abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:41:50 #1
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192434776


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192434791
Het is duidelijk dat sommige de maatregelen helemaal niet snappen en dat die helemaal niets met 80 jarige te maken heeft.
pi_192434794
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat om het ontlasten van de zorg.

Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden. De zorg kan dat niet aan.

Dus, wat zou jij dan in zo'n geval doen? Mensen, jong en oud, het in hun eigen huis uit laten zoeken?

Recht van de sterkste?
buiten die 1 miljoen corona zieken (dat is een schatting neem ik aan? komt iig niet van mij) heb je ook nog de gewone ongelukken, zoals botbreuken, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434800
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Gia het volgende:
Het gaat om het ontlasten van de zorg.
Klopt - of specifieker: om ervoor te zorgen dat de maximum-capaciteit niet wordt overschreden en er dus geen onnodige oversterfte ontstaat. Dat lijkt me een valide argument om de huidige maatregelen te rechtvaardigen. Maar die zijn wel eindig.

quote:
Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden.
Even dat als gegeven aannemende: denk je dat dat uiteindelijk niet gaat gebeuren als je de bal in extremis vooruit trapt door iedereen op te sluiten? Wanneer gaan we weer open - en denk je dat dat virus dan miraculeus is verdwenen?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192434805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:39 schreef kilon het volgende: [..] Nu wordt het eng. 4 uur.
Omg hier ook. Welke provincie werk je?
pi_192434807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

buiten die 1 miljoen corona zieken (dat is een schatting neem ik aan? komt iig niet van mij) heb je ook nog de gewone ongelukken, zoals botbreuken, etc.
Precies, en dat moet ook gewoon door kunnen gaan.
pi_192434810
Ik was net even een stukje fietsen en het valt mij op hoeveel mensen buiten rondlopen of aan het shoppen zijn. De 1.5 meter afstand waar mensen eerst bedacht op waren, lijkt totaal niet meer in acht genomen te worden.

Als het aankomende weekend inderdaad zonnig wordt, houd ik mijn hart vast voor het aantal Corona-patienten over 1 à 2 weken.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192434816
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef nostra het volgende:
Klopt - of specifieker: om ervoor te zorgen dat de maximum-capaciteit niet wordt overschreden en er dus geen onnodige oversterfte ontstaat. Dat lijkt me een valide argument om de huidige maatregelen te rechtvaardigen. Maar die zijn wel eindig.
klopt en gelukkig houdt de overheid daar rekening mee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:44:47 #9
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192434827
Gaat China nu eindelijk stoppen met die 'wet markets '?
Is daar iets van bekend, of gaan ze er vrolijk mee door? ;(
pi_192434832
Verstond ik Rutte nou goed, dat de helft van de patiënten op de IC onder de 50 zou zijn? Op de site van NICE kom ik uit rond de 10%
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:45:27 #11
3542 Gia
User under construction
pi_192434837
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zelfde als wat al jaren bij veel zieken gebeurt, die worden geholpen aan een waardig einde inderdaad. Pijnstilling.

Niet leuk, maar het alternatief is nog minder leuk.
Je weet dat het dan niet alleen over 70+ gaat, maar ook over die tiener met astma...
pi_192434838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef Arkai het volgende:
Ik was net even een stukje fietsen en het valt mij op hoeveel mensen buiten rondlopen of aan het shoppen zijn. De 1.5 meter afstand waar mensen eerst bedacht op waren, lijkt totaal niet meer in acht genomen te worden.

Als het aankomende weekend inderdaad zonnig wordt, houd ik mijn hart vast voor het aantal Corona-patienten over 1 à 2 weken.
Écht grote evenementen vinden niettemin niet meer plaats dus een grote verspreiding is uitgesloten. De vraag is alleen of we dankzij deze halve maatregelen nog veel langer in een afgevlakte curve gaan zitten, en dus geen daling. Als je ziet hoe langzaam dat in Italie gaat houd ik mijn hart vast.
pi_192434840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
Gaat China nu eindelijk stoppen met die 'wet markets '?
Is daar iets van bekend, of gaan ze er vrolijk mee door? ;(
Bel je even naar China.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192434841
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
Gaat China nu eindelijk stoppen met die 'wet markets '?
Is daar iets van bekend, of gaan ze er vrolijk mee door? ;(
Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:42 schreef -river- het volgende:
Het is duidelijk dat sommige de maatregelen helemaal niet snappen en dat die helemaal niets met 80 jarige te maken heeft.
mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:46:11 #16
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192434852
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.
werd tijd :')
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:46:22 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192434857
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat om het ontlasten van de zorg.

Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden. De zorg kan dat niet aan.

Dus, wat zou jij dan in zo'n geval doen? Mensen, jong en oud, het in hun eigen huis uit laten zoeken?

Recht van de sterkste?
Aangezien we nu gewoon nog met maatregelen werken lijkt het me uitgesloten dat 1 miljoen mensen tegelijk zo ziek worden dat ze tegelijk het ziekenhuis in moeten. Als je komende maanden de maatregelen afbouwt dan zal het zich niet zo snel verspreiden.

Maar je ontkomt er niet aan dat je boven je capaciteit uitkomt nee. Zoals al in andere landen gebeurt. Leuk? Nee, ongelovelijk kut. Niet met woorden te beschrijven.

Maar de maatregelen nog vrolijk een paar maanden tot een halfjaar volhouden doet op nog veel langere termijn veel te veel schade imo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192434859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

klopt en gelukkig houdt de overheid daar rekening mee
In Nederland doen we het vooralsnog ook prima lijkt me.

De escape uit de totale lockdowns in de zuidelijke landen (en andersom: het tvolledig door laten etteren in de VS en in het VK) lijken me respectievelijk iets waaruit extreem moeilijk uit te komen is en voor een enorme ramp te zorgen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192434860
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
Gaat China nu eindelijk stoppen met die 'wet markets '?
Is daar iets van bekend, of gaan ze er vrolijk mee door? ;(
Shockingly, China’s Wet Markets are Reopening; Will We Ever Learn?

https://www.ccn.com/shock(...)-will-we-ever-learn/
pi_192434870
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.
het is ook wel naief en tekenend dat die personen dan geen media bekijken als ze denken dat het met 3 weken alweer voorbij is....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:47:13 #21
3542 Gia
User under construction
pi_192434876
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Klopt - of specifieker: om ervoor te zorgen dat de maximum-capaciteit niet wordt overschreden en er dus geen onnodige oversterfte ontstaat. Dat lijkt me een valide argument om de huidige maatregelen te rechtvaardigen. Maar die zijn wel eindig.
[..]

Even dat als gegeven aannemende: denk je dat dat uiteindelijk niet gaat gebeuren als je de bal in extremis vooruit trapt door iedereen op te sluiten? Wanneer gaan we weer open - en denk je dat dat virus dan miraculeus is verdwenen?
Ik heb geen glazen bol.
Ik zie alleen geen goed alternatief.
pi_192434883
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
Gaat China nu eindelijk stoppen met die 'wet markets '?
Is daar iets van bekend, of gaan ze er vrolijk mee door? ;(
Old habits die hard. Al helemaal als er veel geld mee gemoeid is, zoals in dit geval.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:47:26 #23
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192434885
quote:
Het verhaal "ons eerst" klopt in grote lijnen, hoewel het niet getuigt sociale empathie om dat nu zo stigmatiserend te zeggen; in een tijd waar mensen onwezenlijk geraakt worden.

Zelf heb ik ook swingende gedachten tussen wat is (on)aanvaardbaar van overleving en kosten.

Ik moet dan steeds weer denken een ethische beginselen B-) : zelfs als het betekent dat 6.999.999.999 mensen hongerlijden om het leven van 1 persoon te sparen; ben je daartoe als mensheid verplicht.
Dat klinkt heel mooi O-) (#MeGood) en wordt alras moeilijker wanneer van die mensen die gaan hongerlijden; er dan 10.000.000 doodgaan van de honger en wordt nog lastiger als 2 miljard dat uitgangspunt totaal niet (willen of kunnen) hanteren.

Vervolgens zal men moeten terugvallen op gepaste redelijkheid (wasda?) met wat mag een leven(sjaar), de maatschappij aan ellende (voorwiedan?) kosten ?
Wanneer je dan ziet dat op de economie wereldwijd van $90Triljard, er minimaal $30Triljard door het putje :s) gaat om zeg 3(0) miljoen "kwetsbaren" wereldwijd een wat langer leven te bieden..... kan je vraagtekens hebben om die moeite je willen te getroosten.
Ook weten dat je hiermee een mogelijk veelvoud aan slachtoffers, door die #FeelGood over de kling jaagt vanwege de impact van maatregelen.

De discussie wordt ernstig belemmerd :X doordat niemand objectief kan zijn. Of je hebt (geen) kwetsbaren en/of je hebt (g)een toekomstig (eigen)belang vwb de gevolgen.
Daarom is het goed dat we als land onderling gemaakte afspraken nakomen: doen wat ons mogelijk is maar ook durven te laten gaan wat daarna vergeefs zal zijn.
O~) <--> })
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:47:28 #24
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192434886
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef -river- het volgende:

[..]

Shockingly, China’s Wet Markets are Reopening; Will We Ever Learn?

https://www.ccn.com/shock(...)-will-we-ever-learn/
Smerige bende :r
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:47:36 #25
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192434892
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef nostra het volgende:

[..]

In Nederland doen we het vooralsnog ook prima lijkt me.

De escape uit de totale lockdowns in de zuidelijke landen (en andersom: het tvolledig door laten etteren in de VS en in het VK) lijken me respectievelijk iets waaruit extreem moeilijk uit te komen is en voor een enorme ramp te zorgen.
Jaap _O_
pi_192434899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Omg hier ook. Welke provincie werk je?
Noord Holland.

Tot zover de off topic. Sorry mensen.

Ik had toch stiekem gehoopt dat het in Italië wat sneller aan het dalen was. Dat laat maar zien dat het heel lang kan duren voor je maatregelen weer kan opheffen. Ik ga er nu dan ook niet vanuit dat 1 juni de horeca en contactberoepen weer open gaan. Misschien 1 augustus.
pi_192434903
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb geen glazen bol.
Ik zie alleen geen goed alternatief.
dat is er ook niet.
Groepsimmuniteit als er geen vaccin is, is de enige oplossing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.
In Nederland mag ook geen hard drugs worden verhandeld...….maar???
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192434910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

het is ook wel naief en tekenend dat die personen dan geen media bekijken als ze denken dat het met 3 weken alweer voorbij is....
nee dat denken ze ook niet. Want dan hadden ze wel anders gereageerd.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192434919
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:48 schreef Oekelele het volgende:

[..]

In Nederland mag ook geen hard drugs worden verhandeld...….maar???
die dealers worden ook geregeld opgepakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434941
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het verhaal "ons eerst" klopt in grote lijnen, hoewel het niet getuigt sociale empathie om dat nu zo stigmatiserend te zeggen; in een tijd waar mensen onwezenlijk geraakt worden.

Zelf heb ik ook swingende gedachten tussen wat is (on)aanvaardbaar van overleving en kosten.

Ik moet dan steeds weer denken een ethische beginselen B-) : zelfs als het betekent dat 6.999.999.999 mensen hongerlijden om het leven van 1 persoon te sparen; ben je daartoe als mensheid verplicht.
Dat klinkt heel mooi O-) (#MeGood) en wordt alras moeilijker wanneer van die mensen die gaan hongerlijden; er dan 10.000.000 doodgaan van de honger en wordt nog lastiger als 2 miljard dat uitgangspunt totaal niet (willen of kunnen) hanteren.

Vervolgens zal men moeten terugvallen op gepaste redelijkheid (wasda?) met wat mag een leven(sjaar), de maatschappij aan ellende (voorwiedan?) kosten ?
Wanneer je dan ziet dat op de economie wereldwijd van $90Triljard, er minimaal $30Triljard door het putje :s) gaat om zeg 3(0) miljoen "kwetsbaren" wereldwijd een wat langer leven te bieden..... kan je vraagtekens hebben om die moeite je willen te getroosten.
Ook weten dat je hiermee een mogelijk veelvoud aan slachtoffers, door die #FeelGood over de kling jaagt vanwege de impact van maatregelen.

De discussie wordt ernstig belemmerd :X doordat niemand objectief kan zijn. Of je hebt (geen) kwetsbaren en/of je hebt (g)een toekomstig (eigen)belang vwb de gevolgen.
Daarom is het goed dat we als land onderling gemaakte afspraken nakomen: doen wat ons mogelijk is maar ook durven te laten gaan wat daarna vergeefs zal zijn.
O~) <--> })
dat is dus ook niet zo
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434948
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Gia het volgende:
Ik heb geen glazen bol.
Ik zie alleen geen goed alternatief.
Tja goed, dat is wel erg korte-termijndenken en vanuit humaan perspectief ook volkomen logisch, maar iemand zal toch echt een keer moeten nadenken over die alternatieven, omdat deze schrikreactie op middellange termijn het probleem niet oplost, maar alleen de gevolgen uitstelt (zo niet: verergert, als je de gevolgschade meerekent - niet in euro's gemeten, maar in QALY).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192434950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Smerige bende :r
muur om heel china heen bouwen. :W
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192434956
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:50 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja goed, dat is wel erg korte-termijndenken en vanuit humaan perspectief ook volkomen logisch, maar iemand zal toch echt een keer moeten nadenken over die alternatieven, omdat deze schrikreactie het probleem niet oplost, maar alleen de gevolgen uitstelt (zo niet: verergert, als je de gevolgschade meerekent - niet in euro's gemeten, maar in QALY).
dat hoeft helemaal niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:50 schreef Apotheose het volgende:

[..]

muur om heel china heen bouwen. :W
Hebben ze al eeuwen..... _O- 8)7
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192434963
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat hoeft helemaal niet.
Niemand hoeft daarover na te denken?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192434973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:51 schreef nostra het volgende:

[..]

Niemand hoeft daarover na te denken?
nee je hebt het over dat het niks oplost en alleen maar uitstelt.
Dat hoeft helemaal niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192434974
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het verhaal "ons eerst" klopt in grote lijnen, hoewel het niet getuigt sociale empathie om dat nu zo stigmatiserend te zeggen; in een tijd waar mensen onwezenlijk geraakt worden.

Zelf heb ik ook swingende gedachten tussen wat is (on)aanvaardbaar van overleving en kosten.

Ik moet dan steeds weer denken een ethische beginselen B-) : zelfs als het betekent dat 6.999.999.999 mensen hongerlijden om het leven van 1 persoon te sparen; ben je daartoe als mensheid verplicht.
Dat klinkt heel mooi O-) (#MeGood) en wordt alras moeilijker wanneer van die mensen die gaan hongerlijden; er dan 10.000.000 doodgaan van de honger en wordt nog lastiger als 2 miljard dat uitgangspunt totaal niet (willen of kunnen) hanteren.

Vervolgens zal men moeten terugvallen op gepaste redelijkheid (wasda?) met wat mag een leven(sjaar), de maatschappij aan ellende (voorwiedan?) kosten ?
Wanneer je dan ziet dat op de economie wereldwijd van $90Triljard, er minimaal $30Triljard door het putje :s) gaat om zeg 3(0) miljoen "kwetsbaren" wereldwijd een wat langer leven te bieden..... kan je vraagtekens hebben om die moeite je willen te getroosten.
Ook weten dat je hiermee een mogelijk veelvoud aan slachtoffers, door die #FeelGood over de kling jaagt vanwege de impact van maatregelen.

De discussie wordt ernstig belemmerd :X doordat niemand objectief kan zijn. Of je hebt (geen) kwetsbaren en/of je hebt (g)een toekomstig (eigen)belang vwb de gevolgen.
Daarom is het goed dat we als land onderling gemaakte afspraken nakomen: doen wat ons mogelijk is maar ook durven te laten gaan wat daarna vergeefs zal zijn.
O~) <--> })


Yuval Noah Harari kwam met een goed stappenplan:

1. Share reliable information. Countries that have already experienced the epidemic should teach other countries about it. Data from all over the world should be shared openly and speedily in the effort to contain the epidemic and develop medicines and vaccines.
2. Coordinate global production and fair distribution of essential medical equipment such as testing kits, protective gear and respiratory machines. Global coordination can overcome bottlenecks in production, and can make sure that the equipment goes to the countries that need it most, rather than to the richest countries.
3. Less-affected countries should send doctors, nurses and experts to the worst-affected countries, both to help them and to gain valuable experience. The centre of the epidemic keeps shifting. Previously it was China, now it is Europe, maybe next month it will be the USA and later on Brazil. If Brazil sends help to Italy today, maybe in two months when Italy recovers and Brazil is in crisis, Italy will repay the favour.
4. Create a global economic safety net to save the worst-hit countries and sectors. This is particularly important for poorer countries. Rich countries like the USA, Japan and Germany will be OK. But once the epidemic spreads to countries in Africa, the Middle East and South America, it could lead there to complete economic collapse, unless we have a global plan of action in place.
5. Formulate a global agreement on pre-screening of travellers that will allow a trickle of essential travellers to continue crossing borders. If the origin country carefully screens travellers before they board a plane, the destination country should feel safe to let them in
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192434981
Ik mis eigenlijk de dubbele telling qua mondbescherming overal.

Je kunt bv wel berekenen dat een sjawl bv 80% van alle virussen tegenhoudt, maar er zitten bij verplichte bescherming dan altijd 2 sjawls tussen 2 mensen, en die dubbele telling zie ik niet, alleen telkens berekening per 1 persoon.
pi_192434989
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.
Dat gebeurt nog steeds in de illegaliteit.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:53:51 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192434991
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.
En dan weten dat dit epidemisch gezien nog minimaal maanden zal gaan duren.....

Ik vrees met grote vreze dat men de regels zelf wat gaat oprekken.
Buiten wachten in de lange rij voor de supermarkt is leuk (want nieuw) en wordt anders met stortregens etc.etc. Of irritatie dat iemand niet opschiet in/zijn haar gangvak en de ander daar ook bij moet. En dan heb ik het nog niet eens over het feitelijke huisarrest en teloor gaan van rechten en vrijheden.......

Er zal nog veel propaganda uit de kast moeten van zg #influencers komen om het vloeibaar te houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192434996
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:53 schreef NineLives het volgende:

[..]

Dat gebeurt nog steeds in de illegaliteit.
dan moet je handhavven
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:54:10 #43
3542 Gia
User under construction
pi_192434998
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Aangezien we nu gewoon nog met maatregelen werken lijkt het me uitgesloten dat 1 miljoen mensen tegelijk zo ziek worden dat ze tegelijk het ziekenhuis in moeten. Als je komende maanden de maatregelen afbouwt dan zal het zich niet zo snel verspreiden.

Maar je ontkomt er niet aan dat je boven je capaciteit uitkomt nee. Zoals al in andere landen gebeurt. Leuk? Nee, ongelovelijk kut. Niet met woorden te beschrijven.

Maar de maatregelen nog vrolijk een paar maanden tot een halfjaar volhouden doet op nog veel langere termijn veel te veel schade imo.
Ik heb het over 1 miljoen of wel meer, als er geen maatregelen waren geweest.

Als nu alles losgelaten wordt, zal het aantal besmettingen hard oplopen. Ik denk dat er totaal nog geen 100 000 besmettingen zijn geweest. Op de 16 miljoen mensen.
pi_192435010
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
nee je hebt het over dat het niks oplost en alleen maar uitstelt.
Dat hoeft helemaal niet
Op middellange termijn had ik later toegevoegd. Voor nu is dit (een intelligent lockdown, zoals in Nederland) een prima en noodzakelijke maatregel, maar dat is niet iets wat je maanden als status quo kan houden. Dus moet je nadenken over hoe straks (en straks zal vrij snel zijn) verder. En dat zal in Nederland ook echt wel gebeurd zijn, alleen nog niet voor de bühne gegooid, want daar horen ook vervelende consequenties bij.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_192435018
Ed (83) en Gina (92) genezen samen als door een 'godswonder' van corona: 'Zo blij, zo opgelucht'

https://www.omroepbrabant(...)Zo-blij-zo-opgelucht

*O*
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:56:26 #46
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192435025
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:53 schreef Za het volgende:
Ik mis eigenlijk de dubbele telling qua mondbescherming overal.

Je kunt bv wel berekenen dat een sjawl bv 80% van alle virussen tegenhoudt, maar er zitten bij verplichte bescherming dan altijd 2 sjawls tussen 2 mensen, en die dubbele telling zie ik niet, alleen telkens berekening per 1 persoon.
Niet iedereen heeft een sjaal of mondkapje. Dus die dubbele telling is nooit realistisch.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:56:28 #47
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192435026
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.
Maar is dat zo dat alles voor iedereen vrijwel stilstaat?
De meeste mensen werken nog gewoon. Er zijn een aantal sectoren platgelegd maar niet het hele land ligt plat. Bovendien doen mensen nog gewoon hun boodschappen, gaan wandelen of fietsen of hardlopen of een eind met de auto er op uit. Ik vind de de beperkingen die ons nu worden opgelegd echt niet onoverkomelijk. Zeker niet als je beseft waaróm die beperkingen er momenteel zijn. Dat idee van 'alles staat voor iedereen vrijwel stil' is imo sterk overtrokken.
pi_192435036
Oostenrijkse bankrover vermomt zich met mondkapje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  vrijdag 3 april 2020 @ 18:58:17 #49
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192435053
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat is dus ook niet zo
"Wat is niet zo"..... ik heb het verhaal ter discussie "open" gehouden. :P
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')