Ja, maar het best haalbare. Hoop dat het zo ver komt.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup, dus eigenlijk blijft de groep die je nu zo hard probeert te beschermen altijd kwetsbaar.
Jammer dat ze die groep 2 beperken tot ouderen en kwetsbaren die niet meer zelfstandig wonen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is voor (jou) hoe lang, waarop wachten...... je kunt de virusverspreiding niet stopzetten.
Het virus zal sws oprukken ongeacht wat iemand doet omdat er altijd ergens overdracht zal plaatsvinden. Je kan niet voor eeuwig alles/iedereen blijven ontsmetten, laat staan isoleren.
De bekende NL maatregelen regel zorgen er (nu al) voor dat we een vertraging inbouwen
Totale isolatie doet dat ook extra, alleen op een langere termijn.
Wat wij feitelijk doen, maar dat kan een regering nauwelijks zo keihard kan stellen/zeggen:
1) We laten de weerbarte bevolking gecontroleerd ziek/immuniteit verwervem
2) De "kwetsbare" groep wordt in die tijd maximaal "geïsoleerd".
3) De gevolgen van voor 1 + 2 moet onder de IC/zorg capaciteit blijven.
4) Tempo dusdanig dat de economie niet compleet kapot gaat.
NB: Economie is ook dat Elektriciteit, Voedelproductie en Internet etc. het blijft doen.
Wat wil je nu..... zeggen dat we het niet weten..... goed dat weet je dan nu ?quote:Op zondag 22 maart 2020 02:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, leuk dat het bij mazelen is bewezen, maar het is dus NIET bewezen bij dit nieuwe virus. Kans is aanzienlijk, maar niet zeker.
Of ik heb het gemist en dan wil ik wel graag een bron zien waar het staat
Ja dat is duidelijk. Het ging mij om die kwetsbare groep die niet makkelijk immuum kan worden. Hopelijk komt het vaccin snelquote:Op zondag 22 maart 2020 02:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als 60% immuun is en 40% niet dan kunnen die 40% besmet raken door iemand van buitenaf die besmet het land binnenkomt. Die 40% kan het dan onderling wel doorgeven, maar niet aan die 60%.
Het gaat dan wel minder snel en je hebt geen grote epidemie, omdat de kans dat je iemand van die 40% tegenkomt kleiner is.
In de huidige situatie is 99.9% van de mensen die je tegenkomt niet immuun, dus kans op besmetting is heel groot. In de situatie waarbij maar 40% niet immuun is is die kans een stuk kleiner.
Dat is wel erg lang.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Vraag me echt af wanneer het weer normaal is om handen te schudden. Dat zou best wel 's jaren kunnen duren.
Chill. Je hoeft niet meteen in de verdediging te schieten.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat wil je nu..... zeggen dat we het niet weten..... goed dat weet je dan nu ?
En wat is dan jouw plan......?
NB: Niet persoonlijk maar ik wordt wat kriegelig van nee niet doen want... "het is niet bewezen".
Geen van de scenario's is ook maar te bewijzen. We zullen het moeten doen met de adviezen van onze experts die met vele jaren studie, inzicht en ervaring nu hun best-guess adviseren.
Als ik een auto bouw weet ik ook niet of die veilig is maar wel een heel stuk veiliger als ik bepaalde bewezen ontwerpen volg. En dan nog zal het gebeuren dat het fout gaat, zie Boeing max737.
Helaas kunnen we hier niet de boel aan de grond zetten. Het virus trekt zich niets aan van wat jij en ik vinden. Hoe langer we aarzelen en kwispelen, hoe langer het de tijd krijgt om zich te verspreiden.
Jij snapt nog steeds niet het verschil tussen gratuit van de zijlijn roepen dat je het allemaal beter weet en de positie waarin instanties verkeren die echt verantwoordelijk zijn voor adviezen en het beleid. En dan ook nog eens oordeel je achteraf.quote:Op zondag 22 maart 2020 01:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet je, dit is nog één van de kleinste fouten die ze hebben gemaakt. Geen enkel land was voorbereid en geen enkel land lijkt het onder controle te kunnen houden (in Europa).
Uitspraken zoals "het is niet besmettelijk als je geen klachten hebt" en "na 24h zonder klachten ben je niet meer besmettelijk" zijn veel kwalijker, gevaarlijker en hebben ook nog eens voor honderden of duizenden extra besmettingen gezorgd.
Je zou gewoon gedwongen zijn jarenlang geisoleerd als land te functioneren.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan loopt er nog altijd x% rond wat niet immuum is mogelijk het virus draagt. Dan kunnen die mensen toch iemand besmetten? of is dat het risico wat we hiermee nemen?
Hang er van hoe je (en ik) dat bedoeld.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:04 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Het kan niet meer 3 worden. Daarvoor moet je namelijk weten wie er besmet is en daar gericht actie op ondernemen.
Oordeel achteraf? Ik riep het al op dag één dat het niet klopte. Daarnaast kan je blijven gooien met woorden als "doemdenkers", maar die "doemdenkers" hebben het nu vaker bij het juiste eind gehad dan de experts van het RIVM. Er is geen enkele reden te bedenken waarom het RIVM ons zou moeten voorliegen over hoe besmettelijk het virus is, zelfs zonder klachten. Er is geen enkele reden te bedenken waarom het RIVM ons zou moeten voorliegen over hoe besmettelijk het virus is, zelfs nadat je klachten weg zijn. Dat jij geen vraagtekens wil zetten bij de genomen beslissing en gewoon alles maar voor lief aanneemt wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen. Kritisch zijn is niet hetzelfde als doemdenken.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jij snapt nog steeds niet het verschil tussen gratuit van de zijlijn roepen dat je het allemaal beter weet en de positie waarin instanties verkeren die echt verantwoordelijk zijn voor adviezen en het beleid. En dan ook nog eens oordeel je achteraf.
Er wordt echt nagedacht over die communicatie, denk je nou echt dat zij niet zien wat jij ziet? Hun doel is ons zo goed mogelijk door door deze pandemie te leiden, niet ons zo veel mogelijk informatie te verschaffen waar doemdenkers hun eigen conclusies uit kunnen trekken. Ik ben zo blij dat onze overheid hier een visie heeft en niet blindelings op elke paniekreactie ingaat, die uiteindelijk averechts werkt. Je lijkt maar niet te willen accepteren dat dit virus hoe dan ook heel veel zieken en doden gaat opleveren. Links- of rechtsom.
Lockdown, nee (als in je huis niet meer uit behalve voor werk/boodschappen).quote:Op zondag 22 maart 2020 02:27 schreef liesje1979 het volgende:
Denken jullie dat er morgen een lockdown komt en wat zal dat dan inhouden?
Ht zou tijd wordenquote:Op zondag 22 maart 2020 02:27 schreef liesje1979 het volgende:
Ik denk dat niet essentiële winkels zullen worden gesloten. Nergens voor nodig om morgen Chinese meuk bij de Action te halen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:27 schreef liesje1979 het volgende:
Nee. Er wordt gestuurd op aantal opnames en of dat mee of tegenvalt. Ik heb geen signaal dat het teggenvalt.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:27 schreef liesje1979 het volgende:
De Belgische manier zou hier wel passen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lockdown, nee (als in je huis niet meer uit behalve voor werk/boodschappen).
Denk wel dat er een flinke kans is op verscherping van maatregelen in de komende dagen.
Maar vertel eens dan, wat had jij beter gedaan als jij verantwoordelijk was?quote:Op zondag 22 maart 2020 02:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oordeel achteraf? Ik riep het al op dag één dat het niet klopte.
Daarnaast praat je onzin en leg je mij nu woorden in de mond. Waar zeg ik dat ik niet accepteer dat er doden gaan vallen? Ik heb altijd twee punten van kritiek gehad. De eerste was dat ze slecht informeren en de tweede was dat ze de zorg te snel en te veel belasten.
Dat er doden gaan vallen is een feit en dat je dat niet kan tegenhouden is ook een feit. Ik ga het ze alleen wel kwalijk nemen als er extra doden gaan vallen als de IC's vol komen te liggen, want dat hadden ze wel kunnen voorkomen.
Eens, gewoon een paar extra maatregelen die niet heel veel meer pijn zouden doen, maar wel nog wat extra effect kunnen hebben op het aantal besmettingen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
De Belgische manier zou hier wel passen.
Maar wat moeten mijn kinderen dan de hele dag doenquote:Op zondag 22 maart 2020 02:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik denk dat niet essentiële winkels zullen worden gesloten. Nergens voor nodig om morgen Chinese meuk bij de Action te halen.
Ik hoop het zo!quote:Op zondag 22 maart 2020 02:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lockdown, nee (als in je huis niet meer uit behalve voor werk/boodschappen).
Denk wel dat er een flinke kans is op verscherping van maatregelen in de komende dagen.
En over twee weken denk je? We moeten niet kijken naar de situatie van nu. Dat kan niet met zo'n incubatietijdquote:Op zondag 22 maart 2020 02:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee. Er wordt gestuurd op aantal opnames en of dat mee of tegenvalt. Ik heb geen signaal dat het teggenvalt.
https://thehill.com/homen(...)n-critical-conditionquote:Rep. Mark DeSaulnier (D-Calif.) is in critical condition due to complications of a non-COVID-19 related pneumonia after fracturing a rib Friday.
He was admitted to a Washington, D.C., hospital where he appeared to be in stable condition. Physicians determined he was negative for the coronavirus.
However, a statement later tweeted from the congressman's Twitter account to his followers revealed that his health had taken a turn for the worse.
“Unfortunately, congressman DeSaulinier’s condition has deteriorated and he is in critical condition,” a statement posted on the congressman’s Twitter account Saturday read.
DeSaulnier fell near a U.S. House office building during one of his regular runs in the capital. As a result of the fall, DeSaulnier, who was elected to Congress in 2014, was not able to vote on the House coronavirus stimulus package.
“The doctors are doing everything they can to care for the Congressman,” the statement added.
quote:Op zondag 22 maart 2020 02:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik hoop het zo!
Niet vanwege verplichte vakantie, want ik werk sowieso al heb ik er wel steeds meer moeite mee nu ouders steeds meer toch gebruik willen maken van de opvang. Beetje schietschijf idee.
Maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking wel een beetje tegen zichzelf i n bescherming genomen mag worden
Het niet downplayen als je later wil dat het volk je serieus neemt, was wel een mooi begin geweest.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar vertel eens dan, wat had jij beter gedaan als jij verantwoordelijk was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |