Het zou al schelen als je stopt te denken dat dit 'nieuwe normaal' wordt gebracht als een soort machtsmisbruik door Rutte en co. Het heeft gewoon te maken met bewustwording omtrent hygiëne, persoonlijke ruimte en de massaliteit van onze samenleving. Dat wordt het nieuwe normaal en daar is niks mis mee.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zou het prima het nieuwe normaal kunnen noemen als hij er wel bij zou zeggen dat het een tijdelijk nieuw normaal gaat zijn; totdat de situatie stabiel is.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Ik denk het ookquote:Op maandag 4 mei 2020 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dat vind ik een prima oplossing.
Ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen praten.
Weet ook niet wat te vinden van zo'n voucher, qua nut dan. Ik zal allicht wel twee dagen langer verblijven en er dus meer geld opdoen. Aangezien er geen buitenlanders zijn plek zat dus voor de hoteliers maakt het ook niet uit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, geen idee of mensen wel op vakantie willen gaan naar het buitenland. En of ze wel NL'rs willen hebben tegen die tijd.
Zonder horeca is er weinig mogelijk, dus zal daar ook wat ruimte in gemaakt moeten worden.
Hm, zo'n voucher. Weet nog niet wat ik daarvan moet denken.
Thanks!quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Als toevoeging @:_I
Griekenland gaat winkels openen één deze dagen openen waarbij er steeds meer opengaat tot op 19 mei de reisban tussen verschillende regio's en eilanden opgeheven wordt en op 1 juni ook de hotels die het gehele jaar werken weer opengaan. De kleinschalige hotelletjes die puur gemaakt zijn om te profiteren van de buitenlanders in het zomerseizoen mogen pas op 1 juli weer open.
Maskers binnen publieke gelegenheden en het OV verplicht, net als de anderhalve meter afstand. Buitenlanders voorlopig nog niet welkom, mogelijk pas vanaf 1 juli zelfs. Zijn wel in overleg met Bulgarije om de grens tussen Griekenland en Bulgarije wel open te stellen omdat veel Bulgaren een tweede huis in Griekenland hebben en de maatregels en besmettingen relatief gelijk zijn tussen de twee landen.
50 jongeren bijeen ja, dat is ook wel wat overdreven in deze tijd..quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh voor buiten voetballen/basketballen wordt je ook aangepakt hoor:
https://www.ad.nl/den-haa(...)olderplein~ae2c03a0/
https://www.bndestem.nl/o(...)ps://www.google.com/
Bewustwording van hygiëne is wat anders dan alle 1,5 meter maatregelen overal actief te houden als er een vaccin is. Als de enige verandering is dat mensen vaker hun handen wassen en wat minder handen schudden dan is er niks mis mee nee, maar 1,5 meter samenleving in stand houden gaat gewoon te ver. Gaan er alleen maar nog meer bedrijven failliet omdat er opeens veel minder omzet is.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou al schelen als je stopt te denken dat dit 'nieuwe normaal' wordt gebracht als een soort machtsmisbruik door Rutte en co. Het heeft gewoon te maken met bewustwording omtrent hygiëne, persoonlijke ruimte en de massaliteit van onze samenleving. Dat wordt het nieuwe normaal en daar is niks mis mee.
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef _I het volgende:
[..]
Thanks!
Corona in het Buitenland
Elk land heeft eigen regels. Zal mij benieuwen hoe dit effect gaat hebben.
Nee hoor. Aangeven dat het tot die datum niet kan zorgt ervoor dat iedereen weet waar ze in ieder geval aan toe zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Ik dacht juist dat je bedoelde dat het noemen van dat soort data niet wenselijk is (deadlines die niet haalbaar zijn) en dat de overheid helemaal geen data moet noemen.
Bedrijven/branches hoeven van mij niet per se stuk of failliet, maar bij dit soort oplossingen krijg ik altijd een beetje jeuk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Weet ook niet wat te vinden van zo'n voucher, qua nut dan. Ik zal allicht wel twee dagen langer verblijven en er dus meer geld opdoen. Aangezien er geen buitenlanders zijn plek zat dus voor de hoteliers maakt het ook niet uit.
President heeft vanmorgen aangegeven dat terrassen in principe direct open mogen maar dat de reisban tot en met de 6e mei blijven bestaan. Het is dat niet ijskoud is anders had ik straks een pint gaan drinkenHoe dan ook, horeca gaat sowieso mogelijk zijn, of je nu in Griekenland, Turkije of Bulgarije op vakantie gaat. Alleen ja, voorlopig dus nog verboden voor Nederlanders en mocht je toevallig een Duitser of Belg zijn in alle landen eerst nog een verplichte quarantaine van twee weken dus dan zit je vakantie er ook al min of meer op
Check, helemaal mee eens.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Aangeven dat het tot die datum niet kan zorgt ervoor dat iedereen weet waar ze in ieder geval aan toe zijn.
Verder vind ik het mooi dat sportverenigingen veel ruimte krijgen om zelf invulling te geven aan het langzaam weer opstarten van hun activiteiten.
Als de overheid een datum in de verre toekomst zou noemen waarin het wel weer mogelijk zou zijn om wedstrijden te houden dan zou dat alleen maar frustraties zorgen wanneer die datum vrijwel zeker meerdere keren niet gehaald word.
Dat gaat gewoon plaatsvinden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.
Maar die hielden toch alles onder de pet volgens de NOS?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
Rusland wel echt een drama momenteel zeg, weer ruim meer dan 10.000 besmettingen erbij vandaag.
2 weken voor je vakantie ziek melden, nee baas, kan echt niet komen, zit jn quarantaine, corona en shit, jeweetzelf, en dan je 1ste dag vakantie beter melden en genieten..quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Alleen ja, voorlopig dus nog verboden voor Nederlanders en mocht je toevallig een Duitser of Belg zijn in alle landen eerst nog een verplichte quarantaine van twee weken dus dan zit je vakantie er ook al min of meer op
quote:Op maandag 4 mei 2020 11:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar die hielden toch alles onder de pet volgens de NOS?
https://nos.nl/collectie/(...)-andere-landen-helptquote:Rusland exporteert goodwill, terwijl er meer en meer berichten doorsijpelen dat tal van ziekenhuizen in eigen land de strijd tegen het coronavirus dreigen te verliezen door gebrek aan van alles en nog wat.
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!quote:Op maandag 4 mei 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:
Volgens mij gaat het meer om het selecteren wel/niet besmet wanneer je geen symptomen hebt.
Echt blij dat we hier in Nederland gewoon vrij soepel zijn. Frankrijk begint een steeds enger land te worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!
Safety by repression.
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-andere-landen-helpt
In feite niet heel veel anders dan wanneer je temperatuur moet laten meten voordat je het vliegtuig instapt.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!
Safety by repression.
Zolang het op basis van vrijwilligheid gebeurd is het mooi. Maar als ik een dure reis gekocht zou hebben en ik krijg vouchers die waardeloos worden als het reisbureau failliet gaat dan zou ik daartegen in verweer komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:30 schreef _I het volgende:
[..]
Bedrijven/branches hoeven van mij niet per se stuk of failliet, maar bij dit soort oplossingen krijg ik altijd een beetje jeuk.
Waarom geen theaterbonnen, bonnen voor de kapper, iedereen 5 nieuwe nagels.. Het is uitgesteld geld naar branches die hun omzet niet in kunnen halen. Dus als je die bon gaat gebruiken, betaal je alsnog niets. Je geeft alleen geld uit in een ander gebied.
Maar heb er 3 seconden over nagedacht, dus kan niet zeggen dat ik er echt iets van vind.
Als het deze zomer niet kan, waarom onder gelijke omstandigheden dan wel volgende zomer?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.
Onze cijfers kloppen ook gewoon niet hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.
Dat is een drama. Want de cijfers die we daar nu van krijgen kloppen niet.
Iddquote:Op maandag 4 mei 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Onze cijfers kloppen ook gewoon niet hoor.
Ik snap dat je dat hoopt, maar realistisch is het niet.quote:
Die in Nederland ook niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.
Dat is een drama. Want de cijfers die we daar nu van krijgen kloppen niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |