abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192938349
Een hoop sportverenigingen zijn al (gedeeltelijk) open.
Wedstrijden zijn nog wel afgelast, maar afhankelijk van de sport en de deelnemers kunnen die binnenkort weer doorgaan.

In het betaalde voetbal word bijvoorbeeld al weer getraind, maar wel aangepast.
Atletiekverenigingen zijn veelal opgestart. Ook aangepast uiteraard.
Veel jeugdverenigingen beginnen weer.

Maar voor bijvoorbeeld contactsporten kan het nog erg lang duren voor het weer verantwoord is om wedstrijden te houden. Daar kan je echt nog geen datum voor noemen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 4 mei 2020 @ 10:59:03 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192938353
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:56 schreef _I het volgende:

[..]

Helemaal eens. Het is allemaal holle retoriek.

Is dat nieuwe normaal het gebruik van mondkapjes, technologie, nooit meer een hossende menigte, ... En gokken we op een vaccin, op een tijdspad van 18-24 maanden of is het nieuwe normaal voor altijd.

Kan er ook zeer weinig mee.
Nee. Dat gaat de wereld niet accepteren, hoe vaak Rutte en Merkel ook 'hou vol' roepen.
pi_192938356
quote:
6s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Denk dat je daar sowieso nog geen uitspraken over kunt doen nu / komende maanden.

Maar ik begrijp wel dat meer mensen wat willen weten over wat de regering als looppad ziet de komende x maanden.
Zonder er 100% inkleuring aan te geven, zouden ze wel kunnen duiden wat exact de verwachtingen zijn.

Wat als vaccin, wat als geen vaccin. Wat als 2e golf, wat als geen 2e golf.

Gewoon beslissingsboompje. Haha, "gewoon".
pi_192938365
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Maar voor bijvoorbeeld contactsporten kan het nog erg lang duren voor het weer verantwoord is om wedstrijden te houden. Daar kan je echt nog geen datum voor noemen.
Ik houd er persoonlijk rekening mee dat 'ons' amateurvoetbal voor senioren in Augustus/September nog niet normaal aan kan vangen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192938366
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:54 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Daarom zijn ze nu in Frankrijk en Spanje speurhonden aan het trainen voor het opsporen van personen die corona hebben. Honden die al getraind waren explosieven e.d. op te sporen, worden nu getraind . Ik vraag me wel af - ze moeten buisjes met een soort tampon die 10 minuten onder de arm van een coronapatiënt heeft gezeten aanwijzen- hoeveel risico die honden zelf lopen. Ze steken hun neus regelrecht in materiaal met virus.
Wel koel dat ze dit onderzoeken. Hopelijk valt de schade mee bij honden. Neem aan dat ze ze anders niet gekozen hadden. Dan zou je een hond per besmetting nodig hebben. Das wat gortig.
pi_192938374
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een hoop sportverenigingen zijn al (gedeeltelijk) open.
Wedstrijden zijn nog wel afgelast, maar afhankelijk van de sport en de deelnemers kunnen die binnenkort weer doorgaan.

In het betaalde voetbal word bijvoorbeeld al weer getraind, maar wel aangepast.
Atletiekverenigingen zijn veelal opgestart. Ook aangepast uiteraard.
Veel jeugdverenigingen beginnen weer.

Voor veel verenigingen is de kantineomzet de levensader en die zijn nog niet open. Dus door nu kinderen te laten sporten waarborg je een gedeelte van de contributie, maar dat alleen is in veel gevallen niet genoeg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192938384
quote:
2s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:56 schreef _I het volgende:

[..]

Helemaal eens. Het is allemaal holle retoriek.

Is dat nieuwe normaal het gebruik van mondkapjes, technologie, nooit meer een hossende menigte, ... En gokken we op een vaccin, op een tijdspad van 18-24 maanden of is het nieuwe normaal voor altijd.

Kan er ook zeer weinig mee.
Zou ook nergens op slaan om de beperkingen in stand te houden als het virus stabiel is/er een vaccin is. Als ze dat wel doen dan is het helemaal duidelijk dat Rutte het virus gebruikt om Nederland echt massaal te veranderen. Ben absoluut niet tegen veranderingen in de samenleving, maar enkel als het natuurlijk gebeurd; niet op deze manier dus. Ik vind het ‘nieuwe normaal’ maar eng klinken ook. Moet er niet aan denken. Minder handen schudden of vreemden drie kussen geven is de enige verandering waar ik mee zou kunnen leven, altijd een hekel aan gehad :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 11:03:06 ]
pi_192938390
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is geen holle retoriek. Dat er een groep mensen is die niet tegen onduidelijkheid kan, heeft de MinPres natuurlijk niet zoveel boodschap aan. Er is gewoon nog veel onduidelijk en dat zal nog wel even zo blijven.
Dat er onduilijkheid is en blijft, is het probleem niet.
Ook met onduidelijkheid kun je een strategie plannen.

Heeft cijfer Y waarde X, zijn regels A,B,C van toepassing.
Stijgt cijfer Y weer tot een vastgestelde waarde, zijn ook regel D, E en F weer van kracht.

Zo'n mechanisme gaat twee kanten op.

Mensen krijgen dan ook het idee zelf directer een oorzaak/gevolg reactie te kunnen veroorzaken en zullen restricties eerder opvolgen dan wanneer er geen directe en duidelijke afspraken zijn.

(ik kom maar weer met hetzelfde voorbeeld)
pi_192938392
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik houd er persoonlijk rekening mee dat 'ons' amateurvoetbal voor senioren in Augustus/September nog niet normaal aan kan vangen.
Je kan genoeg doen zonder direct wedstrijden te spelen. Het zal wel anders zijn en flink wennen voor iedereen.
Maar er is geen verplichting voor jouw vereniging om volledig dicht te zijn.
pi_192938394
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Voor veel verenigingen is de kantineomzet de levensader en die zijn nog niet open. Dus door nu kinderen te laten sporten waarborg je een gedeelte van de contributie, maar dat alleen is in veel gevallen niet genoeg.
Contributies zijn vaak al (vooruit) betaald voor een heel seizoen. Het wordt pas nijpend als clubs straks in Juli/Augustus voor het nieuwe seizoen willen gaan innen en leden dan op hun strepen gaan staan.
pi_192938411
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is geen holle retoriek. Dat er een groep mensen is die niet tegen onduidelijkheid kan, heeft de MinPres natuurlijk niet zoveel boodschap aan. Er is gewoon nog veel onduidelijk en dat zal nog wel even zo blijven.
Een nieuw normaal is zeker wel hol. Pas als je gaat definiëren wat niet langer kan en wat wel krijgt het invulling.

Door de app, het gebrek aan testen en bescherming is er weinig mogelijk, behalve afstand houden. Dus we weten nog niet wat het gaat zijn, maar alle mogelijkheden die genoemd zijn, zijn (nog) niet gerealiseerd.
pi_192938412
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Contributies zijn vaak al (vooruit) betaald voor een heel seizoen. Het wordt pas nijpend als clubs straks in Juli/Augustus voor het nieuwe seizoen willen gaan innen en leden dan op hun strepen gaan staan.
Nee hoor. Contributies worden voor het overgrote deel per kwartaal afgeschreven.
In Southern Sun
  maandag 4 mei 2020 @ 11:03:58 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192938428
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zou ook nergens op slaan om de beperkingen in stand te houden als het virus stabiel is/er een vaccin is. Als ze dat wel doen dan is het helemaal duidelijk dat Rutte het virus gebruikt om Nederland echt massaal te veranderen. Ben absoluut niet tegen veranderingen in de samenlevingen, maar enkel als het natuurlijk gebeurd; niet op deze manier dus. Ik vind het ‘nieuwe normaal’ maar eng klinken ook. Moet er niet aan denken. Minder handen schudden of vreemden drie kussen geven is de enige verandering waar ik mee zou kunnen leven, altijd een hekel aan gehad :@
Ik vind het ergste altijd als je dan op een verjaardag komt en bij binnenkomst zie je een hele kring mensen, sommigen ken je niet. Dan zeg ik altijd gewoon 'iedereen van harte gefeliciteerd' ik vind het echt vreselijk om dan eerst de hele kring persoonlijk af te gaan.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:04:00 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192938429
Nederland begint inmiddels een heus exportland voor het virus te worden. Besmette personen balen van de gebrekkige communicatie en geleverde zorg en betroffen landen balen ervan dat de personen dan maar terugreizen en door Nederland zo vrij worden gelaten om de reis ook te maken.

Gevallen over geheel Europa, hier in Bulgarije afgelopen week al een 30-tal besmette personen met het vliegtuig gearriveerd vanuit Nederland. Worden nu honderden mensen die ook op die vluchten zaten gezocht om in quarantaine te plaatsen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192938431
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tuurlijk, helemaal mee eens. De financiële gevolgen zijn enorm.
Maar het idee dat sportverenigingen niets mogen is onjuist. En wanneer contactsporten weer normale wedstrijden mogen spelen weten we gewoon nog niet. In kleine verantwoorde stappen kunnen en mogen sportverenigingen weer opstarten.
pi_192938434
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor. Contributies worden voor het overgrote deel per kwartaal afgeschreven.
Dat is dus in maart/april geweest voor het laatste deel van het seizoen voor de meeste sporten.
pi_192938443
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee. Dat gaat de wereld niet accepteren, hoe vaak Rutte en Merkel ook 'hou vol' roepen.
Als ze KLM hervormen, klimaat/groene agenda doorvoeren en bij een volgend kwartaal grenzen moeten gaan stellen aan het "gratis geld", wordt er vanzelf een nieuw normaal geschapen, die onherstelbaar is. Of je het accepteert of niet, het zal gaan gebeuren.

Wat zal een zomer zonder vakanties doen in bepaalde landen?
pi_192938460
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is dus in maart/april geweest voor het laatste deel van het seizoen voor de meeste sporten.
Dat klopt. Hopelijk hebben niet veel mensen opgezegd voor die afschrijving.
In Southern Sun
pi_192938464
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je kan genoeg doen zonder direct wedstrijden te spelen. Het zal wel anders zijn en flink wennen voor iedereen.
Maar er is geen verplichting voor jouw vereniging om volledig dicht te zijn.
Ik heb het over sporten in wedstrijdverband en competitievorm. Amateurvoetbal en hockey bijvoorbeeld vormen daarin al snel 1-1.5 miljoen sportende volwassenen. Het is niet te verkopen om dergelijke sporten enkel te downgraden tot trainen.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:06:36 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192938466
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zou ook nergens op slaan om de beperkingen in stand te houden als het virus stabiel is/er een vaccin is. Als ze dat wel doen dan is het helemaal duidelijk dat Rutte het virus gebruikt om Nederland echt massaal te veranderen. Ben absoluut niet tegen veranderingen in de samenleving, maar enkel als het natuurlijk gebeurd; niet op deze manier dus. Ik vind het ‘nieuwe normaal’ maar eng klinken ook. Moet er niet aan denken. Minder handen schudden of vreemden drie kussen geven is de enige verandering waar ik mee zou kunnen leven, altijd een hekel aan gehad :@
Je kunt ook niet de hele wereld jarenlang blijven gijzelen alleen maar omdat de kans bestaat dat er ergens iemand Covid heeft.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:06:41 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192938469
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Daarom zijn ze nu in Frankrijk en Spanje speurhonden aan het trainen voor het opsporen van personen die corona hebben. Honden die al getraind waren explosieven e.d. op te sporen, worden nu getraind . Ik vraag me wel af - ze moeten buisjes met een soort tampon die 10 minuten onder de arm van een coronapatiënt heeft gezeten aanwijzen- hoeveel risico die honden zelf lopen. Ze steken hun neus regelrecht in materiaal met virus.
Frankrijk en Spanje zijn typische politiestaten geworden, dus nog even en je wordt door een politieherder in je kuit gebeten en van straat geschopt als je je met een kennelijke besmetting buiten waagt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:07:28 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192938478
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Frankrijk en Spanje zijn typische politiestaten geworden, dus nog even en je wordt door een politieherder in je kuit gebeten en van straat geschopt als je je met een kennelijke besmetting buiten waagt.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192938480
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tuurlijk, helemaal mee eens. De financiële gevolgen zijn enorm.
Maar het idee dat sportverenigingen niets mogen is onjuist. En wanneer contactsporten weer normale wedstrijden mogen spelen weten we gewoon nog niet. In kleine verantwoorde stappen kunnen en mogen sportverenigingen weer opstarten.
Sportverenigingen mogen wel iets, maar dat heeft dus niet in grote mate invloed op het afwenden van mogelijke financiële ellende.
In Southern Sun
pi_192938487
quote:
7s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het meer om het selecteren wel/niet besmet wanneer je geen symptomen hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2020 11:08:04 ]
pi_192938494
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

:D

Dat zijn dingen die je privé merkt. Daar heb je altijd zelf nog een aandeel in. :P

Ziekenhuizen zijn aangesloten op 1 systeem, gegevens van de patiënt worden zomaar gedeeld, zorgverleners doen consulten via online mogelijkheden, thuiswerken zal bij sommige bedrijven best aanslaan, ziekenhuizen kopen gezamenlijk in, we zullen minder afhankelijk gaan worden van China voor onze supply chain, er zullen binnenkort voedseltekorten gaan ontstaan in bepaalde landen, wat weer andere uitdagingen meebrengt.

Er is al heel wat aangepast, wat misschien wel niet teruggedraaid gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')