschrijving.
Lekker herdertje in je been.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik begrijp de argumenten wel, maar wat hierbij niet meegenomen wordt is bijvoorbeeld dat het voor kinderen mbt hun leeftijd wel interessant kan zijn om per kalenderjaar te gaan werken ipv per schooljaar. Er zijn heel veel onderzoeken die aangeven dat september als peildatum niet heel handig is, bijvoorbeeld in de sport. Wellicht zou het ook een positieve uitwerking kunnen hebben op school.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is inhoudelijk precies wat er nu ook gebeurt, alleen kunnen de kinderen in de zomervakantie de school volledig achter zich laten en (voor zover mogelijk binnen de gezinssituatie) geheel tot rust komen. Het vorige schooljaar is immers afgerond, alles is af en in augustus kun je weer met een schone lei beginnen. Dat werkt niet als de zomer halverwege het schooljaar valt.
De kennisval van de zomervakantie heb je sowieso. En die hakt er vooral in bij kinderen van ouders die zelf ook niet al te hoog opgeleid zijn. Ik wil constructief meedenken aan allerlei ideeën om dat probleem aan te pakken, maar het verplaatsen van het beginpunt van het schooljaar gaat daarvoor niets bijdragen en werkt zelfs contraproductief.
Zo veel mogelijk teren op binnenlands toerisme. Griekenland gaat sowieso buitenlanders toelaten. En zo zullen het er nog meer zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:04 schreef _I het volgende:
[..]
Als ze KLM hervormen, klimaat/groene agenda doorvoeren en bij een volgend kwartaal grenzen moeten gaan stellen aan het "gratis geld", wordt er vanzelf een nieuw normaal geschapen, die onherstelbaar is. Of je het accepteert of niet, het zal gaan gebeuren.
Wat zal een zomer zonder vakanties doen in bepaalde landen?
Het probleem is dat veel sportverenigingen draaien op hun baromzet, en dan vooral in deze periode met mooi weer en tournooien.....quote:Op maandag 4 mei 2020 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tuurlijk, helemaal mee eens. De financiële gevolgen zijn enorm.
Maar het idee dat sportverenigingen niets mogen is onjuist. En wanneer contactsporten weer normale wedstrijden mogen spelen weten we gewoon nog niet. In kleine verantwoorde stappen kunnen en mogen sportverenigingen weer opstarten.
En het is nog meer onverantwoord om open te gaan en daarmee de effecten van alle maatregelen in 1 klap te niet te doen om vervolgens weken extra nieuwe maatregelen te moeten nemen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het over sporten in wedstrijdverband en competitievorm. Amateurvoetbal en hockey bijvoorbeeld vormen daarin al snel 1-1.5 miljoen sportende volwassenen. Het is niet te verkopen om dergelijke sporten enkel te downgraden tot trainen.
Dat eerste zou je hopen en misschien ook mogen verwachten, maar helaas is die loyaliteit in woorden vaak groter dan in daden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu nog niet nee.. mensen zijn nu nog loyaal aan hun club. Maar als er straks andere financiële keuzes om de hoek komen kijken en sportclubs dus ook niet meer volledige voorzieningen kunnen geven voor de contributie die ze vragen (minder of minder lang trainen, geen of beperkt wedstrijden/competities), dan zullen veel mensen daar anders over gaan denken.
Sporten is ook een sociaal ding. De derde helft is voor veel amateur-/recreantensporters minstens zo belangrijk als de eerste twee. Daar kun je niet zomaar mee ophouden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu nog niet nee.. mensen zijn nu nog loyaal aan hun club. Maar als er straks andere financiële keuzes om de hoek komen kijken en sportclubs dus ook niet meer volledige voorzieningen kunnen geven voor de contributie die ze vragen (minder of minder lang trainen, geen of beperkt wedstrijden/competities), dan zullen veel mensen daar anders over gaan denken.
Precies.en wat heb je liever dat die spreader in zijn been gebeten word door die hond. Of dat jij door die spreader besmet wordt?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het meer om het selecteren wel/niet besmet wanneer je geen symptomen hebt.
Dat staat buiten kijf..quote:Op maandag 4 mei 2020 11:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En het is nog meer onverantwoord om open te gaan en daarmee de effecten van alle maatregelen in 1 klap te niet te doen om vervolgens weken extra nieuwe maatregelen te moeten nemen.
Je wil meer duidelijkheid, maar zegt tegelijkertijd dat er maar geen data meer genoemd moeten worden. Dat zorgt voor nog meer onduidelijkheid.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En het is nog meer onverantwoord om open te gaan en daarmee de effecten van alle maatregelen in 1 klap te niet te doen om vervolgens weken extra nieuwe maatregelen te moeten nemen.
En datzelfde geld voor deadlines te noemen waarvan je eigenlijk al weet dat dat een wilde gok is die toch eerder of later aangepast gaan worden. Als teveel onduidelijk is dan kan je beter geen datums noemen.
Ik ben het wel eens dat er te weinig gecommuniceerd word over scenario's in de toekomst.
Ik versta dat "nieuwe normaal" echt heel anders dan veel mensen, zie ik wel.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. Ik zie er ook heel weinig holle retoriek in. Ff met z'n allen nadenken over hoe we zo goed mogelijk kunnen leven met beperkingen en vooral je gezond verstand gebruiken. En hoelang dat nieuwe normaal het normaal gaat zijn, dat weet niemand.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik versta dat "nieuwe normaal" echt heel anders dan veel mensen, zie ik wel.
Ik zie dat meer als "we moeten ons er voor nu even van bewust worden dat we bepaalde dingen anders moeten doen dan we het deden, en dat moet voorlopig even een automatisme worden"; hence het nieuwe normaal.
Nogmaals: de financiële ellende is potentieel enorm voor sportverenigingen, maar die los je niet op door wedstrijden toe te staan wanneer dat onverantwoord is. De gevolgen van zo'n rampzalige actie zijn veel groter.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sportverenigingen mogen wel iets, maar dat heeft dus niet in grote mate invloed op het afwenden van mogelijke financiële ellende.
Liever beide niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:12 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Precies.en wat heb je liever dat die spreader in zijn been gebeten word door die hond. Of dat jij door die spreader besmet wordt?
Oh was dat het topic, dat klopt natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: de financiële ellende is potentieel enorm voor sportverenigingen, maar die los je niet op door wedstrijden toe te staan wanneer dat onverantwoord is. De gevolgen van zo'n rampzalige actie zijn veel groter.
Sta toe wat verantwoord is (en dat gebeurd al), compenseer verenigingen waar daar ruimte voor is en accepteer ten slotte dat de gevolgen ook in het sportleven groot zijn.
Ik ging juist in tegen het idee dat we zoveel mogelijk openheid moeten geven terwijl er nog heel veel onbekend is.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wil meer duidelijkheid, maar zegt tegelijkertijd dat er maar geen data meer genoemd moeten worden. Dat zorgt voor nog meer onduidelijkheid.
Maar daarom heb je toch juist die data nodig? Iedere keer weer opnieuw bekijken hoe en wat, omdat nieuwe informatie zich vaak snel achter elkaar aandient.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ging juist in tegen het idee dat we zoveel mogelijk openheid moeten geven terwijl er nog heel veel onbekend is.
Het is onmogelijk om met de kennis van nu datums te gaan noemen waarop weer wedstrijden in contactsporten gespeeld kunnen worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar daarom heb je toch juist die data nodig? Iedere keer weer opnieuw bekijken hoe en wat, omdat nieuwe informatie zich vaak snel achter elkaar aandient.
En dat gebeurt dan ook niet. Tot 1 september in ieder geval niet betekent niet hetzelfde als vanaf 1 september weer wel.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om met de kennis van nu datums te gaan noemen waarop weer wedstrijden in contactsporten gespeeld kunnen worden.
Als toevoeging @_Iquote:Op maandag 4 mei 2020 11:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk teren op binnenlands toerisme. Griekenland gaat sowieso buitenlanders toelaten. En zo zullen het er nog meer zijn.
Hier proberen ze binnenlands toerisme te stimuleren door iedereen een voucher te geven voor twee overnachtingen en de BTW op eten en drinken op 5% te plaatsen.
Turkije wilt volgens mij nog steeds in juni opengaan voor buitenlands toerisme. Hoe de zuidwestelijke vakantielanden erin staan weet ik niet precies. Daar was het allemaal natuurlijk ook veel zwaarder.
Tja, geen idee of mensen wel op vakantie willen gaan naar het buitenland. En of ze wel NL'rs willen hebben tegen die tijd.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk teren op binnenlands toerisme. Griekenland gaat sowieso buitenlanders toelaten. En zo zullen het er nog meer zijn.
Hier proberen ze binnenlands toerisme te stimuleren door iedereen een voucher te geven voor twee overnachtingen en de BTW op eten en drinken op 5% te plaatsen.
Turkije wilt volgens mij nog steeds in juni opengaan voor buitenlands toerisme. Hoe de zuidwestelijke vakantielanden erin staan weet ik niet precies. Daar was het allemaal natuurlijk ook veel zwaarder.
Hij zou het prima het nieuwe normaal kunnen noemen als hij er wel bij zou zeggen dat het een tijdelijk nieuw normaal gaat zijn; totdat de situatie stabiel is.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik versta dat "nieuwe normaal" echt heel anders dan veel mensen, zie ik wel.
Ik zie dat meer als "we moeten ons er voor nu even van bewust worden dat we bepaalde dingen anders moeten doen dan we het deden, en dat moet voorlopig even een automatisme worden"; hence het nieuwe normaal.
En dat vind ik een prima oplossing.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat gebeurt dan ook niet. Tot 1 september in ieder geval niet betekent niet hetzelfde als vanaf 1 september weer wel.
Het zou al schelen als je stopt te denken dat dit 'nieuwe normaal' wordt gebracht als een soort machtsmisbruik door Rutte en co. Het heeft gewoon te maken met bewustwording omtrent hygiëne, persoonlijke ruimte en de massaliteit van onze samenleving. Dat wordt het nieuwe normaal en daar is niks mis mee.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zou het prima het nieuwe normaal kunnen noemen als hij er wel bij zou zeggen dat het een tijdelijk nieuw normaal gaat zijn; totdat de situatie stabiel is.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Ik denk het ookquote:Op maandag 4 mei 2020 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dat vind ik een prima oplossing.
Ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen praten.
Weet ook niet wat te vinden van zo'n voucher, qua nut dan. Ik zal allicht wel twee dagen langer verblijven en er dus meer geld opdoen. Aangezien er geen buitenlanders zijn plek zat dus voor de hoteliers maakt het ook niet uit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, geen idee of mensen wel op vakantie willen gaan naar het buitenland. En of ze wel NL'rs willen hebben tegen die tijd.
Zonder horeca is er weinig mogelijk, dus zal daar ook wat ruimte in gemaakt moeten worden.
Hm, zo'n voucher. Weet nog niet wat ik daarvan moet denken.
Thanks!quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Als toevoeging @:_I
Griekenland gaat winkels openen één deze dagen openen waarbij er steeds meer opengaat tot op 19 mei de reisban tussen verschillende regio's en eilanden opgeheven wordt en op 1 juni ook de hotels die het gehele jaar werken weer opengaan. De kleinschalige hotelletjes die puur gemaakt zijn om te profiteren van de buitenlanders in het zomerseizoen mogen pas op 1 juli weer open.
Maskers binnen publieke gelegenheden en het OV verplicht, net als de anderhalve meter afstand. Buitenlanders voorlopig nog niet welkom, mogelijk pas vanaf 1 juli zelfs. Zijn wel in overleg met Bulgarije om de grens tussen Griekenland en Bulgarije wel open te stellen omdat veel Bulgaren een tweede huis in Griekenland hebben en de maatregels en besmettingen relatief gelijk zijn tussen de twee landen.
50 jongeren bijeen ja, dat is ook wel wat overdreven in deze tijd..quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh voor buiten voetballen/basketballen wordt je ook aangepakt hoor:
https://www.ad.nl/den-haa(...)olderplein~ae2c03a0/
https://www.bndestem.nl/o(...)ps://www.google.com/
Bewustwording van hygiëne is wat anders dan alle 1,5 meter maatregelen overal actief te houden als er een vaccin is. Als de enige verandering is dat mensen vaker hun handen wassen en wat minder handen schudden dan is er niks mis mee nee, maar 1,5 meter samenleving in stand houden gaat gewoon te ver. Gaan er alleen maar nog meer bedrijven failliet omdat er opeens veel minder omzet is.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou al schelen als je stopt te denken dat dit 'nieuwe normaal' wordt gebracht als een soort machtsmisbruik door Rutte en co. Het heeft gewoon te maken met bewustwording omtrent hygiëne, persoonlijke ruimte en de massaliteit van onze samenleving. Dat wordt het nieuwe normaal en daar is niks mis mee.
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef _I het volgende:
[..]
Thanks!
Corona in het Buitenland
Elk land heeft eigen regels. Zal mij benieuwen hoe dit effect gaat hebben.
Nee hoor. Aangeven dat het tot die datum niet kan zorgt ervoor dat iedereen weet waar ze in ieder geval aan toe zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Ik dacht juist dat je bedoelde dat het noemen van dat soort data niet wenselijk is (deadlines die niet haalbaar zijn) en dat de overheid helemaal geen data moet noemen.
Bedrijven/branches hoeven van mij niet per se stuk of failliet, maar bij dit soort oplossingen krijg ik altijd een beetje jeuk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Weet ook niet wat te vinden van zo'n voucher, qua nut dan. Ik zal allicht wel twee dagen langer verblijven en er dus meer geld opdoen. Aangezien er geen buitenlanders zijn plek zat dus voor de hoteliers maakt het ook niet uit.
President heeft vanmorgen aangegeven dat terrassen in principe direct open mogen maar dat de reisban tot en met de 6e mei blijven bestaan. Het is dat niet ijskoud is anders had ik straks een pint gaan drinkenHoe dan ook, horeca gaat sowieso mogelijk zijn, of je nu in Griekenland, Turkije of Bulgarije op vakantie gaat. Alleen ja, voorlopig dus nog verboden voor Nederlanders en mocht je toevallig een Duitser of Belg zijn in alle landen eerst nog een verplichte quarantaine van twee weken dus dan zit je vakantie er ook al min of meer op
Check, helemaal mee eens.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Aangeven dat het tot die datum niet kan zorgt ervoor dat iedereen weet waar ze in ieder geval aan toe zijn.
Verder vind ik het mooi dat sportverenigingen veel ruimte krijgen om zelf invulling te geven aan het langzaam weer opstarten van hun activiteiten.
Als de overheid een datum in de verre toekomst zou noemen waarin het wel weer mogelijk zou zijn om wedstrijden te houden dan zou dat alleen maar frustraties zorgen wanneer die datum vrijwel zeker meerdere keren niet gehaald word.
Dat gaat gewoon plaatsvinden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.
Maar die hielden toch alles onder de pet volgens de NOS?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
2 weken voor je vakantie ziek melden, nee baas, kan echt niet komen, zit jn quarantaine, corona en shit, jeweetzelf, en dan je 1ste dag vakantie beter melden en genieten..quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Alleen ja, voorlopig dus nog verboden voor Nederlanders en mocht je toevallig een Duitser of Belg zijn in alle landen eerst nog een verplichte quarantaine van twee weken dus dan zit je vakantie er ook al min of meer op
quote:Op maandag 4 mei 2020 11:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar die hielden toch alles onder de pet volgens de NOS?
https://nos.nl/collectie/(...)-andere-landen-helptquote:Rusland exporteert goodwill, terwijl er meer en meer berichten doorsijpelen dat tal van ziekenhuizen in eigen land de strijd tegen het coronavirus dreigen te verliezen door gebrek aan van alles en nog wat.
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!quote:Op maandag 4 mei 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:
Volgens mij gaat het meer om het selecteren wel/niet besmet wanneer je geen symptomen hebt.
Echt blij dat we hier in Nederland gewoon vrij soepel zijn. Frankrijk begint een steeds enger land te worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!
Safety by repression.
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-andere-landen-helpt
In feite niet heel veel anders dan wanneer je temperatuur moet laten meten voordat je het vliegtuig instapt.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!
Safety by repression.
Zolang het op basis van vrijwilligheid gebeurd is het mooi. Maar als ik een dure reis gekocht zou hebben en ik krijg vouchers die waardeloos worden als het reisbureau failliet gaat dan zou ik daartegen in verweer komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:30 schreef _I het volgende:
[..]
Bedrijven/branches hoeven van mij niet per se stuk of failliet, maar bij dit soort oplossingen krijg ik altijd een beetje jeuk.
Waarom geen theaterbonnen, bonnen voor de kapper, iedereen 5 nieuwe nagels.. Het is uitgesteld geld naar branches die hun omzet niet in kunnen halen. Dus als je die bon gaat gebruiken, betaal je alsnog niets. Je geeft alleen geld uit in een ander gebied.
Maar heb er 3 seconden over nagedacht, dus kan niet zeggen dat ik er echt iets van vind.
Als het deze zomer niet kan, waarom onder gelijke omstandigheden dan wel volgende zomer?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.
Onze cijfers kloppen ook gewoon niet hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.
Dat is een drama. Want de cijfers die we daar nu van krijgen kloppen niet.
Iddquote:Op maandag 4 mei 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Onze cijfers kloppen ook gewoon niet hoor.
Ik snap dat je dat hoopt, maar realistisch is het niet.quote:
Die in Nederland ook niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.
Dat is een drama. Want de cijfers die we daar nu van krijgen kloppen niet.
Maar wel met veel gehijg en fysiek contact deze ‘wetsovertreders’ inrekenen en opsluiten, natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:28 schreef Smack10 het volgende:
50 jongeren bijeen ja, dat is ook wel wat overdreven in deze tijd..
Zeker, als je op die manier je lokale bedrijfje kan helpen, prima.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zolang het op basis van vrijwilligheid gebeurd is het mooi. Maar als ik een dure reis gekocht zou hebben en ik krijg vouchers die waardeloos worden als het reisbureau failliet gaat dan zou ik daartegen in verweer komen.
Een kapper, nagelstyliste of theater waar je op eigen risico zelf bonnen in kan kopen vind ik alleen maar mooi. Ik heb op FOK! ooit eens een bakkertje helpen starten waarbij ik voor hetzelfde geld broodbonnen kreeg. Dat was een heel mooi initiatief waar ik met plezier op terug kijk.
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
In feite niet heel veel anders dan wanneer je temperatuur moet laten meten voordat je het vliegtuig instapt.
Qua gedachte dan. Het middel wel.
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar wel met veel gehijg en fysiek contact deze ‘wetsovertreders’ inrekenen en opsluiten, natuurlijk.
De politie heeft anders toch geen reet te doen, die vervelen zich te pletter.
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wat me het meeste stoort momenteel; die onduidelijkheid. Kijk, persoonlijk vind ik dat er heel wat versoepeld kan worden, maar ik zou willen dat ze op z’n minst eens een keer wat lange termijn uitspraken gaan doen. Iets van een exit strategie. Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel. Scholen deels openen was een enorm kleine stap, en die ging zelfs pas weken later in. Wat ook de reden gaat zijn waarom ze gewoon weer gaan verlengen mid mei. ‘Ja, eerst even afwachten hoor’. Bevolking heeft perspectief nodig. Anders worden mensen het echt zat en juist dan loop je het risico op een nieuwe ongecontroleerde piek.
Er moet een soort besef komen op gegeven moment.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik snap dat je dat hoopt, maar realistisch is het niet.
Gebeurt met speciale hitte camera’s vermoed ik, dit zie je ook al jaren op veel Aziatische bestemmingen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.
Gelukkig ben ik al nooit een fervent vlieger geweest.
quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Er moet een soort besef komen op gegeven moment.
Een Rutte die toegeeft: we hebben ons laten leiden door angst en emotie.
Er zullen tijdelijk onveilige en veilige landen zijn, en toeristen welke niet welkom zijn, maar ik verwacht echt dat men jun/Jul weer gewoon op vakantie gaat.
Daar word ik ook vreselijk moe van - stel je zelf er gewoon op in dat dit voor de rest van het jaar duurt en ga door met je leven zo goed en kwaad mogelijk als dat kan.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.![]()
Als je logisch nadenkt weet je toch dat dit virus op 1 juni niet weg is en alles "weer normaal is"?
Wij zijn toch Nederlanders die zelf kunnen denken i.p.v. wachten op de speech van onze Grote Leider die wel zegt wat wel en niet kan.
Je kan het toch wel redelijk zelf invullen dat we hier nog wel even zoet mee zijn en daarop inspelen?
Als je veel vliegt vallen die scans en checks wel mee vanaf bepaalde luchthavensquote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.
Gelukkig ben ik al nooit een fervent vlieger geweest.
Je kan het vermoeiend vinden, het is wel de waarheid. Zonder uitzicht daalt het moraal en daarmee draagvlak voor maatregelen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.![]()
Als je logisch nadenkt weet je toch dat dit virus op 1 juni niet weg is en alles "weer normaal is"?
Wij zijn toch Nederlanders die zelf kunnen denken i.p.v. wachten op de speech van onze Grote Leider die wel zegt wat wel en niet kan.
Je kan het toch wel redelijk zelf invullen dat we hier nog wel even zoet mee zijn en daarop inspelen?
Daar is natuurlijk heel weinig kroms aan he. Wat dat betreft staat de politie gewoon even boven de wet momenteel en dat lijkt me vrij handig om te voorkomen dat hier onverhoopt de pleuris uit gaat breken.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.
- Samen in de dienstauto;
- Schouder aan schouder door de stad lopen;
- Etc...
En daar zijn niet altijd vaste koppeltjes.
En zo worden er ook mensen moe van mensen die telkens roepen dat het gewoon nog een jaar duurt.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar word ik ook vreselijk moe van - stel je zelf er gewoon op in dat dit voor de rest van het jaar duurt en ga door met je leven zo goed en kwaad mogelijk als dat kan.
Eh nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Er zullen tijdelijk onveilige en veilige landen zijn, en toeristen welke niet welkom zijn, maar ik verwacht echt dat men jun/Jul weer gewoon op vakantie gaat.
Lijkt mij wel de snelste weg.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gebeurt met speciale hitte camera’s vermoed ik, dit zie je ook al jaren op veel Aziatische bestemmingen.
Het uitzicht is: dit duurt nog wel een jaar. Misschien dat er in de tussentijd mondjesmaat dingen mogelijk worden, maar anderhalve meter, thuiswerken, geen evenementen blijft de norm de komende tijd. Dus stel je daarop in en hoop niet elke 3 weken dat het nu wel opgeheven zal gaan worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan het vermoeiend vinden, het is wel de waarheid. Zonder uitzicht daalt het moraal en daarmee draagvlak voor maatregelen.
Mensen moeten gewoon beseffen dat vakantie in het buitenland voor nu even niet zo handig is. Punt. Als we nog even volhouden kunnen we hopelijk in ons eigen land 'op vakantie' - is ook goed voor ons eigen land.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
Kunnen wel superspreaders zijn natuurlijk he. Zeker als ze zich in 'menigtes' gaan begeven.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk heel weinig kroms aan he. Wat dat betreft staat de politie gewoon even boven de wet momenteel en dat lijkt me vrij handig om te voorkomen dat hier onverhoopt de pleuris uit gaat breken.
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.
- Etc...
idd zelf nadenken. Ik zou nu zelfs als de horeca open is er niet aan moeten denken om een druk cafe binnen te wandelen op zaterdagavond. Zelfde geld voor een volle bioscoopzaal mocht die open wezenquote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon beseffen dat vakantie in het buitenland voor nu even niet zo handig is. Punt. Als we nog even volhouden kunnen we hopelijk in ons eigen land 'op vakantie' - is ook goed voor ons eigen land.
Kamperen in een tentje in Drenthe kan ook leuk zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.
Misschien in het najaar weer, maar dan komt de tweede golf eraan en die gaat veel dodelijker zijn dan deze eerste.
Mei 2021 ftw.
Politici zeggen dat nooit zo. Dab krijg je een met de kennis van nu verhaal.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Kamperen,quote:Op maandag 4 mei 2020 11:45 schreef Evertjan het volgende:
Kamperen in een tentje in Drenthe kan ook leuk zijn
Daar heeft niemand het over. Men heeft het over uitzicht. Zonder dat komt het ook niet goed. En dus zal er toch versoepeling moeten komen de komende maanden, en die komt er ook, let maar opquote:Op maandag 4 mei 2020 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het uitzicht is: dit duurt nog wel een jaar. Misschien dat er in de tussentijd mondjesmaat dingen mogelijk worden, maar anderhalve meter, thuiswerken, geen evenementen blijft de norm de komende tijd. Dus stel je daarop in en hoop niet elke 3 weken dat het nu wel opgeheven zal gaan worden.
Ik zie in mijn omgeving dan ook vrijwel niemand meer die de kinderen bij opa en oma weg blijft houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.
Een juf moet wel lesgeven aan 15 kinderen, maar mag haar eigen kleinkind niet vasthouden.
Maatregelen zijn echt enorm krom op het moment. Tijd voor meer versoepeling, zeker qua contacten binnen de familie- en kennissenkring.
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.
Een juf moet wel lesgeven aan 15 kinderen, maar mag haar eigen kleinkind niet vasthouden.
Maatregelen zijn echt enorm krom op het moment. Tijd voor meer versoepeling, zeker qua contacten binnen de familie- en kennissenkring.
Logisch. Alleen nog oppassen met risicogroepen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zie in mijn omgeving dan ook vrijwel niemand meer die de kinderen bij opa en oma weg blijft houden.
enigste voordeel is misschien dat mensen als ze hun voucher inleveren extra dingen er bij kopen, maar dat is inderdaad niet bij iedereen. Er zal altijd omzetverlies zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef VacaLoca het volgende:
Vouchers bij bedrijven werken alleen maar averechts:
- ze hebben er omzet mee in tijden van de maatregelen. Hierdoor krijgen ze minder steun van de overheid
- na afloop maatregelen komt er vertraagd effect omzetverlies omdat iedereen dan met reeds betaalde vouchers betaald
Precies, mijn idee exact.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zou het toerisme in eigen land gepromoot moeten worden deze zomer, al is het alleen maar om de horeca te redden.
of als er iemand griepsymptomen heeftquote:Op maandag 4 mei 2020 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Logisch. Alleen nog oppassen met risicogroepen.
Inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.
Of je in die auto nou naast elkaar of achter elkaar gaat zitten gaat het verschil niet maken, denk ik. En schouder aan schouder op straat is niet altijd nodig nee, maar als je dan toch al bij elkaar in de auto zit...quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kunnen wel superspreaders zijn natuurlijk he. Zeker als ze zich in 'menigtes' gaan begeven.
Ik zie ook de noodzaak niet om buiten schouder aan schouder te lopen bijvoorbeeld.
In de dienstauto kan er ook eentje achter gaan zitten.
Horeca moet dan ook de kans krijgen om met plannen te komen om de boel veilig in te richten.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.
Zit er geen schot in een politiewagen tussen voor en achter?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of je in die auto nou naast elkaar of achter elkaar gaat zitten gaat het verschil niet maken, denk ik. En schouder aan schouder op straat is niet altijd nodig nee, maar als je dan toch al bij elkaar in de auto zit...
Lijstje daar mag wel eens geupdate wordenquote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef _I het volgende:
[..]
Thanks!
Corona in het Buitenland
Elk land heeft eigen regels. Zal mij benieuwen hoe dit effect gaat hebben.
Sommige mensen zijn nog in de veronderstelling dat op 1 juno alles weer open gaat.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.
Geen idee of dat in iedere auto zo is. Indien ja, is dat zeker wel van meerwaarde ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:51 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zit er geen schot in een politiewagen tussen voor en achter?
Dat idee was meer daarop gestoeld.
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zou het toerisme in eigen land gepromoot moeten worden deze zomer, al is het alleen maar om de horeca te redden.
Heb niet alles gecontroleerd.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:51 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lijstje daar mag wel eens geupdate wordenMaar veel zaken kloppen wel of sinds enige tijd net niet meer ja.
Vermoed dat binnenkort de ondernemers dan wel hun brancheorganisaties plannen en richtlijnen op mogen gaan stellen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.
Mijn oom heeft (onder andere) restaurants in Belgie.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.
Die hebben hun shit goed voor elkaar inderdaadquote:Op maandag 4 mei 2020 11:55 schreef Solingjan het volgende:
22426
One week ago: 19037
Total recovered
1684
New yesterday: 5
At hospital
2154
of which ICU: 518
New cases today
6
Yesterday: 251
Total deaths
2699
One week ago: 2293
New today: 1
---
Dat gaat goed in Zweden. Slechts 6 nieuwe besmettingen. 1. Overleden
Die zullen wel afhaal doen op de parken lijkt mij.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Konden we op bepaalde gebieden sowieso alquote:Op maandag 4 mei 2020 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die hebben hun shit goed voor elkaar inderdaad
Kunnen we een voorbeeld aan nemen voor het komende jaar.
De Zweden hadden dus gewoon gelijk. Het land met de minste maatregelen komt er veel beter uit als de meest strikte landen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:55 schreef Solingjan het volgende:
22426
Total recovered
1684
At hospital
2154
New cases today
6
Total deaths
2699
---
Och, kappers en schoonheidssalons die gaan straks goud geld verdienen joh. Een vriendin van mij heeft haar eigen studio en die zit voor de komende weken volledig vol. Mijn eigen kapper heeft z'n zaak gesloten maar anderen mogen op afspraak werken en dit zitten ook continu bomvol.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:30 schreef _I het volgende:
[..]
Bedrijven/branches hoeven van mij niet per se stuk of failliet, maar bij dit soort oplossingen krijg ik altijd een beetje jeuk.
Waarom geen theaterbonnen, bonnen voor de kapper, iedereen 5 nieuwe nagels.. Het is uitgesteld geld naar branches die hun omzet niet in kunnen halen. Dus als je die bon gaat gebruiken, betaal je alsnog niets. Je geeft alleen geld uit in een ander gebied.
Maar heb er 3 seconden over nagedacht, dus kan niet zeggen dat ik er echt iets van vind.
Maar het is pas 12.00 uur dus weekend cijfers moeten waarschijnlijk ook nog komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De Zweden hadden dus gewoon gelijk. Het land met de minste maatregelen komt er veel beter uit als de meest strikte landen.
2 maanden geen omzet maak je niet 'even goed hoor'. De niet geknipte haren knip je er immers in 1 keer af en die nagels doe je ook niet met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Och, kappers en schoonheidssalons die gaan straks goud geld verdienen joh. Een vriendin van mij heeft haar eigen studio en die zit voor de komende weken volledig vol. Mijn eigen kapper heeft z'n zaak gesloten maar anderen mogen op afspraak werken en dit zitten ook continu bomvol.
Juist sectoren die gaan wedijveren na dit soort situaties. Net als de horeca vroeg of laat trouwens, dat dan weer wel.
twitter:pesla twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 15:40:301/ Tijd voor een #corona-draad over de Zweedse aanpak.
Het (ogenschijnlijk) ontbreken van een #lockdown lijkt een cultstatus te bereiken, met als gevolg ondermijning van maatregelen tot op het punt dat indamming als ‘volstrekt overbodig’ wordt gezien.
Lees mee 👇 reageer retweet
Moet nog worden geupdated toch?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:55 schreef Solingjan het volgende:
22426
Total recovered
1684
At hospital
2154
New cases today
6
Total deaths
2699
---
Weg niet, maar wanneer er geen besmettingen meer zijn of nihil maakt dat niet uit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
Kan een kapper echt meer gaan verdienen als hij voor de sluiting ook al vol zat?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Och, kappers en schoonheidssalons die gaan straks goud geld verdienen joh. Een vriendin van mij heeft haar eigen studio en die zit voor de komende weken volledig vol. Mijn eigen kapper heeft z'n zaak gesloten maar anderen mogen op afspraak werken en dit zitten ook continu bomvol.
Juist sectoren die gaan wedijveren na dit soort situaties. Net als de horeca vroeg of laat trouwens, dat dan weer wel.
Die speurhonden bijten niet, ze gaan zodra ze vinden wat ze zoeken, zitten, kijken en soms blaffen ze één keer. Heb je nog nooit speurhonden aan het werk gezien?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Darmkanker bijvoorbeeld inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die speurhonden bijten niet, ze gaan zodra ze vinden wat ze zoeken, zitten, kijken en soms blaffen ze één keer. Heb je nog nooit speurhonden aan het werk gezien?
Er zijn ook al jaren honden die kankerpatiënten kunnen aanwijzen, voordat er nog maar iets op foto's zichtbaar is. En ze zitten er nooit naast.
Snel boekenquote:Op maandag 4 mei 2020 11:32 schreef vosss het volgende:
[..]
2 weken voor je vakantie ziek melden, nee baas, kan echt niet komen, zit jn quarantaine, corona en shit, jeweetzelf, en dan je 1ste dag vakantie beter melden en genieten..
Die groep zwakkeren zal wel blijven en die groep heeft elk jaar weer nieuwe aanwas. Er zullen komende tijd nog steeds mensen aan corona overlijden. De meeste zwakkeren zijn echter al getroffen voordat we iets in de gaten hadden en daarom verwacht ik ook geen piek zoals we die net achter de rug hebben.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Weg niet, maar wanneer er geen besmettingen meer zijn of nihil maakt dat niet uit.
Niet iedereen zal er ziek van worden of er ook maar iets van merken, velen hebben het al gehad, en velen zullen het überhaupt nooit krijgen. Op het moment dat het de zwakkeren in de samenleving heeft bereikt is de uitbraak op het einde, en kan men de draad weer oppakken.
Het is gewoon voorbij, maar men wil het niet zien. IMO
Sorry, maar.. nee gewoon nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Het is gewoon voorbij, maar men wil het niet zien. IMO
Sterker nog, mocht strakjes een Belgische koning weer het lumineuze idee hebben om Nederland binnen te vallen en dit zowaar ook nog eens doen, ben ik er tamelijk zeker van dat noch de Vlamingen noch de Nederlanders zich aan anderhalve meter afstand zullen houden. BIZAR.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
- Etc...
Is het al biertijd in Bulgarije?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Sterker nog, mocht strakjes een Belgische koning weer het lumineuze idee hebben om Nederland binnen te vallen en dit zowaar ook nog eens doen, ben ik er tamelijk zeker van dat noch de Vlamingen noch de Nederlanders zich aan anderhalve meter afstand zullen houden. BIZAR.
Of ergens best logisch. Zelfde als in de zorg.
https://platz.se/coronavirus/?lang=enquote:Op maandag 4 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Moet nog worden geupdated toch?
(gisteren 235 nieuwe gevallen geen 6)
Wat is de bron hiervan, bvd.
Lol, in juni zijn de meeste grenzen nog niet eens geopend voor toeristen, laat staan voor Nederlanders die in nogal wat landen samen met de Engelsen onderaan het wensenlijstje bungelen, laat staan dat je 'gewoon' weer op vakantie gaat.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je daar nog een lijstje van?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lol, in juni zijn de meeste grenzen nog niet eens geopend voor toeristen, laat staan voor Nederlanders die in nogal wat landen samen met de Engelsen onderaan het wensenlijstje bungelen, laat staan dat je 'gewoon' weer op vakantie gaat.
Maar goed, er waren ook van die users die dachten eind april alweer lallend op het terras te kunnen zitten. Zelfde fiasco.
Thanks ik ken deze, cijfers van vandaag moeten nog bijgewerkt worden en zijn daarom niet accuraat.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:13 schreef Solingjan het volgende:
https://platz.se/coronavirus/?lang=en
Je kunt ook Stockholm apart bekijken.
Tja, mag je vinden. Ik vind de doemdenkerij van sommigen hier dan weer vermoeiend. Ieder zo z'n kijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En zo worden er ook mensen moe van mensen die telkens roepen dat het gewoon nog een jaar duurt.
Iedereen moe van elkaar.
Perfect voorbeeld van doemdenken. We gaan het zien.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.
Misschien in het najaar weer, maar dan komt de tweede golf eraan en die gaat veel dodelijker zijn dan deze eerste.
Mei 2021 ftw.
Dat gaan ze nooit doen. Geen enkele regering wereldwijd. Want dan moeten ze toegeven dat het prutsers zijn en dat ze onnodig de wereldeconomie vernietigd hebben, grondrechten hebben geschonden en dat ze totaal incompetent zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Had jij het beter gedaan dan? Godsamme wat makkelijk roepen vanaf de zijkantquote:Op maandag 4 mei 2020 12:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat gaan ze nooit doen. Geen enkele regering wereldwijd. Want dan moeten ze toegeven dat het prutsers zijn en dat ze onnodig de wereldeconomie vernietigd hebben, grondrechten hebben geschonden en dat ze totaal incompetent zijn.
Dan worden ze gelyncht dus dat gaan ze echt never nooit toegeven.
Terecht de schijtluizerij van alle overheden zijn we zat.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Deze hier nog maar eens delen voor alle Zweden-geilerij.twitter:pesla twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 15:40:301/ Tijd voor een #corona-draad over de Zweedse aanpak.
Het (ogenschijnlijk) ontbreken van een #lockdown lijkt een cultstatus te bereiken, met als gevolg ondermijning van maatregelen tot op het punt dat indamming als ‘volstrekt overbodig’ wordt gezien.
Ja. Heb ik ook gelezen. Goed draadje.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
Deze hier nog maar eens delen voor alle Zweden-geilerij.twitter:pesla twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 15:40:301/ Tijd voor een #corona-draad over de Zweedse aanpak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |