Nu nog niet nee.. mensen zijn nu nog loyaal aan hun club. Maar als er straks andere financiële keuzes om de hoek komen kijken en sportclubs dus ook niet meer volledige voorzieningen kunnen geven voor de contributie die ze vragen (minder of minder lang trainen, geen of beperkt wedstrijden/competities), dan zullen veel mensen daar anders over gaan denken.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat klopt. Hopelijk hebben niet veel mensen opgezegd voor die afschrijving.
Lekker herdertje in je been.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Daarom zijn ze nu in Frankrijk en Spanje speurhonden aan het trainen voor het opsporen van personen die corona hebben. Honden die al getraind waren explosieven e.d. op te sporen, worden nu getraind . Ik vraag me wel af - ze moeten buisjes met een soort tampon die 10 minuten onder de arm van een coronapatiënt heeft gezeten aanwijzen- hoeveel risico die honden zelf lopen. Ze steken hun neus regelrecht in materiaal met virus.
Ik begrijp de argumenten wel, maar wat hierbij niet meegenomen wordt is bijvoorbeeld dat het voor kinderen mbt hun leeftijd wel interessant kan zijn om per kalenderjaar te gaan werken ipv per schooljaar. Er zijn heel veel onderzoeken die aangeven dat september als peildatum niet heel handig is, bijvoorbeeld in de sport. Wellicht zou het ook een positieve uitwerking kunnen hebben op school.quote:Op maandag 4 mei 2020 10:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is inhoudelijk precies wat er nu ook gebeurt, alleen kunnen de kinderen in de zomervakantie de school volledig achter zich laten en (voor zover mogelijk binnen de gezinssituatie) geheel tot rust komen. Het vorige schooljaar is immers afgerond, alles is af en in augustus kun je weer met een schone lei beginnen. Dat werkt niet als de zomer halverwege het schooljaar valt.
De kennisval van de zomervakantie heb je sowieso. En die hakt er vooral in bij kinderen van ouders die zelf ook niet al te hoog opgeleid zijn. Ik wil constructief meedenken aan allerlei ideeën om dat probleem aan te pakken, maar het verplaatsen van het beginpunt van het schooljaar gaat daarvoor niets bijdragen en werkt zelfs contraproductief.
Zo veel mogelijk teren op binnenlands toerisme. Griekenland gaat sowieso buitenlanders toelaten. En zo zullen het er nog meer zijn.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:04 schreef _I het volgende:
[..]
Als ze KLM hervormen, klimaat/groene agenda doorvoeren en bij een volgend kwartaal grenzen moeten gaan stellen aan het "gratis geld", wordt er vanzelf een nieuw normaal geschapen, die onherstelbaar is. Of je het accepteert of niet, het zal gaan gebeuren.
Wat zal een zomer zonder vakanties doen in bepaalde landen?
Het probleem is dat veel sportverenigingen draaien op hun baromzet, en dan vooral in deze periode met mooi weer en tournooien.....quote:Op maandag 4 mei 2020 11:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tuurlijk, helemaal mee eens. De financiële gevolgen zijn enorm.
Maar het idee dat sportverenigingen niets mogen is onjuist. En wanneer contactsporten weer normale wedstrijden mogen spelen weten we gewoon nog niet. In kleine verantwoorde stappen kunnen en mogen sportverenigingen weer opstarten.
En het is nog meer onverantwoord om open te gaan en daarmee de effecten van alle maatregelen in 1 klap te niet te doen om vervolgens weken extra nieuwe maatregelen te moeten nemen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb het over sporten in wedstrijdverband en competitievorm. Amateurvoetbal en hockey bijvoorbeeld vormen daarin al snel 1-1.5 miljoen sportende volwassenen. Het is niet te verkopen om dergelijke sporten enkel te downgraden tot trainen.
Dat eerste zou je hopen en misschien ook mogen verwachten, maar helaas is die loyaliteit in woorden vaak groter dan in daden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu nog niet nee.. mensen zijn nu nog loyaal aan hun club. Maar als er straks andere financiële keuzes om de hoek komen kijken en sportclubs dus ook niet meer volledige voorzieningen kunnen geven voor de contributie die ze vragen (minder of minder lang trainen, geen of beperkt wedstrijden/competities), dan zullen veel mensen daar anders over gaan denken.
Sporten is ook een sociaal ding. De derde helft is voor veel amateur-/recreantensporters minstens zo belangrijk als de eerste twee. Daar kun je niet zomaar mee ophouden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu nog niet nee.. mensen zijn nu nog loyaal aan hun club. Maar als er straks andere financiële keuzes om de hoek komen kijken en sportclubs dus ook niet meer volledige voorzieningen kunnen geven voor de contributie die ze vragen (minder of minder lang trainen, geen of beperkt wedstrijden/competities), dan zullen veel mensen daar anders over gaan denken.
Precies.en wat heb je liever dat die spreader in zijn been gebeten word door die hond. Of dat jij door die spreader besmet wordt?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:07 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het meer om het selecteren wel/niet besmet wanneer je geen symptomen hebt.
Dat staat buiten kijf..quote:Op maandag 4 mei 2020 11:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En het is nog meer onverantwoord om open te gaan en daarmee de effecten van alle maatregelen in 1 klap te niet te doen om vervolgens weken extra nieuwe maatregelen te moeten nemen.
Je wil meer duidelijkheid, maar zegt tegelijkertijd dat er maar geen data meer genoemd moeten worden. Dat zorgt voor nog meer onduidelijkheid.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En het is nog meer onverantwoord om open te gaan en daarmee de effecten van alle maatregelen in 1 klap te niet te doen om vervolgens weken extra nieuwe maatregelen te moeten nemen.
En datzelfde geld voor deadlines te noemen waarvan je eigenlijk al weet dat dat een wilde gok is die toch eerder of later aangepast gaan worden. Als teveel onduidelijk is dan kan je beter geen datums noemen.
Ik ben het wel eens dat er te weinig gecommuniceerd word over scenario's in de toekomst.
Ik versta dat "nieuwe normaal" echt heel anders dan veel mensen, zie ik wel.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou ook nergens op slaan om de beperkingen in stand te houden als het virus stabiel is/er een vaccin is. Als ze dat wel doen dan is het helemaal duidelijk dat Rutte het virus gebruikt om Nederland echt massaal te veranderen. Ben absoluut niet tegen veranderingen in de samenleving, maar enkel als het natuurlijk gebeurd; niet op deze manier dus. Ik vind het ‘nieuwe normaal’ maar eng klinken ook. Moet er niet aan denken. Minder handen schudden of vreemden drie kussen geven is de enige verandering waar ik mee zou kunnen leven, altijd een hekel aan gehad
Dit. Ik zie er ook heel weinig holle retoriek in. Ff met z'n allen nadenken over hoe we zo goed mogelijk kunnen leven met beperkingen en vooral je gezond verstand gebruiken. En hoelang dat nieuwe normaal het normaal gaat zijn, dat weet niemand.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik versta dat "nieuwe normaal" echt heel anders dan veel mensen, zie ik wel.
Ik zie dat meer als "we moeten ons er voor nu even van bewust worden dat we bepaalde dingen anders moeten doen dan we het deden, en dat moet voorlopig even een automatisme worden"; hence het nieuwe normaal.
Nogmaals: de financiële ellende is potentieel enorm voor sportverenigingen, maar die los je niet op door wedstrijden toe te staan wanneer dat onverantwoord is. De gevolgen van zo'n rampzalige actie zijn veel groter.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sportverenigingen mogen wel iets, maar dat heeft dus niet in grote mate invloed op het afwenden van mogelijke financiële ellende.
Liever beide niet.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:12 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Precies.en wat heb je liever dat die spreader in zijn been gebeten word door die hond. Of dat jij door die spreader besmet wordt?
Oh was dat het topic, dat klopt natuurlijk.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nogmaals: de financiële ellende is potentieel enorm voor sportverenigingen, maar die los je niet op door wedstrijden toe te staan wanneer dat onverantwoord is. De gevolgen van zo'n rampzalige actie zijn veel groter.
Sta toe wat verantwoord is (en dat gebeurd al), compenseer verenigingen waar daar ruimte voor is en accepteer ten slotte dat de gevolgen ook in het sportleven groot zijn.
Ik ging juist in tegen het idee dat we zoveel mogelijk openheid moeten geven terwijl er nog heel veel onbekend is.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je wil meer duidelijkheid, maar zegt tegelijkertijd dat er maar geen data meer genoemd moeten worden. Dat zorgt voor nog meer onduidelijkheid.
Maar daarom heb je toch juist die data nodig? Iedere keer weer opnieuw bekijken hoe en wat, omdat nieuwe informatie zich vaak snel achter elkaar aandient.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ging juist in tegen het idee dat we zoveel mogelijk openheid moeten geven terwijl er nog heel veel onbekend is.
Het is onmogelijk om met de kennis van nu datums te gaan noemen waarop weer wedstrijden in contactsporten gespeeld kunnen worden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar daarom heb je toch juist die data nodig? Iedere keer weer opnieuw bekijken hoe en wat, omdat nieuwe informatie zich vaak snel achter elkaar aandient.
En dat gebeurt dan ook niet. Tot 1 september in ieder geval niet betekent niet hetzelfde als vanaf 1 september weer wel.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om met de kennis van nu datums te gaan noemen waarop weer wedstrijden in contactsporten gespeeld kunnen worden.
Als toevoeging @_Iquote:Op maandag 4 mei 2020 11:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk teren op binnenlands toerisme. Griekenland gaat sowieso buitenlanders toelaten. En zo zullen het er nog meer zijn.
Hier proberen ze binnenlands toerisme te stimuleren door iedereen een voucher te geven voor twee overnachtingen en de BTW op eten en drinken op 5% te plaatsen.
Turkije wilt volgens mij nog steeds in juni opengaan voor buitenlands toerisme. Hoe de zuidwestelijke vakantielanden erin staan weet ik niet precies. Daar was het allemaal natuurlijk ook veel zwaarder.
Tja, geen idee of mensen wel op vakantie willen gaan naar het buitenland. En of ze wel NL'rs willen hebben tegen die tijd.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:09 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk teren op binnenlands toerisme. Griekenland gaat sowieso buitenlanders toelaten. En zo zullen het er nog meer zijn.
Hier proberen ze binnenlands toerisme te stimuleren door iedereen een voucher te geven voor twee overnachtingen en de BTW op eten en drinken op 5% te plaatsen.
Turkije wilt volgens mij nog steeds in juni opengaan voor buitenlands toerisme. Hoe de zuidwestelijke vakantielanden erin staan weet ik niet precies. Daar was het allemaal natuurlijk ook veel zwaarder.
Hij zou het prima het nieuwe normaal kunnen noemen als hij er wel bij zou zeggen dat het een tijdelijk nieuw normaal gaat zijn; totdat de situatie stabiel is.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik versta dat "nieuwe normaal" echt heel anders dan veel mensen, zie ik wel.
Ik zie dat meer als "we moeten ons er voor nu even van bewust worden dat we bepaalde dingen anders moeten doen dan we het deden, en dat moet voorlopig even een automatisme worden"; hence het nieuwe normaal.
En dat vind ik een prima oplossing.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat gebeurt dan ook niet. Tot 1 september in ieder geval niet betekent niet hetzelfde als vanaf 1 september weer wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |