Door eigen ervaring ik ook, maar het scheelt dus net welke arts je treft.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:15 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, ik geloof wel in de relatie tussen je darmbacteriën, voedingsinname en vitamines/mineralen. Zou veel liever zien dat de gezondheidszorg zich meer daarop zou richten, dan op medicijnen. Voorkomen beter dan genezen.
Wordt ook wel blij van onderzoeken naar poeptransplantaties. Maar goed, best off topic.
Nee en dat is onderdeel van het probleem.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zit het trouwens met quarantaine als gezien?
Als 1 persoon in een gezin van 5 ziek is, met koorts. Huisarts zegt dat klachten passen bij Covid-19 en zegt dat het hele gezin in quarantaine moet. Hoe lang moet dat dan? Met z'n allen tot 2 weken nadat de laatste persoon weer klachtenvrij is?
Dan moet je alles, maar dan ook echt helemaal alles aanpassen. Die 4 maanden worden dan namelijk een jaar. Alles is aangepast op een schooljaar in ons jaarritme.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:21 schreef _I het volgende:
[..]
Dan had je beter de scholen per 1 januari kunnen laten "over gaan", zodat je per leerjaar 4 extra maanden had.
Dat had tijd gegeven om alle onderzoeken af te wachten, de langere termijn effecten te bekijken onder kinderen die wel ziek zijn geworden en een betere strategie uit te werken met meer beheersbaarheid.
Kinderen en ouders hoeven natuurlijk helemaal niet verplicht binnen te zitten of bang onder het bed te liggen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:19 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat juist voor de basisscholen is gekozen voor de mentale gezondheid van het volk. Het is gewoon super ongezond voor dit soort jonge kinderen om alleen maar thuis te zitten. Daarnaast levert het behoorlijk veel stress op voor ouders en überhaupt het gezinsleven in het algemeen.
Transplantaties....daar zeg je wat! Ik heb wel wat vragen daarover mbt Covid-19.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:15 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, ik geloof wel in de relatie tussen je darmbacteriën, voedingsinname en vitamines/mineralen. Zou veel liever zien dat de gezondheidszorg zich meer daarop zou richten, dan op medicijnen. Voorkomen beter dan genezen.
Wordt ook wel blij van onderzoeken naar poeptransplantaties. Maar goed, best off topic.
Buiten is niet erg. Dus uitjes kunnen prima.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk niet dat dat echt praktisch haalbaar zou zijn.
Je ziet nu al heel veel mensen die de kinderen steeds meer naar buiten meenemen omdat 'uitje'. Ouders worden langzaam gek en de kinderen worden baaldadiger.
Natuurlijk kan je de wetenschap voor laten gaan, maar denk niet dat dat echt zou werken meer tegenwoordig. Zeker niet als andere landen ze wel naar school laten gaan.
Hoe zit het dan wel?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee en dat is onderdeel van het probleem.
Ik zei niet dat ze zolang niet naar school hoefden. Het geeft je veel meer tijd om lessen op school te doen, online te werken en de achterstand weg te werken. Dan verschuift het schooljaar voortaan gewoon.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel kinderen echt veel te lang is om tot 1 januari niet naar school te gaan.
Als je het dan over volksgezondheid én economische gevolgen (in de toekomst ook) hebt, is dat echt een slecht idee. En dan gaat het zeker niet alleen over de cognitieve ontwikkeling, want dat is nog wel te overzien, maar juist over de emotionele en sociale ontwikkeling.
Retailtrends.nlquote:Detailhandel Nederland wil dat de winkeldrukte beter wordt gereguleerd. De brancheorganisatie wil daarover in gesprek met de veiligheidsregio's, schrijft De Telegraaf.
In divere grote steden was het afgelopen weekend enorm druk. In Tilburg en Den Bosch dreigde de situatie onbeheersbaar te worden. De Tilburgse burgemeester Theo Weterings riep net als vorige week zaterdag mensen op vanwege de drukte niet meer naar het centrum te komen.
De brancheorganisatie wil deze week met de veiligheidsregio's om de tafel. "Met de juiste maatregelen is de veiligheid goed te borgen, dat gebeurt in winkels al. Maar het is lastig voor consumenten als iets in de ene gemeente wel mag, en in de andere niet", zegt directeur Hester Duursema. "Er is een protocol verantwoord winkelen. Dan willen we niet dat er allerlei alternatieve maatregelen worden ingesteld, of verschillende plaatselijke noodverordeningen."
Je moet nu ook alles maar dan ook alles aanpassen, waarbij er maanden chaos en verwarring zijn geweest bij veel kinderen. Anderen hebben weer baat gehad bij het vele thuiswerken met hun ouders. Er moeten positieve kanten aan dit verhaal hebben gezeten, waar kinderen profijt van kunnen hebben.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan moet je alles, maar dan ook echt helemaal alles aanpassen. Die 4 maanden worden dan namelijk een jaar. Alles is aangepast op een schooljaar in ons jaarritme.
Misschien dat het dan beter is om die koters een jaar te laten zitten en een onderzoek te starten naar de effecten op een basisschool en de deuren dichtlassen, misschien kan je dan een strategie uitwerken in hun biobubbel.
Dat gaat toch niet?
Ik had het eerlijk gezegd zelfs doorgetrokken tot 1 sept.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:28 schreef _I het volgende:
[..]
Buiten is niet erg. Dus uitjes kunnen prima.
De stress zit hem in het werken en leraar spelen, neem ik aan. Dan haal je het leraar gedeelte tijdelijk weg. Neem vervroegd vakantie van school. Zijn toch wel andere dingen te verzinnen dan alleen de kinderen weer naar school laten. En trouwens, ze zijn er nu ook maar halve dagen of dagdelen. Lijkt mij alleen maar vervelender.
Dat je tijdelijk je kinderen thuis hebt zou niet het grootste probleem moeten zijn. Denemarken is idd weer begonnen met de scholen. Waarom dat niet 3 weken langer afwachten en ondertussen kapper de ruimte geven.
Er is natuurlijk niet echt een achterstand. Er is alleen een misgelopen deel van het opgelegde jaarlijkse curriculum, waarvan men verwacht dat scholen de kinderen bijbrengen in een schooljaar. En dat missen alle kinderen nu. Voor een deel is dat prima in te halen in het volgende schooljaar. Voor de kinderen waarvoor dat een probleem wordt, is doubleren een optie, maar dat zou echt niet voor ieder kind de oplossing zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:29 schreef _I het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ze zolang niet naar school hoefden. Het geeft je veel meer tijd om lessen op school te doen, online te werken en de achterstand weg te werken. Dan verschuift het schooljaar voortaan gewoon.
Heb nu het idee dat er van alles wordt gedaan om geen achterstand op te lopen, met alle risico's van dien. Als alles opschuift, ben je overal van af.
Nou, omdat die verhalen van de handhaving wel binnenkomen. Of ben je de 'noodwet' vergeten?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kinderen en ouders hoeven natuurlijk helemaal niet verplicht binnen te zitten of bang onder het bed te liggen.
Waarom doet iedereen alsof oom agent voor de deur staat met een lange lat?
Misschien moet je wat minder schreeuwerig doen.. je komt enorm gestrest over in je posts hier.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, omdat die verhalen van de handhaving wel binnenkomen. Of ben je de 'noodwet' vergeten?
Tevens zitten nsb'ers overal weer tegenwoordig.
Waarom denk jij dat het schooljaar van zomer tot zomer loopt, en niet gelijk met het kalenderjaar?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:29 schreef _I het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ze zolang niet naar school hoefden. Het geeft je veel meer tijd om lessen op school te doen, online te werken en de achterstand weg te werken. Dan verschuift het schooljaar voortaan gewoon.
Heb nu het idee dat er van alles wordt gedaan om geen achterstand op te lopen, met alle risico's van dien. Als alles opschuift, ben je overal van af.
Maar die weten niet of jij klachten hebt natuurlijkquote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, omdat die verhalen van de handhaving wel binnenkomen. Of ben je de 'noodwet' vergeten?
Als je zo'n duidelijk grens trekt met uitleg, accepteren mensen dat prima. Juist dit korte termijn denken en reageren op 1 cijfer maakt het wispelturig en lastig vol te houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik had het eerlijk gezegd zelfs doorgetrokken tot 1 sept.
Tijd zat om alles te weten te komen en een goed plan te maken.
Nu experimenteer je en neem je onnodig risico voor 16 schoolmomenten ofzo bij 2x pw.
Al die klagende ouders ook. Ik snap dat het zwaar is met werken erbij maar maak er gewoon her beste van.
Kost te veel en heeft een te grote uitwerking op de leraren.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef _I het volgende:
[..]
Je moet nu ook alles maar dan ook alles aanpassen, waarbij er maanden chaos en verwarring zijn geweest bij veel kinderen. Anderen hebben weer baat gehad bij het vele thuiswerken met hun ouders. Er moeten positieve kanten aan dit verhaal hebben gezeten, waar kinderen profijt van kunnen hebben.
Alles met haast open gooien vergooit die mogelijkheden. Een jaar vind ik ook prima. Liever een jaar uittrekken om dit goed en solide op te lossen, dan hap snap die kinderen een jaar verder te duwen.
Mee eens ja - en ik neem aan dat het plan van langer doorgaan in de zomervakantie ook van tafel is (geveegd)?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik had het eerlijk gezegd zelfs doorgetrokken tot 1 sept.
Tijd zat om alles te weten te komen en een goed plan te maken.
Nu experimenteer je en neem je onnodig risico voor 16 schoolmomenten ofzo bij 2x pw.
Lege winkelstraten en massale faillissementen is waar het naartoe gaat.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Retailtrends.nl
Benieuwd waar dit naartoe gaat zo..
Dat is nooit een serieus plan geweest. In elk geval niet om het klassikaal te doen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mee eens ja - en ik neem dat het plan van langer doorgaan in de zomervakantie ook van tafel is (geveegd)?
Ja, maar je mag gewoon naar buiten en kinderen mogen gewoon met elkaar spelen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. Voor kinderen zijn sociale contacten ook zeer belangrijk, naast het curriculum. In een paar weken versneld de theorie er online doordrukken, is niet hetzelfde als samen een schooljaar doormaken.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is natuurlijk niet echt een achterstand. Er is alleen een misgelopen deel van het opgelegde jaarlijkse curriculum, waarvan men verwacht dat scholen de kinderen bijbrengen in een schooljaar. En dat missen alle kinderen nu. Voor een deel is dat prima in te halen in het volgende schooljaar. Voor de kinderen waarvoor dat een probleem wordt, is doubleren een optie, maar dat zou echt niet voor ieder kind de oplossing zijn.
Dat sowieso, maar dat komt tevens door ondernemers die niet innovatief zijn (geweest) om hier mee om te gaan.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:35 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Lege winkelstraten en massale faillissementen is waar het naartoe gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |