Hoe kunnen ze er dan beslag op leggen?quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
’VS leggen beslag op 200.000 mondkapjes bedoeld voor politie Berlijn’
Sahellandenquote:
De uitgebreide versie dan:quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe is dit antwoord op mijn vraag?
Defense Production Actquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze er dan beslag op leggen?
Ja, dat las ik ook.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defense Production Act
Maar dat zou allemaal wel meevallen had ik hier ergens gelezen...
Ja op de Bible belt gaan ze gewoon nog lekker naar de kerk met iedereen, dus ja.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De uitgebreide versie dan:
Gelderland - doden t.o.v. eerste 10 weken
Week 11: - 3 doden
Week 12: + 54 doden
Week 13: + 154 doden
Bevolkingsaantal: 2 miljoen
ter vergelijking
Noord-Brabant- doden t.o.v. eerste 10 weken
Week 11: + 59 doden
Week 12: + 221 doden
Week 13: + 449 doden
Bevolkingsaantal: 2.6 miljoen
Het lijkt dat Gelderland 1 week achterloopt op Noord-Brabant. We weten allemaal dat Noord-Brabant in de problemen kwam en dat andere provincies hen flink moesten helpen. Waarom zou de ontwikkeling in Gelderland anders zijn? Zeker als men verjaardagsfeestjes blijft houden
De waarheid is geen paniek.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Lekker paniekartikeltje terwijl het vandaag juist weer beter lijkt te gaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)dt-eerste-coronadodequote:PARAMARIBO - Het coronavirus heeft nu ook in Suriname een dodelijk slachtoffer geëist. Dat maakte de Surinaamse overheid bekend. Het slachtoffer was besmet geraakt via zijn vrouw, die geldt als het eerste positieve geval in Suriname.
Omdat enkele verjaardagen geen volksfeest is.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
ter vergelijking
Het lijkt dat Gelderland 1 week achterloopt op Noord-Brabant. We weten allemaal dat Noord-Brabant in de problemen kwam en dat andere provincies hen flink moesten helpen. Waarom zou de ontwikkeling in Gelderland anders zijn? Zeker als men verjaardagsfeestjes blijft houden
Woonkameroen, Halsinkie, Islamabadkamer, Schuurmonnikoog, Toiletland, Berging aan Zee, Serre Leone, Keukenhof, Parijskast Genoeg plannen voor 2020....quote:
https://www.vlissingen.nl(...)-gebruiken-4889.htmlquote:Het skatepark in het Nollebos mag tot nader order niet gebruikt worden. Er komen hekken te staan. De locatie blijkt nog te veel in trek voor groepen jongeren. Bovendien wordt er geen 1,5m afstand gehouden. Oproep: haal op een andere manier een frisse neus
Ik denk dat het meer gaat om het feit dat de kans minder wordt dat je anderen besmet/besmet wordt met een grotere dosis van het virus.quote:Op vrijdag 3 april 2020 17:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Want die 1,5 meter voorkomt niet in alle gevallen besmetting?
Dat doet een mondkapje in combinatie met handschoenen en een bril ook niet.
Ik vraag me af en ik quote jou wat hiervoor onterecht is, maar waarom willen zoveel mensen per se willen inhakken op die 1,5 meter of op de asymptonische patiënten en de besmettingskans terwijl hun geliefde mondkapjes besmetting ook niet 100% voorkomt??
Alsof je het er maatschappelijk nog door krijgt om een paar weken een totale lockdown te doen. Gaat niet vliegen. Denk zelfs dat nog een rondje verlengen van de huidige maatregelen een zware dobber wordt. Vond het vandaag al wat drukker in het Vondelpark, tamelijk natuurlijk gedrag ook met dit weer.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je roept maar wat of heb je ook een onderbouwing of een bron?
Ik vind vooral die laatste richtlijn, die harde leeftijdsgrens van 70 jaar, zeer discutabel en onaanvaardbaar.quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:41 schreef Markesh het volgende:
Als er niet genoeg intensivecarebedden meer zijn, ontstaat er mogelijk een situatie waarbij niemand op de IC nog gereanimeerd wordt. Als de schaarste nog meer oploopt zullen mensen van 70 jaar en ouder niet meer worden opgenomen.
Dat staat in de aangescherpte richtlijn voor IC-artsen van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Die is opgesteld voor het moment dat er door het coronavirus niet genoeg IC-bedden meer zijn en er moet worden gekozen wie er nog worden opgenomen en wie niet meer. De aanscherping is toegevoegd aan het al bestaande "draaiboek pandemie".
Nu geldt de zogenoemde fase 2, dat betekent dat er nog voldoende IC-bedden beschikbaar zijn. Er wordt hard aan gewerkt om de IC-capaciteit verder uit te breiden. Door de coronacrisis hebben veel meer patiënten dan normaal een IC-bed nodig. Volgens de NVIC moet de minister van Volksgezondheid besluiten om van fase 2 naar 3 te gaan.
De regels die dan worden gehanteerd zijn dat er geen nieuwe patiënten op de intensive care komen die weinig kans hebben om te overleven of een korte levensverwachting hebben. Het gaat om mensen met en zonder coronabesmetting met deze aandoeningen:
Hartstilstand waar niemand bij was, waardoor (te) veel schade is ontstaan
Ernstig trauma, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige brandwonden, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige en onherstelbare hersenaandoeningen
Uitgezaaide kanker, inclusief bloedkanker (leukemie) met een lage levensverwachting
Orgaanfalen (zoals hartfalen of longfalen) met een lage levensverwachting
Ziektes van het immuunsysteem met een lage levensverwachting
Mensen die compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging (CFS-score 7 of hoger)
Terminaal zieken
Alleen als het niet meer opnemen van bovenstaande groepen niet genoeg effect heeft op de IC-capaciteit (en er dus nog steeds bedden te weinig zijn) gaat de selectie nog verder. De volgende mensen met én zonder coronabesmetting kunnen dan niet meer voor een IC-bed in aanmerking komen:
Patiënten die aan bovenstaande criteria voldoen en nu nog op de IC liggen, hun behandeling zal worden gestaakt
Patiënten die een hart-longmachine nodig hebben
Patiënten die een hartstilstand krijgen op IC worden niet meer gereanimeerd
Mensen die niet compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging, maar duidelijk minder reserves hebben dan anderen, onafhankelijk van hun leeftijd (CFS-score 5 of hoger)
Als ook de bovenstaande criteria niet meer voldoen (lees: er nog steeds te weinig IC-bedden zijn), wordt er overgegaan tot een leeftijdsgrens:
Patiënten van 70 jaar en ouder worden dan niet meer opgenomen.
Tegelijkertijd met de hiervoor genoemde leeftijdsgrens voor IC-opname moeten er ethische principes gaan gelden om te kunnen bepalen wie er nog een bed krijgt. De regels daarvoor bestaan nog niet en de NVIC verwijst daarvoor naar een richtlijn, die binnenkort door Artsenfederatie KNMG zal worden gepubliceerd.
https://nos.nl/artikel/23(...)ij-beddentekort.html
Oké, en waarom?quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind vooral die laatste richtlijn, die harde leeftijdsgrens van 70 jaar, zeer discutabel en onaanvaardbaar.
Waarom bestellen ze in Amerika en niet rechtstreeks in Sjina?quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:05 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Telegraaf
https://www.msn.com/nl-nl(...)8irv?ocid=spartanntp
Nog altijd geen antwoord op mijn vraag toch?quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
ter vergelijking
Het gaat slecht met de pensioenfondsen op de aandelen markt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind vooral die laatste richtlijn, die harde leeftijdsgrens van 70 jaar, zeer discutabel en onaanvaardbaar.
Ik hoop van harte dat we niet in fase 3 komen maar als ik eerlijk ben denk ik dat dat wel gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Sommige fokkers willen gewoon veel te graag een totale lockdown. Dan heeft iedereen net zo'n schraal leven als zijzelf.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof je het er maatschappelijk nog door krijgt om een paar weken een totale lockdown te doen. Gaat niet vliegen. Denk zelfs dat nog een rondje verlengen van de huidige maatregelen een zware dobber wordt. Vond het vandaag al wat drukker in het Vondelpark, tamelijk natuurlijk gedrag ook met dit weer.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige fokkers willen gewoon veel te graag een totale lockdown. Dan heeft iedereen net zo'n schraal leven als zijzelf.
quote:De voorbije dagen zijn er wel vliegtuigen uit Canada, Zwitserland en Frankrijk toegelaten om burgers uit die landen te repatriëren. Verschil is echter dat onder de gestrande Nederlanders in Marokko veel mensen zijn met een dubbel paspoort. De Marokkaanse autoriteiten zien hen als onderdanen van Marokko en zouden daarom geen uitzondering maken ten opzichte van andere staatsburgers
quote:Ik voel me hier gewoon opgesloten”, zegt de Marokkaanse Nederlander Nourdine Aouragh (35), die sinds de tweede week van maart op familiebezoek is in Midar middenin het noordelijke Rifgebied.
Nu valt er eens een keer niet te profiteren van je dubbele paspoort...quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:30 schreef the-eye het volgende:
Marokkanen vast in Marokko
https://www.msn.com/nl-nl(...)8pkC?ocid=spartanntp
Geen medelijden mee.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
twitter:mjrijn twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 21:14:39Vanochtend kwam er uit China weer een vracht binnen met 938.000 chirurgische maskers type IIR. Deze zijn inmiddels allemaal gekeurd volgens de richtlijnen van het @rivm en akkoord bevonden voor uitgifte. Goed nieuws voor de fantastische medewerkers in de zorg. https://t.co/EfQOSQn6DW reageer retweet
Ja, maar als je dit een maand geleden zei was je een paniekzaaier. En inmiddels komt fase 3 met de dag dichterbij.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:28 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat we niet in fase 3 komen maar als ik eerlijk ben denk ik dat dat wel gaat gebeuren.
Zoveel IC plekken zijn er niet meer en ik zie weer ontzettend veel mensen op straat. Komende week mooi weer, ik hou mijn hart vast
Goed nieuwsquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef Momo het volgende:
twitter:mjrijn twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 21:14:39Vanochtend kwam er uit China weer een vracht binnen met 938.000 chirurgische maskers type IIR. Deze zijn inmiddels allemaal gekeurd volgens de richtlijnen van het @:rivm en akkoord bevonden voor uitgifte. Goed nieuws voor de fantastische medewerkers in de zorg. https://t.co/EfQOSQn6DW reageer retweet
Allemaal gekeurd?? Jeetje, wat een werk zeg. 938.000 maskers keurenquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef Momo het volgende:
twitter:mjrijn twitterde op vrijdag 03-04-2020 om 21:14:39Vanochtend kwam er uit China weer een vracht binnen met 938.000 chirurgische maskers type IIR. Deze zijn inmiddels allemaal gekeurd volgens de richtlijnen van het @:rivm en akkoord bevonden voor uitgifte. Goed nieuws voor de fantastische medewerkers in de zorg. https://t.co/EfQOSQn6DW reageer retweet
Doen ze neem ik aan wel steekproefsgewijsquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal gekeurd?? Jeetje, wat een werk zeg. 908.000 maskers keuren
Helemaal prima. Maar begrijp ik nog steeds niet waarom veel mensen mondkapjes wel zien zitten en ondertussen het belangrijk vinden om continu aan te stippen dat 1,5 meter afstand niet zaligmakend isquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer gaat om het feit dat de kans minder wordt dat je anderen besmet/besmet wordt met een grotere dosis van het virus.
Niet dat het 100% bescherming geeft..
Nee 1voor1quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doen ze neem ik aan wel steekproefsgewijs
Mooiquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef Momo het volgende:
https://www.ad.nl/video/o(...)hergebruiken~p138929quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Allemaal gekeurd?? Jeetje, wat een werk zeg. 938.000 maskers keuren
Moet die hond dan ook een hondkapje op?quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:44 schreef Oekelele het volgende:
Honden trainen om coronavirus op te sporen: 'Het is mogelijk'
Duh......quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doen ze neem ik aan wel steekproefsgewijs
Volgens mij heb je in die situatie zoveel toestroom, dat er ook weinig tijd is om alle factoren te bekijken. Dan telt iedere seconde.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zo sta jij nog steeds bekend hier.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, maar als je dit een maand geleden zei was je een paniekzaaier. En inmiddels komt fase 3 met de dag dichterbij.
Honden niet.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:46 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Moet die hond dan ook een hondkapje op?
Amerika gaat ons geheid in een oorlog om het vaccin stortenquote:Op vrijdag 3 april 2020 20:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Verenigde Staten hebben een bestelling van 200.000 mondkapjes voor de Berlijnse politie tegengehouden. Dat zegt het bestuur van de Duitse hoofdstad.
Berlijn had de mondkapjes besteld bij een Amerikaans bedrijf. De mondmaskers worden in China gemaakt en waren al onderweg naar Duitsland. In de Thaise hoofdstad Bangkok legden de VS echter beslag op de beschermende maskers.
Dit is moderne piraterij, vindt Berlijn. "Zo ga je niet met een bevriend land om. Ook in tijden van een wereldwijde crisis zijn wildwestmethodes niet acceptabel", aldus een bestuurder.
Gister ook al een soort gelijk verhaal gelezen. Amerika is vies bezig.
Ik denk dat Obama dit toch anders had gedaan. Trump is een smeerdeken eerste klas.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:50 schreef byah het volgende:
[..]
Amerika gaat ons geheid in een oorlog om het vaccin storten
Oh, ik begrijp dat er in Brabant geen enkel probleem was? De Brabantse ICs konden het makkelijk aan en dat verhuizen van patiënten was allemaal paniekzaaierijquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nog altijd geen antwoord op mijn vraag toch?
Je zegt dat er dan geen plaats is in het ziekenhuis voor andere ernstig zieken. Is dat in Brabant al zo? Of hoe moet ik deze post interpreteren?
Dan hebben jullie meer geluk. In Belgie voldeed bijna geen enkel masker. Was zelf een doos waar m'n fecalien in vond.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef Momo het volgende:
Nouja dit soort strapatsen kunnen toch gewoon niet door de beugel? Het is wachten tot een land zegt dikke lul, die waren van ons.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:50 schreef byah het volgende:
[..]
Inderdaad. Alsof je dan tijd hebt om te kijken hoe de kansen zijn van een 70 jarige en een 55 jarige. Dan pak je gewoon de 55-jarige en ga je verder. Politic als Knol leven in een waanwereld.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Volgens mij heb je in die situatie zoveel toestroom, dat er ook weinig tijd is om alle factoren te bekijken. Dan telt iedere seconde.
goed dat de VS het niet onderschept heeft, want anders ......quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef Momo het volgende:
Wat ongelooflijk triest. Bah.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:54 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dan hebben jullie meer geluk. In Belgie voldeed bijna geen enkel masker. Was zelf een doos waar m'n fecalien in vond.
Klopt, jij en ik worden al ruim een maand paniekzaaiers genoemd (wat zeg ik, volgens mij al bijna twee maanden!)quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, maar als je dit een maand geleden zei was je een paniekzaaier. En inmiddels komt fase 3 met de dag dichterbij.
Dat komt door die idiote Trump.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:50 schreef byah het volgende:
[..]
Kunnen mensen vanaf 70 dan nu stoppen met hun ziektekostenverzekering te betalen?quote:Op vrijdag 3 april 2020 20:41 schreef Markesh het volgende:
Als er niet genoeg intensivecarebedden meer zijn, ontstaat er mogelijk een situatie waarbij niemand op de IC nog gereanimeerd wordt. Als de schaarste nog meer oploopt zullen mensen van 70 jaar en ouder niet meer worden opgenomen.
Dat staat in de aangescherpte richtlijn voor IC-artsen van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Die is opgesteld voor het moment dat er door het coronavirus niet genoeg IC-bedden meer zijn en er moet worden gekozen wie er nog worden opgenomen en wie niet meer. De aanscherping is toegevoegd aan het al bestaande "draaiboek pandemie".
Nu geldt de zogenoemde fase 2, dat betekent dat er nog voldoende IC-bedden beschikbaar zijn. Er wordt hard aan gewerkt om de IC-capaciteit verder uit te breiden. Door de coronacrisis hebben veel meer patiënten dan normaal een IC-bed nodig. Volgens de NVIC moet de minister van Volksgezondheid besluiten om van fase 2 naar 3 te gaan.
De regels die dan worden gehanteerd zijn dat er geen nieuwe patiënten op de intensive care komen die weinig kans hebben om te overleven of een korte levensverwachting hebben. Het gaat om mensen met en zonder coronabesmetting met deze aandoeningen:
Hartstilstand waar niemand bij was, waardoor (te) veel schade is ontstaan
Ernstig trauma, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige brandwonden, waarbij de kans op overlijden meer dan 90 procent is
Ernstige en onherstelbare hersenaandoeningen
Uitgezaaide kanker, inclusief bloedkanker (leukemie) met een lage levensverwachting
Orgaanfalen (zoals hartfalen of longfalen) met een lage levensverwachting
Ziektes van het immuunsysteem met een lage levensverwachting
Mensen die compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging (CFS-score 7 of hoger)
Terminaal zieken
Alleen als het niet meer opnemen van bovenstaande groepen niet genoeg effect heeft op de IC-capaciteit (en er dus nog steeds bedden te weinig zijn) gaat de selectie nog verder. De volgende mensen met én zonder coronabesmetting kunnen dan niet meer voor een IC-bed in aanmerking komen:
Patiënten die aan bovenstaande criteria voldoen en nu nog op de IC liggen, hun behandeling zal worden gestaakt
Patiënten die een hart-longmachine nodig hebben
Patiënten die een hartstilstand krijgen op IC worden niet meer gereanimeerd
Mensen die niet compleet hulpbehoevend zijn voor hun dagelijkse verzorging, maar duidelijk minder reserves hebben dan anderen, onafhankelijk van hun leeftijd (CFS-score 5 of hoger)
Als ook de bovenstaande criteria niet meer voldoen (lees: er nog steeds te weinig IC-bedden zijn), wordt er overgegaan tot een leeftijdsgrens:
Patiënten van 70 jaar en ouder worden dan niet meer opgenomen.
Tegelijkertijd met de hiervoor genoemde leeftijdsgrens voor IC-opname moeten er ethische principes gaan gelden om te kunnen bepalen wie er nog een bed krijgt. De regels daarvoor bestaan nog niet en de NVIC verwijst daarvoor naar een richtlijn, die binnenkort door Artsenfederatie KNMG zal worden gepubliceerd.
https://nos.nl/artikel/23(...)ij-beddentekort.html
Ik ben van mening dat het inmiddels onvermijdelijk is dat we in fase 3 terecht gaan komen. En weken terug werd er nog om gelachen, want die Italianen wat daar gebeurde dat zou hier nooit kunnen gebeuren. Nee, we zien het inmiddels, de draaiboeken worden al uit de kast getrokken en hebben inmiddels een update gehad.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:57 schreef Markesh het volgende:
[..]
Klopt, jij en ik worden al ruim een maand paniekzaaiers genoemd (wat zeg ik, volgens mij al bijna twee maanden!)
Volgens mij denkt het merendeel ook dat we het wel gaan redden en niet in de volgende fase terecht komen.
We kunnen gewoon over een paar dagen in fase 3 zitten.
Niet voor niets zijn alle artsen ongelofelijk bezorgd en gaan alle gesprekken bij Nieuwsuur, Op1,Jinek ect over de IC capaciteit
En belasting en naakt met zijn alle door Den Haag dansen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kunnen mensen vanaf 70 dan nu stoppen met hun ziektekostenverzekering te betalen?
Hier de oplossing:quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:54 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dan hebben jullie meer geluk. In Belgie voldeed bijna geen enkel masker. Was zelf een doos waar m'n fecalien in vond.
Die "oranje gek" doet precies wat Nederland ook gewoon kan doen als we de Coördinatiewet uitzonderingstoestanden van stal gaan trekken. Maar ja, onze complete maakindustrie is uiteraard wegbezuinigd naar lage lonen landen dus hebben we er niet zoveel aan...quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:57 schreef Fer het volgende:
Misschien moeten de Europese legers maar alvast trainen. Je weet niet wat die oranje gek gaat doen.
Geen paniekzaaier maar degene die het allemaal aan zag komen.quote:
Ik hoorde vorige week dat er 100.000 per dag gebruikt wordenquote:Op vrijdag 3 april 2020 22:02 schreef vosss het volgende:
Weet iemand hoeveel mondkapjes er in Nederland zo een beetje per week verbruikt worden nu in deze crisis?
Ok dus met die zending zouden we zegmaar anderhalve week vooruit kunnen. Dat schiet niet echt op. Hopelijk blijven de zendingen binnen druppelenquote:Op vrijdag 3 april 2020 22:05 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik hoorde vorige week dat er 100.000 per dag gebruikt worden
Daar heb je een puntquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:59 schreef the-eye het volgende:
[..]
Kunnen mensen vanaf 70 dan nu stoppen met hun ziektekostenverzekering te betalen?
Wat een onzin. Het is en blijft kansberekenen maar de kans is uiterst klein.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat het inmiddels onvermijdelijk is dat we in fase 3 terecht gaan komen. En weken terug werd er nog om gelachen, want die Italianen wat daar gebeurde dat zou hier nooit kunnen gebeuren. Nee, we zien het inmiddels, de draaiboeken worden al uit de kast getrokken en hebben inmiddels een update gehad.
Dat zou niet gebeurd zijn als men hier inmiddels niet dacht dat we ze wel eens nodig zouden kunnen gaan hebben in de zeer nabije toekomst.
Dankje. Nu kon je het, als je een beetje verstand in je donder had, natuurlijk ook allemaal gewoon aan zien komen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:04 schreef Markesh het volgende:
Geen paniekzaaier maar degene die het allemaal aan zag komen.
Paniekzaaierij, want er is al een oplossing voor....In Delft steriliseren ze de mondkapjes en dat kunnen de ziekenhuizen over de hele wereld ook want die hebben de gebruikte techniek al in huisquote:Op vrijdag 3 april 2020 21:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja dit soort strapatsen kunnen toch gewoon niet door de beugel? Het is wachten tot een land zegt dikke lul, die waren van ons.
Ja of ze moeten er ontzettend zuinig ermee omspringen en die dingen blijven steriliserenquote:Op vrijdag 3 april 2020 22:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dus met die zending zouden we zegmaar anderhalve week vooruit kunnen. Dat schiet niet echt op. Hopelijk blijven de zendingen binnen druppelen
Ook dat ja.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Verspilt testen plus het verkleint de kans dat ie het krijgt
Hoe anders dan ?quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Was er geen motie aangenomen die dit onmogelijk maakte?quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat heeft het hamsteren met inkomen te maken?quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:13 schreef Oekelele het volgende:
Nibud: een op vijf Nederlanders achteruit in crisis
https://www.msn.com/nl-nl(...)8KHP?ocid=spartanntp
Waren vast de hamsteraars.
Dan eten ze hun wc papier maar op.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:13 schreef Oekelele het volgende:
Nibud: een op vijf Nederlanders achteruit in crisis
https://www.msn.com/nl-nl(...)8KHP?ocid=spartanntp
Waren vast de hamsteraars.
Moet ik daar nu echt uitleg gaan geven......hoe oud is U?quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:15 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Wat heeft het hamsteren met inkomen te maken?
Leg toch maar uit.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:16 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Moet ik daar nu echt uitleg gaan geven......hoe oud is U?
Als je onnodig veel pleepapier koopt wordt je ontslagen wegens achterlijkheid. Vandaar minder inkomen.quote:
Dan gaat u consult betalen..... Kan via pm 800¤ per uur.quote:
Misschien kunnen die Fokkers een formulier afdrukken met "op last van de mijn overheid is dit huis tot nader order afgesloten voor -en van alles". Daarna gordijnen dicht, internet er uit, bonen eten en pas weer naar buiten komen als er aangeklopt wordt.quote:Op vrijdag 3 april 2020 21:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige fokkers willen gewoon veel te graag een totale lockdown. Dan heeft iedereen net zo'n schraal leven als zijzelf.
Ja, maar dat is nog geen wet.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Was er geen motie aangenomen die dit onmogelijk maakte?
Word je.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:18 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als je onnodig veel pleepapier koopt wordt je ontslagen wegens achterlijkheid. Vandaar minder inkomen.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:23 schreef Sfancta het volgende:
Opa een dikke week in het ZH nu. Koorts is weg na 6 dagen, alle fut is eruit, praat totaal onverstaanbaar en heeft zo goed als 0 energie. Kan niet meer lopen en zitten. Liggen en slapen, dat is het de hele dag als ik de arts mocht geloven. Daarnaast zit hij in een flink delier.
Over levensbedreigend wordt nog niet gesproken bij hem, maar wel hoe hij eruit zal komen. Zal een enkeltje verpleeghuis gaan worden ben ik bang.
En jij denkt dat dit niet in IEDER land gebeurt? Jij denkt echt dat in Nederland bijvoorbeeld de koning en koningin niet zijn getest?quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:05 schreef -river- het volgende:
Iedereen in omgeving Trump wordt getest op corona.
WASHINGTON - Iedereen die in buurt komt van de Amerikaanse president of vicepresident wordt van tevoren getest op het coronavirus. Dat heeft het Witte Huis bekendgemaakt. Zo moeten Donald Trump en Mike Pence gezond worden gehouden.
„De arts van het Witte Huis moet ervoor zorgen dat de president en vicepresident gezond blijven. Daarom starten we vandaag met het testen van iedereen die in de buurt komt van een van hen. Zo willen we de kans op besmetting zoveel mogelijk verkleinen”, aldus het Witte Huis in een verklaring.
Trump is al twee keer getest op het coronavirus. Beide tests waren negatief. Pence is een keer getest en ook hij bleek niet besmet met het longvirus.
https://www.telegraaf.nl/(...)rdt-getest-op-corona
Die oempa loempa verspilt gewoon testen!
Zou zo maar het dubbele verbruik zijn... we hebben ca 80.000 zorgverleners in NL - mag aannemen dat die nu allemaal drukdoende zijn - met zeg 2 tot 3x per dag wisselen per persoon en dus een paar dagenquote:Op vrijdag 3 april 2020 22:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Ok dus met die zending zouden we zegmaar anderhalve week vooruit kunnen. Dat schiet niet echt op. Hopelijk blijven de zendingen binnen druppelen
Oei, sterkte.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:23 schreef Sfancta het volgende:
Opa een dikke week in het ZH nu. Koorts is weg na 6 dagen, alle fut is eruit, praat totaal onverstaanbaar en heeft zo goed als 0 energie. Kan niet meer lopen en zitten. Liggen en slapen, dat is het de hele dag als ik de arts mocht geloven. Daarnaast zit hij in een flink delier.
Over levensbedreigend wordt nog niet gesproken bij hem, maar wel hoe hij eruit zal komen. Zal een enkeltje verpleeghuis gaan worden ben ik bang.
Rustig rustig......denk aan je bloeddruk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit niet in IEDER land gebeurt? Jij denkt echt dat in Nederland bijvoorbeeld de koning en koningin niet zijn getest?
Man man man. Zo zijn bijvoorbeeld Merkel en haar naasten 3x getest de afgelopen weken, maar daar hoor ik je niet over.
Het is alleen controversieel in landen met te weinig tedts.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit niet in IEDER land gebeurt? Jij denkt echt dat in Nederland bijvoorbeeld de koning en koningin niet zijn getest?
Man man man. Zo zijn bijvoorbeeld Merkel en haar naasten 3x getest de afgelopen weken, maar daar hoor ik je niet over.
Dus als je ouder dan 20 bent mag je nog wel op stap? Wat is dit voor rare regel?quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef HiZ het volgende:
Turkije verbiedt reizen tussen steden (31 van de 81) en heeft een uitgaansverbod voor jongeren onder de 20 vanaf middernacht.
THY stopt deel van het binnenlandse netwerk.
65+ mocht al niet naar buiten.quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus als je ouder dan 20 bent mag je nog wel op stap? Wat is dit voor rare regel?
Sterkte!quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:23 schreef Sfancta het volgende:
Geldt dat voor alle Turken dus ook hier?quote:Op vrijdag 3 april 2020 22:25 schreef HiZ het volgende:
Turkije verbiedt reizen tussen steden (31 van de 81) en heeft een uitgaansverbod voor jongeren onder de 20 vanaf middernacht.
THY stopt deel van het binnenlandse netwerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |