Uhm, dat was wel een kreet die ik bezigde toen men beweerde dat het 'hier nog niet was'.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het was er natuurlijk allang.....
Als ze het totaal aantal besmette personen bedoelen, dan moet je al zakken tot een R0<0.5 om onder 1 te komen (want 0.5+0.25+0.125+... = 1). Bij R0=2/3 zullen er uiteindelijk per besmet persoon nog 2 nieuwe gevallen zijn, bij R0=4/5 (0.8) is het 4, etc.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 01:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mooi plaatje!
Bij 75% less exposure neemt het aantal gevallen dus nog altijd wel toe. Beter gaven we die eerste persoon gewoon een spuitje.
beetje te laatquote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze zijn dan ook als een dolle aan het testen.
ze zijn vanaf het begin de controle al kwijt, en dan nu dat "excuus" van groepsimmuniteit maar groepsimmuniteit duurt ook heeeeel erg lang en zorgt voor veel ellende, tevens is het nog lang niet bekend hoelang iemand immuun blijft en hoeft het virus maar 1 kleine mutatatie te ondergaan en je kan weer opnieuw beginnen.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:23 schreef Mammietje het volgende:
Ik begrijp geen reet meer van onze strategie. Als het niet gaat om groepsimmuniteit en dat slechts een "bijkomstigheid" is, dan is onze strategie dus capaciteit uitbreiden en die maximaal vol houden zonder dat dit overbelast wordt. Dat kan ik niet anders uitleggen dan een paar levens offeren t.b.v. de economie. Daar kan je wat van vinden, maar dat daargelaten...
Er zit me nog één kleindingetje dwars... die maximale controle die ze denken te hebben. Als ze volgende week al 500 tot 1000 extra ic-gevallen denken te hebben en pas over 3 weken de piek verwachten, waar blijven alle gevallen van na volgende week dan? Want dan ligt het dus vol, voor een week of 3/4...
Mijn idee. En de duur van de immuniteit is ook nog maar een vraag. Straks zijn we in het najaar gewoon weer aan de beurt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zijn vanaf het begin de controle al kwijt, en dan nu dat "excuus" van groepsimmuniteit maar groepsimmuniteit duurt ook heeeeel erg lang en zorgt voor veel ellende, tevens is het nog lang niet bekend hoelang iemand immuun blijft en hoeft het virus maar 1 kleine mutatatie te ondergaan en je kan weer opnieuw beginnen.
Ik begrijp er ook echt niks van. Mensenlevens zijn minder belangerijk dan de economie.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:23 schreef Mammietje het volgende:
Ik begrijp geen reet meer van onze strategie. Als het niet gaat om groepsimmuniteit en dat slechts een "bijkomstigheid" is, dan is onze strategie dus capaciteit uitbreiden en die maximaal vol houden zonder dat dit overbelast wordt. Dat kan ik niet anders uitleggen dan een paar levens offeren t.b.v. de economie. Daar kan je wat van vinden, maar dat daargelaten...
Er zit me nog één kleindingetje dwars... die maximale controle die ze denken te hebben. Als ze volgende week al 500 tot 1000 extra ic-gevallen denken te hebben en pas over 3 weken de piek verwachten, waar blijven alle gevallen van na volgende week dan? Want dan ligt het dus vol, voor een week of 3/4...
Benieuwd hoeveel er in de tweede kamer nog steeds het plan steunen dan!quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:36 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook echt niks van. Mensenlevens zijn minder belangerijk dan de economie.
Over een week ligt alles vol en over 2/3 weken hebben we dezelfde taferelen als Italië
Wat wil je anders dan? De Spaanse Griep is meer dan honderd jaar geleden en daar is ook een herd immunity door ontstaan, misschien zelfs wel doorgegeven van vader op zoon op zoon.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:31 schreef Predator40 het volgende:
ze zijn vanaf het begin de controle al kwijt, en dan nu dat "excuus" van groepsimmuniteit maar groepsimmuniteit duurt ook heeeeel erg lang en zorgt voor veel ellende, tevens is het nog lang niet bekend hoelang iemand immuun blijft en hoeft het virus maar 1 kleine mutatatie te ondergaan en je kan weer opnieuw beginnen.
Sterker nog, als je op die leeftijd wil sterven, mag het nog niet eens. Maar dat is wel iets anders dan ze dan maar letterlijk te laten stikken in eenzaamheid toch?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat wil je anders dan? De Spaanse Griep is meer dan honderd jaar geleden en daar is ook een herd immunity door ontstaan, misschien zelfs wel doorgegeven van vader op zoon op zoon.
Sowieso zijn we in de westerse wereld vwb leeftijd behoorlijk "verwend" geraakt. Het leven oprekken tot behoorlijk hoge leeftijden dankzij de wetenschap is normaal en iedereen die beneden de 85 jaar overlijdt wordt al bijna te jong gevonden...
Nou, dan gaan we dood met ons allen...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:41 schreef woxxel het volgende:
Wat zou er gebeuren als rutte zou zeggen dat er niks aan te doen is en iedereen het zoiezo krijgt en het voor iedereen levensgevaarlijk is. Dat het eigenlijk langzaam einde van de wereld is.
California op lockdowntwitter:johnmyers twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:37:19BREAKING: "We direct a statewide order for people to stay at home. That directive goes into force this evening," says @GavinNewsom reageer retweet
kwam jij niet uit cali zei je gister?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, dan gaan we dood met ons allen...
Yep. Ze zeggen dat ze na het opschalen 1000 COVID-19-patiënten kunnen beademen, 1500 ook nog wel, maar dan moeten ze wel nog "even" ergens 500 extra beademingsmachines zien te regelen. Ja, succes daarmee... Dat samen met de verwachting dat er volgende week 500 tot 1000 nieuwe IC-gevallen zullen zijn (wat me een realistische schatting lijkt, aangezien we binnen een week van circa 50 naar circa 200 bezette IC-bedden zijn gegaan), betekent dat we toch echt op een code zwart afstevenen, alle quasi geruststellende "we hebben op dit moment voldoende IC-capaciteit"-berichten ten spijt.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:23 schreef Mammietje het volgende:
Misschien zou men dan wel thuis blijven?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:41 schreef woxxel het volgende:
Wat zou er gebeuren als rutte zou zeggen dat er niks aan te doen is en iedereen het zoiezo krijgt en het voor iedereen levensgevaarlijk is. Dat het eigenlijk langzaam einde van de wereld is.
Als dergelijke beelden uit AMC of ErasmusMC etc rollen is het al te laat, maar alleen dan snapt het volk hier waarom ze beter niet op straat kunnen lopen. Stilte voor de stormquote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:17 schreef Markesh het volgende:
Wat een afschuwelijke confronterende beelden 😔
EYEWITNESS
Coronavirus: 'They call it the apocalypse' - inside Italy's hardest-hit hospital
They rush past wards already rammed with beds all filled with people in terrible distress; gasping for air, clutching at their chests and at tubes pumping oxygen into their oxygen-starved lungs
Staff are trying to keep patients from deteriorating further
In groups they crowd around the latest patients. Attaching monitors, drips and most importantly respirators. Without them the patients will simply go downhill fast.
Really fast. Deadly fast.
https://news.sky.com/stor(...)it-hospital-11960597
Mijn overgrootopa moest zijn skutsje naar de kant bomen en twee kinderen van boord tillen die overleden waren aan de Spaanse Griep, twee dagen later was hij zelf aan de beurt en toen bleven overgrootoma (die uiteindelijk bijna 100 werd) en opa over...quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:45 schreef Mammietje het volgende:
Sterker nog, als je op die leeftijd wil sterven, mag het nog niet eens. Maar dat is wel iets anders dan ze dan maar letterlijk te laten stikken in eenzaamheid toch?
Fake news.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:45 schreef skysherrif het volgende:
California op lockdowntwitter:johnmyers twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:37:19BREAKING: "We direct a statewide order for people to stay at home. That directive goes into force this evening," says @:GavinNewsom reageer retweet
Zondag terug vliegen. KL0602.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:46 schreef skysherrif het volgende:
kwam jij niet uit cali zei je gister?
Jij denkt dat als de RIVM het echt voor het zeggen zou hebben, ze een complete lockdown zouden willen? En dat de politiek vraagt of ze in hun spel mee willen spelen?quote:Op vrijdag 20 maart 2020 02:46 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Yep. Ze zeggen dat ze na het opschalen 1000 COVID-19-patiënten kunnen beademen, 1500 ook nog wel, maar dan moeten ze wel nog "even" ergens 500 extra beademingsmachines zien te regelen. Ja, succes daarmee... Dat samen met de verwachting dat er volgende week 500 tot 1000 nieuwe IC-gevallen zullen zijn (wat me een realistische schatting lijkt, aangezien we binnen een week van circa 50 naar circa 200 bezette IC-bedden zijn gegaan), betekent dat we toch echt op een code zwart afstevenen, alle quasi geruststellende "we hebben op dit moment voldoende IC-capaciteit"-berichten ten spijt.
Heel eerlijk: ik denk dat ze dit bij het RIVM ook wel weten. En dat ze behalve social distancing niks meer kunnen doen om de schade nog enigszins te beperken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |