https://www.scientias.nl/(...)-maanden-nodig-zijn/quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Op middellange termijn had ik later toegevoegd. Voor nu is dit (een intelligent lockdown, zoals in Nederland) een prima en noodzakelijke maatregel, maar dat is niet iets wat je maanden als status quo kan houden. Dus moet je nadenken over hoe straks (en straks zal vrij snel zijn) verder. En dat zal in Nederland ook echt wel gebeurd zijn, alleen nog niet voor de bühne gegooid, want daar horen ook vervelende consequenties bij.
In Tsjechië, Slovakije en Oostenrijk wel, want daar is het verplicht...quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een sjaal of mondkapje. Dus die dubbele telling is nooit realistisch.
Indien iedereen in de supermarkt zijn mond bedekken zou, zijn er altijd 2 barrières ipv 1.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Zeroku het volgende:
Niet iedereen heeft een sjaal of mondkapje. Dus die dubbele telling is nooit realistisch.
het is niet alleen werk of dat je alleen maar thuis moet zitten. En het is ook niet dat - ik spreek voor mezelf - de reden niet duidelijk is. Ik mis heel erg dat ik niet dicht bij mn ouders kan zijn en andere geliefde. En niet weet hoe lang dat gaat duren. Dat laatste is het vooral. Ik trek dat slecht. Dat mag jij en anderen een overtrokken reactie vinden want 'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!', maar voor mij is het wél een big deal. Ja, tuurlijk staat ook hier de gezondheid van mn dierbaren op 1.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar is dat zo dat alles voor iedereen vrijwel stilstaat?
De meeste mensen werken nog gewoon. Er zijn een aantal sectoren platgelegd maar niet het hele land ligt plat. Bovendien doen mensen nog gewoon hun boodschappen, gaan wandelen of fietsen of hardlopen of een eind met de auto er op uit. Ik vind de de beperkingen die ons nu worden opgelegd echt niet onoverkomelijk. Zeker niet als je beseft waaróm die beperkingen er momenteel zijn. Dat idee van 'alles staat voor iedereen vrijwel stil' is imo sterk overtrokken.
Punt is dat we terug moeten naar zo weinig nieuwe besmettingen dat die door thuisquarantaine en contactonderzoek nieuwe besmettingen voorkomen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Op middellange termijn had ik later toegevoegd. Voor nu is dit (een intelligent lockdown, zoals in Nederland) een prima en noodzakelijke maatregel, maar dat is niet iets wat je maanden als status quo kan houden. Dus moet je nadenken over hoe straks (en straks zal vrij snel zijn) verder. En dat zal in Nederland ook echt wel gebeurd zijn, alleen nog niet voor de bühne gegooid, want daar horen ook vervelende consequenties bij.
Jep dit denk ik dus ook. Dus dan is het systeem wat we nu kennen voorbij.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.scientias.nl/(...)-maanden-nodig-zijn/
Sinds deze week worden mondkapjes uitgedeeld bij Oostenrijkse supermarkten, zodat mensen elkaar minder snel kunnen besmetten met het coronavirus.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Tsjechië, Slovakije en Oostenrijk wel, want daar is het verplicht...
En daarin sta je niet alleenquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef Apotheose het volgende:
[..]
het is niet alleen werk of dat je alleen maar thuis moet zitten. En het is ook niet dat - ik spreek voor mezelf - de reden niet duidelijk is. Ik mis heel erg dat ik niet dicht bij mn ouders kan zijn en andere geliefde. En niet weet hoe lang dat gaat duren. Dat laatste is het vooral. Ik trek dat slecht. Dat mag jij en anderen een overtrokken reactie vinden want 'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!', maar voor mij is het wél een big deal. Ja, tuurlijk staat ook hier de gezondheid van mn dierbaren op 1.
en ja, werk geeft me ook onzekerheden. Maar goed, fijn dat jij er geen last van hebt.
Hoe danquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef -river- het volgende:
Ed (83) en Gina (92) genezen samen als door een 'godswonder' van corona: 'Zo blij, zo opgelucht'
https://www.omroepbrabant(...)Zo-blij-zo-opgelucht
Dat er ook na "x weken" maatregelen nodig zijn ontken ik ook niet, maar daar zal een zekere balans in gevonden moeten worden. Het vervelende is dat dit een compleet nieuwe situatie is, dus dat elke keuze in die balansvorming pure trial-and-error zal zijn, met elk land zijn eigen keuze. En uiteindelijk toch ook een puur utilitaire benadering als gevolg, hoe hard dat ook voor individuen zal zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.scientias.nl/(...)-maanden-nodig-zijn/
Ik denk omdat ze EdGod en GinaGod zijnquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hoe dan![]()
Mevrouw heeft aardig wat buikvet zo te zien
https://thehill.com/brief(...)-dies-of-coronavirusquote:Bus driver who complained about passenger coughing dies of coronavirus
A Detroit bus driver who posted a viral Facebook video complaining about a woman openly coughing in front of him has died from the coronavirus, according to The Detroit News.
Jason Hargrove, 50, passed away Wednesday after contracting COVID-19, according to Glen Tolbert, head of the Detroit bus driver’s union. Tolbert said Hargrove started feeling sick four days after he recounted the incident on his bus and then died a week later.
In the 8-1/2 minutes video, an angry Hargrove describes how a woman in her 50s or 60s coughed openly without covering her mouth, noting that there were about eight other passengers aboard the bus along with him.
“This is real,’ said Hargrove. “Y’all need to take this serious.”
Lijkt wel een soort Belgische FOK! frontpagequote:Op vrijdag 3 april 2020 19:00 schreef tralalala het volgende:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)d~a00fc516/#comments
Die reacties, genot.
Leuk hoe je de afschuwelijke dood die velen als gevolg van Covid-19 sterven bagatelliseert het verwijzen ernaar (wat de post waarop je reageert niet eens deed, zeker niet op die manier) wegzet als geschreeuw.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef Apotheose het volgende:
'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!',
Lees heel haar/zijn post een goed, dan zie je dat hij/zij dat helemaal niet zo bedoelde.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Leuk hoe je de afschuwelijke dood die velen als gevolg van Covid-19 sterven bagatelliseert het verwijzen ernaar (wat de post waarop je reageert niet eens deed, zeker niet op die manier) wegzet als geschreeuw.
Droevig toch.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/brief(...)-dies-of-coronavirus
quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Lijkt wel een soort Belgische FOK! frontpage
Cool verhaal.... moest 'm zoeken https://nl.wikipedia.org/wiki/Yuval_Noah_Harariquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:52 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Yuval Noah Harari kwam met een goed stappenplan:
1. Share reliable information. Countries that have already experienced the epidemic should teach other countries about it. Data from all over the world should be shared openly and speedily in the effort to contain the epidemic and develop medicines and vaccines.
2. Coordinate global production and fair distribution of essential medical equipment such as testing kits, protective gear and respiratory machines. Global coordination can overcome bottlenecks in production, and can make sure that the equipment goes to the countries that need it most, rather than to the richest countries.
3. Less-affected countries should send doctors, nurses and experts to the worst-affected countries, both to help them and to gain valuable experience. The centre of the epidemic keeps shifting. Previously it was China, now it is Europe, maybe next month it will be the USA and later on Brazil. If Brazil sends help to Italy today, maybe in two months when Italy recovers and Brazil is in crisis, Italy will repay the favour.
4. Create a global economic safety net to save the worst-hit countries and sectors. This is particularly important for poorer countries. Rich countries like the USA, Japan and Germany will be OK. But once the epidemic spreads to countries in Africa, the Middle East and South America, it could lead there to complete economic collapse, unless we have a global plan of action in place.
5. Formulate a global agreement on pre-screening of travellers that will allow a trickle of essential travellers to continue crossing borders. If the origin country carefully screens travellers before they board a plane, the destination country should feel safe to let them in
Meneer ook.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hoe dan![]()
Mevrouw heeft aardig wat buikvet zo te zien
fijn dat je dat leuk vindt. En dat zinnetje was meer algemeen bedoeld. Maar fijn. Back on topic!quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Leuk hoe je de afschuwelijke dood die velen als gevolg van Covid-19 sterven bagatelliseert het verwijzen ernaar (wat de post waarop je reageert niet eens deed, zeker niet op die manier) wegzet als geschreeuw.
De onzekerheid over of je wie dan ook ooit nog gaat zien als je op t punt staat geintubeerd te worden is toch net even iets schrijnender dan de onzekerheid over wanneer je weer lekker kunt socializen met intimi. Laten we vooral hopen dat zoiets vreselijks ons allen en onze naasten bespaard zal blijven.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:08 schreef -river- het volgende:
[..]
Lees heel haar/zijn post een goed, dan zie je dat hij/zij dat helemaal niet zo bedoelde.
Ja toffe dude met interessante inzichten. Dit interview is ook wel het lezen waard :quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cool verhaal.... moest 'm zoeken https://nl.wikipedia.org/wiki/Yuval_Noah_Harari
Idd en elk aspect heeft - nu nog - veel lokale beperkingen:
1) delen kennis/informatie
2) verdelen medische resources
3) spreiden "kennis" waar meest nodig
4) vangnet zwakke economieën.
5) afstemmen test/reisbeleid
Je ziet wel wat begin op sommige onderdelen ontstaan. Vooral afhankelijk waar men zich momenteel in de rabbithole bevindt.
Echt zo'n niet grappig kut bedrijf gewoon.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:12 schreef -river- het volgende:
Baas RUMAG stapt op na commotie.
AMSTERDAM - CEO Thijs van der Heide stapt per direct op bij RUMAG. Dat maakte het mediabedrijf vrijdag bekend.
De breuk is ’in goed overleg’ besloten, meldt RUMAG. Aanleiding is de ophef die ontstond rondom RUMAG na kritiek in een item van Zondag met Lubach. Presentator Arjan Lubach verweet het jongerenplatform geld te verdienen aan t-shirts voor het Rode Kruis. Ook werd RUMAG, bekend van korte tekstjes in hoofdletters - aansluitend op de actualiteit, beschuldigd van plagiaat.
„Wat begon als een jongensdroom op een zolderkamer is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf met 40 medewerkers. De afgelopen periode is er veel gebeurd en veel gezegd. In deze periode heb ik de impact van sommige uitlatingen verkeerd ingeschat”, aldus van der Heide in een verklaring.
Ferdi Buijsrogge is benoemd tot de nieuwe CEO.
https://www.telegraaf.nl/(...)stapt-op-na-commotie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |