buiten die 1 miljoen corona zieken (dat is een schatting neem ik aan? komt iig niet van mij) heb je ook nog de gewone ongelukken, zoals botbreuken, etc.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat om het ontlasten van de zorg.
Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden. De zorg kan dat niet aan.
Dus, wat zou jij dan in zo'n geval doen? Mensen, jong en oud, het in hun eigen huis uit laten zoeken?
Recht van de sterkste?
Klopt - of specifieker: om ervoor te zorgen dat de maximum-capaciteit niet wordt overschreden en er dus geen onnodige oversterfte ontstaat. Dat lijkt me een valide argument om de huidige maatregelen te rechtvaardigen. Maar die zijn wel eindig.quote:
Even dat als gegeven aannemende: denk je dat dat uiteindelijk niet gaat gebeuren als je de bal in extremis vooruit trapt door iedereen op te sluiten? Wanneer gaan we weer open - en denk je dat dat virus dan miraculeus is verdwenen?quote:Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden.
Precies, en dat moet ook gewoon door kunnen gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
buiten die 1 miljoen corona zieken (dat is een schatting neem ik aan? komt iig niet van mij) heb je ook nog de gewone ongelukken, zoals botbreuken, etc.
klopt en gelukkig houdt de overheid daar rekening meequote:Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef nostra het volgende:
Klopt - of specifieker: om ervoor te zorgen dat de maximum-capaciteit niet wordt overschreden en er dus geen onnodige oversterfte ontstaat. Dat lijkt me een valide argument om de huidige maatregelen te rechtvaardigen. Maar die zijn wel eindig.
Je weet dat het dan niet alleen over 70+ gaat, maar ook over die tiener met astma...quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zelfde als wat al jaren bij veel zieken gebeurt, die worden geholpen aan een waardig einde inderdaad. Pijnstilling.
Niet leuk, maar het alternatief is nog minder leuk.
Écht grote evenementen vinden niettemin niet meer plaats dus een grote verspreiding is uitgesloten. De vraag is alleen of we dankzij deze halve maatregelen nog veel langer in een afgevlakte curve gaan zitten, en dus geen daling. Als je ziet hoe langzaam dat in Italie gaat houd ik mijn hart vast.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef Arkai het volgende:
Ik was net even een stukje fietsen en het valt mij op hoeveel mensen buiten rondlopen of aan het shoppen zijn. De 1.5 meter afstand waar mensen eerst bedacht op waren, lijkt totaal niet meer in acht genomen te worden.
Als het aankomende weekend inderdaad zonnig wordt, houd ik mijn hart vast voor het aantal Corona-patienten over 1 à 2 weken.
Bel je even naar China.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
Gaat China nu eindelijk stoppen met die 'wet markets '?
Is daar iets van bekend, of gaan ze er vrolijk mee door?
Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:42 schreef -river- het volgende:
Het is duidelijk dat sommige de maatregelen helemaal niet snappen en dat die helemaal niets met 80 jarige te maken heeft.
werd tijdquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.
Aangezien we nu gewoon nog met maatregelen werken lijkt het me uitgesloten dat 1 miljoen mensen tegelijk zo ziek worden dat ze tegelijk het ziekenhuis in moeten. Als je komende maanden de maatregelen afbouwt dan zal het zich niet zo snel verspreiden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat om het ontlasten van de zorg.
Zonder maatregelen zouden er wellicht wel 1 miljoen mensen ziek worden. De zorg kan dat niet aan.
Dus, wat zou jij dan in zo'n geval doen? Mensen, jong en oud, het in hun eigen huis uit laten zoeken?
Recht van de sterkste?
In Nederland doen we het vooralsnog ook prima lijkt me.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt en gelukkig houdt de overheid daar rekening mee
Shockingly, China’s Wet Markets are Reopening; Will We Ever Learn?quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
het is ook wel naief en tekenend dat die personen dan geen media bekijken als ze denken dat het met 3 weken alweer voorbij is....quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.
Ik heb geen glazen bol.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt - of specifieker: om ervoor te zorgen dat de maximum-capaciteit niet wordt overschreden en er dus geen onnodige oversterfte ontstaat. Dat lijkt me een valide argument om de huidige maatregelen te rechtvaardigen. Maar die zijn wel eindig.
[..]
Even dat als gegeven aannemende: denk je dat dat uiteindelijk niet gaat gebeuren als je de bal in extremis vooruit trapt door iedereen op te sluiten? Wanneer gaan we weer open - en denk je dat dat virus dan miraculeus is verdwenen?
Old habits die hard. Al helemaal als er veel geld mee gemoeid is, zoals in dit geval.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:44 schreef Flow3r het volgende:
Het verhaal "ons eerst" klopt in grote lijnen, hoewel het niet getuigt sociale empathie om dat nu zo stigmatiserend te zeggen; in een tijd waar mensen onwezenlijk geraakt worden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:13 schreef Eightyone het volgende:
https://www.mediacourant.(...)0-plussers/#comments
[..]
Smerige bendequote:Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef -river- het volgende:
[..]
Shockingly, China’s Wet Markets are Reopening; Will We Ever Learn?
https://www.ccn.com/shock(...)-will-we-ever-learn/
Jaapquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef nostra het volgende:
[..]
In Nederland doen we het vooralsnog ook prima lijkt me.
De escape uit de totale lockdowns in de zuidelijke landen (en andersom: het tvolledig door laten etteren in de VS en in het VK) lijken me respectievelijk iets waaruit extreem moeilijk uit te komen is en voor een enorme ramp te zorgen.
Noord Holland.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Omg hier ook. Welke provincie werk je?
dat is er ook niet.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb geen glazen bol.
Ik zie alleen geen goed alternatief.
In Nederland mag ook geen hard drugs worden verhandeld...….maar???quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sommige dieren mogen niet meer worden verhandeld, dat verbod is er al bijna 2 maanden.
nee dat denken ze ook niet. Want dan hadden ze wel anders gereageerd.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
het is ook wel naief en tekenend dat die personen dan geen media bekijken als ze denken dat het met 3 weken alweer voorbij is....
die dealers worden ook geregeld opgepakt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:48 schreef Oekelele het volgende:
[..]
In Nederland mag ook geen hard drugs worden verhandeld...….maar???
dat is dus ook niet zoquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het verhaal "ons eerst" klopt in grote lijnen, hoewel het niet getuigt sociale empathie om dat nu zo stigmatiserend te zeggen; in een tijd waar mensen onwezenlijk geraakt worden.
Zelf heb ik ook swingende gedachten tussen wat is (on)aanvaardbaar van overleving en kosten.
Ik moet dan steeds weer denken een ethische beginselen: zelfs als het betekent dat 6.999.999.999 mensen hongerlijden om het leven van 1 persoon te sparen; ben je daartoe als mensheid verplicht.
Dat klinkt heel mooi(#MeGood) en wordt alras moeilijker wanneer van die mensen die gaan hongerlijden; er dan 10.000.000 doodgaan van de honger en wordt nog lastiger als 2 miljard dat uitgangspunt totaal niet (willen of kunnen) hanteren.
Vervolgens zal men moeten terugvallen op gepaste redelijkheid (wasda?) met wat mag een leven(sjaar), de maatschappij aan ellende (voorwiedan?) kosten ?
Wanneer je dan ziet dat op de economie wereldwijd van $90Triljard, er minimaal $30Triljard door het putjegaat om zeg 3(0) miljoen "kwetsbaren" wereldwijd een wat langer leven te bieden..... kan je vraagtekens hebben om die moeite je willen te getroosten.
Ook weten dat je hiermee een mogelijk veelvoud aan slachtoffers, door die #FeelGood over de kling jaagt vanwege de impact van maatregelen.
De discussie wordt ernstig belemmerddoordat niemand objectief kan zijn. Of je hebt (geen) kwetsbaren en/of je hebt (g)een toekomstig (eigen)belang vwb de gevolgen.
Daarom is het goed dat we als land onderling gemaakte afspraken nakomen: doen wat ons mogelijk is maar ook durven te laten gaan wat daarna vergeefs zal zijn.
<-->
Tja goed, dat is wel erg korte-termijndenken en vanuit humaan perspectief ook volkomen logisch, maar iemand zal toch echt een keer moeten nadenken over die alternatieven, omdat deze schrikreactie op middellange termijn het probleem niet oplost, maar alleen de gevolgen uitstelt (zo niet: verergert, als je de gevolgschade meerekent - niet in euro's gemeten, maar in QALY).quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Gia het volgende:
Ik heb geen glazen bol.
Ik zie alleen geen goed alternatief.
dat hoeft helemaal niet.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja goed, dat is wel erg korte-termijndenken en vanuit humaan perspectief ook volkomen logisch, maar iemand zal toch echt een keer moeten nadenken over die alternatieven, omdat deze schrikreactie het probleem niet oplost, maar alleen de gevolgen uitstelt (zo niet: verergert, als je de gevolgschade meerekent - niet in euro's gemeten, maar in QALY).
Hebben ze al eeuwen.....quote:
Niemand hoeft daarover na te denken?quote:
nee je hebt het over dat het niks oplost en alleen maar uitstelt.quote:
Yuval Noah Harari kwam met een goed stappenplan:quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het verhaal "ons eerst" klopt in grote lijnen, hoewel het niet getuigt sociale empathie om dat nu zo stigmatiserend te zeggen; in een tijd waar mensen onwezenlijk geraakt worden.
Zelf heb ik ook swingende gedachten tussen wat is (on)aanvaardbaar van overleving en kosten.
Ik moet dan steeds weer denken een ethische beginselen: zelfs als het betekent dat 6.999.999.999 mensen hongerlijden om het leven van 1 persoon te sparen; ben je daartoe als mensheid verplicht.
Dat klinkt heel mooi(#MeGood) en wordt alras moeilijker wanneer van die mensen die gaan hongerlijden; er dan 10.000.000 doodgaan van de honger en wordt nog lastiger als 2 miljard dat uitgangspunt totaal niet (willen of kunnen) hanteren.
Vervolgens zal men moeten terugvallen op gepaste redelijkheid (wasda?) met wat mag een leven(sjaar), de maatschappij aan ellende (voorwiedan?) kosten ?
Wanneer je dan ziet dat op de economie wereldwijd van $90Triljard, er minimaal $30Triljard door het putjegaat om zeg 3(0) miljoen "kwetsbaren" wereldwijd een wat langer leven te bieden..... kan je vraagtekens hebben om die moeite je willen te getroosten.
Ook weten dat je hiermee een mogelijk veelvoud aan slachtoffers, door die #FeelGood over de kling jaagt vanwege de impact van maatregelen.
De discussie wordt ernstig belemmerddoordat niemand objectief kan zijn. Of je hebt (geen) kwetsbaren en/of je hebt (g)een toekomstig (eigen)belang vwb de gevolgen.
Daarom is het goed dat we als land onderling gemaakte afspraken nakomen: doen wat ons mogelijk is maar ook durven te laten gaan wat daarna vergeefs zal zijn.
<-->
Dat gebeurt nog steeds in de illegaliteit.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En dan weten dat dit epidemisch gezien nog minimaal maanden zal gaan duren.....quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:
[..]
mensen willen gewoon verder met hun eigen leven. Alles staat voor iedereen vrijwel stil. En het is tamelijk frustrerend dat er nog niet echt lekker schot in de zaak zit en dus krijg je dat soort reacties. We zijn allemaal mensen.
dan moet je handhavvenquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:53 schreef NineLives het volgende:
[..]
Dat gebeurt nog steeds in de illegaliteit.
Ik heb het over 1 miljoen of wel meer, als er geen maatregelen waren geweest.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Aangezien we nu gewoon nog met maatregelen werken lijkt het me uitgesloten dat 1 miljoen mensen tegelijk zo ziek worden dat ze tegelijk het ziekenhuis in moeten. Als je komende maanden de maatregelen afbouwt dan zal het zich niet zo snel verspreiden.
Maar je ontkomt er niet aan dat je boven je capaciteit uitkomt nee. Zoals al in andere landen gebeurt. Leuk? Nee, ongelovelijk kut. Niet met woorden te beschrijven.
Maar de maatregelen nog vrolijk een paar maanden tot een halfjaar volhouden doet op nog veel langere termijn veel te veel schade imo.
Op middellange termijn had ik later toegevoegd. Voor nu is dit (een intelligent lockdown, zoals in Nederland) een prima en noodzakelijke maatregel, maar dat is niet iets wat je maanden als status quo kan houden. Dus moet je nadenken over hoe straks (en straks zal vrij snel zijn) verder. En dat zal in Nederland ook echt wel gebeurd zijn, alleen nog niet voor de bühne gegooid, want daar horen ook vervelende consequenties bij.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
nee je hebt het over dat het niks oplost en alleen maar uitstelt.
Dat hoeft helemaal niet
Niet iedereen heeft een sjaal of mondkapje. Dus die dubbele telling is nooit realistisch.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:53 schreef Za het volgende:
Ik mis eigenlijk de dubbele telling qua mondbescherming overal.
Je kunt bv wel berekenen dat een sjawl bv 80% van alle virussen tegenhoudt, maar er zitten bij verplichte bescherming dan altijd 2 sjawls tussen 2 mensen, en die dubbele telling zie ik niet, alleen telkens berekening per 1 persoon.
Maar is dat zo dat alles voor iedereen vrijwel stilstaat?quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:46 schreef Apotheose het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
"Wat is niet zo"..... ik heb het verhaal ter discussie "open" gehouden.quote:
https://www.scientias.nl/(...)-maanden-nodig-zijn/quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Op middellange termijn had ik later toegevoegd. Voor nu is dit (een intelligent lockdown, zoals in Nederland) een prima en noodzakelijke maatregel, maar dat is niet iets wat je maanden als status quo kan houden. Dus moet je nadenken over hoe straks (en straks zal vrij snel zijn) verder. En dat zal in Nederland ook echt wel gebeurd zijn, alleen nog niet voor de bühne gegooid, want daar horen ook vervelende consequenties bij.
In Tsjechië, Slovakije en Oostenrijk wel, want daar is het verplicht...quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een sjaal of mondkapje. Dus die dubbele telling is nooit realistisch.
Indien iedereen in de supermarkt zijn mond bedekken zou, zijn er altijd 2 barrières ipv 1.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Zeroku het volgende:
Niet iedereen heeft een sjaal of mondkapje. Dus die dubbele telling is nooit realistisch.
het is niet alleen werk of dat je alleen maar thuis moet zitten. En het is ook niet dat - ik spreek voor mezelf - de reden niet duidelijk is. Ik mis heel erg dat ik niet dicht bij mn ouders kan zijn en andere geliefde. En niet weet hoe lang dat gaat duren. Dat laatste is het vooral. Ik trek dat slecht. Dat mag jij en anderen een overtrokken reactie vinden want 'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!', maar voor mij is het wél een big deal. Ja, tuurlijk staat ook hier de gezondheid van mn dierbaren op 1.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar is dat zo dat alles voor iedereen vrijwel stilstaat?
De meeste mensen werken nog gewoon. Er zijn een aantal sectoren platgelegd maar niet het hele land ligt plat. Bovendien doen mensen nog gewoon hun boodschappen, gaan wandelen of fietsen of hardlopen of een eind met de auto er op uit. Ik vind de de beperkingen die ons nu worden opgelegd echt niet onoverkomelijk. Zeker niet als je beseft waaróm die beperkingen er momenteel zijn. Dat idee van 'alles staat voor iedereen vrijwel stil' is imo sterk overtrokken.
Punt is dat we terug moeten naar zo weinig nieuwe besmettingen dat die door thuisquarantaine en contactonderzoek nieuwe besmettingen voorkomen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Op middellange termijn had ik later toegevoegd. Voor nu is dit (een intelligent lockdown, zoals in Nederland) een prima en noodzakelijke maatregel, maar dat is niet iets wat je maanden als status quo kan houden. Dus moet je nadenken over hoe straks (en straks zal vrij snel zijn) verder. En dat zal in Nederland ook echt wel gebeurd zijn, alleen nog niet voor de bühne gegooid, want daar horen ook vervelende consequenties bij.
Jep dit denk ik dus ook. Dus dan is het systeem wat we nu kennen voorbij.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.scientias.nl/(...)-maanden-nodig-zijn/
Sinds deze week worden mondkapjes uitgedeeld bij Oostenrijkse supermarkten, zodat mensen elkaar minder snel kunnen besmetten met het coronavirus.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Tsjechië, Slovakije en Oostenrijk wel, want daar is het verplicht...
En daarin sta je niet alleenquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef Apotheose het volgende:
[..]
het is niet alleen werk of dat je alleen maar thuis moet zitten. En het is ook niet dat - ik spreek voor mezelf - de reden niet duidelijk is. Ik mis heel erg dat ik niet dicht bij mn ouders kan zijn en andere geliefde. En niet weet hoe lang dat gaat duren. Dat laatste is het vooral. Ik trek dat slecht. Dat mag jij en anderen een overtrokken reactie vinden want 'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!', maar voor mij is het wél een big deal. Ja, tuurlijk staat ook hier de gezondheid van mn dierbaren op 1.
en ja, werk geeft me ook onzekerheden. Maar goed, fijn dat jij er geen last van hebt.
Hoe danquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:56 schreef -river- het volgende:
Ed (83) en Gina (92) genezen samen als door een 'godswonder' van corona: 'Zo blij, zo opgelucht'
https://www.omroepbrabant(...)Zo-blij-zo-opgelucht
Dat er ook na "x weken" maatregelen nodig zijn ontken ik ook niet, maar daar zal een zekere balans in gevonden moeten worden. Het vervelende is dat dit een compleet nieuwe situatie is, dus dat elke keuze in die balansvorming pure trial-and-error zal zijn, met elk land zijn eigen keuze. En uiteindelijk toch ook een puur utilitaire benadering als gevolg, hoe hard dat ook voor individuen zal zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik denk omdat ze EdGod en GinaGod zijnquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hoe dan![]()
Mevrouw heeft aardig wat buikvet zo te zien
https://thehill.com/brief(...)-dies-of-coronavirusquote:Bus driver who complained about passenger coughing dies of coronavirus
A Detroit bus driver who posted a viral Facebook video complaining about a woman openly coughing in front of him has died from the coronavirus, according to The Detroit News.
Jason Hargrove, 50, passed away Wednesday after contracting COVID-19, according to Glen Tolbert, head of the Detroit bus driver’s union. Tolbert said Hargrove started feeling sick four days after he recounted the incident on his bus and then died a week later.
In the 8-1/2 minutes video, an angry Hargrove describes how a woman in her 50s or 60s coughed openly without covering her mouth, noting that there were about eight other passengers aboard the bus along with him.
“This is real,’ said Hargrove. “Y’all need to take this serious.”
Lijkt wel een soort Belgische FOK! frontpagequote:Op vrijdag 3 april 2020 19:00 schreef tralalala het volgende:
https://m.hln.be/nieuws/b(...)d~a00fc516/#comments
Die reacties, genot.
Leuk hoe je de afschuwelijke dood die velen als gevolg van Covid-19 sterven bagatelliseert het verwijzen ernaar (wat de post waarop je reageert niet eens deed, zeker niet op die manier) wegzet als geschreeuw.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef Apotheose het volgende:
'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!',
Lees heel haar/zijn post een goed, dan zie je dat hij/zij dat helemaal niet zo bedoelde.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Leuk hoe je de afschuwelijke dood die velen als gevolg van Covid-19 sterven bagatelliseert het verwijzen ernaar (wat de post waarop je reageert niet eens deed, zeker niet op die manier) wegzet als geschreeuw.
Droevig toch.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/brief(...)-dies-of-coronavirus
quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Lijkt wel een soort Belgische FOK! frontpage
Cool verhaal.... moest 'm zoeken https://nl.wikipedia.org/wiki/Yuval_Noah_Harariquote:Op vrijdag 3 april 2020 18:52 schreef SlugGuts het volgende:
[..]
Yuval Noah Harari kwam met een goed stappenplan:
1. Share reliable information. Countries that have already experienced the epidemic should teach other countries about it. Data from all over the world should be shared openly and speedily in the effort to contain the epidemic and develop medicines and vaccines.
2. Coordinate global production and fair distribution of essential medical equipment such as testing kits, protective gear and respiratory machines. Global coordination can overcome bottlenecks in production, and can make sure that the equipment goes to the countries that need it most, rather than to the richest countries.
3. Less-affected countries should send doctors, nurses and experts to the worst-affected countries, both to help them and to gain valuable experience. The centre of the epidemic keeps shifting. Previously it was China, now it is Europe, maybe next month it will be the USA and later on Brazil. If Brazil sends help to Italy today, maybe in two months when Italy recovers and Brazil is in crisis, Italy will repay the favour.
4. Create a global economic safety net to save the worst-hit countries and sectors. This is particularly important for poorer countries. Rich countries like the USA, Japan and Germany will be OK. But once the epidemic spreads to countries in Africa, the Middle East and South America, it could lead there to complete economic collapse, unless we have a global plan of action in place.
5. Formulate a global agreement on pre-screening of travellers that will allow a trickle of essential travellers to continue crossing borders. If the origin country carefully screens travellers before they board a plane, the destination country should feel safe to let them in
Meneer ook.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hoe dan![]()
fijn dat je dat leuk vindt. En dat zinnetje was meer algemeen bedoeld. Maar fijn. Back on topic!quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Leuk hoe je de afschuwelijke dood die velen als gevolg van Covid-19 sterven bagatelliseert het verwijzen ernaar (wat de post waarop je reageert niet eens deed, zeker niet op die manier) wegzet als geschreeuw.
De onzekerheid over of je wie dan ook ooit nog gaat zien als je op t punt staat geintubeerd te worden is toch net even iets schrijnender dan de onzekerheid over wanneer je weer lekker kunt socializen met intimi. Laten we vooral hopen dat zoiets vreselijks ons allen en onze naasten bespaard zal blijven.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:08 schreef -river- het volgende:
[..]
Lees heel haar/zijn post een goed, dan zie je dat hij/zij dat helemaal niet zo bedoelde.
Ja toffe dude met interessante inzichten. Dit interview is ook wel het lezen waard :quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Cool verhaal.... moest 'm zoeken https://nl.wikipedia.org/wiki/Yuval_Noah_Harari
Idd en elk aspect heeft - nu nog - veel lokale beperkingen:
1) delen kennis/informatie
2) verdelen medische resources
3) spreiden "kennis" waar meest nodig
4) vangnet zwakke economieën.
5) afstemmen test/reisbeleid
Je ziet wel wat begin op sommige onderdelen ontstaan. Vooral afhankelijk waar men zich momenteel in de rabbithole bevindt.
Echt zo'n niet grappig kut bedrijf gewoon.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:12 schreef -river- het volgende:
Baas RUMAG stapt op na commotie.
AMSTERDAM - CEO Thijs van der Heide stapt per direct op bij RUMAG. Dat maakte het mediabedrijf vrijdag bekend.
De breuk is ’in goed overleg’ besloten, meldt RUMAG. Aanleiding is de ophef die ontstond rondom RUMAG na kritiek in een item van Zondag met Lubach. Presentator Arjan Lubach verweet het jongerenplatform geld te verdienen aan t-shirts voor het Rode Kruis. Ook werd RUMAG, bekend van korte tekstjes in hoofdletters - aansluitend op de actualiteit, beschuldigd van plagiaat.
„Wat begon als een jongensdroom op een zolderkamer is uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf met 40 medewerkers. De afgelopen periode is er veel gebeurd en veel gezegd. In deze periode heb ik de impact van sommige uitlatingen verkeerd ingeschat”, aldus van der Heide in een verklaring.
Ferdi Buijsrogge is benoemd tot de nieuwe CEO.
https://www.telegraaf.nl/(...)stapt-op-na-commotie
Iedereen reageert anders op emoties en dat recht hebben ze,quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De onzekerheid over of je wie dan ook ooit nog gaat zien als je op t punt staat geintubeerd te worden is toch net even iets schrijnender dan de onzekerheid over wanneer je weer lekker kunt socializen met intimi. Laten we vooral hopen dat zoiets vreselijks ons allen en onze naasten bespaard zal blijven.
Mee eens.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Echt zo'n niet grappig kut bedrijf gewoon.
Zo, mevrouw heeft destijds een jonge Adonis aan de haak geslagenquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Hoe dan![]()
Ik zie mijn moeder en schoonouders momenteel ook niet, omdat we allemaal bij de risicogroep horen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
De onzekerheid over of je wie dan ook ooit nog gaat zien als je op t punt staat geintubeerd te worden is toch net even iets schrijnender dan de onzekerheid over wanneer je weer lekker kunt socializen met intimi. Laten we vooral hopen dat zoiets vreselijks ons allen en onze naasten bespaard zal blijven.
En daar gaat een nieuwe CEO ook niks aan veranderen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Echt zo'n niet grappig kut bedrijf gewoon.
Cool !!! Thxquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, nou ja, misschien dat de nieuwe CEO vindt dat ze eens grappige teksten moeten verzinnen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En daar gaat een nieuwe CEO ook niks aan veranderen.
Excuses zo was mijn reactie niet bedoeld. Heb het ook niet gehad over 'hoeveel mensen er dood gaan!1!'. Bovendien waar ik last van heb, heb jij totaal geen weet van.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:02 schreef Apotheose het volgende:
[..]
het is niet alleen werk of dat je alleen maar thuis moet zitten. En het is ook niet dat - ik spreek voor mezelf - de reden niet duidelijk is. Ik mis heel erg dat ik niet dicht bij mn ouders kan zijn en andere geliefde. En niet weet hoe lang dat gaat duren. Dat laatste is het vooral. Ik trek dat slecht. Dat mag jij en anderen een overtrokken reactie vinden want 'kijk eens hoeveel mensen er dood gaan!1!', maar voor mij is het wél een big deal. Ja, tuurlijk staat ook hier de gezondheid van mn dierbaren op 1.
en ja, werk geeft me ook onzekerheden. Maar goed, fijn dat jij er geen last van hebt.
Echt rare aparte namen voor de baby'squote:Op vrijdag 3 april 2020 19:23 schreef Momo het volgende:
Indiase tweeling geboren: Corona en Covid
Raipur - In India heeft een vrouw een tweeling op de wereld gezet. De jongen en het meisje heten Corona en Covid, vernoemd naar het dodelijke virus dat momenteel de wereld in zijn greep heeft.
Het stel voegt bij de bekendmaking van de namen direct toe dat het niet zeker is of de twee hun namen zullen behouden: „Wellicht bedenken we ons en geven we hen andere namen.” In gesprek met PTI zegt moeder Preeti Verma: „De bevalling volgde na flink wat complicaties. Daarom wilden we de deze dag memorabel maken.”
Ze vervolgt: „Ja, het is een gevaarlijk en levensbedreigend virus, maar de pandemie heeft ervoor gezorgd dat men weer meer focust op hygiene en goede gewoonten.
Covid en Corona zijn kerngezond en zijn samen met hun moeder inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.
Misschien dat er hier eerdaags wel een Jaap geboren wordt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:23 schreef Momo het volgende:
Indiase tweeling geboren: Corona en Covid
Raipur - In India heeft een vrouw een tweeling op de wereld gezet. De jongen en het meisje heten Corona en Covid, vernoemd naar het dodelijke virus dat momenteel de wereld in zijn greep heeft.
Het stel voegt bij de bekendmaking van de namen direct toe dat het niet zeker is of de twee hun namen zullen behouden: „Wellicht bedenken we ons en geven we hen andere namen.” In gesprek met PTI zegt moeder Preeti Verma: „De bevalling volgde na flink wat complicaties. Daarom wilden we de deze dag memorabel maken.”
Ze vervolgt: „Ja, het is een gevaarlijk en levensbedreigend virus, maar de pandemie heeft ervoor gezorgd dat men weer meer focust op hygiene en goede gewoonten.
Covid en Corona zijn kerngezond en zijn samen met hun moeder inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis.
Risicogroepen moeten geïsoleerd worden, net als geïnfecteerden of misschien geïnfecteerden.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit valt mij al de hele week op.quote:Op vrijdag 3 april 2020 18:43 schreef Arkai het volgende:
Ik was net even een stukje fietsen en het valt mij op hoeveel mensen buiten rondlopen of aan het shoppen zijn. De 1.5 meter afstand waar mensen eerst bedacht op waren, lijkt totaal niet meer in acht genomen te worden.
Als het aankomende weekend inderdaad zonnig wordt, houd ik mijn hart vast voor het aantal Corona-patienten over 1 à 2 weken.
Wij doen alles netjes volgens de regels nu maar ik mis het kussen en knuffelen en relaxt kletsen met mijn zussen en zwagers, neefjes en nichtjes verschrikkelijk erg.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie mijn moeder en schoonouders momenteel ook niet, omdat we allemaal bij de risicogroep horen.
Ik zie alleen man en zonen. En af en toe de buurman over het tuinhek.
En het boeit me niet hoe lang dit duurt. Alles liever dan dat één van ons komt te overlijden door geen afstand te houden.
Want dan kun je ze nooit meer zien.
Hier in de straat zat zo'n beetje de halve buurt buiten lekker te kletsen bij een bankje met elkaar. Politie kwam even langs, die zei er wat van, reed weg en het volk ging gewoon lekker door. What the fuck...quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:26 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dit valt mij al de hele week op.
Een enorm verschil met een ruim week geleden
Dat is helemaal het beleid niet en ook volstrekt onhaalbaar.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:03 schreef Gia het volgende:
[..].
Pas als het virus geen nieuwe gastheer vindt, zal het uitdoven.
Gebeurt overall welquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:33 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Hier in de straat zat zo'n beetje de halve buurt buiten lekker te kletsen bij een bankje met elkaar. Politie kwam even langs, die zei er wat van, reed weg en het volk ging gewoon lekker door. What the fuck...
Tja, het begon met nationale buitenspeel&bouwmarkt+tuincentra dagen en sindsdien is er niet zo gek veel veranderd heb ik zelf het idee.quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:26 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dit valt mij al de hele week op.
Een enorm verschil met een ruim week geleden
i feel ya...quote:Op vrijdag 3 april 2020 19:33 schreef -river- het volgende:
[..]
Wij doen alles netjes volgens de regels nu maar ik mis het kussen en knuffelen en relaxt kletsen met mijn zussen en zwagers, neefjes en nichtjes verschrikkelijk erg.
Tuurlijk, ik ook. Maar liever nu missen, hoe lang dan ook, dan voor altijd moeten missenquote:Op vrijdag 3 april 2020 19:33 schreef -river- het volgende:
[..]
Wij doen alles netjes volgens de regels nu maar ik mis het kussen en knuffelen en relaxt kletsen met mijn zussen en zwagers, neefjes en nichtjes verschrikkelijk erg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |