Ik ben best content met mezelf nu omdat ik een weddenschap had lopen met een vriend die ook dacht dat het minstens 10% en waarschijnlijk tientallen procenten zou zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik dacht eerder rond de 1,5 mln. Dat hadden we hier eens berekend aan de hand van die fatality rate van 0,37%
Dat is toch prima als het absolute aantal daalt.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ja maar nee.
Het percentage 'besmet door mensen met klachten' wordt dan juist nog veel hoger.
Mooi, alles weer opengooien dus. Gaan voor de snelle weg.quote:
De helft geïnfecteerd was sowieso al erg onrealistisch gezien sterftecijfers en verloop in andere (eerder) getroffen landen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is al significant meer dan ik op basis van bierviltjesberekening zelf had berekend. Daar kwam ik tussen de 1 en de 2% uit afhankelijk van welke aannames je doet.![]()
Voor mensen die heel erg hoopten op een 'de helft heeft het al gehad en niet eens gemerkt' zal het nogal een tegenvaller zijn. Maar goed, dat is nooit een realistisch scenario geweest.
Dat heeft wel mijn voorkeur.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:41 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En nu? Toch maar Koningsdag vieren?
Coronafeestjes. "Nodig vooral al uw opa's en oma's uit!"quote:Op donderdag 16 april 2020 10:41 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En nu? Toch maar Koningsdag vieren?
Ligt eraan, ben je een beetje lekker?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:43 schreef ondeugend het volgende:
Oh god, straks komen jullie allemaal naar mijn lokale kroeg!
Inderdaad, dat dacht ik dus ook al.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De helft geïnfecteerd was sowieso al erg onrealistisch gezien sterftecijfers en verloop in andere (eerder) getroffen landen.
Mocht zo'n 3 procent het hebben gehad in Nederland dan is dit in totaal ongeveer 500.000 man. Een kleine twintigmaal zoveel als het aantal bevestigde gevallen. Nog niet heel onaardig.
Nee we zijn allemaal spuuglelijk hier.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:44 schreef Coco. het volgende:
[..]
Ligt eraan, ben je een beetje lekker?
Zeker hetzelfde als de vorige keer? Nederlanders zijn dom en gaan besmet naar buiten?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:43 schreef Zwansen het volgende:
Prima uitleg van JvD over het gebruik van mondkapjes en de schijnveiligheid.
Ik baal er wel van. Had 10% gehoopt, liefst meer.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, dat dacht ik dus ook al.
Grote vraag blijft hoe representatief de groep bloeddonoren is. Als dat allemaal heel actieve mensen met veel sociale contacten en een actief leven zijn kan die 3% nog een schromelijke overschatting blijken.
toch is dat nog steeds de enige manier zolang er geen vaccin is, het is de zorgcapaciteit die het vertraagtquote:Op donderdag 16 april 2020 10:43 schreef Confetti het volgende:
Bewijs dat het idee om voor groepsimmuniteit te gaan volkomen absurd was. Ook al krabbelden ze snel terug.
Ik hoop zo dat die steekproef gewoon niet goed is. Dat die bloeddonoren gewoon risico averse mensen zijn en daarom minder gemeten hebben.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben best content met mezelf nu omdat ik een weddenschap had lopen met een vriend die ook dacht dat het minstens 10% en waarschijnlijk tientallen procenten zou zijn.![]()
Toen ik zei dat ik blij zou zijn als het 3% was was ik een walgelijke pessimist.
Neemt niet weg dat ik graag ongelijk had gehad in deze
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik baal er wel van. Had 10% gehoopt, liefst meer.
Misschien in Noord-Brabant.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik baal er wel van. Had 10% gehoopt, liefst meer.
Hij heeft hier wel een puntquote:Op donderdag 16 april 2020 10:48 schreef Zeroku het volgende:
Hoe kan Asscher geen last van zijn rug krijgen?
Maar als het allemaal Einzelgängers blijken..quote:Op donderdag 16 april 2020 10:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, dat dacht ik dus ook al.
Grote vraag blijft hoe representatief de groep bloeddonoren is. Als dat allemaal heel actieve mensen met veel sociale contacten en een actief leven zijn kan die 3% nog een schromelijke overschatting blijken.
Zeker.quote:
https://www.npostart.nl/live/npo-1quote:Op donderdag 16 april 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
ik kijk npo politiek, zie een ronde tafel,klopt dat?
Meer donutquote:Op donderdag 16 april 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
Het kan ook andersom zijn. Dat het allemaal hele sociale en actieve mensen zijnquote:Op donderdag 16 april 2020 10:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat die steekproef gewoon niet goed is. Dat die bloeddonoren gewoon risico averse mensen zijn en daarom minder gemeten hebben.
Ik ook niet. Met die anderhalve meter ga je het echt niet redden.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zeker hetzelfde als de vorige keer? Nederlanders zijn dom en gaan besmet naar buiten?
Ik zie niet in hoe je zonder mondkapjes de boel weer op gang wil krijgen tot er een vaccin is?
Als jij aangeeft dat jij dat ziet dan zal dat wel kloppen. Ik heb geen reden om aan jouw waarneming te twijfelen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:50 schreef THEFXR het volgende:
Ik begin door mijn bierviltjes heen te raken trouwens. En kan ook niet naar de kroeg om er een stel te jattenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:49 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Maar als het allemaal Einzelgängers blijken..
Biervilt je alle cijfertjes losjes door zoals ze bekend zijn kom je op zo'n 75.000 doden vooraleer er groepsimmuniteit bereikt is en dat is dus enkel maar bij een restrictief beleid.
Daar heeft hij natuurlijk wel gewoon gelijk in.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:
Hoe kan de effectiviteit van mondkapjes nu afhangen van de beschikbaarheid?
Jaap praat inderdaad weer poep, jammer dit.
Maar hoe krijg je groepsimmuniteit als je iedereen blijft opsluiten of gaat beschermen met mondkapjes?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het kan ook andersom zijn. Dat het allemaal hele sociale en actieve mensen zijn
Hoe dan ook, het toont dat we nog heel ver van groepsimmuniteit zijn en dat we echt niet kunnen significant kunnen versoepelen zonder meteen weer een explosie van ziekenhuisopnamen te krijgen.
3134/500000 = 0,6%quote:Op donderdag 16 april 2020 10:52 schreef capricia het volgende:
Als 3% antistoffen heeft, wat is dan ons sterfte percentage?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |