Ik zie ook niet zozeer het nut van scholen openen. Althans, niet in deze beperkte vorm.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik had het eerlijk gezegd zelfs doorgetrokken tot 1 sept.
Tijd zat om alles te weten te komen en een goed plan te maken.
Nu experimenteer je en neem je onnodig risico voor 16 schoolmomenten ofzo bij 2x pw.
Al die klagende ouders ook. Ik snap dat het zwaar is met werken erbij maar maak er gewoon her beste van.
De stof loopt organisch door. Het nummertje gaat per zomer omhoog. Daarom zie ik ook weinig verschil door dit nu in januari te doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het schooljaar van zomer tot zomer loopt, en niet gelijk met het kalenderjaar?
Met 25 (!) agenten een fucking kinderboerderij ontruimen (en zelf lekker de afstand onderling niet in acht nemenquote:Op maandag 4 mei 2020 10:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kinderen en ouders hoeven natuurlijk helemaal niet verplicht binnen te zitten of bang onder het bed te liggen.
Waarom doet iedereen alsof oom agent voor de deur staat met een lange lat?
Oh? Vertel meer.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar dat komt tevens door ondernemers die niet innovatief zijn (geweest) om hier mee om te gaan.
Dit geldt ook voor de horeca natuurlijk, de onduidelijkheid.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:34 schreef _I het volgende:
[..]
Als je zo'n duidelijk grens trekt met uitleg, accepteren mensen dat prima. Juist dit korte termijn denken en reageren op 1 cijfer maakt het wispelturig en lastig vol te houden.
Rust zou nu een hoop goed kunnen doen. Even de druk van "achterstanden bij kinderen". Pff ben je 6, kan je al achterlopen in het leven. Op zich al gek.
Het geldt voor alles.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor de horeca natuurlijk, de onduidelijkheid.
Men kan beter nu al aangeven dat op 1 juni de horeca binnen niet open kan gaan, i.p.v. uitstellen van de mededeling en telkens hoop geven (die beelden ondernemers zichzelf in).
Ik ben geen politie fan. Maar het artikel is ook wel erg suggestief geschreven; 'een uur de tijd om de boerderij leeg te vegen' . Ik denk dat je op een kinderboerderij met een uur heel erg op je gemak te werk kunt gaan om mensen te laten vertrekken.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Met 25 (!) agenten een fucking kinderboerderij ontruimen (en zelf lekker de afstand onderling niet in acht nemen)
NL anno 2020.
https://regio15.nl/corona(...)ontruimd-en-gesloten
Dat is één voorbeeld en je hoeft natuurlijk niet massaal naar kinderboerderij t Geertje.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Met 25 (!) agenten een fucking kinderboerderij ontruimen (en zelf lekker de afstand onderling niet in acht nemen)
NL anno 2020.
https://regio15.nl/corona(...)ontruimd-en-gesloten
Waarom niet?quote:
Nee, als je er zo simplistisch tegenaan kijkt dan maakt het inderdaad niks uit.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef _I het volgende:
[..]
De stof loopt organisch door. Het nummertje gaat per zomer omhoog. Daarom zie ik ook weinig verschil door dit nu in januari te doen.
Maar ook hier heb je nog een schaduwgebied.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef _I het volgende:
[..]
Het geldt voor alles.
We weten nu ook al wel dat er tussen 1 sep en 31 dec ook geen festivals en grote bijeenkomsten zullen zijn. Die kunnen nu dus ook wel met zekerheid te horen krijgen dat het niet gaat gebeuren.
Mocht het eerder open kunnen, dan kan je dit altijd wijzigen. Maar onder de huidige aannames weet je al veel meer dan er nu is gecommuniceerd idd.
Is dat niet van oudsher zodat kinderen in de zomermaanden thuis kunnen helpen bij oogsten en dergelijke?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het schooljaar van zomer tot zomer loopt, en niet gelijk met het kalenderjaar?
Zo simpel is het natuurlijk niet. Maar met zo'n houding kom je nergens. Je zal zaken moeten kunnen onderzoeken met open geest.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, als je er zo simplistisch tegenaan kijkt dan maakt het inderdaad niks uit.
Oh voor buiten voetballen/basketballen wordt je ook aangepakt hoor:quote:Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat is één voorbeeld en je hoeft natuurlijk niet massaal naar kinderboerderij t Geertje.
Je kan toch gewoon naar buiten fietsen/voetballen/hardlopen/wandelen/spelen/pingpongen weet ik veel wat?![]()
Zoveel mogelijkheden en het is nog lekker weer ook, je hoeft niet meteen naar Artis of de IKEA..
Ik vind die achterstanden ook gelul.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:34 schreef _I het volgende:
[..]
Als je zo'n duidelijk grens trekt met uitleg, accepteren mensen dat prima. Juist dit korte termijn denken en reageren op 1 cijfer maakt het wispelturig en lastig vol te houden.
Rust zou nu een hoop goed kunnen doen. Even de druk van "achterstanden bij kinderen". Pff ben je 6, kan je al achterlopen in het leven. Op zich al gek.
Schijnbaar wel als je met wat mensen binnen zit. Of in de tuin. Of op je balkon.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar die weten niet of jij klachten hebt natuurlijk.
Nee je moet met 25 (!!!) agenten een kinderboerderij ontruimen? Terwijl je zelf 10 cm naast elkaar loopt?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat is één voorbeeld en je hoeft natuurlijk niet massaal naar kinderboerderij t Geertje.
Je kan toch gewoon naar buiten fietsen/voetballen/hardlopen/wandelen/spelen/pingpongen weet ik veel wat?![]()
Zoveel mogelijkheden en het is nog lekker weer ook, je hoeft niet meteen naar Artis of de IKEA..
Misschien moet jij gewoon stoppen met trollen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien moet je wat minder schreeuwerig doen.. je komt enorm gestrest over in je posts hier.
quote:Op maandag 4 mei 2020 10:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, maar je mag gewoon naar buiten en kinderen mogen gewoon met elkaar spelen.
Paar dagen geleden nog gevoetbald met wat jonge kinderen uit de buurt.
I know, en dat vind ik ook veel te ver gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schijnbaar wel als je met wat mensen binnen zit. Of in de tuin. Of op je balkon.
Dan mogen ze gewoon bij je naar binnen om iedereen een strafblad aan te smeren.
Dat is horeca en daar gelden regels voor.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar ook hier heb je nog een schaduwegbied.
Ik ben het met je eens dat een grote bijeenkomst waarbij vergunningen nodig zijn dit jaar (en vanwege andere redenen volgend jaar wellicht ook niet) niet gaan plaatsvinden.
Maar wat van bruiloften bijvoorbeeld? Daar hangt ook een hele keten omheen.
Goed punt. En doen ze in feite nog steeds gezien de bijverdiensten in de tuinderij van menig middelbare schoolganger van het platte land.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat niet van oudsher zodat kinderen in de zomermaanden thuis kunnen helpen bij oogsten en dergelijke?
Tot max 30 man wellicht. Maar Turkse bruiloften met 500 man moet je niet willen nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar ook hier heb je nog een schaduwgebied.
Ik ben het met je eens dat een grote bijeenkomst waarbij vergunningen nodig zijn dit jaar (en vanwege andere redenen volgend jaar wellicht ook niet) niet gaan plaatsvinden.
Maar wat te denken van bruiloften bijvoorbeeld? Daar hangt ook een hele keten omheen.
Dat is de historische reden inderdaad, maar daar zijn met de tijd wel wat pedagogische argumenten bij gekomen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is dat niet van oudsher zodat kinderen in de zomermaanden thuis kunnen helpen bij oogsten en dergelijke?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |