Sad but true.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:46 schreef KNAK het volgende:
Als dergelijke beelden uit AMC of ErasmusMC etc rollen is het al te laat, maar alleen dan snapt het volk hier waarom ze beter niet op straat kunnen lopen. Stilte voor de storm
Dus hebben die het tot kunst verheven om ouden van dagen zo lang mogelijk te laten leven.... Of zeg ik nu iets heel geks?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Sad but true.
Mensen (ook hier in het topic) schuiven het ook steeds af op de kwaliteit van de gezondheidszorg in Italië, maar het ziekenhuis van die beelden uit Bergamo wordt kennelijk tot de meest geavanceerden van Europa gerekend.
Groepsimmuniteit is geen bestrijdingsmiddel maar vooral een "werkwijze" om te voorkomen dat kwetsbaren massaal zullen of kunnen worden besmet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zijn vanaf het begin de controle al kwijt, en dan nu dat "excuus" van groepsimmuniteit maar groepsimmuniteit duurt ook heeeeel erg lang en zorgt voor veel ellende, tevens is het nog lang niet bekend hoelang iemand immuun blijft en hoeft het virus maar 1 kleine mutatatie te ondergaan en je kan weer opnieuw beginnen.
Volgens mij doen ziekenhuizen wel meer dan oudjes zolang mogelijk in leven te houden hoor...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus hebben die het tot kunst verheven om ouden van dagen zo lang mogelijk te laten leven.... Of zeg ik nu iets heel geks?
Ik denk niet dat er een spel gespeeld wordt. Ik denk dat ze de situatie uit hun handen hebben laten glippen en dat daar nu weinig meer aan te doen is.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:51 schreef Mammietje het volgende:
Jij denkt dat als de RIVM het echt voor het zeggen zou hebben, ze een complete lockdown zouden willen? En dat de politiek vraagt of ze in hun spel mee willen spelen?
Hmm... weet niet of ik me daar voor zou willen laten gebruiken als ik meneer van Dissel was.
de experts zeggen "flatten the curve" zorgen dat het zorgstelsel niet overbelast raakt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat wil je anders dan? De Spaanse Griep is meer dan honderd jaar geleden en daar is ook een herd immunity door ontstaan, misschien zelfs wel doorgegeven van vader op zoon op zoon.
Sowieso zijn we in de westerse wereld vwb leeftijd behoorlijk "verwend" geraakt. Het leven oprekken tot behoorlijk hoge leeftijden dankzij de wetenschap is normaal en iedereen die beneden de 85 jaar overlijdt wordt al bijna te jong gevonden...
ondertussen nog vrijheid/blijheid en met zijn allen naar de Sligroquote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:46 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als dergelijke beelden uit AMC of ErasmusMC etc rollen is het al te laat, maar alleen dan snapt het volk hier waarom ze beter niet op straat kunnen lopen. Stilte voor de storm
Daar lijkt het wel op ja. Vanaf vóór dag 1 al.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een spel gespeeld wordt. Ik denk dat ze de situatie uit hun handen hebben laten glippen en dat daar nu weinig meer aan te doen is.
Dan sterft 2 tot 4% (jaarlijks) van de (her)besmette (en kwetsbare) personen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:41 schreef woxxel het volgende:
Wat zou er gebeuren als rutte zou zeggen dat er niks aan te doen is en iedereen het zoiezo krijgt en het voor iedereen levensgevaarlijk is. Dat het eigenlijk langzaam einde van de wereld is.
eind feb: GGD directeur lachend, ja wij luisteren niet naar het WHO, we zijn een beetje stout.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja. Vanaf vóór dag 1 al.
Wat dacht je van kinderen/studenten. Vakantie!! Verder gaat alles gewoon door .. Men beseft nog niet dat datgene wat in Italie gebeurt hier ook staat te gebeuren.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ondertussen nog vrijheid/blijheid en met zijn allen naar de Sligro
wat een volk
Deze beelden moeten ze eens uitzenden bij NOS, Npo1, Jinek, Nieuwsuur ectquote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:46 schreef KNAK het volgende:
[..]
Damn...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:59 schreef Predator40 het volgende:
oh ja over groepsimmuniteit ...succes ermee italie zit nu op 1%, voor groepsimmuniteit is 70 a 80% nodig![]()
we lopen 10 dagen achter op italie.
Nee, het is geen ontglippen want dat betekent dat iets of iemand het zou hebben moeten kunnen tegenhouden. Als jij kan vertellen wie van welke overheid dan ook dat hoe had moeten doen...... heb je gelijk. Niet dat die wetenschap ons nu wat oplevert, anders dan "zie je wel".quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een spel gespeeld wordt. Ik denk dat ze de situatie uit hun handen hebben laten glippen en dat daar nu weinig meer aan te doen is.
Uiteraard, maar als je een enorm goed zorgstelsel hebt zoals blijkbaar in Italie en zeker hier in Nederland en je dus met allerlei trucs het leven zo lang mogelijk kunt rekken moet je niet vreemd opkijken dat al dat opgerekte leven als eerste de geest gaat geven in het geval van calamiteiten.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:55 schreef Mammietje het volgende:
Volgens mij doen ziekenhuizen wel meer dan oudjes zolang mogelijk in leven te houden hoor...
Er is altijd wat aan te doen. Alles beter dan doorgaan op deze manier.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
1% Bekend en getest... Dat is heel wat anders he.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:59 schreef Predator40 het volgende:
oh ja over groepsimmuniteit ...succes ermee italie zit nu op 1%, voor groepsimmuniteit is 70 a 80% nodig![]()
we lopen 10 dagen achter op italie.
Hoop het natuurlijk niet, maar als je nu al speurt naar filmpjes over Corona in andere landen kom je echt bizar spul tegen.. Het gros van het volk hier gaat een hele zware tijd van besef tegemoet.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
Deze beelden moeten ze eens uitzenden bij NOS, Npo1, Jinek, Nieuwsuur ect
Misschien dat mensen dan eens wakker worden. Of nou ja, zelfs dan niet want dan is het toch maar Italië.
Inderdaad pas als deze beelden rollen uit Erasmus, AMC ect rollen is het TE laat.
Tijd om te hamsteren dus.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:00 schreef KNAK het volgende:
[..]
Wat dacht je van kinderen/studenten. Vakantie!! Verder gaat alles gewoon door .. Men beseft nog niet dat datgene wat in Italie gebeurt hier ook staat te gebeuren.
een paar landen hadden/hebben het aardig onder controle, en zulke dingen als "we luisteren niet naar het WHO" "je ben alleen besmettelijk als je ziek ben" en "je kan gewoon gaan carnvallen" hebben nu niet echt mee geholpen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, het is geen ontglippen want dat betekent dat iets of iemand het zou hebben moeten kunnen tegenhouden. Als jij kan vertellen wie van welke overheid dan ook dat hoe had moeten doen...... heb je gelijk. Niet dat die wetenschap ons nu wat oplevert, anders dan "zie je wel".
al is het 5%.....je zit niet zomaar even op 70%quote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
1% Bekend en getest... Dat is heel wat anders he.
Nu is het paniek? 10.400 Longkanker doden per jaar, misschien zou je daar eens een film aan moeten wijden. Kun je zien hoe dat gaat.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 03:01 schreef Markesh het volgende:
Deze beelden moeten ze eens uitzenden bij NOS, Npo1, Jinek, Nieuwsuur ect
Misschien dat mensen dan eens wakker worden. Of nou ja, zelfs dan niet want dan is het toch maar Italië.
Inderdaad pas als deze beelden rollen uit Erasmus, AMC ect rollen is het TE laat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |