hemel, ik bedoelde het alleen maar als luchtig grapjequote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ach, inclusief een kind (mijn broertje) begraven.... Je zou kunnen zeggen dat ze het slecht hebben...
Fantastisch nieuws.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:38 schreef StateOfMind het volgende:
Bij de lokale Kruidvat hadden ze gisteren voor het eerst sinds lang weer handgel.
Maximaal 1 per klan.
Niet te druk om maken, ik ben ondertussen wel wat gewend.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:38 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
hemel, ik bedoelde het alleen maar als luchtig grapje
sorry
Ze moeten filmpjes van stikkende, bloed-kotsende personen laten zien. Tijdens het journaal, meerdere malen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En daarom blijf ik zeggen dat de maatregelen drastischer moeten.
Dat vrijblijvende werkt niet bij een te groot deel van de bevolking.
Sluit alle niet noodzakelijke en cruciale winkels en bedrijven en gooi het aantal omlaag van maximaal 100 man naar 5, 10 of voor mijn part zelfs 25 man.
Wél moet men gewoon naar buiten kunnen om te wandelen, fietsen, recreatie etc.
Dus dat is geen totale lockdown.
Op die manier blijft het virus zich wel verspreiden, dat kunnen we immers niet tegen houden.
Maar op die manier gebeurt die verspreiding wel kleiner en controleerbaarder.
Dat gaat Trump niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 04:44 schreef THEFXR het volgende:
twitter:disclosetv twitterde op donderdag 19-03-2020 om 22:02:03BREAKING - German customs authority confiscated high-quality #COVID19 respiratory masks and other protective clothing that were apparently supposed to be illegally exported during a check in the European distribution center of the US company 3M in Jüchen. reageer retweet
Maar stikkende en bloed kotsende mensen is geen afspiegeling van wat sars met je doet. 85% heeft weinig last, kun je dat beter laten zien.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:41 schreef asco het volgende:
[..]
Ze moeten filmpjes van stikkende, bloed-kotsende personen laten zien. Tijdens het journaal, meerdere malen.
Nee, dat is niet leuk maar tokkies/stront-eigenwijzen snappen zaken alleen met het zien van een filmpje. Of laten we zeggen, er bestaat een kans dat ze het dan snappen.
Klinkt misschien fout maar maakt het niet minder waar.
We zijn veel te soft as usual.
Zit de hele week al aan het bierquote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Strijders van het topic. Luister goed naar Jolke, hij heeft goede tips.![]()
Dan moet ook niemand zeuren dat een groot deel lacht om dit virus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Maar stikkende en bloed kotsende mensen is geen afspiegeling van wat sars met je doet. 85% heeft weinig last, kun je dat beter laten zien.
Eens. Naar mijn mening hoeft een lockdown er niet eens te komen als er een samenscholingsverbod is. Rutte kaartte het gister nog allemaal aan nondeju. Groepjes in parken, gezelligheid bij voetbalvelden,... Waarom geen samenscholingsverbod vraag ik me dan af.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:41 schreef asco het volgende:
[..]
Ze moeten filmpjes van stikkende, bloed-kotsende personen laten zien. Tijdens het journaal, meerdere malen.
Nee, dat is niet leuk maar tokkies/stront-eigenwijzen snappen zaken alleen met het zien van een filmpje. Of laten we zeggen, er bestaat een kans dat ze het dan snappen.
Klinkt misschien fout maar maakt het niet minder waar.
We zijn veel te soft as usual.
Exact.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:44 schreef asco het volgende:
[..]
Dan moet ook niemand zeuren dat een groot deel lacht om dit virus.
twitter:cjwerleman twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 05:45:00Chinese Communist Party propaganda is so obvious and lazy.
In response to growing evidence it’s “slaughtering Muslims on demand” to supply global/domestic demand for organ transplantation, it’s now forcing Muslims to state in videos they’re “voluntarily” donating their organs. https://t.co/GqL5ZGr0Q5 reageer retweet
https://www.barrons.com/a(...)us-fight-51584658374quote:Tesla (TSLA) CEO Elon Musk said in a Twitter post that his company could produce ventilators—if there were shortages.
“Tesla makes cars with sophisticated hvac systems,” Musk wrote on Twitter. “SpaceX makes spacecraft with life support systems. Ventilators are not difficult, but cannot be produced instantly. Which hospitals have these shortages you speak of right now?”
New York Mayor Bill de Blasio said his city would buy such equipment, adding the country is facing a “drastic shortage and we need ventilators ASAP—we will need thousands in this city over the next few weeks.”
Musk responded, “Sounds good, we will connect with your team to understand potential needs.”
Als leek had ik al het vermoeden dat we slechts het topje van de ijsberg zien. Er is een grote groep met lichte verschijnselen die het wel verspreiden.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:42 schreef _I het volgende:
Results:
Our posterior estimates of basic reproduction number (R) in Wuhan City, China in 2019-2020 reached values as high as 5.20 (95%CrI: 5.04-5.47) and the enhanced public health intervention after January 23rd in 2020 was associated with a declined R at 0.58 (95%CrI: 0.51-0.64), with the total number of infections (i.e. cumulative infections) estimated at 1905526 (95%CrI: 1350283-2655936) in Wuhan City, raising the proportion of infected individuals to 19.1% (95%CrI: 13.5-26.6%). We also found that most recent crude infection fatality ratio (IFR) and time-delay adjusted IFR is estimated to be 0.04% (95% CrI: 0.03-0.06%) and 0.12% (95%CrI: 0.08-0.17%), which is several orders of magnitude smaller than the crude CFR estimated at 4.19%
Goed en slecht nieuws. De CFR lijkt vele malen lager dan in eerste instantie geschat, maar de R0 van bijna 5 is veel hoger dan men hier aanneemt.
Jaap had het steeds over een R0 van 1,5-2 en de WHO van 2-2,5. Als de R0 echt 5 of hoger blijkt, gaat de verspreiding veel sneller dan gedacht.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1.fullquote:We also noticed that the only Asian donor (male) has a much higher ACE2-expressing cell ratio than white and African American donors (2.50% vs. 0.47% of all cells). This might explain the observation that the new Coronavirus pandemic and previous SARS-Cov pandemic are concentrated in the Asian area.
Helemaal mee eens. We moeten maar eens af van die afhankelijkheid van een land dat totaal geen boodschap heeft aan mensenrechten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:47 schreef polderturk het volgende:
Wel offtopic, maar het wordt tijd dat we China boycotten.twitter:cjwerleman twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 05:45:00Chinese Communist Party propaganda is so obvious and lazy.
In response to growing evidence it’s “slaughtering Muslims on demand” to supply global/domestic demand for organ transplantation, it’s now forcing Muslims to state in videos they’re “voluntarily” donating their organs. https://t.co/GqL5ZGr0Q5 reageer retweet
Uiteraard normale griep verschijnselen zijn alleen de verspreider.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:50 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Als leek had ik al het vermoeden dat we slechts het topje van de ijsberg zien. Er is een grote groep met lichte verschijnselen die het wel verspreiden.
Dat maakt dit virus zoveel gevaarlijker dan SARS of MERS. SARS Airborne ons grootste nachtmerrie.quote:SARS was contained by isolating suspected cases, partly because it did not spread quickly, but also because those it infected became very ill before the virus moved into the upper respiratory system. That made cases easy to identify before the patients started spreading the virus. Flu pandemics, by contrast, are impossible to stop, largely because those infected with the virus spread it to others for days before they show any symptoms of infection.
Ik denk dat alleen iets als HIV met een erg lange incubatietijd, dat zich kan verspreiden als influenza, een echt grote bedreiging is. Dan is iedereen besmet voor je überhaupt weet dat er iets gaande is en is het ook te laat voor lockdowns.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 07:54 schreef funnywell het volgende:
[..]
Uiteraard normale griep verschijnselen zijn alleen de verspreider.
[..]
Dat maakt dit virus zoveel gevaarlijker dan SARS of MERS. SARS Airborne ons grootste nachtmerrie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |