abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:41:50 #1
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192434776

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192434791
Het is duidelijk dat sommige de maatregelen helemaal niet snappen en dat die helemaal niets met 80 jarige te maken heeft.
pi_192434794
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat om het ontlasten van de zorg.

Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden. De zorg kan dat niet aan.

Dus, wat zou jij dan in zo'n geval doen? Mensen, jong en oud, het in hun eigen huis uit laten zoeken?

Recht van de sterkste?
buiten die 1 miljoen corona zieken (dat is een schatting neem ik aan? komt iig niet van mij) heb je ook nog de gewone ongelukken, zoals botbreuken, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434800
quote:
Klopt - of specifieker: om ervoor te zorgen dat de maximum-capaciteit niet wordt overschreden en er dus geen onnodige oversterfte ontstaat. Dat lijkt me een valide argument om de huidige maatregelen te rechtvaardigen. Maar die zijn wel eindig.

quote:
Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden.
Even dat als gegeven aannemende: denk je dat dat uiteindelijk niet gaat gebeuren als je de bal in extremis vooruit trapt door iedereen op te sluiten? Wanneer gaan we weer open - en denk je dat dat virus dan miraculeus is verdwenen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_192434805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:39 schreef kilon het volgende: [..] Nu wordt het eng. 4 uur.
Omg hier ook. Welke provincie werk je?
pi_192434807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

buiten die 1 miljoen corona zieken (dat is een schatting neem ik aan? komt iig niet van mij) heb je ook nog de gewone ongelukken, zoals botbreuken, etc.
Precies, en dat moet ook gewoon door kunnen gaan.
pi_192434810
Ik was net even een stukje fietsen en het valt mij op hoeveel mensen buiten rondlopen of aan het shoppen zijn. De 1.5 meter afstand waar mensen eerst bedacht op waren, lijkt totaal niet meer in acht genomen te worden.

Als het aankomende weekend inderdaad zonnig wordt, houd ik mijn hart vast voor het aantal Corona-patienten over 1 à 2 weken.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192434816
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef nostra het volgende:
Klopt - of specifieker: om ervoor te zorgen dat de maximum-capaciteit niet wordt overschreden en er dus geen onnodige oversterfte ontstaat. Dat lijkt me een valide argument om de huidige maatregelen te rechtvaardigen. Maar die zijn wel eindig.
klopt en gelukkig houdt de overheid daar rekening mee
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:44:47 #9
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192434827
Gaat China nu eindelijk stoppen met die 'wet markets '?
Is daar iets van bekend, of gaan ze er vrolijk mee door? ;(
pi_192434832
Verstond ik Rutte nou goed, dat de helft van de patiënten op de IC onder de 50 zou zijn? Op de site van NICE kom ik uit rond de 10%
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:45:27 #11
3542 Gia
User under construction
pi_192434837
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zelfde als wat al jaren bij veel zieken gebeurt, die worden geholpen aan een waardig einde inderdaad. Pijnstilling.

Niet leuk, maar het alternatief is nog minder leuk.
Je weet dat het dan niet alleen over 70+ gaat, maar ook over die tiener met astma...
pi_192434838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef Arkai het volgende:
Ik was net even een stukje fietsen en het valt mij op hoeveel mensen buiten rondlopen of aan het shoppen zijn. De 1.5 meter afstand waar mensen eerst bedacht op waren, lijkt totaal niet meer in acht genomen te worden.

Als het aankomende weekend inderdaad zonnig wordt, houd ik mijn hart vast voor het aantal Corona-patienten over 1 à 2 weken.
Écht grote evenementen vinden niettemin niet meer plaats dus een grote verspreiding is uitgesloten. De vraag is alleen of we dankzij deze halve maatregelen nog veel langer in een afgevlakte curve gaan zitten, en dus geen daling. Als je ziet hoe langzaam dat in Italie gaat houd ik mijn hart vast.
pi_192434840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
Bel je even naar China.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192434841
quote:
Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.
pi_192434851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:42 schreef -river- het volgende:
Het is duidelijk dat sommige de maatregelen helemaal niet snappen en dat die helemaal niets met 80 jarige te maken heeft.
mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:46:11 #16
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192434852
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.
werd tijd :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:46:22 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192434857
quote:

[..]

Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden. De zorg kan dat niet aan.

Dus, wat zou jij dan in zo'n geval doen? Mensen, jong en oud, het in hun eigen huis uit laten zoeken?

Recht van de sterkste?
Aangezien we nu gewoon nog met maatregelen werken lijkt het me uitgesloten dat 1 miljoen mensen tegelijk zo ziek worden dat ze tegelijk het ziekenhuis in moeten. Als je komende maanden de maatregelen afbouwt dan zal het zich niet zo snel verspreiden.

Maar je ontkomt er niet aan dat je boven je capaciteit uitkomt nee. Zoals al in andere landen gebeurt. Leuk? Nee, ongelovelijk kut. Niet met woorden te beschrijven.

Maar de maatregelen nog vrolijk een paar maanden tot een halfjaar volhouden doet op nog veel langere termijn veel te veel schade imo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192434859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt en gelukkig houdt de overheid daar rekening mee
In Nederland doen we het vooralsnog ook prima lijkt me.

De escape uit de totale lockdowns in de zuidelijke landen (en andersom: het tvolledig door laten etteren in de VS en in het VK) lijken me respectievelijk iets waaruit extreem moeilijk uit te komen is en voor een enorme ramp te zorgen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_192434860
quote:
Shockingly, China’s Wet Markets are Reopening; Will We Ever Learn?

https://www.ccn.com/shock(...)-will-we-ever-learn/
pi_192434870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.
het is ook wel naief en tekenend dat die personen dan geen media bekijken als ze denken dat het met 3 weken alweer voorbij is....
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:47:13 #21
3542 Gia
User under construction
pi_192434876
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef nostra het volgende:

[..]

[..]

Even dat als gegeven aannemende: denk je dat dat uiteindelijk niet gaat gebeuren als je de bal in extremis vooruit trapt door iedereen op te sluiten? Wanneer gaan we weer open - en denk je dat dat virus dan miraculeus is verdwenen?
Ik heb geen glazen bol.
Ik zie alleen geen goed alternatief.
pi_192434883
quote:
Old habits die hard. Al helemaal als er veel geld mee gemoeid is, zoals in dit geval.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:47:26 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192434885
quote:
Het verhaal "ons eerst" klopt in grote lijnen, hoewel het niet getuigt sociale empathie om dat nu zo stigmatiserend te zeggen; in een tijd waar mensen onwezenlijk geraakt worden.

Zelf heb ik ook swingende gedachten tussen wat is (on)aanvaardbaar van overleving en kosten.

Ik moet dan steeds weer denken een ethische beginselen B-) : zelfs als het betekent dat 6.999.999.999 mensen hongerlijden om het leven van 1 persoon te sparen; ben je daartoe als mensheid verplicht.
Dat klinkt heel mooi O-) (#MeGood) en wordt alras moeilijker wanneer van die mensen die gaan hongerlijden; er dan 10.000.000 doodgaan van de honger en wordt nog lastiger als 2 miljard dat uitgangspunt totaal niet (willen of kunnen) hanteren.

Vervolgens zal men moeten terugvallen op gepaste redelijkheid (wasda?) met wat mag een leven(sjaar), de maatschappij aan ellende (voorwiedan?) kosten ?
Wanneer je dan ziet dat op de economie wereldwijd van $90Triljard, er minimaal $30Triljard door het putje :s) gaat om zeg 3(0) miljoen "kwetsbaren" wereldwijd een wat langer leven te bieden..... kan je vraagtekens hebben om die moeite je willen te getroosten.
Ook weten dat je hiermee een mogelijk veelvoud aan slachtoffers, door die #FeelGood over de kling jaagt vanwege de impact van maatregelen.

De discussie wordt ernstig belemmerd :X doordat niemand objectief kan zijn. Of je hebt (geen) kwetsbaren en/of je hebt (g)een toekomstig (eigen)belang vwb de gevolgen.
Daarom is het goed dat we als land onderling gemaakte afspraken nakomen: doen wat ons mogelijk is maar ook durven te laten gaan wat daarna vergeefs zal zijn.
O~) <--> })
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:47:28 #24
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192434886
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef -river- het volgende:

[..]

Smerige bende :r
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:47:36 #25
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192434892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef nostra het volgende:

[..]

In Nederland doen we het vooralsnog ook prima lijkt me.

De escape uit de totale lockdowns in de zuidelijke landen (en andersom: het tvolledig door laten etteren in de VS en in het VK) lijken me respectievelijk iets waaruit extreem moeilijk uit te komen is en voor een enorme ramp te zorgen.
Jaap _O_
pi_192434899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Omg hier ook. Welke provincie werk je?
Noord Holland.

Tot zover de off topic. Sorry mensen.

Ik had toch stiekem gehoopt dat het in Italië wat sneller aan het dalen was. Dat laat maar zien dat het heel lang kan duren voor je maatregelen weer kan opheffen. Ik ga er nu dan ook niet vanuit dat 1 juni de horeca en contactberoepen weer open gaan. Misschien 1 augustus.
pi_192434903
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb geen glazen bol.
dat is er ook niet.
Groepsimmuniteit als er geen vaccin is, is de enige oplossing.
pi_192434904
quote:

[..]

In Nederland mag ook geen hard drugs worden verhandeld...….maar???
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192434910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het is ook wel naief en tekenend dat die personen dan geen media bekijken als ze denken dat het met 3 weken alweer voorbij is....
nee dat denken ze ook niet. Want dan hadden ze wel anders gereageerd.
pi_192434919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:48 schreef Oekelele het volgende:

[..]

In Nederland mag ook geen hard drugs worden verhandeld...….maar???
die dealers worden ook geregeld opgepakt.
pi_192434941
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het verhaal "ons eerst" klopt in grote lijnen, hoewel het niet getuigt sociale empathie om dat nu zo stigmatiserend te zeggen; in een tijd waar mensen onwezenlijk geraakt worden.

Zelf heb ik ook swingende gedachten tussen wat is (on)aanvaardbaar van overleving en kosten.

Ik moet dan steeds weer denken een ethische beginselen B-) : zelfs als het betekent dat 6.999.999.999 mensen hongerlijden om het leven van 1 persoon te sparen; ben je daartoe als mensheid verplicht.
Dat klinkt heel mooi O-) (#MeGood) en wordt alras moeilijker wanneer van die mensen die gaan hongerlijden; er dan 10.000.000 doodgaan van de honger en wordt nog lastiger als 2 miljard dat uitgangspunt totaal niet (willen of kunnen) hanteren.

Vervolgens zal men moeten terugvallen op gepaste redelijkheid (wasda?) met wat mag een leven(sjaar), de maatschappij aan ellende (voorwiedan?) kosten ?
Wanneer je dan ziet dat op de economie wereldwijd van $90Triljard, er minimaal $30Triljard door het putje :s) gaat om zeg 3(0) miljoen "kwetsbaren" wereldwijd een wat langer leven te bieden..... kan je vraagtekens hebben om die moeite je willen te getroosten.
Ook weten dat je hiermee een mogelijk veelvoud aan slachtoffers, door die #FeelGood over de kling jaagt vanwege de impact van maatregelen.

De discussie wordt ernstig belemmerd :X doordat niemand objectief kan zijn. Of je hebt (geen) kwetsbaren en/of je hebt (g)een toekomstig (eigen)belang vwb de gevolgen.
Daarom is het goed dat we als land onderling gemaakte afspraken nakomen: doen wat ons mogelijk is maar ook durven te laten gaan wat daarna vergeefs zal zijn.
O~) <--> })
dat is dus ook niet zo
pi_192434948
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Gia het volgende:
Ik heb geen glazen bol.
Tja goed, dat is wel erg korte-termijndenken en vanuit humaan perspectief ook volkomen logisch, maar iemand zal toch echt een keer moeten nadenken over die alternatieven, omdat deze schrikreactie op middellange termijn het probleem niet oplost, maar alleen de gevolgen uitstelt (zo niet: verergert, als je de gevolgschade meerekent - niet in euro's gemeten, maar in QALY).
pi_192434950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Smerige bende :r
muur om heel china heen bouwen. :W
pi_192434956
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja goed, dat is wel erg korte-termijndenken en vanuit humaan perspectief ook volkomen logisch, maar iemand zal toch echt een keer moeten nadenken over die alternatieven, omdat deze schrikreactie het probleem niet oplost, maar alleen de gevolgen uitstelt (zo niet: verergert, als je de gevolgschade meerekent - niet in euro's gemeten, maar in QALY).
dat hoeft helemaal niet.
pi_192434961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:50 schreef Apotheose het volgende:

[..]

muur om heel china heen bouwen. :W
Hebben ze al eeuwen..... _O- 8)7
pi_192434963
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat hoeft helemaal niet.
Niemand hoeft daarover na te denken?
pi_192434973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:51 schreef nostra het volgende:

[..]

Niemand hoeft daarover na te denken?
nee je hebt het over dat het niks oplost en alleen maar uitstelt.
Dat hoeft helemaal niet
pi_192434974
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

O~) <--> })

Yuval Noah Harari kwam met een goed stappenplan:

1. Share reliable information. Countries that have already experienced the epidemic should teach other countries about it. Data from all over the world should be shared openly and speedily in the effort to contain the epidemic and develop medicines and vaccines.
2. Coordinate global production and fair distribution of essential medical equipment such as testing kits, protective gear and respiratory machines. Global coordination can overcome bottlenecks in production, and can make sure that the equipment goes to the countries that need it most, rather than to the richest countries.
3. Less-affected countries should send doctors, nurses and experts to the worst-affected countries, both to help them and to gain valuable experience. The centre of the epidemic keeps shifting. Previously it was China, now it is Europe, maybe next month it will be the USA and later on Brazil. If Brazil sends help to Italy today, maybe in two months when Italy recovers and Brazil is in crisis, Italy will repay the favour.
4. Create a global economic safety net to save the worst-hit countries and sectors. This is particularly important for poorer countries. Rich countries like the USA, Japan and Germany will be OK. But once the epidemic spreads to countries in Africa, the Middle East and South America, it could lead there to complete economic collapse, unless we have a global plan of action in place.
5. Formulate a global agreement on pre-screening of travellers that will allow a trickle of essential travellers to continue crossing borders. If the origin country carefully screens travellers before they board a plane, the destination country should feel safe to let them in
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192434981
Ik mis eigenlijk de dubbele telling qua mondbescherming overal.

Je kunt bv wel berekenen dat een sjawl bv 80% van alle virussen tegenhoudt, maar er zitten bij verplichte bescherming dan altijd 2 sjawls tussen 2 mensen, en die dubbele telling zie ik niet, alleen telkens berekening per 1 persoon.
pi_192434989
quote:

[..]

Dat gebeurt nog steeds in de illegaliteit.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:53:51 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192434991
quote:

[..]

En dan weten dat dit epidemisch gezien nog minimaal maanden zal gaan duren.....

Ik vrees met grote vreze dat men de regels zelf wat gaat oprekken.
Buiten wachten in de lange rij voor de supermarkt is leuk (want nieuw) en wordt anders met stortregens etc.etc. Of irritatie dat iemand niet opschiet in/zijn haar gangvak en de ander daar ook bij moet. En dan heb ik het nog niet eens over het feitelijke huisarrest en teloor gaan van rechten en vrijheden.......

Er zal nog veel propaganda uit de kast moeten van zg #influencers komen om het vloeibaar te houden.
pi_192434996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:53 schreef NineLives het volgende:

[..]

Dat gebeurt nog steeds in de illegaliteit.
dan moet je handhavven
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:54:10 #43
3542 Gia
User under construction
pi_192434998
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Aangezien we nu gewoon nog met maatregelen werken lijkt het me uitgesloten dat 1 miljoen mensen tegelijk zo ziek worden dat ze tegelijk het ziekenhuis in moeten. Als je komende maanden de maatregelen afbouwt dan zal het zich niet zo snel verspreiden.

Maar je ontkomt er niet aan dat je boven je capaciteit uitkomt nee. Zoals al in andere landen gebeurt. Leuk? Nee, ongelovelijk kut. Niet met woorden te beschrijven.

Maar de maatregelen nog vrolijk een paar maanden tot een halfjaar volhouden doet op nog veel langere termijn veel te veel schade imo.
Ik heb het over 1 miljoen of wel meer, als er geen maatregelen waren geweest.

Als nu alles losgelaten wordt, zal het aantal besmettingen hard oplopen. Ik denk dat er totaal nog geen 100 000 besmettingen zijn geweest. Op de 16 miljoen mensen.
pi_192435010
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
nee je hebt het over dat het niks oplost en alleen maar uitstelt.
Dat hoeft helemaal niet
Op middellange termijn had ik later toegevoegd. Voor nu is dit (een intelligent lockdown, zoals in Nederland) een prima en noodzakelijke maatregel, maar dat is niet iets wat je maanden als status quo kan houden. Dus moet je nadenken over hoe straks (en straks zal vrij snel zijn) verder. En dat zal in Nederland ook echt wel gebeurd zijn, alleen nog niet voor de bühne gegooid, want daar horen ook vervelende consequenties bij.
pi_192435018
Ed (83) en Gina (92) genezen samen als door een 'godswonder' van corona: 'Zo blij, zo opgelucht'

https://www.omroepbrabant(...)Zo-blij-zo-opgelucht

*O*
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:56:26 #46
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192435025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:53 schreef Za het volgende:
Ik mis eigenlijk de dubbele telling qua mondbescherming overal.

Je kunt bv wel berekenen dat een sjawl bv 80% van alle virussen tegenhoudt, maar er zitten bij verplichte bescherming dan altijd 2 sjawls tussen 2 mensen, en die dubbele telling zie ik niet, alleen telkens berekening per 1 persoon.
Niet iedereen heeft een sjaal of mondkapje. Dus die dubbele telling is nooit realistisch.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:56:28 #47
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192435026
quote:

[..]

Maar is dat zo dat alles voor iedereen vrijwel stilstaat?
De meeste mensen werken nog gewoon. Er zijn een aantal sectoren platgelegd maar niet het hele land ligt plat. Bovendien doen mensen nog gewoon hun boodschappen, gaan wandelen of fietsen of hardlopen of een eind met de auto er op uit. Ik vind de de beperkingen die ons nu worden opgelegd echt niet onoverkomelijk. Zeker niet als je beseft waaróm die beperkingen er momenteel zijn. Dat idee van 'alles staat voor iedereen vrijwel stil' is imo sterk overtrokken.
pi_192435036
Oostenrijkse bankrover vermomt zich met mondkapje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:58:17 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192435053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat is dus ook niet zo
"Wat is niet zo"..... ik heb het verhaal ter discussie "open" gehouden. :P
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:01:06 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192435095
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Op middellange termijn had ik later toegevoegd. Voor nu is dit (een intelligent lockdown, zoals in Nederland) een prima en noodzakelijke maatregel, maar dat is niet iets wat je maanden als status quo kan houden. Dus moet je nadenken over hoe straks (en straks zal vrij snel zijn) verder. En dat zal in Nederland ook echt wel gebeurd zijn, alleen nog niet voor de bühne gegooid, want daar horen ook vervelende consequenties bij.
https://www.scientias.nl/(...)-maanden-nodig-zijn/
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:02:22 #52
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192435113
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een sjaal of mondkapje. Dus die dubbele telling is nooit realistisch.
In Tsjechië, Slovakije en Oostenrijk wel, want daar is het verplicht...
are we infinite or am I alone
pi_192435117
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Zeroku het volgende:

Indien iedereen in de supermarkt zijn mond bedekken zou, zijn er altijd 2 barrières ipv 1.

Dat wordt nog niet meegenomen in de effectiviteit berekening van bepaalde stoffen.
pi_192435121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Maar is dat zo dat alles voor iedereen vrijwel stilstaat?
De meeste mensen werken nog gewoon. Er zijn een aantal sectoren platgelegd maar niet het hele land ligt plat. Bovendien doen mensen nog gewoon hun boodschappen, gaan wandelen of fietsen of hardlopen of een eind met de auto er op uit. Ik vind de de beperkingen die ons nu worden opgelegd echt niet onoverkomelijk. Zeker niet als je beseft waaróm die beperkingen er momenteel zijn. Dat idee van 'alles staat voor iedereen vrijwel stil' is imo sterk overtrokken.
het is niet alleen werk of dat je alleen maar thuis moet zitten. En het is ook niet dat - ik spreek voor mezelf - de reden niet duidelijk is. Ik mis heel erg dat ik niet dicht bij mn ouders kan zijn en andere geliefde. En niet weet hoe lang dat gaat duren. Dat laatste is het vooral. Ik trek dat slecht. Dat mag jij en anderen een overtrokken reactie vinden want 'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!', maar voor mij is het wél een big deal. Ja, tuurlijk staat ook hier de gezondheid van mn dierbaren op 1.

en ja, werk geeft me ook onzekerheden. Maar goed, fijn dat jij er geen last van hebt. :)
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:03:06 #55
3542 Gia
User under construction
pi_192435124
quote:

[..]

Punt is dat we terug moeten naar zo weinig nieuwe besmettingen dat die door thuisquarantaine en contactonderzoek nieuwe besmettingen voorkomen.

Pas als het virus geen nieuwe gastheer vindt, zal het uitdoven.

Ik denk dat we redelijk op weg zijn naar die situatie. Als we daar zijn, kan Nederland langzaam weer open.

Gelukkig gaan we de zomer in. Uitgaan zal zich meer buiten afspelen, i.p.v. in een gesloten ruimte. Gaat ook schelen.
pi_192435128
quote:
Jep dit denk ik dus ook. Dus dan is het systeem wat we nu kennen voorbij.
pi_192435131
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In Tsjechië, Slovakije en Oostenrijk wel, want daar is het verplicht...
Sinds deze week worden mondkapjes uitgedeeld bij Oostenrijkse supermarkten, zodat mensen elkaar minder snel kunnen besmetten met het coronavirus.

Kijk zo kan het ook.
pi_192435141
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef Apotheose het volgende:

[..]

het is niet alleen werk of dat je alleen maar thuis moet zitten. En het is ook niet dat - ik spreek voor mezelf - de reden niet duidelijk is. Ik mis heel erg dat ik niet dicht bij mn ouders kan zijn en andere geliefde. En niet weet hoe lang dat gaat duren. Dat laatste is het vooral. Ik trek dat slecht. Dat mag jij en anderen een overtrokken reactie vinden want 'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!', maar voor mij is het wél een big deal. Ja, tuurlijk staat ook hier de gezondheid van mn dierbaren op 1.

en ja, werk geeft me ook onzekerheden. Maar goed, fijn dat jij er geen last van hebt. :)
En daarin sta je niet alleen ^O^
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:05:38 #59
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192435160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef -river- het volgende:
Ed (83) en Gina (92) genezen samen als door een 'godswonder' van corona: 'Zo blij, zo opgelucht'

*O*
Hoe dan :D

Mevrouw heeft aardig wat buikvet zo te zien
pi_192435163
quote:
Dat er ook na "x weken" maatregelen nodig zijn ontken ik ook niet, maar daar zal een zekere balans in gevonden moeten worden. Het vervelende is dat dit een compleet nieuwe situatie is, dus dat elke keuze in die balansvorming pure trial-and-error zal zijn, met elk land zijn eigen keuze. En uiteindelijk toch ook een puur utilitaire benadering als gevolg, hoe hard dat ook voor individuen zal zijn.
pi_192435170
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:04 schreef mosrednA het volgende:

[..]

En daarin sta je niet alleen ^O^
:*
pi_192435175
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:05 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik denk omdat ze EdGod en GinaGod zijn :Y
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:06:27 #63
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192435176
quote:
Bus driver who complained about passenger coughing dies of coronavirus

A Detroit bus driver who posted a viral Facebook video complaining about a woman openly coughing in front of him has died from the coronavirus, according to The Detroit News.

Jason Hargrove, 50, passed away Wednesday after contracting COVID-19, according to Glen Tolbert, head of the Detroit bus driver’s union. Tolbert said Hargrove started feeling sick four days after he recounted the incident on his bus and then died a week later.

In the 8-1/2 minutes video, an angry Hargrove describes how a woman in her 50s or 60s coughed openly without covering her mouth, noting that there were about eight other passengers aboard the bus along with him.

“This is real,’ said Hargrove. “Y’all need to take this serious.”
https://thehill.com/brief(...)-dies-of-coronavirus
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:06:29 #64
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192435180
quote:
Lijkt wel een soort Belgische FOK! frontpage :+
pi_192435188
quote:
'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!',
Leuk hoe je de afschuwelijke dood die velen als gevolg van Covid-19 sterven bagatelliseert het verwijzen ernaar (wat de post waarop je reageert niet eens deed, zeker niet op die manier) wegzet als geschreeuw.
pi_192435211
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Leuk hoe je de afschuwelijke dood die velen als gevolg van Covid-19 sterven bagatelliseert het verwijzen ernaar (wat de post waarop je reageert niet eens deed, zeker niet op die manier) wegzet als geschreeuw.
Lees heel haar/zijn post een goed, dan zie je dat hij/zij dat helemaal niet zo bedoelde.
pi_192435212
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:08:21 #68
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192435216
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Lijkt wel een soort Belgische FOK! frontpage :+
:D Ik vind het vermakelijker dan de FP.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:08:25 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192435219
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:52 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Yuval Noah Harari kwam met een goed stappenplan:

1. Share reliable information. Countries that have already experienced the epidemic should teach other countries about it. Data from all over the world should be shared openly and speedily in the effort to contain the epidemic and develop medicines and vaccines.
2. Coordinate global production and fair distribution of essential medical equipment such as testing kits, protective gear and respiratory machines. Global coordination can overcome bottlenecks in production, and can make sure that the equipment goes to the countries that need it most, rather than to the richest countries.
3. Less-affected countries should send doctors, nurses and experts to the worst-affected countries, both to help them and to gain valuable experience. The centre of the epidemic keeps shifting. Previously it was China, now it is Europe, maybe next month it will be the USA and later on Brazil. If Brazil sends help to Italy today, maybe in two months when Italy recovers and Brazil is in crisis, Italy will repay the favour.
4. Create a global economic safety net to save the worst-hit countries and sectors. This is particularly important for poorer countries. Rich countries like the USA, Japan and Germany will be OK. But once the epidemic spreads to countries in Africa, the Middle East and South America, it could lead there to complete economic collapse, unless we have a global plan of action in place.
5. Formulate a global agreement on pre-screening of travellers that will allow a trickle of essential travellers to continue crossing borders. If the origin country carefully screens travellers before they board a plane, the destination country should feel safe to let them in
Cool verhaal.... moest 'm zoeken https://nl.wikipedia.org/wiki/Yuval_Noah_Harari
Idd en elk aspect heeft - nu nog - veel lokale beperkingen:
1) delen kennis/informatie
2) verdelen medische resources
3) spreiden "kennis" waar meest nodig
4) vangnet zwakke economieën.
5) afstemmen test/reisbeleid

Je ziet wel wat begin op sommige onderdelen ontstaan. Vooral afhankelijk waar men zich momenteel in de rabbithole bevindt.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:09:02 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192435223
quote:

[..]

Meneer ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192435233
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

fijn dat je dat leuk vindt. En dat zinnetje was meer algemeen bedoeld. Maar fijn. Back on topic!
pi_192435267
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:08 schreef -river- het volgende:

[..]

Lees heel haar/zijn post een goed, dan zie je dat hij/zij dat helemaal niet zo bedoelde.
De onzekerheid over of je wie dan ook ooit nog gaat zien als je op t punt staat geintubeerd te worden is toch net even iets schrijnender dan de onzekerheid over wanneer je weer lekker kunt socializen met intimi. Laten we vooral hopen dat zoiets vreselijks ons allen en onze naasten bespaard zal blijven.
pi_192435287
Baas RUMAG stapt op na commotie.

AMSTERDAM - CEO Thijs van der Heide stapt per direct op bij RUMAG. Dat maakte het mediabedrijf vrijdag bekend.

De breuk is ’in goed overleg’ besloten, meldt RUMAG. Aanleiding is de ophef die ontstond rondom RUMAG na kritiek in een item van Zondag met Lubach. Presentator Arjan Lubach verweet het jongerenplatform geld te verdienen aan t-shirts voor het Rode Kruis. Ook werd RUMAG, bekend van korte tekstjes in hoofdletters - aansluitend op de actualiteit, beschuldigd van plagiaat.

„Wat begon als een jongensdroom op een zolderkamer is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf met 40 medewerkers. De afgelopen periode is er veel gebeurd en veel gezegd. In deze periode heb ik de impact van sommige uitlatingen verkeerd ingeschat”, aldus van der Heide in een verklaring.

Ferdi Buijsrogge is benoemd tot de nieuwe CEO.

https://www.telegraaf.nl/(...)stapt-op-na-commotie
pi_192435309
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Cool verhaal.... moest 'm zoeken https://nl.wikipedia.org/wiki/Yuval_Noah_Harari
Idd en elk aspect heeft - nu nog - veel lokale beperkingen:
1) delen kennis/informatie
2) verdelen medische resources
3) spreiden "kennis" waar meest nodig
4) vangnet zwakke economieën.
5) afstemmen test/reisbeleid

Je ziet wel wat begin op sommige onderdelen ontstaan. Vooral afhankelijk waar men zich momenteel in de rabbithole bevindt.
Ja toffe dude met interessante inzichten. Dit interview is ook wel het lezen waard :

https://www.ft.com/content/19d90308-6858-11ea-a3c9-1fe6fedcca75
pi_192435316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:12 schreef -river- het volgende:
Baas RUMAG stapt op na commotie.

AMSTERDAM - CEO Thijs van der Heide stapt per direct op bij RUMAG. Dat maakte het mediabedrijf vrijdag bekend.

De breuk is ’in goed overleg’ besloten, meldt RUMAG. Aanleiding is de ophef die ontstond rondom RUMAG na kritiek in een item van Zondag met Lubach. Presentator Arjan Lubach verweet het jongerenplatform geld te verdienen aan t-shirts voor het Rode Kruis. Ook werd RUMAG, bekend van korte tekstjes in hoofdletters - aansluitend op de actualiteit, beschuldigd van plagiaat.

„Wat begon als een jongensdroom op een zolderkamer is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf met 40 medewerkers. De afgelopen periode is er veel gebeurd en veel gezegd. In deze periode heb ik de impact van sommige uitlatingen verkeerd ingeschat”, aldus van der Heide in een verklaring.

Ferdi Buijsrogge is benoemd tot de nieuwe CEO.

https://www.telegraaf.nl/(...)stapt-op-na-commotie
Echt zo'n niet grappig kut bedrijf gewoon.
Go hard or go home
pi_192435324
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

De onzekerheid over of je wie dan ook ooit nog gaat zien als je op t punt staat geintubeerd te worden is toch net even iets schrijnender dan de onzekerheid over wanneer je weer lekker kunt socializen met intimi. Laten we vooral hopen dat zoiets vreselijks ons allen en onze naasten bespaard zal blijven.
Iedereen reageert anders op emoties en dat recht hebben ze,
pi_192435333
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Mee eens.
pi_192435344
quote:

[..]

Zo, mevrouw heeft destijds een jonge Adonis aan de haak geslagen ^)
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:17:30 #79
3542 Gia
User under construction
pi_192435361
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik zie mijn moeder en schoonouders momenteel ook niet, omdat we allemaal bij de risicogroep horen.

Ik zie alleen man en zonen. En af en toe de buurman over het tuinhek.

En het boeit me niet hoe lang dit duurt. Alles liever dan dat één van ons komt te overlijden door geen afstand te houden.

Want dan kun je ze nooit meer zien.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:17:44 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192435365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:14 schreef Noek het volgende:

[..]

En daar gaat een nieuwe CEO ook niks aan veranderen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:19:25 #81
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192435389
quote:
Cool !!! Thx

In dat artikel zit, ten overvloede, ook een verwijzing naar verschillende (interactieve) grafieken die allerlei variaties visualiseren op het Flatten-The-Curve thema.
https://covid-measures.github.io/
(zeker vermeldenswaard om zelf qua aanpak/structuren als opties, te bekijken en te sleutelen)
pi_192435410
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En daar gaat een nieuwe CEO ook niks aan veranderen.
Nee, nou ja, misschien dat de nieuwe CEO vindt dat ze eens grappige teksten moeten verzinnen.
Glas halfvol
Go hard or go home
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:21:37 #83
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192435424
quote:

[..]

Excuses zo was mijn reactie niet bedoeld. Heb het ook niet gehad over 'hoeveel mensen er dood gaan!1!'. Bovendien waar ik last van heb, heb jij totaal geen weet van.
Ik probeerde alleen aan te geven dat het leven helemaal niet stil staat. Het is een 'ander' leven momenteel maar het staat niet stil. En er zijn minder zekerheden nu voor veel mensen. En zonder zekerheden leven is moeilijk maar ik kan je verzekeren dat elk mens daar op gegeven moment in het leven mee geconfronteerd wordt. Zekerheden bestaan niet. Veel mensen ervaren dat als individu en momenteel ervaren we dat als maatschappij. En of je wilt of niet je zult er mee moeten dealen!
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:23:27 #84
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192435460
Indiase tweeling geboren: Corona en Covid

Raipur - In India heeft een vrouw een tweeling op de wereld gezet. De jongen en het meisje heten Corona en Covid, vernoemd naar het dodelijke virus dat momenteel de wereld in zijn greep heeft.

Het stel voegt bij de bekendmaking van de namen direct toe dat het niet zeker is of de twee hun namen zullen behouden: „Wellicht bedenken we ons en geven we hen andere namen.” In gesprek met PTI zegt moeder Preeti Verma: „De bevalling volgde na flink wat complicaties. Daarom wilden we de deze dag memorabel maken.”

Ze vervolgt: „Ja, het is een gevaarlijk en levensbedreigend virus, maar de pandemie heeft ervoor gezorgd dat men weer meer focust op hygiene en goede gewoonten.

Covid en Corona zijn kerngezond en zijn samen met hun moeder inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:24:50 #85
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192435486
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:23 schreef Momo het volgende:

Raipur - In India heeft een vrouw een tweeling op de wereld gezet. De jongen en het meisje heten Corona en Covid, vernoemd naar het dodelijke virus dat momenteel de wereld in zijn greep heeft.

Het stel voegt bij de bekendmaking van de namen direct toe dat het niet zeker is of de twee hun namen zullen behouden: „Wellicht bedenken we ons en geven we hen andere namen.” In gesprek met PTI zegt moeder Preeti Verma: „De bevalling volgde na flink wat complicaties. Daarom wilden we de deze dag memorabel maken.”

Ze vervolgt: „Ja, het is een gevaarlijk en levensbedreigend virus, maar de pandemie heeft ervoor gezorgd dat men weer meer focust op hygiene en goede gewoonten.

Covid en Corona zijn kerngezond en zijn samen met hun moeder inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.
Echt rare aparte namen voor de baby's
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192435492
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:23 schreef Momo het volgende:

Misschien dat er hier eerdaags wel een Jaap geboren wordt.
Go hard or go home
pi_192435499
quote:

[..]

Risicogroepen moeten geïsoleerd worden, net als geïnfecteerden of misschien geïnfecteerden.

Zodra er voldoende getest kan worden op actieve infectie en antistoffen en de piek een beetje voorbij is dan vermoed ik dat dat gaat gebeuren.

En dan stap voor stap de maatregelen terugdraaien terwijl ze blijven testen.
Whatever...
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:26:26 #88
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192435510
quote:

Dit valt mij al de hele week op.
Een enorm verschil met een ruim week geleden
pi_192435538
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, waarom?
Precies wat Jort Kelder denkt.
pi_192435610
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie mijn moeder en schoonouders momenteel ook niet, omdat we allemaal bij de risicogroep horen.

Ik zie alleen man en zonen. En af en toe de buurman over het tuinhek.

En het boeit me niet hoe lang dit duurt. Alles liever dan dat één van ons komt te overlijden door geen afstand te houden.

Want dan kun je ze nooit meer zien.
Wij doen alles netjes volgens de regels nu maar ik mis het kussen en knuffelen en relaxt kletsen met mijn zussen en zwagers, neefjes en nichtjes verschrikkelijk erg.
pi_192435612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:26 schreef Markesh het volgende:

[..]

Hier in de straat zat zo'n beetje de halve buurt buiten lekker te kletsen bij een bankje met elkaar. Politie kwam even langs, die zei er wat van, reed weg en het volk ging gewoon lekker door. What the fuck...
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:34:02 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192435630
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:03 schreef Gia het volgende:

[..].

Pas als het virus geen nieuwe gastheer vindt, zal het uitdoven.
Dat is helemaal het beleid niet en ook volstrekt onhaalbaar.
The End Times are wild
pi_192435655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:33 schreef Stefanovich het volgende:

[..]

Hier in de straat zat zo'n beetje de halve buurt buiten lekker te kletsen bij een bankje met elkaar. Politie kwam even langs, die zei er wat van, reed weg en het volk ging gewoon lekker door. What the fuck...
Gebeurt overall wel
pi_192435685
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:26 schreef Markesh het volgende:

[..]

Tja, het begon met nationale buitenspeel&bouwmarkt+tuincentra dagen en sindsdien is er niet zo gek veel veranderd heb ik zelf het idee. :') #intelligentlockdown
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:38:03 #95
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192435727
Ik weet niet eens wat mensen doen, want ik blijf zelf lekker binnen B-)
pi_192435728
Benieuwd naar Jort Kelder vanavond bij Op1
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:38:25 #97
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192435734
CBS zegt in maart 1.200 meer mensen overleden dan normaal gesproken. RIVM geeft aan dat er 720 mensen in maart zijn overleden aan corona.

ZIt hoogstwaarschijnlijk toch nog een groot verschil tussen de cijfers van het RIVM en de realiteit, omdat niet iedereen getest wordt.
Dit is gewoon raar :l
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:39:07 #98
3542 Gia
User under construction
pi_192435751
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:28 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Precies wat Jort Kelder denkt.
Nee hoor. Die Italianen gaan niet dood omdat mijn centen mij lief zijn.
pi_192435775
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:33 schreef -river- het volgende:

[..]

Wij doen alles netjes volgens de regels nu maar ik mis het kussen en knuffelen en relaxt kletsen met mijn zussen en zwagers, neefjes en nichtjes verschrikkelijk erg.
i feel ya...
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:41:37 #100
3542 Gia
User under construction
pi_192435788
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:33 schreef -river- het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik ook. Maar liever nu missen, hoe lang dan ook, dan voor altijd moeten missen

Je kunt nu nog bellen, appen, enzo
Dat kan niet meer als ze dood gaan, doordat je ze, ongewild, besmet.
pi_192435791
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:03 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Jep dit denk ik dus ook. Dus dan is het systeem wat we nu kennen voorbij.
al die social media influencers failliet
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:44:54 #102
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192435855
quote:
Dat volk is echt knettergek :')
pi_192435867
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef -river- het volgende:

*O*
*O*
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:48:09 #104
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192435909
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef -river- het volgende:

[..]

Op naar de volgende virusuitbraak.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192435928
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Egoistisch kutvolk is het ook.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:49:58 #106
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192435940
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Covid 20
pi_192435952
Tja welk land pakt China aan he, teveel macht..
pi_192435959
Top 100 voor reeks "Azië vreest verdere verspreiding coronavirus" van 17-01-2020 t/m 03-04-2020

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192435973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:35 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Gebeurt overall wel
Nee.. en wat je in jouw tokkie buurt ziet gebeuren is niet representatief voor wat er landelijk gebeurt, en dus ook geen excuus om hier verder paniek te zaaien.
Alpha kenny one
pi_192435975
quote:

Klopt. Vanmiddag in de AH werd ik zowat omver gelopen door een vent en zijn 3 kleine kinderen :r :r
Niks afstand houden :X
pi_192435976
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:50 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Azië vreest verdere verspreiding coronavirus" van 17-01-2020 t/m 03-04-2020

SPOILER
Nog steeds top10 _O_

Al gaat dat niet lang meer duren.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:55:33 #112
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192436045
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:51 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee.. en wat je in jouw tokkie buurt ziet gebeuren is niet representatief voor wat er landelijk gebeurt, en dus ook geen excuus om hier verder paniek te zaaien.
Je zou graag in mijn buurt willen wonen 1 besmetting op 24000 inwoners......lol :Y
pi_192436049
Jort Kelder zat zich 2 weken geleden al enorm op te winden dat een Ferrari show in Italië niet doorging. Leuk dat je vindt dat de ouderen wel kunnen overlijden vanwege economische redenen, maar het echte probleem is de IC opnames. De mensen die op de IC belanden zijn juist niet de oudjes. Jort lijkt dat nog steeds niet te begrijpen.
pi_192436059
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:51 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Klopt. Vanmiddag in de AH werd ik zowat omver gelopen door een vent en zijn 3 kleine kinderen :r :r
Ik werd bij de poelier ook bijna omver gelopen door één of andere idioot. Maar moest even later wel lachen stond ook een man in de winkel met zijn dochtertje, dus die man zegt tegen dat kind '2 en een halve meter'. Kijkt iedereen op, zegt hij 'ja ik roep maar 2 en een half dan mag ik al blij zijn met een half'... :D
pi_192436064
Een Chinese regio is in lockdown gegaan na een nieuw coronageval op eigen bodem. Daarmee groeien de zorgen over een tweede coronagolf in Azië. Ook zijn er twijfels of de positieve coronacijfers uit China wel een goed beeld geven.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)lf-officiele-cijfers

Klopt deze lockdown info, ik zie het alleen bij RTLZ, BVD
pi_192436073

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 03-04-2020 19:57:08 ]
pi_192436074
Mogen we in de zomer wel weer vliegen? #DTV
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_192436080
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:51 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Mja, heeft dat effect of de maatregelen? Ik denk het echt niet. Ik zou me gewoon niet zo ergeren, want die daling komt er heus wel. Het merendeel van NL houdt zich nog altijd netjes aan de afspraken.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:59:28 #119
311468 Van_Poppel
pi_192436114
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:56 schreef Za het volgende:
Een Chinese regio is in lockdown gegaan na een nieuw coronageval op eigen bodem. Daarmee groeien de zorgen over een tweede coronagolf in Azië. Ook zijn er twijfels of de positieve coronacijfers uit China wel een goed beeld geven.

Klopt deze info, ik zie het allen bij RTLZ, BVD
Zolang er geen vaccin is, zullen we dit dus blijven houden. Het is de vraag hoe we dat straks in Europa gaan organiseren.
  vrijdag 3 april 2020 @ 19:59:37 #120
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_192436117
Frankrijk :X

+1120
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:00:36 #121
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192436130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:56 schreef LordVoldermort het volgende:
Ja maar alleen naar China
pi_192436150
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:59 schreef Van_Poppel het volgende:

Zolang er geen vaccin is, zullen we dit dus blijven houden. Het is de vraag hoe we dat straks in Europa gaan organiseren.
Ik zie geen enkele bron voor die nieuwe lockdown.
pi_192436173
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:59 schreef Tokamak het volgende:

+1120
Die lui zitten toch al weken in een lockdown? Hoe krijgen ze het voor elkaar. Of gaan we dit in Nederland ook zien over 1 of 2 weken? :{
pi_192436178
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:59 schreef Tokamak het volgende:

+1120
Zal wel dezelfde reden hebben als gisteren:

NOTE ON FRANCE DATA:

On April 2, France reported 884 additional deaths that have occurred in nursing homes over the past days and weeks [source]. The French Government did not include these deaths in their official count, as their count only takes into consideration deaths of hospitalized patients. Following international standards of correct inclusion, our statistics will include these deaths, and will add them to the April 2, 2020 count following the attribution criteria of date of report.

If and when the French government determines and communicates the correct distribution of these additional deaths over time, we will adjust the historical data accordingly. A similar issue took place on February 12, when China reported an additional 13,332 new cases in a single day due to a change in how cases were diagnosed and reported in Hubei.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/france/
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:04:31 #125
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192436195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Die lui zitten toch al weken in een lockdown? Hoe krijgen ze het voor elkaar. Of gaan we dit in Nederland ook zien over 1 of 2 weken? :{
Nee, achterstallige administratie in verplegingshuizen
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:05:10 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192436213
https://www.businessinsid(...)t-coronavirus-2020-4

Bill Gates is funding new factories for 7 potential coronavirus vaccines, even though it will waste billions of dollar

Microsoft billionaire Bill Gates told The Daily Show that his foundation is funding the construction of factories for seven different candidates for a coronavirus vaccine.
Gates said that at most it would end up picking at most two out of the seven, meaning billions of dollars spent on manufacturing would be abandoned.
He said in a situation where the world faces the loss of trillions of dollars to the economy, wasting a few billion in an effort to help the problem is worth it.

TheDailyShow twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 03:44:00 "We can save months, and every month counts." @BillGates and Trevor discuss combating coronavirus tonight at 11/10c https://t.co/fYijnZa6tF reageer retweet
pi_192436215
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:04 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Oh, 'gelukkig'
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:06:21 #128
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192436242
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:04 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dus binnenkort gaan misschien de cijfers van Nederland ook bijgesteld worden?
pi_192436253
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:55 schreef Jojoke het volgende:
Jort Kelder zat zich 2 weken geleden al enorm op te winden dat een Ferrari show in Italië niet doorging. Leuk dat je vindt dat de ouderen wel kunnen overlijden vanwege economische redenen, maar het echte probleem is de IC opnames. De mensen die op de IC belanden zijn juist niet de oudjes. Jort lijkt dat nog steeds niet te begrijpen.
Zo zijn dit soort lui, ikke ikke ikke.
pi_192436254
Als ik kijk naar mijn directe omgeving en hier in de regio; Over een twee weken zullen er wel aardig wat besmettingen in Gelderland geregistreerd worden.

Al m'n vrienden gewoon gezien, uitgenodigd voor verjaardagen en de meeste hebben er echt schijt aan :@ 8)7
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2020 @ 20:06:50 #131
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192436256
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:07:12 #132
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192436262
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:06 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Dus binnenkort gaan misschien de cijfers van Nederland ook bijgesteld worden?
Als die eerder niet zijn meegenomen wel.
pi_192436288
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:06 schreef Brybry het volgende:
Als ik kijk naar mijn directe omgeving en hier in de regio; Over een twee weken zullen er wel aardig wat besmettingen in Gelderland geregistreerd worden.

Al m'n vrienden gewoon gezien, uitgenodigd voor verjaardagen en de meeste hebben er echt schijt aan :@ 8)7
Dan heb ik toch echt een gezonder sociaal leven.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2020 @ 20:09:10 #135
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192436303
Slowakije, het land waar het niet dragen van een mondkapje strafbaar is, maar autoriteiten wel tegen elkaar aan staan :|W

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192436307
quote:

Nog steeds :o Alle verjaardagen waar ik heen moest zijn de afgelopen weken en de komende weken gecanceld. Wordt ook lastig met die 3 bezoekers regeling. Ik zou niet gaan als ik jou was. Het is gewoon gevaarlijk.
pi_192436334
quote:

In wat voor pauper omgeving zit je dan?

Hoezo heb je er zo'n schijt aan?
pi_192436347
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Nog steeds :o Alle verjaardagen waar ik heen moest zijn de afgelopen weken en de komende weken gecanceld. Wordt ook lastig met die 3 bezoekers regeling. Ik zou niet gaan als ik jou was. Het is gewoon gevaarlijk.
Zelfs 3 bezoekers slaat nergens op. Gewoon weg blijven. :(
pi_192436355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Zelfs 3 bezoekers slaat nergens op. Gewoon weg blijven. :(
Hoe hard het ook is, het is wel beter.
pi_192436362
quote:
Mensen op de IC zijn juist niet de oudjes?

Graag een bron erbij. :)
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:12:48 #141
224960 highender
Travellin' Light
pi_192436401
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:38 schreef Tijn het volgende:
#me too :P
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:14:42 #143
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192436404
quote:
Waarom laten ze die mensen niet met rust?
Wat moet die dokter daar?
pi_192436424
quote:

[..]

Buiten het feit dat ze in Frankrijk nu ook doden in verzorgingstehuizen meerekenen kun je er wel van uit gaan dat het aantal doden per dag ook in Nederland nog zeker een week kan stijgen.

Wij zitten nu zo'n 3 weken in de 'intelligent' lock-down. Na twee weken gaat het aantal besmettingen dalen (niet echt na te gaan aangezien er niet consequent getest wordt. Na weer een week tot twee weken zou de ziekenhuisopnames moeten afvlakken/dalen (wat zo te zien ook gebeurd) en na weer zo'n week tot twee weken later zou het aantal IC-opnames ook moeten gaan dalen. Weer een week daarna zou het aantal doden per dag moeten gaan dalen.

Pin me niet vast op exacte dagen/weken, maar zo zit het zo'n beetje in elkaar (volgens mij).
pi_192436436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mensen op de IC zijn juist niet de oudjes?

Graag een bron erbij. :)
Jort denkt dat we 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden zijn, maar ik weet 100% zeker dat ik 2 of 3 dagen geleden een leeftijdsopbouw van IC patiënten zag en het percentage van 80-plussers was extreem laag. Ben even vergeten waar het was. RIVM? NICE?

https://www.omropfryslan.(...)ebben-aan-het-redden
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:16:46 #146
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192436447
quote:
Trump administration changes definition of national stockpile after Kushner remarks

The Trump administration quietly changed an online description of the country's Strategic National Stockpile following a press briefing with White House adviser Jared Kushner.

Previously, according to the federal public health emergency website, the Strategic National Stockpile was described as "the nation’s largest supply of life-saving pharmaceuticals and medical supplies for use in a public health emergency severe enough to cause local supplies to run out."

The description continued: "When state, local, tribal, and territorial responders request federal assistance to support their response efforts, the stockpile ensures that the right medicines and supplies get to those who need them most during an emergency."

That definition disappeared from the site on Friday.

The new, one-paragraph description says the stockpile is meant as a “short-term stopgap.”

"The Strategic National Stockpile's role is to supplement state and local supplies during public health emergencies. Many states have products stockpiled, as well. The supplies, medicines, and devices for life-saving care contained in the stockpile can be used as a short-term stopgap buffer when the immediate supply of adequate amounts of these materials may not be immediately available," the website now says.

The Department of Health and Human Services did not immediately return a request for comment.

The language more closely matches what Kushner said on Thursday when he made his coronavirus task force briefing debut.
https://thehill.com/homen(...)onal-stockpile-after
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:16:56 #147
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192436452
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom laten ze die mensen niet met rust?
Wat moet die dokter daar?
Meten of er mensen besmet zijn.... Stond in copy
Four cases of coronavirus have been confirmed in the same district, including a doctor who tested positive last week
pi_192436468
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:15 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Buiten het feit dat ze in Frankrijk nu ook doden in verzorgingstehuizen meerekenen kun je er wel van uit gaan dat het aantal doden per dag ook in Nederland nog zeker een week kan stijgen.

Wij zitten nu zo'n 3 weken in de 'intelligent' lock-down. Na twee weken gaat het aantal besmettingen dalen (niet echt na te gaan aangezien er niet consequent getest wordt. Na weer een week tot twee weken zou de ziekenhuisopnames moeten afvlakken/dalen (wat zo te zien ook gebeurd) en na weer zo'n week tot twee weken later zou het aantal IC-opnames ook moeten gaan dalen. Weer een week daarna zou het aantal doden per dag moeten gaan dalen.

Pin me niet vast op exacte dagen/weken, maar zo zit het zo'n beetje in elkaar (volgens mij).
Nog even volhouden dus (en daarna ook) w/
pi_192436477
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:16 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Meten of er mensen besmet zijn.... Stond in copy
Dan is die dokter echt ongelooflijk dom en achterlijk.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:20:14 #150
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192436500
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:18 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Dan is die dokter echt ongelooflijk dom en achterlijk.
Four cases of coronavirus have been confirmed in the same district, including a doctor who tested positive last week
pi_192436517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Jort denkt dat we 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden zijn, maar ik weet 100% zeker dat ik 2 of 3 dagen geleden een leeftijdsopbouw van IC patiënten zag en het percentage van 80-plussers was extreem laag. Ben even vergeten waar het was. RIVM? NICE?

https://www.omropfryslan.(...)ebben-aan-het-redden
Die van Jort heb ik gezien. Je andere bewering ben ik erg benieuwd naar. En 70+ is niet oud?
pi_192436519
quote:

[..]

Ja hoor, ik heb 3 uitnodigingen liggen. Men denkt hier namelijk dat als je alleen je beste vrienden en je familie uitnodigt i.p.v. Jan en Alleman dat ze héél goed bezig zijn
pi_192436532
quote:

[..]

Ja hoor, ik heb 3 uitnodigingen liggen. Men denkt hier namelijk dat als je alleen je beste vrienden en je familie uitnodigt i.p.v. Jan en Alleman dat ze héél goed bezig zijn
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

In wat voor pauper omgeving zit je dan?

Hoezo heb je er zo'n schijt aan?
Ik niet. Hoewel, ik was vooral eind December en Januari actief in dit topic en verbaasde me toen over de Nederlandse houding en ik merk nu aan mezelf dat ik bijna zoiets heb van ; Bekijk het maar , Darwin ftw
pi_192436549
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:21 schreef Brybry het volgende:

[..]

:')

In mijn omgeving zie ik juist dat mensen er steeds meer op letten. Voorheen was het in de supermarkt altijd een chaos met de 1,5 meter-regel, maar nu gaat het prima. Ook op straat let vrijwel iedereen erop.

Ook alle feestjes/verjaardagen zijn afgezegd (alleen heeft mijn buurvrouw die memo niet ontvangen, aangezien ze afgelopen zaterdag 30 man in huis had :') )
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:25:37 #155
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192436575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:24 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In mijn omgeving zie ik juist dat mensen er steeds meer op letten. Voorheen was het in de supermarkt altijd een chaos met de 1,5 meter-regel, maar nu gaat het prima. Ook op straat let vrijwel iedereen erop.

Ook alle feestjes/verjaardagen zijn afgezegd (alleen heeft mijn buurvrouw die memo niet ontvangen, aangezien ze afgelopen zaterdag 30 man in huis had :') )
Hier blijf ik toch ook nog groepjes van 4-5 bijeens staan. Best triest.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:26:35 #156
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192436590
quote:

[..]

Was waarschijnlijk ook tevens een afscheids feestje dan. |:(
pi_192436607
quote:

[..]

Ja, iedereen gaat hier gewoon met alles door 8)7

Benieuwd hoeveel van m'n vrienden en buren Corona zullen oplopen, inclusief mezelf. :')
pi_192436613
quote:
Even opgezocht op NICE. Ruim 70 procent is 60+.
pi_192436633
Ik verwacht trouwens dat er binnenkort meer maatregelen komen...Er is hommeles binnen het outbreak team....Veel van die kritiek richt zich op het RIVM en van Dissel. Oh en er zijn veel meer doden dan geregistreerd.

Maargoed, zal binnenkort allemaal wel bekend worden.
pi_192436645
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die van Jort heb ik gezien. Je andere bewering ben ik erg benieuwd naar. En 70+ is niet oud?
Mijn ouders zijn 70+ en die vind ik niet oud O-)
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2020 @ 20:30:14 #161
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192436648
Wat een hoop doden in Frankrijk opeens :{
BNODesk twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 20:08:18 NEW: France reports 5,233 new cases of coronavirus and 1,120 additional deaths, including 532 people who died in nursing homes and were previously not counted https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192436689
quote:
Gebelgde Belgen _O-
Mooi ook hoe Balkenende er nog bij werd gehaald >:)
pi_192436691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:30 schreef LTVDK het volgende:
BNODesk twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 20:08:18 NEW: France reports 5,233 new cases of coronavirus and 1,120 additional deaths, including 532 people who died in nursing homes and were previously not counted https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
het is veel, het is gigantisch veel.
maar wel te verklaren als je de tweet die je zelf post had gelezen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:32:54 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192436698
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:30 schreef LTVDK het volgende:
Er zijn er dus een heel aantal vandaag gerapporteerd die al eerder overleden waren begrijp ik?
pi_192436706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:06 schreef -river- het volgende:

[..]

Zo zijn dit soort lui, ikke ikke ikke.
Ik vind hem wel een punt hebben, vrij rationeel denkt hij. Hij had het natuurlijk wel anders kunnen brengen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:33:17 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192436708
quote:
Vooraf en achteraf twee weken in quarantaine met minimaal twee keer een neuspunch (test).

Serieus: ik gok zo van niet en ook waar wil "je" naartoe.
pi_192436712
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:21 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat is toch wat. Als je nu in Drenthe woont, dan kan ik mij nog voorstellen dat je je niet gelijk zorgen maakt, maar in Gelderland is de kust verre van veilig.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2020 @ 20:35:47 #169
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192436754
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:32 schreef koemleit het volgende:

[..]

het is veel, het is gigantisch veel.
maar wel te verklaren als je de tweet die je zelf post had gelezen.
Doelde meer op dat het daar opeens heel hard gaat (ook zonder die correctiecijfers), 3 dagen geleden zaten ze nog op 3500 en nu op 6500+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:36:47 #170
3542 Gia
User under construction
pi_192436770
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:27 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ja, iedereen gaat hier gewoon met alles door 8)7

Benieuwd hoeveel van m'n vrienden en buren Corona zullen oplopen, inclusief mezelf. :')
Even je nick onthouden, voor het geval je over een week doodziek bent.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:40:14 #171
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192436833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Je weet dat het dan niet alleen over 70+ gaat, maar ook over die tiener met astma...
Flauwekul.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_192436840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat is toch wat. Als je nu in Drenthe woont, dan kan ik mij nog voorstellen dat je je niet gelijk zorgen maakt, maar in Gelderland is de kust verre van veilig.
Nou, het is maar goed dat Duitsland de grens heeft gesloten want we schuren tegen Duitsland en Noord-Brabant aan :X
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:41:21 #173
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192436847
Als er niet genoeg intensivecarebedden meer zijn, ontstaat er mogelijk een situatie waarbij niemand op de IC nog gereanimeerd wordt. Als de schaarste nog meer oploopt zullen mensen van 70 jaar en ouder niet meer worden opgenomen.

Dat staat in de aangescherpte richtlijn voor IC-artsen van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Die is opgesteld voor het moment dat er door het coronavirus niet genoeg IC-bedden meer zijn en er moet worden gekozen wie er nog worden opgenomen en wie niet meer. De aanscherping is toegevoegd aan het al bestaande "draaiboek pandemie".

Nu geldt de zogenoemde fase 2, dat betekent dat er nog voldoende IC-bedden beschikbaar zijn. Er wordt hard aan gewerkt om de IC-capaciteit verder uit te breiden. Door de coronacrisis hebben veel meer patiënten dan normaal een IC-bed nodig. Volgens de NVIC moet de minister van Volksgezondheid besluiten om van fase 2 naar 3 te gaan.

De regels die dan worden gehanteerd zijn dat er geen nieuwe patiënten op de intensive care komen die weinig kans hebben om te overleven of een korte levensverwachting hebben. Het gaat om mensen met en zonder coronabesmetting met deze aandoeningen:

Hartstilstand waar niemand bij was, waardoor (te) veel schade is ontstaan
Ernstig trauma, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige brandwonden, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige en onherstelbare hersenaandoeningen
Uitgezaaide kanker, inclusief bloedkanker (leukemie) met een lage levensverwachting
Orgaanfalen (zoals hartfalen of longfalen) met een lage levensverwachting
Ziektes van het immuunsysteem met een lage levensverwachting
Mensen die compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging (CFS-score 7 of hoger)
Terminaal zieken
Alleen als het niet meer opnemen van bovenstaande groepen niet genoeg effect heeft op de IC-capaciteit (en er dus nog steeds bedden te weinig zijn) gaat de selectie nog verder. De volgende mensen met én zonder coronabesmetting kunnen dan niet meer voor een IC-bed in aanmerking komen:

Patiënten die aan bovenstaande criteria voldoen en nu nog op de IC liggen, hun behandeling zal worden gestaakt
Patiënten die een hart-longmachine nodig hebben
Patiënten die een hartstilstand krijgen op IC worden niet meer gereanimeerd
Mensen die niet compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging, maar duidelijk minder reserves hebben dan anderen, onafhankelijk van hun leeftijd (CFS-score 5 of hoger)
Als ook de bovenstaande criteria niet meer voldoen (lees: er nog steeds te weinig IC-bedden zijn), wordt er overgegaan tot een leeftijdsgrens:

Patiënten van 70 jaar en ouder worden dan niet meer opgenomen.
Tegelijkertijd met de hiervoor genoemde leeftijdsgrens voor IC-opname moeten er ethische principes gaan gelden om te kunnen bepalen wie er nog een bed krijgt. De regels daarvoor bestaan nog niet en de NVIC verwijst daarvoor naar een richtlijn, die binnenkort door Artsenfederatie KNMG zal worden gepubliceerd.

https://nos.nl/artikel/23(...)ij-beddentekort.html
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:41:44 #174
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192436858
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:29 schreef Brybry het volgende:
Ik verwacht trouwens dat er binnenkort meer maatregelen komen...Er is hommeles binnen het outbreak team....Veel van die kritiek richt zich op het RIVM en van Dissel. Oh en er zijn veel meer doden dan geregistreerd.

Heb je hier een bron voor... Het is nogal wat om dit te zeggen
pi_192436862
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:23 schreef Brybry het volgende:

[..]

[..]

Ik niet. Hoewel, ik was vooral eind December en Januari actief in dit topic en verbaasde me toen over de Nederlandse houding en ik merk nu aan mezelf dat ik bijna zoiets heb van ; Bekijk het maar , Darwin ftw
Erg knap dat jij eind December 2019 al actief was in dit topic...wat toen nog in geen velden of wegen ergens te bekennen was.... :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Nadelspiel op 03-04-2020 20:54:27 ]
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:44:48 #176
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192436907
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:38 schreef Tijn het volgende:
Maar dat deed jij voor corona er was ook al O+
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:47:45 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192436945
quote:

[..]

Franse LockDown geldt alleen voor Parijs, de rest is: restez à la maison chez ta grande famille dans la campagne :+

Ik verneem tal van overtredingen en de fameuze herinterpretaties van regels, Fransen laten zich niet zo makkelijk "en guerre", opsluiten.
Voorts heerst er een gezonde "weerstand" tegen de overheid die alles qua zekerheden mag regelen maar niet wat zich in gemeenschappen afspeelt. Veel dorpen houden er een "dat regelen wij zelf wel" op na. Los daarvan is de medische-zorg imho weer net wat korter en sneller dichtbij, wat mogelijk een oorzaak kan zijn voor de relatief hogere cijfers.

Hoe Fransen regels weten te interpreteren is daar een hobby op zichzelf. De reden ook dat Macron & Co alles uit de kast trok, de ernst van de situatie te benadrukken. Anderzijds zie je nog tal van zg. Live-(quiz)programma's van voor Corona met allemaal samen op de tribune. Wel grappig te zien hoeveel daarvan ruimschoots vooraf worden geproduceerd.

Ook de onderlinge (over)leefafstand is 'maar' 1 meter. Veel Fransen hebben ook moeite afstand te nemen van het elkaar groeten en kussen (ja een vreemde is besmettelijk maar niet onze Jean-Michel). Zo zijn er wel meer beschouwingen te maken.

NB: Onderbouwing noch bewijs maar wat ik zo links en rechts hoor en vrijelijk weergeef.
pi_192436956
De Verenigde Staten hebben een bestelling van 200.000 mondkapjes voor de Berlijnse politie tegengehouden. Dat zegt het bestuur van de Duitse hoofdstad.

Berlijn had de mondkapjes besteld bij een Amerikaans bedrijf. De mondmaskers worden in China gemaakt en waren al onderweg naar Duitsland. In de Thaise hoofdstad Bangkok legden de VS echter beslag op de beschermende maskers.

Dit is moderne piraterij, vindt Berlijn. "Zo ga je niet met een bevriend land om. Ook in tijden van een wereldwijde crisis zijn wildwestmethodes niet acceptabel", aldus een bestuurder.

Gister ook al een soort gelijk verhaal gelezen. Amerika is vies bezig.
pi_192436972
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:40 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nou, het is maar goed dat Duitsland de grens heeft gesloten want we schuren tegen Duitsland en Noord-Brabant aan :X
Dat niet alleen. Na Noord-Brabant en Limburg zijn Gelderland en Overijssel de provincies die zich nu het meest zorgen moeten maken. Ik denk dat daar de ziekenhuizen binnen 1 of 2 weken vol liggen en dan wil je niet hebben dat je net dan ernstig ziek wordt.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:50:44 #180
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192436997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Verenigde Staten hebben een bestelling van 200.000 mondkapjes voor de Berlijnse politie tegengehouden. Dat zegt het bestuur van de Duitse hoofdstad.

Berlijn had de mondkapjes besteld bij een Amerikaans bedrijf. De mondmaskers worden in China gemaakt en waren al onderweg naar Duitsland. In de Thaise hoofdstad Bangkok legden de VS echter beslag op de beschermende maskers.

Dit is moderne piraterij, vindt Berlijn. "Zo ga je niet met een bevriend land om. Ook in tijden van een wereldwijde crisis zijn wildwestmethodes niet acceptabel", aldus een bestuurder.

Vanaf 1946 al.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:52:28 #181
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192437034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:21 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Excuses zo was mijn reactie niet bedoeld. Heb het ook niet gehad over 'hoeveel mensen er dood gaan!1!'. Bovendien waar ik last van heb, heb jij totaal geen weet van.
Ik probeerde alleen aan te geven dat het leven helemaal niet stil staat. Het is een 'ander' leven momenteel maar het staat niet stil. En er zijn minder zekerheden nu voor veel mensen. En zonder zekerheden leven is moeilijk maar ik kan je verzekeren dat elk mens daar op gegeven moment in het leven mee geconfronteerd wordt. Zekerheden bestaan niet. Veel mensen ervaren dat als individu en momenteel ervaren we dat als maatschappij. En of je wilt of niet je zult er mee moeten dealen!
En nog even ter aanvulling van deze post: Ik werk in de zorgsector in een productiekeuken en wij doen elke dag onze godvergeten best (ondanks alle beperkende maatregelen) om 1000 bewoners van 8 verpleegtehuizen te voorzien van een voedzame warme maaltijd. Inclusief alle dieet, suikervrije, zoutloze, lactosevrije, glutenvrije, vegetarische, veganistische ,halal, gemalen en vloeibare maaltijden! Dat jij je geliefden geen knuffel kan geven wanneer dat jou uitkomt en dat niet trekt valt wat mij betreft in het niet bij wat ik momenteel ervaar op mijn werk! Met name omdat er besmettingen zijn in onze tehuizen wat betekent dat er een hoop slachtoffers gaan vallen!
pi_192437054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe de verhouding precies is is nog wel onduidelijk, maar er zijn dus wel serieuze aanwijzingen ja.

Ben het wel met WHO eens dat het gevaarlijk is als je als leek mondkapjes gaat dragen en daardoor denkt compleet veilig te zijn en dus domme dingen gaat doen. Het zal goed moeten werken om te voorkomen dat andere besmet raken, maar bij ondeskundig gebruik kan je je zelf juist wel weer besmetten.

Het is tricky, maar ik verzet me vooral tegen de mensen die zeggen dat het niet werkt of totaal geen zin heeft. Het is niet zo zwart/wit, beide kanten op. Je bent niet onoverwinnelijk als je een mondkapje op hebt, maar de kans dat je asymptomatisch anderen besmet wordt wel zeer klein.
Nee, natuurlijk ben je niet onoverwinnelijk met een mondkapje. En toch zal je altijd mensen hebben die denken dat ze dat zijn.

Dat zijn ook de mensen die ondanks een oproep/verbod toch lekker buiten gaan hangen o.i.d.

Maar zoals Duitsland bijvoorbeeld zegt dat je in situaties kan komen waar die afstand bijna onmogelijk is, zoals de supermarkt of het OV, daar kan een mondkapje zeker wel helpen om zelf minder virus uit te stoten als je asymptomatisch besmet bent.

Of om zelf minder virus binnen te krijgen dan zonder mondkap.
pi_192437062
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Na Noord-Brabant en Limburg zijn Gelderland en Overijssel de provincies die zich nu het meest zorgen moeten maken. Ik denk dat daar de ziekenhuizen binnen 1 of 2 weken vol liggen en dan wil je niet hebben dat je net dan ernstig ziek wordt.
En waar baseer je dat op? En is er dan geen plek meer als je ernstig ziek wordt? Of wat wil je hier beweren?
pi_192437063
quote:

Bron?
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:54:47 #185
3542 Gia
User under construction
pi_192437072
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:52 schreef Snowpea het volgende:

[..]

En nog even ter aanvulling van deze post: Ik werk in de zorgsector in een productiekeuken en wij doen elke dag onze godvergeten best (ondanks alle beperkende maatregelen) om 1000 bewoners van 8 verpleegtehuizen te voorzien van een voedzame warme maaltijd. Inclusief alle dieet, suikervrije, zoutloze, lactosevrije, glutenvrije, vegetarische, veganistische ,halal, gemalen en vloeibare maaltijden! Dat jij je geliefden geen knuffel kan geven wanneer dat jou uitkomt en dat niet trekt valt wat mij betreft in het niet bij wat ik momenteel ervaar op mijn werk! Met name omdat er besmettingen zijn in onze tehuizen wat betekent dat er een hoop slachtoffers gaan vallen!
Mijn respect heb je en sowieso iedereen die keihard blijft werken, waar dan ook.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:55:46 #186
3542 Gia
User under construction
pi_192437096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? En is er dan geen plek meer als je ernstig ziek wordt? Of wat wil je hier beweren?
Die kans is aanwezig.
pi_192437124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Misschien dat er hier eerdaags wel een Jaap geboren wordt.
Als die later in de klas wordt voorgesteld rent iedereen naar buiten. :')
pi_192437195
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:29 schreef Brybry het volgende:

Je roept maar wat of heb je ook een onderbouwing of een bron?
pi_192437215
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Franse LockDown geldt alleen voor Parijs, de rest is: restez à la maison chez ta grande famille dans la campagne :+

Ik verneem tal van overtredingen en de fameuze herinterpretaties van regels, Fransen laten zich niet zo makkelijk "en guerre", opsluiten.
Voorts heerst er een gezonde "weerstand" tegen de overheid die alles qua zekerheden mag regelen maar niet wat zich in gemeenschappen afspeelt. Veel dorpen houden er een "dat regelen wij zelf wel" op na. Los daarvan is de medische-zorg imho weer net wat korter en sneller dichtbij, wat mogelijk een oorzaak kan zijn voor de relatief hogere cijfers.

Hoe Fransen regels weten te interpreteren is daar een hobby op zichzelf. De reden ook dat Macron & Co alles uit de kast trok, de ernst van de situatie te benadrukken. Anderzijds zie je nog tal van zg. Live-(quiz)programma's van voor Corona met allemaal samen op de tribune. Wel grappig te zien hoeveel daarvan ruimschoots vooraf worden geproduceerd.

Ook de onderlinge (over)leefafstand is 'maar' 1 meter. Veel Fransen hebben ook moeite afstand te nemen van het elkaar groeten en kussen (ja een vreemde is besmettelijk maar niet onze Jean-Michel). Zo zijn er wel meer beschouwingen te maken.

NB: Onderbouwing noch bewijs maar wat ik zo links en rechts hoor en vrijelijk weergeef.
Mwa, ook vanuit Parijs zijn heel wat mensen naar het platteland gegaan.....iets van 30 %stijging in een bepaald dorpje las ik.
Tot zover het thuisblijven met de grote familie op het platteland...
pi_192437232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

Ter onderbouwing dat je je in Gelderland je meer zorgen moet maken dan in Drenthe.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:02:59 #191
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192437251
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

Ter onderbouwing dat je je in Gelderland je meer zorgen moet maken dan in Drenthe.
Hoe is dit antwoord op mijn vraag?
pi_192437260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Die kans is aanwezig.
Onzin.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:05:04 #194
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192437288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:41 schreef Markesh het volgende:
Als er niet genoeg intensivecarebedden meer zijn, ontstaat er mogelijk een situatie waarbij niemand op de IC nog gereanimeerd wordt. Als de schaarste nog meer oploopt zullen mensen van 70 jaar en ouder niet meer worden opgenomen.

Dat staat in de aangescherpte richtlijn voor IC-artsen van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Die is opgesteld voor het moment dat er door het coronavirus niet genoeg IC-bedden meer zijn en er moet worden gekozen wie er nog worden opgenomen en wie niet meer. De aanscherping is toegevoegd aan het al bestaande "draaiboek pandemie".

Nu geldt de zogenoemde fase 2, dat betekent dat er nog voldoende IC-bedden beschikbaar zijn. Er wordt hard aan gewerkt om de IC-capaciteit verder uit te breiden. Door de coronacrisis hebben veel meer patiënten dan normaal een IC-bed nodig. Volgens de NVIC moet de minister van Volksgezondheid besluiten om van fase 2 naar 3 te gaan.

De regels die dan worden gehanteerd zijn dat er geen nieuwe patiënten op de intensive care komen die weinig kans hebben om te overleven of een korte levensverwachting hebben. Het gaat om mensen met en zonder coronabesmetting met deze aandoeningen:

Uitgezaaide kanker, inclusief bloedkanker (leukemie) met een lage levensverwachting
Mensen die compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging (CFS-score 7 of hoger)
Terminaal zieken
Alleen als het niet meer opnemen van bovenstaande groepen niet genoeg effect heeft op de IC-capaciteit (en er dus nog steeds bedden te weinig zijn) gaat de selectie nog verder. De volgende mensen met én zonder coronabesmetting kunnen dan niet meer voor een IC-bed in aanmerking komen:

Patiënten die aan bovenstaande criteria voldoen en nu nog op de IC liggen, hun behandeling zal worden gestaakt
Mensen die niet compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging, maar duidelijk minder reserves hebben dan anderen, onafhankelijk van hun leeftijd (CFS-score 5 of hoger)
Als ook de bovenstaande criteria niet meer voldoen (lees: er nog steeds te weinig IC-bedden zijn), wordt er overgegaan tot een leeftijdsgrens:

Tegelijkertijd met de hiervoor genoemde leeftijdsgrens voor IC-opname moeten er ethische principes gaan gelden om te kunnen bepalen wie er nog een bed krijgt. De regels daarvoor bestaan nog niet en de NVIC verwijst daarvoor naar een richtlijn, die binnenkort door Artsenfederatie KNMG zal worden gepubliceerd.

Lekker paniekartikeltje terwijl het vandaag juist weer beter lijkt te gaan.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:05:20 #195
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192437296
pi_192437324
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192437363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nog steeds top10 _O_

Al gaat dat niet lang meer duren.
Ik kom je halen. :B
pi_192437376
quote:
Ja, naar Tuinesië. :W
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:10:03 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:10:49 #200
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192437401
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn respect heb je en sowieso iedereen die keihard blijft werken, waar dan ook.
Dankjewel! Zal het ook doorgeven aan mijn collega's! We doen ons best!
pi_192437406
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja, naar Tuinesië. :W
Of Tuinzania :W
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:12:11 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192437432
quote:
Hoe kunnen ze er dan beslag op leggen?

Ah Amerikaans bedrijf.

Ja ze stelen zelfs van de staten, de Federale overheid.

Dus dit is niet zo gek dan. :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:13:16 #204
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192437436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Crematië is ook nog een optie...
Sahellanden
pi_192437448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe is dit antwoord op mijn vraag?
De uitgebreide versie dan:

Gelderland - doden t.o.v. eerste 10 weken
Week 11: - 3 doden
Week 12: + 54 doden
Week 13: + 154 doden
Bevolkingsaantal: 2 miljoen

ter vergelijking

Noord-Brabant- doden t.o.v. eerste 10 weken
Week 11: + 59 doden
Week 12: + 221 doden
Week 13: + 449 doden
Bevolkingsaantal: 2.6 miljoen

Het lijkt dat Gelderland 1 week achterloopt op Noord-Brabant. We weten allemaal dat Noord-Brabant in de problemen kwam en dat andere provincies hen flink moesten helpen. Waarom zou de ontwikkeling in Gelderland anders zijn? Zeker als men verjaardagsfeestjes blijft houden :|W
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:14:42 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192437464
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Defense Production Act

Maar dat zou allemaal wel meevallen had ik hier ergens gelezen...
Ja, dat las ik ook.

Niet dus. :')
pi_192437473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]

ter vergelijking

Het lijkt dat Gelderland 1 week achterloopt op Noord-Brabant. We weten allemaal dat Noord-Brabant in de problemen kwam en dat andere provincies hen flink moesten helpen. Waarom zou de ontwikkeling in Gelderland anders zijn? Zeker als men verjaardagsfeestjes blijft houden :|W
Ja op de Bible belt gaan ze gewoon nog lekker naar de kerk met iedereen, dus ja.

Wat verwacht je dan?
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:15:32 #209
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192437476
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Lekker paniekartikeltje terwijl het vandaag juist weer beter lijkt te gaan.
De waarheid is geen paniek.
pi_192437492
quote:
PARAMARIBO - Het coronavirus heeft nu ook in Suriname een dodelijk slachtoffer geëist. Dat maakte de Surinaamse overheid bekend. Het slachtoffer was besmet geraakt via zijn vrouw, die geldt als het eerste positieve geval in Suriname.
https://www.telegraaf.nl/(...)dt-eerste-coronadode

;(
pi_192437516
quote:

[..]

ter vergelijking

Omdat enkele verjaardagen geen volksfeest is.
Go hard or go home
pi_192437549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:13 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Sahellanden
Woonkameroen, Halsinkie, Islamabadkamer, Schuurmonnikoog, Toiletland, Berging aan Zee, Serre Leone, Keukenhof, Parijskast Genoeg plannen voor 2020.... >:)
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:20:15 #213
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192437555
Skatepark Nollebos niet meer gebruiken
quote:
Het skatepark in het Nollebos mag tot nader order niet gebruikt worden. Er komen hekken te staan. De locatie blijkt nog te veel in trek voor groepen jongeren. Bovendien wordt er geen 1,5m afstand gehouden. Oproep: haal op een andere manier een frisse neus
https://www.vlissingen.nl(...)-gebruiken-4889.html

Harde maatregelen in Vlissingen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_192437569
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Want die 1,5 meter voorkomt niet in alle gevallen besmetting?

Dat doet een mondkapje in combinatie met handschoenen en een bril ook niet.

Ik vraag me af en ik quote jou wat hiervoor onterecht is, maar waarom willen zoveel mensen per se willen inhakken op die 1,5 meter of op de asymptonische patiënten en de besmettingskans terwijl hun geliefde mondkapjes besmetting ook niet 100% voorkomt??
Ik denk dat het meer gaat om het feit dat de kans minder wordt dat je anderen besmet/besmet wordt met een grotere dosis van het virus.

Niet dat het 100% bescherming geeft..
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:21:29 #215
165633 eriksd
The grand facade...
pi_192437570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je roept maar wat of heb je ook een onderbouwing of een bron?
Alsof je het er maatschappelijk nog door krijgt om een paar weken een totale lockdown te doen. Gaat niet vliegen. Denk zelfs dat nog een rondje verlengen van de huidige maatregelen een zware dobber wordt. Vond het vandaag al wat drukker in het Vondelpark, tamelijk natuurlijk gedrag ook met dit weer.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_192437575
quote:

Terminaal zieken

Ik vind vooral die laatste richtlijn, die harde leeftijdsgrens van 70 jaar, zeer discutabel en onaanvaardbaar.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:25:07 #217
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192437632
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik vind vooral die laatste richtlijn, die harde leeftijdsgrens van 70 jaar, zeer discutabel en onaanvaardbaar.
Oké, en waarom?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:25:36 #218
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192437637
quote:
Waarom bestellen ze in Amerika en niet rechtstreeks in Sjina?
Hoe kan Amerika op vreemd grondgebied iets tegenhouden. Staan de Thais daar dan met hun armen over elkaar bij te kijken als een random clubje gasten ergens naar binnen loopt en zich iets toe eigent?
pi_192437642
quote:

[..]

ter vergelijking

Nog altijd geen antwoord op mijn vraag toch?

Je zegt dat er dan geen plaats is in het ziekenhuis voor andere ernstig zieken. Is dat in Brabant al zo? Of hoe moet ik deze post interpreteren?
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:26:22 #220
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192437652
quote:

[..]

Het gaat slecht met de pensioenfondsen op de aandelen markt.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:28:09 #221
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192437680
quote:

[..]

Ik hoop van harte dat we niet in fase 3 komen maar als ik eerlijk ben denk ik dat dat wel gaat gebeuren.
Zoveel IC plekken zijn er niet meer en ik zie weer ontzettend veel mensen op straat. Komende week mooi weer, ik hou mijn hart vast
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:28:25 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192437687
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Alsof je het er maatschappelijk nog door krijgt om een paar weken een totale lockdown te doen. Gaat niet vliegen. Denk zelfs dat nog een rondje verlengen van de huidige maatregelen een zware dobber wordt. Vond het vandaag al wat drukker in het Vondelpark, tamelijk natuurlijk gedrag ook met dit weer.
Sommige fokkers willen gewoon veel te graag een totale lockdown. Dan heeft iedereen net zo'n schraal leven als zijzelf.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:29:38 #223
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192437701
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommige fokkers willen gewoon veel te graag een totale lockdown. Dan heeft iedereen net zo'n schraal leven als zijzelf.
Inderdaad. :Z
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:30:51 #224
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192437722
Marokkanen vast in Marokko
https://www.msn.com/nl-nl(...)8pkC?ocid=spartanntp
quote:
De voorbije dagen zijn er wel vliegtuigen uit Canada, Zwitserland en Frankrijk toegelaten om burgers uit die landen te repatriëren. Verschil is echter dat onder de gestrande Nederlanders in Marokko veel mensen zijn met een dubbel paspoort. De Marokkaanse autoriteiten zien hen als onderdanen van Marokko en zouden daarom geen uitzondering maken ten opzichte van andere staatsburgers
quote:
Ik voel me hier gewoon opgesloten”, zegt de Marokkaanse Nederlander Nourdine Aouragh (35), die sinds de tweede week van maart op familiebezoek is in Midar middenin het noordelijke Rifgebied.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:32:15 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:32:26 #226
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192437744
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:30 schreef the-eye het volgende:
[..]

[..]

Geen medelijden mee.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:32:51 #227
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192437752
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:30 schreef the-eye het volgende:
[..]

_O- _O-
[..]

vrijdag 3 april 2020 @ 21:34:43 #228
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192437780
mjrijn twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 21:14:39 Vanochtend kwam er uit China weer een vracht binnen met 938.000 chirurgische maskers type IIR. Deze zijn inmiddels allemaal gekeurd volgens de richtlijnen van het @rivm en akkoord bevonden voor uitgifte. Goed nieuws voor de fantastische medewerkers in de zorg. https://t.co/EfQOSQn6DW reageer retweet
pi_192437785
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:28 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat we niet in fase 3 komen maar als ik eerlijk ben denk ik dat dat wel gaat gebeuren.
Zoveel IC plekken zijn er niet meer en ik zie weer ontzettend veel mensen op straat. Komende week mooi weer, ik hou mijn hart vast
Ja, maar als je dit een maand geleden zei was je een paniekzaaier. En inmiddels komt fase 3 met de dag dichterbij. ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:35:05 #230
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192437787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef Momo het volgende:
mjrijn twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 21:14:39 Vanochtend kwam er uit China weer een vracht binnen met 938.000 chirurgische maskers type IIR. Deze zijn inmiddels allemaal gekeurd volgens de richtlijnen van het @:rivm en akkoord bevonden voor uitgifte. Goed nieuws voor de fantastische medewerkers in de zorg. https://t.co/EfQOSQn6DW reageer retweet
Goed nieuws _O_.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:35:15 #231
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192437790
R T.....zal ook niet blij zijn in de EBI in Vught :B
pi_192437798
quote:
mjrijn twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 21:14:39 Vanochtend kwam er uit China weer een vracht binnen met 938.000 chirurgische maskers type IIR. Deze zijn inmiddels allemaal gekeurd volgens de richtlijnen van het @:rivm en akkoord bevonden voor uitgifte. Goed nieuws voor de fantastische medewerkers in de zorg. https://t.co/EfQOSQn6DW reageer retweet
Allemaal gekeurd?? Jeetje, wat een werk zeg. 938.000 maskers keuren :o
vosss is de naam,
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:36:41 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192437817
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Allemaal gekeurd?? Jeetje, wat een werk zeg. 908.000 maskers keuren :o
Doen ze neem ik aan wel steekproefsgewijs
pi_192437822
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer gaat om het feit dat de kans minder wordt dat je anderen besmet/besmet wordt met een grotere dosis van het virus.

Niet dat het 100% bescherming geeft..
Helemaal prima. Maar begrijp ik nog steeds niet waarom veel mensen mondkapjes wel zien zitten en ondertussen het belangrijk vinden om continu aan te stippen dat 1,5 meter afstand niet zaligmakend is
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:37:19 #235
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192437829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee 1voor1
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:40:55 #236
311468 Van_Poppel
pi_192437872
quote:
Mooi ^O^
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:44:51 #237
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192437929
Honden trainen om coronavirus op te sporen: 'Het is mogelijk'. https://www.msn.com/nl-nl(...)8DdS?ocid=spartanntp
pi_192437936
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Allemaal gekeurd?? Jeetje, wat een werk zeg. 938.000 maskers keuren :o
https://www.ad.nl/video/o(...)hergebruiken~p138929

Ziekenhuizen over de hele wereld kunnen deze techniek toepassen :) Mondkapjes steriliseren en hergebruiken

[ Bericht 2% gewijzigd door Nadelspiel op 03-04-2020 21:50:57 ]
pi_192437947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:44 schreef Oekelele het volgende:
Honden trainen om coronavirus op te sporen: 'Het is mogelijk'
Moet die hond dan ook een hondkapje op?
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:46:25 #240
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192437950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Duh......
pi_192437963
quote:

[..]

Volgens mij heb je in die situatie zoveel toestroom, dat er ook weinig tijd is om alle factoren te bekijken. Dan telt iedere seconde.
.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:48:02 #242
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192437978
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja, maar als je dit een maand geleden zei was je een paniekzaaier. En inmiddels komt fase 3 met de dag dichterbij. ;(
Zo sta jij nog steeds bekend hier.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 21:48:05 #243
236264 crew  capricia
pi_192437981
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:46 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Moet die hond dan ook een hondkapje op?
Honden niet.
Katten wel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192438029
quote:

Amerika gaat ons geheid in een oorlog om het vaccin storten
pi_192438070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:50 schreef byah het volgende:

[..]

Ik denk dat Obama dit toch anders had gedaan. Trump is een smeerdeken eerste klas.
pi_192438073
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nog altijd geen antwoord op mijn vraag toch?

Je zegt dat er dan geen plaats is in het ziekenhuis voor andere ernstig zieken. Is dat in Brabant al zo? Of hoe moet ik deze post interpreteren?
Oh, ik begrijp dat er in Brabant geen enkel probleem was? De Brabantse ICs konden het makkelijk aan en dat verhuizen van patiënten was allemaal paniekzaaierij |:)
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:54:30 #247
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192438099
quote:
Dan hebben jullie meer geluk. In Belgie voldeed bijna geen enkel masker. Was zelf een doos waar m'n fecalien in vond.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192438116
quote:

[..]

Nouja dit soort strapatsen kunnen toch gewoon niet door de beugel? Het is wachten tot een land zegt dikke lul, die waren van ons.
vosss is de naam,
pi_192438118
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij heb je in die situatie zoveel toestroom, dat er ook weinig tijd is om alle factoren te bekijken. Dan telt iedere seconde.
Inderdaad. Alsof je dan tijd hebt om te kijken hoe de kansen zijn van een 70 jarige en een 55 jarige. Dan pak je gewoon de 55-jarige en ga je verder. Politic als Knol leven in een waanwereld.
pi_192438121
Gevaarlijk spel wat gespeeld wordt.
vosss is de naam,
pi_192438158
quote:
goed dat de VS het niet onderschept heeft, want anders ......
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 21:57:32 #252
236264 crew  capricia
pi_192438161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:54 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Dan hebben jullie meer geluk. In Belgie voldeed bijna geen enkel masker. Was zelf een doos waar m'n fecalien in vond.
Wat ongelooflijk triest. Bah.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192438163
Misschien moeten de Europese legers maar alvast trainen. Je weet niet wat die oranje gek gaat doen.
.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:57:48 #254
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192438166
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Klopt, jij en ik worden al ruim een maand paniekzaaiers genoemd (wat zeg ik, volgens mij al bijna twee maanden!)

Volgens mij denkt het merendeel ook dat we het wel gaan redden en niet in de volgende fase terecht komen.

We kunnen gewoon over een paar dagen in fase 3 zitten.
Niet voor niets zijn alle artsen ongelofelijk bezorgd en gaan alle gesprekken bij Nieuwsuur, Op1,Jinek ect over de IC capaciteit
pi_192438185
quote:

[..]

Dat komt door die idiote Trump.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:59:37 #256
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192438205
quote:

Terminaal zieken

Kunnen mensen vanaf 70 dan nu stoppen met hun ziektekostenverzekering te betalen?
pi_192438229
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:57 schreef Markesh het volgende:

[..]

Klopt, jij en ik worden al ruim een maand paniekzaaiers genoemd (wat zeg ik, volgens mij al bijna twee maanden!)

Volgens mij denkt het merendeel ook dat we het wel gaan redden en niet in de volgende fase terecht komen.

We kunnen gewoon over een paar dagen in fase 3 zitten.
Niet voor niets zijn alle artsen ongelofelijk bezorgd en gaan alle gesprekken bij Nieuwsuur, Op1,Jinek ect over de IC capaciteit
Ik ben van mening dat het inmiddels onvermijdelijk is dat we in fase 3 terecht gaan komen. En weken terug werd er nog om gelachen, want die Italianen wat daar gebeurde dat zou hier nooit kunnen gebeuren. Nee, we zien het inmiddels, de draaiboeken worden al uit de kast getrokken en hebben inmiddels een update gehad.

Dat zou niet gebeurd zijn als men hier inmiddels niet dacht dat we ze wel eens nodig zouden kunnen gaan hebben in de zeer nabije toekomst.

-O-
vosss is de naam,
pi_192438234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Kunnen mensen vanaf 70 dan nu stoppen met hun ziektekostenverzekering te betalen?
En belasting en naakt met zijn alle door Den Haag dansen.
pi_192438238
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:54 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Hier de oplossing:

https://www.ad.nl/video/o(...)hergebruiken~p138929
pi_192438251
Weet iemand hoeveel mondkapjes er in Nederland zo een beetje per week verbruikt worden nu in deze crisis?
vosss is de naam,
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:03:46 #261
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192438269
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:57 schreef Fer het volgende:
Misschien moeten de Europese legers maar alvast trainen. Je weet niet wat die oranje gek gaat doen.
Die "oranje gek" doet precies wat Nederland ook gewoon kan doen als we de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden van stal gaan trekken. Maar ja, onze complete maakindustrie is uiteraard wegbezuinigd naar lage lonen landen dus hebben we er niet zoveel aan... :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:04:04 #262
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192438274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:48 schreef kibo het volgende:

[..]

Zo sta jij nog steeds bekend hier.
Geen paniekzaaier maar degene die het allemaal aan zag komen.

Was jij niet 1 van de " het is maar een griepje" roepers?
Er staat mij iets van bij namelijk.
Ook toen het in China uitbrak dat het echt niet hier zou komen hoor...
En Italiaanse toestanden...welnee, belachelijk. Wij hadden alles perfect voor elkaar.
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:05:11 #263
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192438292
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:02 schreef vosss het volgende:
Weet iemand hoeveel mondkapjes er in Nederland zo een beetje per week verbruikt worden nu in deze crisis?
Ik hoorde vorige week dat er 100.000 per dag gebruikt worden
pi_192438297
Iedereen in omgeving Trump wordt getest op corona.

WASHINGTON - Iedereen die in buurt komt van de Amerikaanse president of vicepresident wordt van tevoren getest op het coronavirus. Dat heeft het Witte Huis bekendgemaakt. Zo moeten Donald Trump en Mike Pence gezond worden gehouden.

„De arts van het Witte Huis moet ervoor zorgen dat de president en vicepresident gezond blijven. Daarom starten we vandaag met het testen van iedereen die in de buurt komt van een van hen. Zo willen we de kans op besmetting zoveel mogelijk verkleinen”, aldus het Witte Huis in een verklaring.

Trump is al twee keer getest op het coronavirus. Beide tests waren negatief. Pence is een keer getest en ook hij bleek niet besmet met het longvirus.

https://www.telegraaf.nl/(...)rdt-getest-op-corona

Die oempa loempa verspilt gewoon testen!
pi_192438306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik hoorde vorige week dat er 100.000 per dag gebruikt worden
Ok dus met die zending zouden we zegmaar anderhalve week vooruit kunnen. Dat schiet niet echt op. Hopelijk blijven de zendingen binnen druppelen :X
vosss is de naam,
pi_192438311
van dhr Gommers begrijp ik nu (Jinek) dat er in heel Nederland nog maar 70 coronapatienten de IC hebben verlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door spectrumanalyser op 03-04-2020 22:13:23 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:06:57 #267
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192438322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:59 schreef the-eye het volgende:

[..]

Daar heb je een punt
pi_192438323
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het inmiddels onvermijdelijk is dat we in fase 3 terecht gaan komen. En weken terug werd er nog om gelachen, want die Italianen wat daar gebeurde dat zou hier nooit kunnen gebeuren. Nee, we zien het inmiddels, de draaiboeken worden al uit de kast getrokken en hebben inmiddels een update gehad.

Dat zou niet gebeurd zijn als men hier inmiddels niet dacht dat we ze wel eens nodig zouden kunnen gaan hebben in de zeer nabije toekomst.

-O-
Wat een onzin. Het is en blijft kansberekenen maar de kans is uiterst klein.

Ik geef je 2:1 odds als je wil; zeg maar wat je zou willen inzetten.
pi_192438330
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:04 schreef Markesh het volgende:
Geen paniekzaaier maar degene die het allemaal aan zag komen.
Dankje. Nu kon je het, als je een beetje verstand in je donder had, natuurlijk ook allemaal gewoon aan zien komen.

Er was geen ontkomen aan en dat was 2 maanden geleden al gewoon duidelijk. Dat we Italie achterna zouden gaan ook overigens. Wat een ellende overal op de wereld. :{
vosss is de naam,
pi_192438344
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja dit soort strapatsen kunnen toch gewoon niet door de beugel? Het is wachten tot een land zegt dikke lul, die waren van ons.
Paniekzaaierij, want er is al een oplossing voor....In Delft steriliseren ze de mondkapjes en dat kunnen de ziekenhuizen over de hele wereld ook want die hebben de gebruikte techniek al in huis w/
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:08:25 #271
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192438347
-nee-+

[ Bericht 99% gewijzigd door capricia op 03-04-2020 22:38:27 ]
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:08:53 #272
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192438358
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Ok dus met die zending zouden we zegmaar anderhalve week vooruit kunnen. Dat schiet niet echt op. Hopelijk blijven de zendingen binnen druppelen :X
Ja of ze moeten er ontzettend zuinig ermee omspringen en die dingen blijven steriliseren
pi_192438364
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Verspilt testen plus het verkleint de kans dat ie het krijgt ;(
Ook dat ja.
pi_192438415
Ik zou zeggen dat het in het belang van de VS is dat Trump het juist krijgt.
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:12:35 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192438419
quote:

[..]

Hoe anders dan ?
Men zal ergens een keuze moeten maken.....
Een werkwijze, ethisch verantwoord, is FirstCome
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 3 april 2020 @ 22:13:47 #276
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192438431
quote:

[..]

Was er geen motie aangenomen die dit onmogelijk maakte?
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:13:55 #277
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192438433
Nibud: een op vijf Nederlanders achteruit in crisis
https://www.msn.com/nl-nl(...)8KHP?ocid=spartanntp

Waren vast de hamsteraars.
pi_192438457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:13 schreef Oekelele het volgende:

Wat heeft het hamsteren met inkomen te maken?
pi_192438459
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:13 schreef Oekelele het volgende:

Dan eten ze hun wc papier maar op.
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:16:44 #280
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192438476
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:15 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Wat heeft het hamsteren met inkomen te maken?
Moet ik daar nu echt uitleg gaan geven......hoe oud is U?
pi_192438490
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:16 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Moet ik daar nu echt uitleg gaan geven......hoe oud is U?
Leg toch maar uit.
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:18:42 #282
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192438504
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:17 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Leg toch maar uit.
Als je onnodig veel pleepapier koopt wordt je ontslagen wegens achterlijkheid. Vandaar minder inkomen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:19:10 #283
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192438511
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:17 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Leg toch maar uit.
Dan gaat u consult betalen..... Kan via pm 800¤ per uur.
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:21:09 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192438532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien kunnen die Fokkers een formulier afdrukken met "op last van de mijn overheid is dit huis tot nader order afgesloten voor -en van alles". Daarna gordijnen dicht, internet er uit, bonen eten en pas weer naar buiten komen als er aangeklopt wordt.

En dan weten dat we praktisch gezien in een tamelijk forse LockDown zitten waar je met goed fatsoen alleen FF buiten komt om je te luchten.

Anderzijds snap ik het wel die wens tot formaliteit: hoe verkoop je je gelimiteerde vrijheid als keuze zonder de mogelijkheid; de overheid daarvan de schuld te kunnen geven.
Soms zou het idd prettige zijn te kunnen zeggen: "Soz mag nie van Rutte" ipv van nu zelf die keuze intern te motiveren.
pi_192438571
Opa een dikke week in het ZH nu. Koorts is weg na 6 dagen, alle fut is eruit, praat totaal onverstaanbaar en heeft zo goed als 0 energie. Kan niet meer lopen en zitten. Liggen en slapen, dat is het de hele dag als ik de arts mocht geloven. Daarnaast zit hij in een flink delier.

Over levensbedreigend wordt nog niet gesproken bij hem, maar wel hoe hij eruit zal komen. Zal een enkeltje verpleeghuis gaan worden ben ik bang.
pi_192438572
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Was er geen motie aangenomen die dit onmogelijk maakte?
Ja, maar dat is nog geen wet.
pi_192438590
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:18 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Als je onnodig veel pleepapier koopt wordt je ontslagen wegens achterlijkheid. Vandaar minder inkomen.
Word je.

Dit kan niet in een zin over de vermeende achterlijkheid van anderen.
pi_192438596
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:23 schreef Sfancta het volgende:
Opa een dikke week in het ZH nu. Koorts is weg na 6 dagen, alle fut is eruit, praat totaal onverstaanbaar en heeft zo goed als 0 energie. Kan niet meer lopen en zitten. Liggen en slapen, dat is het de hele dag als ik de arts mocht geloven. Daarnaast zit hij in een flink delier.

Over levensbedreigend wordt nog niet gesproken bij hem, maar wel hoe hij eruit zal komen. Zal een enkeltje verpleeghuis gaan worden ben ik bang.
;(
vosss is de naam,
pi_192438611
Turkije verbiedt reizen tussen steden (31 van de 81) en heeft een uitgaansverbod voor jongeren onder de 20 vanaf middernacht.

THY stopt deel van het binnenlandse netwerk.
pi_192438612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:05 schreef -river- het volgende:
Iedereen in omgeving Trump wordt getest op corona.

WASHINGTON - Iedereen die in buurt komt van de Amerikaanse president of vicepresident wordt van tevoren getest op het coronavirus. Dat heeft het Witte Huis bekendgemaakt. Zo moeten Donald Trump en Mike Pence gezond worden gehouden.

„De arts van het Witte Huis moet ervoor zorgen dat de president en vicepresident gezond blijven. Daarom starten we vandaag met het testen van iedereen die in de buurt komt van een van hen. Zo willen we de kans op besmetting zoveel mogelijk verkleinen”, aldus het Witte Huis in een verklaring.

Trump is al twee keer getest op het coronavirus. Beide tests waren negatief. Pence is een keer getest en ook hij bleek niet besmet met het longvirus.

https://www.telegraaf.nl/(...)rdt-getest-op-corona

Die oempa loempa verspilt gewoon testen!
En jij denkt dat dit niet in IEDER land gebeurt? Jij denkt echt dat in Nederland bijvoorbeeld de koning en koningin niet zijn getest?

Man man man. Zo zijn bijvoorbeeld Merkel en haar naasten 3x getest de afgelopen weken, maar daar hoor ik je niet over.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2020 22:26:34 ]
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:27:00 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192438629
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Zou zo maar het dubbele verbruik zijn... we hebben ca 80.000 zorgverleners in NL - mag aannemen dat die nu allemaal drukdoende zijn - met zeg 2 tot 3x per dag wisselen per persoon en dus een paar dagen :Y) .
pi_192438633
quote:

Oei, sterkte.
pi_192438651
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

En jij denkt dat dit niet in IEDER land gebeurt? Jij denkt echt dat in Nederland bijvoorbeeld de koning en koningin niet zijn getest?

Man man man. Zo zijn bijvoorbeeld Merkel en haar naasten 3x getest de afgelopen weken, maar daar hoor ik je niet over.
Rustig rustig......denk aan je bloeddruk.
pi_192438677
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Het is alleen controversieel in landen met te weinig tedts.
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:29:56 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192438682
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef HiZ het volgende:
Turkije verbiedt reizen tussen steden (31 van de 81) en heeft een uitgaansverbod voor jongeren onder de 20 vanaf middernacht.

Dus als je ouder dan 20 bent mag je nog wel op stap? Wat is dit voor rare regel?
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:30:34 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192438694
'Turkije neemt Spaanse beademingsapparatuur in beslag'

Turkije heeft zeker 150 beademingsapparaten in beslag genomen die vanuit China onderweg waren naar Spanje. Dat schrijven meerdere Spaanse media. De apparaten zouden zijn besteld door de Spaanse regio's Castilië-La Mancha en Navarra.

Bij een tussenstop in Ankara werden de spullen vastgehouden. Volgens de krant El Mundo heeft de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken meerdere keren gepoogd haar Turkse ambtgenoot te bewegen de apparaten weer vrij te geven. Maar volgens haar wil Turkije de in beslag genomen beademingsmachines gebruiken voor "de behandeling van eigen patiënten".

De Spaanse autoriteiten hebben nog niet officieel gereageerd op de inbeslagname waarover de Spaanse media schrijven. Eergisteren dankte Spanje de Turkse president Erdogan nog voor een vliegtuig vol beschermingsmiddelen zoals mondkapjes en desinfectiemiddelen vanuit Turkije.
pi_192438702
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus als je ouder dan 20 bent mag je nog wel op stap? Wat is dit voor rare regel?
65+ mocht al niet naar buiten.
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:31:08 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192438708
quote:

Sterkte!
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:31:32 #299
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192438716
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

65+ mocht al niet naar buiten.
maar 21 - 64 mag nog overal heen dus :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 22:33:51 #300
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192438756
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef HiZ het volgende:

Geldt dat voor alle Turken dus ook hier?
pi_192438758
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:30 schreef Momo het volgende:
'Turkije neemt Spaanse beademingsapparatuur in beslag'

Turkije heeft zeker 150 beademingsapparaten in beslag genomen die vanuit China onderweg waren naar Spanje. Dat schrijven meerdere Spaanse media. De apparaten zouden zijn besteld door de Spaanse regio's Castilië-La Mancha en Navarra.

Bij een tussenstop in Ankara werden de spullen vastgehouden. Volgens de krant El Mundo heeft de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken meerdere keren gepoogd haar Turkse ambtgenoot te bewegen de apparaten weer vrij te geven. Maar volgens haar wil Turkije de in beslag genomen beademingsmachines gebruiken voor "de behandeling van eigen patiënten".

De Spaanse autoriteiten hebben nog niet officieel gereageerd op de inbeslagname waarover de Spaanse media schrijven. Eergisteren dankte Spanje de Turkse president Erdogan nog voor een vliegtuig vol beschermingsmiddelen zoals mondkapjes en desinfectiemiddelen vanuit Turkije.
Als dit allemaal achter de rug is dan zullen de internationale verhoudingen flink door elkaar geschud zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')