Eerder zsm. IMOquote:Op zondag 3 mei 2020 23:16 schreef Lavenderr het volgende:
Langzaam maar zeker komt er versoepeling van de regels.
Mja, Denemarken heeft wat dat betreft slecht nieuws voor ons: https://www.nu.nl/coronav(...)geen-nieuwe-golf.ampquote:Op zondag 3 mei 2020 22:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk ook 1 juni. Experiment basisschool moet eerst. Komt daar geen stijging uit dan kan er meer open.
Gooi je alles tegelijk open en iets anders zorgt voor een stijging dan haalt iedereen zijn kinderen weer naar huis.
Wensdenken is dat we 0 doden halen aan deze ziekte.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is geen enkel cijfer dat erop duidt dat we probleemloos meer open kunnen gaan dan er nu gedaan wordt.
Eenieder die dat wel beweert doet aan misplaatst wensdenken. Of aan gokken.
quote:Op zondag 3 mei 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Ben benieuwd of dit goed of slecht nieuws is mocht dit zo zijn. Aan de ene kant stemt het vrij somber (slechts een beperkt aantal geïnfecteerden kunnen voor veel problemen zorgen), maar aan de andere kant betekent dit dat zolang iedereen zijn sociale kring klein houdt, problemen nooit heel groot kunnen worden.
Dus onderzoek wijst uit dat kinderen in dezelfde mate besmet worden dan andere leeftijdscategorieën?quote:The team found that 7% of close contacts younger than age 10 became infected — roughly the same as in the population overall. The work was first posted online as a preprint 27 March (http://doi.org/dpf9).
Ik maak me ook heel grote zorgen over de economie. Denk dat daar hele harde klappen gaan vallen terwijl het misschien niet eens nodig was. Dat is zuur.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wensdenken is dat we 0 doden halen aan deze ziekte.
Wensdenken is dat we met zn allen thuis zullen blijven tot er een medcijn/vaccin is.
Dan is de economie naar de klote en de samenleving stuk. Niet door het virus, maar door de uitbraak van angst.
Sensatie artikel, een dagje een paar nieuwe gevallen meer en men denkt dat het weer gaat knallen. Cijfers donderen naar beneden.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, Denemarken heeft wat dat betreft slecht nieuws voor ons: https://www.nu.nl/coronav(...)geen-nieuwe-golf.amp
Ik linkte em ook al eerder. Zijn zoveel onduidelijkheden nog over het virus.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, Denemarken heeft wat dat betreft slecht nieuws voor ons: https://www.nu.nl/coronav(...)geen-nieuwe-golf.amp
we hebben zoveel gehoord van het RIVM wat niet klopte, wanneer weet je dan het wel klopt wat ze zeggen?quote:Op zondag 3 mei 2020 23:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Dus onderzoek wijst uit dat kinderen in dezelfde mate besmet worden dan andere leeftijdscategorieën?
Ik hoor echter van het RIVM dat kinderen een kleine rol spelen in de verspreiding en het minder snel oplopen..
Wiskundig gekkenwerk dat contactonderzoek, zie hoeveel (zieken) zich nog dagelijks melden bij de gezondheidsinstellingen, dat geeft wel een beeld van hoeveel besmettingen er zijn.quote:Op zondag 3 mei 2020 22:31 schreef mark6791 het volgende:
Ik denk dat Rutte (en het RIVM) nog stiekem een tweede hoop heeft, naast het stapsgewijs opbouwen en monitoren.
We gaan nu langer door dan echt nodig is met de maatregelen, terwijl we de testcapaciteit ophogen. Hierdoor wordt hopelijk de besmettingsgraad zo laag, dat op korte termijn contact-tracing weer een optie is.
En met contact-tracing wordt het weer mogelijk de boel sneller (relatief) open te gooien, omdat dit sterk drukt op de R(0).
Als ik naar de grafieken kijk zie ik niet heel veel spannends gebeuren in Denemarken.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik linkte em ook al eerder. Zijn zoveel onduidelijkheden nog over het virus.
Vooral het asymptomatische aspect en hun rol in de verspreiding.
Ik heb dat liever eerst duidelijk voordat kinderen naar school worden gestuurd.
Maar goed, ik snap dat iedereen daar anders in staat.
Het RIVM zegt niet dat kinderen minder snel ziek worden. Maar dat kinderen slechts hele milde klachten krijgen en vooral het zelf amper verspreiden. Dus dit onderzoek is daar niet mee in tegenspraak.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[..]
Dus onderzoek wijst uit dat kinderen in dezelfde mate besmet worden dan andere leeftijdscategorieën?
Ik hoor echter van het RIVM dat kinderen een kleine rol spelen in de verspreiding en het minder snel oplopen..
Ik denk dat het OMT ook wel aanvoelt dat de tijd van better safe than sorry aan het aflopen is. We moeten toe naar het nemen van verantwoorde risico’s.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:46 schreef houdafstand het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van de OMT-bijeenkomst van morgen.
Contactberoepen: wel of geen mondkapjes? Wat is de uitkomst van het onderzoek van De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde (NVAB)?
Mondkapjes in het OV noodzakelijk? Ja of nee? Of eerst kijken of het werkt in Duitsland/België en pas over 2-3 weken conclusies trekken?
Krijgt Hugo de Jonge 'groen licht' om sommige verpleeghuizen op 11 mei weer te openen? Nienke NIeuwenhuizen van Verenso lijkt daar geen voorstander van te zijn en zij zit ook in het OMT.
Ik ook.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik maak me ook heel grote zorgen over de economie. Denk dat daar hele harde klappen gaan vallen terwijl het misschien niet eens nodig was. Dat is zuur.
Als de R0 50% stijgt in dunbevolkt Denemarken na het heropenen van de scholen is dat wel een reden om op zijn minst alert te zijn natuurlijk.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Als ik naar de grafieken kijk zie ik niet heel veel spannends gebeuren in Denemarken.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/
Wanneer komt de discussie op gang om risico groepen te isoleren?quote:Op zondag 3 mei 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het OMT ook wel aanvoelt dat de tijd van better safe than sorry aan het aflopen is. We moeten toe naar het nemen van verantwoorde risico’s.
Niet. Lijkt mij ook onaanvaardbaar. Hooguit als advies.quote:Op maandag 4 mei 2020 00:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wanneer komt de discussie op gang om risico groepen te isoleren?
Ik verwacht wel een enquête hoor, er komt echt wel een stevig onderzoek.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook.
Bedrijven failliet, werkloosheid, veel mensen in de schulden, executieverkopen, stress, zelfmoorden.. kinderen met schade.
Terwijl nu blijkt dat we niet naar acute besmettingen zitten te kijken, maar dat dit al veel langer rondwaardde. Wat iedereen al dacht, bevestigde frankrijk vandaag. Het was er al veeeeel langer.
En straks krijg je te horen dat het helemaal niet zo nodig was, maar de politiek zal altijd blijven zeggen dat ze voor 'de veiligheid' gingen.
Al die schade voor niets.
Wat betreft de "wel/geen neus- en mondbedekking in het OV"-discussie kunnen wij nog best 2 tot 3 weken wachten, toch? Eerst kijken of het in Duitsland, Spanje en België werkt. Daarna pas een beslissing nemen.quote:Op zondag 3 mei 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat het OMT ook wel aanvoelt dat de tijd van better safe than sorry aan het aflopen is. We moeten toe naar het nemen van verantwoorde risico’s.
twitter:op1npo twitterde op zondag 03-05-2020 om 23:19:47Burgemeester Femke Halsema vindt dat er helderder gesteld moet worden wat er van mensen verwacht wordt. ‘We vragen niet drie weken iets van mensen, maar een jaar of anderhalf jaar. Als er een doel in zicht is houden mensen het volgens mij langer vol.’ #Op1 https://t.co/gky1cnm5qG reageer retweet
Je moet een perspectief gaan bieden. Want de spanning loopt met de dag op. Dat merk je aan alles.quote:Op maandag 4 mei 2020 00:19 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Wat betreft de "wel/geen neus- en mondbedekking in het OV"-discussie kunnen wij nog best 2 tot 3 weken wachten, toch? Eerst kijken of het in Duitsland, Spanje en België werkt. Daarna pas een beslissing nemen.
Duitsland: recentelijk ingevoerd
België: 4 mei
Frankrijk: 11 mei
Spanje: 11 mei
Als er geen gekke dingen gebeuren in Duitsland, België, Frankrijk, Spanje en New York, dan kunnen wij de "1,5m afstand"-regel wellicht op bepaalde plekken (het OV, theaters/bioscopen, vliegtuigen, etc.) per 1 juni afschaffen. Wat dat betreft kan Rutte misschien al wel perspectief bieden: "verdere versoepeling per 1 juni i.c.m. mond- en neusbedekking, mits..."
Ik denk persoonlijk dat handhygiëne het belangrijkst is (i.c.m. de regel 'bij klachten blijf je thuis'), dus ik hoop dat vooral wordt ingezet wordt op "handen wassen, handen wassen en handen wassen".
Want hoeveel Nederlanders wassen daadwerkelijk eerst hun handen, voordat zij een boterham/stuk fruit/snoepje/chips/chocola/koekje/bitterbal/stuk pizza/etc. eten?
Nou ja dat dus. En schets ook de tussendoelen en tussenstappen.quote:Op maandag 4 mei 2020 00:28 schreef houdafstand het volgende:
twitter:op1npo twitterde op zondag 03-05-2020 om 23:19:47Burgemeester Femke Halsema vindt dat er helderder gesteld moet worden wat er van mensen verwacht wordt. ‘We vragen niet drie weken iets van mensen, maar een jaar of anderhalf jaar. Als er een doel in zicht is houden mensen het volgens mij langer vol.’ #Op1 https://t.co/gky1cnm5qG reageer retweet
Jij wil dat ze dichtblijven? Of wat zeg je nu?quote:Op zondag 3 mei 2020 22:41 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dit dus. Alles open maar alleen voor noodzakelijke boodschappen. Een nieuwe broek, ketting of een zak snoep etc zijn natuurlijk nooit noodzakelijk. Komt vooral over als we laten ze open gaan om ze geen steun te hoeven bieden. Maar wel ze het van alle kanten moeilijk maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |