True, hij moet ergens besmet zijn geraakt, maar dat kon ook via een toerist zijn geweest en dan is het twijfelachtig of je dat moet meetellen als eerste Nederlandse gevalquote:Op zondag 22 maart 2020 03:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Die patiënt was sowieso niet het eerste Nederlandse geval, want geen terugkeer uit risicogebied of contact met bevestigde COVID-19-patiënt gehad.
Ja, ik bedoelde eigenlijk dat het niet snel over heel het land zal verspreiden, maar in de grote steden zal het sowieso weinig verschil maken..quote:Op zondag 22 maart 2020 03:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
test criteria kloppen al niet vanaf het begin......die gevallen gaan nog flink groeien.
eergister nog 25000 man op Bondi beach.
Wordt er hier ontkent dat dit virus er al sinds midden februari is?quote:Op zondag 22 maart 2020 03:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het hier bijvoorbeeld nog steeds naar dat er wordt genegeerd dat wij waarschijnlijk al sinds midden februari het virus in het land hebben. Grote kans dat dat de reden is waarom het met carnaval zo hard is gegaan.
- 21-02 iemand opgenomen in ziekenhuis met luchtwegklachten
- Patiënt niet getest, want niet in risicogebied geweest (case definition faal)
- 29-02 patiënt alsnog getest en postief bevonden![]()
Haal er een weekje incubatietijd van af en je zit op 14-02 en zelfs dan is het de vraag of dit wel het eerste geval was. Het is namelijk dan wel heel toevallig dat je eerste besmetting meteen iemand is die op de IC terecht komt (kans van ongeveer 2%).
Dat heb je (en ik) zo gehoord maar dat is niet zo stellig gezegd.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus jij vond dat het wel hout sneed toen het RIVM zei dat de kans dat het nier zou komen nihil was omdat er geen rechtstreekse vluchten vanaf Wuhan kwamen?
en daarom gaan ze nu provincies afsluiten en non essential travel bannen.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde eigenlijk dat het niet snel over heel het land zal verspreiden, maar in de grote steden zal het sowieso weinig verschil maken..
Ontkennen is een groot woord, dus dat wil ik zeker niet zeggen. Nadruk ligt/lag wel heel erg op buitenland en vakantiegangers van eind februari en niet op hoe wij hier de eerste gevallen begin/midden februari hebben gemist.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wordt er hier ontkent dat dit virus er al sinds midden februari is?
De communicatie was ruk maar de hele benadering en het downplayen ook.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:18 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat heb je (en ik) zo gehoord maar dat is niet zo stellig gezegd.
Men sprak (wetenschappelijk/statistisch eigen) in kansen en dan ga je al gauw denken van "och het valt wel mee".
Als je(zelf)/ons cq. de regering of het RIVM iets kunt verwijten is dat de communicatie abstract was.
Zelfs nu hebben "we" de grootste moeite ter begrijpen wat er speelt, wat je moet doen en vooral laten.
Die voorzetten zijn er in ieder geval wel. Rutte die er vrijdag al op hamerde, media die er vandaag vol op duikt. Daarom denk ik dat de kans zeker aanwezig is dat wij morgen strengere maatregelen gaan krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:25 schreef Fer het volgende:
Ik hoop eigenlijk wel dat ze de maatregelen strenger maken nav wat er vandaag gebeurde. Grote media is er ieder geval op gesprongen en rivm is er ook al van op de hoogte.
Morgen 18.30 persco gok ik zoquote:Op zondag 22 maart 2020 03:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die voorzetten zijn er in ieder geval wel. Rutte die er vrijdag al op hamerde, media die er vandaag vol op duikt. Daarom denk ik dat de kans zeker aanwezig is dat wij morgen strengere maatregelen gaan krijgen.
Stond volgens mij vorige week een verhaal in 1 van de kranten van een dermatoloog die naar een conferentie geweest was. Naar huis gegaan gaan skiën met het gezin in Oostenrijk daar 1 dag zich minder voelde maar niks geks. Toen die thuis kwam bleek er bij die conferentie 1 iemand besmet te zijn en hij was toen ook positief getest. Toen moest die nog 2 weken thuis blijven met zijn gezin. Dus dat lijkt me logisch dat het al eerder in het land was.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ontkennen is een groot woord, dus dat wil ik zeker niet zeggen. Nadruk ligt/lag wel heel erg op buitenland en vakantiegangers van eind februari en niet op hoe wij hier de eerste gevallen begin/midden februari hebben gemist.
Ook met het testen lag nadruk constant op risicogebieden, terwijl het dus 28-02 al duidelijk was dat het al veel eerder in het land was.
https://thehill.com/homen(...)id-covid-19-outbreakquote:Abortion clinics in Ohio have been ordered to cease abortion operations amid the COVID-19 outbreak as the state government and pro-choice groups spar over the definition of "essential" healthcare.
On Friday, Ohio Attorney General Dave Yost (R) sent a letter to two abortion clinics — Women's Med Center in Dayton and Planned Parenthood of Southwest Ohio's Cincinnati Surgery Center — ordering them to stop “non-essential” procedures that require equipment such as surgical masks.
"You and your facility are ordered to immediately stop performing non-essential and elective surgical abortions. Non-essential surgical abortions are those that can be delayed without undue risk to the current or future health of a patient," Yost wrote in the letter, according to CBS.
Yost’s letter follows an order the state’s health department issued Wednesday, ordering the suspension of all “nonessential” medical procedures and elective surgeries.
"If you or your facility do not immediately stop performing non-essential or elective surgical abortions in compliance with the [health director's] order, the Department of Health will take all appropriate measures,” he added.
De ene fout lokt de volgende uit. Ze hadden te weinig testmateriaal ingekocht omdat de kans op een grote uitbraak hier "nihil" was. Daardoor konden ze niet laagdrempelig testen en hielden ze veel te lang vast aan de casusdefinitie (hoesten of benauwdheid én koorts én risicogebied/risicocontact) om maar geen test te verspillen aan iemand met een gewone verkoudheid of griep. En besloten ze het negatief testen af te schaffen als voorwaarde voor het opheffen van thuisisolatie en lieten ze dit aan de mensen zelf over (24 uur geen klachten meer).quote:Op zondag 22 maart 2020 03:20 schreef Kyran het volgende:
Ook met het testen lag nadruk constant op risicogebieden
5-10% overlijden van de bevolking is dan ook niet/nergens te onderbouwen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat hiervan is volgens jou onzin? het percentage sterfte of dat Henk en Ingrid dat niet snappen?
Laat je niet voor de gek houden door die wat lagere cijfers.quote:Bron: npr
.... COVID-19 is currently estimated to kill at least 10 people per thousand infected (1%). "It's about ten times more lethal than the seasonal flu," said Dr. Anthony Fauci, director of the National Institutes of Allergy and Infectious Disease, in congressional testimony on March 11.
Laat dat maar aan de Amerikanen over om vanweg een virus, de gehatre abortusklinieken te sluitenquote:Op zondag 22 maart 2020 03:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://thehill.com/homen(...)id-covid-19-outbreak
Tot nu toe is de verhouding doden:overlevenden In Italië met circa 50:50 verontrustend te noemen. Dat is echt niet goed.quote:Op zondag 22 maart 2020 03:34 schreef Vallon het volgende:
[..]
5-10% overlijden van de bevolking is dan ook niet/nergens te onderbouwen.
De vergaarde cijfers duiden Covid19 op een mortaliteit van 2-4% van de kwetsbare populatie met een gemiddelde van ca 2.3% die besmet worden. Verder zal ondanks de grote kans, totaal hooguit 80-90% besmet worden etc.etc., Niet iedereen leeft samen of is vatbaar.
Vervolgens kom je (ik dan) getalsmatig voor Nederland uit op 1.5% van de bevolking.
Het wat hogere percentage is afhankelijk van je bevolkingssamenstelling.
In Italië is dat nog hoger.
ter info en nalezing onderbouwing:
[..]
Laat je niet voor de gek houden door die wat lagere cijfers.
Die op het oog mogelijk ineens best acceptabele getallen maken Covid19 minder dodelijk nocj dat we wel losser kunnen doen. Wat men vooral duidelijk wil maken: Covid19 is een bevolkingskiller.
Volgens mij komt dat ook omdat landen die er eerder mee te maken reeds het gros van de tests opgekocht hebben.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:25 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Nederland is vanaf het begin al erg laks geweest met testen, ondanks de aanbevelingen van het WHO. Waarom test bijv. Zuid-Korea wel op uitgebreide schaal en Nederland niet?
The world’s most prestigious scientific journal, Nature, in its latest editorial, has also called on world governments to follow WHO recommendations and test people. They wrote that testing should be extended to as many people as possible, isolated cases should be identified, their relationships discovered, and they should be tested to reach each virus carrier as
you can’t fight a virus if you don’t know where it is.
Tja, je kunt niet spreken in termen van "kosten" en al helemaal niet wanneer het iemand uit de eigen omgeving treft of kan treffen.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tot nu toe is de verhouding doden:overlevenden In Italië met circa 50:50 verontrustend te noemen. Dat is echt niet goed.
Misschien is 5 a 10% totale sterfte overdreven, maar als idioten blijven samenscholen en de regels aan hun laars lappen dan verliest een paar procent van Nederland een aantal levensjaren. Dan is het alleen de vraag hoeveel ons dat waard is.
?quote:Op zondag 22 maart 2020 04:52 schreef raptorix het volgende:
Stop toch eens met dat gezeur over Italie, het merendeel daar had andere ziektes, en ja ouderen gaan ook dood.
Heel wat landen (zelfs de VS) kampen met een gebrek aan reagentia (niet de testkits zelf, maar de chemicaliën om de testkits te verwerken). Die reagentia hadden labo's reeds, alle aandacht is blijkbaar gegaan naar het produceren van testkits, zonder eraan te denken dat ze voor massaal testen ook grotere volumes reagentia nodig hadden.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:25 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Nederland is vanaf het begin al erg laks geweest met testen, ondanks de aanbevelingen van het WHO. Waarom test bijv. Zuid-Korea wel op uitgebreide schaal en Nederland niet?
The world’s most prestigious scientific journal, Nature, in its latest editorial, has also called on world governments to follow WHO recommendations and test people. They wrote that testing should be extended to as many people as possible, isolated cases should be identified, their relationships discovered, and they should be tested to reach each virus carrier as
you can’t fight a virus if you don’t know where it is.
En wat precies wil je bereiken met meer testen? Er achter komen dat er meer mensen met dat virus rondlopen wetend dat je het toch niet tegen kan houden?quote:Op zondag 22 maart 2020 03:20 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De communicatie was ruk maar de hele benadering en het downplayen ook.
niet genoeg testen en materiaal besteld
niet genoeg testen
foute informatie verspreiden
niet naar de WHO luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |