Blijkbaar moet het; Henk en Ingrid hebben nog steeds niet door dat straks 5 a 10 procent van de bevolking sterft als we zo door blijven gaan.quote:
twitter:JulianBAbbott twitterde op zondag 22-03-2020 om 02:19:55BREAKING: Victoria and NSW will push for a lockdown of non-essential activities, including businesses.
This will include not going to restaurants and pubs.
Victoria will also push for schools to be shut from Tuesday.
If they do not agree, Victoria will go it alone. reageer retweet
Ja dat is makkelijk praten achteraf. Alle andere virusuitbraken sinds 1918 hebben in Nederland nooit voet aan de grond gekregen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het niet downplayen als je later wil dat het volk je serieus neemt, was wel een mooi begin geweest.
Voorbereid zijn ook wel.
En kijken naar onderzoeksresultaten, bevindingen en adviezen van mensen die inmiddels al wel ervaring met dit specifieke virus hadden serieus nemen, was wel een leuke (en snellere) voortgang geweest.
Als je dit nog steeds niet weet dan heb je hier dus niet lang genoeg meegelezen om een oordeel over mij te kunnen hebben of mij een "doemdenker" te kunnen noemen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:32 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar vertel eens dan, wat had jij beter gedaan als jij verantwoordelijk was?
Dit is gewoon ongefundeerde onzin.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Blijkbaar moet het; Henk en Ingrid hebben nog steeds niet door dat straks 5 a 10 procent van de bevolking sterft als we zo door blijven gaan.
Dus jij vond dat het wel hout sneed toen het RIVM zei dat de kans dat het nier zou komen nihil was omdat er geen rechtstreekse vluchten vanaf Wuhan kwamen?quote:Op zondag 22 maart 2020 02:40 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja dat is makkelijk praten achteraf. Alle andere virusuitbraken sinds 1918 hebben in Nederland nooit voet aan de grond gekregen.
Of het een meerderheid is betwijfel ik, maar er is duidelijk een gedeelte van de bevolking dat het buskruit niet heeft uitgevonden. Ik verbaasde mij ook over de sommige beelden vandaag. Maar hier in het dorp bijvoorbeeld is het al dagen uitgestorven. Hier zal met een lockdown feitelijk niet veel veranderen.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik hoop het zo!
Niet vanwege verplichte vakantie, want ik werk sowieso al heb ik er wel steeds meer moeite mee nu ouders steeds meer toch gebruik willen maken van de opvang. Beetje schietschijf idee.
Maar ik denk dat de meerderheid van de bevolking wel een beetje tegen zichzelf i n bescherming genomen mag worden
joh, tot een weekje geleden was het voor de meeste van NL nog een griepje en werd er lacherig over gedaanquote:Op zondag 22 maart 2020 02:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Blijkbaar moet het; Henk en Ingrid hebben nog steeds niet door dat straks 5 a 10 procent van de bevolking sterft als we zo door blijven gaan.
Wat hiervan is volgens jou onzin? het percentage sterfte of dat Henk en Ingrid dat niet snappen?quote:
mooi op tijd ookquote:Op zondag 22 maart 2020 02:39 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:JulianBAbbott twitterde op zondag 22-03-2020 om 02:19:55BREAKING: Victoria and NSW will push for a lockdown of non-essential activities, including businesses.
This will include not going to restaurants and pubs.
Victoria will also push for schools to be shut from Tuesday.
If they do not agree, Victoria will go it alone. reageer retweet
Waar zijn de griepjesroepers van FOK! eigenlijk. Kunnen we die al uitschelden?quote:Op zondag 22 maart 2020 02:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
joh, tot een weekje geleden was het voor de meeste van NL nog een griepje en werd er lacherig over gedaan
dat je het dan nu door hebt en boos wordt op andere die het nog iets later (gaan) zien is het vooral jezelf op de borst kloppen ipv de situatie helemaal door hebben
en dan oproepen tot een totale lockdown omdat mensen nog iets trager zijn met hun begrip dan jij
Voor mij hoeft er geen totale lock down te komen; gewoon alle niet essentiële winkels sluiten en handhaven op een samenscholingsverbod. Het is maar net welke definitie je hebt voor een lockdown.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
joh, tot een weekje geleden was het voor de meeste van NL nog een griepje en werd er lacherig over gedaan
dat je het dan nu door hebt en boos wordt op andere die het nog iets later (gaan) zien is het vooral jezelf op de borst kloppen ipv de situatie helemaal door hebben
en dan oproepen tot een totale lockdown omdat mensen nog iets trager zijn met hun begrip dan jij
Je kunt niet verwachten dat users 405 topics door gaan spitten he. Zag dan gewoon dat je geen zin hebt om het te herhalenquote:Op zondag 22 maart 2020 02:41 schreef Kyran het volgende:
Dat is stap 1 .... Voor de rest heb ik dingen al vaak genoeg gepost, dus die kan je opzoeken
bron?quote:Op zondag 22 maart 2020 02:42 schreef Pumpalov het volgende:
In een paar uur nieuwe maatregelen hier. Land en stad volledig dicht. Het leger wordt uiteengezet.
De economie gaat voor! Rutte is te slap.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:42 schreef Pumpalov het volgende:
In een paar uur nieuwe maatregelen hier. Land en stad volledig dicht. Het leger wordt uiteengezet.
En misschien de maximale groepsgrootte terugdringen van 100 naar 5 zou misschien ook wel een goeie zijn. Gaan mensen misschien snappen dat (verjaardags-)feestjes ook niet zo'n goed idee zijn.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Voor mij hoeft er geen totale lock down te komen; gewoon alle niet essentiële winkels sluiten en handhaven op een samenscholingsverbod. Het is maar net welke definitie je hebt voor een lockdown.
Bron is mijn eerlijke weergave van de situatie in Bulgarije.quote:
Punt zoals je ook (denk ik) zegt , we kunnen de groepen niet keihard volgens vaste lijnen afbakenen en daarmee dan een selectief verbod uitvaardigen. Je kunt niet zeggen met 20 vrij en met 60 thuis.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:15 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Jammer dat ze die groep 2 beperken tot ouderen en kwetsbaren die niet meer zelfstandig wonen.
Want degenen die ik ken en in die categorie vallen maar wel alle vrijheid hebben hebben, houden zich totaal niet aan de regels/ richtlijnen als die wel aan de anderen worden opgelegd.
Zou een verbod op alles boven de 65 op straat al niet flink wat ellende kunnen schelen?
Ik denk nu hardop.
Hey, ik mag dat roepen hoorquote:Op zondag 22 maart 2020 02:43 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als iemand het netjes vraagt wil ik dat best doen, geen probleem. Echter moet iemand niet eerst komen roepen dat ik een doemdenker ben en dan pas vragen wat mijn standpunt is.quote:Op zondag 22 maart 2020 02:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kunt niet verwachten dat users 405 topics door gaan spitten he. Zag dan gewoon dat je geen zin hebt om het te herhalen
Bestaat die maximale groepsgrootte van 100 nog steeds? Dan mag je dus nog steeds buurtfeestjes organiserenquote:Op zondag 22 maart 2020 02:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En misschien de maximale groepsgrootte terugdringen van 100 naar 5 zou misschien ook wel een goeie zijn. Gaan mensen misschien snappen dat (verjaardags-)feestjes ook niet zo'n goed idee zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |