om te janken eigenlijkquote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die mag je bij de politiek neerleggen, al in 2016 werd er gewaarschuwd voor het gebrek aan bedden, in 2018 werd dat met de griepgolf pijnlijk duidelijk toen de ziekenhuizen net als nu uitpuilden maar daar is door Den Haag geen reet mee gedaan.
Straks heeft een Italiaan het virus geïmporteerd naar China en het Westen de Chinezen naar beschuldigenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er gaat een verhaal dat er al een vreemde longontsteking heerste eind vorig jaar in lombardije....
weet niet wat er van waar.
Is dat de volledige data van vrijdag? Veel manquote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:56 schreef Alxander het volgende:
Cijfers Spanje: 832 doden in de laatste 24 uur https://elpais.com/socied(...)irus-en-directo.html
Totaal op 72 duizend besmettingen
Soms moet je kijken naar waar dingen mis gaan, voor je ze kunt verbeteren he.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:58 schreef Jed1Gam het volgende:
In plaats van te focussen op de komende weken zijn we al weer druk bezig de schuldige aan te wijzen;
het RIVM, GGD, RuttteG., mensen die op het strand wandelen, kinderen die een illegaal feestje organiseren, de vieze Chinezen, de ziekenhuizen die te weinig bedden hebben, studenten die zijn gaan skiën.
NOSblogquote:64 nieuwe sterfgevallen in België
Het aantal sterfgevallen als gevolg van het coronavirus is in België met 64 gestegen tot 353. Het afgelopen etmaal zijn 575 nieuwe coronapatiënten opgenomen in ziekenhuizen. 205 mensen mochten het ziekenhuis weer verlaten. In totaal liggen er 3717 besmette mensen in het ziekenhuis.
op zeker dat hier gewoon een parlementaire enquête over komt en dat het RIVM/GGD/Rutte/Bruins door het stof moeten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:00 schreef Stefanovich het volgende:
Idd...gewoon goed reflecteren na deze pandemie. En open en transparant. Er zal vast een onderzoeksrapport komen met duidelijke conclusies.
Ik heb een vermoeden dat iets vergelijkbaars in alle landen wel gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
op zeker dat hier gewoon een parlementaire enquête over komt en dat het RIVM/GGD/Rutte/Bruins door het stof moeten.
Niet genoeg , het is hopen dat onze oosterburen kunnen bijspringenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:59 schreef pussycatdoll het volgende:
Heb gisteren helaas niet kunnen meelezen. Hoeveel IC bedden hebben we nu nog?
Het kan best allebei.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:58 schreef Jed1Gam het volgende:
In plaats van te focussen op de komende weken zijn we al weer druk bezig de schuldige aan te wijzen;
het RIVM, GGD, RuttteG., mensen die op het strand wandelen, kinderen die een illegaal feestje organiseren, de vieze Chinezen, de ziekenhuizen die te weinig bedden hebben, studenten die zijn gaan skiën.
Probleem is dat het al duidelijk was dat het niet met een sisser ging aflopen als je naar Italië keek.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij bent extreem overtuigd van je eigen gelijk.
Wat nu als dit, net als de afgelopen twee keer, met een sisser was afgelopen?
Weten wat er had moeten gebeuren is zo makkelijk wanneer je zelf geen verantwoordelijkheid draagt
Die anderhalve meter lijkt me toch duidelijke communicatie.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:47 schreef _I het volgende:
[..]
Haha, het gaat niet om hun. Zij merken er waarschijnlijk weinig van, maar kunnen wel stage lopen in een ziekenhuis of werken in jouw broodjeszaak.
Ik denk, maar idd hindsight, dat als je in januari de voorzichtige kant gekozen had en alle niet-invasieve regels gelijk had doorgevoerd, dan was dat best even wennen geweest (er zal ook even gehamsterd worden), dat alsnog de grootste groep de regels zou volgen en de rotte appels door hadden kunnen gaan zonder het proces te overbelasten.
Nu zijn we zo lang doorgegaan, dat we sowieso gaan overstromen. Het kan weinig zijn of veel, maar er worden al keuzes gemaakt en er overlijden ook al mensen door corona.
Nooit mag je die zaken 1-op-1 linken aan het gedrag van een individu, zoals die viroloog in België deed. "Eerst een feestje, nu in het ziekenhuis". Is het zeker dat die mensen dat feest gaven, is het nodig om ze te benoemen?
Als je goede heldere informatie geeft, en je rekenmodellen kloppen, zit het schorem erbij in genomen. Dan had je ook niet de situatie gehad dat Mark op vrijdag zegt dat je lekker in een groepje moet gaan sporten, om op maandag te zeggen dat hij "misselijk werd van al die mensen die samenkwamen".
Poeh, het zit diep. Merk je het. Ga even iets anders doen.
Op een gegeven moment verstommen je emoties lijkt het het. Ik denk dat het een soort defensie mechanisme is van het lichaam.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
België +1850 & +64.
Ik denk nu al 64 doden valt mee. Best erg eigenlijk.
Makkelijk om "de politiek" de schuld te geven ja. Dit is kennelijk hoe wij het wilden. Democratie enzo.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
En die mag je bij de politiek neerleggen, al in 2016 werd er gewaarschuwd voor het gebrek aan bedden, in 2018 werd dat met de griepgolf pijnlijk duidelijk toen de ziekenhuizen net als nu uitpuilden maar daar is door Den Haag geen reet mee gedaan.
volgende keer is nederland net zo goed voorbereid als Singapore.....en ik denk dat ze eerder de grenzen dichtgooien en grote evenementen cancellen en misschien WEL naar het WHO luisteren.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Probleem is dat het al duidelijk was dat het niet met een sisser ging aflopen als je naar Italië keek.
Als het op één of andere manier wel met een sisser afgelopen was was het in ieder geval heel goed geweest dat wij voorbereid waren voor als het geval dat het wel was overgeslagen.. Met MERS waren wij wel voorbereid en kwam het niet. Pech, tientallen miljoenen weggegooid. Beter dan miljarden verliezen door slechte voorbereiding zoals nu het geval is.
En jij denkt dat het rivm voldoende macht heeft om ondanks het mers gebeuren nu weer preventief honderden miljoenen te laten uitgeven en alarmfase 1 in te laten stellen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Probleem is dat het al duidelijk was dat het niet met een sisser ging aflopen als je naar Italië keek.
Als het op één of andere manier wel met een sisser afgelopen was was het in ieder geval heel goed geweest dat wij voorbereid waren voor als het geval dat het wel was overgeslagen.. Met MERS waren wij wel voorbereid en kwam het niet. Pech, tientallen miljoenen weggegooid. Beter dan miljarden verliezen door slechte voorbereiding zoals nu het geval is.
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:04 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Makkelijk om "de politiek" de schuld te geven ja. Dit is kennelijk hoe wij het wilden. Democratie enzo.
Dat weet ik niet, maar dan had het RIVM dat moeten roepen en de regering maar lekker onder de bus moeten gooien. Dat is hun plicht.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:06 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En jij denkt dat het rivm voldoende macht heeft om ondanks het mers gebeuren nu weer preventief honderden miljoenen te laten uitgeven en alarmfase 1 in te laten stellen ?
wat ik begin maart al zei, het RIVM zit in de zak van de regering en word gewoon gemuilkorfdquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar dan had het RIVM dat moeten roepen en de regering maar lekker onder de bus moeten gooien. Dat is hun plicht.
Ik kan mij niet voorstellen dat het RIVM echt een slechtere situatie voor ogen had en dit stil heeft gehouden, omdat de regering toch niet zou luisteren.
Ah ja diezelfde boete als die bij diefstal zo goed werktquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:07 schreef ToT het volgende:
NWS / Geen 1,5 meter afstand in de winkel: 181 euro boete
Dat is dus gelul. Het rivm is een rijksorgaan en gebonden aan rijksregels. En ja dat is een goed idee, net zoals militairen niet zelf bedenken wie de vijand is en zoquote:Op zaterdag 28 maart 2020 12:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar dan had het RIVM dat moeten roepen en de regering maar lekker onder de bus moeten gooien. Dat is hun plicht.
Ik kan mij niet voorstellen dat het RIVM echt een slechtere situatie voor ogen had en dit stil heeft gehouden, omdat de regering toch niet zou luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |