Ik zie in mijn omgeving dan ook vrijwel niemand meer die de kinderen bij opa en oma weg blijft houden.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.
Een juf moet wel lesgeven aan 15 kinderen, maar mag haar eigen kleinkind niet vasthouden.
Maatregelen zijn echt enorm krom op het moment. Tijd voor meer versoepeling, zeker qua contacten binnen de familie- en kennissenkring.
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, en een kind mag wel naar school/opvang vol met vreemden, maar een familielid mag niet op hem passen.
Een juf moet wel lesgeven aan 15 kinderen, maar mag haar eigen kleinkind niet vasthouden.
Maatregelen zijn echt enorm krom op het moment. Tijd voor meer versoepeling, zeker qua contacten binnen de familie- en kennissenkring.
Logisch. Alleen nog oppassen met risicogroepen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik zie in mijn omgeving dan ook vrijwel niemand meer die de kinderen bij opa en oma weg blijft houden.
enigste voordeel is misschien dat mensen als ze hun voucher inleveren extra dingen er bij kopen, maar dat is inderdaad niet bij iedereen. Er zal altijd omzetverlies zijnquote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef VacaLoca het volgende:
Vouchers bij bedrijven werken alleen maar averechts:
- ze hebben er omzet mee in tijden van de maatregelen. Hierdoor krijgen ze minder steun van de overheid
- na afloop maatregelen komt er vertraagd effect omzetverlies omdat iedereen dan met reeds betaalde vouchers betaald
Precies, mijn idee exact.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zou het toerisme in eigen land gepromoot moeten worden deze zomer, al is het alleen maar om de horeca te redden.
of als er iemand griepsymptomen heeftquote:Op maandag 4 mei 2020 11:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Logisch. Alleen nog oppassen met risicogroepen.
Inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie al best weer regelmatig oma's op straat met kleinkinderen. Laat mensen gewoon lekker zelf die afweging maken.
Of je in die auto nou naast elkaar of achter elkaar gaat zitten gaat het verschil niet maken, denk ik. En schouder aan schouder op straat is niet altijd nodig nee, maar als je dan toch al bij elkaar in de auto zit...quote:Op maandag 4 mei 2020 11:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kunnen wel superspreaders zijn natuurlijk he. Zeker als ze zich in 'menigtes' gaan begeven.
Ik zie ook de noodzaak niet om buiten schouder aan schouder te lopen bijvoorbeeld.
In de dienstauto kan er ook eentje achter gaan zitten.
Horeca moet dan ook de kans krijgen om met plannen te komen om de boel veilig in te richten.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.
Zit er geen schot in een politiewagen tussen voor en achter?quote:Op maandag 4 mei 2020 11:50 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of je in die auto nou naast elkaar of achter elkaar gaat zitten gaat het verschil niet maken, denk ik. En schouder aan schouder op straat is niet altijd nodig nee, maar als je dan toch al bij elkaar in de auto zit...
Lijstje daar mag wel eens geupdate wordenquote:Op maandag 4 mei 2020 11:26 schreef _I het volgende:
[..]
Thanks!
Corona in het Buitenland
Elk land heeft eigen regels. Zal mij benieuwen hoe dit effect gaat hebben.
Sommige mensen zijn nog in de veronderstelling dat op 1 juno alles weer open gaat.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar de horeca is dicht? Ook op vakantieparken die weer open gaan zijn de restaurants en café's niet open voor gasten.
Geen idee of dat in iedere auto zo is. Indien ja, is dat zeker wel van meerwaarde ja.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:51 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zit er geen schot in een politiewagen tussen voor en achter?
Dat idee was meer daarop gestoeld.
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:46 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zou het toerisme in eigen land gepromoot moeten worden deze zomer, al is het alleen maar om de horeca te redden.
Heb niet alles gecontroleerd.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:51 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lijstje daar mag wel eens geupdate wordenMaar veel zaken kloppen wel of sinds enige tijd net niet meer ja.
Vermoed dat binnenkort de ondernemers dan wel hun brancheorganisaties plannen en richtlijnen op mogen gaan stellen.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.
Mijn oom heeft (onder andere) restaurants in Belgie.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volledig mee eens - het is dan ook te hopen dat de horeca (in aangepaste vorm) juni/juli open kan. Al is het maar in terrasvorm ofzo. Dat zou al zo veel ondernemers helpen deze zomer door te komen.
Die hebben hun shit goed voor elkaar inderdaadquote:Op maandag 4 mei 2020 11:55 schreef Solingjan het volgende:
22426
One week ago: 19037
Total recovered
1684
New yesterday: 5
At hospital
2154
of which ICU: 518
New cases today
6
Yesterday: 251
Total deaths
2699
One week ago: 2293
New today: 1
---
Dat gaat goed in Zweden. Slechts 6 nieuwe besmettingen. 1. Overleden
Die zullen wel afhaal doen op de parken lijkt mij.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Konden we op bepaalde gebieden sowieso alquote:Op maandag 4 mei 2020 11:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die hebben hun shit goed voor elkaar inderdaad
Kunnen we een voorbeeld aan nemen voor het komende jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |