En dat zijn dan alleen nog de bekende gevallen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
Rusland wel echt een drama momenteel zeg, weer ruim meer dan 10.000 besmettingen erbij vandaag.
Snap ik, maar er ontbreekt in het algemeen gewoon onduidelijkheid v.w.b. de toekomst.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:45 schreef _I het volgende:
[..]
Dat is horeca en daar gelden regels voor.
Maar je zou wel kunnen kijken voor zaken als bruiloften en begrafenissen in hoeverre dingen wel mogelijk zijn in de buitenlucht. En/of met aangepaste regels.
Uitzonderingen hou je altijd. Pas als je heldere doelen stelt met randvoorwaarden komen die dingen naar boven. Nu lijkt het alsof dingen even verschuiven, hoewel sommige zaken echt niet meer gaan komen als we zo doorbabbelen.
Lopen die niet gewoon een x weken achter op ons/rest van Europa?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
Rusland wel echt een drama momenteel zeg, weer ruim meer dan 10.000 besmettingen erbij vandaag.
Dit betrof natuurlijk wel de oudere jongeren.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh voor buiten voetballen/basketballen wordt je ook aangepakt hoor:
https://www.ad.nl/den-haa(...)olderplein~ae2c03a0/
https://www.bndestem.nl/o(...)ps://www.google.com/
Eens. Helaas is het natuurlijk wel zo dat niet iedereen die aandacht heeft gekregen. Zou prettig zijn als men de tijd had iedereen gelijk te trekken qua kennis, opvang te kunnen zijn voor vitale beroepen en zij die het nodig hebben, maar ook nog de ruimte kunnen laten voor ouders die hun kinderen niet weg willen geven op dit moment.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind die achterstanden ook gelul.
Het toont meer aan hoe debiel gehaast we leven en de obsessie met presteren.
Ik vind het zielig voor kinderen in een slechte thuissituatie of omdat ze hun vriendjes niet kunnen zien.
Maar qua onoverbrugbare achterstanden vind ik het overdreven. Als je zelf een beetje helpt en goede gewoontes aan leert komen ze al een heel eind.
Katholieke liedjes zingen of een bloem vouwen is tijdverspilling voor een kind van 5 imo. Oefenen met schrijven, lezen rekenen hebben ze meer aan. Wat 1 op 1 begeleiding erbij en je ziet echt progressie.
Nu doet mijn vriendin wel nog die teken/knutsel dingen erbij voor de balans.
Yep. Of je nou extreme lockdowns doet of niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lopen die niet gewoon een x weken achter op ons/rest van Europa?
Je ziet eigenlijk overal hetzelfde: het bouwt langzaam op, dan is er een korte periode met een enorme explosie en vervolgens vlakt het af of daalt gestaag.
Dat is wat me het meeste stoort momenteel; die onduidelijkheid. Kijk, persoonlijk vind ik dat er heel wat versoepeld kan worden, maar ik zou willen dat ze op z’n minst eens een keer wat lange termijn uitspraken gaan doen. Iets van een exit strategie. Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel. Scholen deels openen was een enorm kleine stap, en die ging zelfs pas weken later in. Wat ook de reden gaat zijn waarom ze gewoon weer gaan verlengen mid mei. ‘Ja, eerst even afwachten hoor’. Bevolking heeft perspectief nodig. Anders worden mensen het echt zat en juist dan loop je het risico op een nieuwe ongecontroleerde piek.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:39 schreef _I het volgende:
[..]
Het geldt voor alles.
We weten nu ook al wel dat er tussen 1 sep en 31 dec ook geen festivals en grote bijeenkomsten zullen zijn. Die kunnen nu dus ook wel met zekerheid te horen krijgen dat het niet gaat gebeuren.
Mocht het eerder open kunnen, dan kan je dit altijd wijzigen. Maar onder de huidige aannames weet je al veel meer dan er nu is gecommuniceerd idd.
Ja is verder ook niet het meest interessante onderwerp, maar dat gaat ook verder dan louter horeca:quote:Op maandag 4 mei 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tot max 30 man wellicht. Maar Turkse bruiloften met 500 man moet je niet willen nee.
Die inkomsten komen het jaar erop wel.
Wat te denken van sportverenigingen? Als er in het najaar nog steeds geen wedstrijden zijn of kantines open kunnen, kun je die allemaal wel opdoeken. Of gaat de overheid dan ook bijspringen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Snap ik, maar er ontbreekt in het algemeen gewoon onduidelijkheid v.w.b. de toekomst.
Yep, ook zo'n groep inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat te denken van sportverenigingen? Als er in het najaar nog steeds geen wedstrijden zijn of kantines open kunnen, kun je die allemaal wel opdoeken. Of gaat de overheid dan ook bijspringen.
Daarom was een breed maatschappelijk debat per categorie van de economie ook beter geweest in de afgelopen maanden, dan elke dag de cijfers te bespreken.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Snap ik, maar er ontbreekt in het algemeen gewoon onduidelijkheid v.w.b. de toekomst.
De overheid springt al bij, vorige week nog een aanvullende injectie van 110 miljoen in de breedtesport. Dat is een positief signaal mocht heropening nog langer op zich laten wachten.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat te denken van sportverenigingen? Als er in het najaar nog steeds geen wedstrijden zijn of kantines open kunnen, kun je die allemaal wel opdoeken. Of gaat de overheid dan ook bijspringen.
Het zou anderzins ook iets op kunnen lossen als het feit dat veel kinderen in de zomervakantie het geleerde weer voor een (groot) deel vergeten en het nieuwe schooljaar moeten starten met herhaling van de stof van het voorgaande jaar. Als het schooljaar gelijk zou zijn aan het kalenderjaar kun je na de zomervakantie even herhalen wat je als laatste gedaan hebt en doorgaan met de rest van de stof. Waardoor ze na de kerstvakantie met de laatste nieuwe stof van het oude schooljaar zouden kunnen beginnen aan het nieuwe.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de historische reden inderdaad, maar daar zijn met de tijd wel wat pedagogische argumenten bij gekomen.
In de kern komt het erop neer dat een schooljaar wel degelijk een afgerond geheel is, waarin je toewerkt naar een climax. Na die climax komt de welverdiende beloning: de grote vakantie. En aangezien ik er niet vanuit ga dat het een onderdeel van het plan is om zes weken grote vakantie in december/januari te gaan plannen, kun je het einde van het lesjaar niet zomaar loskoppelen van de zomer. Het zou er namelijk voor veel leerlingen (en leraren) voor zorgen dat je niet echt gerust de zomervakantie in kan, want het schooljaar is nog niet afgelopen.
Waar troll ik?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien moet jij gewoon stoppen met trollen.
Vitamine D3 is niet de oplossing. Vitamine D3 helpt wel je cellen te versterken als afweermechanisme tegen het coved-19 virus.quote:Op maandag 4 mei 2020 08:46 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
Onderzoeken naar het vitamine D tekort in patiënten met Covid en een onderzoek naar de werking van Vitamine D op trombose.
Ben benieuwd of hier iets uitkomt. Als vitamine D tekort echt zo'n grote factor kan zijn in de ernst van het verloop, zou de oplossing goedkoop en simpel zijn.
Los daarvan is het mijn inziens ook niet de meest handige aanpak om branches te laten nadenken over mogelijkheden zonder ze perspectief te bieden.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:52 schreef _I het volgende:
[..]
Daarom was een breed maatschappelijk debat per categorie van de economie ook beter geweest in de afgelopen maanden, dan elke dag de cijfers te bespreken.
Men accepteerde al vrij snel dat er een nieuw normaal zou komen. Gek genoeg wordt er maar weinig invulling aangegeven. Het zijn vooral beperkingen waar men over praat. Je kan het wel aan de ondernemer zelf over laten, maar had liever iets meer perspectief gezien dan plexiglas overal en 1,5 meter afstand.
Daarom zijn ze nu in Frankrijk en Spanje speurhonden aan het trainen voor het opsporen van personen die corona hebben. Honden die al getraind waren explosieven e.d. op te sporen, worden nu getraind . Ik vraag me wel af - ze moeten buisjes met een soort tampon die 10 minuten onder de arm van een coronapatiënt heeft gezeten aanwijzen- hoeveel risico die honden zelf lopen. Ze steken hun neus regelrecht in materiaal met virus.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:18 schreef _I het volgende:
[..]
Die gok doen ze idd. Maar dat lijkt mij enorm overmoedig.
Als kinderen weinig verschijnselen geven, zullen daar de indicatoren niet opspelen. Het zullen dan eerder ouders zijn die ziek worden. Ook die zullen weinig tot geen last ondervinden. Het probleem zal zich pas weer echt uiten als de opleving aankomt in de verzorgingstehuizen en andere plekken waar zwakkeren bijeenkomen.
Dan ben je al weer veel te laat. Het ding is juist dat kinderen zo weinig meetbare reacties geven, waardoor het langer duurt voor je doorhebt dat de verspreiding alweer opspeelt.
Ah, kijk. Das mooi!quote:Op maandag 4 mei 2020 10:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De overheid springt al bij, vorige week nog een aanvullende injectie van 110 miljoen in de breedtesport. Dat is een positief signaal mocht heropening nog langer op zich laten wachten.
Helemaal eens. Het is allemaal holle retoriek.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wat me het meeste stoort momenteel; die onduidelijkheid. Kijk, persoonlijk vind ik dat er heel wat versoepeld kan worden, maar ik zou willen dat ze op z’n minst eens een keer wat lange termijn uitspraken gaan doen. Iets van een exit strategie. Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel. Scholen deels openen was een enorm kleine stap, en die ging zelfs pas weken later in. Wat ook de reden gaat zijn waarom ze gewoon weer gaan verlengen mid mei. ‘Ja, eerst even afwachten hoor’. Bevolking heeft perspectief nodig. Anders worden mensen het echt zat en juist dan loop je het risico op een nieuwe ongecontroleerde piek.
Dat is inhoudelijk precies wat er nu ook gebeurt, alleen kunnen de kinderen in de zomervakantie de school volledig achter zich laten en (voor zover mogelijk binnen de gezinssituatie) geheel tot rust komen. Het vorige schooljaar is immers afgerond, alles is af en in augustus kun je weer met een schone lei beginnen. Dat werkt niet als de zomer halverwege het schooljaar valt.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zou anderzins ook iets op kunnen lossen als het feit dat veel kinderen in de zomervakantie het geleerde weer voor een (groot) deel vergeten en het nieuwe schooljaar moeten starten met herhaling van de stof van het voorgaande jaar. Als het schooljaar gelijk zou zijn aan het kalenderjaar kun je na de zomervakantie even herhalen wat je als laatste gedaan hebt en doorgaan met de rest van de stof. Waardoor ze na de kerstvakantie met de laatste nieuwe stof van het oude schooljaar zouden kunnen beginnen aan het nieuwe.
Ik noem maar wat, he. Het is ook een kwestie van anders tegen zaken aan durven kijken, denk ik. Flexibel durven zijn.
Nou maakt het voor ons niet zo veel uit. Onze dochter heeft een prima stel hersens en zal het allemaal prima kunnen behappen, hoe het ook zal lopen.
Solidariteit kent inderdaad grenzen, als er niet snel versoepeld wordt betekent dat het einde.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat je daar sowieso nog geen uitspraken over kunt doen nu / komende maanden.quote:
Het is geen holle retoriek. Dat er een groep mensen is die niet tegen onduidelijkheid kan, heeft de MinPres natuurlijk niet zoveel boodschap aan. Er is gewoon nog veel onduidelijk en dat zal nog wel even zo blijven.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:56 schreef _I het volgende:
[..]
Helemaal eens. Het is allemaal holle retoriek.
Is dat nieuwe normaal het gebruik van mondkapjes, technologie, nooit meer een hossende menigte, ... En gokken we op een vaccin, op een tijdspad van 18-24 maanden of is het nieuwe normaal voor altijd.
Kan er ook zeer weinig mee.
Ik ben benieuwd hoe Rutte zelf aankijkt tegen de houdbaarheid van zijn verhaal. Het is geen domme jongen, hij zal toch zelf ook wel in de gaten krijgen dat hij de elfde toch echt met iets anders moet komen. Zelfs als hij alles laat zoals het is dan zal hij toch echt een andere toon moeten kiezen.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |