quote:Op zondag 3 mei 2020 21:20 schreef _I het volgende:
Pick of the coronavirus papers: Immune system shows abnormal response to COVID-19
Nature wades through the literature on COVID-19 so you don’t have to.
Fresh findings about SARS-CoV-2 and the disease it causes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NatureBen benieuwd of dit goed of slecht nieuws is mocht dit zo zijn. Aan de ene kant stemt het vrij somber (slechts een beperkt aantal geïnfecteerden kunnen voor veel problemen zorgen), maar aan de andere kant betekent dit dat zolang iedereen zijn sociale kring klein houdt, problemen nooit heel groot kunnen worden.quote:The researchers also found that just 9% of original cases were responsible for 80% of infections detected in close contacts. Such ‘superspreading’ events could lead to “large COVID-19 clusters”, the authors write.
Denk goed nieuws. Dat betekent dat slechts enkele mensen enorm besmettelijk zijn, de rest niet zo.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Ben benieuwd of dit goed of slecht nieuws is mocht dit zo zijn. Aan de ene kant stemt het vrij somber (slechts een beperkt aantal geïnfecteerden kunnen voor veel problemen zorgen), maar aan de andere kant betekent dit dat zolang iedereen zijn sociale kring klein houdt, problemen nooit heel groot kunnen worden.
En hoe denk je er dan precies over? Want uit het artikel komt niet echt een standpunt naar voren vind ik.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:21 schreef BoerHagenees het volgende:
Dit artikel verwoordt precies zoals ik er over denk:https://www.nrc.nl/nieuws(...)nkelstraten-a3998603
Kijk is even op foodlog . Google wie zit er in het MITquote:Op zondag 3 mei 2020 21:18 schreef _I het volgende:
[..]
Er werd gesproken over een IMT dat naast het OMT opgericht zou worden. Vroeg me af of deze groep aan die definitie moest voldoen. Maar je weet het niet, merk ik. Geen probleem.
Dat zou grote onzin zijn en alleen maar machtsvertoon. Gommers deze week vertelde dat het drukke paasweekend van paar weken geleden geen effect had. Niets van gezien.quote:Op zondag 3 mei 2020 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel mooi dat al die shoppers van afgelopen weekend het lekker verpesten qua verdere versoepeling de komende tijd (op dat gebied). Bedankt allemaal
Nee, al zou je dat wel willen volgens mij.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:16 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
En dat wil je dus voorkomen.
En daarom blijven we het komende jaar lekker met z'n allen thuis, ook tijdens de zomervakantie.
En wellicht volgend jaar ook nog.
- horeca moet failliet om solidair te blijvenquote:Op zondag 3 mei 2020 21:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En hoe denk je er dan precies over? Want uit het artikel komt niet echt een standpunt naar voren vind ik.
Kan ik niet openen.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:29 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Kijk is even op foodlog . Google wie zit er in het MIT
Grappig zie daar ook Claudia de Brij????
Uhh ze komt niet eens met een mening maar citeert de meningen van 2 burgemeesters.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:21 schreef BoerHagenees het volgende:
Dit artikel verwoordt precies zoals ik er over denk:https://www.nrc.nl/nieuws(...)nkelstraten-a3998603
ben ik met jou eens, dit zijn mogelijke stappen die we moeten nemen.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
- horeca moet failliet om solidair te blijven
- maatregelen verzwaren en als einddatum hiervan op zijn vroegst in de zomer van 2025
- mensen die zich niet aan de maatregelen houden eerst een boete van 10.000 euro, bij tweede misstap levenslang
In a nutshell is dat het wel denk ik.
Denk dat ik het zo goed s a menvat
Volgens mij was Wirelessmouse licht sarcastisch.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ben ik met jou eens, dit zijn mogelijke stappen die we moeten nemen.
Oh ik denk het niet. Het RIVM doet aan gedragswetenschappelijk onderzoek en wordt daarbij door die groep ondersteund:quote:Op zondag 3 mei 2020 21:18 schreef _I het volgende:
[..]
Er werd gesproken over een IMT dat naast het OMT opgericht zou worden. Vroeg me af of deze groep aan die definitie moest voldoen. Maar je weet het niet, merk ik. Geen probleem.
Het heeft niets te maken met het "IMT".quote:Het onderzoek richt zich op de impact van communicatie en beleid tijdens de pandemie op kennis, houding, gedrag en kijkt daarbij tevens naar de omgeving waarin preventief gedrag verwacht wordt. Tevens wordt onderzocht hoe de bevolking ervoor staat (fysiek, psychisch en sociaal) en hoe dat zich ontwikkelt door de tijd onder invloed van corona en COVID-19. Hierbij verkent het RIVM ook de effecten van beleidsmaatregelen op psychologie, gedrag en maatschappij op langere termijn. Denk aan eenzaamheid, leefstijl, maar ook mentale gezondheid en drugs- en alcoholgebruik.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/gedrag
Maar kunnen die instanties op zeer korte termijn volwaardige adviezen uitbrengen zoals ze dat normaliter doen? De kracht van het OMT is juist dat het vooral o.b.v. van expertise gaat en geen volledige wetenschappelijke onderbouwing meekrijgt.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:36 schreef houdafstand het volgende:
Sowieso is het nog maar de vraag of er een "IMT" (een wens van Gert-Jan Seegers van de ChristenUnie) komt. Rutte staat er niet om te springen, omdat de regering eigenlijk al best veel adviseurs heeft (op de ministeries, en via de SER, het SCP, het CPB, de WRR, etc.)
https://www.foodlog.nl/ar(...)-we-nou-met-de-land/quote:
Ik twijfelde nog of ik je posts serieus moest nemen; je maakt het wel makkelijk zoquote:Op zondag 3 mei 2020 21:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ben ik met jou eens, dit zijn mogelijke stappen die we moeten nemen.
Goede samenvatting ja.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
- horeca moet failliet om solidair te blijven
- maatregelen verzwaren en als einddatum hiervan op zijn vroegst in de zomer van 2025
- mensen die zich niet aan de maatregelen houden eerst een boete van 10.000 euro, bij tweede misstap levenslang
In a nutshell is dat het wel denk ik.
Denk dat ik het zo goed samenvat
Er is ook geen enkele reden om niet wat extra te versoepelen, maar Rutte is daar veel te bang voor, dus maak je geen illusies. De ''eisen'' om te kunnen versoepelen veranderen ook telkens. Eerst 1000 mensen op de IC, toen 700, nu nog minder. Dan hangt het opeens af van het reproductie getal. Dat dat een onbepaalde tijd onder de 1 moet blijven, etc. Ze dekken zichzelf goed in. Rutte geniet van de macht die hij nu heeft volgens mij, maar dat is uiteraard een aanname. Ging totaal niet in op de verlangens van de tweede kamer om ook naar economen e.d. te luisteren; hij verschuilt zich enkel achter het RIVM, omdat hij weet dat die toch wel voorzichtigheid aanraden.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zou grote onzin zijn en alleen maar machtsvertoon. Gommers deze week vertelde dat het drukke paasweekend van paar weken geleden geen effect had. Niets van gezien.
Waarom zou dit wel effect hebben dan? Waarom zouden we nog langer 'thuis moeten blijven'? Puur om markie's machttrip te strelen?
De piek is weg, de ic's stromen leeg, normale zorg wordt weer opgepakt. Openen die hap.
De enige die nog wil dat alles dicht blijft is mark zelf. Het volk is er wel klaar mee.
Is ook veel beter.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:21 schreef BoerHagenees het volgende:
Ah, bon.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:36 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Oh ik denk het niet. Het RIVM doet aan gedragswetenschappelijk onderzoek en wordt daarbij door die groep ondersteund:
[..]
Het heeft niets te maken met het "IMT".
Sowieso is het nog maar de vraag of er een "IMT" (een wens van Gert-Jan Seegers van de ChristenUnie) komt. Rutte staat er niet om te springen, omdat de regering eigenlijk al best veel adviseurs heeft (op de ministeries, en via de SER, het SCP, het CPB, de WRR, etc.).
En we hebben toppers als Hoekstra, Wiebes en Koolmees, met best veel ervaring.
Haha, kan de tekst niet lezen. Moet inloggen.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:39 schreef Solingjan het volgende:
[..]
https://www.foodlog.nl/ar(...)-we-nou-met-de-land/
Is een groot politiek spelletje
Het is een VVD'er, geen communist. Die gaat echt niet voor zijn plezier ondernemers zitten pesten, want dat is zijn achterban.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Rutte geniet van de macht die hij nu heeft volgens mij, maar dat is uiteraard een aanname.
Ik denk het wel. Jet Bussemaker van de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving was te zien bij Buitenhof vandaag.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar kunnen die instanties op zeer korte termijn volwaardige adviezen uitbrengen zoals ze dat normaliter doen? De kracht van het OMT is juist dat het vooral o.b.v. van expertise gaat en geen volledige wetenschappelijke onderbouwing meekrijgt.
Ik heb het niet over of-of, maar en-en.
Niet voor lang dan als hij zo doorgaat met z'n ''hou vol'' speeches, zonder enige verwijzing naar lange termijn plannen.quote:Op zondag 3 mei 2020 21:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een VVD'er, geen communist. Die gaat echt niet voor zijn plezier ondernemers zitten pesten, want dat is zijn achterban.
Dus mark luistert niet naar een democratische stem uit de kamer?quote:Op zondag 3 mei 2020 21:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik twijfelde nog of ik je posts serieus moest nemen; je maakt het wel makkelijk zo
[..]
Goede samenvatting ja.
[..]
Er is ook geen enkele reden om niet wat extra te versoepelen, maar Rutte is daar veel te bang voor, dus maak je geen illusies. De ''eisen'' om te kunnen versoepelen veranderen ook telkens. Eerst 1000 mensen op de IC, toen 700, nu nog minder. Dan hangt het opeens af van het reproductie getal. Dat dat een onbepaalde tijd onder de 1 moet blijven, etc. Ze dekken zichzelf goed in. Rutte geniet van de macht die hij nu heeft volgens mij, maar dat is uiteraard een aanname. Ging totaal niet in op de verlangens van de tweede kamer om ook naar economen e.d. te luisteren; hij verschuilt zich enkel achter het RIVM, omdat hij weet dat die toch wel voorzichtigheid aanraden.
Hij is overigens niet de enige die verlengen prima vind hoor; kijk alleen maar in dit topic.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |