abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192155297
Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers:

https://bing.com/covid

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

https://www.who.int/redir(...)-situation-dashboard

Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER

* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app

Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:13:58 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155304
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:11 schreef DonDruiper het volgende: [..] Nee totaal niet. Deze week al 3 'rondjes' gedaan. Ik loop elke keer ongeveer 10 kilometer. Als ik Corona zou hebben dan had ik dat vast niet volgehouden :P En ik rook ook nog. Verder voor mensen die hier psychische problemen van ondervinden. STOP met bijvoorbeeld FOK!, AD, journaals etc. Stop met je telefoon in je handen de hele dag. Ga wandelen, ga filmpjes/series kijken, ga gamen. Zoek op Youtube naar de Wim Hof methode en ga dat doen, echt het helpt! Het klinkt heel cru, maar wat mij helpt is te denken dat het gelukkig is gebleken dat het voor kinderen (en dus ook mijn kinderen) totaal ongevaarlijk is. Dit virus ZAL verdwijnen. 100%. Met een beetje geluk komen we er met een sisser vanaf.
Sisser kun je vergeten. Dat is het nu al niet meer.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192155316
@DonDruiper Amen!!!

Nee totaal niet. Deze week al 3 'rondjes' gedaan.

Ik loop elke keer ongeveer 10 kilometer. Als ik Corona zou hebben dan had ik dat vast niet volgehouden :P En ik rook ook nog.

Verder voor mensen die hier psychische problemen van ondervinden. STOP met bijvoorbeeld FOK!, AD, journaals etc. Stop met je telefoon in je handen de hele dag.

Ga wandelen, ga filmpjes/series kijken, ga gamen.

Zoek op Youtube naar de Wim Hof methode en ga dat doen, echt het helpt!

Het klinkt heel cru, maar wat mij helpt is te denken dat het gelukkig is gebleken dat het voor kinderen (en dus ook mijn kinderen) totaal ongevaarlijk is.

Dit virus ZAL verdwijnen. 100%. Met een beetje geluk komen we er met een sisser vanaf.
pi_192155318
https://www.vice.com/en_u(...)hut-down-coronavirus
GameStop Instructs Employees to Ignore Law Enforcement And Not Shut Down

GameStop has informed employees that if local authorities attempt to shut down their store in states with orders to close establishments deemed “non-essential,” they are to inform law enforcement that the company believes they should be “classified as essential retail and therefore is able to remain open during this time.” The instructions came with a flyer to hand over to law enforcement, and includes the phone number for GameStop’s corporate office.

:')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192155325
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nouja voor de mensen wie het leed bespaard is gebleven en die verder ook niemand kennen die er serieus mee in aanraking is gekomen natuurlijk wel.

Maar verder eens hoor. Wat een drama en ellende. Onzekere tijden. Ik word er moedeloos van.

En dat dan je vriendin aan je kop zeurt dat je de sokken op de verkeerde plek hebt gelegd of iets. Dan denk ik van WTF waar maak je je druk om, misschien liggen we over 3 weken allebei aan de beademing man, donderstraal op met je kutsokken. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192155327
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:11 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee totaal niet. Deze week al 3 'rondjes' gedaan.

Ik loop elke keer ongeveer 10 kilometer. Als ik Corona zou hebben dan had ik dat vast niet volgehouden :P En ik rook ook nog.

Verder voor mensen die hier psychische problemen van ondervinden. STOP met bijvoorbeeld FOK!, AD, journaals etc. Stop met je telefoon in je handen de hele dag.

Ga wandelen, ga filmpjes/series kijken, ga gamen.

Zoek op Youtube naar de Wim Hof methode en ga dat doen, echt het helpt!

Het klinkt heel cru, maar wat mij helpt is te denken dat het gelukkig is gebleken dat het voor kinderen (en dus ook mijn kinderen) totaal ongevaarlijk is.

Dit virus ZAL verdwijnen. 100%. Met een beetje geluk komen we er met een sisser vanaf.
Met of zonder het lezen op Fok!, ben nu eenmaal een enorme angsthaas, al jaren.
Je moet het ook een beetje kunnen filteren. Als het je echt gek maakt, is dit niet de goede plek idd.
Waar ik je gelijk in geef is dat wandelen, hardlopen of iets dergelijks zorgt voor goede en gezonde afleiding. Verder mag ik graag op de PS4, en dan zo nu en dan samen met mijn al uitwonende dochters, gamen. Ik spreek ze daardoor echt met grote regelmaat en dat is hartstikke leuk!
pi_192155329
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Van Ranst ...

En dat is de leidende expert in België , die de Belgische regering adviseert...

Ach van Ranst. Leuke gast op tv, maar spreekt zichzelf regelmatig tegen. Beperkte invloed.

De Belgische regering en haar beleid staan altijd erg onder invloed van wat er in Frankrijk gebeurt.

Toen Macron zijn fameuze toespraak hield wist iedereen dat de Belgen gingen volgen. En een dag later ging het land op slot.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:18:59 #8
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192155333
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nouja, het hangt ervan af wat je ervan verwacht. Een sisser kan nog steeds, afhankelijk van hoe erg je het inschat.
AZ
ALKMAAR
pi_192155334
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Nouja voor de mensen wie het leed bespaard is gebleven en die verder ook niemand kennen die er serieus mee in aanraking is gekomen natuurlijk wel.

Maar verder eens hoor. Wat een drama en ellende. Onzekere tijden. Ik word er moedeloos van.

En dat dan je vriendin aan je kop zeurt dat je de sokken op de verkeerde plek hebt gelegd of iets. Dan denk ik van WTF waar maak je je druk om, misschien liggen we over 3 weken allebei aan de beademing man, donderstraal op met je kutsokken. :@
Je ligt niet over 3 weken aan de beademing. Dat is een absurde angst.
pi_192155337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:18 schreef Tris het volgende:
Waar ik je gelijk in geef is dat wandelen, hardlopen of iets dergelijks zorgt voor goede en gezonde afleiding.
Wandelen met Jimmy zorgt hier wel voor goeie afleiding inderdaad. Scheelt dat ik pal naast het buitengebied woon zegmaar. De straat uit en rust. Lekker in de wind en het enige aan je kop dat die hond niet stiekem wat opvreet van de grond wat niet de bedoeling is O+
vosss is de naam,
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:19:59 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192155340
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:18 schreef Tris het volgende:

[..]

Met of zonder het lezen op Fok!, ben nu eenmaal een enorme angsthaas, al jaren.
Je moet het ook een beetje kunnen filteren. Als het je echt gek maakt, is dit niet de goede plek idd.
Waar ik je gelijk in geef is dat wandelen, hardlopen of iets dergelijks zorgt voor goede en gezonde afleiding. Verder mag ik graag op de PS4, en dan zo nu en dan samen met mijn al uitwonende dochters, gamen. Ik spreek ze daardoor echt met grote regelmaat en dat is hartstikke leuk!
Speel je GTA? :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:20:51 #12
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192155347
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:18 schreef Durmada het volgende:

[..]

Nouja, het hangt ervan af wat je ervan verwacht. Een sisser kan nog steeds, afhankelijk van hoe erg je het inschat.
Ik versta onder een sisser dat over een paar maanden dit is uitgedoofd met een minimaal aantal doden door gezond verstand van de Nederlandse burgers. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192155348
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:19 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Dat is geen angst van mij, ik denk het dan alleen. Zo van met je klotesokken of een vaatwasser die vergeten is leeg te maken of weet ik wat voor onzinnig iets. Terwijl er honderden mensen de pijp uit gaan.

Voor onszelf ben ik zo bang niet, voor onze ouders wel. Die zitten in de risicogroep in het kwadraat zegmaar.
vosss is de naam,
pi_192155350
quote:

[..]

Je ligt niet over 3 weken aan de beademing.
Nee @vosss dat geloof ik ook nooit.

Ik begreep dat ze echt keken naar mensen die het nog waard zijn
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:21:42 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192155352
quote:

[..]

Ok Hans.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192155353
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:19 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Speel je GTA? :)
Heb ik wel. Maar speel veel Overwatch, Monster Hunter en Apex Legends :)
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:21:48 #17
445514 DonDruiper
pi_192155354
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat is geen angst van mij, ik denk het dan alleen. Zo van met je klotesokken of een vaatwasser die vergeten is leeg te maken of weet ik wat voor onzinnig iets. Terwijl er honderden mensen de pijp uit gaan.

Voor onszelf ben ik zo bang niet, voor onze ouders wel. Die zitten in de risicogroep in het kwadraat zegmaar.
Dit klinkt hard, maar je kan niet het leed van andere onbekende mensen op je schouders nemen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192155357
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee @:vosss dat geloof ik ook nooit.

}:| :o :'( :(!!!
vosss is de naam,
pi_192155358
Als je merkt dat het volgen van het nieuws en dit topic gevolgen heeft voor het functioneren van je dagelijkse bezigheden en gemoedstoestand dan zou ik je sterk adviseren om te stoppen met het volgen van het nieuws en dit topic. Hoe je het ook wend of keert, je hebt er toch weinig tot geen invloed op en als het goed is krijg je alle headlines wel mee. Iedereen heeft het er ook over.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:22:05 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192155359
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Nee @:vosss dat geloof ik ook nooit.

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192155362
Het Coronavirus is flink besmettelijk en kan tot veel doden leiden.Alleen lijkt het aantal doden per regio enorm te verschillen. Dat brengt mij tot de theorie dat wanneer een bevolkingsgroep al een lage fitheid/gezondheid heeft, dit snel kan leiden tot grote gevolgen bij besmetting.

Naar verwachting zullen al veel meer mensen geïnfecteerd zijn met het virus. Het veelvoudige van het aantal geregistreerde gevallen (die dus niet representatief zijn, omdat deze n.a.v. een test aan het licht zijn gekomen die niet op de gehele bevolking is gedaan).

Het normale griepseizoen 2019/2020 was/is een uitermate felle, als je het vergelijkt met de voorgaande jaren. Ruim 2,7 miljoen gevallen werden er bevestigd, in de week van 16 tot 23 januari alleen al ruim 480.000. Er vielen daarbij in totaal 240 doden. Zie dit bericht van 23/1:

https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week

De eerste corona-gevallen in Italië zijn geregistreerd op 30/1. Hun gewone griep (die dan weer ongewoon fel was) is naadloos overgegaan in de corona-crisis.

Om te onderstrepen: in dit artikel staat vermeld welke regio's er het meeste zijn getroffen tijdens de gewone griep:

https://www.thelocal.it/2(...)d-you-get-vaccinated

"The worst-affected parts of Italy are the northern regions of Valle d'Aosta, Lombardy, and Friuli Venezia Giulia, as well as Emilia-Romagna, Marche and Abruzzo in the centre-north, according to according to data from Influnet and FluNews Italia compiled by ISS."

Een flink verzwakte bevolking dus, met daar overheen de corona-crisis.

In Nederland beleefden we tot nu toe een zeer mild (gewoon) griepseizoen. Zie de data op:

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Dat het aantal corona-gevallen in Noord-Brabant oploopt lijkt te maken te hebben met de lage weerstand van de bevolking, op het moment dat ze de corona-crisis ingingen. Griepcijfers specifiek voor die provincie heb ik niet voorhanden, maar bijvoorbeeld de carnavals-viering en/of een 'gewone' griepgolf voorafgaand aan corona lijkt waarschijnlijk.
pi_192155363
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:20 schreef vosss het volgende:

[..]

en die ouders van je horen voortdurend in de media impliciet dat het niet zo erg is dat er ouderen doodgaan.

Daar hebben ze dan voor gewerkt...
pi_192155365
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:22 schreef vosss het volgende:

[..]

}:| :o :'( :(!!!
:*
pi_192155371
Tip als je je down voelt helpt bij mij altijd.

Dire Straits - Walk of life ( typisch)

En Peter Gabriel - Solsburry Hill ( instant vrolijk)
pi_192155372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit klinkt hard, maar je kan niet het leed van andere onbekende mensen op je schouders nemen.
Neezeker niet en ik weet ook heus wel dat iedere dag veel mensen dood gaan aan weet ik wat, dus die 20 ongeveer wat nu per dag omkiepen aan dit virus is niet veel. Maar volgende week kunnen dat er ook 50 per dag zijn. En de week erna 100. Etc etc zie Italië; daar is het echt zuur nu. ;(
vosss is de naam,
pi_192155375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:18 schreef riazop het volgende:

[..]

Ach van Ranst. Leuke gast op tv, maar spreekt zichzelf regelmatig tegen. Beperkte invloed.

De Belgische regering en haar beleid staan altijd erg onder invloed van wat er in Frankrijk gebeurt.

Toen Macron zijn fameuze toespraak hield wist iedereen dat de Belgen gingen volgen. En een dag later ging het land op slot.
Had ook de ene dag commentaar op Nederland omdat er geen lockdown kwam en vlak daarna riep hij dat de scholen nooit gesloten hadden moeten worden geloof ik.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:23:32 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192155376
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:21 schreef Tris het volgende:

[..]

Heb ik wel. Maar speel veel Overwatch, Monster Hunter en Apex Legends :)
Ah jammer ;( Al mn ps4vrienden spelen nl sinds kort wat anders en verveel me.dood :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192155389
Rocket League :P
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:24:56 #29
445514 DonDruiper
pi_192155390
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Neezeker niet en ik weet ook heus wel dat iedere dag veel mensen dood gaan aan weet ik wat, dus die 20 ongeveer wat nu per dag omkiepen aan dit virus is niet veel. Maar volgende week kunnen dat er ook 50 per dag zijn. En de week erna 100. Etc etc zie Italië; daar is het echt zuur nu. ;(
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:22 schreef mother_mercury het volgende:
Het Coronavirus is flink besmettelijk en kan tot veel doden leiden.Alleen lijkt het aantal doden per regio enorm te verschillen. Dat brengt mij tot de theorie dat wanneer een bevolkingsgroep al een lage fitheid/gezondheid heeft, dit snel kan leiden tot grote gevolgen bij besmetting.

Naar verwachting zullen al veel meer mensen geïnfecteerd zijn met het virus. Het veelvoudige van het aantal geregistreerde gevallen (die dus niet representatief zijn, omdat deze n.a.v. een test aan het licht zijn gekomen die niet op de gehele bevolking is gedaan).

Het normale griepseizoen 2019/2020 was/is een uitermate felle, als je het vergelijkt met de voorgaande jaren. Ruim 2,7 miljoen gevallen werden er bevestigd, in de week van 16 tot 23 januari alleen al ruim 480.000. Er vielen daarbij in totaal 240 doden. Zie dit bericht van 23/1:

https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week

De eerste corona-gevallen in Italië zijn geregistreerd op 30/1. Hun gewone griep (die dan weer ongewoon fel was) is naadloos overgegaan in de corona-crisis.

Om te onderstrepen: in dit artikel staat vermeld welke regio's er het meeste zijn getroffen tijdens de gewone griep:

https://www.thelocal.it/2(...)d-you-get-vaccinated

"The worst-affected parts of Italy are the northern regions of Valle d'Aosta, Lombardy, and Friuli Venezia Giulia, as well as Emilia-Romagna, Marche and Abruzzo in the centre-north, according to according to data from Influnet and FluNews Italia compiled by ISS."

Een flink verzwakte bevolking dus, met daar overheen de corona-crisis.

In Nederland beleefden we tot nu toe een zeer mild (gewoon) griepseizoen. Zie de data op:

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Dat het aantal corona-gevallen in Noord-Brabant oploopt lijkt te maken te hebben met de lage weerstand van de bevolking, op het moment dat ze de corona-crisis ingingen. Griepcijfers specifiek voor die provincie heb ik niet voorhanden, maar bijvoorbeeld de carnavals-viering en/of een 'gewone' griepgolf voorafgaand aan corona lijkt waarschijnlijk.
Misschien verklaart dit het.

We houden ons maar vast aan dingen :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192155391
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:22 schreef Harlekien het volgende:
Als je merkt dat het volgen van het nieuws en dit topic gevolgen heeft voor het functioneren van je dagelijkse bezigheden en gemoedstoestand dan zou ik je sterk adviseren om te stoppen met het volgen van het nieuws en dit topic. Hoe je het ook wend of keert, je hebt er toch weinig tot geen invloed op en als het goed is krijg je alle headlines wel mee. Iedereen heeft het er ook over.
Mijn functioneren beïnvloed het niet hoor en mijn dagelijkse bezigheden ook niet. Mijn gemoedstoestand is ook zonder deze topics te volgen niet best ivm onzekere tijden qua economie wat nogal wat vervelende gevolgen kan hebben voor mij. Dit topics niet volgen veranderd aan dat laatste niets.
vosss is de naam,
pi_192155395
https://www.instagram.com/p/B97kbW7FWCc/?igshid=1kkeni51rqex2
Ik hoop zo dat dit satire is. Een feest organiseren :')
AFCA!
pi_192155398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:22 schreef riazop het volgende:
Daar hebben ze dan voor gewerkt...
Mijn pa werkt nog steeds, die is inmiddels 72 en heeft zich vorig jaa gecommitteerd aan een baan voor de komende 4 jaar in de politiek.
vosss is de naam,
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:27:22 #33
445514 DonDruiper
pi_192155405
Overigens een enorm goede maatregel is het verbieden van bezoekjes aan verzorging- en bejaardentehuizen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192155407
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk het eens om. Van de 17 miljoen mensen zijn pas kleine 2500 mensen besmet mer het virus getest. Zeg dat het er 15.000 mensen zijn omdat er zo weinig getest wordt.....dan is dat tot nu toe een heel klein aantal. Aantal doden ook. Ik maak me totaal geen zorgen. En als ik het krijg dan krijg ik het, en dan ben ik gelijk immuun erna. Super!
pi_192155410
Voor degenen die troost zoeken:

De verlaten stad

vrijdag 20 maart 2020 @ 00:29:20 #36
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192155419
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:27 schreef riazop het volgende:

De verlaten stad

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:30:26 #37
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192155429
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:27 schreef DonDruiper het volgende:
Overigens een enorm goede maatregel is het verbieden van bezoekjes aan verzorging- en bejaardentehuizen.
Ik heb mijn oma al een paar weken niet gezien ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:30:30 #38
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192155430
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:27 schreef DonDruiper het volgende:
Zeker

Maar ingrijpend
pi_192155434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:27 schreef riazop het volgende:

De verlaten stad

En als je juist geen troost wil:

:P
pi_192155439
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:30 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

En als je juist geen troost wil:

:P
_O-!!!
vosss is de naam,
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:35:44 #41
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192155454
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:25 schreef RensAjacied het volgende:
https://www.instagram.com/p/B97kbW7FWCc/?igshid=1kkeni51rqex2
Ik hoop zo dat dit satire is. Een feest organiseren :')
Dat ziet er al uit alsof de organisatie zwakzinnig is, dus het zou best kunnen.

In tijden van crisis leer je nog meer hoeveel mensen er ongekend dom zijn.
Oh.
pi_192155455
En dit zou vrijdag dus wel eens op 1 kunnen staan in de top 100

pi_192155472
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:27 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Denk het eens om. Van de 17 miljoen mensen zijn pas kleine 2500 mensen besmet mer het virus getest. Zeg dat het er 15.000 mensen zijn omdat er zo weinig getest wordt.....dan is dat tot nu toe een heel klein aantal. Aantal doden ook. Ik maak me totaal geen zorgen. En als ik het krijg dan krijg ik het, en dan ben ik gelijk immuun erna. Super!
Is dat al met zekerheid vastgesteld?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:40:21 #44
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192155482
Nog geen WHO Situation Report voor 19/3. Eerste keer dat ze zo laat zijn voor zover ik me herinner, normaal is het er rond 23:00.
are we infinite or am I alone
pi_192155487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:39 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Is dat al met zekerheid vastgesteld?
Yes.
pi_192155491
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:41 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Yes.
Nee. Men denkt dat te weten op 99% zeker.
vosss is de naam,
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:42:15 #47
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192155493
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:41 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Yes.
Hmmm
pi_192155494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:40 schreef crystal_meth het volgende:
Nog geen WHO Situation Report voor 19/3. Eerste keer dat ze zo laat zijn voor zover ik me herinner, normaal is het er rond 23:00.
Speculatie weer: de VS kan eindelijk wat ruimer testen waar enige vertraging in zit.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192155500
quote:
"Nu ik het heb gehad ben ik immuun", zegt ze opgelucht. "Ik ga gewoon naast mensen staan praten, ik kan het niet meer krijgen en kan anderen niet meer besmetten. Als ik nu fit genoeg was, ging ik direct helpen bij een bejaardentehuis of zo."
quote:
Microbioloog over immuniteit
Klopt de aanname van Petra dat ze nu immuun is voor het virus? "Er zijn nog niet echt bewijzen dat iemand het twee keer kan krijgen", zegt microbioloog Frans Stals van Zuyderland Ziekenhuis. "Als je een bepaalde verkoudheid hebt gehad, krijg je dat type ook niet nog eens. We gaan ervan uit dat de varianten van het coronavirus dezelfde kloon zijn. We zijn er 99 tot 100 procent van zeker van dat je daar in principe voor bent beschermd."
https://www.1limburg.nl/p(...)rus-ik-ben-nu-immuun
vosss is de naam,
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:43:28 #50
336981 the_BANDIT
Like I give a fuck
pi_192155501
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:23 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ah jammer ;( Al mn ps4vrienden spelen nl sinds kort wat anders en verveel me.dood :T
Ik speel het sinds kort op ps4
Ps3 was helemaal naar de klote door modders
pi_192155508
Een test op 4 resusapen is voor mij geen onomstotelijk bewijs.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192155516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat ziet er al uit alsof de organisatie zwakzinnig is, dus het zou best kunnen.

In tijden van crisis leer je nog meer hoeveel mensen er ongekend dom zijn.
Gelijk neerknuppelen
AFCA!
pi_192155517
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:44 schreef PoezeligDing het volgende:
Volstrekt eens met dat statement. 100%. Niet helemaal duidelijk waar je het over hebt echter?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192155519
quote:
Proest! :D
Waren het er echt maar 4?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:48:49 #55
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192155520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Speculatie weer: de VS kan eindelijk wat ruimer testen waar enige vertraging in zit.
Wat vreemd is, normaal gaven ze data die tot 10 uur 's morgens lokale tijd was binnengekomen, maar gisteren was het veranderd naar middernacht..

Data as reported by national authorities by 10AM CET17 March 2020
Data as reported by national authorities by 00:00CET18 March 2020

Dan zou je het rapport van 19 maart nog vroeger verwachten (want 00:00 is het begin van de dag, niet het einde)

https://www.who.int/emerg(...)9/situation-reports/
pi_192155522
pietrobiroli twitterde op donderdag 19-03-2020 om 09:03:10 I am from Bergamo, the Italian city most hit by the virus. My direct family is OK, but the situation in my hometown is dire. The hospital beds are finished. The crematorium cannot keep up. 319 deaths in a day. For info, read basically any article here https://t.co/6h9HD6o9R0 reageer retweet
pietrobiroli twitterde op donderdag 19-03-2020 om 09:06:20 The military had to come in to collect the dead, bring them to other cities. Each of those coffins contains someone who has died alone, far away from their loved ones-who couldn't go and visit for fear of the infection-without a funeral-because no crowds https://t.co/c4MnAuKuU5 https://t.co/3aK9Igfi85 reageer retweet
pietrobiroli twitterde op donderdag 19-03-2020 om 09:06:20 This is what happens if we don't manage to contain the spread. It happened in Wuhan, and we didn't pay attention. It happened in Bergamo, and still some are talking about "herd immunity". Don't let it happen again. Stay home. reageer retweet
pietrobiroli twitterde op donderdag 19-03-2020 om 14:10:57 A nice description by the WSJ. Our hospital was built in 2012, top of the line, one of the best in italy and probably europe. And still, it was crushed by this pandemic.
https://t.co/Dk7hE3FYZx reageer retweet
  One tough cookie vrijdag 20 maart 2020 @ 00:49:36 #57
169210 liesje1979
pi_192155524
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:17 schreef vosss het volgende:

[..]

Ah gelukkig ze kan alweer zeuren dan gaat het vast wat beter met haar.
pi_192155528
Ik houd me nog steeds aan het advies van de 1e besmette Belg.
pi_192155529
De tyfus vandaag 4500+ in Amerika.
Denk als die eerder echt waren gaan testen dat ze al op niveau Italië met aantal besmettingen.
pi_192155534
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:48 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Proest! :D
Waren het er echt maar 4?
Als mijn geheugen mij niet bedriegt wel.
pi_192155537
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:50 schreef PP_Sound het volgende:
Ik houd me nog steeds aan het advies van de 1e besmette Belg.
En dat was?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:52:13 #62
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192155539
Deze al voorbij gekomen? Baudet en Jensen fittieeee

"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192155542
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

En dat was?
Veel bier.
pi_192155544
quote:
Was slechts een hoopvolle eerste stap. Degenen die er meer van maken hebben snappen niet hoe de medische wetenschap werkt.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192155545
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:51 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Als mijn geheugen mij niet bedriegt wel.
Vraag me sowieso af of de resultaten van dat onderzoek ook voor mensen geldt als, zoals nu lijkt, ook de bloedgroep er wat mee van doen heeft.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:53:27 #66
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192155548
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:52 schreef gniffie het volgende:

[ afbeelding ]
Allebei debiel
pi_192155555
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vraag me sowieso af of de resultaten van dat onderzoek ook voor mensen geldt als, zoals nu lijkt, ook de bloedgroep er wat mee van doen heeft.
Is er al een bron voor dat bloedgroep verhaal of is dat hearsay?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192155558
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:52 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Was slechts een hoopvolle eerste stap. Degenen die er meer van maken hebben snappen niet hoe de medische wetenschap werkt.
Ja. Maar dat is toch heel iets anders dan -hier- beweren dat je immuun bent nadat je het hebt gehad.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:54:48 #69
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192155559
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:46 schreef Caland het volgende:

[..]

Er lopen dan ook de wat mensen in Nederland rond die psychische problemen hebben.
Als je stress hebt van dit zeer gevaarlijke virus heb je psychische problemen?
Werkelijk?
Ik denk dat je eerder een zeer dom persoon bent met oogkleppen als je hier geen enkele stress van hebt.
pi_192155562
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:54 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Is er al een bron voor dat bloedgroep verhaal of is dat hearsay?
Onderzoeksresultaten in dit topic of het vorige.... Gaat hard hier.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.11.20031096v1
pi_192155569
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:52 schreef gniffie het volgende:

[ afbeelding ]
Twee kneuzen waarvan er één intelligent is maar kwaadaardig en de ander volslagen doorgedraaid en debiel.
AFCA!
pi_192155578
Is Robert Jensen omgekocht door de Russen of speelt hij gewoon in op de sluimerende gevoelens onder een deel van de bevolking?
pi_192155581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:59 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Twee kneuzen waarvan er één intelligent is maar kwaadaardig en de ander volslagen doorgedraaid en debiel.
Het is een zogenaamde fittie in de ruimte waarin Trump een goed staatshoofd is... volstrekte debielenspace dus.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:01:28 #74
445514 DonDruiper
pi_192155582
Waarom geven we zulke mensen uberhaupt een podium.

Jensen is zóóó 2002
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:02:25 #75
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192155588
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:00 schreef Jojoke het volgende:
Is Robert Jensen omgekocht door de Russen of speelt hij gewoon in op de sluimerende gevoelens onder een deel van de bevolking?
Het laatste
pi_192155589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:00 schreef Jojoke het volgende:
Bij zijn volgers vraag ik me altijd af of het trollen zijn of daadwerkelijk zulke domme idioten.
AFCA!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:03:49 #77
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192155597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef Gia het volgende: [..] Ik ben een risicogeval en blijf thuis. Maar wat als een familielid op sterven zou komen te liggen? Echt een gewetensvraag. Ik wil het niet krijgen.
Ik blijf ook thuis maar als een naast familielid op sterven zou liggen dan ga ik er toch heen. Dan maar het risico lopen dat ik het ook krijg.
pi_192155599
Toen Jensen nog sukkels belachelijk maakte kon ik er nog om lachen. Hij heeft zich echt van zijn meest bizarre kant laten zien e laatste jaren. Sinds corona is hij echt af.
AFCA!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:04:30 #79
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192155600
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:02 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Bij zijn volgers vraag ik me altijd af of het trollen zijn of daadwerkelijk zulke domme idioten.
Dat denk ik ook weleens bij de andere kant ;) Ik ben nogal gematigd en het internet lijkt te polariseren :+
pi_192155606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:04 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat denk ik ook weleens bij de andere kant ;) Ik ben nogal gematigd en het internet lijkt te polariseren :+
Ja je hebt bij elke politieke kleur enorme gekkies tussenzitten.
AFCA!
pi_192155608
Weet niet of dit al voorbij was gekomen:

https://www.ukrant.nl/mag(...)estaat-misschien-al/

Klinkt hoopgevend
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2020 @ 01:05:40 #82
88815 The_Emotion
98.3
pi_192155609
Als je naar boze dikke mannetjes wil kijken, kan je net zo goed naar Braddie kijken.
Pfff
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:06:33 #83
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:06:52 #84
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192155615
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:05 schreef FernandoMartinez het volgende:
Als je naar boze dikke mannetjes wil kijken, kan je net zo goed naar Braddie kijken.
Pfff
Nou, je moet jezelf niet zo neerhalen.
pi_192155645
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:15:26 #87
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192155647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:27 schreef Newone82 het volgende:
En als ik het krijg dan krijg ik het, en dan ben ik gelijk immuun erna. Super!
Bron?
It's okay to be white
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:17:59 #88
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_192155653
Sorry ik zat een week in Quarantaine dankzij de
SPOILER
-moderators.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:18:43 #89
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192155654
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:54 schreef Markesh het volgende:

[..]

Als je stress hebt van dit zeer gevaarlijke virus heb je psychische problemen?
Werkelijk?
Ik denk dat je eerder een zeer dom persoon bent met oogkleppen als je hier geen enkele stress van hebt.
Zalig zijn de armen van geest, blijkt wel in dit topic.
It's okay to be white
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:19:31 #90
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192155655
quote:
Duidelijk plaatje, al blijft het lastig managen met een incubatietijd van circa een week.
pi_192155657
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Duidelijk plaatje, al blijft het lastig managen met een incubatietijd van circa een week.
Daarom altijd er vanuit gaan dat je besmettelijk bent.
pi_192155659
parkeerplaatsen sligro/makro vol, ik ben verbaasd en teleurgesteld in mijn medelanders...
best zielig ook dat er zoveel nederlanders zijn met een IQ van een aardappel
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192155666
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:20 schreef Predator40 het volgende:
parkeerplaatsen sligro/makro vol, ik ben verbaasd en teleurgesteld in mijn medelanders...
Dat het je verbaast zegt ook wel wat ...
pi_192155668
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:15 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Bron?
RIVM..... _O-
"apen zijn immuun nadat ze het vorus hebben gehad"
pi_192155670
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:23 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Dat het je verbaast zegt ook wel wat ...
nouja, ik had wel wat meer verwacht van mijn medelanders, dat kan toch ?
pi_192155674
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:03 schreef RensAjacied het volgende:
Toen Jensen nog sukkels belachelijk maakte kon ik er nog om lachen. Hij heeft zich echt van zijn meest bizarre kant laten zien e laatste jaren. Sinds corona is hij echt af.
Coronaoptimist shirt besteld?
pi_192155678
quote:
Brabant tuigt drie corona-hotspots op: ’We zijn geschrokken’
In Brabant worden drie zorgafdelingen ingericht voor corona-patiënten. Daarmee moet een piek aan opnames worden opgevangen. De schrik over het aantal patiënten dat de komende tijd vermoedelijk zal moeten worden opgevangen, zit er stevig in, zegt voorzitter Bart Berden van het Regionaal Overleg Acute Zorgketen tegen Omroep Brabant.
https://www.telegraaf.nl/(...)-we-zijn-geschrokken
Het gaat spannend worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:27:13 #98
445514 DonDruiper
pi_192155680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leest er iemand in NL nog de Telegraaf? Nee toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192155681
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:25 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nouja, ik had wel wat meer verwacht van mijn medelanders, dat kan toch ?
Ja tuurlijk. Velen gedragen zich of het hun deur wel voorbij zal gaan en ze gewoon kunnen blijven leven zoals ze altijd deden. Alle adviezen worden of met een korreltje zout genomen of in de wind geslagen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:27:54 #100
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_192155682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:25 schreef Nober het volgende:

[..]

Coronaoptimist shirt besteld?
:D

Heeft hij dat nu ook ja :')
AFCA!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:30:54 #101
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_192155688
quote:
Ik werk in een telefoon winkel in Oss. Bij ons komen behoorlijk veel ouderen normaal voor advies en/of kopen van toestellen en abonnementen. Deze week is dat gewoon niks veranderd. HELEMAAL NIKS ik werd er op laatst gewoon chagrijnig van om al die oudjes in de stad te zien als of er niks aan de hand is. Inmiddels hebben we de deur dicht en kan je alleen nog iets afhalen als je daar voor gebeld hebt of een afspraak hebt gemaakt. Klanten pinnen nu bij de ingang van de deur en komen maar 1 meter de winkel meer binnen.
pi_192155689
quote:
Grotere verpakkingen, grotere karren en bredere gangpaden.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:32:10 #103
445514 DonDruiper
pi_192155691
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:30 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Ik werk in een telefoon winkel in Oss. Bij ons komen behoorlijk veel ouderen normaal voor advies en/of kopen van toestellen en abonnementen. Deze week is dat gewoon niks veranderd. HELEMAAL NIKS ik werd er op laatst gewoon chagrijnig van om al die oudjes in de stad te zien als of er niks aan de hand is. Inmiddels hebben we de deur dicht en kan je alleen nog iets afhalen als je daar voor gebeld hebt of een afspraak hebt gemaakt. Klanten pinnen nu bij de ingang van de deur en komen maar 1 meter de winkel meer binnen.
Nadeel van de 'oudjes' is dat ze zo koppig als de fuck zijn.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:32:19 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192155692
quote:
maar Rutte wil dat niet, gewoon naar buiten en je laten besmetten voor groeps immuniteit
pi_192155693
Net ingecheckt voor een vlucht via Parijs naar Amsterdam. In de vertrekhal zaten en lagen een paar honderd Algerijnen die niet meer naar huis mogen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:33:50 #106
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192155697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

RIVM..... _O-
"apen zijn immuun nadat ze het vorus hebben gehad"
Een aap, ja. :9
Is me niet helemaal duidelijk of je sarcastisch bent. Enige wat ik weet is dat er 4 rhesus apen zijn getest in China, en dat van Dissel bij de briefing zei dat het onwaarschijnlijk (iets in die geest) zou zijn dat er geen immuniteit optrad, maar hij zei niet dat het zeker was.
It's okay to be white
pi_192155698
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

maar Rutte wil dat niet, gewoon naar buiten en je laten besmetten voor groeps immuniteit
Dat is dus echt gewoon onzin.
pi_192155699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Leest er iemand in NL nog de Telegraaf? Nee toch?
Zo zwak weer. Als het bericht je niet bevalt ga je de bron maar aanvallen :')
Volgens mij is het de op een na best gelezen krant trouwens
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:35:13 #109
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192155704
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

iedereen moet zich de tyfus schrikken, omdat dit ook een echt gevaar voor de hele samenleving is
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:35:45 #110
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_192155706
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ja dat dus. Snap wel dat ze weg willen van huis ofzo maar denk gewoon even na. Als het aan mij had gelegen hadden we de winkel minimaal 3 weken dicht gegooid. Het is niet dat wij nou van levensbelang zijn met onze telefoons.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:36:30 #111
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192155710
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is dus echt gewoon onzin.
nee
pi_192155711
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zo zwak weer. Als het bericht je niet bevalt ga je de bron maar aanvallen :')
Volgens mij is het de op een na best gelezen krant trouwens
De Telegraaf is voor een kwart kopieerwerk van een van de slechtste kranten van het Verenigd Koninkrijk. Ook wel bekend als de Daily Fail.
pi_192155712
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

iedereen moet zich de tyfus schrikken, omdat dit ook een echt gevaar voor de hele samenleving is
Ja. Als er 1 groep in Nederland is die daar alles van weet dan is het het medisch personeel in Brabant wel. Ik neem hun boodschap ter harte.
pi_192155714
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee
OK dan.
pi_192155715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:32 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit ja! Vanmorgen mijn ouders gebeld, ben er nog chagrijnig van. }:|
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:37:28 #116
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_192155716
Sanquin zoekt nieuwe bloeddonors, ook voor onderzoek naar Corona-immuniteit:

COR / Bloeddonors gezocht
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_192155718
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Telegraaf is voor een kwart kopieerwerk van een van de slechtste kranten van het Verenigd Koninkrijk. Ook wel bekend als de Daily Fail.
Dat verzin je ter plekke.
pi_192155729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:32 schreef HiZ het volgende:
Net ingecheckt voor een vlucht via Parijs naar Amsterdam. In de vertrekhal zaten en lagen een paar honderd Algerijnen die niet meer naar huis mogen.
vanaf waar ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Predator40 op 20-03-2020 01:48:08 ]
pi_192155741
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Bij alles 'Maar dat doe ik altijd al, dat ga ik nu niet veranderen'?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:48:54 #120
445514 DonDruiper
pi_192155770
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:42 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Bij alles 'Maar dat doe ik altijd al, dat ga ik nu niet veranderen'?
"Wij hebben de oorlog meegemaakt jongen, dit overleven we ook wel"
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:50:00 #121
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192155778
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:37 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Voor veel ouderen is het gewoon ook te eenzaam om thuis in isolatie te blijven zitten, vergeet dat niet. Ook zij moeten nog plezier uit het leven kunnen halen, want het einde nadert toch wel, hoe cru dat ook klinkt. Ik snap hun koppigheid in dit soort situaties dan ook wel.
AZ
ALKMAAR
  Manager PR/Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 01:50:18 #122
269689 crew  Viv
pi_192155780
quote:
Mooi plaatje!

Bij 75% less exposure neemt het aantal gevallen dus nog altijd wel toe. Beter gaven we die eerste persoon gewoon een spuitje. :(
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:50:59 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192155783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:32 schreef HiZ het volgende:
RyanAir stop vanaf maandag 23mar20 t/m 30apr20, 80% (en tal) van de EU-vluchten..... dus wees op tijd. Sws is/zal reizen een behoorlijk dingentje worden. Ook omdat mensen je zullen zien als verspreider en er tal van personen (niet in de laatste plaats handhavers) dat zo zien en hun frustratie zullen willen botvieren.

Bron: The Connection
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:50:59 #124
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192155784
ben eigenlijk benieuwd hoe het de eerste corona patiënt gaat?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:52:35 #125
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192155791
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:50 schreef THEFXR het volgende:
ben eigenlijk benieuwd hoe het de eerste corona patiënt gaat?
Ik hoop goed. Al zou het merendeel van FOK! hem vervloeken dat hij carnaval heeft gevierd, stel nou dat hij dat niet had gedaan he. Dan waren wij gewoon als enige land in Europa nog virusvrij. :')
AZ
ALKMAAR
pi_192155796
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

RyanAir stop vanaf maandag 23mar20 t/m 30apr20, 80% (en tal) van de EU-vluchten..... dus wees op tijd. Sws is/zal reizen een behoorlijk dingentje worden. Ook omdat mensen je zullen zien als verspreider en er tal van personen (niet in de laatste plaats handhavers) dat zo zien en hun frustratie zullen willen botvieren.

eens kijken of we terug kunnen komen vanaf australie in juni.... :o
pi_192155800
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:52 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik hoop goed. Al zou het merendeel van FOK! hem vervloeken dat hij carnaval heeft gevierd, stel nou dat hij dat niet had gedaan he. Dan waren wij gewoon als enige land in Europa nog virusvrij. :')
Lijkt me niet dat er in NL een P0 was die alle andere Nederlanders direct of indirect heeft aangestoken.
pi_192155804
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:48 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

"Wij hebben de oorlog meegemaakt jongen, dit overleven we ook wel"
'En anders is het pech'...

Dat ze ondertussen een groot gevaar voor anderen zijn boeit ze geen flikker, want die moeten maar dezelfde instelling hebben.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:55:17 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192155806
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:50 schreef Durmada het volgende:

[..]

Voor veel ouderen is het gewoon ook te eenzaam om thuis in isolatie te blijven zitten, vergeet dat niet. Ook zij moeten nog plezier uit het leven kunnen halen, want het einde nadert toch wel, hoe cru dat ook klinkt. Ik snap hun koppigheid in dit soort situaties dan ook wel.
Ga maar na voor jezelf...... hoe lang zal/kun je zonder contact en regelmaat van de vertrouwde dag... uithouden ?
Wat we kunnen doen is een beetje op elkaar letten en extra bellen, al was het maar om te laten weten dat ze niet vergeten (zijn).
pi_192155808
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:52 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat de eerste 'officiële' helemaal niet de eerste was in ons land.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:57:36 #131
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192155814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:55 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat de eerste 'officiële' helemaal niet de eerste was in ons land.
dus een cover up?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:57:41 #132
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192155815
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:54 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat er in NL een P0 was die alle andere Nederlanders direct of indirect heeft aangestoken.
Nee precies, maar zo waren reacties van Fokkers gisteren toen we het hadden over de eerste patiënt. Alsof het allemaal zijn schuld zou zijn.
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:58:54 #133
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192155819
quote:

[..]

Nee tuurlijk niet en zoiets houd je ook gewoon niet tegen. Hij kwam uit noord-Italië en had carnaval gevierd, misschien niet heel slim maar hij is echt niet de oorzaak van het huidige leed.
AZ
ALKMAAR
pi_192155823
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dus een cover up?
Nee, 'gewoon' niet geconstateerd. Ik ben niet van de conspiracy.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 01:59:16 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:57 schreef Durmada het volgende:

[..]

Nee precies, maar zo waren reacties van Fokkers gisteren toen we het hadden over de eerste patiënt. Alsof het allemaal zijn schuld zou zijn.
Natuurlijk is het zijn schuld, als hij zoals het een goed Fokker betaamt gewoon lekker op zijn zolderkamer was blijven zitten hadden we dit niet gehad he.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:00:32 #136
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192155831
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ga maar na voor jezelf...... hoe lang zal/kun je zonder contact en regelmaat van de vertrouwde dag... uithouden ?
Wat we kunnen doen is een beetje op elkaar letten en extra bellen, al was het maar om te laten weten dat ze niet vergeten (zijn).
Ja maar voor ouderen geldt dat nog extra natuurlijk, die hebben überhaupt al meer behoefte aan face to face contact. Extra bellen is leuk, maar zij kunnen zichzelf minder vermaken met Netflix en social media zoals de jongere generatie dat kan.
AZ
ALKMAAR
pi_192155833
Ik vroeg me af in het allerergste geval wanneer Nederland de noodtoestand uitroept, mag Nederland dan ook bedrijven onteigenen die dreigen om te vallen om daarmee de vaste lasten van die huurders zoals de huur kwijt te schelden voor een x aantal maanden? Neem bijvoorbeeld Schiphol of KLM, te belangrijk om te vallen maar te duur om over te nemen.

ik weet het voorheen ondenkbaar, maar nu in vreemde tijden kun je dan ook onmogelijke maatregelen verwachten.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:01:34 #138
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192155838
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk is het zijn schuld, als hij zoals het een goed Fokker betaamt gewoon lekker op zijn zolderkamer was blijven zitten hadden we dit niet gehad he.
Voor goede Fokkers zijn het gouden tijden ja, jongensdroom.
AZ
ALKMAAR
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:02:20 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192155842
quote:

[..]

Exact... "patient-zero" is vooral een wiskundig en statistisch uitgangspunt.

De initiator kan geheel zonder zelf (veel of merkbaar) last te hebben, het op doorreis verspreid te hebben.
Vaker gepost, maar kan geen kwaad het opnieuw (ter belering) opnieuw te doen:
Met/als crosspost vanuit COR / Pandemie-simulatie: Contagion - The BBC Four Pandemic
pi_192155846
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies, als alle Nederlanders nou gewoon op hun zolderkamer bleven zitten
pi_192155851
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:02 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Precies, als alle Nederlanders nou gewoon op hun zolderkamer bleven zitten
Dit is wel het verschil nu dat je ziet tussen gedisciplineerde Aziatische landen en verwende Europese landen. Europeanen kunnen helemaal niet met deze crisis omgaan.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:04:49 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155852
Is dit trouwens al eens benoemd in deze reeks?

577.400 infecties van de onderste luchtwegen in 2018

quote:
577.400 infecties van de onderste luchtwegen in 2018

In 2018 waren er in totaal 577.400 gevallen van een onderste luchtweginfectie: het aantal gevallen van longontsteking bedroeg 271.900 en het aantal gevallen van acute bronchitis en bronchiolitis 305.500.

Sterfte aan longontsteking in Nederland boven EU-gemiddelde

De sterfte door longontsteking is in Nederland hoger dan het gemiddelde van de Europese Unie (EU). Over het algemeen is de sterfte door longontsteking hoger in landen in het noorden van Europa. Internationale incidentiecijfers van longontsteking zijn lastig te vergelijken.

Patiënten met longontsteking gemiddeld 9 dagen in ziekenhuis

In 2010 vonden ruim 35.000 opnamen plaats vanwege longontsteking. Iemand met longontsteking lag gemiddeld 9 dagen in het ziekenhuis. Voor acute bronchi(oli)tis werd ruim 5.000 keer iemand opgenomen met een gemiddelde opnameduur van bijna 6 dagen.
Jaarlijks 3.935 doden door infecties aan de onderste luchtwegen.
pi_192155859
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vanaf waar ?
Istanbul Airport. Via Parijs is omdat KLM hier niet meer heen vliegt.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:08:02 #144
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192155862
leuke grafiekjes VS, stijl omhoog.
https://coronavirus.1point3acres.com/en
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:08:15 #145
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155863
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:04 schreef MakkieR het volgende:

Dit is wel het verschil nu dat je ziet tussen gedisciplineerde Aziatische landen en verwende Europese landen. Europeanen kunnen helemaal niet met deze crisis omgaan.
Ja, in het uiterst gedisciplineerde DPRK van Kim Jong-un hebben ze de zaken extreem goed voorelkaar...
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:10:01 #146
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192155867
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:01 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg me af in het allerergste geval wanneer Nederland de noodtoestand uitroept, mag Nederland dan ook bedrijven onteigenen die dreigen om te vallen om daarmee de vaste lasten van die huurders zoals de huur kwijt te schelden voor een x aantal maanden? Neem bijvoorbeeld Schiphol of KLM, te belangrijk om te vallen maar te duur om over te nemen.

ik weet het voorheen ondenkbaar, maar nu in vreemde tijden kun je dan ook onmogelijke maatregelen verwachten.
In tijden van deze oorlog kan en zal alles gebeuren wat je (ook ik) voor onmogelijk hebt gehouden...... alleen al te denken aan beperken om je vrijelijk te verplaatsen, (werk)zekerheid in het putje zien vloeien, beseffen dat je (een periode?) niet meer per definitie geholpen zult worden en toegang tot geliefden wordt ontzegd.

Ik blijf wel hopen dat welke maatregel dan ook, het pad van onze democratische instemming zal blijven volgen als neergelegd in ons staatsrecht. Op de puinhopen van ellende zullen nieuwe (bedrijfs)varianten ontstaan. De wereld zal drastisch veranderen en dat hoeft op termijn nog niet eens zo slecht uit te pakken.
pi_192155869
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:50 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het valt tot nu toe wel mee. Ik heb trouwens een groot deel van de afgelopen week mijn huis hier niet verlaten.

Oorspronkelijk zou ik later zijn gegaan maar ik heb het nu twee keer vervroegd.

Het voelt wel anders dan een gewone vlucht. Ik ga niet eens zitten op de stoelen bij de gate zonder dat ik ze schoonmaak.

De taxi chauffeur vertelde me dat hij vanochtend een afspraak had in een ziekenhuis. Hij was weggestuurd met de mededeling het volgend jaar nog maar eens te proberen.
pi_192155871
quote:

[..]

het was er natuurlijk allang.....
pi_192155873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:08 schreef THEFXR het volgende:
leuke grafiekjes VS, stijl omhoog.
https://coronavirus.1point3acres.com/en
nouja...."leuk" :'(
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:14:46 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155878
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het was er natuurlijk allang.....
Uhm, dat was wel een kreet die ik bezigde toen men beweerde dat het 'hier nog niet was'. :X
'Het is hier allang'.
pi_192155881
Opvallend genoeg zijn alle vrouwen met mondkapjes ook vrouwen met hoofddoeken 🤓

(bij de vlucht van Istanbul naar Parijs)
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:16:34 #153
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192155883
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mooi plaatje!

Bij 75% less exposure neemt het aantal gevallen dus nog altijd wel toe. Beter gaven we die eerste persoon gewoon een spuitje. :(
Als ze het totaal aantal besmette personen bedoelen, dan moet je al zakken tot een R0<0.5 om onder 1 te komen (want 0.5+0.25+0.125+... = 1). Bij R0=2/3 zullen er uiteindelijk per besmet persoon nog 2 nieuwe gevallen zijn, bij R0=4/5 (0.8) is het 4, etc.

Algemeen als R0=n/(n+1) verwacht je in totaal nog n besmettingen per bestaand geval...
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:17:15 #154
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192155884
Wat een afschuwelijke confronterende beelden 😔

EYEWITNESS
Coronavirus: 'They call it the apocalypse' - inside Italy's hardest-hit hospital

They rush past wards already rammed with beds all filled with people in terrible distress; gasping for air, clutching at their chests and at tubes pumping oxygen into their oxygen-starved lungs

Staff are trying to keep patients from deteriorating further
In groups they crowd around the latest patients. Attaching monitors, drips and most importantly respirators. Without them the patients will simply go downhill fast.

Really fast. Deadly fast.

https://news.sky.com/stor(...)it-hospital-11960597

[ Bericht 50% gewijzigd door Markesh op 20-03-2020 02:23:03 ]
pi_192155898
Ik begrijp geen reet meer van onze strategie. Als het niet gaat om groepsimmuniteit en dat slechts een "bijkomstigheid" is, dan is onze strategie dus capaciteit uitbreiden en die maximaal vol houden zonder dat dit overbelast wordt. Dat kan ik niet anders uitleggen dan een paar levens offeren t.b.v. de economie. Daar kan je wat van vinden, maar dat daargelaten...
Er zit me nog één klein :') dingetje dwars... die maximale controle die ze denken te hebben. Als ze volgende week al 500 tot 1000 extra ic-gevallen denken te hebben en pas over 3 weken de piek verwachten, waar blijven alle gevallen van na volgende week dan? Want dan ligt het dus vol, voor een week of 3/4...
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:29:02 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192155907
Het blijft opmerkelijk (triest) dat tot op heden het virus onverminderd haar tol blijft opeisen.
Geheel in lijn met wat we vaststellen, sterft 4% van de besmette patiënten (die dus ergens in de zorg actief behandeld worden). Nu 9.869 overleden van de 242.721 registraties, waarvan er (pas) 85.671 zijn hersteld.
bron: cov19-hopkins v/d OP

De hoofdreden om de verspreidingssnelheid van besmetting proberen te "controleren" zodat die net onder de behandelcapaciteit (van "ernstige" gevallen) blijft.

Een behandelcapaciteit die sws een diepe bres (of ravijn) zal slaan bestaande behoefte aan behandel capaciteit. Denk alleen maar dat alles twee keer zo moeilijk zal gaan omdat moet worden voldaan aan allerlei extra (hygiëne) maatregelen. Je kan sommige behandelingen mogelijk uitstellen maar dat wil niet zeggen dat je ze kunt afstellen.

Ik vraag mij overigens af.... hoeveel mensen die op de IC belanden daaruit/daardoor als zijnde "hersteld" uitkomen?
pi_192155908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook als een dolle aan het testen.
beetje te laat :D
pi_192155918
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:23 schreef Mammietje het volgende:
Ik begrijp geen reet meer van onze strategie. Als het niet gaat om groepsimmuniteit en dat slechts een "bijkomstigheid" is, dan is onze strategie dus capaciteit uitbreiden en die maximaal vol houden zonder dat dit overbelast wordt. Dat kan ik niet anders uitleggen dan een paar levens offeren t.b.v. de economie. Daar kan je wat van vinden, maar dat daargelaten...
Er zit me nog één klein :') dingetje dwars... die maximale controle die ze denken te hebben. Als ze volgende week al 500 tot 1000 extra ic-gevallen denken te hebben en pas over 3 weken de piek verwachten, waar blijven alle gevallen van na volgende week dan? Want dan ligt het dus vol, voor een week of 3/4...
ze zijn vanaf het begin de controle al kwijt, en dan nu dat "excuus" van groepsimmuniteit maar groepsimmuniteit duurt ook heeeeel erg lang en zorgt voor veel ellende, tevens is het nog lang niet bekend hoelang iemand immuun blijft en hoeft het virus maar 1 kleine mutatatie te ondergaan en je kan weer opnieuw beginnen.
pi_192155923
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:31 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ze zijn vanaf het begin de controle al kwijt, en dan nu dat "excuus" van groepsimmuniteit maar groepsimmuniteit duurt ook heeeeel erg lang en zorgt voor veel ellende, tevens is het nog lang niet bekend hoelang iemand immuun blijft en hoeft het virus maar 1 kleine mutatatie te ondergaan en je kan weer opnieuw beginnen.
Mijn idee. En de duur van de immuniteit is ook nog maar een vraag. Straks zijn we in het najaar gewoon weer aan de beurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 20-03-2020 02:35:22 (Duh... dat schreef je al! ) ]
pi_192155928

[ Bericht 100% gewijzigd door Mammietje op 20-03-2020 02:35:56 ]
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:36:14 #161
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192155932
quote:
Ik begrijp er ook echt niks van. Mensenlevens zijn minder belangerijk dan de economie.
Over een week ligt alles vol en over 2/3 weken hebben we dezelfde taferelen als Italië
pi_192155934
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:36 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ik begrijp er ook echt niks van. Mensenlevens zijn minder belangerijk dan de economie.
Over een week ligt alles vol en over 2/3 weken hebben we dezelfde taferelen als Italië
Benieuwd hoeveel er in de tweede kamer nog steeds het plan steunen dan!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:40:30 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155942
quote:

Wat wil je anders dan? De Spaanse Griep is meer dan honderd jaar geleden en daar is ook een herd immunity door ontstaan, misschien zelfs wel doorgegeven van vader op zoon op zoon.

Sowieso zijn we in de westerse wereld vwb leeftijd behoorlijk "verwend" geraakt. Het leven oprekken tot behoorlijk hoge leeftijden dankzij de wetenschap is normaal en iedereen die beneden de 85 jaar overlijdt wordt al bijna te jong gevonden...
pi_192155946
Wat zou er gebeuren als rutte zou zeggen dat er niks aan te doen is en iedereen het zoiezo krijgt en het voor iedereen levensgevaarlijk is. Dat het eigenlijk langzaam einde van de wereld is.
pi_192155954
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat wil je anders dan? De Spaanse Griep is meer dan honderd jaar geleden en daar is ook een herd immunity door ontstaan, misschien zelfs wel doorgegeven van vader op zoon op zoon.

Sowieso zijn we in de westerse wereld vwb leeftijd behoorlijk "verwend" geraakt. Het leven oprekken tot behoorlijk hoge leeftijden dankzij de wetenschap is normaal en iedereen die beneden de 85 jaar overlijdt wordt al bijna te jong gevonden...
Sterker nog, als je op die leeftijd wil sterven, mag het nog niet eens. Maar dat is wel iets anders dan ze dan maar letterlijk te laten stikken in eenzaamheid toch?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:45:24 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155956
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:41 schreef woxxel het volgende:
Wat zou er gebeuren als rutte zou zeggen dat er niks aan te doen is en iedereen het zoiezo krijgt en het voor iedereen levensgevaarlijk is. Dat het eigenlijk langzaam einde van de wereld is.
Nou, dan gaan we dood met ons allen...
pi_192155959
johnmyers twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:37:19 BREAKING: "We direct a statewide order for people to stay at home. That directive goes into force this evening," says @GavinNewsom reageer retweet
California op lockdown
pi_192155962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, dan gaan we dood met ons allen...
kwam jij niet uit cali zei je gister?
  Manager PR/Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 02:46:24 #169
269689 crew  Viv
pi_192155964
quote:
Yep. Ze zeggen dat ze na het opschalen 1000 COVID-19-patiënten kunnen beademen, 1500 ook nog wel, maar dan moeten ze wel nog "even" ergens 500 extra beademingsmachines zien te regelen. Ja, succes daarmee... Dat samen met de verwachting dat er volgende week 500 tot 1000 nieuwe IC-gevallen zullen zijn (wat me een realistische schatting lijkt, aangezien we binnen een week van circa 50 naar circa 200 bezette IC-bedden zijn gegaan), betekent dat we toch echt op een code zwart afstevenen, alle quasi geruststellende "we hebben op dit moment voldoende IC-capaciteit"-berichten ten spijt. :X

Heel eerlijk: ik denk dat ze dit bij het RIVM ook wel weten. En dat ze behalve social distancing niks meer kunnen doen om de schade nog enigszins te beperken.
pi_192155965
quote:
Misschien zou men dan wel thuis blijven? :D
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:46:46 #171
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192155966
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:17 schreef Markesh het volgende:
Wat een afschuwelijke confronterende beelden 😔

EYEWITNESS
Coronavirus: 'They call it the apocalypse' - inside Italy's hardest-hit hospital

They rush past wards already rammed with beds all filled with people in terrible distress; gasping for air, clutching at their chests and at tubes pumping oxygen into their oxygen-starved lungs

Staff are trying to keep patients from deteriorating further
In groups they crowd around the latest patients. Attaching monitors, drips and most importantly respirators. Without them the patients will simply go downhill fast.

Really fast. Deadly fast.

https://news.sky.com/stor(...)it-hospital-11960597
Als dergelijke beelden uit AMC of ErasmusMC etc rollen is het al te laat, maar alleen dan snapt het volk hier waarom ze beter niet op straat kunnen lopen. Stilte voor de storm
Mai pben rai~!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:49:44 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:45 schreef Mammietje het volgende:

Sterker nog, als je op die leeftijd wil sterven, mag het nog niet eens. Maar dat is wel iets anders dan ze dan maar letterlijk te laten stikken in eenzaamheid toch?
Mijn overgrootopa moest zijn skutsje naar de kant bomen en twee kinderen van boord tillen die overleden waren aan de Spaanse Griep, twee dagen later was hij zelf aan de beurt en toen bleven overgrootoma (die uiteindelijk bijna 100 werd) en opa over...

Dat hebben we als samenleving ook prima overleefd en dit komen we ook best te boven. Het is echt niet het einde van de wereld.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:50:36 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155984
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:45 schreef skysherrif het volgende:
johnmyers twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:37:19 BREAKING: "We direct a statewide order for people to stay at home. That directive goes into force this evening," says @:GavinNewsom reageer retweet
California op lockdown
Fake news.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:51:11 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Yep. Ze zeggen dat ze na het opschalen 1000 COVID-19-patiënten kunnen beademen, 1500 ook nog wel, maar dan moeten ze wel nog "even" ergens 500 extra beademingsmachines zien te regelen. Ja, succes daarmee... Dat samen met de verwachting dat er volgende week 500 tot 1000 nieuwe IC-gevallen zullen zijn (wat me een realistische schatting lijkt, aangezien we binnen een week van circa 50 naar circa 200 bezette IC-bedden zijn gegaan), betekent dat we toch echt op een code zwart afstevenen, alle quasi geruststellende "we hebben op dit moment voldoende IC-capaciteit"-berichten ten spijt. :X

Heel eerlijk: ik denk dat ze dit bij het RIVM ook wel weten. En dat ze behalve social distancing niks meer kunnen doen om de schade nog enigszins te beperken.
Jij denkt dat als de RIVM het echt voor het zeggen zou hebben, ze een complete lockdown zouden willen? En dat de politiek vraagt of ze in hun spel mee willen spelen?
Hmm... weet niet of ik me daar voor zou willen laten gebruiken als ik meneer van Dissel was.
  Manager PR/Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 02:51:52 #176
269689 crew  Viv
pi_192155991
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:46 schreef KNAK het volgende:
Als dergelijke beelden uit AMC of ErasmusMC etc rollen is het al te laat, maar alleen dan snapt het volk hier waarom ze beter niet op straat kunnen lopen. Stilte voor de storm
Sad but true.

Mensen (ook hier in het topic) schuiven het ook steeds af op de kwaliteit van de gezondheidszorg in Italië, maar het ziekenhuis van die beelden uit Bergamo wordt kennelijk tot de meest geavanceerden van Europa gerekend.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:52:58 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192155995
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Sad but true.

Mensen (ook hier in het topic) schuiven het ook steeds af op de kwaliteit van de gezondheidszorg in Italië, maar het ziekenhuis van die beelden uit Bergamo wordt kennelijk tot de meest geavanceerden van Europa gerekend.
Dus hebben die het tot kunst verheven om ouden van dagen zo lang mogelijk te laten leven.... Of zeg ik nu iets heel geks?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:53:33 #178
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_192155997
Welke wanneer gaat NL pieken?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:54:49 #179
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192155998
Ben de laatste 2 dagen al lazarus.. 50 liter bierfust met beperkte houdbaarheid leegtrekken... Die gaat vlokken tegen de tijd dat we weer open kunnen. Dat is in het cafe. In mn andere zaak (restaurant) vreet ik alle restjes op,.. mogelijk pleur ik door overconsumptie eerder op de vlakte dan door Corona :')
Mai pben rai~!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 02:55:36 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192155999
quote:

[..]

Groepsimmuniteit is geen bestrijdingsmiddel maar vooral een "werkwijze" om te voorkomen dat kwetsbaren massaal zullen of kunnen worden besmet.
(En dan maar vooral bidden dat het virus nadat iemand daarvan - ooit - zelf hersteld is, het niet langer door die persoon opnieuw - eventueel als mutatie - kan worden overgedragen).

//--//

De kans dat het virus dusdanig muteert dat er een totaal andere variant ontstaat die opnieuw het hele ellendige circus moet doormaken, is gering. Net zoals dat geldt voor alle andere virussen die we qua variatie kunnen "hebben". Ontegenzeggelijk zullen er mensen aan dood blijven gaan, net als met de jaarlijkse griep.... waarmee ik het qua ernst/impact niet wil vergelijken.
Wanneer je zorgt dat niet al te veel mensen gedurende de actieve periode, massaal anderen kunnen gaan besmetten, kan je de gevolgen min of meer beheersen. Afstandhouden, isolatie en hygiëne, zijn maatregelen om die verspreiding te reguleren.

Dit SARS verwante Covid19-virus maakt het maken van een vaccin wel extra moeilijk (en ms wel onmogelijk) omdat je iets moet ontwikkelen die niet alleen werkt op één specifieke mutatie maar in basis werkzaam is op/voor de hele virusstam. Ons immuunsysteem moet de virusstam (enigszins) gaan herkennen zodat het tijdig antilichamen heeft/aanmaakt om het virus in de kiem te smoren.
Probleem van een virus(gen materiaal) is dat het onze cel binnendringt en je daarvoor dus geen medicijn kunt gebruiken/toepassen omdat je daarmee ook de lichaamseigen cel vernietigd. De enige manier zijn antilichamen van het eigen immuunsysteem.

Totdat er een vaccin is zullen we moeten leven met het feit dat dit virus alleen kan worden gecontroleerd door te zorgen dat mensen die het kunnen hebben, daarvan herstellen en dat onze kwetsbaren zo min mogelijk kans lopen om zo nog besmet te worden. Hierbij ook weten dat er tal van mensen zullen zijn die niet besmet zullen worden. Dat is verdere ook de reden dat virologen uitgaan van 60-80% besmettingsgraad (cq hersteld) moet zijn om te dienen als bescherming via de term van "groepsimmuniteit".
pi_192156000
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus hebben die het tot kunst verheven om ouden van dagen zo lang mogelijk te laten leven.... Of zeg ik nu iets heel geks?
Volgens mij doen ziekenhuizen wel meer dan oudjes zolang mogelijk in leven te houden hoor...
  Manager PR/Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 02:55:48 #182
269689 crew  Viv
pi_192156001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:51 schreef Mammietje het volgende:
Jij denkt dat als de RIVM het echt voor het zeggen zou hebben, ze een complete lockdown zouden willen? En dat de politiek vraagt of ze in hun spel mee willen spelen?
Hmm... weet niet of ik me daar voor zou willen laten gebruiken als ik meneer van Dissel was.
Ik denk niet dat er een spel gespeeld wordt. Ik denk dat ze de situatie uit hun handen hebben laten glippen en dat daar nu weinig meer aan te doen is.
pi_192156002
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

de experts zeggen "flatten the curve" zorgen dat het zorgstelsel niet overbelast raakt.
en je ziet nu al dat er medicatie word getest en zelfs word toegepast, binnen korte termijn zal er ook veel sneller getest kunnen worden en zelfs misschien een betrouwbare zelftest
en een vaccin zal niet langer dan 12 maanden duren op dit tempo.
pi_192156005
quote:

[..]

ondertussen nog vrijheid/blijheid en met zijn allen naar de Sligro
wat een volk |:(
pi_192156008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een spel gespeeld wordt. Ik denk dat ze de situatie uit hun handen hebben laten glippen en dat daar nu weinig meer aan te doen is.
Daar lijkt het wel op ja. Vanaf vóór dag 1 al.
pi_192156014
oh ja over groepsimmuniteit ...succes ermee italie zit nu op 1%, voor groepsimmuniteit is 70 a 80% nodig :'(

we lopen 10 dagen achter op italie.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:00:01 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192156016
quote:
Dan sterft 2 tot 4% (jaarlijks) van de (her)besmette (en kwetsbare) personen.
Voor Nederland een rekensom van ca 100.000 mensen per jaar waar we dan mee moeten zullen leren leven.

Die boodschap als acceptatie (cq afschrijven "zieken") zal en wil de regering nimmer afgeven. Zo ja, dan is het einde van onze momentele beschaving in de zin van waarden en normen.
pi_192156018
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:58 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. Vanaf vóór dag 1 al.
eind feb: GGD directeur lachend, ja wij luisteren niet naar het WHO, we zijn een beetje stout.
:'( :'( :'(
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:00:26 #189
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192156019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ondertussen nog vrijheid/blijheid en met zijn allen naar de Sligro
wat een volk |:(
Wat dacht je van kinderen/studenten. Vakantie!! Verder gaat alles gewoon door .. Men beseft nog niet dat datgene wat in Italie gebeurt hier ook staat te gebeuren.
Mai pben rai~!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:01:52 #190
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192156020
quote:

[..]

Deze beelden moeten ze eens uitzenden bij NOS, Npo1, Jinek, Nieuwsuur ect
Misschien dat mensen dan eens wakker worden. Of nou ja, zelfs dan niet want dan is het toch maar Italië.

Inderdaad pas als deze beelden rollen uit Erasmus, AMC ect rollen is het TE laat.
pi_192156021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:59 schreef Predator40 het volgende:
oh ja over groepsimmuniteit ...succes ermee italie zit nu op 1%, voor groepsimmuniteit is 70 a 80% nodig :'(

Damn... -O-
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:02:43 #192
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192156024
quote:

[..]

Nee, het is geen ontglippen want dat betekent dat iets of iemand het zou hebben moeten kunnen tegenhouden. Als jij kan vertellen wie van welke overheid dan ook dat hoe had moeten doen...... heb je gelijk. Niet dat die wetenschap ons nu wat oplevert, anders dan "zie je wel".
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:04:13 #193
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:55 schreef Mammietje het volgende:
Volgens mij doen ziekenhuizen wel meer dan oudjes zolang mogelijk in leven te houden hoor...
Uiteraard, maar als je een enorm goed zorgstelsel hebt zoals blijkbaar in Italie en zeker hier in Nederland en je dus met allerlei trucs het leven zo lang mogelijk kunt rekken moet je niet vreemd opkijken dat al dat opgerekte leven als eerste de geest gaat geven in het geval van calamiteiten.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:05:09 #194
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192156028
quote:

[..]

Er is altijd wat aan te doen. Alles beter dan doorgaan op deze manier.
Iedere minuut dat er ingegrepen wordt is er 1
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:05:55 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:59 schreef Predator40 het volgende:

1% Bekend en getest... Dat is heel wat anders he.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:05:59 #196
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192156031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:01 schreef Markesh het volgende:

[..]

Misschien dat mensen dan eens wakker worden. Of nou ja, zelfs dan niet want dan is het toch maar Italië.

Inderdaad pas als deze beelden rollen uit Erasmus, AMC ect rollen is het TE laat.
Hoop het natuurlijk niet, maar als je nu al speurt naar filmpjes over Corona in andere landen kom je echt bizar spul tegen.. Het gros van het volk hier gaat een hele zware tijd van besef tegemoet.

Morgen is het vrijdag, horeca is dicht maar het weekend komt er aan!! wat gaat het Nederlandse volk wat nu al (door de weeks) niet thuis kan zitten doen?
Mai pben rai~!
pi_192156035
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:00 schreef KNAK het volgende:

[..]

Wat dacht je van kinderen/studenten. Vakantie!! Verder gaat alles gewoon door .. Men beseft nog niet dat datgene wat in Italie gebeurt hier ook staat te gebeuren.
Tijd om te hamsteren dus.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_192156037
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:02 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nee, het is geen ontglippen want dat betekent dat iets of iemand het zou hebben moeten kunnen tegenhouden. Als jij kan vertellen wie van welke overheid dan ook dat hoe had moeten doen...... heb je gelijk. Niet dat die wetenschap ons nu wat oplevert, anders dan "zie je wel".
een paar landen hadden/hebben het aardig onder controle, en zulke dingen als "we luisteren niet naar het WHO" "je ben alleen besmettelijk als je ziek ben" en "je kan gewoon gaan carnvallen" hebben nu niet echt mee geholpen.
pi_192156038
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

1% Bekend en getest... Dat is heel wat anders he.
al is het 5%.....je zit niet zomaar even op 70%
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:08:45 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156040
quote:

Nu is het paniek? 10.400 Longkanker doden per jaar, misschien zou je daar eens een film aan moeten wijden. Kun je zien hoe dat gaat.
pi_192156042
quote:

[..]

Ben er ook bang voor. Ik had vandaag een gesprek met een boomer over dat 50% wat er op de ic lag jonger dan 50 jaar was. Boomer: "Onzin, allemaal bejaarden die toch al ziek waren", Nouhou, er ligt zelfs een jongen van 16 op de ic. Boomer: "Ja, maar dat is een buitenlander, die zal wel naar het buitenland zijn geweest" |:(
Nou, en dat is dan de groep die we proberen te beschermen. -O-
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:09:10 #202
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192156043
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:05 schreef KNAK het volgende:

[..]

Hoop het natuurlijk niet, maar als je nu al speurt naar filmpjes over Corona in andere landen kom je echt bizar spul tegen.. Het gros van het volk hier gaat een hele zware tijd van besef tegemoet.

Morgen is het vrijdag, horeca is dicht maar het weekend komt er aan!! wat gaat het Nederlandse volk wat nu al (door de weeks) niet thuis kan zitten doen?
Ja, en wat gaan ze doen als het binnenkort een graad of 18-20 wordt?
Dan trekt alles er gewoon masaal op uit
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:09:24 #203
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192156044
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:56 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de experts zeggen "flatten the curve" zorgen dat het zorgstelsel niet overbelast raakt.
en je ziet nu al dat er medicatie word getest en zelfs word toegepast, binnen korte termijn zal er ook veel sneller getest kunnen worden en zelfs misschien een betrouwbare zelftest
en een vaccin zal niet langer dan 12 maanden duren op dit tempo.
Dat, niet van jou, is echt fakenieuws.

Er is in deze materie geen enkele zekerheid. Veel te veel dat men nog niet weet.
Iemand die stelt dat er een vaccin komt en het bewust uitspreekt is ons/jou/mij aan het bedotten.
Een medicus, viroloog of microbioloog e.d. zal hooguit zeggen mogelijk, kans op of eventueel etc.etc.etc. Ik snap dat je in communicatie naar betrokkenen, hoop moet blijven uitstralen maar ik wil niet met een strohalm voor de gek worden gehouden.
Gelukkig doet de WHO, ons RIVM noch Rutte dat dan ook niet. Ze zijn en blijven eerlijk waarbij er alleen een probleem is met wat mensen willen horen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:09:30 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192156045
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Tijd om te hamsteren dus.
raadzaam om een voorraadje aan te leggen al geloof ik niet dat wij snel zonder komen te zitten. Mogelijk moet men een beetje geholpen worden (max aantal artikelen etc) als er een echte shitstorm gaande is. Verhongeren doen we niet, aanpassen zal meer de zware taak gaan worden
Mai pben rai~!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:09:43 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156050
In Hubei/Wuhan geen nieuwe besmettingen. Daar dus 2 dagen op rij geen nieuwe besmettingen.
Goed nieuws.

Alleen als je logisch nadenkt, moet je eigenlijk concluderen dat het waarschijnlijk niet klopt.
pi_192156051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nu is het paniek? 10.400 Longkanker doden per jaar, misschien zou je daar eens een film aan moeten wijden. Kun je zien hoe dat gaat.
Dit gaat hier over COVID-19, niet over griep, niet over (long)kanker dit is een pandemie en zorgt voor een overbelasting van het hele zorgsysteem.
italie zit momenteel op 500 doden per dag, spanje gaat ook keihard, niet te vergelijken met welke ziekte dan ook.
pi_192156054
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ben er ook bang voor. Ik had vandaag een gesprek met een boomer over dat 50% wat er op de ic lag jonger dan 50 jaar was. Boomer: "Onzin, allemaal bejaarden die toch al ziek waren", Nouhou, er ligt zelfs een jongen van 16 op de ic. Boomer: "Ja, maar dat is een buitenlander, die zal wel naar het buitenland zijn geweest" |:(
de informatie voorziening van onze ( en andere ) overheid is ook gewoon compleet RUK geweest met veel foute informatie.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:12:11 #209
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192156056
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:09 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het merendeel van de mensheid is echt zo ongelofelijk dom.
Pas wanneer hun halve familie is uitgeroeid gaan ze eens even op hun hoofd krabbelen
pi_192156059
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:11 schreef Predator40 het volgende:

[..]

de informatie voorziening van onze ( en andere ) overheid is ook gewoon compleet RUK geweest met veel foute informatie.
Klopt. En ze volgen het amper. Deze meneer was er ook van overtuigd dat het over een week of 3 wel weer voorbij was getrokken, die hype.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:13:51 #211
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192156062
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:09 schreef Markesh het volgende:

[..]

Ja, en wat gaan ze doen als het binnenkort een graad of 18-20 wordt?
Dan trekt alles er gewoon masaal op uit
10 graden maar wel een zonnetje. Genoeg volk wat normaal zich vermaakt in de horeca elkaar gaat opzoeken. En zo verleng je elke dag weer die piek dat er opzeker aan zit te komen.

Stilte voor de storm. Over een week zitten we hier in de nacht te WTF-en bij het leven als het even tegenzit
Mai pben rai~!
pi_192156063
quote:
8s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat, niet van jou, is echt fakenieuws.

Er is in deze materie geen enkele zekerheid. Veel te veel dat men nog niet weet.
Iemand die stelt dat er een vaccin komt en het bewust uitspreekt is ons/jou/mij aan het bedotten.
Een medicus, viroloog of microbioloog e.d. zal hooguit zeggen mogelijk, kans op of eventueel etc.etc.etc. Ik snap dat je in communicatie naar betrokkenen, hoop moet blijven uitstralen maar ik wil niet met een strohalm voor de gek worden gehouden.
Gelukkig doet de WHO, ons RIVM noch Rutte dat dan ook niet. Ze zijn en blijven eerlijk waarbij er alleen een probleem is met wat mensen willen horen.
de RIVM eerlijk ??? Rutte eerlijk ?
echt no way

en fakenews dat er binnen 12 maanden een vaccin is ??? dat mag je geloven
maar ze zijn al testen aan het doen die normaal gesproken jaren duren.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:15:26 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156065
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:10 schreef Predator40 het volgende:

Dit gaat hier over COVID-19, niet over griep, niet over (long)kanker dit is een pandemie en zorgt voor een overbelasting van het hele zorgsysteem.
italie zit momenteel op 500 doden per dag, spanje gaat ook keihard, niet te vergelijken met welke ziekte dan ook.
Je weet hoeveel doden er per dag vallen? Op het moment dat de oversterfte bekend is kunnen we er wat over zeggen. Er gaan per maand sowieso een goeie 12.000 mensen dood hier in Nederland.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:16:37 #214
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192156068
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet hoeveel doden er per dag vallen? Op het moment dat de oversterfte bekend is kunnen we er wat over zeggen. Er gaan per maand sowieso een goeie 12.000 mensen dood hier in Nederland.
Als iedereen nou gewoon even aandacht heeft voor wat er gaande is zou het bij die 12000 kunnen blijven
Mai pben rai~!
pi_192156071
quote:

[..]

lekker boeiend, dit is EXTRA denk je nu echt dat ze voor jan lul de hele werreld op slot gooien ?
zie je niet wat er in italie en spanje gebeurd ?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:17:04 #216
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192156072
quote:

[..]

Kom je nu midden in de nacht hier trollen? Werkelijk?
pi_192156074
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:17 schreef Markesh het volgende:

[..]

vanaf het begin al....."hahahihi" het is maar een griepje mentaliteit
maar die fase zijn we al 2 weken voorbij
pi_192156079
Achja is heel laconiek. Vorige week moest hij nog maar zien of corona in de USA gevolgen zou hebben. "Want in mijn omgeving merk ik er nog niets van".
pi_192156081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:20 schreef DavidTwente het volgende:
Achja is heel laconiek. Vorige week moest hij nog maar zien of corona in de USA gevolgen zou hebben. "Want in mijn omgeving merk ik er nog niets van".
en nu gooien ze California op slot...het kan hard gaan, dat hebben sommige users hier goed gezien
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:22:10 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156084
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:17 schreef Markesh het volgende:

Ik kom helemaal niet trollen.

Maar goed, iedereen die niet in de apocalyps meegaat is natuurlijk een trol. :')
pi_192156085
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

en nu gooien ze California op slot...het kan hard gaan, dat hebben sommige users hier goed gezien
Daar is @AchJa er niet een van.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:22:36 #222
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156086
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:20 schreef DavidTwente het volgende:
Oh, nog steeds niet trouwens... :')
  Manager PR/Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 03:22:41 #223
269689 crew  Viv
pi_192156087
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:02 schreef Vallon het volgende:
Nou, ik verwijt het RIVM wel het één en ander hoor.

Om te beginnen dat ze veel te weinig testmaterialen ingekocht hebben, waardoor ze daar vanaf het begin al te spaarzaam mee moesten omgaan (de beruchte casusdefinitie). Vervolgens het adagium dat vrijwel alleen mensen met symptomen het virus zouden kunnen verspreiden. Zolang daar nog onduidelijkheid over is, hadden ze het zekere voor het onzekere moeten nemen, zoals verplichte quarantaine bij terugkeer uit risicogebieden en verplicht negatief testen voor het opheffen van thuisisolatie. En dan nog dat ze al veel eerder hadden kunnen erkennen dat ze de grip op de situatie kwijt waren (gezien de vele niet-herleidbare patiënten), waardoor de social distancing-maatregelen ook eerder genomen hadden kunnen worden.

Ik zeg niet dat er anders geen grote uitbraak in Nederland was geweest, wel dat we dan meer kans hadden gehad om er goed doorheen te komen. Een pre-emptive "flatten the curve" dus.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:22:54 #224
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192156088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:17 schreef Predator40 het volgende:

[..]

lekker boeiend, dit is EXTRA denk je nu echt dat ze voor jan lul de hele werreld op slot gooien ?
zie je niet wat er in italie en spanje gebeurd ?
Er waren 6 weken geleden legio van dit soort users.
Zijn allemaal met de staart tussen hun benen verdwenen zonder even te zeggen dat ze het toch helemaal verkeerd hadden. Ik heb 1 iemand zijn excuus zien maken, @Harlekien wat ik heel netjes vond.

Maar er zijn er blijkbaar nog een paar aan het nasudderen...
Gewoon negeren
pi_192156090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:00 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ja maar voor ouderen geldt dat nog extra natuurlijk, die hebben überhaupt al meer behoefte aan face to face contact. Extra bellen is leuk, maar zij kunnen zichzelf minder vermaken met Netflix en social media zoals de jongere generatie dat kan.
Moet je net mijn vader hebben, in de 70, zit meer op Facebook en WhatsApp dan dat ik er mee bezig ben. Het zou me nieteens verbazen als hij Instagram heeft :')
Hij heeft ook nog een zolder waar menig computer-nerd jaloers op is.

En nu heeft hij ook nog Facetime ontdekt en hij presteert het altijd om te bellen als ik net mijn tokkie-kloffie aan heb met een stuk taart in mijn mond of ijs of snoep :')

#viesdik
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:24:02 #226
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156091
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, er is geen reet op slot gezet. Gewoon hetzelfde als wat Rutte in Nederland doet...

Oh ja, aangepaste tijden van de Walmart, ipv van 0600-0000 is het nu 0600-2300...
pi_192156092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

echt no way

Las net een artikel over een Coronapatiënt hier in NL die malaria medicatie heeft gekregen. In de VS gaat ze dat medicijn binnen een paar dagen ook verstrekken.
Leipe shit ouwe
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:28:00 #228
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156098
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:22 schreef DavidTwente het volgende:
Daar is @:Achja er niet een van.
Gelukkig weten jullie het 9.000 kilometer verderop beter he... _O-

Ik kan nog steeds naar de Burger King, Outback, Wendy's, Walmart, en noem dat hele circus maar op. Er wordt alleen opgeroepen om hetzelfde te doen als in Nederland, je kent het wel, social distance, zoveel man in de tent, alleen afhalen etc.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:30:42 #229
24329 KNAK
ff w88,......
pi_192156100
Argentinie ook op slot?

We gaan allemaal op slot. Das het enige wat nog gedaan kan worden. Afremmen en hopen op een medicijn
Mai pben rai~!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:30:47 #230
445514 DonDruiper
pi_192156101
Mooi topic dit.

Alle rustige, relativerende mensen zijn naar bed, alle DEHELEWERELDGAATDOOD mensen die niet kunnen slapen blijven over hier.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:31:41 #231
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156105
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:30 schreef DonDruiper het volgende:
Mooi topic dit.

Alle rustige, relativerende mensen zijn naar bed, alle DEHELEWERELDGAATDOOD mensen die niet kunnen slapen blijven over hier.
Ik zit alleen in een andere tijdzone... :')
  vrijdag 20 maart 2020 @ 03:33:21 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192156107
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:13 schreef Predator40 het volgende:

[..]

echt no way

Ik heb wat meer vertrouwen dat onze overheid en samenleving er niet op uit is om ons, mij of jou.... naar de hel te jagen.
De overheid maar vooral haar onderdanen, kun je verwijten dat ze het niet (willen) weten en vooral doodsbang zijn om een (eind)oordeel te vellen of te accepteren. Wij mensjes zijn niet goed in staat om te gaan met onwelvallige situaties.

Ik lees en zie de WHO, RIVM en onze regering niet als instituties die de kennis in pacht hebben, wel dat zij ons transparant doet delen in haar wetenschap en visie. Zij moet alleen balanceren met haar woorden zodat die niet een "eigen" leven gaan leiden omdat "onkundige" mensen ze anders niet willen beluisteren.

Verder laat ik mij niet opruien door media die veelal maar wat zit te raaskallen of met een gezocht voorbeeld dat appelleert aan angst om zo haar "invloed" te doen gelden. Als ik ziek ben ga ik naar de dokter om zijn idee te horen en ga ik niet naar een krant luisteren.
Ik vind het hier misdadig en te zot voor woorden dat media, meningen gaat hebben over (niet) onderbouwde wetenschap.
Ja, men is bezig testen te doen... maar daaruit concluderen dat ze het wel eventjes oplossen, is (nofi) echt quatsch. Dat men met dit - en van alles - bezig is, is wel het sterke voordeel van onze soort samenleving.
Er is dan altijd wel iemand ergens mee bezig wat/dat op enig moment wel eens heel nuttig als oplossing kan uitpakken. De reden dat we ons moeten blijven onderwijzen, kritisch openstellen voor onderzoek en verkregen wetenschap als toepassing ons voortbestaan sterker te maken.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 04:00:22 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156179
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:22 schreef Markesh het volgende:
Er waren 6 weken geleden legio van dit soort users.
Zijn allemaal met de staart tussen hun benen verdwenen zonder even te zeggen dat ze het toch helemaal verkeerd hadden. Ik heb 1 iemand zijn excuus zien maken, @:Harlekien wat ik heel netjes vond.

Maar er zijn er blijkbaar nog een paar aan het nasudderen...
Gewoon negeren
Daar gaat en ging het helemaal niet om. We hebben nou eenmaal te dealen met een virus en dat virus hakt er behoorlijk in op vooral de ouderen en zwakkeren onder ons. We moeten alleen niet net doen alsof dit het einde van de wereld is omdat er toevallig een 16 jarige op de IC ligt...

Het is nu groot nieuws terwijl we normaliter jaarlijks ongeveer 4.000 doden hebben agv een longontsteking, durf gvd eens te relativeren man.

En als dit alles een jaar of wat achter de rug is kan er adhv de oversterfte bekeken worden wat de daadwerkelijke impact is geweest. En als je dat helder hebt kun je iets zeggen over de daadwerkelijke sterfte. Misschien gaan er nu in korte tijd wel heel veel dood die anders dit jaar toch wel dood waren gegaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 20-03-2020 04:54:23 ]
  vrijdag 20 maart 2020 @ 04:03:23 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192156184
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 04:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar gaat en ging het helemaal niet om. We hebben nou eenmaal te dealen met een virus en dat virus hakt er behoorlijk in op vooral de ouderen en zwakkeren onder ons. We moeten alleen niet net doen alsof dit het einde van de wereld is omdat er toevallig een 16 jarige op de IC ligt...

Het is nu groot nieuws terwijl we normaliter jaarlijks ongeveer 4.000 doden hebben agv een longonsteking, durf gvd eens te relativeren man.

En als dit alles een jaar of wat achter de rug is kan er adhv de oversterfte bekeken worden wat de daadwerkelijke impact is geweest.
dit virus komt elk jaar weer terug.
pi_192156193
TwinklingTania twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 03:28:04 According to stock sales disclosures by Senators after a closed door briefing on January 24 about the Coronavirus threat, the following senators sold stocks:

Senator Richard Burr
Senator Kelly Loefner
Senator Dianne Feinstein,
Senator Ron Johnson
Senator Jim Inhofe reageer retweet
5 senators all die aan inside trading deden.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 04:19:01 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 04:33:55 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192156234
quote:
Mooi topic dit.

ik ook....
pi_192156236
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 04:06 schreef skysherrif het volgende:
TwinklingTania twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 03:28:04 According to stock sales disclosures by Senators after a closed door briefing on January 24 about the Coronavirus threat, the following senators sold stocks:

Senator Richard Burr
Senator Kelly Loefner
Senator Dianne Feinstein,
Senator Ron Johnson
Senator Jim Inhofe reageer retweet
5 senators all die aan inside trading deden.
een vooruitziende blik hebben is geen inside trading
pi_192156239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 04:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Worden geupdate met classified informatie dat Corona wss een crisis gaat veroorzaken, daarna in de media roepen dat het zal meevallen met Corona en je stocks dumpen is wel inside trading.
pi_192156243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 04:38 schreef Predator40 het volgende:

[..]

vrijdag 20 maart 2020 @ 04:44:01 #242
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192156247
disclosetv twitterde op donderdag 19-03-2020 om 22:02:03 BREAKING - German customs authority confiscated high-quality #COVID19 respiratory masks and other protective clothing that were apparently supposed to be illegally exported during a check in the European distribution center of the US company 3M in Jüchen. reageer retweet
  vrijdag 20 maart 2020 @ 04:53:08 #243
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192156256
alandrummond2 twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 21:15:09 So in ten minutes the evil genius who is one of our GP anaesthetists (with a PhD in diaphragmatic mechanics) increased our rural hospitals ventilator capacity from one to nine!!! https://t.co/yNmuCCDbWd reageer retweet

pi_192156298
vtg2 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:15:17 Goldman Sachs is projecting that jobless claims for this week will rise to *2.25 million* – up from 281,000 last week. reageer retweet
  vrijdag 20 maart 2020 @ 05:29:21 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192156313
Hydroxychloroquine, a less toxic derivative of chloroquine, is effective in inhibiting SARS-CoV-2 infection in vitro

.
https://www.nature.com/articles/s41421-020-0156-0
  vrijdag 20 maart 2020 @ 05:30:34 #246
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192156318
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 05:29 schreef THEFXR het volgende:
Hydroxychloroquine, a less toxic derivative of chloroquine, is effective in inhibiting SARS-CoV-2 infection in vitro

.
https://www.nature.com/articles/s41421-020-0156-0
Het ene goeie nieuws na het andere he, leuk!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192156363
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:30 schreef KNAK het volgende:
Argentinie ook op slot?

We gaan allemaal op slot. Das het enige wat nog gedaan kan worden. Afremmen en hopen op een medicijn
Zinloos.

Zitten we over 2 jaar nog.
pi_192156427
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zondag terug vliegen. KL0602.
Spannend.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 06:35:10 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156470
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 06:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Valt allemaal wel mee. Men doet net alsof de nucleaire winter is aangebroken.
Nee, die begint pas 21 december
  vrijdag 20 maart 2020 @ 06:40:44 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:01:05 #252
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192156605
Alle Spaanse hotels gaan over 7 dagen dicht. Weet iemand tot wanneer?
pi_192156626
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:01 schreef Sunri5e het volgende:
Wordt nergens gemeld maar het zal niet voor een weekje zijn.
pi_192156636
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:01 schreef Sunri5e het volgende:
Zeg maar dag tegen je zomervakantie
Zonder wrijving geen glans
pi_192156638
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 06:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O-

Anyway, vaak ben je te bang.
ik weet het niet... ik val elke dag weer van verbijstering in verbazing... de maatregelen zijn zo ongekend, en het optreden van de overheden zo drastisch en breed.

Het is werkelijk een apocalyptisch scenario, of minstens dystopisch...

Ik ben oprecht en diep bezorgd

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 07:06:47 ]
pi_192156680

Maar ja dan dit weer... volgens mij is dat geen 1,5 meter afstand.

Voor de tokkies is het niet meer dan een onverwacht verlof, een soort ESF, of voetbalwedstrijd. Waar nonchalance wordt ingezet als een soort mondkapje. Het is maar een griepje, lekker dicht tegen elkaar aan, wie kan ons wat maken

Dit in contrast met de oproepen uit bijvoorbeeld Italië.

Ik was altijd overtuigd dat ik krankzinnig was, en dat ben ik nog steeds, alleen denk ik nu steeds vaker dat mijn vorm zeer mild is, zeker als ik zo eens om me heen kijk en lees...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 07:12:12 ]
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:12:09 #257
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192156689
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Mijn pa werkt nog steeds, die is inmiddels 72 en heeft zich vorig jaa gecommitteerd aan een baan voor de komende 4 jaar in de politiek.
TRUMP? 8)7
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:14:13 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156712
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
ik weet het niet... ik val elke dag weer van verbijstering in verbazing... de maatregelen zijn zo ongekend, en het optreden van de overheden zo drastisch en breed.

Het is werkelijk een apocalyptisch scenario, of minstens dystopisch...

Ik ben oprecht en diep bezorgd
Weet je wat het is, ik ben opgegroeid met een continue kernwapen dreiging, ik zou feitelijk al dood zijn geweest vanwege allerlei rare kernwapens en neutronenbommen, daar is gelukkig niks van terecht gekomen. Daarna gingen we allemaal dood aan eoa gat in de ozonlaag, toen kwam Lekkerkerk, toen kwam dit, toen kwam aids, toen kwam zus, toen kwamen de overstromingen, toen kwam dit dat alles... Hey, ik zie het allemaal wel he.

Dood ga je toch.
pi_192156718
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 03:00 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dan sterft 2 tot 4% (jaarlijks) van de (her)besmette (en kwetsbare) personen.
Voor Nederland een rekensom van ca 100.000 mensen per jaar waar we dan mee moeten zullen leren leven.

Hoe kom jij toch op zulke extreme sterftecijfers terwijl een van de recentere onderzoeken uitgaat van ongeveer 1.4 %.

https://www.nature.com/ar(...)7?mod=article_inline
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:15:59 #260
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192156737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Zeg maar dag tegen je zomervakantie
Stedentrip in April 😛
pi_192156778
quote:
Mooi topic dit.

En iets gematigde mensen in hun opvattingen worden trollen genoemd door het trollenleger wat ze zelf vormen. :')
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:20:53 #262
22565 asco
Los in deze tent
pi_192156780
Vreemd dat die baby het niet heeft (denk ik dan als leek).
pi_192156783
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weet je wat het is, ik ben opgegroeid met een continue kernwapen dreiging, ik zou feitelijk al dood zijn geweest vanwege allerlei rare kernwapens en neutronenbommen, daar is gelukkig niks van terecht gekomen. Daarna gingen we allemaal dood aan eoa gat in de ozonlaag, toen kwam Lekkerkerk, toen kwam dit, toen kwam aids, toen kwam zus, toen kwamen de overstromingen, toen kwam dit dat alles... Hey, ik zie het allemaal wel he.

Dood ga je toch.
Ik heb net de oliecrisis niet meegemaakt, maar in geen van alle gebeurtenissen die je noemt lag het land plat

Gingen de grenzen dicht en vielen ministers flauw tijdens het debat.

Zo ongelofelijk snel en ingrijpend heb ik nog nooit gezien

Misschien met dat ingrijpen in die ozonlaag, dat ging heel snel, maar was ook nodig

Alle andere voorbeelden zijn futiel in vergelijk met waar we nu mee te maken lijken te hebben.
pi_192156786
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 01:50 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Mooi plaatje!

:D
Go hard or go home
pi_192156791
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:14 schreef AchJa het volgende:
toen kwam Lekkerkerk, toen kwam dit, toen kwam aids, toen kwam zus
Is je zus zo'n kutwijf dan?

:o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 07:23:09 ]
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:24:21 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:24:32 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156807
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Veel slechter kan het niet worden.
Jouw ouders hebben echt pech

;(
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:28:36 #269
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192156841
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:21 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ik heb net de oliecrisis niet meegemaakt, maar in geen van alle gebeurtenissen die je noemt lag het land plat

Gingen de grenzen dicht en vielen ministers flauw tijdens het debat.

Zo ongelofelijk snel en ingrijpend heb ik nog nooit gezien

Misschien met dat ingrijpen in die ozonlaag, dat ging heel snel, maar was ook nodig

Alle andere voorbeelden zijn futiel in vergelijk met waar we nu mee te maken lijken te hebben.
Het flauwvallen van Bruins is nou ook niet echt het meest belangrijke van de hele crisis. Tuurlijk is het vervelend voor die kan, maar dat bepaalt niet echt de impact.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192156855
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:28 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het flauwvallen van Bruins is nou ook niet echt het meest belangrijke van de hele crisis. Tuurlijk is het vervelend voor die kan, maar dat bepaalt niet echt de impact.
Ik zei ook eerder dat ik van verbijstering in verbazing blijf vallen, het beeld van Bruins die tijdens het debat onderuit ging was voor mij zo'n verbijstering.

Nu snap ik dat het op het wereldtoneel niets voorstelt, maar voor mij wel.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:33:38 #271
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_192156889
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:29 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ik zei ook eerder dat ik van verbijstering in verbazing blijf vallen, het beeld van Bruins die tijdens het debat onderuit ging was voor mij zo'n verbijstering.

Nu snap ik dat het op het wereldtoneel niets voorstelt, maar voor mij wel.
Je bent wel medelevend dat je er nog mee bezig bent. :7
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_192156908
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de tokkies is het niet meer dan een onverwacht verlof, een soort ESF, of voetbalwedstrijd. Waar nonchalance wordt ingezet als een soort mondkapje. Het is maar een griepje, lekker dicht tegen elkaar aan, wie kan ons wat maken

Ik was altijd overtuigd dat ik krankzinnig was, en dat ben ik nog steeds, alleen denk ik nu steeds vaker dat mijn vorm zeer mild is, zeker als ik zo eens om me heen kijk en lees...
En daarom blijf ik zeggen dat de maatregelen drastischer moeten.

Dat vrijblijvende werkt niet bij een te groot deel van de bevolking.
Sluit alle niet noodzakelijke en cruciale winkels en bedrijven en gooi het aantal omlaag van maximaal 100 man naar 5, 10 of voor mijn part zelfs 25 man.

Wél moet men gewoon naar buiten kunnen om te wandelen, fietsen, recreatie etc.
Dus dat is geen totale lockdown.

Op die manier blijft het virus zich wel verspreiden, dat kunnen we immers niet tegen houden.
Maar op die manier gebeurt die verspreiding wel kleiner en controleerbaarder.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:37:15 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192156931
Dat thuiswerken is zo goddelijk. Iedere dag rond 3 uur aan het bier en dan nog ff doorwerken tot 6.

Een grote speeltuin dit :)
pi_192156933
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[ afbeelding ]

Die gaan voor de Darwin-award.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192156947
Bij de lokale Kruidvat hadden ze gisteren voor het eerst sinds lang weer handgel.
Maximaal 1 per klant.
A murky, forgotten land.
pi_192156948
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ach, inclusief een kind (mijn broertje) begraven.... Je zou kunnen zeggen dat ze het slecht hebben...
hemel, ik bedoelde het alleen maar als luchtig grapje :o

sorry ;(
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:38:11 #278
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_192156950
Ik weet niet of deze al is gepost. Goed betoog voor het nemen van drastische maatregelen.

https://medium.com/@tomas(...)e-dance-be9337092b56
pi_192156961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:38 schreef StateOfMind het volgende:
Bij de lokale Kruidvat hadden ze gisteren voor het eerst sinds lang weer handgel.
Maximaal 1 per klan.
Fantastisch nieuws.
pi_192156965
Dat dit topic doorloopt in de nacht, :') niet zo goed voor je weerstand om de hele nacht wakker te blijven.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:39:36 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:41:05 #282
22565 asco
Los in deze tent
pi_192156984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En daarom blijf ik zeggen dat de maatregelen drastischer moeten.

Dat vrijblijvende werkt niet bij een te groot deel van de bevolking.
Sluit alle niet noodzakelijke en cruciale winkels en bedrijven en gooi het aantal omlaag van maximaal 100 man naar 5, 10 of voor mijn part zelfs 25 man.

Wél moet men gewoon naar buiten kunnen om te wandelen, fietsen, recreatie etc.
Dus dat is geen totale lockdown.

Op die manier blijft het virus zich wel verspreiden, dat kunnen we immers niet tegen houden.
Maar op die manier gebeurt die verspreiding wel kleiner en controleerbaarder.
Ze moeten filmpjes van stikkende, bloed-kotsende personen laten zien. Tijdens het journaal, meerdere malen.
Nee, dat is niet leuk maar tokkies/stront-eigenwijzen snappen zaken alleen met het zien van een filmpje. Of laten we zeggen, er bestaat een kans dat ze het dan snappen.

Klinkt misschien fout maar maakt het niet minder waar.
We zijn veel te soft as usual.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:42:00 #283
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192157000
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 04:44 schreef THEFXR het volgende:
disclosetv twitterde op donderdag 19-03-2020 om 22:02:03 BREAKING - German customs authority confiscated high-quality #COVID19 respiratory masks and other protective clothing that were apparently supposed to be illegally exported during a check in the European distribution center of the US company 3M in Jüchen. reageer retweet
Dat gaat Trump niet leuk vinden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192157007
Results:

Our posterior estimates of basic reproduction number (R) in Wuhan City, China in 2019-2020 reached values as high as 5.20 (95%CrI: 5.04-5.47) and the enhanced public health intervention after January 23rd in 2020 was associated with a declined R at 0.58 (95%CrI: 0.51-0.64), with the total number of infections (i.e. cumulative infections) estimated at 1905526 (95%CrI: 1350283-2655936) in Wuhan City, raising the proportion of infected individuals to 19.1% (95%CrI: 13.5-26.6%). We also found that most recent crude infection fatality ratio (IFR) and time-delay adjusted IFR is estimated to be 0.04% (95% CrI: 0.03-0.06%) and 0.12% (95%CrI: 0.08-0.17%), which is several orders of magnitude smaller than the crude CFR estimated at 4.19%

Goed en slecht nieuws. De CFR lijkt vele malen lager dan in eerste instantie geschat, maar de R0 van bijna 5 is veel hoger dan men hier aanneemt.
Jaap had het steeds over een R0 van 1,5-2 en de WHO van 2-2,5. Als de R0 echt 5 of hoger blijkt, gaat de verspreiding veel sneller dan gedacht.
pi_192157009
Strijders van het topic. Luister goed naar Jolke, hij heeft goede tips. ^O^

Vakman pur sang
pi_192157021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:41 schreef asco het volgende:

[..]

Ze moeten filmpjes van stikkende, bloed-kotsende personen laten zien. Tijdens het journaal, meerdere malen.
Nee, dat is niet leuk maar tokkies/stront-eigenwijzen snappen zaken alleen met het zien van een filmpje. Of laten we zeggen, er bestaat een kans dat ze het dan snappen.

Maar stikkende en bloed kotsende mensen is geen afspiegeling van wat sars met je doet. 85% heeft weinig last, kun je dat beter laten zien.
pi_192157029
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Strijders van het topic. Luister goed naar Jolke, hij heeft goede tips. ^O^

Zit de hele week al aan het bier _O_
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:44:26 #288
22565 asco
Los in deze tent
pi_192157038
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Maar stikkende en bloed kotsende mensen is geen afspiegeling van wat sars met je doet. 85% heeft weinig last, kun je dat beter laten zien.
Dan moet ook niemand zeuren dat een groot deel lacht om dit virus.
pi_192157047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:41 schreef asco het volgende:

[..]

Eens. Naar mijn mening hoeft een lockdown er niet eens te komen als er een samenscholingsverbod is. Rutte kaartte het gister nog allemaal aan nondeju. Groepjes in parken, gezelligheid bij voetbalvelden,... Waarom geen samenscholingsverbod vraag ik me dan af.
pi_192157052
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:44 schreef asco het volgende:

[..]

Dan moet ook niemand zeuren dat een groot deel lacht om dit virus.
Exact.
pi_192157086
Wel offtopic, maar het wordt tijd dat we China boycotten.

cjwerleman twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 05:45:00 Chinese Communist Party propaganda is so obvious and lazy.

In response to growing evidence it’s “slaughtering Muslims on demand” to supply global/domestic demand for organ transplantation, it’s now forcing Muslims to state in videos they’re “voluntarily” donating their organs. https://t.co/GqL5ZGr0Q5 reageer retweet
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:49:48 #292
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192157116
quote:
Tesla (TSLA) CEO Elon Musk said in a Twitter post that his company could produce ventilators—if there were shortages.

“Tesla makes cars with sophisticated hvac systems,” Musk wrote on Twitter. “SpaceX makes spacecraft with life support systems. Ventilators are not difficult, but cannot be produced instantly. Which hospitals have these shortages you speak of right now?”

New York Mayor Bill de Blasio said his city would buy such equipment, adding the country is facing a “drastic shortage and we need ventilators ASAP—we will need thousands in this city over the next few weeks.”

Musk responded, “Sounds good, we will connect with your team to understand potential needs.”
https://www.barrons.com/a(...)us-fight-51584658374

Was op zoek naar wat meer informatie over de productielocaties van 3m, kom ik dit tegen.

NYC krijgt het zwaar de komende tijd. :{
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:50:09 #293
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_192157122
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:42 schreef _I het volgende:
Results:

Our posterior estimates of basic reproduction number (R) in Wuhan City, China in 2019-2020 reached values as high as 5.20 (95%CrI: 5.04-5.47) and the enhanced public health intervention after January 23rd in 2020 was associated with a declined R at 0.58 (95%CrI: 0.51-0.64), with the total number of infections (i.e. cumulative infections) estimated at 1905526 (95%CrI: 1350283-2655936) in Wuhan City, raising the proportion of infected individuals to 19.1% (95%CrI: 13.5-26.6%). We also found that most recent crude infection fatality ratio (IFR) and time-delay adjusted IFR is estimated to be 0.04% (95% CrI: 0.03-0.06%) and 0.12% (95%CrI: 0.08-0.17%), which is several orders of magnitude smaller than the crude CFR estimated at 4.19%

Goed en slecht nieuws. De CFR lijkt vele malen lager dan in eerste instantie geschat, maar de R0 van bijna 5 is veel hoger dan men hier aanneemt.
Jaap had het steeds over een R0 van 1,5-2 en de WHO van 2-2,5. Als de R0 echt 5 of hoger blijkt, gaat de verspreiding veel sneller dan gedacht.
Als leek had ik al het vermoeden dat we slechts het topje van de ijsberg zien. Er is een grote groep met lichte verschijnselen die het wel verspreiden.
pi_192157151
Graag lockdown eraf en verder gaan, die oudjes zijn collateral damage

quote:
We also noticed that the only Asian donor (male) has a much higher ACE2-expressing cell ratio than white and African American donors (2.50% vs. 0.47% of all cells). This might explain the observation that the new Coronavirus pandemic and previous SARS-Cov pandemic are concentrated in the Asian area.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1.full
  vrijdag 20 maart 2020 @ 07:54:19 #295
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_192157169
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:47 schreef polderturk het volgende:
Wel offtopic, maar het wordt tijd dat we China boycotten.

cjwerleman twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 05:45:00 Chinese Communist Party propaganda is so obvious and lazy.

In response to growing evidence it’s “slaughtering Muslims on demand” to supply global/domestic demand for organ transplantation, it’s now forcing Muslims to state in videos they’re “voluntarily” donating their organs. https://t.co/GqL5ZGr0Q5 reageer retweet
Helemaal mee eens. We moeten maar eens af van die afhankelijkheid van een land dat totaal geen boodschap heeft aan mensenrechten.
pi_192157176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:50 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Als leek had ik al het vermoeden dat we slechts het topje van de ijsberg zien. Er is een grote groep met lichte verschijnselen die het wel verspreiden.
Uiteraard normale griep verschijnselen zijn alleen de verspreider.

quote:
SARS was contained by isolating suspected cases, partly because it did not spread quickly, but also because those it infected became very ill before the virus moved into the upper respiratory system. That made cases easy to identify before the patients started spreading the virus. Flu pandemics, by contrast, are impossible to stop, largely because those infected with the virus spread it to others for days before they show any symptoms of infection.
Dat maakt dit virus zoveel gevaarlijker dan SARS of MERS. SARS Airborne ons grootste nachtmerrie.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:00:34 #297
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_192157258
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 07:54 schreef funnywell het volgende:

[..]

Uiteraard normale griep verschijnselen zijn alleen de verspreider.
[..]

Dat maakt dit virus zoveel gevaarlijker dan SARS of MERS. SARS Airborne ons grootste nachtmerrie.
Ik denk dat alleen iets als HIV met een erg lange incubatietijd, dat zich kan verspreiden als influenza, een echt grote bedreiging is. Dan is iedereen besmet voor je überhaupt weet dat er iets gaande is en is het ook te laat voor lockdowns.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:01:20 #298
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192157263

Gefeliciteerd allemaal *O*
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192157282
Raarste welkom ooit in een vliegtuig.

Kennelijk bestaat de bemanning uit vrijwilligers en deze vlucht werd aangeduid als een repatriëring.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:03:31 #300
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192157298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:01 schreef DustPuppy het volgende:
[ afbeelding ]

Gefeliciteerd allemaal *O*
Ik geloof die cijfers uit China voor geen meter.
pi_192157300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:02 schreef HiZ het volgende:
Raarste welkom ooit in een vliegtuig.

Kennelijk bestaat de bemanning uit vrijwilligers en deze vlucht werd aangeduid als een repatriëring.
Hopelijk was de piloot wel een professional 8-)
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')