abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192937969
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik had het eerlijk gezegd zelfs doorgetrokken tot 1 sept.

Tijd zat om alles te weten te komen en een goed plan te maken.
Nu experimenteer je en neem je onnodig risico voor 16 schoolmomenten ofzo bij 2x pw.

Al die klagende ouders ook. Ik snap dat het zwaar is met werken erbij maar maak er gewoon her beste van.
Ik zie ook niet zozeer het nut van scholen openen. Althans, niet in deze beperkte vorm.
Als jij je kind nu naar school moet brengen voor een dagdeel belast dat meer dan dat het oplevert.

Zeker omdat eerst aangegeven is dat ze het volledige rapport (Slob) wilden afwachten.

Het komt meer over van' we moeten iets versoepelen, dus doen we dit maar, lijkt de minste risico's te hebben'.

Dit terwijl je mijn inziens beter paralel aan bijvoorbeeld Denemarken een andere sector had kunnen openen om de resultaten te zien.
pi_192937975
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat het schooljaar van zomer tot zomer loopt, en niet gelijk met het kalenderjaar?
De stof loopt organisch door. Het nummertje gaat per zomer omhoog. Daarom zie ik ook weinig verschil door dit nu in januari te doen.
pi_192937978
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:27 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kinderen en ouders hoeven natuurlijk helemaal niet verplicht binnen te zitten of bang onder het bed te liggen.

Waarom doet iedereen alsof oom agent voor de deur staat met een lange lat? :')
Met 25 (!) agenten een fucking kinderboerderij ontruimen (en zelf lekker de afstand onderling niet in acht nemen :') )

NL anno 2020.

https://regio15.nl/corona(...)ontruimd-en-gesloten
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192937984
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar dat komt tevens door ondernemers die niet innovatief zijn (geweest) om hier mee om te gaan.
Oh? Vertel meer.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192937989
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:34 schreef _I het volgende:

[..]

Als je zo'n duidelijk grens trekt met uitleg, accepteren mensen dat prima. Juist dit korte termijn denken en reageren op 1 cijfer maakt het wispelturig en lastig vol te houden.

Rust zou nu een hoop goed kunnen doen. Even de druk van "achterstanden bij kinderen". Pff ben je 6, kan je al achterlopen in het leven. Op zich al gek.
Dit geldt ook voor de horeca natuurlijk, de onduidelijkheid.

Men kan beter nu al aangeven dat op 1 juni de horeca binnen niet open kan gaan, i.p.v. uitstellen van de mededeling en telkens hoop geven (die beelden ondernemers zichzelf in).
pi_192937994
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh? Vertel meer.
Nee :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192938025
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit geldt ook voor de horeca natuurlijk, de onduidelijkheid.

Men kan beter nu al aangeven dat op 1 juni de horeca binnen niet open kan gaan, i.p.v. uitstellen van de mededeling en telkens hoop geven (die beelden ondernemers zichzelf in).
Het geldt voor alles.

We weten nu ook al wel dat er tussen 1 sep en 31 dec ook geen festivals en grote bijeenkomsten zullen zijn. Die kunnen nu dus ook wel met zekerheid te horen krijgen dat het niet gaat gebeuren.

Mocht het eerder open kunnen, dan kan je dit altijd wijzigen. Maar onder de huidige aannames weet je al veel meer dan er nu is gecommuniceerd idd.
pi_192938032
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Met 25 (!) agenten een fucking kinderboerderij ontruimen (en zelf lekker de afstand onderling niet in acht nemen :') )

NL anno 2020.

Ik ben geen politie fan. Maar het artikel is ook wel erg suggestief geschreven; 'een uur de tijd om de boerderij leeg te vegen' . Ik denk dat je op een kinderboerderij met een uur heel erg op je gemak te werk kunt gaan om mensen te laten vertrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 10:39:51 ]
pi_192938037
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

NL anno 2020.

Dat is één voorbeeld en je hoeft natuurlijk niet massaal naar kinderboerderij t Geertje. :')

Je kan toch gewoon naar buiten fietsen/voetballen/hardlopen/wandelen/spelen/pingpongen weet ik veel wat? :D

Zoveel mogelijkheden en het is nog lekker weer ook, je hoeft niet meteen naar Artis of de IKEA..
pi_192938042
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee :)
Waarom niet?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 4 mei 2020 @ 10:40:30 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192938045
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef _I het volgende:

[..]

De stof loopt organisch door. Het nummertje gaat per zomer omhoog. Daarom zie ik ook weinig verschil door dit nu in januari te doen.
Nee, als je er zo simplistisch tegenaan kijkt dan maakt het inderdaad niks uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_192938065
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef _I het volgende:

[..]

Het geldt voor alles.

We weten nu ook al wel dat er tussen 1 sep en 31 dec ook geen festivals en grote bijeenkomsten zullen zijn. Die kunnen nu dus ook wel met zekerheid te horen krijgen dat het niet gaat gebeuren.

Mocht het eerder open kunnen, dan kan je dit altijd wijzigen. Maar onder de huidige aannames weet je al veel meer dan er nu is gecommuniceerd idd.
Maar ook hier heb je nog een schaduwgebied.
Ik ben het met je eens dat een grote bijeenkomst waarbij vergunningen nodig zijn dit jaar (en vanwege andere redenen volgend jaar wellicht ook niet) niet gaan plaatsvinden.

Maar wat te denken van bruiloften bijvoorbeeld? Daar hangt ook een hele keten omheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 10:42:34 ]
  Moderator maandag 4 mei 2020 @ 10:41:42 #113
5428 crew  miss_sly
pi_192938067
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat het schooljaar van zomer tot zomer loopt, en niet gelijk met het kalenderjaar?
Is dat niet van oudsher zodat kinderen in de zomermaanden thuis kunnen helpen bij oogsten en dergelijke?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192938071
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, als je er zo simplistisch tegenaan kijkt dan maakt het inderdaad niks uit.
Zo simpel is het natuurlijk niet. Maar met zo'n houding kom je nergens. Je zal zaken moeten kunnen onderzoeken met open geest.
pi_192938079
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat is één voorbeeld en je hoeft natuurlijk niet massaal naar kinderboerderij t Geertje. :')

Je kan toch gewoon naar buiten fietsen/voetballen/hardlopen/wandelen/spelen/pingpongen weet ik veel wat? :D

Zoveel mogelijkheden en het is nog lekker weer ook, je hoeft niet meteen naar Artis of de IKEA..
Oh voor buiten voetballen/basketballen wordt je ook aangepakt hoor:

https://www.ad.nl/den-haa(...)olderplein~ae2c03a0/

https://www.bndestem.nl/o(...)ps://www.google.com/
pi_192938081
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:34 schreef _I het volgende:

[..]

Als je zo'n duidelijk grens trekt met uitleg, accepteren mensen dat prima. Juist dit korte termijn denken en reageren op 1 cijfer maakt het wispelturig en lastig vol te houden.

Rust zou nu een hoop goed kunnen doen. Even de druk van "achterstanden bij kinderen". Pff ben je 6, kan je al achterlopen in het leven. Op zich al gek.
Ik vind die achterstanden ook gelul.
Het toont meer aan hoe debiel gehaast we leven en de obsessie met presteren.

Ik vind het zielig voor kinderen in een slechte thuissituatie of omdat ze hun vriendjes niet kunnen zien.

Maar qua onoverbrugbare achterstanden vind ik het overdreven. Als je zelf een beetje helpt en goede gewoontes aan leert komen ze al een heel eind.

Katholieke liedjes zingen of een bloem vouwen is tijdverspilling voor een kind van 5 imo. Oefenen met schrijven, lezen rekenen hebben ze meer aan. Wat 1 op 1 begeleiding erbij en je ziet echt progressie.

Nu doet mijn vriendin wel nog die teken/knutsel dingen erbij voor de balans.
  maandag 4 mei 2020 @ 10:42:32 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192938085
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar die weten niet of jij klachten hebt natuurlijk ;).
Schijnbaar wel als je met wat mensen binnen zit. Of in de tuin. Of op je balkon.
Dan mogen ze gewoon bij je naar binnen om iedereen een strafblad aan te smeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192938091
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee je moet met 25 (!!!) agenten een kinderboerderij ontruimen? Terwijl je zelf 10 cm naast elkaar loopt? :')

En dan mensen die dit nog goedpraten ook.
  maandag 4 mei 2020 @ 10:43:10 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192938095
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder schreeuwerig doen.. je komt enorm gestrest over in je posts hier.
Misschien moet jij gewoon stoppen met trollen.
1947-2016
  maandag 4 mei 2020 @ 10:43:34 #120
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192938098
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, maar je mag gewoon naar buiten en kinderen mogen gewoon met elkaar spelen.

Paar dagen geleden nog gevoetbald met wat jonge kinderen uit de buurt.
^O^
1947-2016
pi_192938110
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Schijnbaar wel als je met wat mensen binnen zit. Of in de tuin. Of op je balkon.
Dan mogen ze gewoon bij je naar binnen om iedereen een strafblad aan te smeren.
I know, en dat vind ik ook veel te ver gaan.
Maar het ging er toch over of je met klachten naar buiten kon, vandaar mijn reactie ;).
pi_192938120
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar ook hier heb je nog een schaduwegbied.
Ik ben het met je eens dat een grote bijeenkomst waarbij vergunningen nodig zijn dit jaar (en vanwege andere redenen volgend jaar wellicht ook niet) niet gaan plaatsvinden.

Maar wat van bruiloften bijvoorbeeld? Daar hangt ook een hele keten omheen.
Dat is horeca en daar gelden regels voor.

Maar je zou wel kunnen kijken voor zaken als bruiloften en begrafenissen in hoeverre dingen wel mogelijk zijn in de buitenlucht. En/of met aangepaste regels.

Uitzonderingen hou je altijd. Pas als je heldere doelen stelt met randvoorwaarden komen die dingen naar boven. Nu lijkt het alsof dingen even verschuiven, hoewel sommige zaken echt niet meer gaan komen als we zo doorbabbelen.
  maandag 4 mei 2020 @ 10:45:20 #123
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192938125
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is dat niet van oudsher zodat kinderen in de zomermaanden thuis kunnen helpen bij oogsten en dergelijke?
Goed punt. En doen ze in feite nog steeds gezien de bijverdiensten in de tuinderij van menig middelbare schoolganger van het platte land.
1947-2016
pi_192938126
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar ook hier heb je nog een schaduwgebied.

Maar wat te denken van bruiloften bijvoorbeeld? Daar hangt ook een hele keten omheen.
Tot max 30 man wellicht. Maar Turkse bruiloften met 500 man moet je niet willen nee.

Die inkomsten komen het jaar erop wel.
  maandag 4 mei 2020 @ 10:45:41 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192938130
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is de historische reden inderdaad, maar daar zijn met de tijd wel wat pedagogische argumenten bij gekomen.

In de kern komt het erop neer dat een schooljaar wel degelijk een afgerond geheel is, waarin je toewerkt naar een climax. Na die climax komt de welverdiende beloning: de grote vakantie. En aangezien ik er niet vanuit ga dat het een onderdeel van het plan is om zes weken grote vakantie in december/januari te gaan plannen, kun je het einde van het lesjaar niet zomaar loskoppelen van de zomer. Het zou er namelijk voor veel leerlingen (en leraren) voor zorgen dat je niet echt gerust de zomervakantie in kan, want het schooljaar is nog niet afgelopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')