abonnement Unibet Coolblue
pi_192316594


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

pi_192316597
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:15 schreef Montagui het volgende:
Of moeten we zo goed als mogelijk gewoon doorgaan, met inachtneming van zoveel mogelijk voorbehoud en zorgvuldigheid? En ons uiteindelijke 'verlies' nemen?
Dat is toch hetgeen we in West-Europa aan het doen zijn? Die vent roept flikker alle maatregelen over boord, we moeten de economie volle bak laten draaien.

Die roeptoetert dat alleen omdat hij klandizie misloopt hoor. Leer mij mensen kennen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316599
quote:
Al voor carnaval hadden eerste mensen in Brabant symptomen van coronavirus

Het coronavirus was al voor carnaval aanwezig in Brabant. Dat blijkt uit een onderzoek onder zorgmedewerkers van de ziekenhuizen ETZ in Tilburg en Amphia in Breda. Bij 7 van de 86 medewerkers die positief zijn getest, ontstonden al klachten voordat op 27 februari het coronavirus werd vastgesteld bij de officiële ‘patiënt nul’, Joost Boons uit Loon op Zand.

1353 medewerkers van de twee Brabantse ziekenhuizen lieten zich voor het onderzoek testen. 86 van hen hadden daadwerkelijk het coronavirus onder de leden of waren er op dat moment weer vanaf, zo blijkt uit de resultaten die vrijdag online zijn gezet. Bij de meesten ontstonden de eerste klachten pas in de eerste week van maart. Maar bij een handvol al voor of tijdens carnaval; de eerste al op 19 februari.

Ziekenhuisdirecteur Bart Berden van het ETZ hield er al rekening mee dat patiënt nul niet de échte patiënt nul zou zijn. ,,Ja, dat kan. In de eerste weken dachten we nog: als je geen koorts hebt, ben je niet besmettelijk. Dat bleek dus wel het geval te zijn.” Hij noemt carnaval wel ‘echt een kickstarter’ voor het coronavirus. Hij ziet nu op enkele plekken buiten Brabant een ‘merkwaardig snelle groei’ van het aantal patiënten met het virus, zo zegt Berden vandaag in een interview met deze krant.
De helft had geen koorts

De tijdens het onderzoek positief getesten hadden last van hoesten en voelden zich niet helemaal lekker. Maar opvallend is dat bijna de helft geen koorts had en een vergelijkbaar aantal geen loopneus of verkoudheidsverschijnselen. Ook had maar 57 procent hoofdpijn.

Niet verwonderlijk dat bijna twee derde van de geteste medewerkers gewoon aan het werk is gegaan, ondanks de klachten. Het onderzoek heeft niet uitgewezen dat zij ook anderen besmet hebben.

https://www.gelderlander.(...)oronavirus~a1a386c9/
pi_192316612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Ziekenhuisdirecteur Bart Berden van het ETZ hield er al rekening mee dat patiënt nul niet de échte patiënt nul zou zijn. ,,Ja, dat kan. In de eerste weken dachten we nog: als je geen koorts hebt, ben je niet besmettelijk. Dat bleek dus wel het geval te zijn.”
Teveel naar het RIVM geluisterd. Je mag van een ziekenhuisdirecteur toch wel verwachten dat ie ook de data van de WHO bekijkt?? Die gaven toen al lang en breed aan dat het wél besmettelijk was.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:18:32 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192316613
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eens vragen of ze in São Remo (favela in SP) hetzelfde doen/gaan doen, nu ben ik toch wel benieuwd. Lekker, zo'n regering.
geen idee maar ik heb een tijdje in Rio in de buurt van morro do Juramento gewoond en als die zeiden dat je niet naar buiten mocht bleef je echt wel binnen
pi_192316616


Vooral die op één na laatste alinea :o

bron: AD

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2020 10:19:37 ]
pi_192316621
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is toch hetgeen we in West-Europa aan het doen zijn? Die vent roept flikker alle maatregelen over boord, we moeten de economie volle bak laten draaien.

Die roeptoetert dat alleen omdat hij klandizie misloopt hoor. Leer mij mensen kennen.
Volgens mij zegt hij dat niet. Lees nog eens goed.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192316628
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]

Vooral die op één na laatste alinea :o

bron: AD
ja want met een wapen doodt je het virus inderdaad.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192316636
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Teveel naar het RIVM geluisterd. Je mag van een ziekenhuisdirecteur toch wel verwachten dat ie ook de data van de WHO bekijkt?? Die gaven toen al lang en breed aan dat het wél besmettelijk was.
Ik word zo boos van die quote van die directeur. Of als iemand van het RIVM dat zegt.
Hoezo 'het kwam als een verrassing'? Godverdomme hey. :X
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192316641
- laat dat

[ Bericht 97% gewijzigd door Lonaa op 28-03-2020 10:22:55 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 maart 2020 @ 10:21:06 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192316642
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

geen idee maar ik heb een tijdje in Rio in de buurt van morro do Juramento gewoond en als die zeiden dat je niet naar buiten mocht bleef je echt wel binnen
Morro do Juramento klinkt gezellig. Duidelijk een plek waar je niet teveel bij op Google Images moet zoeken :X

Nou ja, als de overheid het niet doet moeten bendes het inderdaad maar doen, nu is te hopen dat het een beetje werkt..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:21:09 #12
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192316643
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:18 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]

Vooral die op één na laatste alinea :o

bron: AD
Lekker iedereen in zijn eigen fort _O_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192316647
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik word zo boos van die quote van die directeur. Of als iemand van het RIVM dat zegt.
Hoezo 'het kwam als een verrassing'? Godverdomme hey. :X
Ja. Het hele gebeuren is ronduit stuitend te noemen. Over de gehele linie.

Bill Gates zei het al tijdens event201; we_are_not_ready.

Nee dat blijkt. Man man man.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316649
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:20 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja want met een wapen doodt je het virus inderdaad.
Yanks geven al een schietpartijtje als ze een slecht jaar op school hebben
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:23:25 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316668
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja. Het hele gebeuren is ronduit stuitend te noemen. Over de gehele linie.

Bill Gates zei het al tijdens event201; we_are_not_ready.

Nee dat blijkt. Man man man.
Het helpt niet mee dat een groot deel van de bevolking actief tegenwerkt. Zie maar het grote aandeel users in dit topic dat dagelijks een nieuwe uitweg zoekt om alles te bagatelliseren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316673
HartvNL twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 10:21:51 Rotterdamse jongeren op de bon geslingerd na negeren coronaregels https://t.co/8do6wLm74d reageer retweet
pi_192316681
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:23 schreef Houtenbeen het volgende:
HartvNL twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 10:21:51 Rotterdamse jongeren op de bon geslingerd na negeren coronaregels https://t.co/8do6wLm74d reageer retweet
Dus; drugs, brandjes stichten maar het enige is een geldboete voor het negeren van corona regels? :D
pi_192316682
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja. Het hele gebeuren is ronduit stuitend te noemen. Over de gehele linie.

Bill Gates zei het al tijdens event201; we_are_not_ready.

Nee dat blijkt. Man man man.
Ik word heel boos van onrecht en domheid. Zeker als dat komt van instituten die voor ons zouden moeten zorgen. Als dan in China, lang voordat het virus hier (zichtbaar) opduikt, blijkt dat je ook besmettelijk bent als je geen symptomen hebt en de WHO dat onderstreept je dan als RIVM gaat zeggen dat je pas besmettelijk bent bij symptomen dan gaan mijn nekharen overeind staan. Zeker als je daar dan ook nog openlijk op terug komt, later. :X
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192316690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:23 schreef Houtenbeen het volgende:
HartvNL twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 10:21:51 Rotterdamse jongeren op de bon geslingerd na negeren coronaregels https://t.co/8do6wLm74d reageer retweet
quote:
In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft de politie in Rotterdam een groep jongeren beboet omdat zij de geldende coronamaatregelen in de wind sloegen. Dat bevestigt een politiewoordvoerder aan Hart van Nederland.

De jongeren hielden zich niet aan het samenscholingsverbod, negeerden de geadviseerde 1,5 meter afstand en zaten bij elkaar op een kamer in een hotel aan de Kruiskade in Rotterdam. Daarnaast stichtten ze brandjes in het trappenhuis van het hotel en gebruikten ze drugs.

Boetes voor negeren coronaregels
Nadat de jongeren waarschuwingen negeerden en na herhaaldelijk wegsturen bleven terugkomen, zag de politie zich genoodzaakt om harder op te treden en werden er geldboetes uitgedeeld. De politiewoordvoerder kon niet vertellen hoe hoog die boetes zijn uitgevallen.

Het kabinet kondigde maandag 23 maart aan dat er boetes mogen worden uitgedeeld voor mensen die zich op straat niet aan de geldende maatregelen en adviezen rond het coronavirus houden. De hoogte van de boetes kan oplopen tot 400 euro per persoon.
:+ ik lees voldoende redenen om ze aan te houden... dat samenscholen is nog wel het minste
pi_192316696
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dus; drugs, brandjes stichten maar het enige is een geldboete voor het negeren van corona regels? :D
dit dus, maar ik maakte een mooier knutselwerkje van mijn post, dus ik wil de helft van de credits :(
pi_192316698
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:23 schreef Houtenbeen het volgende:
HartvNL twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 10:21:51 Rotterdamse jongeren op de bon geslingerd na negeren coronaregels https://t.co/8do6wLm74d reageer retweet
Denk dat de coronaregels niet de bepalende factor zijn die aangeeft wat voor een tuig dit is:
quote:
Daarnaast stichtten ze brandjes in het trappenhuis van het hotel en gebruikten ze drugs.
Niet gelijk opgepakt? Geldboete mbt Coronaregels, niks voor de brandstichting? Wat zijn we toch soft, we verdienen dit gewoon:
quote:
Nadat de jongeren waarschuwingen negeerden en na herhaaldelijk wegsturen bleven terugkomen, zag de politie zich genoodzaakt om harder op te treden en werden er geldboetes uitgedeeld.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_192316702

Iemand heeft dit hele gebeuren voor de allerkleinste uitgelegd en begrijpbaar gemaakt in een kleine animatie

Ik word er een beetje ongemakkelijk van, maar misschien dat iemand er hier wat aan heeft
pi_192316703
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

dit dus, maar ik maakte een mooier knutselwerkje van mijn post, dus ik wil de helft van de credits :(
Je mag ze allemaal hoor ;)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:27:19 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316706
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik word heel boos van onrecht en domheid. Zeker als dat komt van instituten die voor ons zouden moeten zorgen. Als dan in China, lang voordat het virus hier (zichtbaar) opduikt, blijkt dat je ook besmettelijk bent als je geen symptomen hebt en de WHO dat onderstreept je dan als RIVM gaat zeggen dat je pas besmettelijk bent bij symptomen dan gaan mijn nekharen overeind staan. Zeker als je daar dan ook nog openlijk op terug komt, later. :X
Wir haben es nicht....
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 10:27:23 #25
74056 crew  ToT
pi_192316708
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:20 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja want met een wapen doodt je het virus inderdaad.
Als er één land is dat genoeg kogels heeft om elk virusdeeltje neer te paffen.....
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:28:38 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316720
Het afsterven is hier ook begonnen. Gisteren nummer vier. Net nummer vijf. Een 55-jarige man, zonder verdere gezondheidskwalen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316730
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:27 schreef ToT het volgende:

[..]

Als er één land is dat genoeg kogels heeft om elk virusdeeltje neer te paffen.....
haha :D Nou ja, als dat nou even zou kunnen :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192316731
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:27 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Wir haben es nicht....
Ja ik wilde hem niet maken. :X
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192316741
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja ik wilde hem niet maken. :X
Wel opvallend dat er vanuit de media weinig kritiek hier op is,zowel talkshows en kranten
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:31:56 #30
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192316754
ok, had net gelezen 80% van intensive care patienten zijn morbide obesitas of overgewicht

dat kan ik goed begrijpen dat die extra zorg nodig hebben, omdat ze zelfs zonder het virus al wat moeite met ademhalen hebben

hier in brabant lijkt het aantal gevallen aan het afvlakken, waar er meer gevallen nu zijn in gelderland
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_192316755
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik word heel boos van onrecht en domheid. Zeker als dat komt van instituten die voor ons zouden moeten zorgen. Als dan in China, lang voordat het virus hier (zichtbaar) opduikt, blijkt dat je ook besmettelijk bent als je geen symptomen hebt en de WHO dat onderstreept je dan als RIVM gaat zeggen dat je pas besmettelijk bent bij symptomen dan gaan mijn nekharen overeind staan. Zeker als je daar dan ook nog openlijk op terug komt, later. :X
Jep. En dan vinden we het gek met al dat gedownplay van de overheid en het RIVM en de GGD dat mensen de maatregelen nauwelijks serieus nemen.

Het gros van de mensen is gewoon onwetend en vaart blind op wat er hen verteld wordt door de overheid.

En dan staat zo een clown daar vrolijk handen te schudden met Jaap direct nadat ie verteld heeft dat we dat niet meer moeten doen. Hohohaha wat een lol.

Ik kan er nog steeds met mijn verstand totaal niet bij hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen hier. Dat was niet nodig geweest.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 10:32:00 #32
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192316756
BNODesk twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 08:13:27 Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 21: 300,000 cases
- March 24: 400,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- March 28: 600,000 cases reageer retweet
In een week tijd is het alweer verdubbeld :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192316758
@vosss

Het meest zwarte scenario begint zich inmiddels aan de horizon af te tekenen...



Kweenie wat jij doet maar ik ga zo kratjes hamsteren als een malloot
pi_192316769
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:32 schreef LTVDK het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 08:13:27 Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 21: 300,000 cases
- March 24: 400,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- March 28: 600,000 cases reageer retweet
In een week tijd is het alweer verdubbeld :{
Voor je het weet is een miljoen het nieuwe normaal.
pi_192316772
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:30 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Wel opvallend dat er vanuit de media weinig kritiek hier op is,zowel talkshows en kranten
Zeg maar; niets. Maar als we Roche massaal kunnen slachtofferen, dan geeft elke talkshow er 15 minuten tijd aan.

Snap dat we achter de regering moeten staan dit dat, maar ga dan ook geen bedrijven slachtofferen.
pi_192316780
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep. En dan vinden we het gek met al dat gedownplay van de overheid en het RIVM en de GGD dat mensen de maatregelen nauwelijks serieus nemen.

Het gros van de mensen is gewoon onwetend en vaart blind op wat er hen verteld wordt door de overheid.

En dan staat zo een clown daar vrolijk handen te schudden met Jaap direct nadat ie verteld heeft dat we dat niet meer moeten doen. Hohohaha wat een lol.

Ik kan er nog steeds met mijn verstand totaal niet bij hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen hier. Dat was niet nodig geweest.
Ik snap je, volledig. Soms is het echt om te lachen zo treurig. Toch ehb ik wel het idee dat er steeds meer mensen de ernst inzien van de situatie. Waarschijnlijk te laat, but it is something.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192316781
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
@:Vosss

Het meest zwarte scenario begint zich inmiddels aan de horizon af te tekenen...

[ afbeelding ]

Kweenie wat jij doet maar ik ga zo kratjes hamsteren als een malloot
OMFG IK GA NU NAAR DE WINKEL!!!!! :o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316789
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:34 schreef vosss het volgende:

[..]

OMFG IK GA NU NAAR DE WINKEL!!!!! :o
Protip
pi_192316790
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik word heel boos van onrecht en domheid. Zeker als dat komt van instituten die voor ons zouden moeten zorgen. Als dan in China, lang voordat het virus hier (zichtbaar) opduikt, blijkt dat je ook besmettelijk bent als je geen symptomen hebt en de WHO dat onderstreept je dan als RIVM gaat zeggen dat je pas besmettelijk bent bij symptomen dan gaan mijn nekharen overeind staan. Zeker als je daar dan ook nog openlijk op terug komt, later. :X
Ik ben het totaal oneens met jou mening in deze. Het RIVM heeft al het mogelijke gedaan met de wetenschap van wat telkens bekend was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:35:17 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316791
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
ok, had net gelezen 80% van intensive care patienten zijn morbide obesitas of overgewicht

dat kan ik goed begrijpen dat die extra zorg nodig hebben, omdat ze zelfs zonder het virus al wat moeite met ademhalen hebben

hier in brabant lijkt het aantal gevallen aan het afvlakken, waar er meer gevallen nu zijn in gelderland
Je hebt gelezen dst 75-80% overgewicht heeft.

Het aandeel 40+ers met overgewicht zit al rond de 60%
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316793
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Waarschijnlijk te laat
Paar honderd dooien te laat maar. :'(

Als ik hier naar buiten kijk zie ik god weet hoeveel mensen langs lopen. Blijf toch gewoon eens binnen man! Ow en jullie hebben gezien dat ons huis te koop staat, ga maar snel naar huis en op funda kijken en de makelaar bellen voor een bezichtiging te plannen :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316794
AT5 twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 21:00:22 Ellie Lust roept op tot etherdiscipline bij internetvergaderingen: 'Zorg ervoor dat er niet opeens een poes op je laptop springt'

https://t.co/VUREFE1IWA https://t.co/spK5Pq9dTF reageer retweet
Dat jullie het even weten. :')
pi_192316799
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:30 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Wel opvallend dat er vanuit de media weinig kritiek hier op is,zowel talkshows en kranten
dat is toch niet zo moeilijk omte begrijpen...
- het heeft geen zin momenteel
- bij te kritische vragen zal er de volgende keer niemand meer willen komen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192316803
Een paar weken geleden keken we nog verwonderd naar het grote aantal cases in Zuid-Korea. Vandaag gaan we Zuid-Korea voorbij op de lijst van geregistreerde besmettingen. In werkelijkheid zijn we er waarschijnlijk al lang voorbij.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:36:25 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316806
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben het totaal oneens met jou mening in deze. Het RIVM heeft al het mogelijke gedaan met de wetenschap van wat telkens bekend was.
Leuk dat je het daar oneens mee bent maar er zijn aantoonbaar fouten gemaakt dus wat dat betreft kunnen we hieruit al opmaken dat jouw mening wat dat betreft enigszins onbetrouwbaar is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316811
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:36 schreef ZwangerPetro het volgende:
Een paar weken geleden keken we nog verwonderd naar het grote aantal cases in Zuid-Korea. Vandaag gaan we Zuid-Korea voorbij op de lijst van geregistreerde besmettingen. In werkelijkheid zijn we er waarschijnlijk al lang voorbij.
Welke lijst, welke cijfers? Alsof er ook maar 1 cijfer klopt. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 10:37:02 #47
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192316812
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Jep. En dan vinden we het gek met al dat gedownplay van de overheid en het RIVM en de GGD dat mensen de maatregelen nauwelijks serieus nemen.

Het gros van de mensen is gewoon onwetend en vaart blind op wat er hen verteld wordt door de overheid.

En dan staat zo een clown daar vrolijk handen te schudden met Jaap direct nadat ie verteld heeft dat we dat niet meer moeten doen. Hohohaha wat een lol.

Ik kan er nog steeds met mijn verstand totaal niet bij hoe dit zo uit de hand heeft kunnen lopen hier. Dat was niet nodig geweest.
Toch blijf ik het idee hebben dat dat moment is ingestudeerd, nu weken later herinnert iedereen zich dat nog van 'die sukkels deden dat wel terwijl ze net zeiden dat je geen handen meer mocht schudden'. Als ze gewoon waren weggelopen was de boodschap veel minder duidelijk aangekomen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:37:24 #48
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192316815
en is onze grens nog open?
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_192316830
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:31 schreef TheVoice4ever het volgende:
ok, had net gelezen 80% van intensive care patienten zijn morbide obesitas of overgewicht

dat kan ik goed begrijpen dat die extra zorg nodig hebben, omdat ze zelfs zonder het virus al wat moeite met ademhalen hebben

hier in brabant lijkt het aantal gevallen aan het afvlakken, waar er meer gevallen nu zijn in gelderland
Iemand een idee waar in Gelderland?
pi_192316831
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben het totaal oneens met jou mening in deze. Het RIVM heeft al het mogelijke gedaan met de wetenschap van wat telkens bekend was.
Nah, niet echt. Ze noemden het zelf "een beetje stout zijn". Pas nadat Jaap twee weken geleden bij OP1 zei dat het doel kuddeimuniteit was en dat de volgende dag heel snel tot een semantisch ding was verklaard, werd de toon aangepast. Tot die tijd downplayde ze alle onderzoeken die al bekend waren.

Het was maar een griep en wij moesten met ons nuchtere verstand immuun worden. Niet meer en niet minder. Grote fout!

Waren we op 24 januari maar begonnen met handen wassen, afstand houden, thuis werken en stoppen met handenschudden. Had geen dubbeltje gekost, en hadden mensen 5 weken gehad om eraan te wennen.

"Dat is nu geen passende maatregel." Was het enige wat er uit het RIVM kwam.
pi_192316835
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:36 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Leuk dat je het daar oneens mee bent maar er zijn aantoonbaar fouten gemaakt dus wat dat betreft kunnen we hieruit al opmaken dat jouw mening wat dat betreft enigszins onbetrouwbaar is.
Dat iemand achteraf fout is, maakt niet dat ze op het moment zelf fout zaten. Toon eens aan zou ik zeggen.
pi_192316837
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:37 schreef TheVoice4ever het volgende:
en is onze grens nog open?
ik heb hier nog geen hek door de weilanden gezien, dus ja
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192316838
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:37 schreef TheVoice4ever het volgende:
en is onze grens nog open?
Ja, maar niemand is gek genoeg om naar deze brandhaard te komen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 maart 2020 @ 10:38:59 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192316839
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:32 schreef LTVDK het volgende:
BNODesk twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 08:13:27 Coronavirus timeline:
- January 19: 100 cases
- January 24: 1,000 cases
- February 12: 50,000 cases
- March 6: 100,000 cases
- March 18: 200,000 cases
- March 21: 300,000 cases
- March 24: 400,000 cases
- March 26: 500,000 cases
- March 28: 600,000 cases reageer retweet
In een week tijd is het alweer verdubbeld :{
March 28: 700,000 cases

Staat er morgen ook bij als het zo door gaat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192316843
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Protip
Ik heb een behoorlijk grote station, 1751 liter bagageruimte. Ik overweeg om de kroonkurken eraf te halen en gewoon de flesjes leeg te schudden door het open dak; dan past er het meeste in.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316844
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:36 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Leuk dat je het daar oneens mee bent maar er zijn aantoonbaar fouten gemaakt dus wat dat betreft kunnen we hieruit al opmaken dat jouw mening wat dat betreft enigszins onbetrouwbaar is.
Ik ga uit van realistische omstandigheden waarin het RIVM moet opereren in tegenstelling tot vele borstkloppende captain hindsights.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 10:40:06 #57
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192316849
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

March 28: 700,000 cases

Staat er morgen ook bij als het zo door gaat.
In dit tempo zitten we al voor april op de 1 miljoen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192316850
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb een behoorlijk grote station, 1751 liter bagageruimte. Ik overweeg om de kroonkurken eraf te halen en gewoon de flesjes leeg te schudden door het open dak; dan past er het meeste in.
_O_ jouw IQ is echt over 5000
pi_192316851
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:38 schreef _I het volgende:

[..]

Nah, niet echt. Ze noemden het zelf "een beetje stout zijn". Pas nadat Jaap twee weken geleden bij OP1 zei dat het doel kuddeimuniteit was en dat de volgende dag heel snel tot een semantisch ding was verklaard, werd de toon aangepast. Tot die tijd downplayde ze alle onderzoeken die al bekend waren.

Het was maar een griep en wij moesten met ontnuchteren verstand immuun worden. Niet meer en niet minder. Grote fout!

Waren we op 24 januari maar begonnen met handen wassen, afstand houden, thuis werken en stoppen met handenschudden. Had geen dubbeltje gekost, en hadden mensen 5 weken gehad om eraan te wennen.

"Dat is nu geen passende maatregel." Was het enige wat er uit het RIVM kwam.
Het was maar een griep? Bron?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:41:27 #60
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192316863
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
@:Vosss

Het meest zwarte scenario begint zich inmiddels aan de horizon af te tekenen...

[ afbeelding ]

Kweenie wat jij doet maar ik ga zo kratjes hamsteren als een malloot
Oh Bavaria, was even bang dat er een tekort aan bier zou komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192316864
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het was maar een griep? Bron?
Hier staat voldoende, en anders zijn er drie topics met screenshots van werkelijk verbijsterende achterlijke berichten van het RIVM

https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:42:07 #62
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192316871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ga uit van realistische omstandigheden waarin het RIVM moet opereren in tegenstelling tot vele borstkloppende captain hindsights.
Kap nou met je hindsight, je zag de verschillen met het WHO advies hier live benoemd worden de afgelopen weken. Dat jij laat komt kijken kunnen wij niet helpen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192316874
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het was maar een griep? Bron?
Hoeveel zorgen moeten we ons eigenlijk maken?
Een troost: tot dusver lijkt het virus niet erg dodelijk. Alle patiënten die aan het virus overleden, waren voor zo ver bekend op leeftijd en ziek. ‘Het vierde dodelijke slachtoffer was een man van 89. Je kunt je afvragen of zo iemand het had overleefd als hij gewoon de griep had opgelopen’, zegt Snijder. De hoogleraar vindt bijnamen zoals ‘China killer virus’ (de Britse boulevardkrant Daily Mirror) dan ook onterecht. ‘Vooralsnog lijkt dit meer op een griep die de meeste mensen redelijk doorstaan.’

Voorlopig is nog de vraag hoe besmettelijk het virus eigenlijk is, zegt hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel van het RIVM. ‘Dit is inmiddels een maand bezig. Als het erg besmettelijk was van mens tot mens, zou je meer ziektegevallen verwachten bij hulpverleners en familieleden.’

VK 22-01
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:42:37 #64
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192316878
je moet voor 50% publiekelijk contact verminderen, dus café's restaurants sluiten, evenementen cancellen is al goed wat wij hebben gedaan

dinsdag weten we meer hoeveel nieuwe gevallen er dan bij zijn gekomen hier
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_192316880
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee 10 mensen uit het ziekenhuis, niet per se van de IC af. Waarschijnlijk niet zelfs want het is wel heel bijzonder als je gelijk vanaf de IC ontslagen wordt (niet in een lijkzak)
Datr snap ik, maar de capaciteit in het Amphia op de IC is 30 bedden las ik gisteren, dus 20 betekent dat er nog 10 bedden vrij zijn. Die 10 ontslagen zijn mooi voor de restcapaciteit.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:42:50 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316881
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat iemand achteraf fout is, maakt niet dat ze op het moment zelf fout zaten. Toon eens aan zou ik zeggen.
Kerel, het stond lijnrecht tegenover de kennis in andere landen. Nederland is van alle kanten gewaarschuwd dat het niet dezelfde fouten moest maken. De kennis dat asymptomatische overdracht mogelijk is was er allang. Ga je nu niet voor de domme houden 8)7
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:35 schreef Montagui het volgende:
Het RIVM heeft al het mogelijke gedaan met de wetenschap van wat telkens bekend was.
Dat is niet waar. Het RIVM heeft openlijk geroepen dat het niet besmettelijk was bij geen symptomen op het moment dat het gewoon al wetenschappelijk aangetoond was dat men wél besmettelijk was zonder symptomen.
Tevens riep het RIVM dat het niet zo heel besmettelijk was, terwijl aangetoond was dat het wél heel besmettelijk was.

Dat zijn maar 2 voorbeelden waarbij het RIVM juist NIETS gedaan heeft met de wetenschap van wat op die momenten bekent was. Sterker nog, men ging er haaks op staan qua mening.

De voorbeelden zijn legio waarbij het RIVM, ook met de kennis van toen, volkomen de plank mis sloeg.

Roepen dat het RIVM er alles aan gedaan heeft met de wetenschap van dat moment is volslagen en aantoonbaar onzin en volstrekt onjuist en simpelweg NIET waar.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het was maar een griep? Bron?


24 feb he... zoek even terug wat toen de toestand in China, Z-K, Iran en Italië was

Het lijkt op een griepje
pi_192316895
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Hier staat voldoende, en anders zijn er drie topics met screenshots van werkelijk verbijsterende achterlijke berichten van het RIVM

https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
‘Met wat we nu weten, lijkt het virus inderdaad een beetje op de gewone griep.’

En dat was verdomme op 24 februari 2020 :') . Wat een faalorganisatie. Misdadig bijna.
pi_192316897
In alle andere landen is het ook uit de hand gelopen, zonder RIVM.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:44:58 #71
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316902
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ga uit van realistische omstandigheden waarin het RIVM moet opereren in tegenstelling tot vele borstkloppende captain hindsights.
Het RIVM dat alle beschikbare informatie uit andere landen compleet negeert _O-

"Oh. Het is een officieel instituut. Nou, dan zullen ze hun zaakjes wel in orde hebben. Het zal toch niet als met de Belastingdienst zijn zeker?" :') :')

Kopjes in het zand en over twee weken gewoon lekker meeblêren dat je het niet wist.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316906
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:44 schreef Jed1Gam het volgende:
In alle andere landen is het ook uit de hand gelopen, zonder RIVM.
hullie ook reactie

svp verwijderen

troll
pi_192316913
Jaap Ver Gissel
pi_192316916
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:42 schreef _I het volgende:

[..]

Hoeveel zorgen moeten we ons eigenlijk maken?
Een troost: tot dusver lijkt het virus niet erg dodelijk. Alle patiënten die aan het virus overleden, waren voor zo ver bekend op leeftijd en ziek. ‘Het vierde dodelijke slachtoffer was een man van 89. Je kunt je afvragen of zo iemand het had overleefd als hij gewoon de griep had opgelopen’, zegt Snijder. De hoogleraar vindt bijnamen zoals ‘China killer virus’ (de Britse boulevardkrant Daily Mirror) dan ook onterecht. ‘Vooralsnog lijkt dit meer op een griep die de meeste mensen redelijk doorstaan.’

Voorlopig is nog de vraag hoe besmettelijk het virus eigenlijk is, zegt hoofd infectieziektebestrijding Jaap van Dissel van het RIVM. ‘Dit is inmiddels een maand bezig. Als het erg besmettelijk was van mens tot mens, zou je meer ziektegevallen verwachten bij hulpverleners en familieleden.’

VK 22-01
Met de wetenschap van toen (22 januari?) zie ik niets verkeerd staan.

Met de wetenschap van nu weten we wel beter.

Dat madam Blavatsky het al eerder anders zag is toeval. Of geloof je ook in Nostradamus?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:47:30 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192316931
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:56 schreef Newone82 het volgende:
Damiaan Denys over het virus, wat een held!!!

Die discussie over ‘economie versus gezondheid’ lijkt velen wreed.


Wanneer een verpleegkundige uit Italië een tweet stuurt dat het daar de hel is, gaat iedereen meehuilen over onze rampzalige toekomst. We leven in een sentimentele samenleving waar de subjectieve emotie cruciaal is en mensen niet meer in staat zijn om een rationeel, objectief standpunt in te nemen. Maar een globale crisis heeft een perspectief nodig op globaal niveau. Wel, hier is het: dit virus zal 70 tot 80 procent van de bevolking ooit besmetten. Elke maatregel die je neemt om dat op de lange termijn in te dammen, zal falen. Van alle mensen die besmet raken, is bij 80 procent de symptomen mild. Twintig procent wordt echt ziek, 5 procent belandt op intensieve zorg en 1,4 procent zal overlijden. Die kleine kans op overlijden wordt door de media uitvergroot tot een maatschappelijke obsessie, en die voedt onze angst.’
En die angst moeten we omarmen?


We moeten de angst omarmen, omdat voor het grootste deel van de bevolking een besmetting mild zal verlopen. Houd voldoende afstand, was je handen, maar zet vooral je leven voort en probeer productief te blijven, want iedereen die de economie helpt, helpt de samenleving. Alles wat we nu niet doen, moet later fors terugbetaald worden. Ik zou hulpdiensten aanraden om niet te denken in termen van dagen en weken, en infecties en doden in België, maar op globaal niveau. We kunnen niet iedereen redden. Ik heb het gevoel dat we nu de prijs niet willen betalen.’
Echt diep triest als iemand het na zoveel weken nog steeds niet begrepen heeft
Jezus Christus nogantoe :')
pi_192316934
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met de wetenschap van toen (22 januari?) zie ik niets verkeerd staan.

Met de wetenschap van nu weten we wel beter.

Dat madam Blavatsky het al eerder anders zag is toeval. Of geloof je ook in Nostradamus?


hier 24 feb

:')

je wil het gewoon niet zien he :')
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:48:16 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316949
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Hier staat voldoende, en anders zijn er drie topics met screenshots van werkelijk verbijsterende achterlijke berichten van het RIVM

https://www.elsevierweekb(...)-tweets-rivm-743404/
Je bek valt toch gewoon direct open van verbazing wanneer je al die tweets leest?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316952
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:35 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik ben het totaal oneens met jou mening in deze. Het RIVM heeft al het mogelijke gedaan met de wetenschap van wat telkens bekend was.
Goede grap, hardop gelachen.

Althans het was als grap bedoeld toch? 🤔
pi_192316961
Ik zit toevallig een oud topic (deel 10) te lezen en zie dit:

quote:
7s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 11:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Besmettelijker zelfs. Nou dat gaat lachen worden. Ik voorspel alvast een dikke uitbraak in zowel Brabant als ook in Limburg eind februari. Dit ivm carnaval en flinke menigten die in beide provincies overal bij elkaar komen. Dat gaat geheid mis. Als het dan niet al helemaal mis is tegen die tijd.
:D Je zat aardig goed dus.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:49:43 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192316970
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het RIVM heeft openlijk geroepen dat het niet besmettelijk was bij geen symptomen op het moment dat het gewoon al wetenschappelijk aangetoond was dat men wél besmettelijk was zonder symptomen.
Tevens riep het RIVM dat het niet zo heel besmettelijk was, terwijl aangetoond was dat het wél heel besmettelijk was.

Dat zijn maar 2 voorbeelden waarbij het RIVM juist NIETS gedaan heeft met de wetenschap van wat op die momenten bekent was. Sterker nog, men ging er haaks op staan qua mening.

De voorbeelden zijn legio waarbij het RIVM, ook met de kennis van toen, volkomen de plank mis sloeg.

Roepen dat het RIVM er alles aan gedaan heeft met de wetenschap van dat moment is volslagen en aantoonbaar onzin en volstrekt onjuist en simpelweg NIET waar.
Alsof jij bekend was met alle beschikbare wetenschappelijke literatuur op dat moment. Het is zo makkelijk om nu met modder te gooien. Ik geloof ook dat er fouten zijn gemaakt, maar zeggen dat het RIVM steeds haaks stond op de op dat moment bekende wetenschap is natuurlijk kolder, vooral omdat wij geen idee hebben welke informatie zij op dat moment allemaal hadden.
pi_192316977
Over het nieuws van 80% heeft overgewicht:

De draconische maatregelen leiden tot een ongekend diepe recessie, die op zijn beurt ook slachtoffers gaat maken. Werkloosheid, studievertraging, schulden, enz. Het kan een hele generatie blijvend op achterstand zetten.

Terwijl we dus steeds beter weten dat de slachtoffers van corona doorgaans 80-plussers zijn, veelal met overgewicht (diabetes) en andere onderliggende aandoeningen. Ook rokers zijn kwetsbaarder.

Mag je een hele economie op slot gooien om het sterven van deze groep zwaarlijvige personen hooguit uit te stellen? En hoe komen zij uit wekenlange coma en beademing?

Niemand wil natuurlijk een overbelasting van de IC zorg, maar moeten deze mensen daar wel opgenomen worden?

Van mij mag de boel geleidelijk weer open.

Vast geen populair standpunt, maar moet wel besproken worden.
pi_192316979
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Met de wetenschap van toen (22 januari?) zie ik niets verkeerd staan.

Met de wetenschap van nu weten we wel beter.

Dat madam Blavatsky het al eerder anders zag is toeval. Of geloof je ook in Nostradamus?
Ze hebben tot begin deze maand volledig gedownplayed tot iets wat alleen besmettelijk was als je in je gezicht gehoest werd. Op dat moment was er al veel meer bekend.

Hoef je geen helderziende voor te zijn. Als je onbekend bent met een virus kan je ook een gematigde toon aannemen. Of een slag om de arm houden. Niets van dat alles.

En ik heb echt wel oog voor de publieke opinie en rust bewaren. Maar in de enquetes van OP1 bleek eind januari dat 30% van de mensen corona-angst hadden, begin februari 23% en begin maart 58% (afgelopen dinsdag 85%). Ze hebben dus de publieke angst weggewerkt, ipv die aan te pakken en te gebruiken.

Agree to disagree. We gaan het toch niet eens worden.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:50:20 #83
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192316980
sorry als dit bangmakerij is, maar overgewicht is al een zeer gevaarlijk probleem hier

maar ook roken, of als je hebt gerookt vroeger maar nu niet meer, dan nog die longen blijven beschadigd, niet meer perfect zoals bij een gezond persoon die nooit heeft gerookt
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_192316986
Ik post hem nog maar een keertje:
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-rivm~b2c81039/
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192316987
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het RIVM heeft openlijk geroepen dat het niet besmettelijk was bij geen symptomen op het moment dat het gewoon al wetenschappelijk aangetoond was dat men wél besmettelijk was zonder symptomen.
Tevens riep het RIVM dat het niet zo heel besmettelijk was, terwijl aangetoond was dat het wél heel besmettelijk was.

Dat zijn maar 2 voorbeelden waarbij het RIVM juist NIETS gedaan heeft met de wetenschap van wat op die momenten bekent was. Sterker nog, men ging er haaks op staan qua mening.

De voorbeelden zijn legio waarbij het RIVM, ook met de kennis van toen, volkomen de plank mis sloeg.

Roepen dat het RIVM er alles aan gedaan heeft met de wetenschap van dat moment is volslagen en aantoonbaar onzin en volstrekt onjuist en simpelweg NIET waar.
Ook jij gebruikt telkens argumentatie die achteraf bekend was. Bij het RIVM is (bv op 22 januari) niet alle info ter wereld bekend. Ze moeten het doen (op dat moment) met de info die op dat moment bij hen bekend is. Daarbij gaan zij uit van hun wetenschappelijke kennis (die ik vele malen hoger inschat dan de Nostradamussen van Fok!). Die gasten leren nu ook bij.

Achteraf is alles zo makkelijk he.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192316989
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

24 feb he... zoek even terug wat toen de toestand in China, Z-K, Iran en Italië was

Het lijkt op een griepje
Ze zeggen niet "griepje", maar griep. Dat is dus stemmingmakerij van jouw kant. Verder lijken de symptomen inderdaad op een griep, dus wat klopt daar niet aan?
pi_192316993
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:49 schreef Zwansen het volgende:
maar zeggen dat het RIVM steeds haaks stond op de op dat moment bekende wetenschap is natuurlijk kolder, vooral omdat wij geen idee hebben welke informatie zij op dat moment allemaal hadden.
Die hebben toch ook internet? Als wij als leken het al weken compleet mis zien lopen met de info die open en bloot op internet staat, ook wetenschappelijke artikelen, dan kan je toch niet beweren dat het RIVM naar eer en geweten gehandeld heeft? Die hebben gefaald aan alle kanten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:51:40 #88
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192317004
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ze zeggen niet "griepje", maar griep. Dat is dus stemmingmakerij van jouw kant. Verder lijken de symptomen inderdaad op een griep, dus wat klopt daar niet aan?
Wat er niet aan klopt is dat de griep meer levens kost?
pi_192317006
Ik liep net alleen op straat en dacht dus dat ik wel even ongegeneerd mijn keel kon schrapen en leeghoesten. Komt er ineens een oud vrouwtje uit een tuin lopen die ik helemaal onder hoest. ;(

Ze rende meteen terug naar binnen.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192317008
quote:
Het zou iedereen sieren om zich, voordat ze in debat gaan, waarlijk te bekwamen in de materie en niet deze coronacrisis te misbruiken voor het berijden van hun stokpaardjes. Van medisch specialist tot Kamerlid is de aanbevolen literatuur: het Handbook of Infectious Disease Data Analysis (met medewerking van wiskundigen van het RIVM). Of – ken uw klassiekers – het stuk van Kermack en McKendrick uit 1927 waarin de basis wordt gelegd voor de wiskundige theorie van epidemieën. Geen tijd voor dit huiswerk? Heel begrijpelijk, gewoon naar de wiskundigen van het RIVM luisteren. Die hebben uw huiswerk namelijk al lang gedaan, en goed ook.
Welke virologen kan mij vertellen wat er nu in die boeken staat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192317014
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik zit toevallig een oud topic (deel 10) te lezen en zie dit:
[..]

:D Je zat aardig goed dus.
Ja. Omdat elke debiel dit aan zag komen. Ofja, elke zichzelf respecterende debiel (mijzelf incluis) zag dit aankomen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192317016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:51 schreef KennyPowers het volgende:
Ik liep net alleen op straat en dacht dus dat ik wel even ongegeneerd mijn keel kon schrapen en leeghoesten. Komt er ineens een oud vrouwtje uit een tuin lopen die ik helemaal onder hoest. ;(

Ze rende meteen terug naar binnen.
Haha.
pi_192317018
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef kol7680 het volgende:
Over het nieuws van 80% heeft overgewicht:

De draconische maatregelen leiden tot een ongekend diepe recessie, die op zijn beurt ook slachtoffers gaat maken. Werkloosheid, studievertraging, schulden, enz. Het kan een hele generatie blijvend op achterstand zetten.

Terwijl we dus steeds beter weten dat de slachtoffers van corona doorgaans 80-plussers zijn, veelal met overgewicht (diabetes) en andere onderliggende aandoeningen. Ook rokers zijn kwetsbaarder.

Mag je een hele economie op slot gooien om het sterven van deze groep zwaarlijvige personen hooguit uit te stellen? En hoe komen zij uit wekenlange coma en beademing?

Niemand wil natuurlijk een overbelasting van de IC zorg, maar moeten deze mensen daar wel opgenomen worden?

Van mij mag de boel geleidelijk weer open.

Vast geen populair standpunt, maar moet wel besproken worden.
Bereid je voor om afgebrand te worden in dit topic. ;)
pi_192317019
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

hier 24 feb

:')

je wil het gewoon niet zien he :')
Ik zeg nergens dat het RIVM geen 'fouten' gemaakt heeft. Maar om dat instituut met de grond gelijk te maken is vele malen erger.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192317022
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:51 schreef KennyPowers het volgende:
Ik liep net alleen op straat en dacht dus dat ik wel even ongegeneerd mijn keel kon schrapen en leeghoesten. Komt er ineens een oud vrouwtje uit een tuin lopen die ik helemaal onder hoest. ;(

Ze rende meteen terug naar binnen.
Ruimt mooi op
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192317027
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja. Omdat elke debiel dit aan zag komen. Ofja, elke zichzelf respecterende debiel (mijzelf incluis) zag dit aankomen.
Yep.

Wel een aanrader als je je verveelt, die oude topics beetje door te scrollen.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 10:52:44 #97
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192317028
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja. Omdat elke debiel dit aan zag komen. Ofja, elke zichzelf respecterende debiel (mijzelf incluis) zag dit aankomen.
Maar carnaval wordt toch juist in beperkte kring in kleine groepjes gevierd?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:53:06 #98
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192317033
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:34 schreef vosss het volgende:

[..]

OMFG IK GA NU NAAR DE WINKEL!!!!! :o
Vergeet de nootjes niet!!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192317035
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
Heel begrijpelijk, gewoon naar de wiskundigen van het RIVM luisteren. Die hebben uw huiswerk namelijk al lang gedaan, en goed ook.
Ik weet niet wie dit geschreven heeft, maar die mag dus niet meer mee doen. Jij bent af.

Hoe krijg je het je strot uit. :{
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:53:22 #100
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192317036
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef TheVoice4ever het volgende:
sorry als dit bangmakerij is, maar overgewicht is al een zeer gevaarlijk probleem hier

maar ook roken, of als je hebt gerookt vroeger maar nu niet meer, dan nog die longen blijven beschadigd, niet meer perfect zoals bij een gezond persoon die nooit heeft gerookt
Raar dat het percentage rokers in het ziekenhuis dan overal verbazingwekkend laag is, zoals ook door een user hier werkend in het ziekenhuis geconstateerd is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 10:53:29 #101
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192317037
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef kol7680 het volgende:
Over het nieuws van 80% heeft overgewicht:

De draconische maatregelen leiden tot een ongekend diepe recessie, die op zijn beurt ook slachtoffers gaat maken. Werkloosheid, studievertraging, schulden, enz. Het kan een hele generatie blijvend op achterstand zetten.

Terwijl we dus steeds beter weten dat de slachtoffers van corona doorgaans 80-plussers zijn, veelal met overgewicht (diabetes) en andere onderliggende aandoeningen. Ook rokers zijn kwetsbaarder.

Mag je een hele economie op slot gooien om het sterven van deze groep zwaarlijvige personen hooguit uit te stellen? En hoe komen zij uit wekenlange coma en beademing?

Niemand wil natuurlijk een overbelasting van de IC zorg, maar moeten deze mensen daar wel opgenomen worden?

Van mij mag de boel geleidelijk weer open.

Vast geen populair standpunt, maar moet wel besproken worden.
Voor de meeste mensen zijn mensenlevens gelukkig wel belangrijker dan euro's :).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:54:06 #102
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192317043
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welke virologen kan mij vertellen wat er nu in die boeken staat?
Zou het eens bij de WHO vragen. :O

Die geven verrassend vaak andere adviezen dan het RIVM.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:54:12 #103
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192317046
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Alsof jij bekend was met alle beschikbare wetenschappelijke literatuur op dat moment. Het is zo makkelijk om nu met modder te gooien. Ik geloof ook dat er fouten zijn gemaakt, maar zeggen dat het RIVM steeds haaks stond op de op dat moment bekende wetenschap is natuurlijk kolder, vooral omdat wij geen idee hebben welke informatie zij op dat moment allemaal hadden.
Sommige users willen gewoon kunnen roepen dat ze gelijk hadden. Tegelijkertijd zijn er ook enorm veel voorspellingen gedaan die verre van uitgekomen zijn. We moeten vooral onthouden dat we geen idee hebben welke informatie het RIVM had. Ja, sommige informatie was zelfs voor ons te vinden, maar ze hebben daar veel meer dingen om rekening mee te houden. Krijgen waarschijnlijk veel meer info te zien dan wij. Bepaalde info kan elkaar tegenspreken. Etc. RIVM heeft echt fouten gemaakt, maar al dat ‘wij wisten het hier beter, zie ons eens awesome zijn’ is ook wel wat vermoeiend. Zo zwart/wit is het niet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192317047
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:52 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar carnaval wordt toch juist in beperkte kring in kleine groepjes gevierd?
Hoe verzin je het he. 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192317048
Het RIVM handelt reactief, om een voorbeeld te noemen (in begin) In januari zei het RIVM dat de kans bijna 0 was dat het virus in Nederland zou komen omdat er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan waren.' Om in deze globaliserende wereld aan te nemen dat een virus op één plek blijft,is behoorlijk naïef.
pi_192317052
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Alsof jij bekend was met alle beschikbare wetenschappelijke literatuur op dat moment. Het is zo makkelijk om nu met modder te gooien. Ik geloof ook dat er fouten zijn gemaakt, maar zeggen dat het RIVM steeds haaks stond op de op dat moment bekende wetenschap is natuurlijk kolder, vooral omdat wij geen idee hebben welke informatie zij op dat moment allemaal hadden.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:54:34 #107
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192317055
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:51 schreef KennyPowers het volgende:
Ik liep net alleen op straat en dacht dus dat ik wel even ongegeneerd mijn keel kon schrapen en leeghoesten. Komt er ineens een oud vrouwtje uit een tuin lopen die ik helemaal onder hoest. ;(

Ze rende meteen terug naar binnen.
Wat doe je dan ook buiten. Als je verschijnselen vertoont moet je binnenblijven
pi_192317056
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:54 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zou het eens bij de WHO vragen. :O

Die geven verrassend vaak andere adviezen dan het RIVM.
maar hier zijn toch ook virologen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192317058
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen zijn mensenlevens gelukkig wel belangrijker dan euro's :).
Jammer dat we niet de Amerika manier op gaan en snel weer alles open gooien. Hulde voor Trump.
pi_192317063
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:51 schreef KennyPowers het volgende:
Ik liep net alleen op straat en dacht dus dat ik wel even ongegeneerd mijn keel kon schrapen en leeghoesten. Komt er ineens een oud vrouwtje uit een tuin lopen die ik helemaal onder hoest. ;(

Ze rende meteen terug naar binnen.
Niet handig om dit te posten, succes volgend jaar in de rechtbank met een dood op je geweten
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192317064
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef Montagui het volgende:


Achteraf is alles zo makkelijk he.
Rot op met je getroll. Heeft niets met achteraf te maken. Er werd informatie gedeeld die al lang bewezen achterhaald was. Zelfs eind februari nog.
Dit is voor iedereen inzichtelijk, dus dat weet óók jij best.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:55:08 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192317065
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef kol7680 het volgende:
Over het nieuws van 80% heeft overgewicht:

De draconische maatregelen leiden tot een ongekend diepe recessie, die op zijn beurt ook slachtoffers gaat maken. Werkloosheid, studievertraging, schulden, enz. Het kan een hele generatie blijvend op achterstand zetten.

Terwijl we dus steeds beter weten dat de slachtoffers van corona doorgaans 80-plussers zijn, veelal met overgewicht (diabetes) en andere onderliggende aandoeningen. Ook rokers zijn kwetsbaarder.

Mag je een hele economie op slot gooien om het sterven van deze groep zwaarlijvige personen hooguit uit te stellen? En hoe komen zij uit wekenlange coma en beademing?

Niemand wil natuurlijk een overbelasting van de IC zorg, maar moeten deze mensen daar wel opgenomen worden?

Van mij mag de boel geleidelijk weer open.

Vast geen populair standpunt, maar moet wel besproken worden.
mensen laten stikken, dik of dun is toch wel een dingetje
pi_192317069
wel jammer dat nu al de 2de keer nadit dat stuk van de volkskrant hier wordt gepost de gehele discussie over het rivm stilvalt....
ik vermaakte me wel....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192317071
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het RIVM geen 'fouten' gemaakt heeft. Maar om dat instituut met de grond gelijk te maken is vele malen erger.
Lees je eens in over de Q-koorts

ze hadden al direct daarna opgeheven moeten zijn
pi_192317073
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

mensen laten stikken, dik of dun is toch wel een dingetje
Tsja. Keuzes moeten nu gemaakt worden met een overvolle IC bedden straks.
pi_192317074
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat doe je dan ook buiten. Als je verschijnselen vertoont moet je binnenblijven
Ik moet helemaal niks.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 10:56:04 #117
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192317076
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoe verzin je het he. 8)7
Hier in de regio overigens wel geloof ik, de minste besmettingen van heel Brabant :7 (Gemeente Moerdijk).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192317079
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:55 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Tsja. Keuzes moeten nu gemaakt worden met een overvolle IC bedden straks.
"Tsja".

8)7 :|W
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:56:21 #119
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192317083
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet wie dit geschreven heeft, maar die is dus mag dus niet meer mee doen. Jij bent af.

Hoe krijg je het je strot uit. :{
Oh, nu hebben de wiskundigen het ook al compleet fout gedaan. _O-
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:56:38 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192317088
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef TheVoice4ever het volgende:
sorry als dit bangmakerij is, maar overgewicht is al een zeer gevaarlijk probleem hier

maar ook roken, of als je hebt gerookt vroeger maar nu niet meer, dan nog die longen blijven beschadigd, niet meer perfect zoals bij een gezond persoon die nooit heeft gerookt
Raar dat het percentage rokers in het ziekenhuis dan overal verbazingwekkend laag is, zoals ook door een user hier werkend in het ziekenhuis geconstateerd is.
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet niet wie dit geschreven heeft, maar die is dus mag dus niet meer mee doen. Jij bent af.

Hoe krijg je het je strot uit. :{
RIVM-goden _O_

Iedereen is gek, behalve zij _O_

:|W
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192317089
Toedels mensen.

Heb weer even een ander geluid laten horen dan de algemene mening hiero.

Verfrissend. Knapt de reeks van op. :* (vind ik, maar weinigen zullen die menig delen vermoed ik)

Carry on. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192317090
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:01 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik (wonend in de brandhaard, met het beruchte Bernhoven als dichtstbijzijnde ziekenhuis) durf al niet meer naar de prikpost. Dat zijn er gewoonlijk best veel, maar nu nog maar heel weinig, waardoor zowat iedereen die moet prikken daar in dat hok in Bernhoven samen gaat klitten.

Gelukkig ging de internist akkoord met uitstel voor de eerstvolgende keer bloed prikken.
Is hier al een oplossing voor gevonden , dat je weet?

Anders zou je een mobiele unit kunnen nemen, om niet het ziekenhuis in te hoeven.

Vervolgens een plastic wand maken met een rond gat erin en dan kan de Sanquin toch bloedprikken? Zo voorkom je dat je in elkaars ademweg zit.
pi_192317091
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat er niet aan klopt is dat de griep meer levens kost?
Heh, naja, dat gaat vrees ik wel veranderen. Zeker als je het globaal bekijkt waar het zorgsysteem in een aantal landen zal instorten voor een periode, waar zelfs wijzelf nota bene dat risico ook al lopen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:56:52 #124
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192317092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Voor de meeste mensen zijn mensenlevens gelukkig wel belangrijker dan euro's :).
mee eens, ik rook zelf niet, ik drink nooit alcohol, ik beweeg regelmatig heb gezond gewicht, goede hygiëne

maar meer een reden waarom ik hier nu post is omdat ik meeleef met de meer kwetsbare mensen bij deze uitbraak
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_192317093
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ook jij gebruikt telkens argumentatie die achteraf bekend was. Bij het RIVM is (bv op 22 januari) niet alle info ter wereld bekend. Ze moeten het doen (op dat moment) met de info die op dat moment bij hen bekend is. Daarbij gaan zij uit van hun wetenschappelijke kennis (die ik vele malen hoger inschat dan de Nostradamussen van Fok!). Die gasten leren nu ook bij.

Achteraf is alles zo makkelijk he.


Op vragen over de onderzoeken, gaven ze aan met meer rekening te houden. "Herd immunity"?
pi_192317095
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

hier 24 feb

:')

je wil het gewoon niet zien he :')
Ach, die user komt nu pas in het topic en heeft de vorige 300 delen gemist waarin het aangetoond werd.

Toch gaat iedereen er weer op in. :')
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:57:48 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192317107
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sommige users willen gewoon kunnen roepen dat ze gelijk hadden. Tegelijkertijd zijn er ook enorm veel voorspellingen gedaan die verre van uitgekomen zijn. We moeten vooral onthouden dat we geen idee hebben welke informatie het RIVM had. Ja, sommige informatie was zelfs voor ons te vinden, maar ze hebben daar veel meer dingen om rekening mee te houden. Krijgen waarschijnlijk veel meer info te zien dan wij. Bepaalde info kan elkaar tegenspreken. Etc. RIVM heeft echt fouten gemaakt, maar al dat ‘wij wisten het hier beter, zie ons eens awesome zijn’ is ook wel wat vermoeiend. Zo zwart/wit is het niet.
Zoals er voor zorgen dat er toch alstjeblieft niet gedaan wordt waar Wilders en Baudet op aansturen? :')
pi_192317114
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:54 schreef michiel_merk het volgende:
Het RIVM handelt reactief, om een voorbeeld te noemen (in begin) In januari zei het RIVM dat de kans bijna 0 was dat het virus in Nederland zou komen omdat er geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan waren.' Om in deze globaliserende wereld aan te nemen dat een virus op één plek blijft,is behoorlijk naïef.
Dat klinkt vrij achterlijk ja.
pi_192317131
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sommige users willen gewoon kunnen roepen dat ze gelijk hadden. Tegelijkertijd zijn er ook enorm veel voorspellingen gedaan die verre van uitgekomen zijn. We moeten vooral onthouden dat we geen idee hebben welke informatie het RIVM had. Ja, sommige informatie was zelfs voor ons te vinden, maar ze hebben daar veel meer dingen om rekening mee te houden. Krijgen waarschijnlijk veel meer info te zien dan wij. Bepaalde info kan elkaar tegenspreken. Etc. RIVM heeft echt fouten gemaakt, maar al dat ‘wij wisten het hier beter, zie ons eens awesome zijn’ is ook wel wat vermoeiend. Zo zwart/wit is het niet.
Het is denk ik ook goed te realiseren dat in de wetenschap 1 onderzoek bijna evengoed is als geen onderzoek. Als een onbekende Chinees in een habby shabby journal een paper gepubliceerd heeft is dat niet meteen De Waarheid™
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 11:00:00 #130
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192317137
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sommige users willen gewoon kunnen roepen dat ze gelijk hadden. Tegelijkertijd zijn er ook enorm veel voorspellingen gedaan die verre van uitgekomen zijn. We moeten vooral onthouden dat we geen idee hebben welke informatie het RIVM had. Ja, sommige informatie was zelfs voor ons te vinden, maar ze hebben daar veel meer dingen om rekening mee te houden. Krijgen waarschijnlijk veel meer info te zien dan wij. Bepaalde info kan elkaar tegenspreken. Etc. RIVM heeft echt fouten gemaakt, maar al dat ‘wij wisten het hier beter, zie ons eens awesome zijn’ is ook wel wat vermoeiend. Zo zwart/wit is het niet.
Het is geen kwestie van "kijk mij awesome zijn", maar een kwestie van "als ik als leek de juiste conclusies kan trekken zouden ze het bij het RIVM ook moeten kunnen".
pi_192317143
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:58 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Dat klinkt vrij achterlijk ja.
Dat was de informatie waar het RIVM het mee moest doen dus, kan je natuurlijk stellen dat wij dachten dat dat niet zoveel uitmaakt in een maatschappij als deze, maar ja dat is achteraf, je kan wel van alles roepen, maar dit wist geen expert...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 11:01:56 #132
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192317153
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is denk ik ook goed te realiseren dat in de wetenschap 1 onderzoek bijna evengoed is als geen onderzoek. Als een onbekende Chinees in een habby shabby journal een paper gepubliceerd heeft is dat niet meteen De Waarheid™
WHO en New England Journal of Medicine zijn inderdaad habby shabby bronnen.

Mensenlevens en de economie op het spel zetten omdat je zelf het wiel wil uitvinden....
pi_192317154
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van "kijk mij awesome zijn", maar een kwestie van "als ik als leek de juiste conclusies kan trekken zouden ze het bij het RIVM ook moeten kunnen".
Ja het omkeren is te pijnlijk, dat wij het wel zagen aankomen zegt niet zo heel veel over ons, maar wel over die zogenaamde experts....

Maar goed, dat is logica die pijn doet...
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:02:05 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192317155
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ook jij gebruikt telkens argumentatie die achteraf bekend was. Bij het RIVM is (bv op 22 januari) niet alle info ter wereld bekend. Ze moeten het doen (op dat moment) met de info die op dat moment bij hen bekend is. Daarbij gaan zij uit van hun wetenschappelijke kennis (die ik vele malen hoger inschat dan de Nostradamussen van Fok!). Die gasten leren nu ook bij.

Achteraf is alles zo makkelijk he.
After the battle, everybody is a great general.
pi_192317156
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Yep.

Wel een aanrader als je je verveelt, die oude topics beetje door te scrollen.
Zijn er ook oude sars, qkoorts, vogelgriep, hypochonder topics waar waarbij we kunnen doorscrollen en alle captains hindsight daar kunnen afzeiken zoals ze hier het RIVM menen te moeten betitelen als een totaal incompetente organisatie. _O-
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:02:09 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192317158
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dat was de informatie waar het RIVM het mee moest doen dus, kan je natuurlijk stellen dat wij dachten dat dat niet zoveel uitmaakt in een maatschappij als deze, maar ja dat is achteraf, je kan wel van alles roepen, maar dit wist geen expert...
nee maar ze wisten het natuurlijk wel snel en zijn ondanks dat laks geweest in hun aanpak
pi_192317169
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

WHO en New England Journal of Medicine zijn inderdaad habby shabby bronnen.
:?

Waar zeg ik dat die dat zijn dan?
pi_192317171
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar ze wisten het natuurlijk wel snel en zijn ondanks dat laks geweest in hun aanpak
oh
pi_192317179
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

After the battle, everybody is a great general.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 11:04:30 #140
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192317182
quote:
De politie heeft gisteravond in het Urkerbos bij Urk enkele jongeren aangehouden die waren samengekomen voor een anti-coronafeestje. De politie werd gealarmeerd door berichten op Facebook.

Er waren tussen tien en vijftien jongeren aanwezig bij een kampvuur in het Urkerbos, toen de agenten daar arriveerden. Volgens de wijkagent vluchtten de jongeren uiteen en gingen ze er te voet en met de auto vandoor. De politie kon enkele van hen aanhouden.

Een toevallig in de buurt aanwezige politiehelikopter bood assistentie aan. De jongeren wacht een boete. Nadere gesprekken zullen volgen. ,,Wat we vooral willen duidelijk maken is dat ze in deze tijden niet met z'n allen moeten samen komen. Snap dat nou!’’, zegt politiewoordvoerder Remy van Berkensteijn.

https://www.bndestem.nl/d(...)stilgelegd~a3523299/
Inteelttokkies weer daar hoor |:(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192317200
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van "kijk mij awesome zijn", maar een kwestie van "als ik als leek de juiste conclusies kan trekken zouden ze het bij het RIVM ook moeten kunnen".
Oftewel 'kijk mij awesome zijn'. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192317205
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Dat was de informatie waar het RIVM het mee moest doen dus, kan je natuurlijk stellen dat wij dachten dat dat niet zoveel uitmaakt in een maatschappij als deze, maar ja dat is achteraf, je kan wel van alles roepen, maar dit wist geen expert...
Mwa iets recenter nog toen eind februari de geest uit de fles was in Italië, reageerden RIVM en het kabinet nog steeds laconiek. Bezorgde reizigers uit dat gebied kregen te horen:De kans is heel klein dat je contact hebt gehad met één van deze patiënten". Tja
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 11:06:47 #143
74056 crew  ToT
pi_192317212
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:04 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Inteelttokkies weer daar hoor |:(


:T
pi_192317214
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

After the battle, everybody is a great general.
dooddoener... maar KLB / Ok... het gaat helemaal mis kun je niet achteraf noemen
pi_192317217
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oftewel 'kijk mij awesome zijn'. :')
niet awesome maar wel veel meer inzicht en kennis dan het RIVM.....
maar het is niet voor niets een overheidsinstelling natuurlijk en niet de eerste keer dat ze zo aan prutsen zijn.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 11:08:36 #146
74056 crew  ToT
pi_192317223
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

dooddoener... maar KLB / Ok... het gaat helemaal mis kun je niet achteraf noemen
Rond die tijd ben ik ook begonnen met extra voer in te slaan.

Maar nee; allemaal hindsight natuurlijk he, achteraf weten we het allemaal beter idd! :')
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:09:22 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192317230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn er ook oude sars, qkoorts, vogelgriep, hypochonder topics waar waarbij we kunnen doorscrollen en alle captains hindsight daar kunnen afzeiken zoals ze hier het RIVM menen te moeten betitelen als een totaal incompetente organisatie. _O-
Vast wel een topic over de Mexicaanse Griep waar iedereen zei dat het niks voorstelde en dat Nederland onterecht miljoenen heeft uitgegeven aan vaccins...
pi_192317232
Erasmus MC op zoek naar plasmadonoren die al corona hebben gehad

Het Erasmus MC in Rotterdam doet een oproep aan mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus om zich te melden. Er wordt onderzoek gedaan naar een mogelijk medicijn tegen de infectie die door het virus wordt veroorzaakt. Wie is genezen zou daarbij kunnen helpen.

"De onderzoekers willen kijken of er met plasma uit het bloed van die personen een medicijn te ontwikkelen is", zei gezondheidsredacteur Rinke van den Brink in het NOS Radio 1 Journaal. "Plasma is een gelig vocht dat veel eiwitten bevat. Als je een infectie hebt gehad, zitten er antistoffen in je bloed, in dat plasma."

Naar die antistoffen is het Erasmus MC op zoek, want die kunnen mogelijk dienen als medicijn. Recent onderzoek van het Erasmus MC toont aan dat apen met antistoffen het virus uitschakelen. Het Rotterdamse medisch centrum meldt ook dat ander Chinees onderzoek liet zien dat apen daardoor niet worden besmet als ze het virus al een keer hebben gehad. "Het zou ook bij mensen kunnen werken en dat willen ze nu gaan bekijken", zegt Van den Brink.

Voorwaarden
Niet iedereen kan deelnemen aan het onderzoek: je moet aan verschillende voorwaarden voldoen. Zo moet je een man zijn van ouder dan achttien jaar en moet er door een laboratoriumtest zijn vastgesteld dat je corona hebt gehad. Verder mag je nooit bloed- of plasmatransfusies hebben ontvangen en moet je tijdens de infectie minimaal twee dagen ten minste 38 graden koorts hebben gehad.

Je kunt je aanmelden door een mail te sturen naar concovid.study@erasmusmc.nl. Als je aan alle voorwaarden voldoet, wordt er een afspraak gemaakt voor de afname van plasma. De afspraak is in het Erasmus MC en duurt in totaal ongeveer twee uur.


https://nos.nl/artikel/23(...)na-hebben-gehad.html
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192317240
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Rond die tijd ben ik ook begonnen met extra voer in te slaan.

Maar nee; allemaal hindsight natuurlijk he, achteraf weten we het allemaal beter idd! :')
Ja, waarom ga ik ook in op die troll :')
pi_192317245
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Typische kortzichtige reactie op een 'best wel' realistische mening.

Moeten we alles kapot laten gaan omdat dit virus agressiever is als de 'gewone griep' en met name toch al ongezonde mensen treft? (wat dat betreft zou D'66 dit virus moeten omarmen)

Of moeten we zo goed als mogelijk gewoon doorgaan, met inachtneming van zoveel mogelijk voorbehoud en zorgvuldigheid? En ons uiteindelijke 'verlies' nemen?
Alles kapot laten gaan? Als een bedrijf ten onder gaat van enkele maanden stilliggen, dan was het te zwak; gezonde bedrijven zullen overleven. Van mij mag het nog een jaar duren, om het kaf van het koren te scheiden. :6
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:11:07 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192317274
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oftewel 'kijk mij awesome zijn'. :')
Je snapt het niet helemaal. Het gaat niet om het borstkloppen.

Het gaat om de rest die erachteraan komt, vanuit logische beredenering en nu beetje bij beetje ook naar voren komt in de media. De tijdsduur, de impact op korte termijn en op lange termijn. Zaken waar nog niet over gesproken wordt, maar die wel al lang te duiden zijn.

Het is angst en gebrek aan controle voor de situatie die gaat ontstaan. Als je 2 maanden lang naar een aanrollende tsunami in slowmotion hebt staan kijken, dan heb je alle scenario's al zo'n beetje door je hoofd laten gaan. Als je nu pas inschakelt, dan zit je nog een beetje vast in de eerste golf van informatie.

Er zijn al 5 weken kamerdebatten en technische briefings die wij hier actief volgen. Er zijn mensen hun banen kwijt, hun bedrijf of gezinsleden, terwijl we het hier collectief al sinds 16 januari aan het bespreken zijn. Weggezet werden als BNW'rs, panieknichten en doemsprekers, maar wel compleet voorbereid, geïsoleerd en volledig bewust van de situatie in de meeste landen.

Het is gewoon groot, emotioneel en zeer heftig. En ja, als je er van een afstand naar kijkt, wilde het RIVM niet acteren en geen antwoord geven op vragen, want ze waren "volledig in controle". Dat duurde exact drie dagen.

Einde rant.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:12:12 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192317278
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn er ook oude sars, qkoorts, vogelgriep, hypochonder topics waar waarbij we kunnen doorscrollen en alle captains hindsight daar kunnen afzeiken zoals ze hier het RIVM menen te moeten betitelen als een totaal incompetente organisatie. _O-
totaal incompetent is ook overdreven maar vlekkeloos verloopt het toch zeker niet en daar mag je best kritisch op zijn
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:12:31 #154
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192317282
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van "kijk mij awesome zijn", maar een kwestie van "als ik als leek de juiste conclusies kan trekken zouden ze het bij het RIVM ook moeten kunnen".
Haalt niet weg dat ze daar met veel meer rekening moeten houden dan wij hier op FOK! Waar we alles kunnen roepen en er vanzelf wel wat uitkomt als je genoeg dingen rond roept. Kijk, zat users die het aardig aan zagen komen hoor (en ook zat dingen niet..). Maar het kan helpen om te realiseren dat ze ook gewoon het ''beste'' proberen te doen met de hoeveelheid info die ze daar hebben. Veel tegenstrijdige onderzoeken. Het is niet alsof ze daar willen dat er zoveel mogelijk mensen aan overlijden. Ze zullen bepaalde uitspraken echt niet gedaan hebben omdat ze geen kennis hebben; ze moeten gewoon met veel meer rekening houden. Maar hey, ieder zo z'n kijk :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192317285
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik heb een behoorlijk grote station, 1751 liter bagageruimte. Ik overweeg om de kroonkurken eraf te halen en gewoon de flesjes leeg te schudden door het open dak; dan past er het meeste in.
Kroonkurken wel bewaren, grote kans dat het een betaalmiddel gaat worden in de nabije toekomst.

En ontopic: goed te lezen dat de politie begint op te treden. Ik hoor net ook dat ze een huisfeestje met 15 man hebben ontruimd
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192317288
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vast wel een topic over de Mexicaanse Griep waar iedereen zei dat het niks voorstelde en dat Nederland onterecht miljoenen heeft uitgegeven aan vaccins...
dat is toen ook lekker gegaan ja....en die Jaapio heeft daar flink aan verdiend ook !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317289
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Urk, morgen weer met zijn allen in de kerk.
Mag niet. Max 30 mensen.
pi_192317291
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

niet awesome maar wel veel meer inzicht en kennis dan het RIVM.....
maar het is niet voor niets een overheidsinstelling natuurlijk en niet de eerste keer dat ze zo aan prutsen zijn.
Wauw!

Blijkbaar kan de trap nog overtreffender zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:13:45 #159
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192317293
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:56 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Oh, nu hebben de wiskundigen het ook al compleet fout gedaan. _O-
Nee, vos is geniaal en hij zou een overkoepelend overheidsorgaan moeten leiden, omdat hij o zo intelligent en bedreven is in de virologie. Het verbaast me zelfs dat hij niet gewoon tot minister-president is verkozen. Stemmen tellen hoeft voor mij ook al niet meer, omdat vos al lang en breed bewezen heeft dat hij verheven staat boven de rest.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192317297
@Kyran goedemorgen. Heb je een dm gestuurd
pi_192317298
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Haalt niet weg dat ze daar met veel meer rekening moeten houden dan wij hier op FOK! Waar we alles kunnen roepen en er vanzelf wel wat uitkomt als je genoeg dingen rond roept. Kijk, zat users die het aardig aan zagen komen hoor. Maar het kan helpen om te realiseren dat ze ook gewoon het ''beste'' proberen te doen met de hoeveelheid info die ze daar hebben. Veel tegenstrijdige onderzoeken. Het is niet alsof ze daar willen dat er zoveel mogelijk mensen aan overlijden. Ze zullen bepaalde uitspraken echt niet gedaan hebben omdat ze geen kennis hebben; ze moeten gewoon met veel meer rekening houden. Maar hey, ieder zo z'n kijk :)
Ze werden nota bene door WHO op de vingers getikt...
pi_192317303
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kwam dat niet omdat Rutte het gewoon niet goed begrepen had met zijn toespraak en de prioriteit op kudde immuniteit had gelegd.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192317306
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Alles kapot laten gaan? Als een bedrijf ten onder gaat van enkele maanden stilliggen, dan was het te zwak; gezonde bedrijven zullen overleven. Van mij mag het nog een jaar duren, om het kaf van het koren te scheiden. :6
Je mag groepen niet over 1 kam scheren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192317309
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wauw!

Blijkbaar kan de trap nog overtreffender zijn.
gewoon feiten, werk jij bij het RIVM ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317315
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:14 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Kwam dat niet omdat Rutte het gewoon niet goed begrepen had met zijn toespraak en de prioriteit op kudde immuniteit had gelegd.
Wil wel verder zoeken op kritiek who RIVM en allemaal linken, maar ach
pi_192317320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Alles kapot laten gaan? Als een bedrijf ten onder gaat van enkele maanden stilliggen, dan was het te zwak; gezonde bedrijven zullen overleven. Van mij mag het nog een jaar duren, om het kaf van het koren te scheiden. :6
Kijken of je over een jaar nog zo stoer bent als er een grote depressie aan de gang is wij hier met 30% werkelozen zitten, globale logistieke stromen gaan stilvallen, voorzieningen haperen, uitkeringen gekort moeten worden. Ik hoop voor je dat je dan niet bij de 30% werkelozen hoort.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 11:16:37 #167
74056 crew  ToT
pi_192317324
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:14 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ze werden nota bene door WHO op de vingers getikt...
Ja maar ze zijn een beetje stout he, dan mag je kennis en ervaring afwuiven en zeggen dat ze geen fuck snappen van hoe Nederland in elkaar zit; wij pakken het virus op een manier aan die bij NEDERLAND hoort, en niet die bij het virus hoort! ^O^
pi_192317326
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Wil wel verder zoeken op kritiek who RIVM en allemaal linken, maar ach
het is al zovaak bewezen dat het RIVM en GGD gewoon al vanaf het begin aan het prutsen zijn.
iedere normale werknemer zou op staande voet ontslagen zijn bij zulke grove fouten en het ergste nog is dat ze ales nu willen afschuiven op anderen
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 11:17:39 #169
74056 crew  ToT
pi_192317341
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:16 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is al zovaak bewezen dat het RIVM en GGD gewoon al vanaf het begin aan het prutsen zijn.
iedere normale werknemer zou op staande voet ontslagen zijn bij zulke grove fouten
To be fair; de GGD was wel minder prutserig bezig als het RIVM.
pi_192317350
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

totaal incompetent is ook overdreven maar vlekkeloos verloopt het toch zeker niet en daar mag je best kritisch op zijn
Nou hoe fel ik hier een subgroep mensen zie afgeven over het rivm komt mij dat toch niet als opbouwende kritiek over. :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 11:18:37 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192317359
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Oftewel 'kijk mij awesome zijn'. :')
Het lukt maar niet om het te begrijpen volgens mij.

Ik zeg nergens dat ik awesome ben. Ik verwacht wel dat het RIVM toch minstens een soortgelijke niveau heeft als de leken hier op FOK!. Dat is toch geen hele gekke verwachting?
pi_192317360
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou hoe fel ik hier een subgroep mensen zie afgeven over het rivm komt mij dat toch niet als opbouwende kritiek over. :D
vind je het logisch.......het gaat hier om mensenlevens he
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317362
Rivm heeft iig elke keer bij twijfel de meest naïeve keus gemaakt:

Onduidelijk of virus hier kan komen: RIVM: nah geen directe vluchten Wuhan. (achteraf: verspreid snel hele wereld over)

Onduidelijk of je alleen besmettelijk bent bij klachten of ook als je geen klachten hebt: RIVM : je bent alleen besmettelijk bij klachten. (achteraf: ook zonder klachten besmettelijk)

Onduidelijk of kinderen het virus doorgeven: RIVM en Rutte: kinderen niet vatbaar dus speel lekker buiten (achteraf: kinderen wel besmettelijk (hoewel rivm dat nog steeds niet duidelijk concludeerd))

Onduidelijk of je corona kan hebben als je niet in Italië, Wuhan of Iran bent geweest: RIVM: alleen thuisblijven als je in risicogebied bent geweest. (achteraf: Nederland was al zelf een brandhaard).


Meeste dingen is vrij common sense op het moment zelf al dat wat achteraf bevestigd werd wss aan de orde was. Dat werd overal toen al geroepen dus is geen captain hindsight gedrag hier vind ik.

Punt is dus ook dat ookal kan je argumenteren dat ze het toen niet wisten, dat rivm en overheid dan hadden moeten handelen naar worst case scenario.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:18:48 #174
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192317364
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is geen kwestie van "kijk mij awesome zijn", maar een kwestie van "als ik als leek de juiste conclusies kan trekken zouden ze het bij het RIVM ook moeten kunnen".
Kijk, jij onderbouwt nog je standpunten. Daarom is het meer behapbaar voor mij om jouw reacties te lezen. Het komt niet betweterig over. Het komt soms wel over dat jij argumenten zoekt naar jouw stelling. Maar goed, daar maakt iedereen zich wel eens schuldig aan.

Users als vos en nog meer die in dit topic actief zijn, roepen maar wat, zolang het maar anti-RIVM is. En daarna durven ze te stellen: "Ik zei het nog!!11! Kut rivm!1"

Ik word stront ziek van de users hier die zonder enige kennis van zaken, enkel paniek zaaien om reacties uit te lokken. RIVM hebben nogmaals minimaal 12 jaar gestudeerd in virologie, microbiologie en statistiek.

Vooruit, ik geef toe dat ze fouten hebben gemaakt en dat ze deze situatie hadden kunnen voorkomen. Maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar iets doen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192317372
ik vind het logisch dat de overheid roept dat we binnen moet blijven om de kwetsbaren in onze samenleving te redden. Maar ze gaan daarin steeds een stapje verder, en dat moet niet.

Zo staat alles stil en ook de overige zorg. Volgens artsen komt het aantal dodelijke slachtoffers die zorg nodig hadden maar geen coronapatient zijn, boven het aantal werkelijke corona-doden uit, als dit zo doorgaat. Behandelingen (ook noodzakelijke) worden uitgesteld. En ook durven mensen niet meer naar de spoedeisende hulp omdat ze bang zijn voor besmettingen.

https://www.volkskrant.nl(...)dan-corona~b64d16ef/

En waarom drones? Ja om te waarschuwen dat je 1,5m afstand moet nemen. 8)7
https://www.nhnieuws.nl/n(...)oende-afstand-houden

En waarom mijn telefoongegevens? Is bloed afnemen om op antistoffen te testen of MEER testen te ontwikkelen niet een betere strategie? Gelukkig is Tweede Kamer er nu op tegen. Hopelijk blijft dat zo.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-strijd-coronavirus

Ik vind dit best ver gaan. :{w :R
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192317377
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:11 schreef _I het volgende:

[..]

Je snapt het niet helemaal. Het gaat niet om het borstkloppen.

Het gaat om de rest die erachteraan komt, vanuit logische beredenering en nu beetje bij beetje ook naar voren komt in de media. De tijdsduur, de impact op korte termijn en op lange termijn. Zaken waar nog niet over gesproken wordt, maar die wel al lang te duiden zijn.

Het is angst en gebrek aan controle voor de situatie die gaat ontstaan. Als je 2 maanden lang naar een aanrollende tsunami in slowmotion hebt staan kijken, dan heb je alle scenario's al zo'n beetje door je hoofd laten gaan. Als je nu pas inschakelt, dan zit je nog een beetje vast in de eerste golf van informatie.

Er zijn al 5 weken kamerdebatten en technische briefings die wij hier actief volgen. Er zijn mensen hun banen kwijt, hun bedrijf of gezinsleden, terwijl we het hier collectief al sinds 16 januari aan het bespreken zijn. Weggezet werden als BNW'rs, panieknichten en doemsprekers, maar wel compleet voorbereid, geïsoleerd en volledig bewust van de situatie in de meeste landen.

Het is gewoon groot, emotioneel en zeer heftig. En ja, als je er van een afstand naar kijkt, wilde het RIVM niet acteren en geen antwoord geven op vragen, want ze waren "volledig in controle". Dat duurde exact drie dagen.

Einde rant.
Mooi. Conclusie. Denk zelf na.

En wacht niet tot degene die het voor het zeggen heeft je verteld wat je moet doen.

Vermijd contacten en hou afstand. Ga niet met z'n allen het strand op, de natuur in, de markt op etc etc. Echt, wat voor gemuteerd verstand heb je dan.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:19:50 #177
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192317380
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou hoe fel ik hier een subgroep mensen zie afgeven over het rivm komt mij dat toch niet als opbouwende kritiek over. :D
dat gaat helaas over de meeste onderwerpen zo, de nuance is ver te zoeken
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 11:19:52 #178
74056 crew  ToT
pi_192317381
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het lukt maar niet om het te begrijpen volgens mij.

Ik zeg nergens dat ik awesome ben. Ik verwacht wel dat het RIVM toch minstens een soortgelijke niveau heeft als de leken hier op FOK!. Dat is toch geen hele gekke verwachting?
Alleen met het voorspellen van het aantal doden en ziektegevallen heb ik het idee gehad dat mensen zichzelf awesome vonden.
pi_192317392
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Kijk, jij onderbouwt nog je standpunten. Daarom is het meer behapbaar voor mij om jouw reacties te lezen. Het komt niet betweterig over. Het komt soms wel over dat jij argumenten zoekt naar jouw stelling. Maar goed, daar maakt iedereen zich wel eens schuldig aan.

Users als vos en nog meer die in dit topic actief zijn, roepen maar wat, zolang het maar anti-RIVM is. En daarna durven ze te stellen: "Ik zei het nog!!11! Kut rivm!1"

Ik word stront ziek van de users hier die zonder enige kennis van zaken, enkel paniek zaaien om reacties uit te lokken. RIVM hebben nogmaals minimaal 12 jaar gestudeerd in virologie, microbiologie en statistiek.

Vooruit, ik geef toe dat ze fouten hebben gemaakt en dat ze deze situatie hadden kunnen voorkomen. Maar dat wil niet zeggen dat ze zomaar iets doen.
al zovaak gezegd: een studie of een CV zegt dus helemaal NIKS als je het niet kan of mag uitvoeren in de praktijk, en dat is ook gebleken !!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317406
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:19 schreef Apotheose het volgende:
ik vind het logisch dat de overheid roept dat we binnen moet blijven om de kwetsbaren in onze samenleving te redden. Maar ze gaan daarin steeds een stapje verder, en dat moet niet.

Zo staat alles stil en ook de overige zorg. Volgens artsen komt het aantal dodelijke slachtoffers die zorg nodig hadden maar geen coronapatient zijn, boven het aantal werkelijke corona-doden uit, als dit zo doorgaat. Behandelingen (ook noodzakelijke) worden uitgesteld. En ook durven mensen niet meer naar de spoedeisende hulp omdat ze bang zijn voor besmettingen.

https://www.volkskrant.nl(...)dan-corona~b64d16ef/

En waarom drones? Ja om te waarschuwen dat je 1,5m afstand moet nemen. 8)7
https://www.nhnieuws.nl/n(...)oende-afstand-houden

En waarom mijn telefoongegevens? Is bloed afnemen om op antistoffen te testen of MEER testen te ontwikkelen niet een betere strategie? Gelukkig is Tweede Kamer er nu op tegen. Hopelijk blijft dat zo.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)s-strijd-coronavirus

Ik vind dit best ver gaan. :{w :R
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:21:30 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192317410
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:13 schreef Predator40 het volgende:

dat is toen ook lekker gegaan ja....en die Jaapio heeft daar flink aan verdiend ook !
Ook zat verschillende meningen toen. Waar achteraf ook mensen gelijk en ongelijk hadden. Net als nu.
pi_192317417
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:15 schreef Predator40 het volgende:

[..]

gewoon feiten, werk jij bij het RIVM ?
Gelukkig niet.

Ik neem aan dat jij miljonair bent omdat je de lotto al vele malen gewonnen hebt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:22:55 #183
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192317436
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:20 schreef Predator40 het volgende:

[..]

al zovaak gezegd: een studie of een CV zegt dus helemaal NIKS als je het niet kan of mag uitvoeren in de praktijk, en dat is ook gebleken !!
Wat een onzin! Ik heb liever een tandarts die tandheelkunde heeft gestudeerd en daar een diploma heeft ontvangen, dan een random guy die in de wachtkamer roept wat er allemaal fout gaat. Laatstgenoemde zal ik nooit aan mijn gebit laten komen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192317461
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:22 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wat een onzin! Ik heb liever een tandarts die tandheelkunde heeft gestudeerd en daar een diploma heeft ontvangen, dan een random guy die in de wachtkamer roept wat er allemaal fout gaat. Laatstgenoemde zal ik nooit aan mijn gebit laten komen.
onzin ?
dan mag jij uit gaan leggen waarom ze zulke grove fouten hebben gemaakt met hun indrukwekkende studies en CV's ....en niet 1 fout maar fout op fout op fout.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Redactie Frontpage zaterdag 28 maart 2020 @ 11:24:09 #185
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192317464
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef VacaLoca het volgende:
Rivm heeft iig elke keer bij twijfel de meest naïeve keus gemaakt:

Onduidelijk of virus hier kan komen: RIVM: nah geen directe vluchten Wuhan. (achteraf: verspreid snel hele wereld over)

Onduidelijk of je alleen besmettelijk bent bij klachten of ook als je geen klachten hebt: RIVM : je bent alleen besmettelijk bij klachten. (achteraf: ook zonder klachten besmettelijk)

Onduidelijk of kinderen het virus doorgeven: RIVM en Rutte: kinderen niet vatbaar dus speel lekker buiten (achteraf: kinderen wel besmettelijk (hoewel rivm dat nog steeds niet duidelijk concludeerd))

Onduidelijk of je corona kan hebben als je niet in Italië, Wuhan of Iran bent geweest: RIVM: alleen thuisblijven als je in risicogebied bent geweest. (achteraf: Nederland was al zelf een brandhaard).

Meeste dingen is vrij common sense op het moment zelf al dat wat achteraf bevestigd werd wss aan de orde was. Dat werd overal toen al geroepen dus is geen captain hindsight gedrag hier vind ik.

Punt is dus ook dat ookal kan je argumenteren dat ze het toen niet wisten, dat rivm en overheid dan hadden moeten handelen naar worst case scenario.
Misschien is het ook wel een nawee van de Mexicaanse griep, toen werd en bovenop gesprongen en massaal vaccins ingekocht terwijl het achteraf wel mee viel (in NL dan) en daar veel kritiek op is geweest.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192317472
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vind je het logisch.......het gaat hier om mensenlevens he
Ach mensenlevens nu zijn ze opeens zogenaamd belangrijk. Maar goedkoop spul uit china en bangladesh importeren wat onder slechte arbo omstandigheden geproduceerd wordt waardoor arbeiders in deze landen 20 jaar eerder overlijden hebben we de afgelopen 30 jaar met zijn allen omarmt. Het is hypocriet om nu naar individuele gevallen te gaan kijken terwijl op mondiaal niveau door onze verslaving aan goedkope consumptie goederen en kleding er veel meer slachtoffers te betreuren zijn. :D
pi_192317474
In Wales bouwen ze het nationale stadion om tot ziekenhuis met 2000 bedden...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192317480
Een oom van vrienden van me ligt nu met corona in een kunstmatig coma in Rotterdam, zeker geen overgewicht...
pi_192317483
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel een nawee van de Mexicaanse griep, toen werd en bovenop gesprongen en massaal vaccins ingekocht terwijl het achteraf wel mee viel (in NL dan) en daar veel kritiek op is geweest.
mooi excuus idd, net zoals ze Roche nu de schuld geven voor te weinig testen
terwijl ze zelf te laat en veel te weinig hebben ingekocht
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317487
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het lukt maar niet om het te begrijpen volgens mij.

Ik zeg nergens dat ik awesome ben. Ik verwacht wel dat het RIVM toch minstens een soortgelijke niveau heeft als de leken hier op FOK!. Dat is toch geen hele gekke verwachting?
Leken vs experts, hmmm

En dan moet ik jou gelijk geven in dat de leken het beter weten op het moment supreme, het moment van info geven, het moment van beslissingen nemen (dus niet achteraf 'kijk mij awesome zijn want toen wist ik het als leek al beter')?

Dacht het niet.

Neemt niet weg dat ook experts fouten kunnen maken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192317498
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Wil wel verder zoeken op kritiek who RIVM en allemaal linken, maar ach
Nee want er is nog meer dat weet ik! Ik ben het ook met de WHO eens jammer dat het RIVM daar niets van aanneemt
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192317513
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

Leken vs experts, hmmm

En dan moet ik jou gelijk geven in dat de leken het beter weten op het moment supreme, het moment van info geven, het moment van beslissingen nemen (dus niet achteraf 'kijk mij awesome zijn want toen wist ik het als leek al beter')?

Dacht het niet.

Neemt niet weg dat ook experts fouten kunnen maken.
tuurlijk mogen en kunnen experts fouten maken, maar niet continu !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:26:36 #193
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192317516
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ja het omkeren is te pijnlijk, dat wij het wel zagen aankomen zegt niet zo heel veel over ons, maar wel over die zogenaamde experts....

Maar goed, dat is logica die pijn doet...
Zogenaamde experts? :')

Prima om kritisch te zijn op het RIVM, maar door dit soort uitspraken diskwalificeer je jezelf volledig.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:27:06 #194
3542 Gia
User under construction
pi_192317522
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel een nawee van de Mexicaanse griep, toen werd en bovenop gesprongen en massaal vaccins ingekocht terwijl het achteraf wel mee viel (in NL dan) en daar veel kritiek op is geweest.
Dit dus.

Als ze teveel doen en het kost miljoenen, én het valt ACHTERAF, mee, dan krijgen ze ook een berg stront over zich heen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:27:13 #195
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192317525
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

onzin ?
dan mag jij uit gaan leggen waarom ze zulke grove fouten hebben gemaakt met hun indrukwekkende studies en CV's ....en niet 1 fout maar fout op fout op fout.
Dan hebben de gezondheidsorganisaties in Italië, Spanje en Frankrijk nog meer gefaald dan het RIVM, en zij hebben wel jouw gewenste maatregels genomen. In het kort, een lockdown moet ook nog maar bewijzen dat het aantal besmettingen afneemt.

Het gaat trouwens de komende weken veel harder los in Amerika en Brazilië. Zij hebben al helemaal schijt aan hun bevolking.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:27:22 #196
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192317527
Jullie weten dat er een topic is?

COR / De amateurs van het RIVM #3
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192317530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mooi. Conclusie. Denk zelf na.

En wacht niet tot degene die het voor het zeggen heeft je verteld wat je moet doen.

Vermijd contacten en hou afstand. Ga niet met z'n allen het strand op, de natuur in, de markt op etc etc. Echt, wat voor gemuteerd verstand heb je dan.
Dat laatste ben ik dus niet met je eens. Jij hebt blijkbaar het vermogen om dingen op te zoeken en te lezen, maar voor iedereen met IQ hoger dan 100, loopt er ook 1 onder de 100 rond.
RIVM en overheid wilde niet informeren. Als mensen iets wilde weten, moesten ze maar naar de site van de overheid of het RIVM surfen.

Nú zijn er spotjes en staat het uitgebreid in kranten, dit was tot 1 maart niet zo.

Snap wel welk punt je wilt maken, maar ik vind de overheid en RIVM grotendeels verantwoordelijk voor de staat waarin we nu zijn. Het straffen van burgers en beschamen van bedrijven vind ik dus ook buitensporig. De informatie was tegenstrijdig, onduidelijk en leek ons zelfs naar een vrijwillig "schild" te duwen. Dan moet je nu niet raar opkijken dat een klein gedeelte van NL die niet erg nieuws en overheid gebonden is er verder met de pet naar gooit.

Eerder handelen had ons nu versneld opgelegd regels bespaard. Ondanks dat ik zelf al weken thuiszit, vind ik vrijheid wel ons grootste goed.
pi_192317534
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:26 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zogenaamde experts? :')

Prima om kritisch te zijn op het RIVM, maar door dit soort uitspraken diskwalificeer je jezelf volledig.
uit welke acties van de afgelopen weken blijkt dat het ECHTE experts zijn dan ?
en dan heb ik het niet over een studie of een CV.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317550
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:27 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dan hebben de gezondheidsorganisaties in Italië, Spanje en Frankrijk nog meer gefaald dan het RIVM, en zij hebben wel jouw gewenste maatregels genomen. In het kort, een lockdown moet ook nog maar bewijzen dat het aantal besmettingen afneemt.

Het gaat trouwens de komende weken veel harder los in Amerika en Brazilië. Zij hebben al helemaal schijt aan hun bevolking.
het RIVM kijkt niet naar andere landen zeggen ze :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:29:13 #200
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192317562
Wat vinden de mensen hier er eigenlijk van dat het RIVM aangeeft dat kinderen gewoon met elkaar mogen buitenspelen terwijl ze nog onderzoeken welke rol kinderen hebben bij de verspreiding van deze ziekte?

De resultaten van dat onderzoek zijn waarschijnlijk pas over 7 weken beschikbaar...
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192317565
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:27 schreef _I het volgende:
Ondanks dat ik zelf al weken thuiszit, vind ik vrijheid wel ons grootste goed.
nou gelukkig mogen wij hier echt wel naar buiten. Dat is in bijv Italië wel erger.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:29:21 #202
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192317566
Niemand de cijfers van Belgie gepost nog?

1850 cases en 64 doden
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:29:27 #203
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192317569
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:22 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wat een onzin! Ik heb liever een tandarts die tandheelkunde heeft gestudeerd en daar een diploma heeft ontvangen, dan een random guy die in de wachtkamer roept wat er allemaal fout gaat. Laatstgenoemde zal ik nooit aan mijn gebit laten komen.
+1.

Misschien moeten er wat FOKkers die hier zo hard betweterig lopen te roepen eens solliciteren bij het RIVM. Kijken hoe het daar écht gaat en dan kijken hoe lang ze daar mee kunnen draaien met de kennis die ze hebben over de onderwerpen die daar ter sprake komen. Maar dat is niet zo makkelijk natuurlijk, want dan zitten er ook echt gevolgen aan als je wat verkeerds aan het rond roepen bent.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192317574
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:29 schreef MichaelScott het volgende:
Wat vinden de mensen hier er eigenlijk van dat het RIVM aangeeft dat kinderen gewoon met elkaar mogen buitenspelen terwijl ze nog onderzoeken welke rol kinderen hebben bij de verspreiding van deze ziekte?

De resultaten van dat onderzoek zijn waarschijnlijk pas over 7 weken beschikbaar...
gewoon via kinderen besmet vandaag:

A two-year-old child and a childcare worker at the same Sydney childcare centre have tested positive for Covid-19, as has a three-year old child who was a household contact of someone who contracted the disease overseas.

tevens zitten ze vaak overal met hun handjes aan in hun mond etc etc
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317580
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:56 schreef Montagui het volgende:
Toedels mensen.

Heb weer even een ander geluid laten horen dan de algemene mening hiero.

Verfrissend. Knapt de reeks van op. :* (vind ik, maar weinigen zullen die menig delen vermoed ik)

Carry on. ^O^
Vind ik ook.

Het is vrij vermoeiend dat veel mensen hier zichzelf en anderen op de borst kloppen en een veer in de reet steken terwijl ze al die tijd volledige zonder enige verantwoordelijkheid en gevolgen voor onze medemens zaken hebben kunnen roepen.

De mensen die aan het roer staan moeten keuzes maken die grote invloed hebben op het sociale, financiële en medische leven van ALLE nederlanders en ALLE bedrijven. Beslissingen, maatregelen, kunnen grote (onnodige) risico's met zich mee brengen.

Tuurlijk zijn er fouten gemaakt. Maar een grote fout die hier gemaakt wordt is denken dat ergens daadwerkelijk verantwoordelijk voor zijn heel makkelijk is. En een andere grote fout is het jezelf achteraf op de borst kloppen.
pi_192317584
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:27 schreef Grishenko_ het volgende:
Het gaat trouwens de komende weken veel harder los in Amerika en Brazilië. Zij hebben al helemaal schijt aan hun bevolking.
Nou, zeg dat. In het ene land moeten straatbendes verstandig handelen en roept de president op om geen afstand meer te houden en in het andere land mag je sterven als je governor de kont van de president niet genoeg gekust heeft...

ryanstruyk twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 23:33:14 The President says he has told the leader of the federal government's coronavirus response not to call the governors of Michigan and Washington state, two of the biggest hotspots in the country, because they are "not appreciative." reageer retweet
ryanstruyk twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 23:36:32 TRUMP: "I think they should be appreciative... I say Mike, don't call the governor of Washington. You're wasting your time with him. Don't call the woman in Michigan. It doesn't make any difference what happens. You know what I say? If they don't treat you right, I don't call." reageer retweet
En maar achter dat soort leiders aanhossen...
pi_192317586
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou hoe fel ik hier een subgroep mensen zie afgeven over het rivm komt mij dat toch niet als opbouwende kritiek over. :D
Het CDC was er in ieder geval eerder bij;


26-02-20


27-02-20


27-02-20


27-02-20











Genoeg?
pi_192317588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kijken of je over een jaar nog zo stoer bent als er een grote depressie aan de gang is wij hier met 30% werkelozen zitten, globale logistieke stromen gaan stilvallen, voorzieningen haperen, uitkeringen gekort moeten worden. Ik hoop voor je dat je dan niet bij de 30% werkelozen hoort.
Eerlijk gezegd zou zo'n toekomst me wel bevallen. Maakt het leven een stuk interessanter.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192317589
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Niemand de cijfers van Belgie gepost nog?

1850 cases! en 64 doden
Die doen het veel beter qua ziekenhuis capaciteit. Nederland is echt het grootste zorgenkindje. Zelfs Italiaanse ziekenhuizen zijn nooit vol geweest, als je het over het hele land bekijkt.

Wij zijn gigantisch de klos.
pi_192317590
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:29 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nou gelukkig mogen wij hier echt wel naar buiten. Dat is in bijv Italië wel erger.
Ja, loop wel met de hond en doe boodschappen, maar heb al weken geen overbodige tripjes of contacten gehad. Zou niet graag opgesloten zitten met alleen toegang tot mn tuin.
pi_192317607
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel een nawee van de Mexicaanse griep, toen werd en bovenop gesprongen en massaal vaccins ingekocht terwijl het achteraf wel mee viel (in NL dan) en daar veel kritiek op is geweest.
Dat is mooi dat de populisten zo'n plank voor de kop hebben dat ze zelf de oorzaak van de misschien te voorzichtige houding van het rivm zijn geweest. ^O^
pi_192317612
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:30 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, loop wel met de hond en doe boodschappen, maar heb al weken geen overbodige tripjes of contacten gehad. Zou niet graag opgesloten zitten met alleen toegang tot mn tuin.
Das waar.

Ik vind vooral het afstand moeten houden van geliefden zwaar. Daarom zou ik zo graag een test willen zien wat zegt of ik bijv immuun ben. In Belgie zijn ze daar mee bezig. https://www.ad.nl/economi(...)voor-virus~ad67714f/
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:33:03 #213
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192317617
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:27 schreef Predator40 het volgende:

[..]

uit welke acties van de afgelopen weken blijkt dat het ECHTE experts zijn dan ?
en dan heb ik het niet over een studie of een CV.
Geen idee, lastig te beoordelen voor mij.

Maar je moet ook niet vergeten dat het RIVM onder een ministerie valt en mogelijk ook semi wordt beïnvloed door de politiek in de manier hoe zij bepaalde zaken naar buiten mogen brengen. Jaap kan bijvoorbeeld wel iets vinden, maar als zijn DG door de SG / minister wordt ‘opgedragen’ om niet te veel commotie te creëren en de rust te bewaren dan kan het communicatie-team mogelijk lichtelijk worden gedwongen om iets luchtiger te communiceren over het virus.

Geen idee of dit gebeurt, maar wij hebben geen enkel beeld op basis waarvan de beslissingen worden genomen, dus ook lastig om daar op te beoordelen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:33:05 #214
3542 Gia
User under construction
pi_192317618
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:29 schreef MichaelScott het volgende:
Wat vinden de mensen hier er eigenlijk van dat het RIVM aangeeft dat kinderen gewoon met elkaar mogen buitenspelen terwijl ze nog onderzoeken welke rol kinderen hebben bij de verspreiding van deze ziekte?

De resultaten van dat onderzoek zijn waarschijnlijk pas over 7 weken beschikbaar...
Ik vind het vooral dom van de ouders dat die dat goed vinden.
Die kinderen brengen het virus mee naar huis, mams gaat boodschappen doen en besmet zo weer anderen.

Gewoon binnen blijven. Ook kinderen. 't Is effe niet anders.
pi_192317621
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Het CDC was er in ieder geval eerder bij;

[ afbeelding ]
26-02-20

[ afbeelding ]
27-02-20

[ afbeelding ]
27-02-20

[ afbeelding ]
27-02-20

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Genoeg?
Dit dus,Begin maart werd handen wassen prio 1 in Nl. Vanaf 9 maart werd het handen schudden laconiek ontraden, een week later scholen en horeca dicht en iets serieuzere toon. Afgelopen week staat van paraatheid. Rijkelijk laat. Je zag eind februari al hoe grimmig dit virus om zich heen greep in Italië, dan kun je toch niet zó verrast zijn nu? Onbegrijpelijk.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:33:27 #216
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192317626
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:28 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het RIVM kijkt niet naar andere landen zeggen ze :D
Sjongejonge, dat is maar goed ook hoor. Je kan beter uitgaan van je eigen expertise dan het kopiëren van je collega's. Het is in ieder geval goed van hen dat ze de rust weten te bewaren.

Dat het RIVM fouten heeft gemaakt, twijfel ik ook trouwens niet aan. Maar wij allen zouden het geen haar beter doen.

Maar goed, voel je vooral verheven boven mensen die daadwerkelijke kennis van zaken hebben.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192317627
quote:
Er zijn opnieuw 64 mensen gestorven aan de gevolgen van het nieuwe coronavirus, het totaal staat nu op 353 sterfgevallen. Dat laat het Nationaal Crisiscentrum weten. 'Het is duidelijk dat de tijd van sensibiliseren voorbij is', zegt woordvoerder van het crisiscentrum Yves Stevens

Er zijn 575 mensen gehospitaliseerd, 205 mensen mochten het ziekenhuis verlaten. In totaal liggen er 3.717 mensen in het ziekenhuis, waarvan 789 op intensieve zorg, dat is een stijging met 99 patiënten. 569 mensen worden beademd, dat zijn 81 meer mensen dan 24 uur geleden.

Er zijn 1850 nieuwe bevestigde gevallen gerapporteerd gedurende de laatste 24 uur, het gaat om 823 mensen in Vlaanderen, 875 in Wallonië en 134 in Brussel. Voor 18 mensen waren de gegevens over de locatie niet beschikbaar. Het totaal aantal staat nu op 9.134 voor ons land.

Het jongste sterfgeval in België was dertig jaar, de oudste persoon was 104.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192317628
Het is inderdaad prima om kritisch te zijn op het RIVM, maar je ziet stoom van de toetsenbordjes komen van veel mensen hier als het om het RIVM gaat.

Uiteraard zijn er fouten gemaakt, maar als je als doodgewone organisatie opeens 1000 beslissingen moet maken en richtlijnen moet opstellen, ja, dan zullen er fouten tussen zitten. De users die hier het hardst roepen kan je in hun eigen posts ook al op fouten betrappen.

Het is nog steeds de vraag of de zorg al dan niet overbelast raakt, en in welke mate. Wellicht concluderen we over een aantal jaar dat die ene procentpunt die het scheelt op de economie door een iets vrijere opstelling van de Nederlandse overheid toch ook wel prettig is.

Ik vond zelf het commentaar van NRC wel sterk: https://www.nrc.nl/nieuws(...)llende-gave-a3994481
pi_192317632
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel een nawee van de Mexicaanse griep, toen werd en bovenop gesprongen en massaal vaccins ingekocht terwijl het achteraf wel mee viel (in NL dan) en daar veel kritiek op is geweest.
Dat is wel een belangrijk punt. Een van de conclusies van de Mexicaanse Griep was dat instanties onnodig paniek zaaiden en overdreven gingen handelen. Waarschijnlijk is er een advies bij de overheid om vanaf toen rustig af te wachten op een pandemie en niet te pro-actief zijn en geld te verspillen

https://www.volkskrant.nl(...)over-griep~bb518d59/

quote:
De overdreven voorstelling van zaken, waarbij een lobby van de farmaceutische industrie mogelijk een rol speelde, heeft het vertrouwen in officiële instanties aangetast, stelt het rapport. Als zich een nieuwe pandemie aandient, zullen veel mensen geneigd zijn de aanbevelingen van de WHO en andere organisaties met een korreltje zout te nemen en zich niet laten vaccineren.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 11:34:10 #220
74056 crew  ToT
pi_192317633
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Het CDC was er in ieder geval eerder bij;

[ afbeelding ]
26-02-20

[ afbeelding ]
27-02-20

[ afbeelding ]
27-02-20

[ afbeelding ]
27-02-20

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Genoeg?
_O- Ik ken serieus mensen (buiten FOK!) die dit allemaal ook als "makkelijk achteraf lullen" zouden bestempelen! :') Het RIVM had dit allemaal nooit kunnen weten, Nederland is niet als China enz enz enz.
pi_192317634
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is mooi dat de populisten zo'n plank voor de kop hebben dat ze zelf de oorzaak van de misschien te voorzichtige houding van het rivm zijn geweest. ^O^
mooi excuus ....
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Geen idee, lastig te beoordelen voor mij.

Maar je moet ook niet vergeten dat het RIVM onder een ministerie valt en mogelijk ook semi wordt beïnvloed door de politiek in de manier hoe zij bepaalde zaken naar buiten mogen brengen. Jaap kan bijvoorbeeld wel iets vinden, maar als zijn DG door de SG / minister wordt ‘opgedragen’ om niet te veel commotie te creëren en de rust te bewaren dan kan het communicatie-team mogelijk lichtelijk worden gedwongen om iets luchtiger te communiceren over het virus.

Geen idee of dit gebeurt, maar wij hebben geen enkel beeld op basis waarvan de beslissingen worden genomen, dus ook lastig om daar op te beoordelen.
helemaal met je eens...waarschijnlijk probeerde de regering eerst de economie te redden...en had het RIVM gewoon een muilkorf om.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317637
Net buiten geweest met de honden, de meeste mensen letter op elkaar en geven netjes ruimte behalve ouderen. Die schijnt het helemaal niks te boeien en denderen gewoon lekker rechtdoor :?
pi_192317638
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel een nawee van de Mexicaanse griep, toen werd en bovenop gesprongen en massaal vaccins ingekocht terwijl het achteraf wel mee viel (in NL dan) en daar veel kritiek op is geweest.
ja maar zo is Nederland ook wel. Geef je hier code rood uit omdat er zware windstoten komen - denkt iedereen 'stel je niet zo aan' . Maar als er geen weeralarm wordt gegeven, en het is de heftigste storm ooit, dan roept men 'ja, je had ons ook wel even kunnen waarschuwen'.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:35:30 #224
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192317651
Er schijnt een dorpje in Lombardije immuun te zijn

mousmar twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 11:29:35 Er is dus 1 dorpje midden in Lombardije waar de 1000 inwoners immuun lijken te zijn voor het coronavirus. Er komt een studie naar dat dorpje om te kijken hoe dat kan. https://t.co/NeriGulHLW reageer retweet
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192317657
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Het CDC was er in ieder geval eerder bij;

[ afbeelding ]

Van het CDC mag ik als (voormalige?) Corona-patiënt al lang weer naar buiten, terwijl ik van het hevig bekritiseerde RIVM nog een tijdje moet wachten.

Zo, ik lees één regel, en ik betrap je meteen al op een fout :).
pi_192317660
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:35 schreef ondeugend het volgende:
Er schijnt een dorpje in Lombardije immuun te zijn

mousmar twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 11:29:35 Er is dus 1 dorpje midden in Lombardije waar de 1000 inwoners immuun lijken te zijn voor het coronavirus. Er komt een studie naar dat dorpje om te kijken hoe dat kan. https://t.co/NeriGulHLW reageer retweet
Onzin nieuws
pi_192317661
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:32 schreef Fer_de_Lance het volgende:
@:Vosss

Het meest zwarte scenario begint zich inmiddels aan de horizon af te tekenen...

[ afbeelding ]

Kweenie wat jij doet maar ik ga zo kratjes hamsteren als een malloot
Denk dat de rijen langer zullen zijn dan de rijen bij de coffeeshops laatst

Oh hij zal het wel niet meer lezen
staat waarschijnlijk al in de rij voor je de supermarkt in mag :)
pi_192317664
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:35 schreef ondeugend het volgende:
Er schijnt een dorpje in Lombardije immuun te zijn

mousmar twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 11:29:35 Er is dus 1 dorpje midden in Lombardije waar de 1000 inwoners immuun lijken te zijn voor het coronavirus. Er komt een studie naar dat dorpje om te kijken hoe dat kan. https://t.co/NeriGulHLW reageer retweet
Tuurlijk
pi_192317665
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:32 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Das waar.

Ik vind vooral het afstand moeten houden van geliefden zwaar. Daarom zou ik zo graag een test willen zien wat zegt of ik bijv immuun ben. In Belgie zijn ze daar mee bezig. https://www.ad.nl/economi(...)voor-virus~ad67714f/
En hoorde gisteren bij OP1 dat we in NL bezig zijn om die testen vanuit China te bestellen. Dus hoop dat wij ze ook snel hebben.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:36:41 #230
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192317666
- protip: nok effe met je onzin -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 28-03-2020 11:51:14 ]
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192317667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:33 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Sjongejonge, dat is maar goed ook hoor. Je kan beter uitgaan van je eigen expertise dan het kopiëren van je collega's. Het is in ieder geval goed van hen dat ze de rust weten te bewaren.

Dat het RIVM fouten heeft gemaakt, twijfel ik ook trouwens niet aan. Maar wij allen zouden het geen haar beter doen.

Maar goed, voel je vooral verheven boven mensen die daadwerkelijke kennis van zaken hebben.
ja vooral niet naar Singapore kijken die het wel redelijk hebben aangepakt....en ook veel meer ervaring hadden door o.a SARS.

het WHO heeft ook een aantal adviezen gedaan ( ervaring met honderden virus uitbraken )
die het RIVM gewoon in de wind heeft geslagen

beter goed gejat dan slecht verzonnen he
p.s welke expertise bij het RIVM ? ik bedoel praktijk ervaring, geen studie en/of CV
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317671
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Van het CDC mag ik als (voormalige?) Corona-patiënt al lang weer naar buiten, terwijl ik van het hevig bekritiseerde RIVM nog een tijdje moet wachten.

Zo, ik lees één regel, en ik betrap je meteen al op een fout :).
Ben ik het CDC?

Ik post die screen om te tonen dat de ernst weldegelijk duidelijk was buiten FOK!
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 11:37:09 #233
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192317672
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef wpor het volgende:

[..]

Tuurlijk
Het heeft op Twitter gestaan!
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_192317675
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef _I het volgende:

[..]

En hoorde gisteren bij OP1 dat we in NL bezig zijn om die testen vanuit China te bestellen. Dus hoop dat wij ze ook snel hebben.
ow nice!!!! Ow ik word blij van dit *O* B:)B
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192317679
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef _I het volgende:

[..]

En hoorde gisteren bij OP1 dat we in NL bezig zijn om die testen vanuit China te bestellen. Dus hoop dat wij ze ook snel hebben.
Ik zat daar laatst over te denken, is het dan ook hendig dat 'men' aan de buitenkant kan zien dat jij het al gehad hebt?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:38:00 #236
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192317682
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Onzin nieuws
Het is de verslaggever van de NOS in Italie... die we als serieuze bron mogen beschouwen.

Allemaal aan de tomaten straks *O*
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192317683
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:27 schreef _I het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik dus niet met je eens. Jij hebt blijkbaar het vermogen om dingen op te zoeken en te lezen, maar voor iedereen met IQ hoger dan 100, loopt er ook 1 onder de 100 rond.
RIVM en overheid wilde niet informeren. Als mensen iets wilde weten, moesten ze maar naar de site van de overheid of het RIVM surfen.

Nú zijn er spotjes en staat het uitgebreid in kranten, dit was tot 1 maart niet zo.

Snap wel welk punt je wilt maken, maar ik vind de overheid en RIVM grotendeels verantwoordelijk voor de staat waarin we nu zijn. Het straffen van burgers en beschamen van bedrijven vind ik dus ook buitensporig. De informatie was tegenstrijdig, onduidelijk en leek ons zelfs naar een vrijwillig "schild" te duwen. Dan moet je nu niet raar opkijken dat een klein gedeelte van NL die niet erg nieuws en overheid gebonden is er verder met de pet naar gooit.

Eerder handelen had ons nu versneld opgelegd regels bespaard. Ondanks dat ik zelf al weken thuiszit, vind ik vrijheid wel ons grootste goed.
Dank voor de nuance. Je hebt helemaal gelijk.

Maar naast die mensen met een IQ <100 zijn er ook veel asocialen en de ikke ikke ikkers. Zie bv de Corona-feestjes, de mensen die achterlijk reageren als ze een karretje MOETEN gebruiken in de super, de 'hoesters', etc etc.

Zoals altijd is er altijd een kleine asociale groep die het verpest voor de rest en voor die groep wordt het RIVM hier op Fok! keihard ter verantwoording geroepen. Laat die gasten gewoon lekker de Corona krijgen denk ik dan en laat het RIVM met rust. Die doen wat ze kunnen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192317687


[ Bericht 68% gewijzigd door Sounddragon op 28-03-2020 11:52:40 ]
pi_192317690
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:35 schreef ondeugend het volgende:
Er schijnt een dorpje in Lombardije immuun te zijn

mousmar twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 11:29:35 Er is dus 1 dorpje midden in Lombardije waar de 1000 inwoners immuun lijken te zijn voor het coronavirus. Er komt een studie naar dat dorpje om te kijken hoe dat kan. https://t.co/NeriGulHLW reageer retweet
er gaat een verhaal dat er al een vreemde longontsteking heerste eind vorig jaar in lombardije....
weet niet wat er van waar.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:39:04 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192317692
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef _I het volgende:

[..]

En hoorde gisteren bij OP1 dat we in NL bezig zijn om die testen vanuit China te bestellen. Dus hoop dat wij ze ook snel hebben.
Hopelijk zijn het niet dezelfde testen die de Spanjaarden vanuit China bestelde :') die werken namelijk niet goed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192317714
[/quote]
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef _I het volgende:

[..]

En hoorde gisteren bij OP1 dat we in NL bezig zijn om die testen vanuit China te bestellen. Dus hoop dat wij ze ook snel hebben.
6 weken te laat maar....valt mee ! :'(
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317720
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:34 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Ik ken serieus mensen (buiten FOK!) die dit allemaal ook als "makkelijk achteraf lullen" zouden bestempelen! :') Het RIVM had dit allemaal nooit kunnen weten, Nederland is niet als China enz enz enz.
Verschrikkelijk inderdaad, dat soort mensen ken ik ook.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:41:47 #243
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192317721
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:36 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja vooral niet naar Singapore kijken die het wel redelijk hebben aangepakt....en ook veel meer ervaring hadden door o.a SARS.

het WHO heeft ook een aantal adviezen gedaan ( ervaring met honderden virus uitbraken )
die het RIVM gewoon in de wind heeft geslagen

beter goed gejat dan slecht verzonnen he
p.s welke expertise bij het RIVM ? ik bedoel praktijk ervaring, geen studie en/of CV
Haha, jij moet maar eens voor het gemak beslissingen nemen als A) de testkits beperkt zijn, omdat het ministerie die niet heeft bijbesteld, B) Singapore een totaal andere volksverdeling en instelling heeft, C) de rust wil bewaren en mensen niet in paniek supermarkten gaat looten en D) letten dat de economie niet meteen naar de filistijnen gaat.

In dit kader werkt de overheid en het RIVM. Dat is heel lastig en fouten worden dan ook snel gemaakt. Gelukkig ben jij zo slim en zo wijs dat jij de functie van mijnheer Van Dissel linea recta kan opvolgen, maar besef wel dat het allemaal veel genuanceerd ligt dan jij stelt. Daarbij is het ook veel te makkelijk om langs de zijlijn te roepen, maar dat terzijde.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192317722
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:37 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Ik zat daar laatst over te denken, is het dan ook hendig dat 'men' aan de buitenkant kan zien dat jij het al gehad hebt?
Dat deden ze in China toch met die QR code.

Ik weet niet of ik daar warme onderbuik gevoelens van krijg. Zeker zolang niet is uitgesloten dat er meerdere varianten zijn of herbesmetting een ding is.
Maar het idee om een badge te gaan dragen als je immuun bent, doet me hele rare beelden geven voor de mensen zonder. Paria's.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:42:16 #245
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 maart 2020 @ 11:42:37 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192317732
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het heeft op Twitter gestaan!
Nou ja, in Italiaanse media vooral :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:43:46 #247
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192317746
Belgie

+1850 positief getest
+ 64 overleden
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192317748
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:09 schreef PoezeligDing het volgende:
Erasmus MC op zoek naar plasmadonoren die al corona hebben gehad

Het Erasmus MC in Rotterdam doet een oproep aan mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus om zich te melden. Er wordt onderzoek gedaan naar een mogelijk medicijn tegen de infectie die door het virus wordt veroorzaakt. Wie is genezen zou daarbij kunnen helpen.

"De onderzoekers willen kijken of er met plasma uit het bloed van die personen een medicijn te ontwikkelen is", zei gezondheidsredacteur Rinke van den Brink in het NOS Radio 1 Journaal. "Plasma is een gelig vocht dat veel eiwitten bevat. Als je een infectie hebt gehad, zitten er antistoffen in je bloed, in dat plasma."

Naar die antistoffen is het Erasmus MC op zoek, want die kunnen mogelijk dienen als medicijn. Recent onderzoek van het Erasmus MC toont aan dat apen met antistoffen het virus uitschakelen. Het Rotterdamse medisch centrum meldt ook dat ander Chinees onderzoek liet zien dat apen daardoor niet worden besmet als ze het virus al een keer hebben gehad. "Het zou ook bij mensen kunnen werken en dat willen ze nu gaan bekijken", zegt Van den Brink.

Voorwaarden
Niet iedereen kan deelnemen aan het onderzoek: je moet aan verschillende voorwaarden voldoen. Zo moet je een man zijn van ouder dan achttien jaar en moet er door een laboratoriumtest zijn vastgesteld dat je corona hebt gehad. Verder mag je nooit bloed- of plasmatransfusies hebben ontvangen en moet je tijdens de infectie minimaal twee dagen ten minste 38 graden koorts hebben gehad.

Je kunt je aanmelden door een mail te sturen naar concovid.study@erasmusmc.nl. Als je aan alle voorwaarden voldoet, wordt er een afspraak gemaakt voor de afname van plasma. De afspraak is in het Erasmus MC en duurt in totaal ongeveer twee uur.


https://nos.nl/artikel/23(...)na-hebben-gehad.html
Is wel lastig om te weten of je het gehad hebt als ze niet testen. :')
pi_192317756
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hopelijk zijn het niet dezelfde testen die de Spanjaarden vanuit China bestelde :') die werken namelijk niet goed.
veel false positives? Wat werkt er niet aam dan? Of hadden ze die huisdierenvariant besteld?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192317761
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef kol7680 het volgende:
Over het nieuws van 80% heeft overgewicht:

De draconische maatregelen leiden tot een ongekend diepe recessie, die op zijn beurt ook slachtoffers gaat maken. Werkloosheid, studievertraging, schulden, enz. Het kan een hele generatie blijvend op achterstand zetten.

Terwijl we dus steeds beter weten dat de slachtoffers van corona doorgaans 80-plussers zijn, veelal met overgewicht (diabetes) en andere onderliggende aandoeningen. Ook rokers zijn kwetsbaarder.

Mag je een hele economie op slot gooien om het sterven van deze groep zwaarlijvige personen hooguit uit te stellen? En hoe komen zij uit wekenlange coma en beademing?

Niemand wil natuurlijk een overbelasting van de IC zorg, maar moeten deze mensen daar wel opgenomen worden?

Van mij mag de boel geleidelijk weer open.

Vast geen populair standpunt, maar moet wel besproken worden.
ben het met je eens

volgend jaar dikke (haha) lastenverzwaringen ook nog
pi_192317763
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dank voor de nuance. Je hebt helemaal gelijk.

Maar naast die mensen met een IQ <100 zijn er ook veel asocialen en de ikke ikke ikkers. Zie bv de Corona-feestjes, de mensen die achterlijk reageren als ze een karretje MOETEN gebruiken in de super, de 'hoesters', etc etc.

Zoals altijd is er altijd een kleine asociale groep die het verpest voor de rest en voor die groep wordt het RIVM hier op Fok! keihard ter verantwoording geroepen. Laat die gasten gewoon lekker de Corona krijgen denk ik dan en laat het RIVM met rust. Die doen wat ze kunnen.
ja maar dan wel even in isolatie met zn allen, zodat ze niet onnodig anderen besmetten :D Verder: eens.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:45:18 #252
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192317770
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha, dat vind ik wel een goede. Dat mag ook gezegd worden.

Enkel gebruiken ze die tweet om chaos te voorkomen. Wat wilde je liever dat ze tweeten? "Door het coronavirus zijn we dalijk allemaal dood!11!!" "Te weinig testkits en IC-bedden beschikbaar, PANIEK!!1!"

Nee, ze proberen de rust te bewaren, en daarbij ook de beperkte instrumenten schaars te gebruiken mochten ze in een later stadium essentieel zijn voor corona.

Maar neemt niet weg dat ik je post wel leuk vond.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192317771
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:33 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Dit dus,Begin maart werd handen wassen prio 1 in Nl. Vanaf 9 maart werd het handen schudden laconiek ontraden, een week later scholen en horeca dicht en iets serieuzere toon. Afgelopen week staat van paraatheid. Rijkelijk laat. Je zag eind februari al hoe grimmig dit virus om zich heen greep in Italië, dan kun je toch niet zó verrast zijn nu? Onbegrijpelijk.

Italië was op dat moment nog een ver van mijn bed show.

De terugkeer van de wintersporters is het startpunt van het bewustzijn van Corona in Nederland.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Corona niet al eerder in Nederland aanwezig was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192317774
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:37 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ben ik het CDC?

Ik post die screen om te tonen dat de ernst weldegelijk duidelijk was buiten FOK!
Nee, je doet net alsof andere partijen het zo veel beter doen, terwijl dat niet het geval is. Dit zegt Jaap van Dissel op dezelfde 26 februari:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)p-super-tuesday.html
Handen wassen, op 2 meter afstand blijven van mensen die hoesten, etc.

Nogmaals, natuurlijk heeft RIVM fouten gemaakt en zullen ze nog meer fouten maken. Maar de felheid waarmee dat besproken wordt is overtrokken.

Ik verlaat het topic ook weer, veel sterkte allemaal! :W
pi_192317784
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:34 schreef Harmankardon het volgende:
Net buiten geweest met de honden, de meeste mensen letter op elkaar en geven netjes ruimte behalve ouderen. Die schijnt het helemaal niks te boeien en denderen gewoon lekker rechtdoor :?
Als je de Everest beklimt ga je ook niet uit de weg voor iedereen die naar beneden komt. Voor heel wat ouderen vergt wandelen net zoveel inspanning. Zwakke longen, zwak hart..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192317791
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:50 schreef kol7680 het volgende:
Over het nieuws van 80% heeft overgewicht:

De draconische maatregelen leiden tot een ongekend diepe recessie, die op zijn beurt ook slachtoffers gaat maken. Werkloosheid, studievertraging, schulden, enz. Het kan een hele generatie blijvend op achterstand zetten.

Terwijl we dus steeds beter weten dat de slachtoffers van corona doorgaans 80-plussers zijn, veelal met overgewicht (diabetes) en andere onderliggende aandoeningen. Ook rokers zijn kwetsbaarder.

Mag je een hele economie op slot gooien om het sterven van deze groep zwaarlijvige personen hooguit uit te stellen? En hoe komen zij uit wekenlange coma en beademing?

Niemand wil natuurlijk een overbelasting van de IC zorg, maar moeten deze mensen daar wel opgenomen worden?

Van mij mag de boel geleidelijk weer open.

Vast geen populair standpunt, maar moet wel besproken worden.
Over dat overgewicht hé. Is die data beschikbaar per land? er zou dan een correlatie moeten zijn dus hoeveel mensen overgewicht hebben en hoeveel Mensen er critical liggen in het ziekenhuis.
Is men in Duitsland bijvoorbeeld gemiddeld gezien gezonder tov ons?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192317796
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:42 schreef AchJa het volgende:
Ik ga vanmiddag iig deze reeks eens nalezen: NWS / Nieuw dodelijk virus opgedoken

Eens kijken of we parallellen kunnen vinden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2009 22:35 schreef cherrycoke het volgende:
weten jullie SARS nog :') allemaal zo opgeblazen weer door de media bahw
:+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192317798
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dank voor de nuance. Je hebt helemaal gelijk.

Maar naast die mensen met een IQ <100 zijn er ook veel asocialen en de ikke ikke ikkers. Zie bv de Corona-feestjes, de mensen die achterlijk reageren als ze een karretje MOETEN gebruiken in de super, de 'hoesters', etc etc.

Zoals altijd is er altijd een kleine asociale groep die het verpest voor de rest en voor die groep wordt het RIVM hier op Fok! keihard ter verantwoording geroepen. Laat die gasten gewoon lekker de Corona krijgen denk ik dan en laat het RIVM met rust. Die doen wat ze kunnen.
Haha, het gaat niet om hun. Zij merken er waarschijnlijk weinig van, maar kunnen wel stage lopen in een ziekenhuis of werken in jouw broodjeszaak.

Ik denk, maar idd hindsight, dat als je in januari de voorzichtige kant gekozen had en alle niet-invasieve regels gelijk had doorgevoerd, dan was dat best even wennen geweest (er zal ook even gehamsterd worden), dat alsnog de grootste groep de regels zou volgen en de rotte appels door hadden kunnen gaan zonder het proces te overbelasten.

Nu zijn we zo lang doorgegaan, dat we sowieso gaan overstromen. Het kan weinig zijn of veel, maar er worden al keuzes gemaakt en er overlijden ook al mensen door corona.

Nooit mag je die zaken 1-op-1 linken aan het gedrag van een individu, zoals die viroloog in België deed. "Eerst een feestje, nu in het ziekenhuis". Is het zeker dat die mensen dat feest gaven, is het nodig om ze te benoemen?

Als je goede heldere informatie geeft, en je rekenmodellen kloppen, zit het schorem erbij in genomen. Dan had je ook niet de situatie gehad dat Mark op vrijdag zegt dat je lekker in een groepje moet gaan sporten, om op maandag te zeggen dat hij "misselijk werd van al die mensen die samenkwamen".

Poeh, het zit diep. Merk je het. Ga even iets anders doen. :P
pi_192317802
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:26 schreef iBenny het volgende:

Iemand heeft dit hele gebeuren voor de allerkleinste uitgelegd en begrijpbaar gemaakt in een kleine animatie

Ik word er een beetje ongemakkelijk van, maar misschien dat iemand er hier wat aan heeft
Je zou van minder een trauma krijgen...
pi_192317807
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hopelijk zijn het niet dezelfde testen die de Spanjaarden vanuit China bestelde :') die werken namelijk niet goed.
:o
pi_192317816
Ik hoor hier in Enschede trauma helikopters af en aan vliegen. Hier in het ziekenhuis is nog ruimte op de IC waarschijnlijk.
pi_192317825
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als je de Everest beklimt ga je ook niet uit de weg voor iedereen die naar beneden komt. Voor heel wat ouderen vergt wandelen net zoveel inspanning. Zwakke longen, zwak hart..
Slecht voorbeeld op de Everest is er netjes een rij die omhoog gaat en een rij die naar beneden gaat :7

Maar dan kunnen ze beter binnen blijven, want ze onderschatten het gevaar blijkbaar
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 11:51:53 #263
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192317857
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:26 schreef Predator40 het volgende:

[..]

tuurlijk mogen en kunnen experts fouten maken, maar niet continu !
Probleem is ook vooral dat ze fout op fout stapelen door niet even terug te kijken en één van hun fouten te corrigeren.

De grootste fouten die worden gemaakt zijn eigenlijk allemaal terug te herleiden naar één ding en dat is VOORBEREIDING.

Wij waren niet voorbereid.

Wij hadden niet genoeg tests en de zorg was er niet klaarvoor en daarom gooide het RIVM al na drie dagen de handdoek in de ring en riep iedereen met milde/matige klachten aub. niet meer de huisarts te bellen. Hierdoor zijn er duizenden gevallen gemist en dus niet in kaart gebracht en is het RIVM dus blind gaan varen.

Door gebrek aan testen is er veels te lang krampachtig vastgehouden aan een foute en veel te strikte case definition waardoor alleen maar mensen werden getest die uit een risicogebied kwamen. Daardoor zijn de eerste gevallen, die waarschijnlijk al begin/midden februari in Nederland waren, totaal gemist.

Door gebrek aan testen konden zorgverleners ook niet gestest worden en aangezien ze met lichte tot matige klachten gewoon moesten werken hebben zij ook een rol gespeeld in verspreiding van het virus.

Alleen al het gebrek aan testmateriaal heeft voor zoveel fouten gezorgd. Dan heb ik het nog niet eens over alle fouten die ontstaan zijn door alle onderzoeken en informatie uit andere landen te negeren. Vooral op het gebied van besmettelijkheid zijn er keer op keer fouten gemaakt, terwijl er genoeg aanwijzingen waren dat het veel (eerder) besmettelijker was dan men dacht.

Dit allemaal had voorkomen kunnen worden door op tijd op de rem te trappen en jezelf tijd te gunnen om voor te bereiden.
pi_192317872
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:52 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Bereid je voor om afgebrand te worden in dit topic. ;)
Nazi meningen kan je het beste negeren.

Praktisch onze gehele gezondheidszorg zet zich in om "de dood uit te stellen".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192317878
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:49 schreef Stefanovich het volgende:
Ik hoor hier in Enschede trauma helikopters af en aan vliegen. Hier in het ziekenhuis is nog ruimte op de IC waarschijnlijk.
Volgens de radar en nieuws vliegen er vandaag geen trauma helicopters richting Enschede.
pi_192317887
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:49 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Jammer dat degenen met het gezonde verstand hier wordt weggejaagd, omdat het niet in lijn ligt met de ideeën van het merendeel in dit topic. Wellicht is dit een teken aan de wand dat Nietzsche in bepaalde filosofische gedachtes tóch gelijk had.
Is het het merendeel in dit topic of zitten er een paar harde schreeuwers tussen, die helaas de meerderheid lijken te zijn daardoor, maar statistisch gezien de schreeuwende minderheid. 8-)
pi_192317893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Probleem is ook vooral dat ze fout op fout stapelen door niet even terug te kijken en één van hun fouten te corrigeren.

De grootste fouten die worden gemaakt zijn eigenlijk allemaal terug te herleiden naar één ding en dat is VOORBEREIDING.

Wij waren niet voorbereid.

Wij hadden niet genoeg tests en de zorg was er niet klaarvoor en daarom gooide het RIVM al na drie dagen de handdoek in de ring en riep iedereen met milde/matige klachten aub. niet meer de huisarts te bellen. Hierdoor zijn er duizenden gevallen gemist en dus niet in kaart gebracht en is het RIVM dus blind gaan varen.

Door gebrek aan testen is er veels te lang krampachtig vastgehouden aan een foute en veel te strikte case definition waardoor alleen maar mensen werden getest die uit een risicogebied kwamen. Daardoor zijn de eerste gevallen, die waarschijnlijk al begin/midden februari in Nederland waren, totaal gemist.

Door gebrek aan testen konden zorgverleners ook niet gestest worden en aangezien ze met lichte tot matige klachten gewoon moesten werken hebben zij ook een rol gespeeld in verspreiding van het virus.

Alleen al het gebrek aan testmateriaal heeft voor zoveel fouten gezorgd. Dan heb ik het nog niet eens over alle fouten die ontstaan zijn door alle onderzoeken en informatie uit andere landen te negeren. Vooral op het gebied van besmettelijkheid zijn er keer op keer fouten gemaakt, terwijl er genoeg aanwijzingen waren dat het veel (eerder) besmettelijker was dan men dacht.

Dit allemaal had voorkomen kunnen worden door op tijd op de rem te trappen en jezelf tijd te gunnen om voor te bereiden.
en dan ook nog weken lang diezelfde fouten communiceren naar buiten dat is nog het meest kwalijke:

"als je niet ziek bent dan ben je niet besmettelijk", volgens mij werd het zelfs vorige week nog gezegd !!!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:56:01 #268
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192317903
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Probleem is ook vooral dat ze fout op fout stapelen door niet even terug te kijken en één van hun fouten te corrigeren.

De grootste fouten die worden gemaakt zijn eigenlijk allemaal terug te herleiden naar één ding en dat is VOORBEREIDING.

Wij waren niet voorbereid.

Wij hadden niet genoeg tests en de zorg was er niet klaarvoor en daarom gooide het RIVM al na drie dagen de handdoek in de ring en riep iedereen met milde/matige klachten aub. niet meer de huisarts te bellen. Hierdoor zijn er duizenden gevallen gemist en dus niet in kaart gebracht en is het RIVM dus blind gaan varen.

Door gebrek aan testen is er veels te lang krampachtig vastgehouden aan een foute en veel te strikte case definition waardoor alleen maar mensen werden getest die uit een risicogebied kwamen. Daardoor zijn de eerste gevallen, die waarschijnlijk al begin/midden februari in Nederland waren, totaal gemist.

Door gebrek aan testen konden zorgverleners ook niet gestest worden en aangezien ze met lichte tot matige klachten gewoon moesten werken hebben zij ook een rol gespeeld in verspreiding van het virus.

Alleen al het gebrek aan testmateriaal heeft voor zoveel fouten gezorgd. Dan heb ik het nog niet eens over alle fouten die ontstaan zijn door alle onderzoeken en informatie uit andere landen te negeren. Vooral op het gebied van besmettelijkheid zijn er keer op keer fouten gemaakt, terwijl er genoeg aanwijzingen waren dat het veel (eerder) besmettelijker was dan men dacht.

Dit allemaal had voorkomen kunnen worden door op tijd op de rem te trappen en jezelf tijd te gunnen om voor te bereiden.
Jij bent extreem overtuigd van je eigen gelijk.

Wat nu als dit, net als de afgelopen twee keer, met een sisser was afgelopen?

Weten wat er had moeten gebeuren is zo makkelijk wanneer je zelf geen verantwoordelijkheid draagt
pi_192317904
Cijfers Spanje: 832 doden in de laatste 24 uur https://elpais.com/socied(...)irus-en-directo.html

Totaal op 72 duizend besmettingen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:56:46 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192317912
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:

Wij waren niet voorbereid.
En die mag je bij de politiek neerleggen, al in 2016 werd er gewaarschuwd voor het gebrek aan bedden, in 2018 werd dat met de griepgolf pijnlijk duidelijk toen de ziekenhuizen net als nu uitpuilden maar daar is door Den Haag geen reet mee gedaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 11:57:14 #271
74056 crew  ToT
pi_192317915
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:41 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Verschrikkelijk inderdaad, dat soort mensen ken ik ook.
En met een beetje geluk: "Ja nou dat is allemaal in het verleden, maar NU pakken ze het GOED aan! HULDE!!!!!"

(En ja, dat "Hulde!" wordt echt gebruikt! :') )
pi_192317926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Probleem is ook vooral dat ze fout op fout stapelen door niet even terug te kijken en één van hun fouten te corrigeren.

De grootste fouten die worden gemaakt zijn eigenlijk allemaal terug te herleiden naar één ding en dat is VOORBEREIDING.

Wij waren niet voorbereid.

Wij hadden niet genoeg tests en de zorg was er niet klaarvoor en daarom gooide het RIVM al na drie dagen de handdoek in de ring en riep iedereen met milde/matige klachten aub. niet meer de huisarts te bellen. Hierdoor zijn er duizenden gevallen gemist en dus niet in kaart gebracht en is het RIVM dus blind gaan varen.

Door gebrek aan testen is er veels te lang krampachtig vastgehouden aan een foute en veel te strikte case definition waardoor alleen maar mensen werden getest die uit een risicogebied kwamen. Daardoor zijn de eerste gevallen, die waarschijnlijk al begin/midden februari in Nederland waren, totaal gemist.

Door gebrek aan testen konden zorgverleners ook niet gestest worden en aangezien ze met lichte tot matige klachten gewoon moesten werken hebben zij ook een rol gespeeld in verspreiding van het virus.

Alleen al het gebrek aan testmateriaal heeft voor zoveel fouten gezorgd. Dan heb ik het nog niet eens over alle fouten die ontstaan zijn door alle onderzoeken en informatie uit andere landen te negeren. Vooral op het gebied van besmettelijkheid zijn er keer op keer fouten gemaakt, terwijl er genoeg aanwijzingen waren dat het veel (eerder) besmettelijker was dan men dacht.

Dit allemaal had voorkomen kunnen worden door op tijd op de rem te trappen en jezelf tijd te gunnen om voor te bereiden.
De signalen waren er uit China.

ondanks alle eerdere epidemieën, zoals swine flu, mers, sars e.d. Is er nooit zo rigoureus gereageerd door een hele provincie en stad van 10miljoen in lockdown te zetten.
Dat kost China tientallen miljarden en dat doen ze voor op dat moment 50 doden??
Bij iedereen had toen al een lampje moeten gaan branden dat er iets niet klopt en dat het veel groter is.

Maar goed dat is hoe ik er tegenaan keek op dat moment als nuchtere Hollander.
Ik heb verder dan ook geen medische opleiding, het is enige wat ik heb is mijn bhv cursus :')
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192317928
1,5 meter, en snel!
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192317930
In plaats van te focussen op de komende weken zijn we al weer druk bezig de schuldige aan te wijzen;

het RIVM, GGD, RuttteG., mensen die op het strand wandelen, kinderen die een illegaal feestje organiseren, de vieze Chinezen, de ziekenhuizen die te weinig bedden hebben, studenten die zijn gaan skiën.
pi_192317932
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:53 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Volgens de radar en nieuws vliegen er vandaag geen trauma helicopters richting Enschede.
Ok. Kan zijn dat ik het mis heb. Kon de heli's niet goed zien maar hoorde ze wel.
pi_192317933
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

En die mag je bij de politiek neerleggen, al in 2016 werd er gewaarschuwd voor het gebrek aan bedden, in 2018 werd dat met de griepgolf pijnlijk duidelijk toen de ziekenhuizen net als nu uitpuilden maar daar is door Den Haag geen reet mee gedaan.
om te janken eigenlijk :'(
en dan nog te laat en te weinig testen bestellen als het echt in europa komt.
mensen verkeerd adviseren etc
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192317936
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er gaat een verhaal dat er al een vreemde longontsteking heerste eind vorig jaar in lombardije....
weet niet wat er van waar.
Straks heeft een Italiaan het virus geïmporteerd naar China en het Westen de Chinezen naar beschuldigen :o
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:58:46 #278
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192317939
"Pluspunt" wellicht is dat door de huidige crisis de bezem door het RIVM gaat en de landelijke gezondheidszorg wat meer prioriteit krijgt. Omliggende landen (BE + DE) doen het op dit moment een stuk beter.
pi_192317950
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:56 schreef Alxander het volgende:
Cijfers Spanje: 832 doden in de laatste 24 uur https://elpais.com/socied(...)irus-en-directo.html

Totaal op 72 duizend besmettingen
Is dat de volledige data van vrijdag? Veel man
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192317953
Heb gisteren helaas niet kunnen meelezen. Hoeveel IC bedden hebben we nu nog?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 12:00:33 #281
74056 crew  ToT
pi_192317963
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:58 schreef Jed1Gam het volgende:
In plaats van te focussen op de komende weken zijn we al weer druk bezig de schuldige aan te wijzen;

het RIVM, GGD, RuttteG., mensen die op het strand wandelen, kinderen die een illegaal feestje organiseren, de vieze Chinezen, de ziekenhuizen die te weinig bedden hebben, studenten die zijn gaan skiën.
Soms moet je kijken naar waar dingen mis gaan, voor je ze kunt verbeteren he.
pi_192317964
Idd...gewoon goed reflecteren na deze pandemie. En open en transparant. Er zal vast een onderzoeksrapport komen met duidelijke conclusies.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:00:54 #283
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192317968
quote:
64 nieuwe sterfgevallen in België

Het aantal sterfgevallen als gevolg van het coronavirus is in België met 64 gestegen tot 353. Het afgelopen etmaal zijn 575 nieuwe coronapatiënten opgenomen in ziekenhuizen. 205 mensen mochten het ziekenhuis weer verlaten. In totaal liggen er 3717 besmette mensen in het ziekenhuis.
NOSblog

Kijk België geeft vrij hoeveel mensen het ziekenhuis weer hebben verlaten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192317979
België +1850 & +64.

Ik denk nu al 64 doden valt mee. Best erg eigenlijk.
pi_192317982
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:00 schreef Stefanovich het volgende:
Idd...gewoon goed reflecteren na deze pandemie. En open en transparant. Er zal vast een onderzoeksrapport komen met duidelijke conclusies.
op zeker dat hier gewoon een parlementaire enquête over komt en dat het RIVM/GGD/Rutte/Bruins door het stof moeten.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 maart 2020 @ 12:02:13 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192317987
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

op zeker dat hier gewoon een parlementaire enquête over komt en dat het RIVM/GGD/Rutte/Bruins door het stof moeten.
Ik heb een vermoeden dat iets vergelijkbaars in alle landen wel gaat gebeuren.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192317988
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:59 schreef pussycatdoll het volgende:
Heb gisteren helaas niet kunnen meelezen. Hoeveel IC bedden hebben we nu nog?
Niet genoeg , het is hopen dat onze oosterburen kunnen bijspringen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:02:21 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192317989
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:58 schreef Jed1Gam het volgende:
In plaats van te focussen op de komende weken zijn we al weer druk bezig de schuldige aan te wijzen;

het RIVM, GGD, RuttteG., mensen die op het strand wandelen, kinderen die een illegaal feestje organiseren, de vieze Chinezen, de ziekenhuizen die te weinig bedden hebben, studenten die zijn gaan skiën.
Het kan best allebei.

Onze voorbereiding was enorm ondermaats en het RIVM heeft een forse hoeveelheid onwaarheden verspreid. Dat mag best benoemd worden terwijl we kijken hoe het nu verder moet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 12:03:08 #289
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192318002
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Jij bent extreem overtuigd van je eigen gelijk.

Wat nu als dit, net als de afgelopen twee keer, met een sisser was afgelopen?

Weten wat er had moeten gebeuren is zo makkelijk wanneer je zelf geen verantwoordelijkheid draagt
Probleem is dat het al duidelijk was dat het niet met een sisser ging aflopen als je naar Italië keek.

Als het op één of andere manier wel met een sisser afgelopen was was het in ieder geval heel goed geweest dat wij voorbereid waren voor als het geval dat het wel was overgeslagen.. Met MERS waren wij wel voorbereid en kwam het niet. Pech, tientallen miljoenen weggegooid. Beter dan miljarden verliezen door slechte voorbereiding zoals nu het geval is.
pi_192318006
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:47 schreef _I het volgende:

[..]

Haha, het gaat niet om hun. Zij merken er waarschijnlijk weinig van, maar kunnen wel stage lopen in een ziekenhuis of werken in jouw broodjeszaak.

Ik denk, maar idd hindsight, dat als je in januari de voorzichtige kant gekozen had en alle niet-invasieve regels gelijk had doorgevoerd, dan was dat best even wennen geweest (er zal ook even gehamsterd worden), dat alsnog de grootste groep de regels zou volgen en de rotte appels door hadden kunnen gaan zonder het proces te overbelasten.

Nu zijn we zo lang doorgegaan, dat we sowieso gaan overstromen. Het kan weinig zijn of veel, maar er worden al keuzes gemaakt en er overlijden ook al mensen door corona.

Nooit mag je die zaken 1-op-1 linken aan het gedrag van een individu, zoals die viroloog in België deed. "Eerst een feestje, nu in het ziekenhuis". Is het zeker dat die mensen dat feest gaven, is het nodig om ze te benoemen?

Als je goede heldere informatie geeft, en je rekenmodellen kloppen, zit het schorem erbij in genomen. Dan had je ook niet de situatie gehad dat Mark op vrijdag zegt dat je lekker in een groepje moet gaan sporten, om op maandag te zeggen dat hij "misselijk werd van al die mensen die samenkwamen".

Poeh, het zit diep. Merk je het. Ga even iets anders doen. :P
Die anderhalve meter lijkt me toch duidelijke communicatie.

Als er dan mensen niet weten dat je niet moet gaan voetballen (bv), of andere dingen waarbij je binnen anderhalve meter komt, dan hebben zij die heldere communicatie bewust genegeerd.

En ik ga het dan ook niet voor die mensen opnemen om wat voor reden dan ook. Het is simpelweg asociaal volk of het boeit ze allemaal geen reet (of is dat hetzelfde?).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192318011
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
België +1850 & +64.

Ik denk nu al 64 doden valt mee. Best erg eigenlijk.
Op een gegeven moment verstommen je emoties lijkt het het. Ik denk dat het een soort defensie mechanisme is van het lichaam.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192318015
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 11:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

En die mag je bij de politiek neerleggen, al in 2016 werd er gewaarschuwd voor het gebrek aan bedden, in 2018 werd dat met de griepgolf pijnlijk duidelijk toen de ziekenhuizen net als nu uitpuilden maar daar is door Den Haag geen reet mee gedaan.
Makkelijk om "de politiek" de schuld te geven ja. Dit is kennelijk hoe wij het wilden. Democratie enzo.
pi_192318022
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Probleem is dat het al duidelijk was dat het niet met een sisser ging aflopen als je naar Italië keek.

Als het op één of andere manier wel met een sisser afgelopen was was het in ieder geval heel goed geweest dat wij voorbereid waren voor als het geval dat het wel was overgeslagen.. Met MERS waren wij wel voorbereid en kwam het niet. Pech, tientallen miljoenen weggegooid. Beter dan miljarden verliezen door slechte voorbereiding zoals nu het geval is.
volgende keer is nederland net zo goed voorbereid als Singapore.....en ik denk dat ze eerder de grenzen dichtgooien en grote evenementen cancellen en misschien WEL naar het WHO luisteren.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:06:58 #294
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192318048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Probleem is dat het al duidelijk was dat het niet met een sisser ging aflopen als je naar Italië keek.

Als het op één of andere manier wel met een sisser afgelopen was was het in ieder geval heel goed geweest dat wij voorbereid waren voor als het geval dat het wel was overgeslagen.. Met MERS waren wij wel voorbereid en kwam het niet. Pech, tientallen miljoenen weggegooid. Beter dan miljarden verliezen door slechte voorbereiding zoals nu het geval is.
En jij denkt dat het rivm voldoende macht heeft om ondanks het mers gebeuren nu weer preventief honderden miljoenen te laten uitgeven en alarmfase 1 in te laten stellen?

Ergens in februari al dus
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 28 maart 2020 @ 12:07:28 #295
74056 crew  ToT
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:08:47 #296
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_192318067
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:04 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Makkelijk om "de politiek" de schuld te geven ja. Dit is kennelijk hoe wij het wilden. Democratie enzo.
:')
There's a #filosofie spirit in everyone.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 12:09:16 #297
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192318071
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

En jij denkt dat het rivm voldoende macht heeft om ondanks het mers gebeuren nu weer preventief honderden miljoenen te laten uitgeven en alarmfase 1 in te laten stellen ?
Dat weet ik niet, maar dan had het RIVM dat moeten roepen en de regering maar lekker onder de bus moeten gooien. Dat is hun plicht.

Ik kan mij niet voorstellen dat het RIVM echt een slechtere situatie voor ogen had en dit stil heeft gehouden, omdat de regering toch niet zou luisteren.
pi_192318103
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar dan had het RIVM dat moeten roepen en de regering maar lekker onder de bus moeten gooien. Dat is hun plicht.

Ik kan mij niet voorstellen dat het RIVM echt een slechtere situatie voor ogen had en dit stil heeft gehouden, omdat de regering toch niet zou luisteren.
wat ik begin maart al zei, het RIVM zit in de zak van de regering en word gewoon gemuilkorfd
het zou me echt niks verbazen dat ze hun mond moesten houden.

p.s in spanje hebben ze gewoon een corona dode vanaf half februari stil gehouden om het toerisme te beschermen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:12:43 #299
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192318109
quote:
Ah ja diezelfde boete als die bij diefstal zo goed werkt :')
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:14:13 #300
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192318126
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar dan had het RIVM dat moeten roepen en de regering maar lekker onder de bus moeten gooien. Dat is hun plicht.

Ik kan mij niet voorstellen dat het RIVM echt een slechtere situatie voor ogen had en dit stil heeft gehouden, omdat de regering toch niet zou luisteren.
Dat is dus gelul. Het rivm is een rijksorgaan en gebonden aan rijksregels. En ja dat is een goed idee, net zoals militairen niet zelf bedenken wie de vijand is en zo
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:15:00 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192318130
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wat ik begin maart al zei, het RIVM zit in de zak van de regering en word gewoon gemuilkorfd
het zou me echt niks verbazen dat ze hun mond moesten houden.

p.s in spanje hebben ze gewoon een corona dode vanaf half februari stil gehouden om het toerisme te beschermen.
Misschien in het begin, maar toen hadden ze het zelf ook dik onderschat.. ik denk dat het RIVM inmiddels best wat in de pap te brokkelen heeft in DH.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')