Blijkbaar moet het; Henk en Ingrid hebben nog steeds niet door dat straks 5 a 10 procent van de bevolking sterft als we zo door blijven gaan.quote:
twitter:JulianBAbbott twitterde op zondag 22-03-2020 om 02:19:55BREAKING: Victoria and NSW will push for a lockdown of non-essential activities, including businesses.
This will include not going to restaurants and pubs.
Victoria will also push for schools to be shut from Tuesday.
If they do not agree, Victoria will go it alone. reageer retweet
Ja dat is makkelijk praten achteraf. Alle andere virusuitbraken sinds 1918 hebben in Nederland nooit voet aan de grond gekregen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het niet downplayen als je later wil dat het volk je serieus neemt, was wel een mooi begin geweest.
Voorbereid zijn ook wel.
En kijken naar onderzoeksresultaten, bevindingen en adviezen van mensen die inmiddels al wel ervaring met dit specifieke virus hadden serieus nemen, was wel een leuke (en snellere) voortgang geweest.
Als je dit nog steeds niet weet dan heb je hier dus niet lang genoeg meegelezen om een oordeel over mij te kunnen hebben of mij een "doemdenker" te kunnen noemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar vertel eens dan, wat had jij beter gedaan als jij verantwoordelijk was?
Dit is gewoon ongefundeerde onzin.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Blijkbaar moet het; Henk en Ingrid hebben nog steeds niet door dat straks 5 a 10 procent van de bevolking sterft als we zo door blijven gaan.
Dus jij vond dat het wel hout sneed toen het RIVM zei dat de kans dat het nier zou komen nihil was omdat er geen rechtstreekse vluchten vanaf Wuhan kwamen?quote:Op zondag 22 maart 2020 02:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja dat is makkelijk praten achteraf. Alle andere virusuitbraken sinds 1918 hebben in Nederland nooit voet aan de grond gekregen.
Of het een meerderheid is betwijfel ik, maar er is duidelijk een gedeelte van de bevolking dat het buskruit niet heeft uitgevonden. Ik verbaasde mij ook over de sommige beelden vandaag. Maar hier in het dorp bijvoorbeeld is het al dagen uitgestorven. Hier zal met een lockdown feitelijk niet veel veranderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik hoop het zo!
Niet vanwege verplichte vakantie, want ik werk sowieso al heb ik er wel steeds meer moeite mee nu ouders steeds meer toch gebruik willen maken van de opvang. Beetje schietschijf idee.
Maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking wel een beetje tegen zichzelf i n bescherming genomen mag worden
joh, tot een weekje geleden was het voor de meeste van NL nog een griepje en werd er lacherig over gedaanquote:Op zondag 22 maart 2020 02:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Blijkbaar moet het; Henk en Ingrid hebben nog steeds niet door dat straks 5 a 10 procent van de bevolking sterft als we zo door blijven gaan.
Wat hiervan is volgens jou onzin? het percentage sterfte of dat Henk en Ingrid dat niet snappen?quote:
mooi op tijd ookquote:Op zondag 22 maart 2020 02:39 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:JulianBAbbott twitterde op zondag 22-03-2020 om 02:19:55BREAKING: Victoria and NSW will push for a lockdown of non-essential activities, including businesses.
Waar zijn de griepjesroepers van FOK! eigenlijk. Kunnen we die al uitschelden?quote:Op zondag 22 maart 2020 02:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
joh, tot een weekje geleden was het voor de meeste van NL nog een griepje en werd er lacherig over gedaan
dat je het dan nu door hebt en boos wordt op andere die het nog iets later (gaan) zien is het vooral jezelf op de borst kloppen ipv de situatie helemaal door hebben
en dan oproepen tot een totale lockdown omdat mensen nog iets trager zijn met hun begrip dan jij
Voor mij hoeft er geen totale lock down te komen; gewoon alle niet essentiële winkels sluiten en handhaven op een samenscholingsverbod. Het is maar net welke definitie je hebt voor een lockdown.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
joh, tot een weekje geleden was het voor de meeste van NL nog een griepje en werd er lacherig over gedaan
dat je het dan nu door hebt en boos wordt op andere die het nog iets later (gaan) zien is het vooral jezelf op de borst kloppen ipv de situatie helemaal door hebben
en dan oproepen tot een totale lockdown omdat mensen nog iets trager zijn met hun begrip dan jij
Je kunt niet verwachten dat users 405 topics door gaan spitten he. Zag dan gewoon dat je geen zin hebt om het te herhalenquote:Op zondag 22 maart 2020 02:41 schreef Kyran het volgende:
Dat is stap 1 .... Voor de rest heb ik dingen al vaak genoeg gepost, dus die kan je opzoeken
bron?quote:Op zondag 22 maart 2020 02:42 schreef Pumpalov het volgende:
In een paar uur nieuwe maatregelen hier. Land en stad volledig dicht. Het leger wordt uiteengezet.
De economie gaat voor! Rutte is te slap.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:42 schreef Pumpalov het volgende:
In een paar uur nieuwe maatregelen hier. Land en stad volledig dicht. Het leger wordt uiteengezet.
En misschien de maximale groepsgrootte terugdringen van 100 naar 5 zou misschien ook wel een goeie zijn. Gaan mensen misschien snappen dat (verjaardags-)feestjes ook niet zo'n goed idee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor mij hoeft er geen totale lock down te komen; gewoon alle niet essentiële winkels sluiten en handhaven op een samenscholingsverbod. Het is maar net welke definitie je hebt voor een lockdown.
Bron is mijn eerlijke weergave van de situatie in Bulgarije.quote:
Punt zoals je ook (denk ik) zegt , we kunnen de groepen niet keihard volgens vaste lijnen afbakenen en daarmee dan een selectief verbod uitvaardigen. Je kunt niet zeggen met 20 vrij en met 60 thuis.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:15 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Jammer dat ze die groep 2 beperken tot ouderen en kwetsbaren die niet meer zelfstandig wonen.
Want degenen die ik ken en in die categorie vallen maar wel alle vrijheid hebben hebben, houden zich totaal niet aan de regels/ richtlijnen als die wel aan de anderen worden opgelegd.
Zou een verbod op alles boven de 65 op straat al niet flink wat ellende kunnen schelen?
Ik denk nu hardop.
Hey, ik mag dat roepen hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 02:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als iemand het netjes vraagt wil ik dat best doen, geen probleem. Echter moet iemand niet eerst komen roepen dat ik een doemdenker ben en dan pas vragen wat mijn standpunt is.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt niet verwachten dat users 405 topics door gaan spitten he. Zag dan gewoon dat je geen zin hebt om het te herhalen
Bestaat die maximale groepsgrootte van 100 nog steeds? Dan mag je dus nog steeds buurtfeestjes organiserenquote:Op zondag 22 maart 2020 02:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En misschien de maximale groepsgrootte terugdringen van 100 naar 5 zou misschien ook wel een goeie zijn. Gaan mensen misschien snappen dat (verjaardags-)feestjes ook niet zo'n goed idee zijn.
was te verwachten, dat zijn de hotspots in australie, ik heb alles afgezegd daar en wij vliegen hopelijk 4 april direct van Adelaide naar Brisbane waar we maanden kunnen verblijven.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:39 schreef crystal_meth het volgende:
users met deze houding waren er 2 weken geleden ook al en die zijn nu allemaal al om of weg.quote:
Nou, ik snap met de dag beter waarom het nodig was. In China luistert het volk, al dan niet met angst, beter dan hier en zelfs dan is het nog nodig.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:54 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja ik weet dat jij fan bent van china
eensquote:Op zondag 22 maart 2020 02:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als iemand het netjes vraagt wil ik dat best doen, geen probleem. Echter moet iemand niet eerst komen roepen dat ik een doemdenker ben en dan pas vragen wat mijn standpunt is.
mooi op tijd ?quote:
weet niet hoe het in andere steden is, maar in tilburg ligt het leven toch wel op zijn gatquote:Op zondag 22 maart 2020 02:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou, ik snap met de dag beter waarom het nodig was. In China luistert het volk zelfs nog beter dan hier en zelfs daar is het nodigHier vormen wij gewoon groepjes onder een bord met HOUD AFSTAND, 1.5M!!!!
![]()
Die 6000 noemden ze vorige week zaterdag. Dat zou met hun rekenmodel van 3,6 dus nu op zo'n 24000 neerkomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:54 schreef Kyran het volgende:
Over hoeveel mensen er zouden kunnen overlijden als de IC's vol komen te liggen
Bevestigde patiënten: 3631
Het RIVM test vooral de ernstige gevallen, wat ongeveer 20% van het geheel is. Toen het aantal bevestigde gevallen rond 1200 lag gaven zij ook een schatting van ongeveer 6000 aan en dat is ook ongeveer x5, dus dat hou ik nu ook weer aan. Werkelijke aantal ligt dus rond 5 * 3631 = 18155
Aantal overleden: 136 (0.75% van de schatting van werkelijke aantallen)
Aantal op IC: 354 (2.0% van de schatting van werkelijke aantallen)
Stel je IC's raken vol, dan heb je dus niet alleen de 0.75% die komen te overlijden, maar ook de 2.0% die een IC-bed nodig hebben. Samen dus goed voor 2.75%
Was sarcastischquote:Op zondag 22 maart 2020 02:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mooi op tijd ?
nog steeds veel te laat....economie was ook hier veel belangrijker
Australie heeft besloten om alleen mensen te testen die in het buitenland zijn geweest en die dan klachten hadden ( of met een positief persoon in contact )
er is dus allang veel meer community spread, precies dezelfde fouten gemaakt als elk ander land
Geperforeerde long door een scherpe, gebroken rib. Vergelijk het met een schotwond of steekwond. Dat kan heel snel fout gaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:35 schreef crystal_meth het volgende:
Beetje vreemd bericht, in kritieke toestand door longontsteking nadat hij gisteren bij het joggen een rib brak? [..] https://thehill.com/homen(...)n-critical-condition
Niet alleen dat maar veel mensen halen op dit moment een bacteriële infectie en een virus infectie door elkaar.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:58 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Geperforeerde long door een scherpe, gebroken rib. Vergelijk het met een schotwond of steekwond. Dat kan heel snel fout gaan.
Je eerste zin is alweer een cirkelredenering. En je mist sowieso het hele punt van wat ik duidelijk wilde maken. De wil om objectief dit probleem te benaderen is er ook niet in dit topic. Ik weet niet waar ik moet beginnen, het zijn zo vreselijk veel aannames waar ik dan 1 voor 1 op in zou moeten gaan...quote:Op zondag 22 maart 2020 02:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je dit nog steeds niet weet dan heb je hier dus niet lang genoeg meegelezen om een oordeel over mij te kunnen hebben of mij een "doemdenker" te kunnen noemen.
Het aanpakken van een uitbraak als deze valt of staat met je burgers, want dat zijn je verspreiders. Als je je burgers niet goed inlicht, bewust of onbewust verkeerde informatie geeft, informatie achterhoudt en niet duidelijk maakt wat de eventuele gevolgen zijn als ze zich niet aan de maatregelen houden dan doe je het gewoon niet goed. Er zijn nog steeds mensen die geen flauw idee hebben wat de consequenties gaan zijn als we het niet hard genoeg afremmen.
Jij en ik weten misschien hoe Google werkt en halen hier en daar informatie. Ik heb bijvoorbeeld Technische Briefings van de Tweede Kamer gekeken. Meeste informatie omtrent wat het RIVM doet en welke adviezen ze geven heb ik daaruit gehaald. Een gemiddelde burger heeft geen idee wat een briefing is, wanneer die zijn en dat ze die kunnen inzien.
Als je je burgers niet goed op de hoogte brengt van de situatie, het constant downplayed en daarna met slappe maatregelen komt dan kan je niet verwachten dat ze serieus worden genomen en altijd worden opgevolgd. Ik weet bijna zeker dat wanneer er strengere maatregelen genomen gaan worden de burgers op de kop gaan krijgen van Rutte, want die luisterden niet.
Dat is stap 1 .... Voor de rest heb ik dingen al vaak genoeg gepost, dus die kan je opzoeken
Ik vind het hier bijvoorbeeld nog steeds naar dat er wordt genegeerd dat wij waarschijnlijk al sinds midden februari het virus in het land hebben. Grote kans dat dat de reden is waarom het met carnaval zo hard is gegaan.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mooi op tijd ?
nog steeds veel te laat....economie was ook hier veel belangrijker
Australie heeft besloten om alleen mensen te testen die in het buitenland zijn geweest en die dan klachten hadden ( of met een positief persoon in contact )
er is dus allang veel meer community spread, precies dezelfde fouten gemaakt als elk ander land
Australië is wel in een goede positie. Een eiland, met 1070 gevallen, op een bevolking van 25 miljoen, op een oppervalkte 2.5x groter dan India. En ze gingen alle niet-essentiële reizen in het land verbieden.quote:
Wie dan? Ik heb het nog niet eerder gezien.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar veel mensen halen op dit moment een bacteriële infectie en een virus infectie door elkaar.
wat wil je hier nou mee bereiken dan ?quote:Op zondag 22 maart 2020 03:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je eerste zin is alweer een cirkelredenering. En je mist sowieso het hele punt van wat ik duidelijk wilde maken. De wil om objectief dit probleem te benaderen is er ook niet in dit topic. Ik weet niet waar ik moet beginnen, het zijn zo vreselijk veel aannames waar ik dan 1 voor 1 op in zou moeten gaan...
en dan in gedachten nemend dat iemand ook besmettelijk is zonder symptomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het hier bijvoorbeeld nog steeds naar dat er wordt genegeerd dat wij waarschijnlijk al sinds midden februari het virus in het land hebben. Grote kans dat dat de reden is waarom het met carnaval zo hard is gegaan.
- 21-02 iemand opgenomen in ziekenhuis met luchtwegklachten
- Patiënt niet getest, want niet in risicogebied geweest (case definition faal)
- 29-02 patiënt alsnog getest en postief bevonden![]()
Haal er een weekje incubatietijd van af en je zit op 14-02 en zelfs dan is het de vraag of dit wel het eerste geval was. Het is namelijk dan wel heel toevallig dat je eerste besmetting meteen iemand is die op de IC terecht komt (kans van ongeveer 2%).
Een bacterie kan je bestrijden met antibiotica een virus reageert daar niet op. Daarom is er ook een grote roep uit de medici wereld om te stopen met antibiotica in de veeteelt omdat we zo langzaam aan bacteriën resistent aan het maken zijn. Een virus zal het lichaam altijd zelf moeten verwerken soms met behulp van een medicijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wie dan? Ik heb het nog niet eerder gezien.
test criteria kloppen al niet vanaf het begin......die gevallen gaan nog flink groeien.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Australië is wel in een goede positie. Een eiland, met 1070 gevallen, op een bevolking van 25 miljoen, op een oppervalkte 2.5x groter dan India. En ze gingen alle niet-essentiële reizen in het land verbieden.
Ik ben chillquote:Op zondag 22 maart 2020 02:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Chill. Je hoeft niet meteen in de verdediging te schieten.
Mijn plan heb ik ondertussen al vaak genoeg uitgelegd. Het is wat de regering van plan is, alleen denk ik dat er eerst een tijdelijke "pauze" moet komen.
Daarnaast blijf ik er bij dat je niet kan zeggen dat immuniteit gaat werken puur omdat het bij mazelen wel zo werkt. Ik zeg niet dat wij het niet moeten proberen, maar er moet wel duidelijk gecommuniceerd worden dat het nog niet zeker is.
Die patiënt was sowieso niet het eerste Nederlandse geval, want geen terugkeer uit risicogebied of contact met bevestigde COVID-19-patiënt gehad.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:03 schreef Kyran het volgende:
Haal er een weekje incubatietijd van af en je zit op 14-02 en zelfs dan is het de vraag of dit wel het eerste geval was. Het is namelijk dan wel heel toevallig dat je eerste besmetting meteen iemand is die op de IC terecht komt (kans van ongeveer 2%).
Ja, ik weet dat trauma longontsteking kan veroorzaken. Maar na 24 uur reeds in kritieke toestand door die longontsteking, dat is wel snel..quote:Op zondag 22 maart 2020 02:58 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Geperforeerde long door een scherpe, gebroken rib. Vergelijk het met een schotwond of steekwond. Dat kan heel snel fout gaan.
Je kunt toch gewoon jou mening geven?quote:Op zondag 22 maart 2020 03:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Je eerste zin is alweer een cirkelredenering. En je mist sowieso het hele punt van wat ik duidelijk wilde maken. De wil om objectief dit probleem te benaderen is er ook niet in dit topic. Ik weet niet waar ik moet beginnen, het zijn zo vreselijk veel aannames waar ik dan 1 voor 1 op in zou moeten gaan...
True, hij moet ergens besmet zijn geraakt, maar dat kon ook via een toerist zijn geweest en dan is het twijfelachtig of je dat moet meetellen als eerste Nederlandse gevalquote:Op zondag 22 maart 2020 03:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die patiënt was sowieso niet het eerste Nederlandse geval, want geen terugkeer uit risicogebied of contact met bevestigde COVID-19-patiënt gehad.
Ja, ik bedoelde eigenlijk dat het niet snel over heel het land zal verspreiden, maar in de grote steden zal het sowieso weinig verschil maken..quote:Op zondag 22 maart 2020 03:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
test criteria kloppen al niet vanaf het begin......die gevallen gaan nog flink groeien.
eergister nog 25000 man op Bondi beach.
Wordt er hier ontkent dat dit virus er al sinds midden februari is?quote:Op zondag 22 maart 2020 03:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het hier bijvoorbeeld nog steeds naar dat er wordt genegeerd dat wij waarschijnlijk al sinds midden februari het virus in het land hebben. Grote kans dat dat de reden is waarom het met carnaval zo hard is gegaan.
- 21-02 iemand opgenomen in ziekenhuis met luchtwegklachten
- Patiënt niet getest, want niet in risicogebied geweest (case definition faal)
- 29-02 patiënt alsnog getest en postief bevonden![]()
Dat heb je (en ik) zo gehoord maar dat is niet zo stellig gezegd.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus jij vond dat het wel hout sneed toen het RIVM zei dat de kans dat het nier zou komen nihil was omdat er geen rechtstreekse vluchten vanaf Wuhan kwamen?
en daarom gaan ze nu provincies afsluiten en non essential travel bannen.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde eigenlijk dat het niet snel over heel het land zal verspreiden, maar in de grote steden zal het sowieso weinig verschil maken..
Ontkennen is een groot woord, dus dat wil ik zeker niet zeggen. Nadruk ligt/lag wel heel erg op buitenland en vakantiegangers van eind februari en niet op hoe wij hier de eerste gevallen begin/midden februari hebben gemist.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wordt er hier ontkent dat dit virus er al sinds midden februari is?
De communicatie was ruk maar de hele benadering en het downplayen ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat heb je (en ik) zo gehoord maar dat is niet zo stellig gezegd.
Men sprak (wetenschappelijk/statistisch eigen) in kansen en dan ga je al gauw denken van "och het valt wel mee".
Als je(zelf)/ons cq. de regering of het RIVM iets kunt verwijten is dat de communicatie abstract was.
Zelfs nu hebben "we" de grootste moeite ter begrijpen wat er speelt, wat je moet doen en vooral laten.
Die voorzetten zijn er in ieder geval wel. Rutte die er vrijdag al op hamerde, media die er vandaag vol op duikt. Daarom denk ik dat de kans zeker aanwezig is dat wij morgen strengere maatregelen gaan krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:25 schreef Fer het volgende:
Ik hoop eigenlijk wel dat ze de maatregelen strenger maken nav wat er vandaag gebeurde. Grote media is er ieder geval op gesprongen en rivm is er ook al van op de hoogte.
Morgen 18.30 persco gok ik zoquote:Op zondag 22 maart 2020 03:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die voorzetten zijn er in ieder geval wel. Rutte die er vrijdag al op hamerde, media die er vandaag vol op duikt. Daarom denk ik dat de kans zeker aanwezig is dat wij morgen strengere maatregelen gaan krijgen.
Stond volgens mij vorige week een verhaal in 1 van de kranten van een dermatoloog die naar een conferentie geweest was. Naar huis gegaan gaan skiën met het gezin in Oostenrijk daar 1 dag zich minder voelde maar niks geks. Toen die thuis kwam bleek er bij die conferentie 1 iemand besmet te zijn en hij was toen ook positief getest. Toen moest die nog 2 weken thuis blijven met zijn gezin. Dus dat lijkt me logisch dat het al eerder in het land was.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ontkennen is een groot woord, dus dat wil ik zeker niet zeggen. Nadruk ligt/lag wel heel erg op buitenland en vakantiegangers van eind februari en niet op hoe wij hier de eerste gevallen begin/midden februari hebben gemist.
Ook met het testen lag nadruk constant op risicogebieden, terwijl het dus 28-02 al duidelijk was dat het al veel eerder in het land was.
https://thehill.com/homen(...)id-covid-19-outbreakquote:Abortion clinics in Ohio have been ordered to cease abortion operations amid the COVID-19 outbreak as the state government and pro-choice groups spar over the definition of "essential" healthcare.
On Friday, Ohio Attorney General Dave Yost (R) sent a letter to two abortion clinics — Women's Med Center in Dayton and Planned Parenthood of Southwest Ohio's Cincinnati Surgery Center — ordering them to stop “non-essential” procedures that require equipment such as surgical masks.
"You and your facility are ordered to immediately stop performing non-essential and elective surgical abortions. Non-essential surgical abortions are those that can be delayed without undue risk to the current or future health of a patient," Yost wrote in the letter, according to CBS.
Yost’s letter follows an order the state’s health department issued Wednesday, ordering the suspension of all “nonessential” medical procedures and elective surgeries.
"If you or your facility do not immediately stop performing non-essential or elective surgical abortions in compliance with the [health director's] order, the Department of Health will take all appropriate measures,” he added.
De ene fout lokt de volgende uit. Ze hadden te weinig testmateriaal ingekocht omdat de kans op een grote uitbraak hier "nihil" was. Daardoor konden ze niet laagdrempelig testen en hielden ze veel te lang vast aan de casusdefinitie (hoesten of benauwdheid én koorts én risicogebied/risicocontact) om maar geen test te verspillen aan iemand met een gewone verkoudheid of griep. En besloten ze het negatief testen af te schaffen als voorwaarde voor het opheffen van thuisisolatie en lieten ze dit aan de mensen zelf over (24 uur geen klachten meer).quote:Op zondag 22 maart 2020 03:20 schreef Kyran het volgende:
Ook met het testen lag nadruk constant op risicogebieden
5-10% overlijden van de bevolking is dan ook niet/nergens te onderbouwen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat hiervan is volgens jou onzin? het percentage sterfte of dat Henk en Ingrid dat niet snappen?
Laat je niet voor de gek houden door die wat lagere cijfers.quote:Bron: npr
.... COVID-19 is currently estimated to kill at least 10 people per thousand infected (1%). "It's about ten times more lethal than the seasonal flu," said Dr. Anthony Fauci, director of the National Institutes of Allergy and Infectious Disease, in congressional testimony on March 11.
Laat dat maar aan de Amerikanen over om vanweg een virus, de gehatre abortusklinieken te sluitenquote:Op zondag 22 maart 2020 03:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/homen(...)id-covid-19-outbreak
Tot nu toe is de verhouding doden:overlevenden In Italië met circa 50:50 verontrustend te noemen. Dat is echt niet goed.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
5-10% overlijden van de bevolking is dan ook niet/nergens te onderbouwen.
De vergaarde cijfers duiden Covid19 op een mortaliteit van 2-4% van de kwetsbare populatie met een gemiddelde van ca 2.3% die besmet worden. Verder zal ondanks de grote kans, totaal hooguit 80-90% besmet worden etc.etc., Niet iedereen leeft samen of is vatbaar.
Vervolgens kom je (ik dan) getalsmatig voor Nederland uit op 1.5% van de bevolking.
Het wat hogere percentage is afhankelijk van je bevolkingssamenstelling.
In Italië is dat nog hoger.
ter info en nalezing onderbouwing:
[..]
Laat je niet voor de gek houden door die wat lagere cijfers.
Die op het oog mogelijk ineens best acceptabele getallen maken Covid19 minder dodelijk nocj dat we wel losser kunnen doen. Wat men vooral duidelijk wil maken: Covid19 is een bevolkingskiller.
Volgens mij komt dat ook omdat landen die er eerder mee te maken reeds het gros van de tests opgekocht hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:25 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Nederland is vanaf het begin al erg laks geweest met testen, ondanks de aanbevelingen van het WHO. Waarom test bijv. Zuid-Korea wel op uitgebreide schaal en Nederland niet?
The world’s most prestigious scientific journal, Nature, in its latest editorial, has also called on world governments to follow WHO recommendations and test people. They wrote that testing should be extended to as many people as possible, isolated cases should be identified, their relationships discovered, and they should be tested to reach each virus carrier as
you can’t fight a virus if you don’t know where it is.
Tja, je kunt niet spreken in termen van "kosten" en al helemaal niet wanneer het iemand uit de eigen omgeving treft of kan treffen.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tot nu toe is de verhouding doden:overlevenden In Italië met circa 50:50 verontrustend te noemen. Dat is echt niet goed.
Misschien is 5 a 10% totale sterfte overdreven, maar als idioten blijven samenscholen en de regels aan hun laars lappen dan verliest een paar procent van Nederland een aantal levensjaren. Dan is het alleen de vraag hoeveel ons dat waard is.
?quote:Op zondag 22 maart 2020 04:52 schreef raptorix het volgende:
Stop toch eens met dat gezeur over Italie, het merendeel daar had andere ziektes, en ja ouderen gaan ook dood.
Heel wat landen (zelfs de VS) kampen met een gebrek aan reagentia (niet de testkits zelf, maar de chemicaliën om de testkits te verwerken). Die reagentia hadden labo's reeds, alle aandacht is blijkbaar gegaan naar het produceren van testkits, zonder eraan te denken dat ze voor massaal testen ook grotere volumes reagentia nodig hadden.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:25 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Nederland is vanaf het begin al erg laks geweest met testen, ondanks de aanbevelingen van het WHO. Waarom test bijv. Zuid-Korea wel op uitgebreide schaal en Nederland niet?
The world’s most prestigious scientific journal, Nature, in its latest editorial, has also called on world governments to follow WHO recommendations and test people. They wrote that testing should be extended to as many people as possible, isolated cases should be identified, their relationships discovered, and they should be tested to reach each virus carrier as
you can’t fight a virus if you don’t know where it is.
En wat precies wil je bereiken met meer testen? Er achter komen dat er meer mensen met dat virus rondlopen wetend dat je het toch niet tegen kan houden?quote:Op zondag 22 maart 2020 03:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De communicatie was ruk maar de hele benadering en het downplayen ook.
niet genoeg testen en materiaal besteld
niet genoeg testen
foute informatie verspreiden
niet naar de WHO luisteren
Oudere mensen zijn kwetsbaar, bij zware griepen vallen in die groep ook extra duizenden doden. Kennelijk staat iedereen nu in 1 keer op scherp en worden ze naar het ziekenhuis gebracht.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:02 schreef Chokeme het volgende:
[..]
?
Italië is waarschijnlijk het beste voorbeeld van wat ons te wachten staat, en waarschijnlijk meer nog dan China een een betrouwbare bron voor cijfers, die op dit moment nog schaars en lastig te interpreteren zijn.
Het merendeel had andere ziektes? Dus die waren al afgeschreven?
https://www.npostart.nl/op1/17-03-2020/POW_04596615quote:Op zondag 22 maart 2020 05:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat precies wil je bereiken met meer testen? Er achter komen dat er meer mensen met dat virus rondlopen wetend dat je het toch niet tegen kan houden?
Gereageerd op AchJa, jij bent af.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:25 schreef Chokeme het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/op1/17-03-2020/POW_04596615
Vanaf 28:45 tot 34:45. Viroloog geeft uitleg over waarom hij graag meer testen ziet.
Wat?quote:
Normaal sterft in de leeftijdsgroep van 70 tot 79 gemiddeld 2.3% (70) tot 5.2% (79) binnen één jaar (aan griep, kanker, hartfalen etc..), tot nu toe stierven 15.3% van de patienten in die leeftijdsgroep.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oudere mensen zijn kwetsbaar, bij zware griepen vallen in die groep ook extra duizenden doden. Kennelijk staat iedereen nu in 1 keer op scherp en worden ze naar het ziekenhuis gebracht.
Een aantal posters hier heeft meer op met hun portemonnee dan met hun opa en oma zo te zienquote:Op zondag 22 maart 2020 05:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Normaal sterft in de leeftijdsgroep van 70 tot 79 gemiddeld 2.3% (70) tot 5.2% (79) binnen één jaar (aan griep, kanker, hartfalen etc..), tot nu toe stierven 15.3% van de patienten in die leeftijdsgroep.
In de leeftijdsgroep 60 tot 69 sterft gemiddeld 1.1% tot 2.1% binnen één jaar, hier is het voorlopige sterftecijfer 4.9%.
De meesten die eraan gestorven zijn zouden zonder dit virus dus nog meerdere jaren geleefd hebben.
En de cijfers zullen verder oplopen, want van degenen die nog leefden was slechts 9.2% genezen, 41% lag in het ziekenhuis, en 6.5% op IC.
(die gemiddelde percentages komen van een Amerikaanse sterftetabel, de Italiaanse zullen lager liggen).
Onzin, China produceert die dingen massaal. Niks uitverkocht, net als mondkapjes ook niet uitverkocht.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:30 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat ook omdat landen die er eerder mee te maken reeds het gros van de tests opgekocht hebben.
Die laatste zin, daar pleitte Jaap Goudsmit (viroloog) bij Op1 nog voor. Was wel een interessant stuk, beetje jammer alleen dat de presentatoren hem steeds in de rede vielen terwijl hij interessante dingen vertelde
Voorlopig wel ja. En dat willen we graag zo houden. Zoals je (waarschijnlijk niet) hebt gezien in de link die ik gaf kan veel testen daar een bijdrage aan leveren.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:48 schreef AchJa het volgende:
Voorlopig is de kans dat ik me volgende week te barsten rij of dood ga aan een hartaanval alvast een stuk groter. En verder zie ik wel wat er gaat gebeuren, ga ik dood aan de corona het zij zo.
Er is ook massale vraag naar tegenwoordig he. Google hits voor zoeken op 'tekort aan corona testen'quote:Op zondag 22 maart 2020 06:12 schreef funnywell het volgende:
[..]
Onzin, China produceert die dingen massaal. Niks uitverkocht, net als mondkapjes ook niet uitverkocht.
Hoe weet jij dat nou? Kan jij in de toekomst kijken? De soep wordt echt niet zo heet gegeten als die opgediend wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:39 schreef Maikuuul het volgende:
Word een pittig weekje voor Nederland.
Maar zoals ik het zo lees zijn er nog genoeg mensen die het niet serieus genoeg vinden. Maar straks wel huilen als hier ook de legertrucks met lijken door de straten rijden zoals in Italie
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik veilig in Hong Kong zit en dit experiment van de overheid van een afstandje kan bekijken. Want wat een puinzooi maken ze er van
Ik kijk puur naar cijfers. Hong Kong & Singapore 13+ miljoen inwoners, hogere bevolkingsdichtheid dan NL, zeer lage cases. Iedereen houdt zich aan de regels (mondkapje, desinfecteren).quote:Op zondag 22 maart 2020 06:51 schreef osodevo het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Kan jij in de toekomst kijken? De soep wordt echt niet zo heet gegeten als die opgediend wordt.
Dit is koelquote:Op zondag 22 maart 2020 06:54 schreef -river- het volgende:
Jumbo maakt boodschappen pakketten voor zorgmedewerkers in ziekenhuis Den Bosch
DEN BOSCH - In het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch is vrijdag een mobiel Pick Up Point ingericht door Jumbo. Twee keer per dag kunnen zorgmedewerkers boodschappen afhalen. Vrijwilligers van Jumbo stellen de pakketten samen.
De pakketten bevatten producten voor drie maaltijden per dag voor twee personen voor twee tot drie dagen. De boodschappen worden in het distributiecentrum van Jumbo in Den Bosch ingepakt. Het is een initiatief van Lusiana Jansen - Druijts, shopmanager bij Jumbo. Zo grijpen zorgmedewerkers niet mis in de supermarkt.
https://www.ed.nl/den-bos(...)-den-bosch~a2286d6a/
Staat nog niet in de planning, nog steeds staat extra distributie in de planning wat wil zeggen dat de supermarkten open blijven.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit is koel
en slim wel...
Alleen.... zou het een oefening zijn voor als in volledige lockdown gaan?
Elke drie dagen een pakket voor je deur...
Waarom zou je reageren. Het grappige aan zijn reactie is dat jij je voorspelling doet op basis van extrapolatie terwijl hij zelf op onderbuikgevoelens voorspelt.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:55 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik kijk puur naar cijfers. Hong Kong & Singapore 13+ miljoen inwoners, hogere bevolkingsdichtheid dan NL, zeer lage cases. Iedereen houdt zich aan de regels (mondkapje, desinfecteren).
Dan kijk ik naar Italie, die China afht
was ook maar gedachtenspinselquote:Op zondag 22 maart 2020 06:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Staat nog niet in de planning, nog steeds staat extra distributie in de planning wat wil zeggen dat de supermarkten open blijven.
Achja tis een incel dus neem het hem niet kwalijk. Hun wereldbeeld is sowieso een beetje... Vreemdquote:Op zondag 22 maart 2020 06:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Waarom zou je reageren. Het grappige aan zijn reactie is dat jij je voorspelling doet op basis van extrapolatie terwijl hij zelf op onderbuikgevoelens voorspelt.
Een troll dus
Ik hoor van vrienden dat hun binnenkort minder naar hun werk hoeven omdat er gewoon geen orders binnenkomen bijvoorbeeld bij VDL.quote:
dat is toch daf... van doorne transmissiequote:Op zondag 22 maart 2020 07:01 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik hoor van vrienden dat hun binnenkort minder naar hun werk hoeven omdat er gewoon geen orders binnenkomen bijvoorbeeld bij VDL.
Ja was vroeger van de daf al kunnen deze bedrijven volgens mij wel tegen een stootje. Europa overleeft dit wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dat is toch daf... van doorne transmissie
ja snap ik... de hele automobielproductie staat zowat stil in europa toch
Waarom zegt RIVM dan dat een mondkapje zinloos is?quote:Op zondag 22 maart 2020 06:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Waarom zou je reageren. Het grappige aan zijn reactie is dat jij je voorspelling doet op basis van extrapolatie terwijl hij zelf op onderbuikgevoelens voorspelt.
Een troll dus
Dat is idd afwachten, aan de andere kant, de discipline is in H-K heel anders dan hier, en ik denk ook wel dat men iets meer doordrongen is van de ernst van SARS...quote:Op zondag 22 maart 2020 06:59 schreef Maikuuul het volgende:
Alleen jammer dat de grens met China weer openstaat nu. Eens zien wat dat gaat veroorzaken.
Daar hebben ze zeker van geleerd. Wellicht in een volgend virus reageert Europa hetzelfde als HK...quote:Op zondag 22 maart 2020 07:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat is idd afwachten, aan de andere kant, de discipline is in H-K heel anders dan hier, en ik denk ook wel dat men iets meer doordrongen is van de ernst van SARS...
Ik zie mensen in het nieuws op het strand, in de bossen, allemaal zonder bescherming.quote:
Nou als H-K reageren zal niet snel gebeuren, de gehele volksaard is hier anders.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:05 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Daar hebben ze zeker van geleerd. Wellicht in een volgend virus reageert Europa hetzelfde als HK...
Maar ik denk het niet.
Dat komt omdat Nederlanders te dreigen niet serieus nemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:08 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik zie mensen in het nieuws op het strand, in de bossen, allemaal zonder bescherming.
Jammer dat er nog zulke werkgevers bestaanquote:Op zondag 22 maart 2020 07:10 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dat komt omdat Nederlanders te dreigen niet serieus nemen.
Kijk maar naar het voorbeeld van die vakkenvuller die geen mondkapje mocht dragen van zijn baas.
De manager van de winkel biedt Maarten ook geen beschermende kleding aan.
De klanten hebben er geen last van, hooguit profijt.
Die manager wil kennelijk alleen goedkope 17-jarige arbeidskrachten en of die voldoende beschermd zijn zal hem niet veel interesseren.
Prima initiatief van Maarten!
Volgens de ARBO wet zijn werkgever en werknemer samen aansprakelijkheid voor de veiligheid van de werkplek.
Maarten heeft zijn verantwoordelijkheid genomen, de manager is alleen maar bezig met de gedachte dat klanten bang worden en wegblijven.
Met de cijfers van gisteren verbaast het me niet als ze zeggen dat het zo mooi stabiliseertquote:Op zondag 22 maart 2020 07:15 schreef asco het volgende:
Benieuwd wat de regering gaat besluiten vandaag.
quote:Op zondag 22 maart 2020 07:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Met de cijfers van gisteren verbaast het me niet als ze zeggen dat het zo mooi stabiliseert
Ja ik weet het. Maar hetzelfde aantal doden enzo. Op naar groepsimmuniteit!quote:Op zondag 22 maart 2020 07:19 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit hou je natuurlijk niet lang vol... dus nee... dat verwacht ik niet
quote:Op zondag 22 maart 2020 07:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja ik weet het. Maar hetzelfde aantal doden enzo. Op naar groepsimmuniteit!
Je probeert de verkeerde te overtuigenquote:
Puur om die Duitsers weg te houdenquote:Kein Warenmarkt in Enschede am Samstag und Dienstag
quote:Op zondag 22 maart 2020 07:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als ze dat nou 80 jaar terug hadden bedacht...
Tenminste, als het werkt he...
Dat zie ik in NL dan weer niet snel gebeurenquote:Op zondag 22 maart 2020 07:28 schreef kwiwi het volgende:
Hier (in CH) werkt het samenscholingsverbod prima heb ik het idee. Zwitsers bellen de politie eigenlijk altijd al heel snel als iemand een van de vele regels overtreedt, maar nu dus ook als mensen met meer dan 5 samen zijn. Met zulke NSB'ers hoef je niet eens te patrouilleren
Niet? Open er een telefoonlijn voor en ik denk dat die al snel roodgloeiend staat. Vergeet niet dat mensen in zo'n geval ook ineens niks meer te doen hebben hequote:Op zondag 22 maart 2020 07:29 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat zie ik in NL dan weer niet snel gebeuren
Lockdown denk ik.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:15 schreef asco het volgende:
Ja true, maar zit het in de aard van de Nederlander om elkaar erbij te naaien? Misschien ben ik daar heel anders in hoor, maar ik ben niet zoquote:Op zondag 22 maart 2020 07:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet? Open er een telefoonlijn voor en ik denk dat die al snel roodgloeiend staat. Vergeet niet dat mensen in zo'n geval ook ineens niks meer te doen hebben he
Reken maar...quote:Op zondag 22 maart 2020 07:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
maar zit het in de aard van de Nederlander om elkaar erbij te naaien?
dat moet ik ook nog zien, en tot hoe ver die gaatquote:Op zondag 22 maart 2020 07:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hmm, oké.
We gaan het zien. Eerst eens zien of die lockdown er komt.
Zoiets moet je wel hebben in deze tijden. Je kunt onderling wel mensen op dingen wijzen, maar dat helpt geen drol.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:28 schreef kwiwi het volgende:
Hier (in CH) werkt het samenscholingsverbod prima heb ik het idee. Zwitsers bellen de politie eigenlijk altijd al heel snel als iemand een van de vele regels overtreedt, maar nu dus ook als mensen met meer dan 5 samen zijn. Met zulke NSB'ers hoef je niet eens te patrouilleren
En hoe we het gaan handhaven hier. Er loopt überhaupt nauwelijks blauw op straat in Nederland (bron: mijn eigen ogen). Dus ik vraag me af hóe het wordt gehandhaafd.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dat moet ik ook nog zien, en tot hoe ver die gaat
Ik vraag me echt af hoe lang bezorgdiensten nog door mogen gaan, maar ook de pizza of shoarma boer...
Beter laat dan nooit.quote:
twitter:ldeangelisphys twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:24:46#LastUpdate from the #RIVM on #COVIDNL. I am afraid we do not need math anymore to realize that this is big. Pity that we had to come all the way here to realize that.
Expect your week to be different since monday.
#StaySafe #StayHome #blijfthuis https://t.co/ULzdHPtQ7P https://t.co/vXxtExCylX reageer retweet
Ja precies. Normaal erger ik me er een beetje aan, maar nu komt zulk gedrag wel handig uit.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zoiets moet je wel hebben in deze tijden. Je kunt onderling wel mensen op dingen wijzen, maar dat helpt geen drol.
Komt er weer een persco vandaag?
ach, wanneer we de bureaucratie tot het minimale beperken hebben we ineens 300% meer agenten en verplegers...quote:Op zondag 22 maart 2020 07:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En hoe we het gaan handhaven hier. Er loopt überhaupt nauwelijks blauw op straat in Nederland (bron: mijn eigen ogen). Dus ik vraag me af hóe het wordt gehandhaafd.
True that. We gaan het zien! Speculeren krijg je over het algemeen geen reëel beeld mee, dus afwachtenquote:Op zondag 22 maart 2020 07:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ach, wanneer we de bureaucratie tot het minimale beperken hebben we ineens 300% meer agenten en verplegers...
Scheelt ook als de poltitie geen driedelig boekwerk meer hoeft in te leveren over de reden waarom ze Diederik-Jan en Storm-Peter met iets meer dan gepast geweld naar huis hebben ge-escorteerd
Wat heb je nou aan confirmed cases als alleen mensen in het ziekenhuis getest worden.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit.twitter:ldeangelisphys twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:24:46#LastUpdate from the #RIVM on #COVIDNL. I am afraid we do not need math anymore to realize that this is big. Pity that we had to come all the way here to realize that.
Expect your week to be different since monday.
#StaySafe #StayHome #blijfthuis https://t.co/ULzdHPtQ7P https://t.co/vXxtExCylX reageer retweet
En als je ziet dat iemand op straat in elkaar wordt geslagen bel je ook de politie niet "om de daders erbij te naaien"?quote:Op zondag 22 maart 2020 07:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja true, maar zit het in de aard van de Nederlander om elkaar erbij te naaien? Misschien ben ik daar heel anders in hoor, maar ik ben niet zo
Het is sowieso zonde van je tijd, omdat de popo toch niet komt.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:40 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
En als je ziet dat iemand op straat in elkaar wordt geslagen bel je ook de politie niet "om de daders erbij te naaien"?
Natuurlijk, dan wel. Maar als iemand op straat z'n auto staat te wassen tijdens een lockdown, weet ik veel. De hond uitlaat. Weet ik het, gewoon die kleine dingen. Daar zou ik niet voor bellen neequote:Op zondag 22 maart 2020 07:40 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
En als je ziet dat iemand op straat in elkaar wordt geslagen bel je ook de politie niet "om de daders erbij te naaien"?
Hoe moet je in godsnaam bellen terwijl je staat te filmen dan?quote:Op zondag 22 maart 2020 07:40 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander pakt zijn mobiel om het geheel te filmen en op internet te zetten. Daarna denken ze er eens over na of het handig is om de politie te bellen.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:40 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Live op YouTube streamen natuurlijk. Keihard die views binnenharken.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hoe moet je in godsnaam bellen terwijl je staat te filmen dan?
dude
Hier heeft handhaving gisteren alle jongeren van de afgesloten sportvelden gejaagd.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is sowieso zonde van je tijd, omdat de popo toch niet komt.
Zag gisteren iemand in de supermarkt met zo'n masker die je altijd ziet in oorlogsfilmsquote:Op zondag 22 maart 2020 07:46 schreef raptorix het volgende:
Leuk al die mensen met mondkapjes, terwijl ze die nu niet meer hebben in ziekenhuizen.
Als de je werkgever je echt wil hebben dan kan hij dat regelen via die nood-WW.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben wel een beetje huiverig naar die hele lockdown. Ben net vorige week begonnen bij een nieuwe werkgever en zit in m'n proeftijd. Als ik nu twee weken thuis moet blijven zitten kan dat niet heel positief werken
quote:Op zondag 22 maart 2020 07:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben wel een beetje huiverig naar die hele lockdown. Ben net vorige week begonnen bij een nieuwe werkgever en zit in m'n proeftijd. Als ik nu twee weken thuis moet blijven zitten kan dat niet heel positief werken
Ja, daar heb je wel een punt. Helaas hebben we niet de juiste info over aantal opnames.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat heb je nou aan confirmed cases als alleen mensen in het ziekenhuis getest worden.
Terecht, want buiten loop je weinig risico. En die hont moet toch schijtenquote:Op zondag 22 maart 2020 07:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Natuurlijk, dan wel. Maar als iemand op straat z'n auto staat te wassen tijdens een lockdown, weet ik veel. De hond uitlaat. Weet ik het, gewoon die kleine dingen. Daar zou ik niet voor bellen nee
Zou hij weten dat die lui naar afloop door een speciale douchestraat heen moetenquote:Op zondag 22 maart 2020 07:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Zag gisteren iemand in de supermarkt met zo'n masker die je altijd ziet in oorlogsfilms
quote:Op zondag 22 maart 2020 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zou hij weten dat die lui naar afloop door een speciale douchestraat heen moeten
quote:Op zondag 22 maart 2020 07:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zou hij weten dat die lui naar afloop door een speciale douchestraat heen moeten
Iedereen heeft nu toch gewoon een desinfectieruimte/douche in de hal achter de voordeur?quote:Op zondag 22 maart 2020 07:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]geen deco-unit in de hal hebben ingericht
___!
pruts-prepper
Uiteraard, ben hier alleen niet helemaal tevreden met de douche in de meterkastquote:Op zondag 22 maart 2020 07:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Iedereen heeft nu toch gewoon een desinfectieruimte/douche in de hal achter de voordeur?
Die krijgen de klap natuurlijk wel, net zoals de staat de klap krijgt.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:08 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik zie mensen in het nieuws op het strand, in de bossen, allemaal zonder bescherming.
Ik kan er gewoon niet bij hoe dom mensen kunnen zijn. Echt gewoon niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Die krijgen de klap natuurlijk wel, net zoals de staat de klap krijgt.
Elegant verborgen zelfspot is goud waardquote:Op zondag 22 maart 2020 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon niet bij hoe dom mensen kunnen zijn. Echt gewoon niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vaccinequote:Op zondag 22 maart 2020 07:44 schreef Eendenkooi het volgende:
Is een vaccin niet gewoon het virus zonder het interne dna bij mensen inspuiten? Dus alleen de sarcofaag? Het afweermechanisme gaat dan wel zijn werk doen en het virus herkennen maar het virus zelf kan slechts minimale schade aan cellen aanrichten.
Mensen denken gewoon dat zij wel 1.5 meter afstand houden. Is het even 1.0 meter, oeps, nouja ze hebben toch geen corona dus zo'n vaart zal het niet lopen. Ze zien het grotere plaatje niet van als iedereen zich risicovol gedraagt, dat de verspreiding veel sneller gaat.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon niet bij hoe dom mensen kunnen zijn. Echt gewoon niet.
Ach, zo lang hij maar niet per ongeluk op de gaskraan is aangesloten.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Uiteraard, ben hier alleen niet helemaal tevreden met de douche in de meterkast
ligt aan de mate van lockdown.. wellicht enkel woon-werkverkeer mogelijk bijvoorbeeldquote:Op zondag 22 maart 2020 07:38 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Het is nog te vroeg om te zeggen wat de aangescherpte regels van 15 maart doen. De incubatietijd is 2 weken en eigenlijk kennen we de duur van de incubatietijd helemaal niet exact. Dus je zit nu ook nog met besmettingen van toen alles nog open was. Ik denk dat we nog een dikke week moeten wachten voor we kunnen zeggen of de aangescherpte regels effect hebben gehadquote:Op zondag 22 maart 2020 07:15 schreef asco het volgende:
Bron?quote:Op zondag 22 maart 2020 08:10 schreef pmponer het volgende:
Een aantal werkgevers heeft zich al voorbereid en personeelsleden een brief gestuurd, met een verklaring waarom het personeelslid zich op straat bevind. Dit omdat het bedrijf verwacht niet snel genoeg pasjes/vergunningen te kunnen krijgen. Zouden ze meer weten
Ja, dat kan natuurlijk. Maar ik werk bij klanten thuisquote:Op zondag 22 maart 2020 08:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
ligt aan de mate van lockdown.. wellicht enkel woon-werkverkeer mogelijk bijvoorbeeld
Alle dagjesmensen weer naar het strand.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nog een mooie dag. Dat zal wel weer kneiterdruk worden op verschillende plaatsen in het land.
Maar dan zitten we al minimaal op 15000 geregistreerde besmettingen en 600 doden. Beetje laat dan voor een volledige lockdown.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:12 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het is nog te vroeg om te zeggen wat de aangescherpte regels van 15 maart doen. De incubatietijd is 2 weken en eigenlijk kennen we de duur van de incubatietijd helemaal niet exact. Dus je zit nu ook nog met besmettingen van toen alles nog open was. Ik denk dat we nog een dikke week moeten wachten voor we kunnen zeggen of de aangescherpte regels effect hebben gehad
Gemiddelde incubatietijd is 5-6 dagen, range 1-14. Nuanceverschil. (WHO, 2020. https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdf)quote:Op zondag 22 maart 2020 08:12 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Het is nog te vroeg om te zeggen wat de aangescherpte regels van 15 maart doen. De incubatietijd is 2 weken en eigenlijk kennen we de duur van de incubatietijd helemaal niet exact. Dus je zit nu ook nog met besmettingen van toen alles nog open was. Ik denk dat we nog een dikke week moeten wachten voor we kunnen zeggen of de aangescherpte regels effect hebben gehad
Ze zullen het vooral af laten hangen van de capaciteit op de ic's. Zolang daar ruimte blijft zal er geen volledige lockdown komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Maar dan zitten we al minimaal op 15000 geregistreerde besmettingen en 600 doden. Beetje laat dan voor een volledige lockdown.
Goed punt er ligt hier idd maar 1, maar ik ga ervan uit dat de andere morgen op de mat ligtquote:
1 is in principe ook een aantalquote:Op zondag 22 maart 2020 08:18 schreef pmponer het volgende:
[..]
Goed punt er ligt hier idd maar 1, maar ik ga ervan uit dat de andere morgen op de mat ligt
*Zolang de voorspelling is dat daar over twee weken nog ruimte is.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ze zullen het vooral af laten hangen van de capaciteit op de ic's. Zolang daar ruimte blijft zal er geen volledige lockdown komen.
Ik denk dat ze daar al zijn in Brabant aangezien ze de patiënte al over het land verspreiden.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:18 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ze zullen het vooral af laten hangen van de capaciteit op de ic's. Zolang daar ruimte blijft zal er geen volledige lockdown komen.
Je mag hopen van wel inderdaad.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
*Zolang de voorspelling is dat daar over twee weken nog ruimte is.
Ze gaan niet op de dag dat er te weinig bedden zijn maatregelen nemen - die komen eerder.
Dat hoeft niet per definitie te betekenen dat Brabant vol ligt. Spreiding kan ook zijn ter voorbereiding.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:20 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar al zijn in Brabant aangezien ze de patiënte al over het land verspreiden.
Dannn wordt het lastig iddquote:Op zondag 22 maart 2020 08:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk. Maar ik werk bij klanten thuis
Duitsland had al aangegeven dat als Nederland niet meer maatregelen zou nemen, dan het dan zelf de grens zou sluiten na het weekend.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je probeert de verkeerde te overtuigen
Ik geloof steeds meer en meer in een totale lockdown. Hoe kut dat ook moge zijn. Maar ik zie teveel mensen nog gewoon doen wat ze willen.
Gisteren moest ik boodschappen doen, en als je dan ziet wat voor hordes mensen er nog gewoon op de weg richting centrum zitten.. Er stonden zelfs van die mobiele matrixborden waarop stond:
[..]
Puur om die Duitsers weg te houden
Ja daar ga ik wel van uit.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ze gaan niet op de dag dat er te weinig bedden zijn maatregelen nemen - die komen eerder.
Daarom hoop ik ook dat de hoeveelheid IC bedden verhoogd zal worden tot 2000 of desnoods meer. Zodat we wat meer ruimte hebben en het leven weer wat verder terug zou kunnen naar normaal.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad en zou ook een goede reden zijn voor een lock down. Je moet er wel rekening mee houden dat het aannemelijk is dat er weer een opvlamming komt zodra je de lockdown weer opheftquote:Op zondag 22 maart 2020 08:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Gemiddelde incubatietijd is 5-6 dagen, range 1-14. Nuanceverschil. (WHO, 2020. https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdf)
Ze kunnen prima zeggen dat de verspreiding sneller is gegaan dan gedacht, en dat nieuwe forecast wijzen op overbelasting, dat gebleken is dat mensen zich niet aan de voorschriften houden, en dat er dus aanscherping van de regels nodig is. Gaat denk ik ook gebeuren.
Denk dat daar vandaag hoog overleg voor aangekondigd was jaquote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Duitsland had al aangegeven dat als Nederland niet meer maatregelen zou nemen, dan het dan zelf de grens zou sluiten na het weekend.
Dus ga er maar vanuit dat die grens dicht gaat.
Dat geeft je 1-2 dagen meer ruimte, nogal nutteloos lijkt mequote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat de hoeveelheid IC bedden verhoogd zal worden tot 2000 of desnoods meer. Zodat we wat meer ruimte hebben en het leven weer wat verder terug zou kunnen naar normaal.
Zoveel machines, beademingsapparatuur en geschoold personeel is er niet. Dat ophogen is niet zo makkelijk. Bedden zijn er overal te vinden, maar de restquote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat de hoeveelheid IC bedden verhoogd zal worden tot 2000 of desnoods meer. Zodat we wat meer ruimte hebben en het leven weer wat verder terug zou kunnen naar normaal.
De essentieele bedrijven hebben allemaal pasjes.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:10 schreef pmponer het volgende:
Een aantal werkgevers heeft zich al voorbereid en personeelsleden een brief gestuurd, met een verklaring waarom het personeelslid zich op straat bevind. Dit omdat het bedrijf verwacht niet snel genoeg pasjes/vergunningen te kunnen krijgen. Zouden ze meer weten
en terechtquote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Duitsland had al aangegeven dat als Nederland niet meer maatregelen zou nemen, dan het dan zelf de grens zou sluiten na het weekend.
Als je dat opheffen gedoseerd doet, dus niet meteen alles open, feesten en festivals.. dan heb je kans dat we die opvlamming beter aankunnenquote:Op zondag 22 maart 2020 08:24 schreef _Lily_ het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat het aannemelijk is dat er weer een opvlamming komt zodra je de lockdown weer opheft
Dat is echt wensdenken. Met exponentiële groei stroomt ook dat zo vol. Het duurt dan alleen een paar dagen langer.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je kan verwachten dat het percentage dat in het ziekenhuis belandt redelijk constant is. Dus tel je steeds hetzelfde percentage van het werkelijke aantal gevallen, dat verandert enkel de schaal, de vorm van de kromme blijft hetzelfde. Als die overeenkomt met die van andere landen krijg je een redelijke voorspelling van hoe het verder zal verlopen.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat heb je nou aan confirmed cases als alleen mensen in het ziekenhuis getest worden.
Ja precies, geen events even, geen concerten en nooit meer carnaval.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als je dat opheffen gedoseerd doet, dus niet meteen alles open, feesten en festivals.. dan heb je kans dat we die opvlamming beter aankunnen
Maar dat is 1-2 dagen als alles volledig open gaat. Ik geloof niet dat we de komende tijd toegaan naar een leven waarin alles direct open gaat. Maar ik geloof wel dat het zou kunnen bijdragen aan een normaler leven.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat geeft je 1-2 dagen meer ruimte, nogal nutteloos lijkt me
carnaval alleen nog in kleine groepjes, polonaise met meer dan 3 deelnemers is gewoon strafbaar... en terechtquote:Op zondag 22 maart 2020 08:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja precies, geen events even, geen concerten en nooit meer carnaval.
Idioten, ik ga ook gewoon naar buiten, ik woon dan wel in Amsterdam, maar zorg gewoon dat ik 5 meter afstand houd, daarnaast zie je hier niet zoveel mensen buiten.quote:
je vergeet ook dat medisch personeel de ziekte krijgt en zelf op de IC komt te liggenquote:Op zondag 22 maart 2020 08:26 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat je helemaal geen IC's nodig hebt, je kunt je beter focussen op de beademingsapparatuur.
Je had het over IC bedden capaciteit??quote:Op zondag 22 maart 2020 08:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is 1-2 dagen als alles volledig open gaat. Ik geloof niet dat we de komende tijd toegaan naar een leven waarin alles direct open gaat. Maar ik geloof wel dat het zou kunnen bijdragen aan een normaler leven.
Ik hoop echt dat dit er niet gaat komen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En aangezien een hoop mensen nog steeds elke dag erop uit trekken met zijn allen, verwacht ik wel dat Nederland eíndelijk, en veel te laat, meer maatregelen gaat nemen.
Ik verwacht echter geen totale lockdown, maar een verplichte sluiting van alles wat niet noodzakelijk is (winkels en bedrijven).
En een samenscholingsverbod vanaf xx personen.
En hier flink op handhaven, met hoge boetes.
Schakel eventueel ook de Marechaussee in, of andere krijgsmacht onderdelen, om de politie te helpen met de handhaving.
Extreme tijden vragen om extreme maatregelen.
quote:Op zondag 22 maart 2020 08:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mensen denken gewoon dat zij wel 1.5 meter afstand houden. Is het even 1.0 meter, oeps, nouja ze hebben toch geen corona dus zo'n vaart zal het niet lopen. Ze zien het grotere plaatje niet van als iedereen zich risicovol gedraagt, dat de verspreiding veel sneller gaat.
Mensen zijn extreem getalenteerd in het goedpraten van eigen immoreel gedrag. Kijk naar klimaatverandering: we weten dondersgoed dat het over een jaar of 50 helemaal mis gaat, maar we passen ons gedrag toch niet aan en wijzen met het vingertje naar anderen.
De google trends op het RIVM. Vanaf 23 februari ging men zoeken.quote:Maar ik hoest niet, of ben al weer 24 uur klachten vrij. Het is een onschuldig virus, die alleen voor ouderen gevaarlijk is. ik ben jong, dus ik moet bijdragen aan immuniteit. Mark sport ook met z'n vrienden, dus laten we het goede voorbeeld volgen.
Ik ben jonger dan 25, dus oorzaak gevolg doet het nog niet zo goed. Het RIVM vond het niet nodig om te informeren via andere kanalen, dat staat allemaal op de site.
Toch 1-2 dagen. In absolute getallen een enorme impact.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat geeft je 1-2 dagen meer ruimte, nogal nutteloos lijkt me
Correct en tevens juist.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:31 schreef Landgeld het volgende:
Even serieus. Je kan toch best een wandeling maken met je vrouw door een bos of een strand als je 2 meter afstand houdt?
Je moet alleen niet in de rij gaan staan bij de viskraam, of zoals het Amsterdamse bos. Dat is kansloos.
Maar een strand is opzich ruim genoeg. Breder dan een winkelstraat waar ook nog veel mensen lopen.
Zie ik iets verkeerd?
Ja, want als we meer IC bedden en beademingsapparatuur hebben, dan kunnen we een grotere piek aan. De grootste risico's kunnen we blijven perken tijdelijk, maar de minder grotere risico's (misschien sport clubs) weer openen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je had het over IC bedden capaciteit??
De ene werkgever is slimmer dan de andere. Kijkt iets verder vooruit of heeft adviezen uit andere landen gekregen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:10 schreef pmponer het volgende:
Er zijn nu, op dit moment, maar maximaal 1500 IC plekken. Meer beademingsapparatuur is er simpelweg niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tja ik begeef me in het wetenschappelijke wereldje, vrij internationaal gezelschap. Daar wordt het RIVM met verbijstering gadegeslagen. Ook bijvoorbeeld dat ze tot op de dag van vandaag vinden dat scholen sluiten geen zin heeft, maar dat dat alleen moest vanwege de maatschappelijke druk.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:31 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
De google trends op het RIVM. Vanaf 23 februari ging men zoeken.
[ afbeelding ]
Hoewel het RIVM toch echt al op 10 januari wist dat er een onbekend virus ronddoolde in een gebied met meerdere vluchten per dag deze kant op.
[ afbeelding ]
Als je op 23 februari op twitter keek, was dit de laatste tweet met info;
[ afbeelding ]
En straks krijgt de bevolking te horen dat zij het niet begrepen.
Dit is nog maar 13 dagen geleden.
[ afbeelding ]
Niet om het RIVM te bashen, maar ik snap wel dat niemand begrijpt wat er nou van ze verwacht wordt.
Zuid-Korea doet het fantastisch. "Maar" die waren wel voorbereid. We kunnen roepen wat we willen, maar ik ben pas echt onder de indruk als mensen in 2019 al waarschuwden voor deze problemen. In Nederland zag bijna niemand dit aankomen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:38 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
Eén factor die misschien in het voordeel van Nederland kan zijn: de grootte van de gezinnen/huishoudens. Ik gok dat dat in Nederland gemiddeld lager ligt dan in Italië en Hubei(?), en maatregelen zullen geen effect hebben op de besmetting van gezinsleden, dus hoe kleiner het gemiddelde gezin hoe groter het effect van een maatregel zou kunnen zijn.
De exacte getallen wist ik niet en ik snap dat op dit moment of in de nabije toekomst we genoeg kunnen hebben. Maar we moeten ook vooruit en kunnen niet altijd in een vrijwel volledige lockdown blijven. Dus om het behapbaar te maken over een maand, of anderhalve maand lijkt het mij verstandig om toch meer IC bedden te hebben. Het kan zijn dat we nu over de piek gaan schieten, daar kunnen we dus ook een lering uit trekken over hoe we het leven verder kunnen indelen hierna.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn nu, op dit moment, maar maximaal 1500 IC plekken. Meer beademingsapparatuur is er simpelweg niet.
Dus al regel je 10.000 extra plekken, zonder beademing heb je er niks aan.
Nu wordt er wel keihard gewerkt aan oplossingen, maar die duren nog even.
Zo heeft een bedrijf aangekondigd die te kunnen maken, maar maximaal 50 per week, en de eerste levering kan pas over 3 weken plaatsvinden. Dus daar heb je voorlopig niks aan.
De TU Delft kon er 500 maken, maar dat was 'in de loop van april'.
En dan was er nog die arts in Canada, die met een uitvinding aan 1 apparaat in totaal 9 mensen kon plaatsen. Maar dat moet nog getest worden en daar zaten nog wat mitsen en maren aan.
Daarnaast kunnen apparaten waar al patiënten aan hangen sowieso niet even losgekoppeld worden om die aan te passen.
En voor de beeldvorming: van de in totaal 1150 standaard IC plekken in Nederland heeft men er 575 vrij kunnen maken in totaal.
Daarvan zijn er nu al 354 bezet door corona patiënten. Dus nog 221 vrij.
Met de opschaling naar 1500 komen daar nog 350 bij. Is 571 in totaal.
En men verwacht dat die binnen enkele dagen (!!!) al bezet zijn.
Dus de situatie is zeer, zeer nijpend.
Is gewoon een hele slimme onderneemster, veel extra omzet😀quote:Op zondag 22 maart 2020 06:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit is koel
en slim wel...
Dus je loopt op een strand met heel veel ruimte ... en dan kan je niet even plaatsmaken voor een oude vrouw met wandelstokken?quote:Op zondag 22 maart 2020 08:43 schreef byah het volgende:
Laatste dagje vrij naar buiten, geniet er maar van.
Wat een debielen overal, gisteren om 9.30 voor de drukte op het strand. Helemaal leeg en zo'n oud takkewijf met wandelstokken moet per se tussen mij en m'n vrouw door terwijl er niemand anders om ons heen is.
Alleen al het feit dat die 1,5 meter werd aangekondigd in een zaaltje waar de pers hutje mutje zat was meer dan koddig. Net als bij de ongelofelijke blunder bij het handenschudden geeft de overheid nou niet echt de indruk dat ze het zelf serieus nemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:44 schreef -Straw- het volgende:
Het is ook verwarrend. Waarom zou je 1.5 meter afstand houden als het RIVM je niet test wanneer je geen koorts hebt en als je eerder nog gehoord hebt dat je zonder symptomen niemand kunt besmetten?
Dan krijg je idd wel groepjes jongeren die nergens last van hebben en dus maar bij elkaar gaan zitten, ondanks de 1.5 meter verzoeken.
In Zuid Korea kreeg iedereen in quarantine wel een pakket. Als je hier in quarantine zit ben je bijna gedwongen om toch boodschappen te doen want alle online bestelmogelijkheden zitten vol.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit is koel
en slim wel...
Ja precies. En toen deed Rutte er ook nog wat laconiek over. Is nu wel anders, maar toch.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat die 1,5 meter werd aangekondigd in een zaaltje waar de pers hutje mutje zat was meer dan koddig. Net als bij de ongelofelijke blunder bij het handenschudden geeft de overheid nou niet echt de indruk dat ze het zelf serieus nemen.
Althans, op beeld dan...
Maar dat zou in principe makkelijk opgeschaald kunnen wordenquote:Op zondag 22 maart 2020 08:47 schreef -Straw- het volgende:
[..]
In Zuid Korea kreeg iedereen in quarantine wel een pakket. Als je hier in quarantine zit ben je bijna gedwongen om toch boodschappen te doen want alle online bestelmogelijkheden zitten vol.
Dan ben je als leider echt te laat.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:47 schreef -Straw- het volgende:
Ja precies. En toen deed Rutte er ook nog wat laconiek over. Is nu wel anders, maar toch.
Er is dan ook totaal geen verbod ingesteld en het houden van afstand is een advies. Dat mensen dan toch naar buiten gaan kan je ze niet kwalijk nemen. Dat het vervolgens op sommige plekken te druk wordt om dat advies op te volgen imo ook niet. Nochtans zijn de meeste mensen gewoon gezond.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:31 schreef Landgeld het volgende:
Even serieus. Je kan toch best een wandeling maken met je vrouw door een bos of een strand als je 2 meter afstand houdt?
Je moet alleen niet in de rij gaan staan bij de viskraam, of zoals het Amsterdamse bos. Dat is kansloos.
Maar een strand is opzich ruim genoeg. Breder dan een winkelstraat waar ook nog veel mensen lopen.
Zie ik iets verkeerd?
Rusland en Cuba pakken even de rol van de EU.quote:Rusland en Cuba schieten Italië te hulp
Het Russische leger gaat medische hulp naar Italië sturen in de strijd tegen het coronavirus. Dat gebeurt naar een telefoongesprek tussen de Russische president Poetin en de Italiaanse premier Conte, gisteren. De Russen sturen mobiele desinfectievoertuigen en specialisten naar de zwaarst getroffen Italiaanse regio's.
Klopt. Dat is wat veel mensen onthouden. Je zet de toon.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:48 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dan ben je als leider echt te laat.
Als je niet meteen de grote ernst van de situatie bevat en dit ook uitstraalt ben je in mijn ogen je gezag voor een groot deel kwijt
Onder de aanname dat kinderen weinig tot geen last hebben, en de ziekte niet verspreiden (zoals men eerst stellig beweerde), is het heel logisch. Ook al staat in elk pandemieplan dat scholen dicht moeten. Dit is door Mark ook uitgelegd op die zondag. Alleen werd toen de term groepsimmuniteit nog niet gebruikt (maar dat idee was er toen al wel.).quote:Op zondag 22 maart 2020 08:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja ik begeef me in het wetenschappelijke wereldje, vrij internationaal gezelschap. Daar wordt het RIVM met verbijstering gadegeslagen. Ook bijvoorbeeld dat ze tot op de dag van vandaag vinden dat scholen sluiten geen zin heeft, maar dat dat alleen moest vanwege de maatschappelijke druk.
Wat goed!quote:Op zondag 22 maart 2020 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
nos.nl
[..]
Rusland en Cuba pakken even de rol van de EU.
Ik werk komende week nog normaal, daarna hoeft iedere dag nog maar de helft van het team aanwezig te zijn; de andere helft blijft thuis met behoud van salaris.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:01 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik hoor van vrienden dat hun binnenkort minder naar hun werk hoeven omdat er gewoon geen orders binnenkomen bijvoorbeeld bij VDL.
Dat zie ik ook al dagen gebuern, dat China, maar nu ook dus Cuba en Rusland de rol van in iedergeval de USA aan het overnemen zijnquote:Op zondag 22 maart 2020 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
nos.nl
[..]
Lijkt me les 1 bij de cursus leidinggeven voor gesjeesde geschiedenis studenten... maar jaquote:Op zondag 22 maart 2020 08:50 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Klopt. Dat is wat veel mensen onthouden. Je zet de toon.
En het falen van de EU en de US worden haarfijn blootgelegd. We doen het prima met wind mee, maar hebben wat moeite om de eenheid te bewaren bij wind tegen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat zie ik ook al dagen gebuern, dat China, maar nu ook dus Cuba en Rusland de rol van in iedergeval de USA aan het overnemen zijn
Vroeger kwamen de yanks...
maar dat was vroeger
Nee, dat kan ook niet.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:52 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Doe niet zo naar
Niet iedereen is een taalvirtuoos
quote:Op zondag 22 maart 2020 08:49 schreef Jano9 het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)e-call-idUSKBN219081
De Russen gaan Italië helpen.
Putin
Sta je dan als EU te kijken en niks te doen en dan afvragen waarom mensen niet meer EU willen.quote:Rusland en Cuba schieten Italië te hulp
Het Russische leger gaat medische hulp naar Italië sturen in de strijd tegen het coronavirus. Dat gebeurt naar een telefoongesprek tussen de Russische president Poetin en de Italiaanse premier Conte, gisteren. De Russen sturen mobiele desinfectievoertuigen en specialisten naar de zwaarst getroffen Italiaanse regio's.
Cuba stuurt een eenheid van 52 dokters en verpleegkundigen naar Lombardije, de zwaarste getroffen regio in Italië. Het land stuurde de afgelopen dagen ook al zorgpersoneel naar Venezuela, Nicaragua, Jamaica, Suriname en en het Caribische eiland Grenada.
Cuba kent een geschiedenis van hulp bij rampen in het buitenland. Het 'leger van witte jassen' wordt sinds de revolutie in 1959 vaak in arme landen ingezet. Ook vertrok Cubaans medisch personeel de afgelopen jaren naar Haïti bij de uitbraak van cholera en naar West-Afrika toen daar ebola heerste.
Het is vooral duidelijk dat de EU als los zand samenhangtquote:Op zondag 22 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:
[..]
En het falen van de EU en de US worden haarfijn blootgelegd. We doen het prima met wind mee, maar hebben wat moeite om de eenheid te bewaren bij wind tegen.
Die is er ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het is vooral duidelijk dat de EU als los zand samenhangt
Ik denk dat we na deze crisis eens goed meten nadenken wat we nu als EU eigenlijk willen in tijden van nood
Waarom is er geen overkoepelend CDC?
En moet zo'n CDC misschien zelfs verregaande bevoegdheden krijgen in deelstaten?
Putin is zoals altijd erg slim. Door dit te doen toont hij de incompetentie van de EU aan en zet hij Rusland in een goed daglicht. Kassa en mooie schaakzet weer van Putin. Putinquote:Op zondag 22 maart 2020 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
nos.nl
[..]
Waar is hier? Ik lees je al een aantal topics maar kan niet meer achterhalen waar je woont.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:42 schreef Pumpalov het volgende:
Het noemen van groepsimmuniteit was ook een blunder, ook nog eens ingegeven door politieke motieven (wind bij Wilders en Baudet uit de zeilen halen). Werd in mijn geïnfecteerde wintersportgroep met gejuich onthaald ("We dragen bij aan de groepsimmuniteit!")quote:Op zondag 22 maart 2020 08:50 schreef _I het volgende:
[..]
Onder de aanname dat kinderen weinig tot geen last hebben, en de ziekte niet verspreiden (zoals men eerst stellig beweerde), is het heel logisch. Ook al staat in elk pandemieplan dat scholen dicht moeten. Dit is door Mark ook uitgelegd op die zondag. Alleen werd toen de term groepsimmuniteit nog niet gebruikt (maar dat idee was er toen al wel.).
Lijkt me niet echt nodig, de meest landen volgen de richtlijnen van het ECDC.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk dat we na deze crisis eens goed meten nadenken wat we nu als EU eigenlijk willen in tijden van nood
En moet zo'n CDC misschien zelfs verregaande bevoegdheden krijgen in deelstaten?
Ja want eu landen nemen van elkaar de mondkapjes in beslag die in eigen land geproduceerd zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
nos.nl
[..]
Onze lokale reporter uit Bulgarije, hij heeft al jaren de neiging om te doen alsof hij op Fok.bg zitquote:Op zondag 22 maart 2020 08:59 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Waar is hier? Ik lees je al een aantal topics maar kan niet meer achterhalen waar je woont.
Absoluut. Hoe groot de daadwerkelijke hulp gaat zien valt te bezien, maar als symbool is dit enorm sterk. Terwijl het vanuit de EU begrijpelijk is dat er weinig hulp is, aangezien elk land zelf tot de schouders in de shit zit.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Putin is zoals altijd erg slim. Door dit te doen toont hij de incompetentie van de EU aan en zet hij Rusland in een goed daglicht. Kassa en mooie schaakzet weer van Putin. Putin
Volgens mij in Bulgarije.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:59 schreef proud_mami het volgende:
[..]
Waar is hier? Ik lees je al een aantal topics maar kan niet meer achterhalen waar je woont.
Nee Italiaanse toestanden gaan we hier niet krijgen hoor.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:38 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
Eén factor die misschien in het voordeel van Nederland kan zijn: de grootte van de gezinnen/huishoudens. Ik gok dat dat in Nederland gemiddeld lager ligt dan in Italië en Hubei(?), en maatregelen zullen geen effect hebben op de besmetting van gezinsleden, dus hoe kleiner het gemiddelde gezin hoe groter het effect van een maatregel zou kunnen zijn.
We hebben een ECDC, die dit zou moeten coördineren. Probleem is natuurlijk wel dat je als land niet je controles overgeeft, als jij er geen/weinig last van hebt.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:54 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Is het geen kloon van Dven?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:01 schreef byah het volgende:
[..]
Onze lokale reporter uit Bulgarije, hij heeft al jaren de neiging om te doen alsof hij op Fok.bg zit
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:01 schreef byah het volgende:
[..]
Onze lokale reporter uit Bulgarije, hij heeft al jaren de neiging om te doen alsof hij op Fok.bg zit
En zo is het ook letterlijk verkocht, alleen trokken ze de dag erna hun keutel in. Maar het plan bleef verder ongewijzigd, op de schoolaanpassing na, die van Mark niet zo nodig hoefde.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het noemen van groepsimmuniteit was ook een blunder, ook nog eens ingegeven door politieke motieven (wind bij Wilders en Baudet uit de zeilen halen). Werd in mijn geïnfecteerde wintersportgroep met gejuich onthaald ("We dragen bij aan de groepsimmuniteit!")
I am raising the red flags!quote:Op zondag 22 maart 2020 08:49 schreef Jano9 het volgende:
https://www.reuters.com/a(...)e-call-idUSKBN219081
De Russen gaan Italië helpen.
Putin
Het is Dven, maar met een andere naam.quote:
Wel de bon?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:01 schreef Tris het volgende:
[..]
Volgens mij in Bulgarije.
Ik kon gister trouwens geen koopzegels krijgen bij de ah vanwege het virus.
Geen idee of dat ergens gemeld is maar het was nieuw voor mij.
Dat, en de leeftijd.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:38 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
Wat willen we anders?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee Italiaanse toestanden gaan we hier niet krijgen hoor.
Godtering. Waarom denken zoveel mensen dat nog? Dit was vanaf het begin al duidelijk dat we kneiterhard Italië achterna zouden gaan en wellicht er wel overheen.
Sterker nog. Het is hetzelfde account met een andere naam.quote:
Geen idee wat je precies bedoelt maar als het gaat om acties en koopzegels kon je de bon wel bewaren voor acties maar niet voor koopzegels.quote:
Dat is de vraag.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat willen we anders?
Alles stil leggen? Dan richt de angst meer schade aan in de samenleving dan het virus zelf kan.
Ja was eerder deze week al bekendquote:Op zondag 22 maart 2020 09:01 schreef Tris het volgende:
Ik kon gister trouwens geen koopzegels krijgen bij de ah vanwege het virus.
Geen idee of dat ergens gemeld is maar het was nieuw voor mij.
Jawel daar kwam ik een paar dagen geleden achter toen ik zei die dven wat een lul dat dat was. En dat zei ik dus tegen dven zijn nieuwe nickquote:
Wat?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:07 schreef Multatilu het volgende:
In Italië is 7% van de bevolking ouder dan 80%
Gaan China,Rusland en Cuba , de vs ook hulp aanbieden of vergeet men de vs met hun ondiplomatieke wortelhoofd als ongeleide leider. Waarmee het domme populisme een harde klap in het gezicht kan krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat zie ik ook al dagen gebuern, dat China, maar nu ook dus Cuba en Rusland de rol van in iedergeval de USA aan het overnemen zijn
Vroeger kwamen de yanks...
maar dat was vroeger
Dit.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Putin is zoals altijd erg slim. Door dit te doen toont hij de incompetentie van de EU aan en zet hij Rusland in een goed daglicht. Kassa en mooie schaakzet weer van Putin. Putin
kan niet lang meer duren in nederland met dat achterlijke gedrag dat ze er nog steeds op uit gaan en samenscholenquote:Op zondag 22 maart 2020 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:
BBC meldt nu ook dat Duitsland vandaag / na vandaag volledig op lockdown zal gaan
Verwacht het niet vandaag.. eerder binnen nu en woensdag/donderdagquote:Op zondag 22 maart 2020 09:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hier vandaag nog geen persconferentie gepland toch?
Ik denk eerder dat we een soft lockdown gaan krijgen in Nederland.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kan niet lang meer duren in nederland met dat achterlijke gedrag dat ze er nog steeds op uit gaan en samenscholen
Is aan mij voorbij gegaan dan. Dit houdt dus in, bedenk ik mij nu, dat mijn boekjes ook niet kunnen worden ingeleverd?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja was eerder deze week al bekend
Communisme gaat weer hoogtij vierenquote:Op zondag 22 maart 2020 09:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gaan China,Rusland en Cuba , de vs ook hulp aanbieden of vergeet men de vs met hun ondiplomatieke wortelhoofd als ongeleide leider. Waarmee het domme populisme een harde klap in het gezicht kan krijgen.
Het verbaast me eigenlijk dat nog steeds niemand daar een snelle oplossing voor bedacht heeft met standaard onderdelen: microcontrollers, elektroventielen, druk- en eventueel debietmeters en misschien CO2 meters (+ een bron van lucht of zuurstof onder de gewenste druk). De uitdaging is vooral de microcontroller programmeren...quote:Op zondag 22 maart 2020 08:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn nu, op dit moment, maar maximaal 1500 IC plekken. Meer beademingsapparatuur is er simpelweg niet.
Zo heeft een bedrijf aangekondigd die te kunnen maken, maar maximaal 50 per week, en de eerste levering kan pas over 3 weken plaatsvinden. Dus daar heb je voorlopig niks aan.
En dan was er nog die arts in Canada, die met een uitvinding aan 1 apparaat in totaal 9 mensen kon plaatsen. Maar dat moet nog getest worden en daar zaten nog wat mitsen en maren aan.
Daarnaast kunnen apparaten waar al patiënten aan hangen sowieso niet even losgekoppeld worden om die aan te passen.
[..]
Putin is ook een wereldleider.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zo laat mogelijk sluiten van de scholen staat dus in het plan van het ECDC. Wij volgen dus eigenlijk als enige de strategie zo correct mogelijk.
Is ook wel duidelijk dat Jaap in de zak van Rutte zit.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:31 schreef _I het volgende:
[..]
[..]
De google trends op het RIVM. Vanaf 23 februari ging men zoeken.
[ afbeelding ]
Hoewel het RIVM toch echt al op 10 januari wist dat er een onbekend virus ronddoolde in een gebied met meerdere vluchten per dag deze kant op.
[ afbeelding ]
Als je op 23 februari op twitter keek, was dit de laatste tweet met info;
[ afbeelding ]
En straks krijgt de bevolking te horen dat zij het niet begrepen.
Dit is nog maar 13 dagen geleden.
[ afbeelding ]
Niet om het RIVM te bashen, maar ik snap wel dat niemand begrijpt wat er nou van ze verwacht wordt.
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:13 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ze nemen in Rusland ook al flinke maatregelen he. Er mogen nog maar drie russen in een auto anders krijg je vierrussen.
Wilders heeft morgen debat, koren op de molenquote:Op zondag 22 maart 2020 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:
BBC meldt nu ook dat Duitsland vandaag / na vandaag volledig op lockdown zal gaan
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:13 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ze nemen in Rusland ook al flinke maatregelen he. Er mogen nog maar drie russen in een auto anders krijg je vierrussen.
Vreemde opmerking. De EU heeft geen leger of medisch personeel en Brussel kan lidstaten niet dwingen om hulp te bieden. Het enige wat de EU kan doen is de portemonnee trekken, en dat is zij ook van plan.quote:Op zondag 22 maart 2020 08:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
nos.nl
[..]
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:18 schreef _I het volgende:
Braafste klasjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zo laat mogelijk sluiten van de scholen staat dus in het plan van het ECDC. Wij volgen dus eigenlijk als enige de strategie zo correct mogelijk.
Het hele leven is een balanceeract.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is ook wel duidelijk dat Jaap in de zak van Rutte zit.
Hoe ze daarna samen weglopen etc.
Waarom moet alles politiek zijn?
quote:Op zondag 22 maart 2020 08:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En voor de beeldvorming: van de in totaal 1150 standaard IC plekken in Nederland heeft men er 575 vrij kunnen maken in totaal.
Vandaar dat ook alle operaties onder volledige narcose afgezegd worden, want die liggen ook aan de beademing toch?quote:Op zondag 22 maart 2020 08:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In scheveningen roepen de strandtenthouders via social media ook op om niet te komenquote:Op zondag 22 maart 2020 09:20 schreef vosss het volgende:
Burgemeesters smeken burgers massaal: Ga niet naar het strand
Zijn die niet gewoon gesloten en zo nee, waarom niet?quote:Op zondag 22 maart 2020 09:21 schreef bitterbal het volgende:
[..]
In scheveningen roepen de strandtenthouders via social media ook op om niet te komen
quote:Op zondag 22 maart 2020 09:18 schreef _I het volgende:
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, al dat gejank hier over de aanpak van het RIVM terwijl wij 9 vd 10 keer het beste jongetje van de klas zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zo laat mogelijk sluiten van de scholen staat dus in het plan van het ECDC. Wij volgen dus eigenlijk als enige de strategie zo correct mogelijk.
jawel maar er zijn nog wat patatzaken open, de horeca geeft ook aan dat het geen vakantie isquote:Op zondag 22 maart 2020 09:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Zijn die niet gewoon gesloten en zo nee, waarom niet?
Het item eronder is: wanneer val je onder het risico.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:20 schreef vosss het volgende:
Burgemeesters smeken burgers massaal: Ga niet naar het strand
GA GODVERDOMME NIET NAAR HET STRAND! HET IS GEEN VAKANTIE!!!
Hoort normaliter bij de productie van spullen voor de medische wereld ook niet een hele certificering dat er geen bacteriën in je bijvoorbeeld 3d geprint model kunnen zitten.quote:Op zondag 22 maart 2020 09:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het verbaast me eigenlijk dat nog steeds niemand daar een snelle oplossing voor bedacht heeft met standaard onderdelen: microcontrollers, elektroventielen, druk- en eventueel debietmeters en misschien CO2 meters (+ een bron van lucht of zuurstof onder de gewenste druk). De uitdaging is vooral de microcontroller programmeren...
Lekker drastisch welquote:Containers op de grensovergang: Nederlanders komen België niet meer in
https://www.ad.nl/dossier(...)et-meer-in~a37bb96f/
Ik googlede even voor je en bovenaan:quote:Op zondag 22 maart 2020 09:14 schreef Tris het volgende:
[..]
Is aan mij voorbij gegaan dan. Dit houdt dus in, bedenk ik mij nu, dat mijn boekjes ook niet kunnen worden ingeleverd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |