Maar wel met veel gehijg en fysiek contact deze ‘wetsovertreders’ inrekenen en opsluiten, natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:28 schreef Smack10 het volgende:
50 jongeren bijeen ja, dat is ook wel wat overdreven in deze tijd..
Zeker, als je op die manier je lokale bedrijfje kan helpen, prima.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zolang het op basis van vrijwilligheid gebeurd is het mooi. Maar als ik een dure reis gekocht zou hebben en ik krijg vouchers die waardeloos worden als het reisbureau failliet gaat dan zou ik daartegen in verweer komen.
Een kapper, nagelstyliste of theater waar je op eigen risico zelf bonnen in kan kopen vind ik alleen maar mooi. Ik heb op FOK! ooit eens een bakkertje helpen starten waarbij ik voor hetzelfde geld broodbonnen kreeg. Dat was een heel mooi initiatief waar ik met plezier op terug kijk.
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:35 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
In feite niet heel veel anders dan wanneer je temperatuur moet laten meten voordat je het vliegtuig instapt.
Qua gedachte dan. Het middel wel.
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:37 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar wel met veel gehijg en fysiek contact deze ‘wetsovertreders’ inrekenen en opsluiten, natuurlijk.
De politie heeft anders toch geen reet te doen, die vervelen zich te pletter.
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wat me het meeste stoort momenteel; die onduidelijkheid. Kijk, persoonlijk vind ik dat er heel wat versoepeld kan worden, maar ik zou willen dat ze op z’n minst eens een keer wat lange termijn uitspraken gaan doen. Iets van een exit strategie. Dat hele ‘nieuwe normaal’ hoef ik niet meer te horen; zou fijn zijn als Rutte eens duidelijk maakt dat het enkel tijdelijke aanpassingen gaan zijn. Zijn ‘hou vol’ speeches ken ik nu wel. Scholen deels openen was een enorm kleine stap, en die ging zelfs pas weken later in. Wat ook de reden gaat zijn waarom ze gewoon weer gaan verlengen mid mei. ‘Ja, eerst even afwachten hoor’. Bevolking heeft perspectief nodig. Anders worden mensen het echt zat en juist dan loop je het risico op een nieuwe ongecontroleerde piek.
Er moet een soort besef komen op gegeven moment.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik snap dat je dat hoopt, maar realistisch is het niet.
Gebeurt met speciale hitte camera’s vermoed ik, dit zie je ook al jaren op veel Aziatische bestemmingen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.
Gelukkig ben ik al nooit een fervent vlieger geweest.
quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Er moet een soort besef komen op gegeven moment.
Een Rutte die toegeeft: we hebben ons laten leiden door angst en emotie.
Er zullen tijdelijk onveilige en veilige landen zijn, en toeristen welke niet welkom zijn, maar ik verwacht echt dat men jun/Jul weer gewoon op vakantie gaat.
Daar word ik ook vreselijk moe van - stel je zelf er gewoon op in dat dit voor de rest van het jaar duurt en ga door met je leven zo goed en kwaad mogelijk als dat kan.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.![]()
Als je logisch nadenkt weet je toch dat dit virus op 1 juni niet weg is en alles "weer normaal is"?
Wij zijn toch Nederlanders die zelf kunnen denken i.p.v. wachten op de speech van onze Grote Leider die wel zegt wat wel en niet kan.
Je kan het toch wel redelijk zelf invullen dat we hier nog wel even zoet mee zijn en daarop inspelen?
Als je veel vliegt vallen die scans en checks wel mee vanaf bepaalde luchthavensquote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat temperatuur meten op het vliegveld kan er nog wel bij naast al die andere checks en scans.
Gelukkig ben ik al nooit een fervent vlieger geweest.
Je kan het vermoeiend vinden, het is wel de waarheid. Zonder uitzicht daalt het moraal en daarmee draagvlak voor maatregelen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gehuil over dat "bevolking heeft perspectief nodig" is ook wel een beetje vermoeiend aan het worden.![]()
Als je logisch nadenkt weet je toch dat dit virus op 1 juni niet weg is en alles "weer normaal is"?
Wij zijn toch Nederlanders die zelf kunnen denken i.p.v. wachten op de speech van onze Grote Leider die wel zegt wat wel en niet kan.
Je kan het toch wel redelijk zelf invullen dat we hier nog wel even zoet mee zijn en daarop inspelen?
Daar is natuurlijk heel weinig kroms aan he. Wat dat betreft staat de politie gewoon even boven de wet momenteel en dat lijkt me vrij handig om te voorkomen dat hier onverhoopt de pleuris uit gaat breken.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.
- Samen in de dienstauto;
- Schouder aan schouder door de stad lopen;
- Etc...
En daar zijn niet altijd vaste koppeltjes.
En zo worden er ook mensen moe van mensen die telkens roepen dat het gewoon nog een jaar duurt.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar word ik ook vreselijk moe van - stel je zelf er gewoon op in dat dit voor de rest van het jaar duurt en ga door met je leven zo goed en kwaad mogelijk als dat kan.
Eh nee.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Er zullen tijdelijk onveilige en veilige landen zijn, en toeristen welke niet welkom zijn, maar ik verwacht echt dat men jun/Jul weer gewoon op vakantie gaat.
Lijkt mij wel de snelste weg.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gebeurt met speciale hitte camera’s vermoed ik, dit zie je ook al jaren op veel Aziatische bestemmingen.
Het uitzicht is: dit duurt nog wel een jaar. Misschien dat er in de tussentijd mondjesmaat dingen mogelijk worden, maar anderhalve meter, thuiswerken, geen evenementen blijft de norm de komende tijd. Dus stel je daarop in en hoop niet elke 3 weken dat het nu wel opgeheven zal gaan worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan het vermoeiend vinden, het is wel de waarheid. Zonder uitzicht daalt het moraal en daarmee draagvlak voor maatregelen.
Mensen moeten gewoon beseffen dat vakantie in het buitenland voor nu even niet zo handig is. Punt. Als we nog even volhouden kunnen we hopelijk in ons eigen land 'op vakantie' - is ook goed voor ons eigen land.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
Kunnen wel superspreaders zijn natuurlijk he. Zeker als ze zich in 'menigtes' gaan begeven.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk heel weinig kroms aan he. Wat dat betreft staat de politie gewoon even boven de wet momenteel en dat lijkt me vrij handig om te voorkomen dat hier onverhoopt de pleuris uit gaat breken.
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:38 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Het is sowieso op z'n minst heel erg krom dat een agent zich blijkbaar niet aan de 1.5 meter hoeft te houden.
- Samen in de dienstauto;
- Schouder aan schouder door de stad lopen;
- Etc...
En daar zijn niet altijd vaste koppeltjes.
idd zelf nadenken. Ik zou nu zelfs als de horeca open is er niet aan moeten denken om een druk cafe binnen te wandelen op zaterdagavond. Zelfde geld voor een volle bioscoopzaal mocht die open wezenquote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mensen moeten gewoon beseffen dat vakantie in het buitenland voor nu even niet zo handig is. Punt. Als we nog even volhouden kunnen we hopelijk in ons eigen land 'op vakantie' - is ook goed voor ons eigen land.
Kamperen in een tentje in Drenthe kan ook leuk zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 11:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee. Sowieso blijven Europese landen de hele zomer zo goed als dicht voor reizigers van buiten, dus schrijf die vakantie in Frankrijk maar op je buik.
Misschien in het najaar weer, maar dan komt de tweede golf eraan en die gaat veel dodelijker zijn dan deze eerste.
Mei 2021 ftw.
Politici zeggen dat nooit zo. Dab krijg je een met de kennis van nu verhaal.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:39 schreef Za het volgende:
[..]
Kamperen,quote:Op maandag 4 mei 2020 11:45 schreef Evertjan het volgende:
Kamperen in een tentje in Drenthe kan ook leuk zijn
Daar heeft niemand het over. Men heeft het over uitzicht. Zonder dat komt het ook niet goed. En dus zal er toch versoepeling moeten komen de komende maanden, en die komt er ook, let maar opquote:Op maandag 4 mei 2020 11:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het uitzicht is: dit duurt nog wel een jaar. Misschien dat er in de tussentijd mondjesmaat dingen mogelijk worden, maar anderhalve meter, thuiswerken, geen evenementen blijft de norm de komende tijd. Dus stel je daarop in en hoop niet elke 3 weken dat het nu wel opgeheven zal gaan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |