Het had geen politiek verhaal moeten zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja dat groepsimmuniteit verhaal was vanaf het begin wel een blunder.
Of nouja, misschien was het politiek wel handig om wind uit de zeilen te halen bij mensen die een volledige lock down wilden.
Alleen als jij gezond bent, waarbij tevens afgewogen moet worden of jij niet in afgelopen weken in buurt bent geweest van andere mensen. Hierbij rekening houdende met de waarschijnlijkheid dat je toen binnen anderhalve meter bent geweest waardoor het mogelijk is dat jij besmet bent.quote:
Is er in andere landen grootschalig op de hoeveelheid antilichamen getest?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, ook de experts zitten feitelijk bierviltjesberekeningen te maken omdat we gewoon nog te weinig weten over het virus. Je zit met allerlei variabelen die mogelijk verschillende keren groter of kleiner kunnen blijken te zijn.
Maar voorlopig lijken we grofweg de juiste aanpak gekozen te hebben: mitigeren omdat hopen op snelle groepsimmuniteit er niet in zit.
Klopt, kijk maar naar Noord-Korea. Slechte dekking, geen gevallen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch dat niet 5g maar 4g de grote boosdoener is! Wedden dat in de landen met een goede 4g-dekking het aantal bevestigde gevallen hoger is dan in landen die dit niet hebben?
Over dat BCG-vaccin is interessant. Dat zou mogelijk ook wat schade kunnen voorkomen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:05 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Normaliter van wel. Werkt zo met veel vaccins.
Mensen die de griepprik ontvangen en besmet raken met een andere variant hebben over het algemeen een minder heftig verloop van de ziekte.
Sterker nog, de signalen zijn groot dat landen waar het BCG-vaccin altijd in het rijksvaccinatieprogramma heeft gezeten een veel lagere infectie- en sterftegraad hebben voor wat betreft corona. En dat is nota bene een vaccinatie voor niet eens een ander virus maar tegen een bacterie.
Vraag het mij af, dit is zo uitzichtloos dat je ertoe over moet gaan om ouderen en mensen met onderliggende kwalen moet gaan isoleren. Niet de mensen die een dergelijke griep prima kunnen hebben.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, ook de experts zitten feitelijk bierviltjesberekeningen te maken omdat we gewoon nog te weinig weten over het virus. Je zit met allerlei variabelen die mogelijk verschillende keren groter of kleiner kunnen blijken te zijn.
Maar voorlopig lijken we grofweg de juiste aanpak gekozen te hebben: mitigeren omdat hopen op snelle groepsimmuniteit er niet in zit.
630 doden op 63.000 zwakkeren klinkt ook niet hoog. Als dit grotendeels mensen zijn met een korte levensverwachting, zegt zo'n getal helemaal niets, behalve emotie.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:18 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind de presentatie van deze mevrouw en haar meegekregen powerpont toch een beetje knullig.
Lijkt mij de vraag, hoeveel % van de mensen zonder onderaanliggende aandoeningen en jonger dan 65 die besmet zijn hebben ziekenhuis(ic) opname nodig en overlijden?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag het mij af, dit is zo uitzichtloos dat je ertoe over moet gaan om ouderen en mensen met onderliggende kwalen moet gaan isoleren. Niet de mensen die een dergelijke griep prima kunnen hebben.
Dat zal inderdaad ook een 0,0?%% percentage zijn, maar dat moet wel onderzocht worden. Helemaal 0 zal dat niet zijn, maar dat moeten we accepteren. Het is niet anders.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lijkt mij de vraag, hoeveel % van de mensen zonder onderaanliggende aandoeningen en jonger dan 65 die besmet zijn hebben ziekenhuis(ic) opname nodig en overlijden?
Is dit echt nihil dan inderdaad isoleren en alles open gooien.
Vaccin werkt daarentegen pas na lange tijd en is veel effectiever wanneer men op jongere dan op latere leeftijd gevaccineerd is geweest.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Over dat BCG-vaccin is interessant. Dat zou mogelijk ook wat schade kunnen voorkomen.
Linkje artikel?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:20 schreef Kyran het volgende:
Kan niet kijken, maar heeft iemand een vraag gesteld over asymptomatische besmettingen nav dat artikel ..
Niemand, maar het staat nu wel in de presentatie van deze dame (Voorzitter van oudergeneeskunde), als 1 van de redenen van de verspreiding (met gebrek aan bescherming en testen, moeilijkheid om afstand te houden en de kwetsbaarheid)quote:Op donderdag 16 april 2020 11:20 schreef Kyran het volgende:
Kan niet kijken, maar heeft iemand een vraag gesteld over asymptomatische besmettingen nav dat artikel waar 44% van de besmettingen op zo'n manier waren ontstaan? Of is niemand wakker en gaan we gewoon wekenlang dezelfde vragen stellen?
Kan je vergeten. Ook dan zal de zorg ontzettend snel compleet overbelast raken en zal de mortaliteit omhoog schieten. En je krijgt te maken met organisaties waar de helft of meer van het personeel er tegelijkertijd weken lang uit liggen door ziekte. Dan ligt de boel nog stiller dan het nu ligt. Dat zie je nu al gebeuren in sommige zorginstellingen. Afgelopen weekend moest er nog een verpleeghuis ontruimd worden omdat er geen personeel meer was.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag het mij af, dit is zo uitzichtloos dat je ertoe over moet gaan om ouderen en mensen met onderliggende kwalen moet gaan isoleren. Niet de mensen die een dergelijke griep prima kunnen hebben.
Waarom moeten we accepteren dat er mensen onnodig komen te overlijden en we ondertussen de zorg verder overbelasten, terwijl de huidige maatregelen best goed lijken te werken en iedereen er inmiddels een beetje aan gewend begint te raken?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad ook een 0,0?%% percentage zijn, maar dat moet wel onderzocht worden. Helemaal 0 zal dat niet zijn, maar dat moeten we accepteren. Het is niet anders.
Ik weet niet of mensen het kennen, maar Spurious is een erg leuke site om aan te tonen hoe je met data verkeerde conclusies kunt trekken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen snapt toch dat niet 5g maar 4g de grote boosdoener is! Wedden dat in de landen met een goede 4g-dekking het aantal bevestigde gevallen hoger is dan in landen die dit niet hebben?
Het kan inderdaad zo zijn dat je enkele weken onderbezetting zult hebben, en ook jongeren kunnen zich melden in de 2e lijns zorgt met corona klachten, voorkomen kan gewoon niet helemaal. Maar dat is een aanlokkelijker perspectief dan wachten op een vaccin dat werkt (wat allerminst zeker is), en elke week een bemoedigende: hou vol!, ga zo door! stel dat bezoek uit!, het is mooi weer maar blijf binnen!quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan je vergeten. Ook dan zal de zorg ontzettend snel compleet overbelast raken en zal de mortaliteit omhoog schieten. En je krijgt te maken met organisaties waar de helft of meer van het personeel er tegelijkertijd weken lang uit liggen door ziekte. Dan ligt de boel nog stiller dan het nu ligt. Dat zie je nu al gebeuren in sommige zorginstellingen. Afgelopen weekend moest er nog een verpleeghuis ontruimd worden omdat er geen personeel meer was.
Dat lijkt me sterk.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef zoost het volgende:
maar je kunt dus ook geen antilichamen hebben, maar wel besmet zijn geweest. Las ik ergens
iddd, volgens Jaap bestaat daty asymptomatische gedoe nietquote:Op donderdag 16 april 2020 11:20 schreef Kyran het volgende:
Kan niet kijken, maar heeft iemand een vraag gesteld over asymptomatische besmettingen nav dat artikel waar 44% van de besmettingen op zo'n manier waren ontstaan? Of is niemand wakker en gaan we gewoon wekenlang dezelfde vragen stellen?
Je komma staat verkeerd. Denk ik?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Hadden de huisartsen toch een hele goede inschatting gemaakt vorige week, volgens rtl nieuws:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vid-patienten-aantal
25.000 per week x 5 weken onderzoek = 125.000 mensen met die bepaalde klachten. In het nieuws bericht zelf op tv werd gezegd dat 'maar een vijfde van de mensen zich meldt bij de huisarts met griepachtige klachten en de rest ook niet de moeite neemt'. Dus die ook nog eens x 5 = 625.000.
Dan valt het echt wel mee met het sterfte cijfer. Inclusief verzorgingstehuizen 5 a 6.000 doden = 0,008 tot 0,01%.
Waarom zo spastisch reageren?
India heeft ook een vrij jonge populatie.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef Pumpalov het volgende:
In Hong Kong en Singapore is dat vaccin bijvoorbeeld standaard.
In India ook en dat zou voor dat land zomaar de oorzaak kunnen zijn dat het virus er niet zo verschrikkelijk gaat huishouden als dat we allemaal vrezen.
Ook jongere bevolking net zoals Afrika, helpt allicht ook mee.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef Pumpalov het volgende:
In India ook en dat zou voor dat land zomaar de oorzaak kunnen zijn dat het virus er niet zo verschrikkelijk gaat huishouden als dat we allemaal vrezen.
ja en dat bewijst ook maar weer hoe onschuldig corona ook kan zijn. Misschien dat er zelfs nog een percentage is van die 1 op 5 dat zich gewoon bezorgd voelt en daarom de huisarts belt, waar ze normaal gesproken dat niet hadden gedaan want: griepje.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Hadden de huisartsen toch een hele goede inschatting gemaakt vorige week, volgens rtl nieuws:
25.000 per week x 5 weken onderzoek = 125.000 mensen met die bepaalde klachten. In het nieuws bericht zelf op tv werd gezegd dat 'maar een vijfde van de mensen zich meldt bij de huisarts met griepachtige klachten en de rest ook niet de moeite neemt'. Dus die ook nog eens x 5 = 625.000.
Dan valt het echt wel mee met het sterfte cijfer. Inclusief verzorgingstehuizen 5 a 6.000 doden = 0,008 tot 0,01%.
Omdat de IC wordt overspoeldquote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
6000 doden op 625.000 besmettingen is toch ongeveer 1%. Hoe kom jij bij 0,01?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk dat wat we nu doen de minste schade brengt. Natuurlijk hebben sommige sectoren het zwaar te verduren, maar de meeste dingen draaien gewoon door. Of dat met grotere aantallen zieken ook zou kunnen, is maar de vraag.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kan inderdaad zo zijn dat je enkele weken onderbezetting zult hebben, en ook jongeren kunnen zich melden in de 2e lijns zorgt met corona klachten, voorkomen kan gewoon niet helemaal. Maar dat is een aanlokkelijker perspectief dan wachten op een vaccin dat werkt (wat allerminst zeker is), en elke week een bemoedigende: hou vol!, ga zo door! stel dat bezoek uit!, het is mooi weer maar blijf binnen!
We zullen een keer moeten bewegen, en er is geen optie dat geen schade aanbrengt.
Dankquote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef _I het volgende:
[..]
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5
Scholen open had voor minder schade gezorgd.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat wat we nu doen de minste schade brengt. Natuurlijk hebben sommige sectoren het zwaar te verduren, maar de meeste dingen draaien gewoon door. Of dat met grotere aantallen zieken ook zou kunnen, is maar de vraag.
Dit.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
6000 doden op 625.000 besmettingen is toch ongeveer 1%. Hoe kom jij bij 0,01?
Ik denk omdat dan zijn hele mondkapjes werken niet logica wegvalt. Je moer immers thuis blijven met symptomen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iddd, volgens Jaap bestaat daty asymptomatische gedoe niet
Klopt. Daarentegen totaal geen zorgcapaciteit of -mogelijkheid voor velen waardoor het alsnog heel heftig uit kan pakken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
India heeft ook een vrij jonge populatie.
Bedankt voor de informatie. Ik vind dit soort zaken altijd wel interessant om te lezen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vaccin werkt daarentegen pas na lange tijd en is veel effectiever wanneer men op jongere dan op latere leeftijd gevaccineerd is geweest.
Nederland heeft dit nooit in het programma gehad. Sommige landen (Spanje bijvoorbeeld) maar tijdelijk. Overigens ligt het aantal besmette personen en doden bij die personen wel lager.
België heeft het een tijdje bij speciale beroepen gedaan.
Maar weinig landen in het westen geven dit vaccin aan kinderen omdat de prevalentie veel te laag was om het kostenefficiënt te maken.
Hier in Bulgarije wordt het vaccin nog wel standaard gegeven, net als in een aantal andere oost-Europese landen. Hier en daar in het oosten van Azië ook nog gebruikelijk. Ook in landen waar het aantal gevallen opvallend laag ligt. Onlangs groot Amerikaans onderzoek naar geweest.
Intradermaal, gaat na een tijdje ontsteken en houdt er de rest van je leven een litteken aan over.
[ afbeelding ]
Dit komt voort uit de verblindende wens om "het is maar een griepje" te kunnen roepen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
6000 doden op 625.000 besmettingen is toch ongeveer 1%. Hoe kom jij bij 0,01?
Bewegen zal moeten vroeg of laat. Maar voordat er een afdoende medisch antwoord is op dit virus ga je in de verste verte nooit terug naar normaal.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kan inderdaad zo zijn dat je enkele weken onderbezetting zult hebben, en ook jongeren kunnen zich melden in de 2e lijns zorgt met corona klachten, voorkomen kan gewoon niet helemaal. Maar dat is een aanlokkelijker perspectief dan wachten op een vaccin dat werkt (wat allerminst zeker is), en elke week een bemoedigende: hou vol!, ga zo door! stel dat bezoek uit!, het is mooi weer maar blijf binnen!
We zullen een keer moeten bewegen, en er is geen optie dat geen schade aanbrengt.
Strange correlations is echt fantastisch.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik weet niet of mensen het kennen, maar Spurious is een erg leuke site om aan te tonen hoe je met data verkeerde conclusies kunt trekken.
Zo is er een hoge correlatie tussen mensen die kaas eten en mensen die in hun lakens verstrikt raken.
En er is aangetoond dat het sterftecijfer van mensen die de vorige dag brood hebben gegeten hoog ligt. Dus brood is gevaarlijk.
En nog meer van die ongein.
Tekort antilichamen zeggen ze om immuun te zijn voor het virus. Niet dat er geen antilichamen zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:23 schreef zoost het volgende:
maar je kunt dus ook geen antilichamen hebben, maar wel besmet zijn geweest. Las ik ergens
Maar ondertussen ga je niet in op de reacties hierboven? Vreemd. We willen nog steeds weten hoe je op 0,01% komt, terwijl het eerder 1% is.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Strange correlations is echt fantastisch.
Margarine is goed voor je huwelijk.
[ [url=https://static.twentytwowords.com/cdn-cgi/image/width=1200,quality=85,fit=scale-down,format=auto,onerror=redirect/https://static.twentytwow(...)38-AM.jpg]afbeelding[/url] ]
Nicolas Cage laat mensen verzuipen door films te produceren.
[ [url==300https://tylervigen.com/im(...)share.png]afbeelding[/url] ]
Noorse olie laat amerikanen tegen treinen aan rijden...
[ afbeelding ]
De meeste mensen met ziektes werken sowieso al niet. En de meeste 65plussers werken ook niet meer.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat wat we nu doen de minste schade brengt. Natuurlijk hebben sommige sectoren het zwaar te verduren, maar de meeste dingen draaien gewoon door. Of dat met grotere aantallen zieken ook zou kunnen, is maar de vraag.
Ja.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Je komma staat verkeerd. Denk ik?
6.000 van 625.000 is ong 1%.
Toch?
quote:Op donderdag 16 april 2020 11:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja.
Berekening gekopieerd zonder er % van te maken![]()
![]()
Wat een statisticus ben ik joh, ik ga koffie halen.
Dit krijg je hoe dan ook, ik snap dit spastische gedrag zo slecht. Iedereen die enigszins een beetje wilt blijven leven, krijgt het. En dat is voor de mensen die doodziek worden van Corona een goed iets want de kans dat zij het krijgen als de overige mensen immuun zijn is kleiner.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kan je vergeten. Ook dan zal de zorg ontzettend snel compleet overbelast raken en zal de mortaliteit omhoog schieten. En je krijgt te maken met organisaties waar de helft of meer van het personeel er tegelijkertijd weken lang uit liggen door ziekte. Dan ligt de boel nog stiller dan het nu ligt. Dat zie je nu al gebeuren in sommige zorginstellingen. Afgelopen weekend moest er nog een verpleeghuis ontruimd worden omdat er geen personeel meer was.
Flikker op man. Niet iedereen zit de hele dag te F5'en op fok!.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ondertussen ga je niet in op de reacties hierboven? Vreemd. We willen nog steeds weten hoe je op 0,01% komt, terwijl het eerder 1% is.
Alleen Frankrijk is slecht te verklaren danquote:Op donderdag 16 april 2020 11:24 schreef Pumpalov het volgende:
Maar als ik het goed begrijp is die 6000 doden op basis van de inschatting Nu en die 625.000 een extrapolatie van die 3% van 3 weken geleden. Klopt ook nietquote:Op donderdag 16 april 2020 11:30 schreef Pumpalov het volgende:
Dit komt voort uit de verblindende wens om "het is maar een griepje" te kunnen roepen.
3% lijkt me weinig, dit weekend kunnen de kroegen wmb open om die cijfers op te krikkenquote:Op donderdag 16 april 2020 11:30 schreef zoost het volgende:
Hoe representatief zijn bloeddoneren voor de populatie? En die 3% zijn het beeld van 3 weken terug? Kan ik het ergens teruglezen?
Jeej.quote:
Die Jaap met zijn "mondkapjes werken niet" is echt een lachertje.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk omdat dan zijn hele mondkapjes werken niet logica wegvalt. Je moer immers thuis blijven met symptomen.
En afstand houden is genoeg om eventuele asymptomatische besmetting tegen te gaan.
Ik zie nog steeds niet in hoe bv een basisschool dit moet bewerkstelligen maar goed.
Reken er maar op. Die zijn er wel.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef _I het volgende:
3500 kankervaststellingen per week, dat zijn er nu 1/3 minder.
Van de 800 IC bedden reguliere zorg, zijn er nu 360 bezet
Hart- en vaatziekten; de helft minder patiënten
Dat worden veel kankerdoden komend jaar.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef _I het volgende:
Nou nou, niet zo schelden.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Dat worden veel kankerdoden komend jaar.
Allemaal uitgestelde behandelingen, dat snap je ook wel hopelijk?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef _I het volgende:
Nou nou nouquote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Gelukkig wacht kanker met groeien tot je behandeld wordt.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal uitgestelde behandelingen, dat snap je ook wel hopelijk?
Super als je nog even een tijdje rondloopt met kanker, zonder dat het je weet.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal uitgestelde behandelingen, dat snap je ook wel hopelijk?
Waar woont uw huis?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:37 schreef Pumpalov het volgende:
Vandaag goede donderdag hier dus Pasen zit eraan te komen. Maatregels worden weer verzwaard. Alle markten en dergelijke zijn weer dicht. Meer dan 4000 kerken gaan politiebewaking krijgen om te zien of de regels (2 meter afstand, maskerplicht) wel opgevolgd worden.vNog meer controleposten bij de steden dus de stad verlaten wordt nog lastiger, zeker omdat 'werk' in veel gevallen geen excuus meer is om toch door te mogen.
Wat een ongelofelijke sukkels zijn het trouwens die dit wel valselijk proberen. De wegenpolitie heeft inmiddels 9300 verklaringen gecontroleerd bij werkgevers en dergelijke. 641 mensen die aangegeven hebben in een andere stad te werken, bleken dat eigenlijk toch niet te doen. 80 bleken zelfs werkloos te zijnKrijgen allemaal een flinke boete maar dus toch alweer 10% dat valselijk de stad probeert te verlaten.
Meest vvoorkomende vorm van kanker is intussen huidkanker. Waarschijnlijk veelal mensen die jarenlang in de zon hebben liggen bakken of veel onder de zonnebank hebben gelegen. Ook een flinke kostenpost voor de zorg elk jaar.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Daar gaan er ook een heel aantal af omdat die nu doodgaan aan corona.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Zwaarst getroffen land per miljoen inwoners nu.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Daarnaast het volgende:
België 417 doden erbij
Wtf heerst daar een ander virus ofzo
Kankerdoden op 80+ jarige leeftijd noemen we toch gewoon natuurlijke dood?quote:Op donderdag 16 april 2020 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar gaan er ook een heel aantal af omdat die nu doodgaan aan corona.
nee, die kunnen WEL goed tellen....quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Daarnaast het volgende:
België 417 doden erbij
Je kan ook gewoon dodental als % van de bevolking nemen gedurende de afgelopen 2 maanden.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, die kunnen WEL goed tellen....
Kuurne-Brussel-Kuurne en Gent-Wevelgem afgelast, maar corona doet wel even een Dwars door Vlaanderen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Daarnaast het volgende:
België 417 doden erbij
Dit ja. Frankrijk en België zijn de eerlijkste tellers. Bij andere landen moet je naar het dodenoverschot kijken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, die kunnen WEL goed tellen....
Nee, daarom heeft men vorige week ook mensen in dit traject opgeroepen zich vooral weer te melden bij de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:37 schreef _I het volgende:
[..]
Gelukkig wacht kanker met groeien tot je behandeld wordt.
Doe ns een linkje met wat jullie aant kieken zijn?quote:
https://www.nu.nl/280238/(...)dom-coronavirus.htmlquote:Op donderdag 16 april 2020 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Doe ns een linkje met wat jullie aant kieken zijn?
ik heb npo start als app, dan naar live>npo politiekquote:Op donderdag 16 april 2020 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moest zelf begin maart opgeroepen worden, heb nog geen brief gehad. Die mevrouw legt net uit dat de zorg op vele vlakken is afgeschaald en dat dit opgepakt moet gaan worden.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, daarom heeft men vorige week ook mensen in dit traject opgeroepen zich vooral weer te melden bij de ziekenhuizen.
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/troelstrazaalquote:Op donderdag 16 april 2020 11:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de industrie etc. gewoon doordraait. Ondertussen moet de horeca etc. natuurlijk gesloten blijven en mogen er geen evenementen worden georganiseerd. Dat is hoe we de situatie nu enigszins onder controle houden en dat lijkt wel aardig te werken.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De meeste mensen met ziektes werken sowieso al niet. En de meeste 65plussers werken ook niet meer.
Gaan we zelfs hier blame the victim doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:38 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Meest vvoorkomende vorm van kanker is intussen huidkanker. Waarschijnlijk veelal mensen die jarenlang in de zon hebben liggen bakken of veel onder de zonnebank hebben gelegen. Ook een flinke kostenpost voor de zorg elk jaar.
Oki, thx htxquote:Op donderdag 16 april 2020 11:42 schreef iBenny het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/280238/(...)dom-coronavirus.html
Corona deed meteen twee koersen tegelijk. Omloop 't volk dwars door Vlaanderen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kuurne-Brussel-Kuurne en Gent-Wevelgem afgelast, maar corona doet wel even een Dwars door Vlaanderen.
Wat vreemd ik hoorde haar net zeggen: "Ik praat namens Mansjester"quote:Op donderdag 16 april 2020 11:44 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Praat voor jezelf aub. Ze praat niet namens mij
Azarkan is de enige van die 3 sukkels die een beetje normaal doet naar mijn mening.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:45 schreef -XOR- het volgende:
Azarkan is eigenlijk best een degelijk kamerlid
Jammer dat Olivier Asmaker gestopt is, die had voor het klassement goede zaken gedaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Corona deed meteen twee koersen tegelijk. Omloop 't volk dwars door Vlaanderen.
Dat is juist het hele probleem hè. Dat we het in veel grotere aantallen dan we kunnen handelen zullen krijgen als we niks doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit krijg je hoe dan ook, ik snap dit spastische gedrag zo slecht. Iedereen die enigszins een beetje wilt blijven leven, krijgt het. En dat is voor de mensen die doodziek worden van Corona een goed iets want de kans dat zij het krijgen als de overige mensen immuun zijn is kleiner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |