abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192316262

In Taiwan zijn de minste besmettingen en doden. Eigenlijk moet Europa het zo aanpakken.
Interessant filmpje. Kijken!
pi_192316263
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nog niet. Maar ik vrees dat dat binnenkort anders kan zijn.
Gecondoleerd. Iemand die nauw verwant is?
pi_192316268
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:46 schreef vosss het volgende:

Als je kijkt met MH17; toen leek iedereen wel, al dan niet via via, iemand te kennen die aan boord zat. Dat waren maar een paar honderd Nederlanders.

Ik denk dat je niet hoeft te vrezen voordat dat hier eraan zit te komen dat iemand rechtstreeks iemand kent die overleden is aan COVID-19; dat komt er gewoon aan. -O-
Ik heb een oom en een tante (broer en zus, niet man en vrouw) in het ziekenhuis, beiden 80+ en niet super vitaal. En de vrouw van die oom, andere tante dus, is hoogstwaarschijnlijk dan ook besmet en die zie ik het niet overleven
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192316277
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:45 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Er zijn meerdere opties. Uitbreiding van de bedden inderdaad, maar ook hulp uit Duitsland.

Ben toevallig nu Jinek terug aan het kijken met Gommers en vd Voort (umcg) die hebben wel een heel goed en helder verhaal over de huidige situatie.
Ah, goede tip.
pi_192316296
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:47 schreef quirina het volgende:

In Taiwan zijn de minste besmettingen en doden. Eigenlijk moet Europa het zo aanpakken.
Interessant filmpje. Kijken!
Ooit gezien waar Taiwan ligt?

Totaal onvergelijkbaar met een Europees land (en zeker niet met een Nederland met een haven als Rotterdam en een luchthaven als Schiphol).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 28 maart 2020 @ 09:51:48 #256
22565 asco
Los in deze tent
pi_192316336
Kan het aparte topic voor cijfers even niet vinden maar dit is de situatie in het Amphia vanmorgen:

quote:
8.27
In het Amphia Ziekenhuis in Breda zijn vrijdag tien patiënten bij wie het coronavirus was geconstateerd ontslagen uit het ziekenhuis. In het Amphia worden in totaal 92 patiënten met een coronabesmetting verzorgd. Twintig van hen bevinden zich op de intensive care. Sinds het uitbreken van coronavirus in Nederland zijn in het Amphia Ziekenhuis 26 mensen overleden aan de gevolgen van het virus.
Volgens mij dus nog 10 plekken vrij op de IC daar, wat me dan weer meevalt... ook het totaal aantal patienten loopt niet heel erg meer op en er zijn veel mensen ontslagen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192316341
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:42 schreef Excavator het volgende:
Zijn hier mensen die mensen kennen die er aan gestorven zijn?
De opa (80+) van mijn vriendin heeft nu hoge koorts en ligt ziek thuis. Heeft diabetes en hartproblemen. Denk niet dat dat lang meer duurt. Ook als het een "gewone" griep is.

Niemand die er overigens erg mee zit in mijn schoonfamilie, want het is een vreselijke vent.
pi_192316353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:54 schreef TheVulture het volgende:
ook het totaal aantal patienten loopt niet heel erg meer op en er zijn veel mensen ontslagen.
Het totaal loopt daar niet heel erg op omdat die veel patiënten elders in het land onderbrengen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316355
Damiaan Denys over het virus, wat een held!!!


Die discussie over ‘economie versus gezondheid’ lijkt velen wreed.


Wanneer een verpleegkundige uit Italië een tweet stuurt dat het daar de hel is, gaat iedereen meehuilen over onze rampzalige toekomst. We leven in een sentimentele samenleving waar de subjectieve emotie cruciaal is en mensen niet meer in staat zijn om een rationeel, objectief standpunt in te nemen. Maar een globale crisis heeft een perspectief nodig op globaal niveau. Wel, hier is het: dit virus zal 70 tot 80 procent van de bevolking ooit besmetten. Elke maatregel die je neemt om dat op de lange termijn in te dammen, zal falen. Van alle mensen die besmet raken, is bij 80 procent de symptomen mild. Twintig procent wordt echt ziek, 5 procent belandt op intensieve zorg en 1,4 procent zal overlijden. Die kleine kans op overlijden wordt door de media uitvergroot tot een maatschappelijke obsessie, en die voedt onze angst.’
En die angst moeten we omarmen?


We moeten de angst omarmen, omdat voor het grootste deel van de bevolking een besmetting mild zal verlopen. Houd voldoende afstand, was je handen, maar zet vooral je leven voort en probeer productief te blijven, want iedereen die de economie helpt, helpt de samenleving. Alles wat we nu niet doen, moet later fors terugbetaald worden. Ik zou hulpdiensten aanraden om niet te denken in termen van dagen en weken, en infecties en doden in België, maar op globaal niveau. We kunnen niet iedereen redden. Ik heb het gevoel dat we nu de prijs niet willen betalen.’
pi_192316356
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-afstand-houden.html

Braziliaanse president lanceert campagne tegen 'onnodig' afstand houden

Deze kerel doet dus het omgekeerde en begint een campagne over dat afstand houden juist onzin is :')

Dit is echt bizar ja
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192316363
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:55 schreef PicoMMP het volgende:
Niemand die er overigens erg mee zit in mijn schoonfamilie, want het is een vreselijke vent.
Dat is toch een beetje droevig. Ook al is het een verschrikkelijke kerel, als het ff kan zou ik toch kijken of er iemand even langs kan/mag gaan zodat hij niet helemaal moederziel alleen gaat hemelen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316364
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Het totaal loopt daar niet heel erg op omdat die veel patiënten elders in het land onderbrengen.
Dat weet je nu niet want dat staat er niet bij... het valt me in ieder geval mee dat er nog zoveel ruimte op de IC is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192316371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:29 schreef Injetta het volgende:
Ik raak wel in de war van al die verschillende berichten over de ziekteverschijnselen:
Eerst was het koorts, hoesten en benauwdheid.
Nu blijkt dat 50% geen koorts krijgt. Ook benauwdheid hoeft niet.
Neusverkoudheid en keelpijn waren tekenen dat het griep was en geen Corona. Nu schijnen ook mensen alleen snotterig te zijn met wat spierpijn. Is ook Corona.
Diarree was niet echt een symptoom, nu zijn er mensen die verkouden waren met wat diarree: blijkt ook Corona.
En nu zijn er mensen die reuk en smaak verliezen,.

De een is ruim een week aan het kwakkelen en ligt plotseling naar adem te happen op de IC. De ander voelt zich kip lekker en moet ‘s nachts met loeiende sirenes naar het ziekenhuis. De een is zwaarlijvig en de ander was een sportieveling die dacht kerngezond te zijn.

Kortom: alles kan. Wel/geen koorts, wel/niet hoesten, wel/niet verkouden, wel/niet diarree, wel/niet hoofdpijn, wel/niet spierpijn, wel/niet benauwd...
Er is geen pijl op te trekken. Het manifesteert zich bij iedereen anders.

Het lijkt wel russische roulette.
Ofschoon je in de kern van je bericht terechte dingen benoemt, is het nog steeds zo dat de overgrote meerderheid van de gezonde mensen (en 'sportievelingen zoals jij duidt) geen tot milde klachten ervaart. Anders gezegd, de kans is kleiner om ernstige ziektebeelden te vertonen als je jong cq 'gezond' bent. Dit is bij veel andere ziekten niet heel anders.
pi_192316374
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit is echt bizar ja
Oh wow, dat had ik even gemist. Die man is echt niet goed in zijn hoofd... wtf.
pi_192316375
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)-afstand-houden.html

Braziliaanse president lanceert campagne tegen 'onnodig' afstand houden

Deze kerel doet dus het omgekeerde en begint een campagne over dat afstand houden juist onzin is :')

Ik ben echt benieuwd hoe snel zij van corona af zijn. Even los van al die doden etc. Maar er is wel heel snel immuniteit opgebouwd zo :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192316380
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:56 schreef Newone82 het volgende:
Damiaan Denys over het virus, wat een held!!!

Die discussie over ‘economie versus gezondheid’ lijkt velen wreed.


Wanneer een verpleegkundige uit Italië een tweet stuurt dat het daar de hel is, gaat iedereen meehuilen over onze rampzalige toekomst. We leven in een sentimentele samenleving waar de subjectieve emotie cruciaal is en mensen niet meer in staat zijn om een rationeel, objectief standpunt in te nemen. Maar een globale crisis heeft een perspectief nodig op globaal niveau. Wel, hier is het: dit virus zal 70 tot 80 procent van de bevolking ooit besmetten. Elke maatregel die je neemt om dat op de lange termijn in te dammen, zal falen. Van alle mensen die besmet raken, is bij 80 procent de symptomen mild. Twintig procent wordt echt ziek, 5 procent belandt op intensieve zorg en 1,4 procent zal overlijden. Die kleine kans op overlijden wordt door de media uitvergroot tot een maatschappelijke obsessie, en die voedt onze angst.’
En die angst moeten we omarmen?


We moeten de angst omarmen, omdat voor het grootste deel van de bevolking een besmetting mild zal verlopen. Houd voldoende afstand, was je handen, maar zet vooral je leven voort en probeer productief te blijven, want iedereen die de economie helpt, helpt de samenleving. Alles wat we nu niet doen, moet later fors terugbetaald worden. Ik zou hulpdiensten aanraden om niet te denken in termen van dagen en weken, en infecties en doden in België, maar op globaal niveau. We kunnen niet iedereen redden. Ik heb het gevoel dat we nu de prijs niet willen betalen.’
Damiaan Denys is filosoof en psychiater. Hij is als hoogleraar werkzaam aan de Universiteit van Amsterdam

https://nl.wikipedia.org/wiki/Damiaan_Denys
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192316383
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat weet je nu niet want dat staat er niet bij... het valt me in ieder geval mee dat er nog zoveel ruimte op de IC is.
De hele week zijn er al berichten dat Brabant de ene na de andere patient overplaatst naar elders omdat het daar op kraken staat. Ik verwacht niet dat dat nu ineens anders is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316403
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:47 schreef quirina het volgende:

In Taiwan zijn de minste besmettingen en doden. Eigenlijk moet Europa het zo aanpakken.
Interessant filmpje. Kijken!
Ja dit!
Snap niet zo dat wij zo gefocust zijn op Italië en de maatregelen daar willen nadoen. We kunnen beter kijken naar daar waar ze het beter doen zoals Zuid Korea, Singapore en Japan en dat adapteren naar onze maatschappij
pi_192316404
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Damiaan Denys is filosoof en psychiater. Hij is als hoogleraar werkzaam aan de Universiteit van Amsterdam

https://nl.wikipedia.org/wiki/Damiaan_Denys
Hij geeft ook aan dat er weer een 2de en 3de golf gaat komen van besmettingen en doden en we gewoon door moeten gaan met ons leven. Helemaal gelijk in. Het corona virus houdt niet op, dus gewoon accepteren en verder gaan met ons leven is zijn advies. Helemaal mee eens.
pi_192316408
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:00 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hij geeft ook aan dat er weer een 2de en 3de golf gaat komen van besmettingen en doden en we gewoon door moeten gaan met ons leven. Helemaal gelijk in. Het corona virus houdt niet op, dus gewoon accepteren en verder gaan met ons leven is zijn advies. Helemaal mee eens.
En dan de mensen thuis laten stikken en eenzaam laten sterven omdat de IC’s volliggen?
pi_192316420
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:59 schreef Montagui het volgende:
Damiaan Denys is filosoof en psychiater.
Filosofen en psychiaters hebben géén verstand van pandemieën én niet van economieën.

Dus wat die vent roeptoetert zou ik lekker laten voor wat het is.

Die 20% die wel heel ziek wordt en waarvan een groot deel in het ziekenhuis terecht komt die groep moet gewoon zo klein mogelijk blijven en uitgesmeerd worden, want anders loopt dat sterftecijfer heel hard op.

Bovendien wil ik hem wel eens horen of hij nog dergelijke kwante taal uitslaat als zijn ouders of vrouw bezwijken aan COVID-19. Eigenlijk hoop je daarop, hoe gruwelijk ook, en dat dan iemand hem zijn eigen woorden vol in zn bek rost als ie ligt te janken. Wat een lul. Die heeft het echt niet begrepen. :r

=edit=
Voordat mensen beginnen te stuiteren, ik hoop daar niet echt op natuurlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316422
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:01 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

En dan de mensen thuis laten stikken en eenzaam laten sterven omdat de IC’s volliggen?
Dat is dan een gevolg. Dit waren dan toch zo goed als zeker ongezonde mensen. Zie berichten gisteren van overgewicht.
pi_192316436
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Filosofen en psychiaters hebben géén verstand van pandemieën én niet van economieën.

Dus wat die vent roeptoetert zou ik lekker laten voor wat het is.

Die 20% die wel heel ziek wordt en waarvan een groot deel in het ziekenhuis terecht komt die groep moet gewoon zo klein mogelijk blijven en uitgesmeerd worden, want anders loopt dat sterftecijfer heel hard op.

Bovendien wil ik hem wel eens horen of hij nog dergelijke kwante taal uitslaat als zijn ouders of vrouw bezwijken aan COVID-19. Eigenlijk hoop je daarop, hoe gruwelijk ook, en dat dan iemand hem zijn eigen woorden vol in zn bek rost als ie ligt te janken. Wat een lul. Die heeft het echt niet begrepen. :r
Jawel hij kijkt er nuchter na, we moeten de dood omarmen en niet zo hysterisch doen. Ongezonde of oude mensen sterven nu eenmaal is zijn boodschap.
pi_192316438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:02 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dat is dan een gevolg. Dit waren dan toch zo goed als zeker ongezonde mensen. Zie berichten gisteren van overgewicht.
Half Nederland heeft overgewicht.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316446
Video in de link is hilarisch.

GuusBeugelink twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 09:37:48 Een boer die van de nood een deugd maakt... Bijkomstig voordeel: we hebben er genoeg van.... https://t.co/MVImIsPPh1 reageer retweet
pi_192316449
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:03 schreef Newone82 het volgende:
Ongezonde of oude mensen sterven nu eenmaal is zijn boodschap.
Zijn boodschap is lig niet te bitchen en laat de maatschappij verder draaien, want ik loop klandizie mis. Hier prikt elke schlemiel toch doorheen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192316457
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Half Nederland heeft overgewicht.
Niet zo extreem als de mensen die nu blijkbaar op de IC liggen.
Maar dan hebben we nog steeds lage dodental in Dld waar men toch veel dikker is
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:06:30 #279
8369 speknek
Another day another slay
pi_192316472
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:54 schreef TheVulture het volgende:
Kan het aparte topic voor cijfers even niet vinden maar dit is de situatie in het Amphia vanmorgen:
[..]

Volgens mij dus nog 10 plekken vrij op de IC daar, wat me dan weer meevalt... ook het totaal aantal patienten loopt niet heel erg meer op en er zijn veel mensen ontslagen.
Nee 10 mensen uit het ziekenhuis, niet per se van de IC af. Waarschijnlijk niet zelfs want het is wel heel bijzonder als je gelijk vanaf de IC ontslagen wordt (niet in een lijkzak)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192316479
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Half Nederland heeft overgewicht.
Dat is ongezond en door hun eigen toedoen. Dat je dan meer kans hebt om eerder dood te gaan, dat risico nemen ze zelf en zijn ze bereid te nemen.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:07:36 #281
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192316481
Conclusie is ook wel een beetje als heel Nederland tegelijk besmet zou zijn, dan hadden we al veel eerder en een veel groter probleem gehad op de IC's.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192316488
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Zijn boodschap is lig niet te bitchen en laat de maatschappij verder draaien, want ik loop klandizie mis. Hier prikt elke schlemiel toch doorheen?
Nee, dat is zijn boodschap niet. Ongezonde en oude mensen sterven nu eenmaal en dat moeten we accepteren.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 maart 2020 @ 10:09:02 #283
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192316494
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:07 schreef Zeroku het volgende:
Conclusie is ook wel een beetje als heel Nederland tegelijk besmet zou zijn, dan hadden we al veel eerder en een veel groter probleem gehad op de IC's.
Dat is wel een beetje een conclusie van het niveau "als je zes liter water in één normaal halveliterflesje probeert te drukken past het niet" :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Spellchecker zaterdag 28 maart 2020 @ 10:09:57 #284
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192316502
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:04 schreef polderturk het volgende:
Video in de link is hilarisch.

GuusBeugelink twitterde op zaterdag 28-03-2020 om 09:37:48 Een boer die van de nood een deugd maakt... Bijkomstig voordeel: we hebben er genoeg van.... https://t.co/MVImIsPPh1 reageer retweet
_O_
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:10:01 #285
47102 Elvi
miemkwien
pi_192316503
Het duurde nog vrij lang tot we overgingen op "dikke mensen zijn geen mensen en moeten allemaal dood". :')

Maar nu ken ik Fok weer.
pi_192316514
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:10 schreef Elvi het volgende:
Het duurde nog vrij lang tot we overgingen op "dikke mensen zijn geen mensen en moeten allemaal dood". :')

Maar nu ken ik Fok weer.
Het is FOK!; ongeletterde boer :{w
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:10:58 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192316518
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:58 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd hoe snel zij van corona af zijn. Even los van al die doden etc. Maar er is wel heel snel immuniteit opgebouwd zo :P
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:11:21 #288
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316525
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:07 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dat is ongezond en door hun eigen toedoen. Dat je dan meer kans hebt om eerder dood te gaan, dat risico nemen ze zelf en zijn ze bereid te nemen.
Ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316538
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:10 schreef Tarado het volgende:

[ afbeelding ]
2020, het jaar waarin bendes meer gezond verstand hebben dan de gekozen president van een land.

omg
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:13:21 #290
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192316549
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

2020, het jaar waarin bendes meer gezond verstand hebben dan de gekozen president van een land.

omg
en reken maar dat ze niet hoeven te handhaven :)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:13:24 #291
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192316552
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:10 schreef Elvi het volgende:
Het duurde nog vrij lang tot we overgingen op "dikke mensen zijn geen mensen en moeten allemaal dood". :')

Maar nu ken ik Fok weer.
Desbetreffende user doet er al een paar honderd topics alles aan om maar t kunnen blijven downplayen. Griepisme in de zuiverste vorm.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192316553
quote:
*O*

hopelijk komt dat hier ook snel. Kun je alleen de mensen isoleren die het heeft :P

(moet je wel echt massaal testen)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:13:48 #293
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192316555
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:08 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee, dat is zijn boodschap niet. Ongezonde en oude mensen sterven nu eenmaal en dat moeten we accepteren.
Hou nou eens op met deze act.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:14:20 #294
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192316560
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Klinkt als een genot om in Brazilië wonen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192316564
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:08 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee, dat is zijn boodschap niet. Ongezonde en oude mensen sterven nu eenmaal en dat moeten we accepteren.
1,4% gaat dood. Laten we vooral allemaal gewoon productief verder gaan met ons leven. Die hele kleine kans moeten we gewoon accepteren.

Dat zijn maar ‭108.834.560 mensen die dan dood gaan, dus waar hebben we het over.
En het zijn ook maar 388.694.857 mensen die op de IC belanden.

Laat de economie maar draaien. Want anders loop ik geld mis. Dát is wat die vent zegt.

Vandaar dat ik zeg benieuwd of ie dat ook nog vindt nadat ie zn ouders en vrouw heeft verloren met zn stoere taal.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 10:14:43 #296
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192316568
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 09:56 schreef Newone82 het volgende:
Damiaan Denys over het virus, wat een held!!!

Die discussie over ‘economie versus gezondheid’ lijkt velen wreed.


Wanneer een verpleegkundige uit Italië een tweet stuurt dat het daar de hel is, gaat iedereen meehuilen over onze rampzalige toekomst. We leven in een sentimentele samenleving waar de subjectieve emotie cruciaal is en mensen niet meer in staat zijn om een rationeel, objectief standpunt in te nemen. Maar een globale crisis heeft een perspectief nodig op globaal niveau. Wel, hier is het: dit virus zal 70 tot 80 procent van de bevolking ooit besmetten. Elke maatregel die je neemt om dat op de lange termijn in te dammen, zal falen. Van alle mensen die besmet raken, is bij 80 procent de symptomen mild. Twintig procent wordt echt ziek, 5 procent belandt op intensieve zorg en 1,4 procent zal overlijden. Die kleine kans op overlijden wordt door de media uitvergroot tot een maatschappelijke obsessie, en die voedt onze angst.’
En die angst moeten we omarmen?


We moeten de angst omarmen, omdat voor het grootste deel van de bevolking een besmetting mild zal verlopen. Houd voldoende afstand, was je handen, maar zet vooral je leven voort en probeer productief te blijven, want iedereen die de economie helpt, helpt de samenleving. Alles wat we nu niet doen, moet later fors terugbetaald worden. Ik zou hulpdiensten aanraden om niet te denken in termen van dagen en weken, en infecties en doden in België, maar op globaal niveau. We kunnen niet iedereen redden. Ik heb het gevoel dat we nu de prijs niet willen betalen.’
Natuurlijk heeft hij gelijk....
Tot het om zijn lieve moedertje gaat

Dan zal hij wel wat minder filosofisch klinken. :)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192316569
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:13 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Hou nou eens op met deze act.
waarom is dat een act? Denk dat het eerder een mening is. Hoef je niet mee eens te zijn.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 maart 2020 @ 10:14:58 #298
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192316570
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eens vragen of ze in São Remo (favela in SP) hetzelfde doen/gaan doen, nu ben ik toch wel benieuwd. Lekker, zo'n regering.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192316577
quote:
4s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Zijn boodschap is lig niet te bitchen en laat de maatschappij verder draaien, want ik loop klandizie mis. Hier prikt elke schlemiel toch doorheen?
Typische kortzichtige reactie op een 'best wel' realistische mening.

Moeten we alles kapot laten gaan omdat dit virus agressiever is als de 'gewone griep' en met name toch al ongezonde mensen treft? (wat dat betreft zou D'66 dit virus moeten omarmen)

Of moeten we zo goed als mogelijk gewoon doorgaan, met inachtneming van zoveel mogelijk voorbehoud en zorgvuldigheid? En ons uiteindelijke 'verlies' nemen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192316584
Cross post



IJsland is toegevoegd. Mooie waaier in tijd.

In "Divergence" ziet het er zo uit;


Gevalletje superspreader? :+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')