abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192436517
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:15 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Jort denkt dat we 80-plussers die te dik zijn en gerookt hebben aan het redden zijn, maar ik weet 100% zeker dat ik 2 of 3 dagen geleden een leeftijdsopbouw van IC patiënten zag en het percentage van 80-plussers was extreem laag. Ben even vergeten waar het was. RIVM? NICE?

https://www.omropfryslan.(...)ebben-aan-het-redden
Die van Jort heb ik gezien. Je andere bewering ben ik erg benieuwd naar. En 70+ is niet oud?
pi_192436519
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Nog steeds :o Alle verjaardagen waar ik heen moest zijn de afgelopen weken en de komende weken gecanceld. Wordt ook lastig met die 3 bezoekers regeling. Ik zou niet gaan als ik jou was. Het is gewoon gevaarlijk.
Ja hoor, ik heb 3 uitnodigingen liggen. Men denkt hier namelijk dat als je alleen je beste vrienden en je familie uitnodigt i.p.v. Jan en Alleman dat ze héél goed bezig zijn
pi_192436532
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:09 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Nog steeds :o Alle verjaardagen waar ik heen moest zijn de afgelopen weken en de komende weken gecanceld. Wordt ook lastig met die 3 bezoekers regeling. Ik zou niet gaan als ik jou was. Het is gewoon gevaarlijk.
Ja hoor, ik heb 3 uitnodigingen liggen. Men denkt hier namelijk dat als je alleen je beste vrienden en je familie uitnodigt i.p.v. Jan en Alleman dat ze héél goed bezig zijn
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

In wat voor pauper omgeving zit je dan?

Hoezo heb je er zo'n schijt aan?
Ik niet. Hoewel, ik was vooral eind December en Januari actief in dit topic en verbaasde me toen over de Nederlandse houding en ik merk nu aan mezelf dat ik bijna zoiets heb van ; Bekijk het maar , Darwin ftw
pi_192436549
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:21 schreef Brybry het volgende:

[..]

:')

In mijn omgeving zie ik juist dat mensen er steeds meer op letten. Voorheen was het in de supermarkt altijd een chaos met de 1,5 meter-regel, maar nu gaat het prima. Ook op straat let vrijwel iedereen erop.

Ook alle feestjes/verjaardagen zijn afgezegd (alleen heeft mijn buurvrouw die memo niet ontvangen, aangezien ze afgelopen zaterdag 30 man in huis had :') )
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:25:37 #155
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192436575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:24 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

In mijn omgeving zie ik juist dat mensen er steeds meer op letten. Voorheen was het in de supermarkt altijd een chaos met de 1,5 meter-regel, maar nu gaat het prima. Ook op straat let vrijwel iedereen erop.

Ook alle feestjes/verjaardagen zijn afgezegd (alleen heeft mijn buurvrouw die memo niet ontvangen, aangezien ze afgelopen zaterdag 30 man in huis had :') )
Hier blijf ik toch ook nog groepjes van 4-5 bijeens staan. Best triest.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:26:35 #156
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192436590
quote:

[..]

Was waarschijnlijk ook tevens een afscheids feestje dan. |:(
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192436607
quote:

[..]

Ja, iedereen gaat hier gewoon met alles door 8)7

Benieuwd hoeveel van m'n vrienden en buren Corona zullen oplopen, inclusief mezelf. :')
pi_192436613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:55 schreef Jojoke het volgende:
Jort Kelder zat zich 2 weken geleden al enorm op te winden dat een Ferrari show in Italië niet doorging. Leuk dat je vindt dat de ouderen wel kunnen overlijden vanwege economische redenen, maar het echte probleem is de IC opnames. De mensen die op de IC belanden zijn juist niet de oudjes. Jort lijkt dat nog steeds niet te begrijpen.
Even opgezocht op NICE. Ruim 70 procent is 60+.
pi_192436633
Ik verwacht trouwens dat er binnenkort meer maatregelen komen...Er is hommeles binnen het outbreak team....Veel van die kritiek richt zich op het RIVM en van Dissel. Oh en er zijn veel meer doden dan geregistreerd.

Maargoed, zal binnenkort allemaal wel bekend worden.
pi_192436645
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Die van Jort heb ik gezien. Je andere bewering ben ik erg benieuwd naar. En 70+ is niet oud?
Mijn ouders zijn 70+ en die vind ik niet oud O-)
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2020 @ 20:30:14 #161
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192436648
Wat een hoop doden in Frankrijk opeens :{
BNODesk twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 20:08:18 NEW: France reports 5,233 new cases of coronavirus and 1,120 additional deaths, including 532 people who died in nursing homes and were previously not counted https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192436689
quote:
Gebelgde Belgen _O-
Mooi ook hoe Balkenende er nog bij werd gehaald >:)
pi_192436691
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:30 schreef LTVDK het volgende:
BNODesk twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 20:08:18 NEW: France reports 5,233 new cases of coronavirus and 1,120 additional deaths, including 532 people who died in nursing homes and were previously not counted https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
het is veel, het is gigantisch veel.
maar wel te verklaren als je de tweet die je zelf post had gelezen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:32:54 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192436698
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:30 schreef LTVDK het volgende:
Er zijn er dus een heel aantal vandaag gerapporteerd die al eerder overleden waren begrijp ik?
pi_192436706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:06 schreef -river- het volgende:

[..]

Zo zijn dit soort lui, ikke ikke ikke.
Ik vind hem wel een punt hebben, vrij rationeel denkt hij. Hij had het natuurlijk wel anders kunnen brengen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:33:17 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192436708
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:56 schreef LordVoldermort het volgende:
Mogen we in de zomer wel weer vliegen? #DTV
Vooraf en achteraf twee weken in quarantaine met minimaal twee keer een neuspunch (test).

Serieus: ik gok zo van niet en ook waar wil "je" naartoe.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192436712
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:21 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dat is toch wat. Als je nu in Drenthe woont, dan kan ik mij nog voorstellen dat je je niet gelijk zorgen maakt, maar in Gelderland is de kust verre van veilig.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2020 @ 20:35:47 #169
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192436754
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:32 schreef koemleit het volgende:

[..]

het is veel, het is gigantisch veel.
maar wel te verklaren als je de tweet die je zelf post had gelezen.
Doelde meer op dat het daar opeens heel hard gaat (ook zonder die correctiecijfers), 3 dagen geleden zaten ze nog op 3500 en nu op 6500+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:36:47 #170
3542 Gia
User under construction
pi_192436770
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:27 schreef Brybry het volgende:

[..]

Ja, iedereen gaat hier gewoon met alles door 8)7

Benieuwd hoeveel van m'n vrienden en buren Corona zullen oplopen, inclusief mezelf. :')
Even je nick onthouden, voor het geval je over een week doodziek bent.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:40:14 #171
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_192436833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Je weet dat het dan niet alleen over 70+ gaat, maar ook over die tiener met astma...
Flauwekul.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_192436840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat is toch wat. Als je nu in Drenthe woont, dan kan ik mij nog voorstellen dat je je niet gelijk zorgen maakt, maar in Gelderland is de kust verre van veilig.
Nou, het is maar goed dat Duitsland de grens heeft gesloten want we schuren tegen Duitsland en Noord-Brabant aan :X
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:41:21 #173
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192436847
Als er niet genoeg intensivecarebedden meer zijn, ontstaat er mogelijk een situatie waarbij niemand op de IC nog gereanimeerd wordt. Als de schaarste nog meer oploopt zullen mensen van 70 jaar en ouder niet meer worden opgenomen.

Dat staat in de aangescherpte richtlijn voor IC-artsen van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Die is opgesteld voor het moment dat er door het coronavirus niet genoeg IC-bedden meer zijn en er moet worden gekozen wie er nog worden opgenomen en wie niet meer. De aanscherping is toegevoegd aan het al bestaande "draaiboek pandemie".

Nu geldt de zogenoemde fase 2, dat betekent dat er nog voldoende IC-bedden beschikbaar zijn. Er wordt hard aan gewerkt om de IC-capaciteit verder uit te breiden. Door de coronacrisis hebben veel meer patiënten dan normaal een IC-bed nodig. Volgens de NVIC moet de minister van Volksgezondheid besluiten om van fase 2 naar 3 te gaan.

De regels die dan worden gehanteerd zijn dat er geen nieuwe patiënten op de intensive care komen die weinig kans hebben om te overleven of een korte levensverwachting hebben. Het gaat om mensen met en zonder coronabesmetting met deze aandoeningen:

Hartstilstand waar niemand bij was, waardoor (te) veel schade is ontstaan
Ernstig trauma, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige brandwonden, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige en onherstelbare hersenaandoeningen
Uitgezaaide kanker, inclusief bloedkanker (leukemie) met een lage levensverwachting
Orgaanfalen (zoals hartfalen of longfalen) met een lage levensverwachting
Ziektes van het immuunsysteem met een lage levensverwachting
Mensen die compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging (CFS-score 7 of hoger)
Terminaal zieken
Alleen als het niet meer opnemen van bovenstaande groepen niet genoeg effect heeft op de IC-capaciteit (en er dus nog steeds bedden te weinig zijn) gaat de selectie nog verder. De volgende mensen met én zonder coronabesmetting kunnen dan niet meer voor een IC-bed in aanmerking komen:

Patiënten die aan bovenstaande criteria voldoen en nu nog op de IC liggen, hun behandeling zal worden gestaakt
Patiënten die een hart-longmachine nodig hebben
Patiënten die een hartstilstand krijgen op IC worden niet meer gereanimeerd
Mensen die niet compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging, maar duidelijk minder reserves hebben dan anderen, onafhankelijk van hun leeftijd (CFS-score 5 of hoger)
Als ook de bovenstaande criteria niet meer voldoen (lees: er nog steeds te weinig IC-bedden zijn), wordt er overgegaan tot een leeftijdsgrens:

Patiënten van 70 jaar en ouder worden dan niet meer opgenomen.
Tegelijkertijd met de hiervoor genoemde leeftijdsgrens voor IC-opname moeten er ethische principes gaan gelden om te kunnen bepalen wie er nog een bed krijgt. De regels daarvoor bestaan nog niet en de NVIC verwijst daarvoor naar een richtlijn, die binnenkort door Artsenfederatie KNMG zal worden gepubliceerd.

https://nos.nl/artikel/23(...)ij-beddentekort.html
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:41:44 #174
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_192436858
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:29 schreef Brybry het volgende:
Ik verwacht trouwens dat er binnenkort meer maatregelen komen...Er is hommeles binnen het outbreak team....Veel van die kritiek richt zich op het RIVM en van Dissel. Oh en er zijn veel meer doden dan geregistreerd.

Heb je hier een bron voor... Het is nogal wat om dit te zeggen
pi_192436862
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:23 schreef Brybry het volgende:

[..]

[..]

Ik niet. Hoewel, ik was vooral eind December en Januari actief in dit topic en verbaasde me toen over de Nederlandse houding en ik merk nu aan mezelf dat ik bijna zoiets heb van ; Bekijk het maar , Darwin ftw
Erg knap dat jij eind December 2019 al actief was in dit topic...wat toen nog in geen velden of wegen ergens te bekennen was.... :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Nadelspiel op 03-04-2020 20:54:27 ]
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:44:48 #176
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_192436907
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:38 schreef Tijn het volgende:
Ik weet niet eens wat mensen doen, want ik blijf zelf lekker binnen B-)
Maar dat deed jij voor corona er was ook al O+
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:47:45 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192436945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Die lui zitten toch al weken in een lockdown? Hoe krijgen ze het voor elkaar. Of gaan we dit in Nederland ook zien over 1 of 2 weken? :{
Franse LockDown geldt alleen voor Parijs, de rest is: restez à la maison chez ta grande famille dans la campagne :+

Ik verneem tal van overtredingen en de fameuze herinterpretaties van regels, Fransen laten zich niet zo makkelijk "en guerre", opsluiten.
Voorts heerst er een gezonde "weerstand" tegen de overheid die alles qua zekerheden mag regelen maar niet wat zich in gemeenschappen afspeelt. Veel dorpen houden er een "dat regelen wij zelf wel" op na. Los daarvan is de medische-zorg imho weer net wat korter en sneller dichtbij, wat mogelijk een oorzaak kan zijn voor de relatief hogere cijfers.

Hoe Fransen regels weten te interpreteren is daar een hobby op zichzelf. De reden ook dat Macron & Co alles uit de kast trok, de ernst van de situatie te benadrukken. Anderzijds zie je nog tal van zg. Live-(quiz)programma's van voor Corona met allemaal samen op de tribune. Wel grappig te zien hoeveel daarvan ruimschoots vooraf worden geproduceerd.

Ook de onderlinge (over)leefafstand is 'maar' 1 meter. Veel Fransen hebben ook moeite afstand te nemen van het elkaar groeten en kussen (ja een vreemde is besmettelijk maar niet onze Jean-Michel). Zo zijn er wel meer beschouwingen te maken.

NB: Onderbouwing noch bewijs maar wat ik zo links en rechts hoor en vrijelijk weergeef.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192436956
De Verenigde Staten hebben een bestelling van 200.000 mondkapjes voor de Berlijnse politie tegengehouden. Dat zegt het bestuur van de Duitse hoofdstad.

Berlijn had de mondkapjes besteld bij een Amerikaans bedrijf. De mondmaskers worden in China gemaakt en waren al onderweg naar Duitsland. In de Thaise hoofdstad Bangkok legden de VS echter beslag op de beschermende maskers.

Dit is moderne piraterij, vindt Berlijn. "Zo ga je niet met een bevriend land om. Ook in tijden van een wereldwijde crisis zijn wildwestmethodes niet acceptabel", aldus een bestuurder.

Gister ook al een soort gelijk verhaal gelezen. Amerika is vies bezig.
pi_192436972
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:40 schreef Brybry het volgende:

[..]

Nou, het is maar goed dat Duitsland de grens heeft gesloten want we schuren tegen Duitsland en Noord-Brabant aan :X
Dat niet alleen. Na Noord-Brabant en Limburg zijn Gelderland en Overijssel de provincies die zich nu het meest zorgen moeten maken. Ik denk dat daar de ziekenhuizen binnen 1 of 2 weken vol liggen en dan wil je niet hebben dat je net dan ernstig ziek wordt.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:50:44 #180
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192436997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Verenigde Staten hebben een bestelling van 200.000 mondkapjes voor de Berlijnse politie tegengehouden. Dat zegt het bestuur van de Duitse hoofdstad.

Berlijn had de mondkapjes besteld bij een Amerikaans bedrijf. De mondmaskers worden in China gemaakt en waren al onderweg naar Duitsland. In de Thaise hoofdstad Bangkok legden de VS echter beslag op de beschermende maskers.

Dit is moderne piraterij, vindt Berlijn. "Zo ga je niet met een bevriend land om. Ook in tijden van een wereldwijde crisis zijn wildwestmethodes niet acceptabel", aldus een bestuurder.

Vanaf 1946 al.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:52:28 #181
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192437034
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:21 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Excuses zo was mijn reactie niet bedoeld. Heb het ook niet gehad over 'hoeveel mensen er dood gaan!1!'. Bovendien waar ik last van heb, heb jij totaal geen weet van.
Ik probeerde alleen aan te geven dat het leven helemaal niet stil staat. Het is een 'ander' leven momenteel maar het staat niet stil. En er zijn minder zekerheden nu voor veel mensen. En zonder zekerheden leven is moeilijk maar ik kan je verzekeren dat elk mens daar op gegeven moment in het leven mee geconfronteerd wordt. Zekerheden bestaan niet. Veel mensen ervaren dat als individu en momenteel ervaren we dat als maatschappij. En of je wilt of niet je zult er mee moeten dealen!
En nog even ter aanvulling van deze post: Ik werk in de zorgsector in een productiekeuken en wij doen elke dag onze godvergeten best (ondanks alle beperkende maatregelen) om 1000 bewoners van 8 verpleegtehuizen te voorzien van een voedzame warme maaltijd. Inclusief alle dieet, suikervrije, zoutloze, lactosevrije, glutenvrije, vegetarische, veganistische ,halal, gemalen en vloeibare maaltijden! Dat jij je geliefden geen knuffel kan geven wanneer dat jou uitkomt en dat niet trekt valt wat mij betreft in het niet bij wat ik momenteel ervaar op mijn werk! Met name omdat er besmettingen zijn in onze tehuizen wat betekent dat er een hoop slachtoffers gaan vallen!
pi_192437054
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe de verhouding precies is is nog wel onduidelijk, maar er zijn dus wel serieuze aanwijzingen ja.

Ben het wel met WHO eens dat het gevaarlijk is als je als leek mondkapjes gaat dragen en daardoor denkt compleet veilig te zijn en dus domme dingen gaat doen. Het zal goed moeten werken om te voorkomen dat andere besmet raken, maar bij ondeskundig gebruik kan je je zelf juist wel weer besmetten.

Het is tricky, maar ik verzet me vooral tegen de mensen die zeggen dat het niet werkt of totaal geen zin heeft. Het is niet zo zwart/wit, beide kanten op. Je bent niet onoverwinnelijk als je een mondkapje op hebt, maar de kans dat je asymptomatisch anderen besmet wordt wel zeer klein.
Nee, natuurlijk ben je niet onoverwinnelijk met een mondkapje. En toch zal je altijd mensen hebben die denken dat ze dat zijn.

Dat zijn ook de mensen die ondanks een oproep/verbod toch lekker buiten gaan hangen o.i.d.

Maar zoals Duitsland bijvoorbeeld zegt dat je in situaties kan komen waar die afstand bijna onmogelijk is, zoals de supermarkt of het OV, daar kan een mondkapje zeker wel helpen om zelf minder virus uit te stoten als je asymptomatisch besmet bent.

Of om zelf minder virus binnen te krijgen dan zonder mondkap.
pi_192437062
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dat niet alleen. Na Noord-Brabant en Limburg zijn Gelderland en Overijssel de provincies die zich nu het meest zorgen moeten maken. Ik denk dat daar de ziekenhuizen binnen 1 of 2 weken vol liggen en dan wil je niet hebben dat je net dan ernstig ziek wordt.
En waar baseer je dat op? En is er dan geen plek meer als je ernstig ziek wordt? Of wat wil je hier beweren?
pi_192437063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

Bron?
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:54:47 #185
3542 Gia
User under construction
pi_192437072
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:52 schreef Snowpea het volgende:

[..]

En nog even ter aanvulling van deze post: Ik werk in de zorgsector in een productiekeuken en wij doen elke dag onze godvergeten best (ondanks alle beperkende maatregelen) om 1000 bewoners van 8 verpleegtehuizen te voorzien van een voedzame warme maaltijd. Inclusief alle dieet, suikervrije, zoutloze, lactosevrije, glutenvrije, vegetarische, veganistische ,halal, gemalen en vloeibare maaltijden! Dat jij je geliefden geen knuffel kan geven wanneer dat jou uitkomt en dat niet trekt valt wat mij betreft in het niet bij wat ik momenteel ervaar op mijn werk! Met name omdat er besmettingen zijn in onze tehuizen wat betekent dat er een hoop slachtoffers gaan vallen!
Mijn respect heb je en sowieso iedereen die keihard blijft werken, waar dan ook.
  vrijdag 3 april 2020 @ 20:55:46 #186
3542 Gia
User under construction
pi_192437096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? En is er dan geen plek meer als je ernstig ziek wordt? Of wat wil je hier beweren?
Die kans is aanwezig.
pi_192437124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:25 schreef Noek het volgende:

[..]

Misschien dat er hier eerdaags wel een Jaap geboren wordt.
Als die later in de klas wordt voorgesteld rent iedereen naar buiten. :')
pi_192437195
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:29 schreef Brybry het volgende:

Je roept maar wat of heb je ook een onderbouwing of een bron?
pi_192437215
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Franse LockDown geldt alleen voor Parijs, de rest is: restez à la maison chez ta grande famille dans la campagne :+

Ik verneem tal van overtredingen en de fameuze herinterpretaties van regels, Fransen laten zich niet zo makkelijk "en guerre", opsluiten.
Voorts heerst er een gezonde "weerstand" tegen de overheid die alles qua zekerheden mag regelen maar niet wat zich in gemeenschappen afspeelt. Veel dorpen houden er een "dat regelen wij zelf wel" op na. Los daarvan is de medische-zorg imho weer net wat korter en sneller dichtbij, wat mogelijk een oorzaak kan zijn voor de relatief hogere cijfers.

Hoe Fransen regels weten te interpreteren is daar een hobby op zichzelf. De reden ook dat Macron & Co alles uit de kast trok, de ernst van de situatie te benadrukken. Anderzijds zie je nog tal van zg. Live-(quiz)programma's van voor Corona met allemaal samen op de tribune. Wel grappig te zien hoeveel daarvan ruimschoots vooraf worden geproduceerd.

Ook de onderlinge (over)leefafstand is 'maar' 1 meter. Veel Fransen hebben ook moeite afstand te nemen van het elkaar groeten en kussen (ja een vreemde is besmettelijk maar niet onze Jean-Michel). Zo zijn er wel meer beschouwingen te maken.

NB: Onderbouwing noch bewijs maar wat ik zo links en rechts hoor en vrijelijk weergeef.
Mwa, ook vanuit Parijs zijn heel wat mensen naar het platteland gegaan.....iets van 30 %stijging in een bepaald dorpje las ik.
Tot zover het thuisblijven met de grote familie op het platteland...
pi_192437232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

Ter onderbouwing dat je je in Gelderland je meer zorgen moet maken dan in Drenthe.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:02:59 #191
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_192437251
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:02 schreef Jojoke het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

Ter onderbouwing dat je je in Gelderland je meer zorgen moet maken dan in Drenthe.
Hoe is dit antwoord op mijn vraag?
pi_192437260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Die kans is aanwezig.
Onzin.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:05:04 #194
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192437288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:41 schreef Markesh het volgende:
Als er niet genoeg intensivecarebedden meer zijn, ontstaat er mogelijk een situatie waarbij niemand op de IC nog gereanimeerd wordt. Als de schaarste nog meer oploopt zullen mensen van 70 jaar en ouder niet meer worden opgenomen.

Dat staat in de aangescherpte richtlijn voor IC-artsen van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Die is opgesteld voor het moment dat er door het coronavirus niet genoeg IC-bedden meer zijn en er moet worden gekozen wie er nog worden opgenomen en wie niet meer. De aanscherping is toegevoegd aan het al bestaande "draaiboek pandemie".

Nu geldt de zogenoemde fase 2, dat betekent dat er nog voldoende IC-bedden beschikbaar zijn. Er wordt hard aan gewerkt om de IC-capaciteit verder uit te breiden. Door de coronacrisis hebben veel meer patiënten dan normaal een IC-bed nodig. Volgens de NVIC moet de minister van Volksgezondheid besluiten om van fase 2 naar 3 te gaan.

De regels die dan worden gehanteerd zijn dat er geen nieuwe patiënten op de intensive care komen die weinig kans hebben om te overleven of een korte levensverwachting hebben. Het gaat om mensen met en zonder coronabesmetting met deze aandoeningen:

Hartstilstand waar niemand bij was, waardoor (te) veel schade is ontstaan
Ernstig trauma, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige brandwonden, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige en onherstelbare hersenaandoeningen
Uitgezaaide kanker, inclusief bloedkanker (leukemie) met een lage levensverwachting
Orgaanfalen (zoals hartfalen of longfalen) met een lage levensverwachting
Ziektes van het immuunsysteem met een lage levensverwachting
Mensen die compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging (CFS-score 7 of hoger)
Terminaal zieken
Alleen als het niet meer opnemen van bovenstaande groepen niet genoeg effect heeft op de IC-capaciteit (en er dus nog steeds bedden te weinig zijn) gaat de selectie nog verder. De volgende mensen met én zonder coronabesmetting kunnen dan niet meer voor een IC-bed in aanmerking komen:

Patiënten die aan bovenstaande criteria voldoen en nu nog op de IC liggen, hun behandeling zal worden gestaakt
Patiënten die een hart-longmachine nodig hebben
Patiënten die een hartstilstand krijgen op IC worden niet meer gereanimeerd
Mensen die niet compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging, maar duidelijk minder reserves hebben dan anderen, onafhankelijk van hun leeftijd (CFS-score 5 of hoger)
Als ook de bovenstaande criteria niet meer voldoen (lees: er nog steeds te weinig IC-bedden zijn), wordt er overgegaan tot een leeftijdsgrens:

Patiënten van 70 jaar en ouder worden dan niet meer opgenomen.
Tegelijkertijd met de hiervoor genoemde leeftijdsgrens voor IC-opname moeten er ethische principes gaan gelden om te kunnen bepalen wie er nog een bed krijgt. De regels daarvoor bestaan nog niet en de NVIC verwijst daarvoor naar een richtlijn, die binnenkort door Artsenfederatie KNMG zal worden gepubliceerd.

https://nos.nl/artikel/23(...)ij-beddentekort.html
Lekker paniekartikeltje terwijl het vandaag juist weer beter lijkt te gaan.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:05:20 #195
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192437296
pi_192437324
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192437363
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nog steeds top10 _O_

Al gaat dat niet lang meer duren.
Ik kom je halen. :B
pi_192437376
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:56 schreef LordVoldermort het volgende:
Mogen we in de zomer wel weer vliegen? #DTV
Ja, naar Tuinesië. :W
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:10:03 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:10:49 #200
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192437401
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 20:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn respect heb je en sowieso iedereen die keihard blijft werken, waar dan ook.
Dankjewel! Zal het ook doorgeven aan mijn collega's! We doen ons best!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')