Ik ben best content met mezelf nu omdat ik een weddenschap had lopen met een vriend die ook dacht dat het minstens 10% en waarschijnlijk tientallen procenten zou zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht eerder rond de 1,5 mln. Dat hadden we hier eens berekend aan de hand van die fatality rate van 0,37%
Dat is toch prima als het absolute aantal daalt.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja maar nee.
Het percentage 'besmet door mensen met klachten' wordt dan juist nog veel hoger.
Mooi, alles weer opengooien dus. Gaan voor de snelle weg.quote:
De helft geïnfecteerd was sowieso al erg onrealistisch gezien sterftecijfers en verloop in andere (eerder) getroffen landen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is al significant meer dan ik op basis van bierviltjesberekening zelf had berekend. Daar kwam ik tussen de 1 en de 2% uit afhankelijk van welke aannames je doet.![]()
Voor mensen die heel erg hoopten op een 'de helft heeft het al gehad en niet eens gemerkt' zal het nogal een tegenvaller zijn. Maar goed, dat is nooit een realistisch scenario geweest.
Dat heeft wel mijn voorkeur.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:41 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En nu? Toch maar Koningsdag vieren?
Coronafeestjes. "Nodig vooral al uw opa's en oma's uit!"quote:Op donderdag 16 april 2020 10:41 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En nu? Toch maar Koningsdag vieren?
Ligt eraan, ben je een beetje lekker?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:43 schreef ondeugend het volgende:
Oh god, straks komen jullie allemaal naar mijn lokale kroeg!
Inderdaad, dat dacht ik dus ook al.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De helft geïnfecteerd was sowieso al erg onrealistisch gezien sterftecijfers en verloop in andere (eerder) getroffen landen.
Mocht zo'n 3 procent het hebben gehad in Nederland dan is dit in totaal ongeveer 500.000 man. Een kleine twintigmaal zoveel als het aantal bevestigde gevallen. Nog niet heel onaardig.
Nee we zijn allemaal spuuglelijk hier.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:44 schreef Coco. het volgende:
[..]
Ligt eraan, ben je een beetje lekker?
Zeker hetzelfde als de vorige keer? Nederlanders zijn dom en gaan besmet naar buiten?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:43 schreef Zwansen het volgende:
Prima uitleg van JvD over het gebruik van mondkapjes en de schijnveiligheid.
Ik baal er wel van. Had 10% gehoopt, liefst meer.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, dat dacht ik dus ook al.
Grote vraag blijft hoe representatief de groep bloeddonoren is. Als dat allemaal heel actieve mensen met veel sociale contacten en een actief leven zijn kan die 3% nog een schromelijke overschatting blijken.
toch is dat nog steeds de enige manier zolang er geen vaccin is, het is de zorgcapaciteit die het vertraagtquote:Op donderdag 16 april 2020 10:43 schreef Confetti het volgende:
Bewijs dat het idee om voor groepsimmuniteit te gaan volkomen absurd was. Ook al krabbelden ze snel terug.
Ik hoop zo dat die steekproef gewoon niet goed is. Dat die bloeddonoren gewoon risico averse mensen zijn en daarom minder gemeten hebben.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben best content met mezelf nu omdat ik een weddenschap had lopen met een vriend die ook dacht dat het minstens 10% en waarschijnlijk tientallen procenten zou zijn.![]()
Toen ik zei dat ik blij zou zijn als het 3% was was ik een walgelijke pessimist.
Neemt niet weg dat ik graag ongelijk had gehad in deze
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik baal er wel van. Had 10% gehoopt, liefst meer.
Misschien in Noord-Brabant.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik baal er wel van. Had 10% gehoopt, liefst meer.
Hij heeft hier wel een puntquote:Op donderdag 16 april 2020 10:48 schreef Zeroku het volgende:
Hoe kan Asscher geen last van zijn rug krijgen?
Maar als het allemaal Einzelgängers blijken..quote:Op donderdag 16 april 2020 10:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, dat dacht ik dus ook al.
Grote vraag blijft hoe representatief de groep bloeddonoren is. Als dat allemaal heel actieve mensen met veel sociale contacten en een actief leven zijn kan die 3% nog een schromelijke overschatting blijken.
Zeker.quote:
https://www.npostart.nl/live/npo-1quote:Op donderdag 16 april 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
ik kijk npo politiek, zie een ronde tafel,klopt dat?
Meer donutquote:Op donderdag 16 april 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
Het kan ook andersom zijn. Dat het allemaal hele sociale en actieve mensen zijnquote:Op donderdag 16 april 2020 10:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat die steekproef gewoon niet goed is. Dat die bloeddonoren gewoon risico averse mensen zijn en daarom minder gemeten hebben.
Ik ook niet. Met die anderhalve meter ga je het echt niet redden.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zeker hetzelfde als de vorige keer? Nederlanders zijn dom en gaan besmet naar buiten?
Ik zie niet in hoe je zonder mondkapjes de boel weer op gang wil krijgen tot er een vaccin is?
Als jij aangeeft dat jij dat ziet dan zal dat wel kloppen. Ik heb geen reden om aan jouw waarneming te twijfelen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
Ik begin door mijn bierviltjes heen te raken trouwens. En kan ook niet naar de kroeg om er een stel te jattenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Maar als het allemaal Einzelgängers blijken..
Biervilt je alle cijfertjes losjes door zoals ze bekend zijn kom je op zo'n 75.000 doden vooraleer er groepsimmuniteit bereikt is en dat is dus enkel maar bij een restrictief beleid.
Daar heeft hij natuurlijk wel gewoon gelijk in.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Hoe kan de effectiviteit van mondkapjes nu afhangen van de beschikbaarheid?
Jaap praat inderdaad weer poep, jammer dit.
Maar hoe krijg je groepsimmuniteit als je iedereen blijft opsluiten of gaat beschermen met mondkapjes?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het kan ook andersom zijn. Dat het allemaal hele sociale en actieve mensen zijn
Hoe dan ook, het toont dat we nog heel ver van groepsimmuniteit zijn en dat we echt niet kunnen significant kunnen versoepelen zonder meteen weer een explosie van ziekenhuisopnamen te krijgen.
3134/500000 = 0,6%quote:Op donderdag 16 april 2020 10:52 schreef capricia het volgende:
Als 3% antistoffen heeft, wat is dan ons sterfte percentage?
Of een mondkapje effectief is tegen iets, is niet afhankelijk van het feit of ik er 1 of 100 heb liggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:52 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Daar heeft hij natuurlijk wel gewoon gelijk in.
Anderzijds werken zelfs sjaals voor een groot gedeelte tegen verspreiding.
Alleen zo kut als het 25 graden is. Niet dat mondkapjes dit niet zijn maar sjaals zijn dan nog de overtreffende trap.
https://www.viltjes.nl/bierviltjes-kopenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik begin door mijn bierviltjes heen te raken trouwens. En kan ook niet naar de kroeg om er een stel te jatten
Dan wordt het niks anders dan mensen die ziek én oud zijn moeten thuis gaan blijven.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het kan ook andersom zijn. Dat het allemaal hele sociale en actieve mensen zijn
Hoe dan ook, het toont dat we nog heel ver van groepsimmuniteit zijn en dat we echt niet kunnen significant kunnen versoepelen zonder meteen weer een explosie van ziekenhuisopnamen te krijgen.
Wat de officiële doden zijn. Gezien de oversterfte ligt het officieus nog wel iets hoger.quote:
Niet, dat is dus ook echt een doodlopende weg.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:53 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maar hoe krijg je groepsimmuniteit als je iedereen blijft opsluiten of gaat beschermen met mondkapjes?
Dat! Van Gissel moet zich helemaal niet uitlaten over schaarste, dat is een politiek argument en moet in de plenaire zaal behandeld worden. Van Gissel moet het alleen hebben over of het wel of niet effectief is. Zonder wel of niet schaarste.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Of een mondkapje effectief iets tegen iets, is niet afhankelijk van het feit of ik er 1 of 100 heb liggen.
Eerder 1,2 %, je moet de oversterfte ook meerekenen.quote:
Wie is Van Gisselquote:Op donderdag 16 april 2020 10:54 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat! Van Gissel moet zich helemaal niet uitlaten over schaarste, dat is een politiek argument en moet in de plenaire zaal behandeld worden. Van Gissel moet het alleen hebben over of het wel of niet effectief is. Zonder wel of niet schaarste.
Dank je.quote:
Omdat het niet om jou of mij gaat maar om iedereen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:53 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Of een mondkapje effectief is tegen iets, is niet afhankelijk van het feit of ik er 1 of 100 heb liggen.
Inderdaad, het moet grofweg maal 2 lijkt het.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:54 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat de officiële doden zijn. Gezien de oversterfte ligt het officieus nog wel iets hoger.
het virus gaat toch nooit meer weg, dus op de lange termijn gaat het wel lukkenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Dat worden veel overlijdens als 60% dit virus gehad moet hebben voor groeps-immuniteit.
Als de antilichamen al niet gedetecteerd kunnen worden, zijn ze dan wel in staat om een infectie te voorkomen?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:55 schreef Kyran het volgende:
Ah oversterfte meerekeken geeft inderdaad 1.2% maar dan ga je er wel vam uit dat ieder besmet persoon voldoende antilichamen aanmaakt om te detecteren.
Vanaf nu noemen we hem ver Gisselquote:
En dat neemt minimaal 20 x dit tijdsblok, zeg 2 maanden = 40 maanden; 3 jaar en 4 maanden.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Dat worden veel overlijdens als 60% dit virus gehad moet hebben voor groeps-immuniteit.
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vanaf nu noemen we hem ver Gissel
Wederom is dat geen antwoord op de vraag.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Omdat het niet om jou of mij gaat maar om iedereen.
De effectiviteit is matig indien 10% een kapje draagt en 90% niet.
Wanneer dat andersom ligt is het daarentegen juist wél weer effectief.
Tegen die tijd is dit virus al lang gemuteerd. Hebben we Covid-21 al gehad.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef _I het volgende:
[..]
En dat neemt minimaal 20 x dit tijdsblok, zeg 2 maanden = 40 maanden; 3 jaar en 4 maanden.
Tegen die tijd zal de immuniteit van de eerste groepen ook afgenomen zijn.
Niet 100% zeker hoe dat gaat met COVID-19. Kan mij voorstellen dat bij helw lichte klachten je nauwelijks kan aantonen. Dat is toch wat ze eerder beweerden?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Als de antilichamen al niet gedetecteerd kunnen worden, zijn ze dan wel in staat om een infectie te voorkomen?
Dus gewoon zo tot een vaccin over een jaar dus.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef _I het volgende:
[..]
En dat neemt minimaal 20 x dit tijdsblok, zeg 2 maanden = 40 maanden; 3 jaar en 4 maanden.
Ook dat.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Tegen die tijd is dit virus al lang gemuteerd. Hebben we Covid-21 al gehad.
Yepquote:Op donderdag 16 april 2020 10:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus gewoon zo tot een vaccin over een jaar dus.
Voor mijn leeftijdscategorie is dat 0,0068%.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:52 schreef capricia het volgende:
Als 3% antistoffen heeft, wat is dan ons sterfte percentage?
Ben je met een vaccin (enigszins) beschermd tegen een gemuteerde variant?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Tegen die tijd is dit virus al lang gemuteerd. Hebben we Covid-21 al gehad.
Hoe de hele wereld ermee bezig is verwacht ik dat vaccin toch redelijk snel. Eerder begin 2021 dan over 2 jaar al.quote:
Hoop alsjes, waarschijnlijkjes, ongeveertjes, en dubieuze berekeningetjes.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:00 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Voor mijn leeftijdscategorie is dat 0,0068%.
Want:
Er zijn ij mijn leeftijd categorie 2 mensen aan overleden. Terwijl 500.000 mensen het hebben gehad.
Stel dat iedereen in Nederland besmet zou met corona, dan zou dat 68 doden betekenen in mijn leeftijdscategorie. Er zijn ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland in mijn leeftijdscategorie. Dus ongeveer 1 op 15000 mensen in mijn leeftijdscategorie sterven aan corona.
En nu hou ik niet eens rekening mee dat die 2 mensen die eraan overleden zijn waarschijnlijk andere aandoeningen hadden. Voor mij als een gezond iemand zonder overgewicht is de kans eigenlijk nihil.
Laten we dan gewoon mensen van mijn leeftijd en jonger gewoon vrij late en scheiden ouderen. Zo houden we de economie nog een beetje in stand.
Als je dat doet kan niet iedereen fatsoenlijke zorg krijgen. Nu zijn er al honderden 'jonge' mensen die opgenomen worden door Corona...quote:Op donderdag 16 april 2020 11:00 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Voor mijn leeftijdscategorie is dat 0,0068%.
Want:
Er zijn ij mijn leeftijd categorie 2 mensen aan overleden. Terwijl 500.000 mensen het hebben gehad.
Stel dat iedereen in Nederland besmet zou met corona, dan zou dat 68 doden betekenen in mijn leeftijdscategorie. Er zijn ongeveer 1 miljoen mensen in Nederland in mijn leeftijdscategorie. Dus ongeveer 1 op 15000 mensen in mijn leeftijdscategorie sterven aan corona.
En nu hou ik niet eens rekening mee dat die 2 mensen die eraan overleden zijn waarschijnlijk andere aandoeningen hadden. Voor mij als een gezond iemand zonder overgewicht is de kans eigenlijk nihil.
Laten we dan gewoon mensen van mijn leeftijd en jonger gewoon vrij late en scheiden ouderen. Zo houden we de economie nog een beetje in stand.
Wat ik van de griep weet, is dat als ze de verkeerde stam in het vaccin hebben, je toch een wat minder heftig verloop hebt.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ben je met een vaccin (enigszins) beschermd tegen een gemuteerde variant?
quote:Op donderdag 16 april 2020 11:00 schreef Daarnaast het volgende:
Stel dat
dan zou dat
En nu hou ik niet eens rekening mee dat
waarschijnlijk
Laten we dan gewoon
Normaliter van wel. Werkt zo met veel vaccins.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ben je met een vaccin (enigszins) beschermd tegen een gemuteerde variant?
Ook in het meest positieve scenario wordt niet iedereen binnen een maand gevaccineerd. Het moet gemaakt, verspreid en gebruikt worden. Dan begin je bij zwakkeren en verplegend personeel.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe de hele wereld ermee bezig is verwacht ik dat vaccin toch redelijk snel. Eerder begin 2021 dan over 2 jaar al.
Niet dat eem gerushd vaccin perse goed is maar de nood is hoog.
Corona muteert wel minder snel dan de griep gelukkig.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik van de griep weet, is dat als ze de verkeerde stam in het vaccin hebben, je toch een wat minder heftig verloop hebt.
Maar over Covid is te weinig bekend.
twitter:EU_Commission twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:20:45There is no link between 5G deployment and the outbreak of the #coronavirus!
There is a lot of misinformation online, so always check your sources.
Check the facts 👇
#FactsMatter https://t.co/4V0mDbDe95 reageer retweet
De hoeveelheid mensen die er mee bezig is, zegt niets over hoe snel het geproduceerd en verspreid kan worden. Zeker niet omdat men allemaal in eilandjes aan het werken is.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe de hele wereld ermee bezig is verwacht ik dat vaccin toch redelijk snel. Eerder begin 2021 dan over 2 jaar al.
Niet dat eem gerushd vaccin perse goed is maar de nood is hoog.
Bedankt EU.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:06 schreef Caland het volgende:
twitter:EU_Commission twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:20:45There is no link between 5G deployment and the outbreak of the #coronavirus!
Check the facts 👇
Ja dat groepsimmuniteit verhaal was vanaf het begin wel een blunder.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:57 schreef _I het volgende:
[..]
Nou ja, ook de experts zitten feitelijk bierviltjesberekeningen te maken omdat we gewoon nog te weinig weten over het virus. Je zit met allerlei variabelen die mogelijk verschillende keren groter of kleiner kunnen blijken te zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hoop alsjes, waarschijnlijkjes, ongeveertjes, en dubieuze berekeningetjes.
Het is maar goed dat daar geen beleid op wordt gemaakt.
Mutatie van een virus is niet eens slecht. In de meeste gevallen wordt deze dan minder fataal omdat het hoofddoel van een virus overleven of multipliceren is.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Corona muteert wel minder snel dan de griep gelukkig.
Zolang het maar gereduceerd kan worden tot een erge verkoudheid is het goed imo.
Met dank aan Jaap.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar voorlopig lijken we grofweg de juiste aanpak gekozen te hebben: mitigeren omdat hopen op snelle groepsimmuniteit er niet in zit.
Iedereen snapt toch dat niet 5g maar 4g de grote boosdoener is! Wedden dat in de landen met een goede 4g-dekking het aantal bevestigde gevallen hoger is dan in landen die dit niet hebben?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:06 schreef Caland het volgende:
Check the facts 👇
Het had geen politiek verhaal moeten zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja dat groepsimmuniteit verhaal was vanaf het begin wel een blunder.
Of nouja, misschien was het politiek wel handig om wind uit de zeilen te halen bij mensen die een volledige lock down wilden.
Alleen als jij gezond bent, waarbij tevens afgewogen moet worden of jij niet in afgelopen weken in buurt bent geweest van andere mensen. Hierbij rekening houdende met de waarschijnlijkheid dat je toen binnen anderhalve meter bent geweest waardoor het mogelijk is dat jij besmet bent.quote:
Is er in andere landen grootschalig op de hoeveelheid antilichamen getest?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, ook de experts zitten feitelijk bierviltjesberekeningen te maken omdat we gewoon nog te weinig weten over het virus. Je zit met allerlei variabelen die mogelijk verschillende keren groter of kleiner kunnen blijken te zijn.
Maar voorlopig lijken we grofweg de juiste aanpak gekozen te hebben: mitigeren omdat hopen op snelle groepsimmuniteit er niet in zit.
Klopt, kijk maar naar Noord-Korea. Slechte dekking, geen gevallen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch dat niet 5g maar 4g de grote boosdoener is! Wedden dat in de landen met een goede 4g-dekking het aantal bevestigde gevallen hoger is dan in landen die dit niet hebben?
Over dat BCG-vaccin is interessant. Dat zou mogelijk ook wat schade kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Normaliter van wel. Werkt zo met veel vaccins.
Mensen die de griepprik ontvangen en besmet raken met een andere variant hebben over het algemeen een minder heftig verloop van de ziekte.
Sterker nog, de signalen zijn groot dat landen waar het BCG-vaccin altijd in het rijksvaccinatieprogramma heeft gezeten een veel lagere infectie- en sterftegraad hebben voor wat betreft corona. En dat is nota bene een vaccinatie voor niet eens een ander virus maar tegen een bacterie.
Vraag het mij af, dit is zo uitzichtloos dat je ertoe over moet gaan om ouderen en mensen met onderliggende kwalen moet gaan isoleren. Niet de mensen die een dergelijke griep prima kunnen hebben.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, ook de experts zitten feitelijk bierviltjesberekeningen te maken omdat we gewoon nog te weinig weten over het virus. Je zit met allerlei variabelen die mogelijk verschillende keren groter of kleiner kunnen blijken te zijn.
630 doden op 63.000 zwakkeren klinkt ook niet hoog. Als dit grotendeels mensen zijn met een korte levensverwachting, zegt zo'n getal helemaal niets, behalve emotie.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:18 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind de presentatie van deze mevrouw en haar meegekregen powerpont toch een beetje knullig.
Lijkt mij de vraag, hoeveel % van de mensen zonder onderaanliggende aandoeningen en jonger dan 65 die besmet zijn hebben ziekenhuis(ic) opname nodig en overlijden?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag het mij af, dit is zo uitzichtloos dat je ertoe over moet gaan om ouderen en mensen met onderliggende kwalen moet gaan isoleren. Niet de mensen die een dergelijke griep prima kunnen hebben.
Dat zal inderdaad ook een 0,0?%% percentage zijn, maar dat moet wel onderzocht worden. Helemaal 0 zal dat niet zijn, maar dat moeten we accepteren. Het is niet anders.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lijkt mij de vraag, hoeveel % van de mensen zonder onderaanliggende aandoeningen en jonger dan 65 die besmet zijn hebben ziekenhuis(ic) opname nodig en overlijden?
Is dit echt nihil dan inderdaad isoleren en alles open gooien.
Vaccin werkt daarentegen pas na lange tijd en is veel effectiever wanneer men op jongere dan op latere leeftijd gevaccineerd is geweest.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Over dat BCG-vaccin is interessant. Dat zou mogelijk ook wat schade kunnen voorkomen.
Linkje artikel?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:20 schreef Kyran het volgende:
Kan niet kijken, maar heeft iemand een vraag gesteld over asymptomatische besmettingen nav dat artikel ..
Niemand, maar het staat nu wel in de presentatie van deze dame (Voorzitter van oudergeneeskunde), als 1 van de redenen van de verspreiding (met gebrek aan bescherming en testen, moeilijkheid om afstand te houden en de kwetsbaarheid)quote:Op donderdag 16 april 2020 11:20 schreef Kyran het volgende:
Kan niet kijken, maar heeft iemand een vraag gesteld over asymptomatische besmettingen nav dat artikel waar 44% van de besmettingen op zo'n manier waren ontstaan? Of is niemand wakker en gaan we gewoon wekenlang dezelfde vragen stellen?
Kan je vergeten. Ook dan zal de zorg ontzettend snel compleet overbelast raken en zal de mortaliteit omhoog schieten. En je krijgt te maken met organisaties waar de helft of meer van het personeel er tegelijkertijd weken lang uit liggen door ziekte. Dan ligt de boel nog stiller dan het nu ligt. Dat zie je nu al gebeuren in sommige zorginstellingen. Afgelopen weekend moest er nog een verpleeghuis ontruimd worden omdat er geen personeel meer was.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag het mij af, dit is zo uitzichtloos dat je ertoe over moet gaan om ouderen en mensen met onderliggende kwalen moet gaan isoleren. Niet de mensen die een dergelijke griep prima kunnen hebben.
Waarom moeten we accepteren dat er mensen onnodig komen te overlijden en we ondertussen de zorg verder overbelasten, terwijl de huidige maatregelen best goed lijken te werken en iedereen er inmiddels een beetje aan gewend begint te raken?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad ook een 0,0?%% percentage zijn, maar dat moet wel onderzocht worden. Helemaal 0 zal dat niet zijn, maar dat moeten we accepteren. Het is niet anders.
Ik weet niet of mensen het kennen, maar Spurious is een erg leuke site om aan te tonen hoe je met data verkeerde conclusies kunt trekken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch dat niet 5g maar 4g de grote boosdoener is! Wedden dat in de landen met een goede 4g-dekking het aantal bevestigde gevallen hoger is dan in landen die dit niet hebben?
Het kan inderdaad zo zijn dat je enkele weken onderbezetting zult hebben, en ook jongeren kunnen zich melden in de 2e lijns zorgt met corona klachten, voorkomen kan gewoon niet helemaal. Maar dat is een aanlokkelijker perspectief dan wachten op een vaccin dat werkt (wat allerminst zeker is), en elke week een bemoedigende: hou vol!, ga zo door! stel dat bezoek uit!, het is mooi weer maar blijf binnen!quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan je vergeten. Ook dan zal de zorg ontzettend snel compleet overbelast raken en zal de mortaliteit omhoog schieten. En je krijgt te maken met organisaties waar de helft of meer van het personeel er tegelijkertijd weken lang uit liggen door ziekte. Dan ligt de boel nog stiller dan het nu ligt. Dat zie je nu al gebeuren in sommige zorginstellingen. Afgelopen weekend moest er nog een verpleeghuis ontruimd worden omdat er geen personeel meer was.
Dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef zoost het volgende:
maar je kunt dus ook geen antilichamen hebben, maar wel besmet zijn geweest. Las ik ergens
iddd, volgens Jaap bestaat daty asymptomatische gedoe nietquote:Op donderdag 16 april 2020 11:20 schreef Kyran het volgende:
Kan niet kijken, maar heeft iemand een vraag gesteld over asymptomatische besmettingen nav dat artikel waar 44% van de besmettingen op zo'n manier waren ontstaan? Of is niemand wakker en gaan we gewoon wekenlang dezelfde vragen stellen?
Je komma staat verkeerd. Denk ik?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Hadden de huisartsen toch een hele goede inschatting gemaakt vorige week, volgens rtl nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vid-patienten-aantal
25.000 per week x 5 weken onderzoek = 125.000 mensen met die bepaalde klachten. In het nieuws bericht zelf op tv werd gezegd dat 'maar een vijfde van de mensen zich meldt bij de huisarts met griepachtige klachten en de rest ook niet de moeite neemt'. Dus die ook nog eens x 5 = 625.000.
Dan valt het echt wel mee met het sterfte cijfer. Inclusief verzorgingstehuizen 5 a 6.000 doden = 0,008 tot 0,01%.
Waarom zo spastisch reageren?
India heeft ook een vrij jonge populatie.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef Pumpalov het volgende:
In Hong Kong en Singapore is dat vaccin bijvoorbeeld standaard.
In India ook en dat zou voor dat land zomaar de oorzaak kunnen zijn dat het virus er niet zo verschrikkelijk gaat huishouden als dat we allemaal vrezen.
Ook jongere bevolking net zoals Afrika, helpt allicht ook mee.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef Pumpalov het volgende:
In India ook en dat zou voor dat land zomaar de oorzaak kunnen zijn dat het virus er niet zo verschrikkelijk gaat huishouden als dat we allemaal vrezen.
ja en dat bewijst ook maar weer hoe onschuldig corona ook kan zijn. Misschien dat er zelfs nog een percentage is van die 1 op 5 dat zich gewoon bezorgd voelt en daarom de huisarts belt, waar ze normaal gesproken dat niet hadden gedaan want: griepje.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Hadden de huisartsen toch een hele goede inschatting gemaakt vorige week, volgens rtl nieuws:
25.000 per week x 5 weken onderzoek = 125.000 mensen met die bepaalde klachten. In het nieuws bericht zelf op tv werd gezegd dat 'maar een vijfde van de mensen zich meldt bij de huisarts met griepachtige klachten en de rest ook niet de moeite neemt'. Dus die ook nog eens x 5 = 625.000.
Dan valt het echt wel mee met het sterfte cijfer. Inclusief verzorgingstehuizen 5 a 6.000 doden = 0,008 tot 0,01%.
Omdat de IC wordt overspoeldquote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
6000 doden op 625.000 besmettingen is toch ongeveer 1%. Hoe kom jij bij 0,01?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk dat wat we nu doen de minste schade brengt. Natuurlijk hebben sommige sectoren het zwaar te verduren, maar de meeste dingen draaien gewoon door. Of dat met grotere aantallen zieken ook zou kunnen, is maar de vraag.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kan inderdaad zo zijn dat je enkele weken onderbezetting zult hebben, en ook jongeren kunnen zich melden in de 2e lijns zorgt met corona klachten, voorkomen kan gewoon niet helemaal. Maar dat is een aanlokkelijker perspectief dan wachten op een vaccin dat werkt (wat allerminst zeker is), en elke week een bemoedigende: hou vol!, ga zo door! stel dat bezoek uit!, het is mooi weer maar blijf binnen!
We zullen een keer moeten bewegen, en er is geen optie dat geen schade aanbrengt.
Dankquote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef _I het volgende:
[..]
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5
Scholen open had voor minder schade gezorgd.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat wat we nu doen de minste schade brengt. Natuurlijk hebben sommige sectoren het zwaar te verduren, maar de meeste dingen draaien gewoon door. Of dat met grotere aantallen zieken ook zou kunnen, is maar de vraag.
Dit.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
6000 doden op 625.000 besmettingen is toch ongeveer 1%. Hoe kom jij bij 0,01?
Ik denk omdat dan zijn hele mondkapjes werken niet logica wegvalt. Je moer immers thuis blijven met symptomen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iddd, volgens Jaap bestaat daty asymptomatische gedoe niet
Klopt. Daarentegen totaal geen zorgcapaciteit of -mogelijkheid voor velen waardoor het alsnog heel heftig uit kan pakken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
India heeft ook een vrij jonge populatie.
Bedankt voor de informatie. Ik vind dit soort zaken altijd wel interessant om te lezen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vaccin werkt daarentegen pas na lange tijd en is veel effectiever wanneer men op jongere dan op latere leeftijd gevaccineerd is geweest.
Nederland heeft dit nooit in het programma gehad. Sommige landen (Spanje bijvoorbeeld) maar tijdelijk. Overigens ligt het aantal besmette personen en doden bij die personen wel lager.
België heeft het een tijdje bij speciale beroepen gedaan.
Maar weinig landen in het westen geven dit vaccin aan kinderen omdat de prevalentie veel te laag was om het kostenefficiënt te maken.
Hier in Bulgarije wordt het vaccin nog wel standaard gegeven, net als in een aantal andere oost-Europese landen. Hier en daar in het oosten van Azië ook nog gebruikelijk. Ook in landen waar het aantal gevallen opvallend laag ligt. Onlangs groot Amerikaans onderzoek naar geweest.
Intradermaal, gaat na een tijdje ontsteken en houdt er de rest van je leven een litteken aan over.
[ afbeelding ]
Dit komt voort uit de verblindende wens om "het is maar een griepje" te kunnen roepen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
6000 doden op 625.000 besmettingen is toch ongeveer 1%. Hoe kom jij bij 0,01?
Bewegen zal moeten vroeg of laat. Maar voordat er een afdoende medisch antwoord is op dit virus ga je in de verste verte nooit terug naar normaal.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kan inderdaad zo zijn dat je enkele weken onderbezetting zult hebben, en ook jongeren kunnen zich melden in de 2e lijns zorgt met corona klachten, voorkomen kan gewoon niet helemaal. Maar dat is een aanlokkelijker perspectief dan wachten op een vaccin dat werkt (wat allerminst zeker is), en elke week een bemoedigende: hou vol!, ga zo door! stel dat bezoek uit!, het is mooi weer maar blijf binnen!
We zullen een keer moeten bewegen, en er is geen optie dat geen schade aanbrengt.
Strange correlations is echt fantastisch.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of mensen het kennen, maar Spurious is een erg leuke site om aan te tonen hoe je met data verkeerde conclusies kunt trekken.
Zo is er een hoge correlatie tussen mensen die kaas eten en mensen die in hun lakens verstrikt raken.
En er is aangetoond dat het sterftecijfer van mensen die de vorige dag brood hebben gegeten hoog ligt. Dus brood is gevaarlijk.
En nog meer van die ongein.
Tekort antilichamen zeggen ze om immuun te zijn voor het virus. Niet dat er geen antilichamen zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef zoost het volgende:
maar je kunt dus ook geen antilichamen hebben, maar wel besmet zijn geweest. Las ik ergens
Maar ondertussen ga je niet in op de reacties hierboven? Vreemd. We willen nog steeds weten hoe je op 0,01% komt, terwijl het eerder 1% is.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Strange correlations is echt fantastisch.
Margarine is goed voor je huwelijk.
[ [url=https://static.twentytwowords.com/cdn-cgi/image/width=1200,quality=85,fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect/https://static.twentytwow(...)38-AM.jpg]afbeelding[/url] ]
Nicolas Cage laat mensen verzuipen door films te produceren.
[ [url==300https://tylervigen.com/im(...)share.png]afbeelding[/url] ]
Noorse olie laat amerikanen tegen treinen aan rijden...
[ afbeelding ]
De meeste mensen met ziektes werken sowieso al niet. En de meeste 65plussers werken ook niet meer.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat wat we nu doen de minste schade brengt. Natuurlijk hebben sommige sectoren het zwaar te verduren, maar de meeste dingen draaien gewoon door. Of dat met grotere aantallen zieken ook zou kunnen, is maar de vraag.
Ja.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Je komma staat verkeerd. Denk ik?
6.000 van 625.000 is ong 1%.
Toch?
quote:Op donderdag 16 april 2020 11:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja.
Berekening gekopieerd zonder er % van te maken![]()
![]()
Wat een statisticus ben ik joh, ik ga koffie halen.
Dit krijg je hoe dan ook, ik snap dit spastische gedrag zo slecht. Iedereen die enigszins een beetje wilt blijven leven, krijgt het. En dat is voor de mensen die doodziek worden van Corona een goed iets want de kans dat zij het krijgen als de overige mensen immuun zijn is kleiner.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan je vergeten. Ook dan zal de zorg ontzettend snel compleet overbelast raken en zal de mortaliteit omhoog schieten. En je krijgt te maken met organisaties waar de helft of meer van het personeel er tegelijkertijd weken lang uit liggen door ziekte. Dan ligt de boel nog stiller dan het nu ligt. Dat zie je nu al gebeuren in sommige zorginstellingen. Afgelopen weekend moest er nog een verpleeghuis ontruimd worden omdat er geen personeel meer was.
Flikker op man. Niet iedereen zit de hele dag te F5'en op fok!.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ondertussen ga je niet in op de reacties hierboven? Vreemd. We willen nog steeds weten hoe je op 0,01% komt, terwijl het eerder 1% is.
Alleen Frankrijk is slecht te verklaren danquote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef Pumpalov het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is die 6000 doden op basis van de inschatting Nu en die 625.000 een extrapolatie van die 3% van 3 weken geleden. Klopt ook nietquote:Op donderdag 16 april 2020 11:30 schreef Pumpalov het volgende:
Dit komt voort uit de verblindende wens om "het is maar een griepje" te kunnen roepen.
3% lijkt me weinig, dit weekend kunnen de kroegen wmb open om die cijfers op te krikkenquote:Op donderdag 16 april 2020 11:30 schreef zoost het volgende:
Hoe representatief zijn bloeddoneren voor de populatie? En die 3% zijn het beeld van 3 weken terug? Kan ik het ergens teruglezen?
Jeej.quote:
Die Jaap met zijn "mondkapjes werken niet" is echt een lachertje.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk omdat dan zijn hele mondkapjes werken niet logica wegvalt. Je moer immers thuis blijven met symptomen.
En afstand houden is genoeg om eventuele asymptomatische besmetting tegen te gaan.
Ik zie nog steeds niet in hoe bv een basisschool dit moet bewerkstelligen maar goed.
Reken er maar op. Die zijn er wel.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef _I het volgende:
3500 kankervaststellingen per week, dat zijn er nu 1/3 minder.
Van de 800 IC bedden reguliere zorg, zijn er nu 360 bezet
Hart- en vaatziekten; de helft minder patiënten
Dat worden veel kankerdoden komend jaar.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef _I het volgende:
Nou nou, niet zo schelden.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat worden veel kankerdoden komend jaar.
Allemaal uitgestelde behandelingen, dat snap je ook wel hopelijk?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef _I het volgende:
Nou nou nouquote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Gelukkig wacht kanker met groeien tot je behandeld wordt.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal uitgestelde behandelingen, dat snap je ook wel hopelijk?
Super als je nog even een tijdje rondloopt met kanker, zonder dat het je weet.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal uitgestelde behandelingen, dat snap je ook wel hopelijk?
Waar woont uw huis?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:37 schreef Pumpalov het volgende:
Vandaag goede donderdag hier dus Pasen zit eraan te komen. Maatregels worden weer verzwaard. Alle markten en dergelijke zijn weer dicht. Meer dan 4000 kerken gaan politiebewaking krijgen om te zien of de regels (2 meter afstand, maskerplicht) wel opgevolgd worden.vNog meer controleposten bij de steden dus de stad verlaten wordt nog lastiger, zeker omdat 'werk' in veel gevallen geen excuus meer is om toch door te mogen.
Wat een ongelofelijke sukkels zijn het trouwens die dit wel valselijk proberen. De wegenpolitie heeft inmiddels 9300 verklaringen gecontroleerd bij werkgevers en dergelijke. 641 mensen die aangegeven hebben in een andere stad te werken, bleken dat eigenlijk toch niet te doen. 80 bleken zelfs werkloos te zijnKrijgen allemaal een flinke boete maar dus toch alweer 10% dat valselijk de stad probeert te verlaten.
Meest vvoorkomende vorm van kanker is intussen huidkanker. Waarschijnlijk veelal mensen die jarenlang in de zon hebben liggen bakken of veel onder de zonnebank hebben gelegen. Ook een flinke kostenpost voor de zorg elk jaar.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Daar gaan er ook een heel aantal af omdat die nu doodgaan aan corona.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Zwaarst getroffen land per miljoen inwoners nu.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Daarnaast het volgende:
België 417 doden erbij
Wtf heerst daar een ander virus ofzo
Kankerdoden op 80+ jarige leeftijd noemen we toch gewoon natuurlijke dood?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar gaan er ook een heel aantal af omdat die nu doodgaan aan corona.
nee, die kunnen WEL goed tellen....quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Daarnaast het volgende:
België 417 doden erbij
Je kan ook gewoon dodental als % van de bevolking nemen gedurende de afgelopen 2 maanden.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, die kunnen WEL goed tellen....
Kuurne-Brussel-Kuurne en Gent-Wevelgem afgelast, maar corona doet wel even een Dwars door Vlaanderen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Daarnaast het volgende:
België 417 doden erbij
Dit ja. Frankrijk en België zijn de eerlijkste tellers. Bij andere landen moet je naar het dodenoverschot kijken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, die kunnen WEL goed tellen....
Nee, daarom heeft men vorige week ook mensen in dit traject opgeroepen zich vooral weer te melden bij de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:37 schreef _I het volgende:
[..]
Gelukkig wacht kanker met groeien tot je behandeld wordt.
Doe ns een linkje met wat jullie aant kieken zijn?quote:
https://www.nu.nl/280238/(...)dom-coronavirus.htmlquote:Op donderdag 16 april 2020 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe ns een linkje met wat jullie aant kieken zijn?
ik heb npo start als app, dan naar live>npo politiekquote:Op donderdag 16 april 2020 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moest zelf begin maart opgeroepen worden, heb nog geen brief gehad. Die mevrouw legt net uit dat de zorg op vele vlakken is afgeschaald en dat dit opgepakt moet gaan worden.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, daarom heeft men vorige week ook mensen in dit traject opgeroepen zich vooral weer te melden bij de ziekenhuizen.
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/troelstrazaalquote:Op donderdag 16 april 2020 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de industrie etc. gewoon doordraait. Ondertussen moet de horeca etc. natuurlijk gesloten blijven en mogen er geen evenementen worden georganiseerd. Dat is hoe we de situatie nu enigszins onder controle houden en dat lijkt wel aardig te werken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste mensen met ziektes werken sowieso al niet. En de meeste 65plussers werken ook niet meer.
Gaan we zelfs hier blame the victim doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Meest vvoorkomende vorm van kanker is intussen huidkanker. Waarschijnlijk veelal mensen die jarenlang in de zon hebben liggen bakken of veel onder de zonnebank hebben gelegen. Ook een flinke kostenpost voor de zorg elk jaar.
Oki, thx htxquote:Op donderdag 16 april 2020 11:42 schreef iBenny het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/280238/(...)dom-coronavirus.html
Corona deed meteen twee koersen tegelijk. Omloop 't volk dwars door Vlaanderen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kuurne-Brussel-Kuurne en Gent-Wevelgem afgelast, maar corona doet wel even een Dwars door Vlaanderen.
Wat vreemd ik hoorde haar net zeggen: "Ik praat namens Mansjester"quote:Op donderdag 16 april 2020 11:44 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Praat voor jezelf aub. Ze praat niet namens mij
Azarkan is de enige van die 3 sukkels die een beetje normaal doet naar mijn mening.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:45 schreef -XOR- het volgende:
Azarkan is eigenlijk best een degelijk kamerlid
Jammer dat Olivier Asmaker gestopt is, die had voor het klassement goede zaken gedaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Corona deed meteen twee koersen tegelijk. Omloop 't volk dwars door Vlaanderen.
Dat is juist het hele probleem hè. Dat we het in veel grotere aantallen dan we kunnen handelen zullen krijgen als we niks doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit krijg je hoe dan ook, ik snap dit spastische gedrag zo slecht. Iedereen die enigszins een beetje wilt blijven leven, krijgt het. En dat is voor de mensen die doodziek worden van Corona een goed iets want de kans dat zij het krijgen als de overige mensen immuun zijn is kleiner.
Pff slecht nieuws. Kan me niet voorstellen dat slechts 3% het virus gehad heeft, echt eerder 30%quote:[quote]Uit onderzoek van de Nederlandse bloedbank Sanquin blijkt dat 3 procent van de bloeddonoren antistoffen heeft tegen covid-19, de ziekte die door het coronavirus wordt veroorzaakt.
Evenementen moeten zo snel mogelijk open, allemaal jong spul dat mee moet helpen groepsimmuniteit te kweken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de industrie etc. gewoon doordraait. Ondertussen moet de horeca etc. natuurlijk gesloten blijven en mogen er geen evenementen worden georganiseerd. Dat is hoe we de situatie nu enigszins onder controle houden en dat lijkt wel aardig te werken.
Die ligt veel verder onder de 1. De aantallen dalen en IC opnames hebben een lag van 2 weken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is juist het hele probleem hè. Dat we het in veel grotere aantallen dan we kunnen handelen zullen krijgen als we niks doen.
Als je daar vrolijk van wordt heb ik nog wel goed nieuws voor je: we zeilen qua besmettingsgraad erg scherp aan de wind, die ligt maar net onder de 1. Bij elke versoepeling of minder discipline bij de burgers zal die wel weer boven de 1 uitkomen en dan ga je weer in rap tempo de kant op dat we het allemaal gaan krijgen.
Dat lees je wel meer in de internationale berichtgeving rondom het virus, toch?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:47 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dus als je het asymptomisch hebt gehad, kan je het nog een keer krijgen?
Nogal wat mensen afkomstig uit Afrika waar het enkel aan Marokkanen en Zuid-Afrikanen gegeven wordt?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:34 schreef Adames het volgende:
[..]
Alleen Frankrijk is slecht te verklaren dan
Vergeet de vele backpackers niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Meest vvoorkomende vorm van kanker is intussen huidkanker. Waarschijnlijk veelal mensen die jarenlang in de zon hebben liggen bakken of veel onder de zonnebank hebben gelegen. Ook een flinke kostenpost voor de zorg elk jaar.
Heel veel toeleveranciers van de horeca vallen ook stil. Daar zit ook behoorlijk wat tussen die onder industrie valt. Dus niet alles draait gewoon lekker door op de horeca na.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de industrie etc. gewoon doordraait. Ondertussen moet de horeca etc. natuurlijk gesloten blijven en mogen er geen evenementen worden georganiseerd. Dat is hoe we de situatie nu enigszins onder controle houden en dat lijkt wel aardig te werken.
Echt eerder 30%quote:Op donderdag 16 april 2020 11:47 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Pff slecht nieuws. Kan me niet voorstellen dat slechts 3% het virus gehad heeft, echt eerder 30%
Wat zou betekenen dat slechts 1 op 10 antistoffen ontwikkelt.
Dus als je het asymptomisch hebt gehad, kan je het nog een keer krijgen?
De grootste brandhaarden zijn in Frankrijk in het Noordoosten, daar wonen relatief weinig niet-westerse migranten.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nogal wat mensen afkomstig uit Afrika waar het enkel aan Marokkanen en Zuid-Afrikanen gegeven wordt?En natuurlijk zijn nog wel meer zaken van belang en liggen de cijfers nog steeds veel lager dan in Italië en Spanje.
Was trouwens sowieso al bekend dat één van de bijeffecten van 'live' vaccins is dat ze ook voordelen hebben op andere (luchtweg)infecties als waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn.
Nee. Zijzelf ook nietquote:Op donderdag 16 april 2020 11:52 schreef capricia het volgende:
België. Zoveel doden.![]()
En nu gaan ze bezoek aan verpleeghuizen toestaan.
Ik begrijp dat niet.
België maakt er wel serieus een potje van is het niet..?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:53 schreef iBenny het volgende:
[..]
Nee. Zijzelf ook niet. Terecht ook
Niet?...quote:Op donderdag 16 april 2020 11:52 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat niet.
Belgie is sowieso een warboel. Zie hun 'regering'quote:Op donderdag 16 april 2020 11:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
België maakt er wel serieus een potje van is het niet..?
quote:Op donderdag 16 april 2020 11:52 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat niet.
Volgens Jaap:quote:
Leggen ze in België ook hun "licht" zieken in verpleeghuizen, net als in Italië? Dat bleek daar namelijk een nekkebreker, en in de eerste debatten wilden ze dat hier ook doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:55 schreef iBenny het volgende:
[..]
Belgie is sowieso een warboel. Zie hun 'regering'
Omdat daar ook onvoldoende beschermingsmiddelen zijn en verzorgend personeel van kamer naar kamer gaan.. echt ongelooflijk dat we dit als Nederland niet voor elkaar lijken te krijgen om die essentiële beroepen beter te beschermen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Zeker in de verpleeghuizen zijn we er nog lang niet", zegt Van Dissel.
Ze kunnen alleen weten dat de R 1 is voor de groep die op de IC komt/in het ziekenhuis komt. Ze weten (nog) niets van de groep in de verpleeghuizen en mensen die thuis doodgaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Volgens Jaap:
Jaap van Dissel van het RIVM zegt in de Tweede Kamer dat het contact tussen mensen door de coronamaatregelen met zo'n 64 tot 75 procent is afgenomen. Dat heeft geleid tot een afname van de besmettingsgraad. "De maatregelen werken dus", herhaalt hij.
De besmettingsgraad zit vlak onder de 1. Boven de 1 is riskant, dan besmetten te veel mensen andere mensen en kan het weer snel fout gaan. "Zeker in de verpleeghuizen zijn we er nog lang niet", zegt Van Dissel.
Het staat los van je ziekenhuiscapaciteit - het is zo laag omdat de maatregelen werken.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:00 schreef Za het volgende:
[..]
510.000
Waarvan 3000 overleden, 0,6%
Versoepeling zal snel volgen.
Gelukkig weet het lichaam dat wel. Daarom ontstaat er ook een afweerreactie tegen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:00 schreef Daarnaast het volgende:
Waarom weten we zelf niet gewoon als er een virus in ons lichaam zit?? Als een soort extra zintuig zeg maar. Blijkbaar zijn we toch met zo erg ver qua evolutie.
Verpleeghuizen heeft 99% geen invloed op want ze komen daar niet. Als dat fout gaat daar, dan ligt dat aan veel specifiekere zaken dan wat wij globaal doen in NL.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Volgens Jaap:
Jaap van Dissel van het RIVM zegt in de Tweede Kamer dat het contact tussen mensen door de coronamaatregelen met zo'n 64 tot 75 procent is afgenomen. Dat heeft geleid tot een afname van de besmettingsgraad. "De maatregelen werken dus", herhaalt hij.
De besmettingsgraad zit vlak onder de 1. Boven de 1 is riskant, dan besmetten te veel mensen andere mensen en kan het weer snel fout gaan. "Zeker in de verpleeghuizen zijn we er nog lang niet", zegt Van Dissel.
Op basis waarvan verwacht je dat? 3% ligt vrij aardig in de lijn der verwachting als je kijkt naar de mortaliteitscijfers en de hoeveelheid slachtoffers in Nederland.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:47 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Pff slecht nieuws. Kan me niet voorstellen dat slechts 3% het virus gehad heeft, echt eerder 30%
Dan heb je niet goed opgelet. Het antwoord: we weten het niet, maar het hangt er ook vanaf hoe goed je antistoffen hechten aan het virus.quote:Dus als je het asymptomisch hebt gehad, kan je het nog een keer krijgen?
Die 3000 zijn de bevestigde gevallen. Waarschijnlijk is het 2 keer zo hoog. Dus dan zit je al op 1,2%quote:Op donderdag 16 april 2020 12:00 schreef Za het volgende:
[..]
510.000
Beter kijk je naar de oversterfte van het CBS.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:00 schreef Za het volgende:
[..]
510.000
Mogelijk zijn het er veel meer, alleen mensen tussen 18 en 65 zijn getest.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op basis waarvan verwacht je dat? 3% ligt vrij aardig in de lijn der verwachting als je kijkt naar de mortaliteitscijfers en de hoeveelheid slachtoffers in Nederland.
3% is nog altijd zo'n 500.000 besmette Nederlanders.
[..]
Dan heb je niet goed opgelet.
De oversterfte zat een week geleden al over de 5000.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter kijk je naar de oversterfte van het CBS.
Omdat in jouw cijfers de corona-doden in bejaardenhuizen en thuis niet meegeteld worden.
Denk dat het wel richting de 1% gaat. Het sterftecijfer.
Veel hoger = 25% extra dodelijk ofzo.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die 3000 zijn de bevestigde gevallen. Waarschijnlijk is het 2 keer zo hoog. Dus dan zit je al op 1,2%
En dat is, nogmaals, in een situatie waarin de zorg het nog kan bolwerken. Als die het niet meer kan bolwerken omdat ze overspoeld wordt kan je rekenen op een nog veel hogere mortaliteit.
Daar moet de normaalwaarde nog wel af.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De oversterfte zat een week geleden al over de 5000.
En mogelijk ook veel minder. Op basis van welk onderbuikgevoel denk je dat het sneller (of trager) zou verspreiden onder andere doelgroepen?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:04 schreef Za het volgende:
[..]
Mogelijk zijn het er veel meer, alleen mensen tussen 18 en 65 zijn getest.
En het sterftecijfer van mensen boven de 65?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Beter kijk je naar de oversterfte van het CBS.
Omdat in jouw cijfers de corona-doden in bejaardenhuizen en thuis niet meegeteld worden.
Denk dat het wel richting de 1% gaat. Het sterftecijfer.
Dat snap ik. Maar er draait ook veel wél door. En het is maar de vraag of dat ook zou kunnen als een veel groter deel van Nederland ziek zou zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:51 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Heel veel toeleveranciers van de horeca vallen ook stil. Daar zit ook behoorlijk wat tussen die onder industrie valt. Dus niet alles draait gewoon lekker door op de horeca na.
Van wat ik begrepen heb was dat dichtbij 1 een tijdje geleden en weten ze op dit moment niet precies waar we staan en dat ze daarom vraagtekens bij de grafiek hadden staan.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is juist het hele probleem hè. Dat we het in veel grotere aantallen dan we kunnen handelen zullen krijgen als we niks doen.
Als je daar vrolijk van wordt heb ik nog wel goed nieuws voor je: we zeilen qua besmettingsgraad erg scherp aan de wind, die ligt maar net onder de 1. Bij elke versoepeling of minder discipline bij de burgers zal die wel weer boven de 1 uitkomen en dan ga je weer in rap tempo de kant op dat we het allemaal gaan krijgen.
Maar die 3%, dat zijn mensen die niet ziek zijn die bloed komen afstaan. Dus daar zit ook een lag in.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op basis waarvan verwacht je dat? 3% ligt vrij aardig in de lijn der verwachting als je kijkt naar de mortaliteitscijfers en de hoeveelheid slachtoffers in Nederland.
3% is nog altijd zo'n 500.000 besmette Nederlanders.
[..]
Dan heb je niet goed opgelet. Het antwoord: we weten het niet, maar het hangt er ook vanaf hoe goed je antistoffen hechten aan het virus.
Daarom zeg ik ook: we zeilen erg scherp aan de wind. Er is met de huidige maatregelen nog geen enkele garantie dat het niet alsnog gaat ontploffen bij wat tegenslag.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Van wat ik begrepen heb was dat dichtbij 1 een tijdje geleden en weten ze op dit moment niet precies waar we staan en dat ze daarom vraagtekens bij de grafiek hadden staan.
Daarom denk ik ook dat dit voornamelijk mensen zijn met geen of milde klachten. Anders hadden ze wel in de staafdiagrammen van 'bewezen patiënten' gezeten.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar die 3%, dat zijn mensen die niet ziek zijn die bloed komen afstaan. Dus daar zit ook een lag in.
Een bias want de mensen die het currently onder de leden hebben komen niet bloed doneren.
Naja er zijn wel wat meer biases hierin.
Blijkt hieruit toch wel mee te vallen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De grootste brandhaarden zijn in Frankrijk in het Noordoosten, daar wonen relatief weinig niet-westerse migranten.
Sanquin heeft alleen mensen getest die tussen 18-65 jaar oud zijn, bloeddonoren.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die 3000 zijn de bevestigde gevallen. Waarschijnlijk is het 2 keer zo hoog. Dus dan zit je al op 1,2%
En dat is, nogmaals, in een situatie waarin de zorg het nog kan bolwerken. Als die het niet meer kan bolwerken omdat ze overspoeld wordt kan je rekenen op een nog veel hogere mortaliteit.
Ah, ik dacht altijd dat in Noord-Oost Frankrijk de meeste immigranten uit Italie kwamen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:12 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Blijkt hieruit toch wel mee te vallen.
Corona
[ afbeelding ]
Migranten in Frankrijk
[ afbeelding ]
Waarvan niet uit de EU
[ afbeelding ]
Maar zoals gezegd, er spelen nog wel meer zaken mee. En wie weet hoe het er uit had gezien wanneer er dus geen BCG-vaccin in Frankrijk was.
In de aangedane regio is de bevolkingsdichtheid trouwens hoog en zijn het overigens meest Turken qua buitenlanders. Waren in België ook al veel berichten dat het met name de Turkse gemeenschap was die hard geraakt is.
[ afbeelding ]
Goede post! Maar waarom Turken dan?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:12 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Blijkt hieruit toch wel mee te vallen.
Corona
[ afbeelding ]
Migranten in Frankrijk
[ afbeelding ]
Waarvan niet uit de EU
[ afbeelding ]
Maar zoals gezegd, er spelen nog wel meer zaken mee. En wie weet hoe het er uit had gezien wanneer er dus geen BCG-vaccin in Frankrijk was.
In de aangedane regio is de bevolkingsdichtheid trouwens hoog en zijn het overigens meest Turken qua buitenlanders. Waren in België ook al veel berichten dat het met name de Turkse gemeenschap was die hard geraakt is.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:12 schreef Za het volgende:
[..]
Sanquin heeft alleen mensen getest die tussen 18-65 jaar oud zijn, bloeddonoren.
Het werkelijk aantal besmette mensen zal dus ook vele malen hoger liggen dan 510.000.
Ik hoop dat van Dissel met wat specificaties komt.
Hoe baseer je hier uit dat het werkelijk aantal besmettingen dus waarschijnlijk vele malen hoger ligt dan een half miljoen?
95% milde klachten waar kom je dan op uit? Ik snap je rekensom niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat dit voornamelijk mensen zijn met geen of milde klachten. Anders hadden ze wel in de staafdiagrammen van 'bewezen patiënten' gezeten.
Maar uitgaande van 80% geen of milde klachten zou je dan nog steeds op maximaal 3*1,25 = 3,75% van de Nederlanders zitten.
Politie maakt einde aan Turkse bruiloft in Opera: ‘Er was meer dan 500 man aanwezig’quote:Op donderdag 16 april 2020 12:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Goede post! Maar waarom Turken dan?
Mijn gok is dat ze meer bij elkaar over de vloer komen en vaker ouderen in huis hebben tov anderen.
Hele vreemde conclusie, het is een steekproef geweest en daar komt die 3 procent uit. Er is geen enkele reden aan te nemen dat dat percentage hoger ligt bij oudere..quote:Op donderdag 16 april 2020 12:12 schreef Za het volgende:
[..]
Sanquin heeft alleen mensen getest die tussen 18-65 jaar oud zijn, bloeddonoren.
Het werkelijk aantal besmette mensen zal dus ook vele malen hoger liggen dan 510.000.
Het is een kruistabel. De 3% bevat alleen mensen met milde of geen klachten. Stel dat dit 80% representeert van iedereen die het virus heeft gehad, betekent dat dat 3,75% het totale percentage is.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
95% milde klachten waar kom je dan op uit? Ik snap je rekensom niet.
Klopt, bloeddonoren zijn 18 - 65 jaar en ik vraag me af of ook binnen die groep de leeftijdsverdeling conform de Nl.-bevolkingsverdeling is.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik kan me overigens wel voorstellen dat bloeddonoren niet een volledige aselecte steekproef zijn van de Nederlandse bevolking. Zo lijkt het met vrij plausibel dat er een overrepresentatie van gezonde mensen is en dat de 3% wellicht meer asymptomatische gevallen bevat dan kijkend naar de volledige bevolking.
I get it.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is een kruistabel. De 3% bevat alleen mensen met milde of geen klachten. Stel dat dit 80% representeert van iedereen die het virus heeft gehad, betekent dat dat 3,75% het totale percentage is.
Als het 95% is (i.p.v. 80%) kom je uit op 3*(1+1/19) = 3*1,05 = 3,15%.
Symptomatische zijn zij die besmet zijn MET klachten.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik kan me overigens wel voorstellen dat bloeddonoren niet een volledige aselecte steekproef zijn van de Nederlandse bevolking. Zo lijkt het met vrij plausibel dat er een overrepresentatie van gezonde mensen is en dat de 3% wellicht meer asymptomatische gevallen bevat dan kijkend naar de volledige bevolking.
Als je het dus geleidelijk doet nauwelijks.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:18 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Symptomatische zijn zij die besmet zijn MET klachten.
A-symptomatische zijn zij die besmet zijn zonder klachten. Die weten het vaak zelf niet. Zij besmette dus mensen. Die dragen het virus bij zich Als dadelijk de boel weer open gaat komt er ongetwijfeld weer een stijging.
Het hangt natuurlijk vooral af van de aanname. Bovendien is het afhankelijk van de vraag of je kunt stellen dat antistoffen gelijkstaat aan het virus gehad hebben. Ik ben geen viroloog, maar is het zo dat iedereen die het virus gehad heeft antistoffen aanmaakt? En andersom, kun je antistoffen hebben zonder het virus doorgemaakt te hebben?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
I get it.![]()
Doet niet super veel allemaal dus prima schatting dan.
De vraag is idd hoe representatief die groep is. Ik denk zelf wel redelijk representatief.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:12 schreef Za het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je punt eigenlijk is.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:18 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Symptomatische zijn zij die besmet zijn MET klachten.
A-symptomatische zijn zij die besmet zijn zonder klachten. Die weten het vaak zelf niet. Zij besmette dus mensen. Die dragen het virus bij zich Als dadelijk de boel weer open gaat komt er ongetwijfeld weer een stijging.
Jongeren worden er niet ziek van maar zullen sneller het virus oplopen omdat ze nu eenmaal sociaal vele malen actiever zijn, constant met andere jongeren in contact komen, fysiek dichter op elkaar zitten dan mensen in kantoren etc., en dan heb ik het nog niet over kinderen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
En mogelijk ook veel minder. Op basis van welk onderbuikgevoel denk je dat het sneller (of trager) zou verspreiden onder andere doelgroepen?
Wellicht, maar tegelijkertijd is de verspreiding onder kinderen/jongeren waarschijnlijk veel lager, omdat ze minder symptomen hebben en dus minder snel anderen besmetten.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:21 schreef Za het volgende:
[..]
Jongeren worden er niet ziek van maar zullen sneller het virus oplopen omdat ze nu eenmaal sociaal vele malen actiever zijn, constant met andere jongeren in contact komen, fysiek dichter op elkaar zitten dan mensen in kantoren etc., en dan heb ik het nog niet over kinderen.
Even goed lezen. Is een waarschuwing.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je punt eigenlijk is.
Je hebt met antistoffen dus dat je lichaam specifiek dat virus heeft aangevallen. Dus dan heb je sowieso een beetje virus in je lichaam gehad ja.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het hangt natuurlijk vooral af van de aanname. Bovendien is het afhankelijk van de vraag of je kunt stellen dat antistoffen gelijkstaat aan het virus gehad hebben. Ik ben geen viroloog, maar is het zo dat iedereen die het virus gehad heeft antistoffen aanmaakt? En andersom, kun je antistoffen hebben zonder het virus doorgemaakt te hebben?
Maar wel bij onder de 18 toch.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:16 schreef koemleit het volgende:
Hele vreemde conclusie, het is een steekproef geweest en daar komt die 3 procent uit. Er is geen enkele reden aan te nemen dat dat percentage hoger ligt bij oudere..
Blijft heel heftig ja. Ben benieuwd hoe dit soort dingen zitten bij sommige griepgolven.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:23 schreef VacaLoca het volgende:
Damn net iemand aan telefoon wiens familielid op redelijk jonge leeftijd (<50 iig) is overleden aan corona
Ik hoop echt dat dit begin Juni weer mag, desnoods met thuisisolatie enzo.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:20 schreef ondeugend het volgende:
Inreisverbod voor onnodige reizen is verlengd tot 15 mei.
https://mobile.twitter.com/Marechaussee
Dit is toch allang bewezen dat het niet waar is?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wellicht, maar tegelijkertijd is de verspreiding onder kinderen/jongeren waarschijnlijk veel lager, omdat ze minder symptomen hebben en dus minder snel anderen besmetten.
Kortom, een groter aantal sociale contacten wordt (potentieel) opgeheven door een lager reproductiegetal onder deze groep.
quote:Op donderdag 16 april 2020 12:21 schreef Za het volgende:
[..]
Jongeren worden er niet ziek van maar zullen sneller het virus oplopen omdat ze nu eenmaal sociaal vele malen actiever zijn, constant met andere jongeren in contact komen, fysiek dichter op in elkaar zitten dan mensen in kantoren etc., en dan heb ik het nog niet over kinderen.
490.000 Nederlanders hadden weinig tot geen symptomen, juist daarom werd het virus snel verspreid.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Wellicht, maar tegelijkertijd is de verspreiding onder kinderen/jongeren waarschijnlijk veel lager, omdat ze minder symptomen hebben en dus minder snel anderen besmetten.
Kortom, een groter aantal sociale contacten wordt (potentieel) opgeheven door een lager reproductiegetal onder deze groep.
Lijkt me onzin dat dat niet waar is.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is toch allang bewezen dat het niet waar is?
Maar wat als je steeds opnieuw besmet kan raken zolang je er niet voldoende ziek van bent geworden om antistoffen op te bouwen? Kan je het dan steeds opnieuw krijgen net zolang tot je er wel echt goed ziek van wordt?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:25 schreef HarrieKeen het volgende:
500000 besmettingen. Er zijn er totaal iets van 10000 in het ziekenhuis opgenomen? Het overgrote deel van mensen die besmetten voelen er dus of weinig van of kunnen thuis uitzieken. Dat vind ik wel positief.
Dan hebben we dus een groot potentieel probleem zolang er geen werkend vaccin voorhanden is?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
490.000 Nederlanders hadden weinig tot geen symptomen, juist daarom werd het virus snel verspreid.
En toch lijkt onze aanpak prima te werken.quote:
Krijg jij ook 3x griep in het jaar dan?quote:Op donderdag 16 april 2020 12:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar wat als je steeds opnieuw besmet kan raken zolang je er niet voldoende ziek van bent geworden om antistoffen op te bouwen? Kan je het dan steeds opnieuw krijgen net zolang tot je er wel echt goed ziek van wordt?
Als je niet voldoende antistoffen hebt dan impliceert dat inderdaad dat je nog een keer ziek kunt worden. Aangezien je wel antistoffen hebt, en het lichaam het virus kent, zal je daar wel sneller van opknappen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar wat als je steeds opnieuw besmet kan raken zolang je er niet voldoende ziek van bent geworden om antistoffen op te bouwen? Kan je het dan steeds opnieuw krijgen net zolang tot je er wel echt goed ziek van wordt?
COVID-19 is heel anders dan griep.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:27 schreef Doublepain het volgende:
Krijg jij ook 3x griep in het jaar dan?
het wordt naar wat ik gelezen heb gewoon de zoveelste griep-variant. En als dat zo is: prima.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar de verspreiding door besmettingen gaan gewoon door.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als je niet voldoende antistoffen hebt dan impliceert dat inderdaad dat je nog een keer ziek kunt worden. Aangezien je wel antistoffen hebt, en het lichaam het virus kent, zal je daar wel sneller van opknappen.
Mogelijk als je de nazaten van 100+ jaar terug meerekent wel. maar goed, als je over zo'n klein dingetje wil gaan kieperen dan is verdere discussie wel onzinnig.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, ik dacht altijd dat in Noord-Oost Frankrijk de meeste immigranten uit Italie kwamen.
Het lijkt me dat jij nu die "toch" moet onderbouwen.quote:
Whyquote:Op donderdag 16 april 2020 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat dit begin Juni weer mag, desnoods met thuisisolatie enzo.
Dit zou me inderdaad niet verbazen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Goede post! Maar waarom Turken dan?
Mijn gok is dat ze meer bij elkaar over de vloer komen en vaker ouderen in huis hebben tov anderen.
Maar minder vlot want minder ziek ende minder symptomen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar de verspreiding door besmettingen gaan gewoon door.
Ja weet ik nog niet. Moet ik nog ff onderzoeken.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:26 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Prima je snapt het. Maar het gevaar is dat dus bijv.verpleegster die dus getest is of niet a symptomatisch is, maw het virus bij zich draagt, geen klachten heeft en een heel bejaarden of instelling besmet.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:25 schreef Za het volgende:
[..]
490.000 Nederlanders hadden weinig tot geen symptomen, juist daarom werd het virus snel verspreid.
Vriendinnetje uit Amerika wil ik heel graag hier hebben begin Juni.quote:
82% minder is vrij aanzienlijk. Vraag me af hoe zij dan aan allerlei spullen komen. Volgens mij rijdt Picnic daar nog niet rond.quote:
Ik ken nog wel een film waarmee ze iets buitenaards doden met klassieke muziek.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:30 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens kennen jullie die scene uit another life waarin ze een buitenaards virus doden met gammastraling? Is zoiets ook mogelijk met covid19?
We zien een heel snelle verspreiding en weinig "echt" doodzieken, dus ook bij weinig symptomen, heeft de zeer recente geschiedenis getoond, gaat de verspreiding razendsnel.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar minder vlot want minder ziek ende minder symptomen.
Ik kan me dit niet voorstellen, het is een ontzettend besmettelijk virus en dan zou het bij mensen onder de 18 denken "oh wacht even, dit is een kind, ik yeet mezelf even naar een 18+ mens"quote:Op donderdag 16 april 2020 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast wel, maar denk niet dat we daartoe in staat zijn medisch gezien zonder het persoon te vermoorden die het draagt.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:30 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens kennen jullie die scene uit another life waarin ze een buitenaards virus doden met gammastraling? Is zoiets ook mogelijk met covid19?
Ja, maar dan doodt je ook de gastheer.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:30 schreef Daarnaast het volgende:
Zijn de Bulgaren eindelijk nuttigquote:Op donderdag 16 april 2020 12:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik ken nog wel een film waarmee ze iets buitenaards doden met klassieke muziek.
Misschien dat eens proberen.
Dat dus bedoel ik. Snelle verspreiding en weinig symptomen bij 97%.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:31 schreef Solingjan het volgende:
Maar het gevaar is dat dus bijv.verpleegster die dus getest is of niet a symptomatisch is, maw het virus bij zich draagt, geen klachten heeft en een heel bejaarden of instelling besmet.
Het gaat er meer om dat een kind er sneller vanaf is etc en minder in je gezicht hoest, maar dat laatste kun je wel terecht vraagtekens bij zetten.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:32 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik kan me dit niet voorstellen, het is een ontzettend besmettelijk virus en dan zou het bij mensen onder de 18 denken "oh wacht even, dit is een kind, ik yeet mezelf even naar een 18+ mens"
Of ze worden groen en grootquote:Op donderdag 16 april 2020 12:32 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar dan doodt je ook de gastheer.
Groter inkopen.quote:Op donderdag 16 april 2020 12:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
82% minder is vrij aanzienlijk. Vraag me af hoe zij dan aan allerlei spullen komen. Volgens mij rijdt Picnic daar nog niet rond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |