Oudere mensen zijn kwetsbaar, bij zware griepen vallen in die groep ook extra duizenden doden. Kennelijk staat iedereen nu in 1 keer op scherp en worden ze naar het ziekenhuis gebracht.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:02 schreef Chokeme het volgende:
[..]
?
Italië is waarschijnlijk het beste voorbeeld van wat ons te wachten staat, en waarschijnlijk meer nog dan China een een betrouwbare bron voor cijfers, die op dit moment nog schaars en lastig te interpreteren zijn.
Het merendeel had andere ziektes? Dus die waren al afgeschreven?
https://www.npostart.nl/op1/17-03-2020/POW_04596615quote:Op zondag 22 maart 2020 05:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat precies wil je bereiken met meer testen? Er achter komen dat er meer mensen met dat virus rondlopen wetend dat je het toch niet tegen kan houden?
Gereageerd op AchJa, jij bent af.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:25 schreef Chokeme het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/op1/17-03-2020/POW_04596615
Vanaf 28:45 tot 34:45. Viroloog geeft uitleg over waarom hij graag meer testen ziet.
Wat?quote:
Normaal sterft in de leeftijdsgroep van 70 tot 79 gemiddeld 2.3% (70) tot 5.2% (79) binnen één jaar (aan griep, kanker, hartfalen etc..), tot nu toe stierven 15.3% van de patienten in die leeftijdsgroep.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oudere mensen zijn kwetsbaar, bij zware griepen vallen in die groep ook extra duizenden doden. Kennelijk staat iedereen nu in 1 keer op scherp en worden ze naar het ziekenhuis gebracht.
Een aantal posters hier heeft meer op met hun portemonnee dan met hun opa en oma zo te zienquote:Op zondag 22 maart 2020 05:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Normaal sterft in de leeftijdsgroep van 70 tot 79 gemiddeld 2.3% (70) tot 5.2% (79) binnen één jaar (aan griep, kanker, hartfalen etc..), tot nu toe stierven 15.3% van de patienten in die leeftijdsgroep.
In de leeftijdsgroep 60 tot 69 sterft gemiddeld 1.1% tot 2.1% binnen één jaar, hier is het voorlopige sterftecijfer 4.9%.
De meesten die eraan gestorven zijn zouden zonder dit virus dus nog meerdere jaren geleefd hebben.
En de cijfers zullen verder oplopen, want van degenen die nog leefden was slechts 9.2% genezen, 41% lag in het ziekenhuis, en 6.5% op IC.
(die gemiddelde percentages komen van een Amerikaanse sterftetabel, de Italiaanse zullen lager liggen).
Onzin, China produceert die dingen massaal. Niks uitverkocht, net als mondkapjes ook niet uitverkocht.quote:Op zondag 22 maart 2020 04:30 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Volgens mij komt dat ook omdat landen die er eerder mee te maken reeds het gros van de tests opgekocht hebben.
Die laatste zin, daar pleitte Jaap Goudsmit (viroloog) bij Op1 nog voor. Was wel een interessant stuk, beetje jammer alleen dat de presentatoren hem steeds in de rede vielen terwijl hij interessante dingen vertelde
Voorlopig wel ja. En dat willen we graag zo houden. Zoals je (waarschijnlijk niet) hebt gezien in de link die ik gaf kan veel testen daar een bijdrage aan leveren.quote:Op zondag 22 maart 2020 05:48 schreef AchJa het volgende:
Voorlopig is de kans dat ik me volgende week te barsten rij of dood ga aan een hartaanval alvast een stuk groter. En verder zie ik wel wat er gaat gebeuren, ga ik dood aan de corona het zij zo.
Er is ook massale vraag naar tegenwoordig he. Google hits voor zoeken op 'tekort aan corona testen'quote:Op zondag 22 maart 2020 06:12 schreef funnywell het volgende:
[..]
Onzin, China produceert die dingen massaal. Niks uitverkocht, net als mondkapjes ook niet uitverkocht.
Hoe weet jij dat nou? Kan jij in de toekomst kijken? De soep wordt echt niet zo heet gegeten als die opgediend wordt.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:39 schreef Maikuuul het volgende:
Word een pittig weekje voor Nederland.
Maar zoals ik het zo lees zijn er nog genoeg mensen die het niet serieus genoeg vinden. Maar straks wel huilen als hier ook de legertrucks met lijken door de straten rijden zoals in Italie
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik veilig in Hong Kong zit en dit experiment van de overheid van een afstandje kan bekijken. Want wat een puinzooi maken ze er van
Ik kijk puur naar cijfers. Hong Kong & Singapore 13+ miljoen inwoners, hogere bevolkingsdichtheid dan NL, zeer lage cases. Iedereen houdt zich aan de regels (mondkapje, desinfecteren).quote:Op zondag 22 maart 2020 06:51 schreef osodevo het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Kan jij in de toekomst kijken? De soep wordt echt niet zo heet gegeten als die opgediend wordt.
Dit is koelquote:Op zondag 22 maart 2020 06:54 schreef -river- het volgende:
Jumbo maakt boodschappen pakketten voor zorgmedewerkers in ziekenhuis Den Bosch
DEN BOSCH - In het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch is vrijdag een mobiel Pick Up Point ingericht door Jumbo. Twee keer per dag kunnen zorgmedewerkers boodschappen afhalen. Vrijwilligers van Jumbo stellen de pakketten samen.
De pakketten bevatten producten voor drie maaltijden per dag voor twee personen voor twee tot drie dagen. De boodschappen worden in het distributiecentrum van Jumbo in Den Bosch ingepakt. Het is een initiatief van Lusiana Jansen - Druijts, shopmanager bij Jumbo. Zo grijpen zorgmedewerkers niet mis in de supermarkt.
https://www.ed.nl/den-bos(...)-den-bosch~a2286d6a/
Staat nog niet in de planning, nog steeds staat extra distributie in de planning wat wil zeggen dat de supermarkten open blijven.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:56 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit is koel
en slim wel...
Alleen.... zou het een oefening zijn voor als in volledige lockdown gaan?
Elke drie dagen een pakket voor je deur...
Waarom zou je reageren. Het grappige aan zijn reactie is dat jij je voorspelling doet op basis van extrapolatie terwijl hij zelf op onderbuikgevoelens voorspelt.quote:Op zondag 22 maart 2020 06:55 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ik kijk puur naar cijfers. Hong Kong & Singapore 13+ miljoen inwoners, hogere bevolkingsdichtheid dan NL, zeer lage cases. Iedereen houdt zich aan de regels (mondkapje, desinfecteren).
Dan kijk ik naar Italie, die China afht
was ook maar gedachtenspinselquote:Op zondag 22 maart 2020 06:57 schreef -river- het volgende:
[..]
Staat nog niet in de planning, nog steeds staat extra distributie in de planning wat wil zeggen dat de supermarkten open blijven.
Achja tis een incel dus neem het hem niet kwalijk. Hun wereldbeeld is sowieso een beetje... Vreemdquote:Op zondag 22 maart 2020 06:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Waarom zou je reageren. Het grappige aan zijn reactie is dat jij je voorspelling doet op basis van extrapolatie terwijl hij zelf op onderbuikgevoelens voorspelt.
Een troll dus
Ik hoor van vrienden dat hun binnenkort minder naar hun werk hoeven omdat er gewoon geen orders binnenkomen bijvoorbeeld bij VDL.quote:
dat is toch daf... van doorne transmissiequote:Op zondag 22 maart 2020 07:01 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik hoor van vrienden dat hun binnenkort minder naar hun werk hoeven omdat er gewoon geen orders binnenkomen bijvoorbeeld bij VDL.
Ja was vroeger van de daf al kunnen deze bedrijven volgens mij wel tegen een stootje. Europa overleeft dit wel.quote:Op zondag 22 maart 2020 07:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
dat is toch daf... van doorne transmissie
ja snap ik... de hele automobielproductie staat zowat stil in europa toch
Waarom zegt RIVM dan dat een mondkapje zinloos is?quote:Op zondag 22 maart 2020 06:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Waarom zou je reageren. Het grappige aan zijn reactie is dat jij je voorspelling doet op basis van extrapolatie terwijl hij zelf op onderbuikgevoelens voorspelt.
Een troll dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |