Het zou al schelen als je stopt te denken dat dit 'nieuwe normaal' wordt gebracht als een soort machtsmisbruik door Rutte en co. Het heeft gewoon te maken met bewustwording omtrent hygiëne, persoonlijke ruimte en de massaliteit van onze samenleving. Dat wordt het nieuwe normaal en daar is niks mis mee.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zou het prima het nieuwe normaal kunnen noemen als hij er wel bij zou zeggen dat het een tijdelijk nieuw normaal gaat zijn; totdat de situatie stabiel is.
Maar ik snap wat je bedoeld.
Ik denk het ookquote:Op maandag 4 mei 2020 11:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dat vind ik een prima oplossing.
Ik geloof dat we een beetje langs elkaar heen praten.
Weet ook niet wat te vinden van zo'n voucher, qua nut dan. Ik zal allicht wel twee dagen langer verblijven en er dus meer geld opdoen. Aangezien er geen buitenlanders zijn plek zat dus voor de hoteliers maakt het ook niet uit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef _I het volgende:
[..]
Tja, geen idee of mensen wel op vakantie willen gaan naar het buitenland. En of ze wel NL'rs willen hebben tegen die tijd.
Zonder horeca is er weinig mogelijk, dus zal daar ook wat ruimte in gemaakt moeten worden.
Hm, zo'n voucher. Weet nog niet wat ik daarvan moet denken.
Thanks!quote:Op maandag 4 mei 2020 11:20 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Als toevoeging @:_I
Griekenland gaat winkels openen één deze dagen openen waarbij er steeds meer opengaat tot op 19 mei de reisban tussen verschillende regio's en eilanden opgeheven wordt en op 1 juni ook de hotels die het gehele jaar werken weer opengaan. De kleinschalige hotelletjes die puur gemaakt zijn om te profiteren van de buitenlanders in het zomerseizoen mogen pas op 1 juli weer open.
Maskers binnen publieke gelegenheden en het OV verplicht, net als de anderhalve meter afstand. Buitenlanders voorlopig nog niet welkom, mogelijk pas vanaf 1 juli zelfs. Zijn wel in overleg met Bulgarije om de grens tussen Griekenland en Bulgarije wel open te stellen omdat veel Bulgaren een tweede huis in Griekenland hebben en de maatregels en besmettingen relatief gelijk zijn tussen de twee landen.
50 jongeren bijeen ja, dat is ook wel wat overdreven in deze tijd..quote:Op maandag 4 mei 2020 10:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh voor buiten voetballen/basketballen wordt je ook aangepakt hoor:
https://www.ad.nl/den-haa(...)olderplein~ae2c03a0/
https://www.bndestem.nl/o(...)ps://www.google.com/
Bewustwording van hygiëne is wat anders dan alle 1,5 meter maatregelen overal actief te houden als er een vaccin is. Als de enige verandering is dat mensen vaker hun handen wassen en wat minder handen schudden dan is er niks mis mee nee, maar 1,5 meter samenleving in stand houden gaat gewoon te ver. Gaan er alleen maar nog meer bedrijven failliet omdat er opeens veel minder omzet is.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou al schelen als je stopt te denken dat dit 'nieuwe normaal' wordt gebracht als een soort machtsmisbruik door Rutte en co. Het heeft gewoon te maken met bewustwording omtrent hygiëne, persoonlijke ruimte en de massaliteit van onze samenleving. Dat wordt het nieuwe normaal en daar is niks mis mee.
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef _I het volgende:
[..]
Thanks!
Corona in het Buitenland
Elk land heeft eigen regels. Zal mij benieuwen hoe dit effect gaat hebben.
Nee hoor. Aangeven dat het tot die datum niet kan zorgt ervoor dat iedereen weet waar ze in ieder geval aan toe zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Ik dacht juist dat je bedoelde dat het noemen van dat soort data niet wenselijk is (deadlines die niet haalbaar zijn) en dat de overheid helemaal geen data moet noemen.
Bedrijven/branches hoeven van mij niet per se stuk of failliet, maar bij dit soort oplossingen krijg ik altijd een beetje jeuk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Weet ook niet wat te vinden van zo'n voucher, qua nut dan. Ik zal allicht wel twee dagen langer verblijven en er dus meer geld opdoen. Aangezien er geen buitenlanders zijn plek zat dus voor de hoteliers maakt het ook niet uit.
President heeft vanmorgen aangegeven dat terrassen in principe direct open mogen maar dat de reisban tot en met de 6e mei blijven bestaan. Het is dat niet ijskoud is anders had ik straks een pint gaan drinkenHoe dan ook, horeca gaat sowieso mogelijk zijn, of je nu in Griekenland, Turkije of Bulgarije op vakantie gaat. Alleen ja, voorlopig dus nog verboden voor Nederlanders en mocht je toevallig een Duitser of Belg zijn in alle landen eerst nog een verplichte quarantaine van twee weken dus dan zit je vakantie er ook al min of meer op
Check, helemaal mee eens.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Aangeven dat het tot die datum niet kan zorgt ervoor dat iedereen weet waar ze in ieder geval aan toe zijn.
Verder vind ik het mooi dat sportverenigingen veel ruimte krijgen om zelf invulling te geven aan het langzaam weer opstarten van hun activiteiten.
Als de overheid een datum in de verre toekomst zou noemen waarin het wel weer mogelijk zou zijn om wedstrijden te houden dan zou dat alleen maar frustraties zorgen wanneer die datum vrijwel zeker meerdere keren niet gehaald word.
Dat gaat gewoon plaatsvinden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.
Maar die hielden toch alles onder de pet volgens de NOS?quote:Op maandag 4 mei 2020 10:46 schreef Simmertje het volgende:
Rusland wel echt een drama momenteel zeg, weer ruim meer dan 10.000 besmettingen erbij vandaag.
2 weken voor je vakantie ziek melden, nee baas, kan echt niet komen, zit jn quarantaine, corona en shit, jeweetzelf, en dan je 1ste dag vakantie beter melden en genieten..quote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Alleen ja, voorlopig dus nog verboden voor Nederlanders en mocht je toevallig een Duitser of Belg zijn in alle landen eerst nog een verplichte quarantaine van twee weken dus dan zit je vakantie er ook al min of meer op
quote:Op maandag 4 mei 2020 11:31 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar die hielden toch alles onder de pet volgens de NOS?
https://nos.nl/collectie/(...)-andere-landen-helptquote:Rusland exporteert goodwill, terwijl er meer en meer berichten doorsijpelen dat tal van ziekenhuizen in eigen land de strijd tegen het coronavirus dreigen te verliezen door gebrek aan van alles en nog wat.
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!quote:Op maandag 4 mei 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:
Volgens mij gaat het meer om het selecteren wel/niet besmet wanneer je geen symptomen hebt.
Echt blij dat we hier in Nederland gewoon vrij soepel zijn. Frankrijk begint een steeds enger land te worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!
Safety by repression.
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)-andere-landen-helpt
In feite niet heel veel anders dan wanneer je temperatuur moet laten meten voordat je het vliegtuig instapt.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jaaa... het gaat om de veiligheid van ons allemaal!
Safety by repression.
Zolang het op basis van vrijwilligheid gebeurd is het mooi. Maar als ik een dure reis gekocht zou hebben en ik krijg vouchers die waardeloos worden als het reisbureau failliet gaat dan zou ik daartegen in verweer komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:30 schreef _I het volgende:
[..]
Bedrijven/branches hoeven van mij niet per se stuk of failliet, maar bij dit soort oplossingen krijg ik altijd een beetje jeuk.
Waarom geen theaterbonnen, bonnen voor de kapper, iedereen 5 nieuwe nagels.. Het is uitgesteld geld naar branches die hun omzet niet in kunnen halen. Dus als je die bon gaat gebruiken, betaal je alsnog niets. Je geeft alleen geld uit in een ander gebied.
Maar heb er 3 seconden over nagedacht, dus kan niet zeggen dat ik er echt iets van vind.
Als het deze zomer niet kan, waarom onder gelijke omstandigheden dan wel volgende zomer?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar realistisch gezien is internationaal toerisme deze zomer toch amper mogelijk/te verwachten? Weet geen exacte percentages, maar kan me voorstellen dat voor mei/juni het overgrote deel is gecanceld (door reisorganisaties of reizigers zelf) en dat zal voor gezinnen ook gelden in de maanden juli/augustus.
Onze cijfers kloppen ook gewoon niet hoor.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.
Dat is een drama. Want de cijfers die we daar nu van krijgen kloppen niet.
Iddquote:Op maandag 4 mei 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Onze cijfers kloppen ook gewoon niet hoor.
Ik snap dat je dat hoopt, maar realistisch is het niet.quote:
Die in Nederland ook niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Rusland heeft een groot gebrek aan gezondheidszorg. Ook gebrek aan IC capaciteit.
Dat is een drama. Want de cijfers die we daar nu van krijgen kloppen niet.
Maar wel met veel gehijg en fysiek contact deze ‘wetsovertreders’ inrekenen en opsluiten, natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:28 schreef Smack10 het volgende:
50 jongeren bijeen ja, dat is ook wel wat overdreven in deze tijd..
Zeker, als je op die manier je lokale bedrijfje kan helpen, prima.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zolang het op basis van vrijwilligheid gebeurd is het mooi. Maar als ik een dure reis gekocht zou hebben en ik krijg vouchers die waardeloos worden als het reisbureau failliet gaat dan zou ik daartegen in verweer komen.
Een kapper, nagelstyliste of theater waar je op eigen risico zelf bonnen in kan kopen vind ik alleen maar mooi. Ik heb op FOK! ooit eens een bakkertje helpen starten waarbij ik voor hetzelfde geld broodbonnen kreeg. Dat was een heel mooi initiatief waar ik met plezier op terug kijk.
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
In feite niet heel veel anders dan wanneer je temperatuur moet laten meten voordat je het vliegtuig instapt.
Qua gedachte dan. Het middel wel.
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar wel met veel gehijg en fysiek contact deze ‘wetsovertreders’ inrekenen en opsluiten, natuurlijk.
De politie heeft anders toch geen reet te doen, die vervelen zich te pletter.
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wat me het meeste stoort momenteel; die onduidelijkheid. Kijk, persoonlijk vind ik dat er heel wat versoepeld kan worden, maar ik zou willen dat ze op z’n minst eens een keer wat lange termijn uitspraken gaan doen. Iets van een exit strategie. Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel. Scholen deels openen was een enorm kleine stap, en die ging zelfs pas weken later in. Wat ook de reden gaat zijn waarom ze gewoon weer gaan verlengen mid mei. ‘Ja, eerst even afwachten hoor’. Bevolking heeft perspectief nodig. Anders worden mensen het echt zat en juist dan loop je het risico op een nieuwe ongecontroleerde piek.
Er moet een soort besef komen op gegeven moment.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik snap dat je dat hoopt, maar realistisch is het niet.
Gebeurt met speciale hitte camera’s vermoed ik, dit zie je ook al jaren op veel Aziatische bestemmingen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.
Gelukkig ben ik al nooit een fervent vlieger geweest.
quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Er moet een soort besef komen op gegeven moment.
Een Rutte die toegeeft: we hebben ons laten leiden door angst en emotie.
Er zullen tijdelijk onveilige en veilige landen zijn, en toeristen welke niet welkom zijn, maar ik verwacht echt dat men jun/Jul weer gewoon op vakantie gaat.
Daar word ik ook vreselijk moe van - stel je zelf er gewoon op in dat dit voor de rest van het jaar duurt en ga door met je leven zo goed en kwaad mogelijk als dat kan.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.![]()
Als je logisch nadenkt weet je toch dat dit virus op 1 juni niet weg is en alles "weer normaal is"?
Wij zijn toch Nederlanders die zelf kunnen denken i.p.v. wachten op de speech van onze Grote Leider die wel zegt wat wel en niet kan.
Je kan het toch wel redelijk zelf invullen dat we hier nog wel even zoet mee zijn en daarop inspelen?
Als je veel vliegt vallen die scans en checks wel mee vanaf bepaalde luchthavensquote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.
Gelukkig ben ik al nooit een fervent vlieger geweest.
Je kan het vermoeiend vinden, het is wel de waarheid. Zonder uitzicht daalt het moraal en daarmee draagvlak voor maatregelen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.![]()
Als je logisch nadenkt weet je toch dat dit virus op 1 juni niet weg is en alles "weer normaal is"?
Wij zijn toch Nederlanders die zelf kunnen denken i.p.v. wachten op de speech van onze Grote Leider die wel zegt wat wel en niet kan.
Je kan het toch wel redelijk zelf invullen dat we hier nog wel even zoet mee zijn en daarop inspelen?
Daar is natuurlijk heel weinig kroms aan he. Wat dat betreft staat de politie gewoon even boven de wet momenteel en dat lijkt me vrij handig om te voorkomen dat hier onverhoopt de pleuris uit gaat breken.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.
- Samen in de dienstauto;
- Schouder aan schouder door de stad lopen;
- Etc...
En daar zijn niet altijd vaste koppeltjes.
En zo worden er ook mensen moe van mensen die telkens roepen dat het gewoon nog een jaar duurt.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar word ik ook vreselijk moe van - stel je zelf er gewoon op in dat dit voor de rest van het jaar duurt en ga door met je leven zo goed en kwaad mogelijk als dat kan.
Eh nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Er zullen tijdelijk onveilige en veilige landen zijn, en toeristen welke niet welkom zijn, maar ik verwacht echt dat men jun/Jul weer gewoon op vakantie gaat.
Lijkt mij wel de snelste weg.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gebeurt met speciale hitte camera’s vermoed ik, dit zie je ook al jaren op veel Aziatische bestemmingen.
Het uitzicht is: dit duurt nog wel een jaar. Misschien dat er in de tussentijd mondjesmaat dingen mogelijk worden, maar anderhalve meter, thuiswerken, geen evenementen blijft de norm de komende tijd. Dus stel je daarop in en hoop niet elke 3 weken dat het nu wel opgeheven zal gaan worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan het vermoeiend vinden, het is wel de waarheid. Zonder uitzicht daalt het moraal en daarmee draagvlak voor maatregelen.
Mensen moeten gewoon beseffen dat vakantie in het buitenland voor nu even niet zo handig is. Punt. Als we nog even volhouden kunnen we hopelijk in ons eigen land 'op vakantie' - is ook goed voor ons eigen land.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
Kunnen wel superspreaders zijn natuurlijk he. Zeker als ze zich in 'menigtes' gaan begeven.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk heel weinig kroms aan he. Wat dat betreft staat de politie gewoon even boven de wet momenteel en dat lijkt me vrij handig om te voorkomen dat hier onverhoopt de pleuris uit gaat breken.
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.
- Etc...
idd zelf nadenken. Ik zou nu zelfs als de horeca open is er niet aan moeten denken om een druk cafe binnen te wandelen op zaterdagavond. Zelfde geld voor een volle bioscoopzaal mocht die open wezenquote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon beseffen dat vakantie in het buitenland voor nu even niet zo handig is. Punt. Als we nog even volhouden kunnen we hopelijk in ons eigen land 'op vakantie' - is ook goed voor ons eigen land.
Kamperen in een tentje in Drenthe kan ook leuk zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.
Misschien in het najaar weer, maar dan komt de tweede golf eraan en die gaat veel dodelijker zijn dan deze eerste.
Mei 2021 ftw.
Politici zeggen dat nooit zo. Dab krijg je een met de kennis van nu verhaal.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Kamperen,quote:Op maandag 4 mei 2020 11:45 schreef Evertjan het volgende:
Kamperen in een tentje in Drenthe kan ook leuk zijn
Daar heeft niemand het over. Men heeft het over uitzicht. Zonder dat komt het ook niet goed. En dus zal er toch versoepeling moeten komen de komende maanden, en die komt er ook, let maar opquote:Op maandag 4 mei 2020 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het uitzicht is: dit duurt nog wel een jaar. Misschien dat er in de tussentijd mondjesmaat dingen mogelijk worden, maar anderhalve meter, thuiswerken, geen evenementen blijft de norm de komende tijd. Dus stel je daarop in en hoop niet elke 3 weken dat het nu wel opgeheven zal gaan worden.
Ik zie in mijn omgeving dan ook vrijwel niemand meer die de kinderen bij opa en oma weg blijft houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.
Een juf moet wel lesgeven aan 15 kinderen, maar mag haar eigen kleinkind niet vasthouden.
Maatregelen zijn echt enorm krom op het moment. Tijd voor meer versoepeling, zeker qua contacten binnen de familie- en kennissenkring.
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.
Een juf moet wel lesgeven aan 15 kinderen, maar mag haar eigen kleinkind niet vasthouden.
Maatregelen zijn echt enorm krom op het moment. Tijd voor meer versoepeling, zeker qua contacten binnen de familie- en kennissenkring.
Logisch. Alleen nog oppassen met risicogroepen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zie in mijn omgeving dan ook vrijwel niemand meer die de kinderen bij opa en oma weg blijft houden.
enigste voordeel is misschien dat mensen als ze hun voucher inleveren extra dingen er bij kopen, maar dat is inderdaad niet bij iedereen. Er zal altijd omzetverlies zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef VacaLoca het volgende:
Vouchers bij bedrijven werken alleen maar averechts:
- ze hebben er omzet mee in tijden van de maatregelen. Hierdoor krijgen ze minder steun van de overheid
- na afloop maatregelen komt er vertraagd effect omzetverlies omdat iedereen dan met reeds betaalde vouchers betaald
Precies, mijn idee exact.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zou het toerisme in eigen land gepromoot moeten worden deze zomer, al is het alleen maar om de horeca te redden.
of als er iemand griepsymptomen heeftquote:Op maandag 4 mei 2020 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Logisch. Alleen nog oppassen met risicogroepen.
Inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.
Of je in die auto nou naast elkaar of achter elkaar gaat zitten gaat het verschil niet maken, denk ik. En schouder aan schouder op straat is niet altijd nodig nee, maar als je dan toch al bij elkaar in de auto zit...quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kunnen wel superspreaders zijn natuurlijk he. Zeker als ze zich in 'menigtes' gaan begeven.
Ik zie ook de noodzaak niet om buiten schouder aan schouder te lopen bijvoorbeeld.
In de dienstauto kan er ook eentje achter gaan zitten.
Horeca moet dan ook de kans krijgen om met plannen te komen om de boel veilig in te richten.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.
Zit er geen schot in een politiewagen tussen voor en achter?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of je in die auto nou naast elkaar of achter elkaar gaat zitten gaat het verschil niet maken, denk ik. En schouder aan schouder op straat is niet altijd nodig nee, maar als je dan toch al bij elkaar in de auto zit...
Lijstje daar mag wel eens geupdate wordenquote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef _I het volgende:
[..]
Thanks!
Corona in het Buitenland
Elk land heeft eigen regels. Zal mij benieuwen hoe dit effect gaat hebben.
Sommige mensen zijn nog in de veronderstelling dat op 1 juno alles weer open gaat.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.
Geen idee of dat in iedere auto zo is. Indien ja, is dat zeker wel van meerwaarde ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:51 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zit er geen schot in een politiewagen tussen voor en achter?
Dat idee was meer daarop gestoeld.
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zou het toerisme in eigen land gepromoot moeten worden deze zomer, al is het alleen maar om de horeca te redden.
Heb niet alles gecontroleerd.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:51 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lijstje daar mag wel eens geupdate wordenMaar veel zaken kloppen wel of sinds enige tijd net niet meer ja.
Vermoed dat binnenkort de ondernemers dan wel hun brancheorganisaties plannen en richtlijnen op mogen gaan stellen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.
Mijn oom heeft (onder andere) restaurants in Belgie.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.
Die hebben hun shit goed voor elkaar inderdaadquote:Op maandag 4 mei 2020 11:55 schreef Solingjan het volgende:
22426
One week ago: 19037
Total recovered
1684
New yesterday: 5
At hospital
2154
of which ICU: 518
New cases today
6
Yesterday: 251
Total deaths
2699
One week ago: 2293
New today: 1
---
Dat gaat goed in Zweden. Slechts 6 nieuwe besmettingen. 1. Overleden
Die zullen wel afhaal doen op de parken lijkt mij.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Konden we op bepaalde gebieden sowieso alquote:Op maandag 4 mei 2020 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die hebben hun shit goed voor elkaar inderdaad
Kunnen we een voorbeeld aan nemen voor het komende jaar.
De Zweden hadden dus gewoon gelijk. Het land met de minste maatregelen komt er veel beter uit als de meest strikte landen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:55 schreef Solingjan het volgende:
22426
Total recovered
1684
At hospital
2154
New cases today
6
Total deaths
2699
---
Och, kappers en schoonheidssalons die gaan straks goud geld verdienen joh. Een vriendin van mij heeft haar eigen studio en die zit voor de komende weken volledig vol. Mijn eigen kapper heeft z'n zaak gesloten maar anderen mogen op afspraak werken en dit zitten ook continu bomvol.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:30 schreef _I het volgende:
[..]
Bedrijven/branches hoeven van mij niet per se stuk of failliet, maar bij dit soort oplossingen krijg ik altijd een beetje jeuk.
Waarom geen theaterbonnen, bonnen voor de kapper, iedereen 5 nieuwe nagels.. Het is uitgesteld geld naar branches die hun omzet niet in kunnen halen. Dus als je die bon gaat gebruiken, betaal je alsnog niets. Je geeft alleen geld uit in een ander gebied.
Maar heb er 3 seconden over nagedacht, dus kan niet zeggen dat ik er echt iets van vind.
Maar het is pas 12.00 uur dus weekend cijfers moeten waarschijnlijk ook nog komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
De Zweden hadden dus gewoon gelijk. Het land met de minste maatregelen komt er veel beter uit als de meest strikte landen.
2 maanden geen omzet maak je niet 'even goed hoor'. De niet geknipte haren knip je er immers in 1 keer af en die nagels doe je ook niet met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Och, kappers en schoonheidssalons die gaan straks goud geld verdienen joh. Een vriendin van mij heeft haar eigen studio en die zit voor de komende weken volledig vol. Mijn eigen kapper heeft z'n zaak gesloten maar anderen mogen op afspraak werken en dit zitten ook continu bomvol.
Juist sectoren die gaan wedijveren na dit soort situaties. Net als de horeca vroeg of laat trouwens, dat dan weer wel.
twitter:pesla twitterde op vrijdag 01-05-2020 om 15:40:301/ Tijd voor een #corona-draad over de Zweedse aanpak.
Het (ogenschijnlijk) ontbreken van een #lockdown lijkt een cultstatus te bereiken, met als gevolg ondermijning van maatregelen tot op het punt dat indamming als ‘volstrekt overbodig’ wordt gezien.
Lees mee 👇 reageer retweet
Moet nog worden geupdated toch?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:55 schreef Solingjan het volgende:
22426
Total recovered
1684
At hospital
2154
New cases today
6
Total deaths
2699
---
Weg niet, maar wanneer er geen besmettingen meer zijn of nihil maakt dat niet uit.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
Kan een kapper echt meer gaan verdienen als hij voor de sluiting ook al vol zat?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:00 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Och, kappers en schoonheidssalons die gaan straks goud geld verdienen joh. Een vriendin van mij heeft haar eigen studio en die zit voor de komende weken volledig vol. Mijn eigen kapper heeft z'n zaak gesloten maar anderen mogen op afspraak werken en dit zitten ook continu bomvol.
Juist sectoren die gaan wedijveren na dit soort situaties. Net als de horeca vroeg of laat trouwens, dat dan weer wel.
Die speurhonden bijten niet, ze gaan zodra ze vinden wat ze zoeken, zitten, kijken en soms blaffen ze één keer. Heb je nog nooit speurhonden aan het werk gezien?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Ringo het volgende:
[..]
Frankrijk en Spanje zijn typische politiestaten geworden, dus nog even en je wordt door een politieherder in je kuit gebeten en van straat geschopt als je je met een kennelijke besmetting buiten waagt.
Darmkanker bijvoorbeeld inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Die speurhonden bijten niet, ze gaan zodra ze vinden wat ze zoeken, zitten, kijken en soms blaffen ze één keer. Heb je nog nooit speurhonden aan het werk gezien?
Er zijn ook al jaren honden die kankerpatiënten kunnen aanwijzen, voordat er nog maar iets op foto's zichtbaar is. En ze zitten er nooit naast.
Snel boekenquote:Op maandag 4 mei 2020 11:32 schreef vosss het volgende:
[..]
2 weken voor je vakantie ziek melden, nee baas, kan echt niet komen, zit jn quarantaine, corona en shit, jeweetzelf, en dan je 1ste dag vakantie beter melden en genieten..
Die groep zwakkeren zal wel blijven en die groep heeft elk jaar weer nieuwe aanwas. Er zullen komende tijd nog steeds mensen aan corona overlijden. De meeste zwakkeren zijn echter al getroffen voordat we iets in de gaten hadden en daarom verwacht ik ook geen piek zoals we die net achter de rug hebben.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Weg niet, maar wanneer er geen besmettingen meer zijn of nihil maakt dat niet uit.
Niet iedereen zal er ziek van worden of er ook maar iets van merken, velen hebben het al gehad, en velen zullen het überhaupt nooit krijgen. Op het moment dat het de zwakkeren in de samenleving heeft bereikt is de uitbraak op het einde, en kan men de draad weer oppakken.
Het is gewoon voorbij, maar men wil het niet zien. IMO
Sorry, maar.. nee gewoon nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Het is gewoon voorbij, maar men wil het niet zien. IMO
Sterker nog, mocht strakjes een Belgische koning weer het lumineuze idee hebben om Nederland binnen te vallen en dit zowaar ook nog eens doen, ben ik er tamelijk zeker van dat noch de Vlamingen noch de Nederlanders zich aan anderhalve meter afstand zullen houden. BIZAR.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
- Etc...
Is het al biertijd in Bulgarije?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:11 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Sterker nog, mocht strakjes een Belgische koning weer het lumineuze idee hebben om Nederland binnen te vallen en dit zowaar ook nog eens doen, ben ik er tamelijk zeker van dat noch de Vlamingen noch de Nederlanders zich aan anderhalve meter afstand zullen houden. BIZAR.
Of ergens best logisch. Zelfde als in de zorg.
https://platz.se/coronavirus/?lang=enquote:Op maandag 4 mei 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
Moet nog worden geupdated toch?
(gisteren 235 nieuwe gevallen geen 6)
Wat is de bron hiervan, bvd.
Lol, in juni zijn de meeste grenzen nog niet eens geopend voor toeristen, laat staan voor Nederlanders die in nogal wat landen samen met de Engelsen onderaan het wensenlijstje bungelen, laat staan dat je 'gewoon' weer op vakantie gaat.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Heb je daar nog een lijstje van?quote:Op maandag 4 mei 2020 12:13 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lol, in juni zijn de meeste grenzen nog niet eens geopend voor toeristen, laat staan voor Nederlanders die in nogal wat landen samen met de Engelsen onderaan het wensenlijstje bungelen, laat staan dat je 'gewoon' weer op vakantie gaat.
Maar goed, er waren ook van die users die dachten eind april alweer lallend op het terras te kunnen zitten. Zelfde fiasco.
Thanks ik ken deze, cijfers van vandaag moeten nog bijgewerkt worden en zijn daarom niet accuraat.quote:Op maandag 4 mei 2020 12:13 schreef Solingjan het volgende:
https://platz.se/coronavirus/?lang=en
Je kunt ook Stockholm apart bekijken.
Tja, mag je vinden. Ik vind de doemdenkerij van sommigen hier dan weer vermoeiend. Ieder zo z'n kijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
En zo worden er ook mensen moe van mensen die telkens roepen dat het gewoon nog een jaar duurt.
Iedereen moe van elkaar.
Perfect voorbeeld van doemdenken. We gaan het zien.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.
Misschien in het najaar weer, maar dan komt de tweede golf eraan en die gaat veel dodelijker zijn dan deze eerste.
Mei 2021 ftw.
Dat gaan ze nooit doen. Geen enkele regering wereldwijd. Want dan moeten ze toegeven dat het prutsers zijn en dat ze onnodig de wereldeconomie vernietigd hebben, grondrechten hebben geschonden en dat ze totaal incompetent zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Had jij het beter gedaan dan? Godsamme wat makkelijk roepen vanaf de zijkantquote:Op maandag 4 mei 2020 12:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat gaan ze nooit doen. Geen enkele regering wereldwijd. Want dan moeten ze toegeven dat het prutsers zijn en dat ze onnodig de wereldeconomie vernietigd hebben, grondrechten hebben geschonden en dat ze totaal incompetent zijn.
Dan worden ze gelyncht dus dat gaan ze echt never nooit toegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |