abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192154116
Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers:

https://bing.com/covid

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

https://www.who.int/redir(...)-situation-dashboard

Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER

* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app

Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-03-2020 23:03:46 ]
pi_192154121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
wanneer lockdown?
Als ik het aantal besmettingen en IC opnamen doortrek, gegevens uit Italië en Spanje gebruik dan zitten we ergens rond de 25e op een kritiek moment waarbij het kabinet zal zeggen "we hebben nu geen andere optie meer".

Stiekem hoop ik dat de huidige maatregelen ook al wat effect hebben zodat we dat kritieke punt wat kunnen uitstellen.

Maar wat mij betreft waren we vorige week al in lockdown gegaan.
pi_192154125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:51 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

doe eens normaal idioot
Ik doe normaal. Hopelijk volg jij dat voorbeeld en blijf je de komende tijd gewoon thuis.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:53:33 #4
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192154127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik probeer het nog één keer zo nadat mijn topic gesloten werd.
Chinees ziekenhuis heeft hun bevindingen omtrent corona virus op papier gezet. vooral gericht op medisch personeel maar heel interessant om te lezen. Zou eigenlijk onder al het personeel in ziekenhuis verspreid moeten worden.

Via onderstaande link te downloaden.

https://covid-19.alibabacloud.com
Staat ie al in de OP?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192154128
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:52 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit heeft hij al vaak gedaan. Werkt niet. Er moet met harde hand worden ingegrepen. Genadeloos, indien nodig. Iedere burger is een mogelijk wapen.
Maar dan moet je het eerst gaan verbieden, het zijn nu vooral adviezen toch?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192154136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als ik het aantal besmettingen en IC opnamen doortrek, gegevens uit Italië en Spanje gebruik dan zitten we ergens rond de 25 op een kritiek moment waarbij het kabinet zal zeggen "we hebben nu geen andere optie meer".

Stiekem hoop ik dat de huidige maatregelen ook al wat effect hebben zodat we dat wat kunnen uitstellen.
25 maart?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:54:37 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192154144
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:46 schreef junkiexp het volgende: V.S. gaat echt zwaar uit de hand lopen. Trump kan zijn borst nat maken.
Ja ben erg benieuwd hoe het daar zal gaan met allerlei maatregelen en hoe de samenhang in de samenleving zich zal ontwikkelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:54:52 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192154147
Misschien is de Belgische manier van lockdown wel een optie voor ons. Kunnen we in ieder geval nog even naar buiten
pi_192154149
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat de politie gewoon boetes uitdelen aan mensen die onnodig in groepen verzamelen of die veel te grote risico's nemen voor niets.
pi_192154153
quote:

[..]

Als ik het aantal besmettingen en IC opnamen doortrek, gegevens uit Italië en Spanje gebruik dan zitten we ergens rond de 25 op een kritiek moment waarbij het kabinet zal zeggen "we hebben nu geen andere optie meer".

Stiekem hoop ik dat de huidige maatregelen ook al wat effect hebben zodat we dat wat kunnen uitstellen.
Maar als de prognose al zulke dingen laat zien vraag ik mij af of het überhaupt verstandig is om uit te stellen.
Daarin snap ik een Wilders die roept om een lockdown zsm in te voeren wel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 22:55:13 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192154155
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar dat zijn uitgerekend de landen met een lockdown. Nederland, België en Engeland hebben dat vooralsnog niet, en zij laten ook weer niet een dusdanig verschil zien.

Daarbij heeft Italië al veel eerder op de rem geduwd, qua lockdown, in vergelijking met Nederland. Alsnog zijn de cijfers redelijk gelijk (als het niet in het voordeel van Nederland is), terwijl de aanpak desastreus verschilt van elkaar.

Ook zijn er nog geen overvolle IC's, en artsen hoeven nog geen keuzes (gelukkig) te maken tussen mensenlevens. Op dat punt stond Italië een week, anderhalve week geleden wél.
Wat je nu zegt is toch HET bewijs dat je OP TIJD moet ingrijpen?

Je zegt zelf "Italië heeft pas ingegrepen toen de IC's vol liggen", je zegt ook zelf "Italië heeft eerder dan Nederland op de rem geduwd", je zegt ook zelf "alsnog zijn de cijfers redelijk gelijk".

Je bewijst zelf dat relatief vroeg op de rem trappen (zoals in Italië) zelfs na tien dag nog geen effect heeft en zegt daarna dat wij daarom maar niet op de rem moeten trappen? Wat? Hoe dan?
pi_192154161
ad

22:54
In Marokko is de noodtoestand uitgeroepen vanwege het coronavirus. Vanaf morgen 18.00 uur gaan strenge maatregelen gelden. Zo mogen mensen die geen dringende reden daartoe hebben niet zomaar meer over straat. De maatregelen gaan voor onbepaalde tijd in, meldt het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
pi_192154172
quote:

[..]

Dan gok ik dat die beslissing al wat eerder komt, op het moment dat het al zo ver is ben je zeker te laat... ik denk dat ze op basis van de huidige modellen en de extra capaciteit denken het te kunnen handelen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192154173
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:50 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ja, weet er bijzonder weinig vanaf en laat mij nooit genuanceerd ergens over uit. Gelukkig zit ik ook niet 60u/week in een ziekenhuis.
Je hoeft je niet beledigd te voelen hoor. Ik heb respect voor zorgverleners in deze moeilijke tijden.
Daar gaat het mij niet om! Ik stel gewoon een doodnormale vraag en iedereen roept moord en brand.
pi_192154175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]

Ik ben 1 week ex roker en stevige drinker. Dus ik kan misschien beter van het Hilton afspringen.
Wat opbeurende woorden. De longarts die dinsdagavond op de Belgische tv zijn verhaal deed. Die vertelde dat ze niet weten waarom de ene patiënt op de IC terecht komt en de andere patiënt niet. Het lijkt willekeur. Je ziet niet meer rokers of diabetici die opgenomen worden, zoals je wél zou verwachten...
pi_192154178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:54 schreef Gehrman het volgende:

[..]

25 maart?
Ja.

Ik werk met een draadloos toetsenbord op zo'n 2,5 meter van m'n TV dus er valt wel eens een letter weg maar bedoelde de "25e" en dan uiteraard van de lopende maand.

Dat is natuurlijk geen vast gegeven maar wel de datum dat ik verwacht dat het aantal IC opnamen nog maar 1 verdubbeling nodig heeft om een groot probleem te worden.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:56:32 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192154185
quote:

[..]

Als ik het aantal besmettingen en IC opnamen doortrek, gegevens uit Italië en Spanje gebruik dan zitten we ergens rond de 25e op een kritiek moment waarbij het kabinet zal zeggen "we hebben nu geen andere optie meer".

Stiekem hoop ik dat de huidige maatregelen ook al wat effect hebben zodat we dat kritieke punt wat kunnen uitstellen.

Maar wat mij betreft waren we vorige week al in lockdown gegaan.
Vergeet het maar hoor. Hier zijn er al bijna een week zware maatregelen en volgt de bevolking het allemaal veel beter op. Tevens veel lagere besmettingskans.

Vooralsnog weinig verschil.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192154187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Je hoeft je niet beledigd te voelen hoor. Ik heb respect voor zorgverleners in deze moeilijke tijden.
Daar gaat het mij niet om! Ik stel gewoon een doodnormale vraag en iedereen roept moord en brand.
Dus. Zit iedereen fout, of zit jij fout?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 22:56:48 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192154190
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je zegt zelf "Italië heeft pas ingegrepen toen de IC's vol liggen", je zegt ook zelf "Italië heeft eerder dan Nederland op de rem geduwd", je zegt ook zelf "alsnog zijn de cijfers redelijk gelijk".

Je bewijst zelf dat relatief vroeg op de rem trappen (zoals in Italië) zelfs na tien dag nog geen effect heeft en zegt daarna dat wij daarom maar niet op de rem moeten trappen? Wat? Hoe dan?
Dat relatief vroege trappen op de rem helpt dus schijnbaar niet volledig, veel harder op de rem trappen kan niet. Je moet een balans vinden tussen hoe hard je op de rem moet trappen (wellicht doet Italië dat wel te hard) en in hoeverre je dingen wel draaiende moet houden, want de hele economie en dergelijken opofferen zorgt voor nog veel meer ellende.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:57:09 #20
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192154198
quote:

[..]

Dat het vrij weinig verschil maakt, lockdown of geen lockdown.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192154207
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat opbeurende woorden. De longarts die dinsdagavond op de Belgische tv zijn verhaal deed. Die vertelde dat ze niet weten waarom de ene patiënt op de IC terecht komt en de andere patiënt niet. Het lijkt willekeur. Je ziet niet meer rokers of diabetici die opgenomen worden, zoals je wél zou verwachten...
Dat is toch vreemd? Dat ze nergens een maatstaf kunnen vinden waaraan ze kunnen zien bij welke omstandigheden zo'n virus erg agressief ontwikkelt en waarbij het zich zeer mild ontwikkelt.
Erg vreemd.
Als we daar nou eens zouden achter komen ;)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 22:58:02 #22
416575 crew  Evenstar
pi_192154209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja.

Ik werk met een draadloos toetsenbord op zo'n 2,5 meter van m'n TV dus er valt wel eens een letter weg maar bedoelde de "25e" en dan uiteraard van de lopende maand.

Dat is natuurlijk geen vast gegeven maar wel de datum dat ik verwacht dat het aantal IC opnamen nog maar 1 verdubbeling nodig heeft om een groot probleem te worden.
Volgens de arts die ik sprak vandaag wordt de piek inderdaad eind volgende week verwacht, 26/27 maart zei zij.

Daarnast vertelde ze nog een paar dingen die ik vanmorgen hier al had gepost en later in de nieuws kwamen en daarna ook nog eens door @Arts-assistent zijn bevestigd :D dus fijn dat het solid info was :D
pi_192154211
Wie is er trouwens bang dat je het toch zelf gaat krijgen ondanks je nog niks merkt en de meeste mensen vermijdt?
pi_192154213
quote:

[..]

In Nederland zien we bijzonder weinig rokers op de IC (mogelijk omdat ze daar al niet komen en eerder uitvallen), wel bijzonder veel obese en pre-obese patiënten.
pi_192154216
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dan gok ik dat die beslissing al wat eerder komt, op het moment dat het al zo ver is ben je zeker te laat... ik denk dat ze op basis van de huidige modellen en de extra capaciteit denken het te kunnen handelen...
Je bent nu in feite al te laat. Zelfs als je nu iedereen opsluit in z'n woning dan zie je pas eind volgende week dat mensen ziek worden die nu nog niets mankeren.

Maar goed, ik kan blijven herhalen dat ik vind dat we vorige week in lockdown hadden gemoeten; je verandert er toch geen kloot meer aan. Alleen de geschiedenisboeken kunnen er straks wat zinnigs over zeggen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:58:24 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192154217
quote:

[..]

Er zijn aanwijzingen dat mensen met bloedgroep A gemakkelijker besmet raken en zwaardere gevolgen ondervinden dan mensen met groep O
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192154225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat relatief vroege trappen op de rem helpt dus schijnbaar niet volledig, veel harder op de rem trappen kan niet. Je moet een balans vinden tussen hoe hard je op de rem moet trappen (wellicht doet Italië dat wel te hard) en in hoeverre je dingen wel draaiende moet houden, want de hele economie en dergelijken opofferen zorgt voor nog veel meer ellende.
Ieder argument dat het woord 'economie' bevat is gevaarlijk. Juist dat zal de reden zijn dat we nog meer economische schade gaan lijden. Wat denk je dat de buurlanden gaan doen als het vuur daar gedoofd is en wij nog steeds een premier hebben die mensen dingen lief vraagt.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:58:32 #28
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_192154228
Wat een rare poll.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:58:37 #29
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192154233
Stamgasten van het café hier op de hoek staan al uren op straat met elkaar te praten (lekker dicht op elkaar ook). Old habits die hard...
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192154251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Er zijn aanwijzingen dat mensen met bloedgroep A gemakkelijker besmet raken en zwaardere gevolgen ondervinden dan mensen met groep O
Bron?
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 22:59:29 #31
416575 crew  Evenstar
pi_192154254
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is te vroeg om te zeggen dat het niet helpt, wacht nog even een paar dagen af. In China hebben ze nog veel harder op de rem getrapt en daar is het nu ook klaar.

Of het verstandig is is wat anders, maar na 10 dagen zeggen dat het niet werkt bij een virus met een incubatietijd dat kan oplopen tot 14 dagen (en sommige bronnen zelfs 24 dagen) is een beetje te simpel.
pi_192154257
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

In Nederland zien we bijzonder weinig rokers op de IC (mogelijk omdat ze daar al niet komen en eerder uitvallen), wel bijzonder veel obese en pre-obese patiënten.
Nou, ik heb gisteren een lijstje gezien met verschillende onderzoeken uit China nav dit corona-virus waarin rookgedrag dus onderzocht was bij de mensen die dit virus kregen.
Ook daar kwam uit dat opvallend weinig rokers deze ziekte kregen.
pi_192154258
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat een rare poll.
Ja :D Je kan met een gerust hart minder dan 10 miljoen aanklikken, want 1 dode is ook minder dan 10 miljoen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192154259
quote:

[..]

had iets gelezen van bloed type
pi_192154262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Kaji het volgende:
Stamgasten van het café hier op de hoek staan al uren op straat met elkaar te praten (lekker dicht op elkaar ook). Old habits die hard...
Spreek die gasten aan op hun gedrag.
Alle cafes zijn dicht.
Ben je aan het trollen?
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:00:04 #36
38496 Perrin
pi_192154265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Vault-Boy het volgende:
Wie is er trouwens bang dat je het toch zelf gaat krijgen ondanks je nog niks merkt en de meeste mensen vermijdt?
Ga er zelf wel van uit dat ik het ergens dit jaar ga krijgen eerlijkgezegd. Klein beetje bang hooguit. Veel banger voor bijv. mijn bejaarde ouders en schoonouders.
pi_192154266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hier worden tikken uitgedeeld!
kan wel wat hebben hoor..maar ik blijf kritisch
dat moet ook!
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:00:14 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat de politie gewoon boetes uitdelen aan mensen die onnodig in groepen verzamelen of die veel te grote risico's nemen voor niets.
Wat zijn te grote risico's?

Is je partner zien in het weekend terwijl er geen lockdown is een risico? Terwijl je verder het contact met anderen mijdt (behalve bij het noodzakelijk bezoeken vd supermarkt omdat je door een stel idioten ineens niet meer online kan bestellen)?

Of gaat het dan idd om in groepen verzamelen (speeltuin, feestjes, bruiloften) of expres geen ruimte aanhoude of expres naar anderen hoesten etc.?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192154279
quote:

[..]

Huh?
pi_192154283
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens de arts die ik sprak vandaag wordt de piek inderdaad eind volgende week verwacht, 26/27 maart zei zij.

Daarnast vertelde ze nog een paar dingen die ik vanmorgen hier al had gepost en later in de nieuws kwamen en daarna ook nog eens door @:Arts-assistent zijn bevestigd :D dus fijn dat het solid info was :D
Er is een seminar geweest voor en door de FMS. Met een aantal intensiveren uit JBZ, Amphia en Bernhoven. Daarnaast aantal radiologen en Gommers. Zeer deel verhaal, met duidelijke cijfers en goede stand van zaken. Ik heb zelf de notulen (ca. 4 aviertjes), daaruit komt veel info betreffende leeftijdsverdelingen en comorbiditeiten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 23:00:56 #42
284411 crew  heywoodu
pi_192154285
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is te vroeg om te zeggen dat het niet helpt, wacht nog even een paar dagen af. In China hebben ze nog veel harder op de rem getrapt en daar is het nu ook klaar.
Daar is de enorme ontwrichting van de maatschappij nog echt totaal niet klaar, de vraag is hoeveel maanden - of langer - dat nog gaat duren. Als je denkt aan de gevolgen daarvan, ook en vooral voor de reguliere mensen met een regulier leventje, is dat in potentie nog gevaarlijker dan een virus zelf.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_192154292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Vault-Boy het volgende:
Dat herken ik dan weer wel... je wordt er ook een beetje hypochonderig van. Ik heb last van een lichte oogontsteking en een rasperig gevoel in mijn keel, houdt al een weekje aan en wordt niet meer of minder.

Aan de andere kant heb ik de afgelopen week twee keer 9km hardgelopen zonder problemen dus ik gok er maar op dat dat echt niet was gelukt als ik iets mankeer
pi_192154293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Er is een seminar geweest voor en door de FMS. Met een aantal intensiveren uit JBZ, Amphia en Bernhoven. Daarnaast aantal radiologen en Gommers. Zeer deel verhaal, met duidelijke cijfers en goede stand van zaken. Ik heb zelf de notulen (ca. 4 aviertjes), daaruit komt veel info betreffende leeftijdsverdelingen en comorbiditeiten.
Denk dat zij daar ook haar getallen en info vandaan heeft.
pi_192154298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:54 schreef leolinedance het volgende:
Misschien is de Belgische manier van lockdown wel een optie voor ons. Kunnen we in ieder geval nog even naar buiten
Ik begreep dat ze daar vandaag een strand hadden ontruimd omdat er teveel mensen heengingen
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192154299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Bron?
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.11.20031096v1

quote:
People with blood group A have a significantly higher risk for acquiring COVID-19 compared with non-A blood groups, whereas blood group O has a significantly lower risk for the infection compared with non-O blood groups.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192154306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Daarnast vertelde ze nog een paar dingen die ik vanmorgen hier al had gepost en later in de nieuws kwamen en daarna ook nog eens door @:Arts-assistent zijn bevestigd :D dus fijn dat het solid info was :D
Ja, die datum is niet zo moeilijk te voorspellen, kwestie van een paar cijfers in Excel gooien.

Uiteraard heb je dan wat speling omdat je nooit helemaal kan voorspellen wat de genomen maatregelen al doen. In het beste geval heb je het dan over ~30 maart in lockdown.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:01:52 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192154314
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Bron?
Zit mobiel, even geen zin om te zoeken. Dagen terug meermaals voorbij gekomen vanuit een aantal onderzoeken.
pi_192154319
quote:
Nu de benzineprijs in België onder de 1 euro is gezakt denken veel Nederlanders even de tank vol te gaan goeien, net over de grens bij Weert. Dat zit er helaas niet meer in.

De grenzen in de Europese unie zijn gesloten om de verspreiding van corona tegen te gaan. Op de grens Stramproy – Molenbeersel staat de Belgische politie klaar om de weggebruikers te informeren en terug te sturen. Alleen verkeer dat strikt noodzakelijk de grens moet passeren mag door.

Mocht je de grens toch passeren dan waarschuwt de politie voor een boete van 500 euro. Mocht je de grens toch stiekem over gaan en de politie omzeilen kun je evengoed een boete riskeren. Langs diverse wegen staan camera’s die kentekens registreren. Dat kan dus alsnog een duur grapje worden.

Het verkeer met Nederlandse kentekenplaten mag België wel verlaten. En de Belgen mogen hun land vanuit Nederland wel inrijden, maar al het andere verkeer dat zonder noodzakelijke reden de grens wil passeren wordt teruggestuurd.

Bron

donderdag 19 maart 2020 @ 23:02:10 #50
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192154321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ik las gisteren ergens dat ze in China dachten dat rokers juist een betere kans hadden :D wat natuurlijk alle berichtgeving over roken i.c.m. Corona weerspreekt. Heb de link helaas niet opgeslagen en kan het niet weer vinden.
Wat ik zelf nog dacht, in het geval dat er meer rokers besmet raken: Misschien doordat rokers meer met hun handen aan hun sigaret en gezicht zitten.

Heb trouwens 3 topics doorgespit en kon je post over waarom de meeste ouderen niet eens op de IC komen niet vinden, maar je vraag was ook al beantwoord door iemand anders (kwam er op neer dat ze voor die tijd al opgeven).
It's okay to be white
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 23:02:26 #51
416575 crew  Evenstar
pi_192154330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:01 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Denk dat zij daar ook haar getallen en info vandaan heeft.
Was dat gisteren? Ze had het inderdaad over een webinar :)
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:02:49 #52
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192154339
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

Spreek die gasten aan op hun gedrag.
Alle cafes zijn dicht.
Ben je aan het trollen?
Dat is mijn punt juist, ze komen hier toch heen al is het café dicht.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_192154341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eens, wel lastig handhaven though
pi_192154346
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Of het verstandig is is wat anders, maar na 10 dagen zeggen dat het niet werkt bij een virus met een incubatietijd dat kan oplopen tot 14 dagen (en sommige bronnen zelfs 24 dagen) is een beetje te simpel.
Klopt, ook zie je het niet direct terug in het aantal besmettingen, wel zou je het moeten zien in de percentuele groei van het aantal besmettingen / opnamen. Als dat procentpunten terugloopt dan pas zie je effect.

Afname van groei is nog steeds toename van gevallen uiteraard.
pi_192154354
Maar lieve mensen, ik heb nog steeds geen antwoord.
Vinden jullie de maatregelen die Europese landen treffen logisch? Of te streng?
pi_192154363
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je bent nu in feite al te laat. Zelfs als je nu iedereen opsluit in z'n woning dan zie je pas eind volgende week dat mensen ziek worden die nu nog niets mankeren.

Maar goed, ik kan blijven herhalen dat ik vind dat we vorige week in lockdown hadden gemoeten; je verandert er toch geen kloot meer aan. Alleen de geschiedenisboeken kunnen er straks wat zinnigs over zeggen.
De reden dat ze het tot nu toe niet hebben gedaan heeft waarschijnlijk met hun modellen te maken en daar zullen ze echt wel twee weken mee doorrekenen (de incubatietijd). Tot op heden is het ook nog niet volledig ontspoord en hebben we in Brabant al een week verzwaarde maatregelen en in de rest van het land gaan we naar dag 5. Ik denk dat ze tot nu toe de boel prima onder controle hebben.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 23:04:13 #57
284411 crew  heywoodu
pi_192154369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:03 schreef -Chakotay- het volgende:
Te ontwrichtend, vooral. Hoewel het nu nog veel te vroeg is om goed te zeggen welke aanpak de juiste was, waarbij het uiteraard niet alleen om het aantal COVID-19-gevallen en COVID-19-doden gaat.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:04:21 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154370
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Nou, ik heb gisteren een lijstje gezien met verschillende onderzoeken uit China nav dit corona-virus waarin rookgedrag dus onderzocht was bij de mensen die dit virus kregen.
Ook daar kwam uit dat opvallend weinig rokers deze ziekte kregen.
Roken zou dan gunstig zijn? En ik heb ook al bloegroep O/0 :P
pi_192154375
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

In de noodverordeningen van de veiligheidsregio's staar het verbod op de horeca en evenementen met meer dan 100 man. Dat is alles wat verboden is,misschien nog de verzorgingshuizen vandaag. Rest is advies.

Een ingrijpende maatregel als een straatverbod kan niet via een relatief licht middel als de noodverordening. De regering lijkt huiverig om de noodtoestand te verklaren, omdat dat natuurlijk een doos van pandora opent. Dat debat gisteren zou je ook in geen enkel ander land nu zien. We willen de rechsstaat zoveel mogelijk in stand houden..
pi_192154377
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ik las gisteren ergens dat ze in China dachten dat rokers juist een betere kans hadden :D wat natuurlijk alle berichtgeving over roken i.c.m. Corona weerspreekt. Heb de link helaas niet opgeslagen en kan het niet weer vinden.
Wat ik zelf nog dacht, in het geval dat er meer rokers besmet raken: Misschien doordat rokers meer met hun handen aan hun sigaret en gezicht zitten.

Heb trouwens 3 topics doorgespit en kon je post over waarom de meeste ouderen niet eens op de IC komen niet vinden, maar je vraag was ook al beantwoord door iemand anders (kwam er op neer dat ze voor die tijd al opgeven).
Ja volgens dat onderzoek waren rokers ofwel minder vatbaar voor dit corona-virus ofwel ze konden het beter hebben.... Ook gelezen.
Meerdere onderzoeken waaruit dat bleek trouwens.
pi_192154381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:09 schreef Grishenko_ het volgende: [..] Uiteraard wel, alleen bekijk je de cijfers als een absolute waarde, terwijl je die als een relatieve waarde dient te beschouwen. De Spaans griep eiste het leven van 20 tot 100 miljoen. Kijk dat zijn cijfers. Mochten deze cijfers wellicht naar deze proporties neigen, dan doe ik helemaal met jullie mee met paniek zaaien.
Je spreekt over de jaren 1920. Toen bestond er nog geen beademing. lockdowns, handcremes ed. Wie weet had Covid19 destijds hetzelfde effect.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 23:05:09 #62
284411 crew  heywoodu
pi_192154384
quote:
12s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Roken zou dan gunstig zijn?
Hoera, allemaal aan die meurende troep, snel *O*
pi_192154386
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat zijn te grote risico's?

Is je partner zien in het weekend terwijl er geen lockdown is een risico? Terwijl je verder het contact met anderen mijdt (behalve bij het noodzakelijk bezoeken vd supermarkt omdat je door een stel idioten ineens niet meer online kan bestellen)?

Of gaat het dan idd om in groepen verzamelen (speeltuin, feestjes, bruiloften) of expres geen ruimte aanhoude of expres naar anderen hoesten etc.?
Wat mij betreft werkt het net zo als in de landen waar nu een lockdown geld. Boetes zal je alleen pas uit kunnen delen wanneer je als agent iemand of een groep 'betrapt' op iets waarvan het duidelijk is dat dat niet bij de uitzonderingen hoort.
pi_192154391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De reden dat ze het tot nu toe niet hebben gedaan heeft waarschijnlijk met hun modellen te maken en daar zullen ze echt wel twee weken mee doorrekenen (de incubatietijd). Tot op heden is het ook nog niet volledig ontspoord en hebben we in Brabant al een week verzwaarde maatregelen en in de rest van het land gaan we naar dag 5. Ik denk dat ze tot nu toe de boel prima onder controle hebben.
Het is nog de grote "redding" dat we voorlopig maar 2 provincies zien waar de uitbraak fors is.

Zou je dit in 12 provincies hebben dan valt er al niet meer te schuiven met patiënten naar andere ziekenhuizen.
pi_192154397
quote:
Logisch momenteel.
Ze voelen wel als te streng maar snap het wel.
Op langere termijn is het natuurlijk allemaal te streng.
Het kan niet zo zijn dat als je moeder ooit ergens in een verzorgingshuis wordt opgenomen je haar nooit weer ziet (periode van jaren )omdat er een virus heerst.
Evenals de anderhalve-meter-regel.
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 23:06:26 #66
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192154403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Confetti het volgende:

[..]

In de noodverordeningen van de veiligheidsregio's staar het verbod op de horeca en evenementen met meer dan 100 man. Dat is alles wat verboden is,misschien nog de verzorgingshuizen vandaag. Rest is advies.

Een ingrijpende maatregel als een straatverbod kan niet via een relatief licht middel als de noodverordening. De regering lijkt huiverig om de noodtoestand te verklaren, omdat dat natuurlijk een doos van pandora opent. Dat debat gisteren zou je ook in geen enkel ander land nu zien. We willen de rechsstaat zoveel mogelijk in stand houden..
Wat betreft dat laatste zou het misschien goed zijn als het echt een ongekende crisis wordt, dat eigenlijk heel het land opnieuw moet worden geherstructureerd, al klinkt dat vrij cru.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:06:34 #67
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192154409
quote:

[..]

Ik had gelezen dat mensen met O meer risico liepen..
are we infinite or am I alone
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:06:51 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_192154414
quote:

[..]

Italie heeft helemaal niet op tijd op de rem gedrukt, ze hadden al 366 doden en meer dan 7000 besmettingen toen Lombardije in lockdown ging, bij 10.000 besmettingen en ruim 600 doden volgde heel Italie (2 dagen later)

Enige verschil is dat wij een mildere vorm van lockdown hebben dan Italie
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:07:03 #69
3542 Gia
User under construction
pi_192154419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:55 schreef bitterbal het volgende:
ad

22:54
In Marokko is de noodtoestand uitgeroepen vanwege het coronavirus. Vanaf morgen 18.00 uur gaan strenge maatregelen gelden. Zo mogen mensen die geen dringende reden daartoe hebben niet zomaar meer over straat. De maatregelen gaan voor onbepaalde tijd in, meldt het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Wanneer gaan ze hun staatsburgers terughalen?
  Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 23:07:12 #70
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192154423
quote:

[..]

Bron?!
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:07:12 #71
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192154424
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:05 schreef wodca het volgende:

[..]

Je spreekt over de jaren 1920. Toen bestond er nog geen beademing. lockdown ed. Wie weet had Covid19 destijds hetzelfde effect.
De meeste slachtoffers vielen tussen de 20 en 40 tijdens de Spaanse Griep.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:07:23 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192154427
Als roken "goed"voor je zou zijn is het zeker man-made :D.

Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet kan het virus niet zoveel met longen vol teer :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192154441
quote:

[..]

Die onderzoeken lieten zien dat er gewoon relatief bijna geen rokers óf corona kreeg óf er ernstige gevolgen van ondervonden.
Maar deze onderzoeken kunnen ook door de tabaksindustrie de wereld in worden geslingerd.
Zoek je weg maar eens in de media-jungle.
Ook kan het zijn dat binnenkort blijkt dat rokers later last krijgen, en dan nog meer last krijgen dan niet-rokers. Of dat ze permanent schade krijgen wat later pas zichtbaar wordt.
Of dat het virus dusdanig muteert dat ze in de toekomst er juist wel als eerste aangaan.

Of ze (we) hebben gewoon geluk.
pi_192154444
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is nog de grote "redding" dat we voorlopig maar 2 provincies zien waar de uitbraak fors is.

Zou je dit in 12 provincies hebben dan valt er al niet meer te schuiven met patiënten naar andere ziekenhuizen.
Dat is mijn punt, dat hebben ze dus waarschijnlijk zo in kunnen schatten in hun eigen modellen. Als ze weten dat heel NL binnen de kortste keren overbelast zou raken hadden ze echt wel een complete lockdown als in een straatverbod behalve voor werk en noodzakelijke boodschappen ingeroepen...
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 23:08:18 #75
236264 crew  capricia
pi_192154445
Bloedgroepen-discussie:
Graag een bron.
Dank u.

quote:

[..]

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192154446
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Gia het volgende:

[..]

:')
pi_192154449
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Te ontwrichtend, vooral. Hoewel het nu nog veel te vroeg is om goed te zeggen welke aanpak de juiste was, waarbij het uiteraard niet alleen om het aantal COVID-19-gevallen en COVID-19-doden gaat.
veel te ontwrichtend, mocht dit te lang duren dan was de great depression er niets bij. Ik had het vandaag al eerder gepost, maar alle grote fabrieken sluiten deze week de deuren.
Fiat/Iveco, cnh groep, daf, faymonville,nedcar, Volvo, Audi, joskin, Michelin en dan alle toeleveranciers die daar weer bijhoren.
Er is echt grote paniek bij Bedrijven in heel Europa.
Dit wordt denk ik het meest onderschat.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 23:08:40 #78
284411 crew  heywoodu
pi_192154451
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef HeatWave het volgende:
Als roken "goed"voor je zou zijn is het zeker man-made :D.

Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet kan het virus niet zoveel met longen vol teer :P.
Het zou ook wel een beetje zuur zijn als uitgerekend mensen die volkomen bewust hun gezondheid naar de tyfus helpen ineens gezonder door dit virusgebeuren heen komen.
pi_192154461
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:06 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wat betreft dat laatste zou het misschien goed zijn als het echt een ongekende crisis wordt, dat eigenlijk heel het land opnieuw moet worden geherstructureerd, al klinkt dat vrij cru.
Deze crisis biedt straks mooie kansen
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:09:20 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192154462
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het zou ook wel een beetje zuur zijn als uitgerekend mensen die volkomen bewust hun gezondheid naar de tyfus helpen ineens gezonder door dit virusgebeuren heen komen.
Echt, je kan het niet voorstellen hoe snel er een rookverplichting in de horeca komt :').
Get woke, go broke!
pi_192154463
quote:

[..]

Je spreekt over de jaren 1920. Toen bestond er nog geen beademing. lockdowns, handcremes ed. Wie weet had Covid19 destijds hetzelfde effect.
Goed punt!
  Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 23:09:21 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192154464
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef capricia het volgende:
Bloedgroepen-discussie:
Graag een bron.
Dank u.
O+
Keep up the good modding _O_
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:09:33 #83
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192154465
quote:

[..]

Een alternatieve verklaring zou zijn dat weinigen toegaven dat ze rookten omdat ze triage vreesden.
pi_192154468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Confetti het volgende:

[..]

De economie moet ook zoveel mogelijk draaiend worden gehouden, alleen je kan geen geld boven gezonheid gaan plaatsen.
Als over een paar dagen blijkt dat het hier helemaal mis gaat dan zou dat echt wel heel erg vervelend zijn.

Daarom ben ik voor een (al dan niet tijdelijke) lockdown, en dan vooral om de mens tegen zichzelf in bescherming te nemen en de zorg voldoende op orde te krijgen.
Heel vervelend, heel slecht voor de economie maar beter safe als sorry.
pi_192154474
10.000 doden nu wereldwijd :{
pi_192154476
quote:

[..]

:') Ironie ten top inderdaad.
pi_192154479
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ga er zelf wel van uit dat ik het ergens dit jaar ga krijgen eerlijkgezegd. Klein beetje bang hooguit. Veel banger voor bijv. mijn bejaarde ouders en schoonouders.
Ik merk sowieso de laatste 2 jaar dat ik vaker verkouden ben en mijn weerstand lager is. Dus vandaar dat ik ook wel beetje bang word dat ik het toch later alsnog ga krijgen. Een echte griep heb ik daarentegen al meer dan 10 jaar niet gehad ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:01 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat herken ik dan weer wel... je wordt er ook een beetje hypochonderig van. Ik heb last van een lichte oogontsteking en een rasperig gevoel in mijn keel, houdt al een weekje aan en wordt niet meer of minder.

Aan de andere kant heb ik de afgelopen week twee keer 9km hardgelopen zonder problemen dus ik gok er maar op dat dat echt niet was gelukt als ik iets mankeer
Ik heb dat nou een beetje idd. Dan voel ik mijn ogen een klein beetje branden (kan doordat ik gewoon moe ben) en idd je keel ietsje gevoeliger.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:10:09 #88
3542 Gia
User under construction
pi_192154482
quote:
Logisch
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:10:40 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154492
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef maily het volgende:

[..]

Bron?!
Is al gegeven
pi_192154494
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Gia het volgende:

[..]

:D

Wishful thinking right?
pi_192154497
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Eens, wel lastig handhaven though
Het zal er wel op neerkomen dat groepen mensen op het strand, bij de barbecue, die aan het voetballen zijn of in andere overduidelijke situaties beboet kunnen worden. Als je alleen of met zijn tweeën rondloopt zal je nooit beboet worden. Maar het zal al een hele boel helpen. De excessen van de grootste idioten haal je eruit.
pi_192154498
quote:
Ik vind het te makkelijk om te concluderen nu al, vooral met nog geen 2k sample size.
pi_192154500
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

ja. Maar maakt voor de rest toch geen verschil.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:11:32 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154507
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef maily het volgende:

[..]

Bron?!
Is al gegeven
quote:
Bloedgroepen-discussie:
Graag een bron.
Dank u.
[..]

Is al gegeven
pi_192154517
Ik zou graag de bron posten waarin die onderzoeken uit China naar voren komen mbt. aantal rokers en corona-lijders.
Maar kan het helaas echt niet terug vinden.
pi_192154523
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het zal er wel op neerkomen dat groepen mensen op het strand, bij de barbecue, die aan het voetballen zijn of in andere overduidelijke situaties beboet kunnen worden. Als je alleen of met zijn tweeën rondloopt zal je nooit beboet worden. Maar het zal al een hele boel helpen. De excessen van de grootste idioten haal je eruit.
Dat zou echt al een hoop schelen, in groepsverband kan het hard gaan met een eventuele verspreiding.
En die mensen staan ook weer voor je in de supermarkt.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:13:27 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154533
quote:

[..]

Hoho, rokende bloeddonors met bloedgroep O-/0- redden tig levens elk jaar :{w
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:13:30 #98
3542 Gia
User under construction
pi_192154536
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef bitterbal het volgende:

[..]

:')
Nou ja, velen willen in Marokko begraven worden. Gaat niet lukken als er straks geen vluchten meer naartoe gaan.
pi_192154537
Ah, ik heb de bron terug gevonden.
De site ziet er zelf niet erg professioneel uit maar de artikelen waar je naar toe wordt gestuurd (links) zien er wel zo uit.
Komt ie:
https://cfrankdavis.wordp(...)navirus-not-smokers/
pi_192154538
https://nos.nl/artikel/23(...)ruk-door-corona.html

Supercreepy. Zus is half mei uitgerekend en momenteel soort van thuisloos. Ziekenhuisbevalling was al geregeld. Huis heeft ze nog niet. Wat een chaos allemaal
pi_192154546
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou ja, velen willen in Marokko begraven worden. Gaat niet lukken als er straks geen vluchten meer naartoe gaan.
geloofniet dat je op de dode doelde
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:14:43 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154562
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een alternatieve verklaring zou zijn dat weinigen toegaven dat ze rookten omdat ze triage vreesden.
Je kan het zien (en ruiken) over het algemeen. Dus met die talloze CT-scans in China was dat alsnog wel ah licht gekonen ;)
pi_192154563
Het hamsteren schijnt trouwens wel af te nemen, er was vandaag alleen geen toiletpapier maar voor de rest was alles er wel bij ons in de supermarkt.
Of ze hebben het logistieke proces beter onder de controle.

Wel een verschil trouwens, bij de AH kuch-schermen en afstand maar bij de Plus wordt doorgewerkt alsof er niets aan de hand is.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 23:15:14 #104
236264 crew  capricia
pi_192154577
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is al gegeven
[..]

Is al gegeven
Dank voor de gever. Het gaat hier zo snel. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192154582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef Fukushima het volgende:

[..]

veel te ontwrichtend, mocht dit te lang duren dan was de great depression er niets bij. Ik had het vandaag al eerder gepost, maar alle grote fabrieken sluiten deze week de deuren.
Fiat/Iveco, cnh groep, daf, faymonville,nedcar, Volvo, Audi, joskin, Michelin en dan alle toeleveranciers die daar weer bijhoren.
Hoezo wordt dit onderschat? Heb je de berichten gemist met tientallen miljarden waarmee gesmeten wordt?
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:15:33 #106
3542 Gia
User under construction
pi_192154585
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:10 schreef junkiexp het volgende:

[..]

:D

Wishful thinking right?
Veel landen doen dat.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:15:34 #107
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192154586
Oostenrijk en Zwitserland zijn ook flink de lul :{

https://www.worldometers.info/coronavirus/
pi_192154591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:13 schreef Koettie het volgende:

Supercreepy. Zus is half mei uitgerekend en momenteel soort van thuisloos. Ziekenhuisbevalling was al geregeld. Huis heeft ze nog niet. Wat een chaos allemaal
Dat is zo'n beetje het meest ongunstige moment om uitgerekend te zijn.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:15:49 #109
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192154592
quote:

[..]

Meen dat de spaanse griep an sich niet zo'n heel hoge mortaliteit had.
pi_192154596
quote:
Bloedgroepen-discussie:
Graag een bron.
Dank u.
[..]

Ik heb dit vanmorgen ook gelezen btw. Kan bron niet zo gauw terugvinden. Statistisch onderzoek in verschillende zkhzen in China.
I´m back.
pi_192154604
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is zo'n beetje het meest ongunstige moment om uitgerekend te zijn.
Ja en alles hieraan was al ongunstig dus echt beetje paniek in de familie
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:16:41 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192154607
Zou het eventueel zo kunnen zijn dat rokers minder last hebben omdat ze een zwakker immuunsysteem hebben en dat een cytominestorm dus minder vaak voorkomt en indien zo minder heftig is?
pi_192154616
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dit klinkt mij het meest logisch in de oren.
Vooral in China daar.
pi_192154620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:13 schreef Koettie het volgende:

Flink kut inderdaad, ik heb gisteren dus ook de 20 weken echo met geslachtsbepaling moeten missen omdat ik niet mee mocht.
Toch wel bijzonder, zo'n verloskundige ziet 10-15? mensen per dag, een caissière misschien wel 250 en daar worden soms weinig tot geen maatregelen genomen.
pi_192154621
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:14 schreef junkiexp het volgende:
Het hamsteren schijnt trouwens wel af te nemen, er was vandaag alleen geen toiletpapier maar voor de rest was alles er wel bij ons in de supermarkt.
Of ze hebben het logistieke proces beter onder de controle.

Wel een verschil trouwens, bij de AH kuch-schermen en afstand maar bij de Plus wordt doorgewerkt alsof er niets aan de hand is.
Bij ons was het vlees weer allemaal op vanmiddag :(
pi_192154629
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:16 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja en alles hieraan was al ongunstig dus echt beetje paniek in de familie
Een voordeel: over 9 maanden na nu zal er een enorm tekort aan verloskundigen zijn. Die ellende blijft je zus bespaard :P
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:18:01 #117
3542 Gia
User under construction
pi_192154636
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:14 schreef bitterbal het volgende:

[..]

geloofniet dat je op de dode doelde
Nee, op de wie weet toekomstige doden.
Krijg je het virus en ga je dood, kun je niet naar je vaderland!
Is het toch slim om voor de zekerheid alvast terug te gaan...
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:18:20 #118
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192154643
Is het nieuws dat apen immuun zijn na een infectie hier al gedeeld?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_192154647
NL in de top 10

spectatorindex twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:23:17 Most coronavirus deaths

Italy: 3405
China: 3245
Iran: 1284
Spain: 830
France: 372
US: 171
UK: 144
South Korea: 91
Netherlands: 77
Germany: 44
Switzerland: 33
Japan: 32
Indonesia: 25
Belgium: 21
Philippines: 17
San Marino: 14
Iraq: 12
Sweden: 11
Canada: 9
Algeria: 9
Norway: 7 reageer retweet
pi_192154655
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:16 schreef Pumpalov het volgende:
Zou het eventueel zo kunnen zijn dat rokers minder last hebben omdat ze een zwakker immuunsysteem hebben en dat een cytominestorm dus minder vaak voorkomt en indien zo minder heftig is?
Misschien wel!
Dit virus zou zich ook makkelijk op ACE2-recepteren (verbeter me als ik verkeerd spel) hechten. En ik meende dat rokers die juist wel meer hadden als niet-rokers.
Dat maakt het hele verhaal dat rokers minder vatbaar voor dit virus zouden zijn ook weer dubieus.
pi_192154664
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:18 schreef Revanches het volgende:
Nee, is dat zo?
En wij zijn ook apen, toch? :P
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:19:41 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_192154665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:18 schreef polderturk het volgende:
NL in de top 10

spectatorindex twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:23:17 Most coronavirus deaths

Ik schrik eigenlijk van San Marino, relatief gezien een enorm aantal
pi_192154674
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ja volgens dat onderzoek waren rokers ofwel minder vatbaar voor dit corona-virus ofwel ze konden het beter hebben.... Ook gelezen.
Meerdere onderzoeken waaruit dat bleek trouwens.
bron?
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:20:39 #124
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192154680
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:18 schreef Revanches het volgende:
Ik heb het vanavond niet voorbij zien komen in elk geval.
Even bron erbij gezocht: https://www.livescience.c(...)ronavirus-study.html
It's okay to be white
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:20:39 #125
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192154681
Ik ben wel benieuwd wat er in Zweden gaat gebeuren, daar zijn voor zover ik weet ook nog geen verregaande maatregelen getroffen.
pi_192154682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:20 schreef ikheetmartijn het volgende:

[..]

bron?
Is geplaatst hierboven!
Nog een keer:
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:20:40 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:19 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Nee, is dat zo?
En wij zijn ook apen, toch? :P
Nope.
Wel zoogdieren verwant aan de (mens)apen
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:20:45 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192154687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:18 schreef polderturk het volgende:
NL in de top 10

Raar dat wij zoveel hoger zitten dan Duitsland
pi_192154694
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik schrik eigenlijk van San Marino, relatief gezien een enorm aantal
Als je het over een vergrijsd gebied hebt, en het schuurt tegen de haarden van N-Italie aan volgens mij als mijn geografische kennis me niet in de steek laat
pi_192154704
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Als je alleen naar de doden kijkt, maar jongeren die in het ziekenhuis vechten en blijvend schade kunnen hebben vind ik erger. Prima dat ze zo met dit virus omgaan.
pi_192154705
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Flink kut inderdaad, ik heb gisteren dus ook de 20 weken echo met geslachtsbepaling moeten missen omdat ik niet mee mocht.
Toch wel bijzonder, zo'n verloskundige ziet 10-15? mensen per dag, een caissière misschien wel 250 en daar worden soms weinig tot geen maatregelen genomen.

Echt zuur dat alle bezoeken en echo's alleen gedaan moeten worden inderdaad. Gelukkig net vorige week een vroege echo gehad hier.

Je vraagt je ook af wat dat nou echt voor effect heeft. Als ik Corona zou hebben is de kans enorm dat mijn vrouw het ook heeft zou je zeggen.
pi_192154709
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Een verloskundige is een stuk minder vervangbaar dan een cassiere natuurlijk
pi_192154717
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope.
Wel zoogdieren verwant aan de (mens)apen
Het zou wel geweldig nieuws zijn, mocht dat zo zijn.
In hoeverre je überhaupt kan spreken van geweldig nieuws omtrent dit onderwerp ogenblikkelijk.
pi_192154718
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Hoezo wordt dit onderschat? Heb je de berichten gemist met tientallen miljarden waarmee gesmeten wordt?
Nee die berichten mis ik niet. Maar ik bedoel, dat deze oplossing meer kwaad doet dan goed uiteindelijk

Ik vraag mij af of die miljarden ook wel genoeg zijn.

Zie die oplossing van trump, iedereen (18+ denk ik) krijgt 1000$ maar dat geeft een maand lucht

In België (en ook FR volgens mij) krijg je uitstel van 3 mnd op je gas/licht

Hier in NL kan je nu ook 3 mnd uitstel krijgen op je hypo en als zzp’er krijg je 3 mnd 1500¤
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:23:15 #135
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192154729
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je kan het zien (en ruiken) over het algemeen. Dus met die talloze CT-scans in China was dat alsnog wel ah licht gekonen ;)
Maar waar zijn die studies op gebaseerd? Behandelende artsen hebben waarschijnlijk geen tijd om papers te schrijven, misschien zijn die studies geschreven op basis van vrijgegeven intake gegevens (die door de patient zelf verstrekt worden) en de uitkomst van de cases.
pi_192154741
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:21 schreef Koettie het volgende:

[..]

Een verloskundige is een stuk minder vervangbaar dan een cassiere natuurlijk
Ja dat klopt, maar zo mag je toch niet denken?
Een mens is een mens, al was het de fucking koning,
pi_192154743
Waarom is in Groningen de grote uitbraak nog niet? Met al die studenten uit Italië?
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:24:45 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154751
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maar waar zijn die studies op gebaseerd? Behandelende artsen hebben waarschijnlijk geen tijd om papers te schrijven, misschien zijn die studies geschreven op basis van vrijgegeven intake gegevens (die door de patient zelf verstrekt worden) en de uitkomst van de cases.
Owh, ik zeg ook niet dat ik het klakkeloos geloof. Zie de PI van mijn eerste reactie erop en de :P
pi_192154752
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:21 schreef -0- het volgende:

[..]

Echt zuur dat alle bezoeken en echo's alleen gedaan moeten worden inderdaad. Gelukkig net vorige week een vroege echo gehad hier.

Je vraagt je ook af wat dat nou echt voor effect heeft. Als ik Corona zou hebben is de kans enorm dat mijn vrouw het ook heeft zou je zeggen.
Dan was je net op tijd idd.
Vind het opzicht wel een goede maatregel hoor, vind alleen het verschil nogal krom t.o.v. andere beroepsgroepen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:24:54 #140
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192154755
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:20 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Is geplaatst hierboven!
Nog een keer:
Hier wordt trouwens weer gezegd dat het aan de interpretatie van die gegevens ligt. Zeg erbij dat ik het persoonlijk niet helemaal snap.

quote:
A slew of health experts refuted the conclusion, saying it is a rumor taken out of context.

"Composition ratio of infected cases is a different concept than infection ratio of the generation population," said Wang Ke'an, former director of the Thinktank Research Center for Health Development.
https://www.chinadaily.co(...)310128217277b8e.html
It's okay to be white
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:25:02 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_192154756
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als je het over een vergrijsd gebied hebt, en het schuurt tegen de haarden van N-Italie aan volgens mij als mijn geografische kennis me niet in de steek laat
Oostkust van Italie inderdaad. Maar op 30.000 inwoners is 14 doden relatief veel. Als je dat extrapoleert naar nederlandse inwoners kom je op 8.000 doden uit m
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:25:16 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192154758
Datagraver twitterde op donderdag 19-03-2020 om 23:20:51 Update on deaths per million inhabitants for selected countries, start day on first day over one in 10 million. Log-scale.
#covid19
https://t.co/xgi9vPGDsH https://t.co/PO7bMKYKCz reageer retweet
We lopen hier voor op Italië qua doden per inwoneraantal...
pi_192154759
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:23 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar andere opties zijn er niet echt toch? Je kan makkelijker aangeven dat één iemand op de afspraak kan komen dan dat aangeven in de supermarkt. Mijn ziekenhuis afspraak is ook afgezegd, ik krijg een telefonische afspraak ipv lichamelijk onderzoek want geen spoed
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:25:26 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192154764
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:23 schreef woxxel het volgende:
Waarom is in Groningen de grote uitbraak nog niet? Met al die studenten uit Italië?
zullen zich misschien weinig met andere groepen mensen hebben gemixt
pi_192154766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Van de andere kant (iig hier in Nederland) als je echt onderzoek wetenschappelijk wilt publiceren moet je wel degelijk goed onderzoek doen. Die artsen zijn artsen, die weten ondertussen wel door hun halve leven op de long-afdeling te lopen of iemand wel of niet rookt lijkt me.
Die Vlaamse of Nederlandse arts vertelde ook nog expliciet even dat diabetici/rokers minder (of minder dan verwacht) hun plaats naast anderen hadden genomen op de IC.
Hoewel dat ook zomaar een voorbeeld kan zijn om te benadrukken dat er ook wel degelijk gezonde mensen door in de problemen kunnen raken.
pi_192154782
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
Datagraver twitterde op donderdag 19-03-2020 om 23:20:51 Update on deaths per million inhabitants for selected countries, start day on first day over one in 10 million. Log-scale.
#covid19
Ja klopt, alleen heeft de regio waar in Italië de meeste doden vallen zo'n 10 miljoen inwoners, dus dan ligt het alweer anders.
pi_192154784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Was dat gisteren? Ze had het inderdaad over een webinar :)
Klopt. Gister een webinar van de NHG En eentje van de FMS.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:27:05 #148
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192154787
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:24 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Vind het opzicht wel een goede maatregel hoor, vind alleen het verschil nogal krom t.o.v. andere beroepsgroepen.
Dat is ook erg krom, bij de supermarkten zit de bedrijfsleiding te slapen.
It's okay to be white
pi_192154791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:25 schreef Momo het volgende:
#covid19
qua grootte zijn we toch ook ongeveer noord-Italië?
pi_192154793
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:25 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar andere opties zijn er niet echt toch? Je kan makkelijker aangeven dat één iemand op de afspraak kan komen dan dat aangeven in de supermarkt. Mijn ziekenhuis afspraak is ook afgezegd, ik krijg een telefonische afspraak ipv lichamelijk onderzoek want geen spoed
Eens, maar ik vind dat een supermarkt dan wel haar verantwoordelijkheid moet nemen.
Een AH doet dat bijvoorbeeld dan wel goed met kuch-schermen, een Plus doet dan niets (in onze woonplaats)
Ik vind dat echt belachelijk.

Zou voor mij persoonlijk een rede zijn om zo snel mogelijk weg te wezen daar als werknemer.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:27:34 #151
3542 Gia
User under construction
pi_192154798
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:23 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Caissières zitten, bij enkele supermarkten, achter een scherm. Beter beschermd dan een verloskundige, die een, mogelijk besmette, zwangere aan moet raken.
Moet je daar nog meer risico's aanhangen?

Er zijn ergere dingen, en het wordt toch gefilmd/cd?
pi_192154804
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:24 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ja ga er ook echt niet moeilijk over doen, maar het verschil is opvallend inderdaad. En ik snap dat men het risico zo klein mogelijk wil maken. Het voelt alleen raar omdat mijn vrouw en ik nu zeker door het thuiswerken fulltime op elkaars lip zitten.
pi_192154810
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:27 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Eens, maar ik vind dat een supermarkt dan wel haar verantwoordelijkheid moet nemen.
Een AH doet dat bijvoorbeeld dan wel goed met kuch-schermen, een Plus doet dan niets (in onze woonplaats)
Ik vind dat echt belachelijk.

Zou voor mij persoonlijk een rede zijn om zo snel mogelijk weg te wezen daar als werknemer.
Volgens mij gaan meer winkels dat nu doen.

Maarja. Hopen dat mn zusje alsnog in het ziekenhuis mag bevallen maar zie het somber in.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:28:24 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154817
Die kuchschermen zijn leuk, maar ze verstaan je niet meer..
pi_192154825
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:27 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Dat is ook erg krom, bij de supermarkten zit de bedrijfsleiding te slapen.
Zou het niet bewust zijn?
Gaat ook geld mee gepaard, zou geen geen rol mogen spelen natuurlijk.
Volgens mij zijn Plus supermarkten wel vaak franchise, dat kan ook het verschil zijn (als zou je het dan omgekeerd verwachten)
pi_192154830
'RUG-onderzoeker ontwikkelt coronamedicijn'

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 19-03-2020 23:35:53 ]
I´m back.
pi_192154835
Corona maakt mij gek. Slaap al dagen slecht door bezorgdheid. Wat een kutepidemie.
pi_192154840
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:29 schreef Sucuk het volgende:
Corona maakt mij gek. Slaap al dagen slecht door bezorgdheid. Wat een kutepidemie.
Ja hier nog een
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:30:25 #160
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192154841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Caissières zitten, bij enkele supermarkten, achter een scherm. Beter beschermd dan een verloskundige, die een, mogelijk besmette, zwangere aan moet raken.

Als je nagaat dat het virus ook op materiaal overleeft en een kassière de hele dag door spullen aanpakt die zojuist door de klant zijn aangeraakt zou ik nog niet zeggen dat ze beter beschermd zijn.
Die schermen heb ik nog nergens gezien trouwens (ik weet wel dat daar inmiddels aan gewerkt wordt), net als handschoentjes, of dat kassières de bon niet in je handen drukken.
It's okay to be white
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:30:29 #161
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192154844
hebben jullie iemand om er over te praten?
pi_192154847
quote:

[..]

Een caissière heeft natuurlijk veel meer contactmomenten op een dag dan een verloskundige. En die laatste heeft ook toegang tot adequate isolatiemogelijkheden in geval van hoge verdenking.
pi_192154849
quote:
Ik sliep normaliter ook altijd geweldig door corona. Sinds 3 maanden is dat helemaal afgelopen.
pi_192154857
quote:

[..]

Je begrijpt mij verkeerd, ik ben het eens met de maatregelen bij de verloskundige praktijk, maar ik snap niet dat er in sommige supermarkten geen verantwoordelijkheden worden genomen terwijl deze medewerkers een factor x 10 al dan niet groter risico lopen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:31:28 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154861
quote:
Geen last van. Hooguit vd gedachte aan een lockdown.

Maar sterkte!
pi_192154862
quote:
Dit soort berichtgevingen zijn stemmingmakerij. Er is nog geen medicijn. Iedereen roept van alles over een medicijn en vaccin en dan blijkt in de voetnoten of waar dan ook dat het nog getest moet worden etc. Eerst afmaken dan pas praten. Now too much talk but less results.
pi_192154877
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:28 schreef Koettie het volgende:

[..]

Maarja. Hopen dat mn zusje alsnog in het ziekenhuis mag bevallen maar zie het somber in.
Ik hoop het.

En ik hoop het ook voor je zusje, want dit is echt ruk op deze manier.
pi_192154878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:31 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Dit soort berichtgevingen zijn stemmingmakerij. Er is nog geen medicijn. Iedereen roept van alles over een medicijn en vaccin en dan blijkt in de voetnoten of waar dan ook dat het nog getest moet worden etc. Eerst afmaken dan pas praten. Now too much talk but leas results.
het brengt wel wat hoop
pi_192154881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:30 schreef bitterbal het volgende:
Over 't virus?
Ja, zit zelf in quarantaine maar de mensen die ik ondanks mijn quarantaine spreek willen 't ook allemaal graag over dit virus hebben.
Een aantal mensen die ik vaak spreek en nu soms of door omstandigheden niet hebben het virus na alle waarschijnlijkheid zelf gehad, hebben een familielid of zitten zelf in quarantaine omdat ze iets met het virus te maken hebben gehad (besmette reisgenoot bijvoorbeeld)
Ik moet zeggen dat het wat dat betreft hier echt heerst.
En woon in een klein dorp. Wel zeer hechte gemeenschap.
pi_192154885
quote:

[..]

zou wat zijn he
Dat zou wat zijn en dan weer dus een middel dat tegen malaria wordt gebruikt net als die chloroquine en hydroxchloroquine, die wellicht werken of iig het virus tegenwerken (althans dat gaat men nu testen)
I´m back.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:33:34 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154888
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:28 schreef Koettie het volgende:

[..]

Waarom kan ze niet bij jou of bij andere familie bevallen?
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:33:35 #173
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192154889
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:28 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zou het niet bewust zijn?
Gaat ook geld mee gepaard, zou geen geen rol mogen spelen natuurlijk.
Volgens mij zijn Plus supermarkten wel vaak franchise, dat kan ook het verschil zijn (als zou je het dan omgekeerd verwachten)
Ik weet niet wat het is, zuinigheid, laks, naïef..
Mijn vriendin werkt bij een franchise Jumbo en daar mocht een collega geen handschoentjes dragen. Een andere collega wou zich ziekmelden i.v.m. verkoudheidsklachten maar werd niettemin geacht om wel te verschijnen.
Erg frustrerend vind ik het.
It's okay to be white
pi_192154890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:32 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Over 't virus?
Ja, zit zelf in quarantaine maar de mensen die ik ondanks mijn quarantaine spreek willen 't ook allemaal graag over dit virus hebben.
Een aantal mensen die ik vaak spreek en nu soms of door omstandigheden niet hebben het virus na alle waarschijnlijkheid zelf gehad, hebben een familielid of zitten zelf in quarantaine omdat ze iets met het virus te maken hebben gehad (besmette reisgenoot bijvoorbeeld)
Ik moet zeggen dat het wat dat betreft hier echt heerst.
En woon in een klein dorp. Wel zeer hechte gemeenschap.
nou ja meer over de zorgen die je hebt
pi_192154893
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen last van. Hooguit vd gedachte aan een lockdown.

Maar sterkte!
Vind de gedachte van een lockdown juist geruststellender, al is het schijnveiligheid, symbolische of tijdelijke maatregel.

Alles beter dan met dat kutvirus in aanraking komen.

Het Coronavirus neemt de boel over. Kansloos zijn we zonder medicijn.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:33:47 #176
3542 Gia
User under construction
pi_192154894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:30 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Als je nagaat dat het virus ook op materiaal overleeft en een kassière de hele dag door spullen aanpakt die zojuist door de klant zijn aangeraakt zou ik nog niet zeggen dat ze beter beschermd zijn.
Die schermen heb ik nog nergens gezien trouwens (ik weet wel dat daar inmiddels aan gewerkt wordt), net als handschoentjes, of dat kassières de bon niet in je handen drukken.
AH en Jumbo heeft ze.

Bouwmarkten hebben aangegeven dat ze de klanten graag ontvangen zonder kluspartner en vooral ook zonder kinderen. De bouwmarkt is géén gezinsuitje.

Zou goed zijn als supermarkten dat ook gaan doen.
pi_192154907
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zou wat zijn en dan weer dus een middel dat tegen malaria wordt gebruikt net als die chloroquine en hydroxchloroquine, die wellicht werken of iig het virus tegenwerken (althans dat gaat men nu testen)
In Nederland mogen artsen dat niet gebruiken. In de VS, Korea of Duitsland wél

protocollen he
pi_192154910
Waarom dragen ze geen handschoenen?
AFCA!
pi_192154911
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:33 schreef bitterbal het volgende:

[..]

nou ja meer over de zorgen die je hebt
De mensen die ik spreek zijn ook wel bezorgd (ik ook) Maar door er over te praten lucht het wel op.
En we zitten allemaal min of meer in 't zelfde schuitje.
Maar wees niet te bezorgd.
Daar is dit rare leven sowieso te kort voor. Wat er ook gebeurt.
Ga volgende week in de zon zitten verdomme.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2020 @ 23:34:53 #180
426493 crew  PippenScottie
pi_192154912
Is het eigenlijk asociaal om ‘s avonds een rondje te gaan hardlopen in de buurt?
My friends all drive horses
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:35:25 #181
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192154917
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:33 schreef Gia het volgende:

[..]

AH en Jumbo heeft ze.

Bouwmarkten hebben aangegeven dat ze de klanten graag ontvangen zonder kluspartner en vooral ook zonder kinderen. De bouwmarkt is géén gezinsuitje.

Bouwmarkten zijn ook gesloten in België...
pi_192154920
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:34 schreef PippenScottie het volgende:
Is het eigenlijk asociaal om ‘s avonds een rondje te gaan hardlopen in de buurt?
Ach, allerminst.
Laten we nog wel een béétje normaal blijven doen met elkaar alsjeblieft.
pi_192154921
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:33 schreef Gia het volgende:

[..]

AH en Jumbo heeft ze.

Bij mijn supermarkt om de hoek wordt ook aangegeven: geen groepsuitje, liefst 1 persoon naar binnen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:35:41 #184
38496 Perrin
pi_192154922
quote:
Terwijl slecht slapen niet goed voor je weerstand is. :{

Helpt afleiding zoeken niet?
pi_192154923
quote:
Hangt er van af.
pi_192154924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:33 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het is, zuinigheid, laks, naïef..
Mijn vriendin werkt bij een franchise Jumbo en daar mocht een collega geen handschoentjes dragen. Een andere collega wou zich ziekmelden i.v.m. verkoudheidsklachten maar werd niettemin geacht om wel te verschijnen.
Erg frustrerend vind ik het.
Echt bizar, sinds die prijzenoorlogen zijn uitgebroken is het beleid van zulk soort ketens nog mee om te kotsen, en het was al niet best.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 23:35:53 #187
416575 crew  Evenstar
pi_192154925
quote:
Nee hoor, zolang je niemand in de nek hijgt :D
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:35:56 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:33 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Vind de gedachte van een lockdown juist geruststellender, al is het schijnveiligheid, symbolische of tijdelijke maatregel.

Alles beter dan met dat kutvirus in aanraking komen.

Het Coronavirus neemt de boel over. Kansloos zijn we zonder medicijn.
Ieder zo zijn/haar mening. Hopelijk slaap je snel weer beter/goed.
pi_192154931
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom kan ze niet bij jou of bij andere familie bevallen?
Omdat ruimte technisch nogal lastig is. Mn vaders hele huis is verrookt, weinig ruimte. Hier geen extra slaapkamer, mn andere zus woont in een studio. Daarnaast is de baby erg klein en zijn er zorgen. Nét niet erg genoeg (tot nu toe) voor echt medische indicatie maar geen fijn idee als het niet in het ziekenhuis zou zijn.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:36:18 #190
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192154932
quote:
Jep. Dit topic volgen kan ik trouwens ook maar moeilijk laten. Wil al de hele avond eigenlijk mijn was opvouwen etc.. :9
It's okay to be white
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 23:36:32 #191
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192154936
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:34 schreef RensAjacied het volgende:
Hier in de AH wel gewoon hoor.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192154937
quote:
Absoluut niet, heel gezond en verstandig lijkt mij.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:36:56 #193
38496 Perrin
pi_192154939
quote:
Alleen als je over de stoep rent waar ik net met mijn hont loop.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:36:57 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154940
quote:
Nee. Mits je normaal doet en afstand houdt.
pi_192154942
quote:
Zolang je een rustige route kiest en andere burgers vermijd kan dat best. Maar neem dus niet de bekende hardlooproutes.
pi_192154944
quote:
Nee. Gewoon doen. Laat je leven niet beheersen door een virusje zou ik zeggen☺😉
pi_192154952
Op CNN loopt gewoon een live ticker mee waar je het aantal positieve gevallen en doden in Amerika ziet oplopen. :{
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:37:47 #198
3542 Gia
User under construction
pi_192154954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:34 schreef RensAjacied het volgende:
Omdat ze dan minder goed opletten met gezicht aanraken. Soort van schijnveiligheid.
Virus gaat niet door de huid.
Gewoon van je gezicht afblijven en regelmatig je handen wassen.
pi_192154955
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:34 schreef riazop het volgende:

[..]

protocollen he
Waarm blijf je valse informatie verspreiden?

In Nederland mogen chloroquine en remdesivir gewoon off-label gebruikt worden.
pi_192154960
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Terwijl slecht slapen niet goed voor je weerstand is. :{

Helpt afleiding zoeken niet?
Op een gegeven moment ontkom je er niet aan om eraan te denken. Of je treft het wéér in het nieuws of op de radio. Of iemand bericht je erover via Whatsapp of telefonisch. Of een collega via Skype spreekt erover.

Ik vind thuiszitten niet eens zo erg. Dat is goed om risico op besmetting te verlagen. Alleen thuisisolatie met vooral Coronanieuws dat het ernstiger wordt en dat we de controle kwijt zijn, werkt niet rustgevend.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2020 @ 23:38:38 #201
426493 crew  PippenScottie
pi_192154962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:37 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon doen. Laat je leven niet beheersen door een virusje zou ik zeggen☺😉
Dat gaat vrij lastig.
Maar ik probeer veel dingen wel zo normaal mogelijk te blijven doen.
My friends all drive horses
pi_192154964
Vandaag

Nederland naar de 4e plaats

Aantallen doden per miljoen inwoners:
1. Italië 55,0
2. Iran 15,9
3. Spanje 15,8
4. Nederland 4,8
5. Zwitserland 3,8
6. Frankrijk 2,4
7. China 2,2
8. Zuid-Korea 1,7
9. Verenigd Koninkrijk 1,3
10. Duitsland 0,5
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:39:04 #203
3542 Gia
User under construction
pi_192154968
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:35 schreef Felixa het volgende:

[..]

Bij mijn supermarkt om de hoek wordt ook aangegeven: geen groepsuitje, liefst 1 persoon naar binnen.
Helemaal goed.
pi_192154976
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:38 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Op een gegeven moment ontkom je er niet aan om eraan te denken. Of je treft het wéér in het nieuws of op de radio. Of iemand bericht je erover via Whatsapp of telefonisch. Of een collega via Skype spreekt erover.

Ik vind thuiszitten niet eens zo erg. Dat is goed om risico op besmetting te verlagen. Alleen thuisisolatie met vooral Coronanieuws dat het ernstiger wordt en dat we de controle kwijt zijn, werkt niet rustgevend.
Doe je helemaal jezelf aan. Er zit een knop op je tv en je beslist zelf naar dit forum te gaan. Je maakt jezelf onnodig gek.
pi_192154978
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:36 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Jep. Dit topic volgen kan ik trouwens ook maar moeilijk laten. Wil al de hele avond eigenlijk mijn was opvouwen etc.. :9
Stiekem verslaafd geraakt aan het volgen van dit topic. Gaat erg snel. Even niet opletten en je loopt paar topics achter. Maar teruglezen heeft geen zin, gewoon direct weer aanhaken!
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:39:43 #206
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192154979
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:30 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ja hier nog een
Slapen doe ik gelukkig altijd goed maar zodra ik smorgens mijn ogen open doe begint de stress die aanhoud tot ik s'avonds weer in slaap val
pi_192154980
quote:
Hardlopen is mijn uitlaatklep. Al zeker 10 jaar. Ik ga nu expres naar gebieden waar weinig volk komt en als ik mensen tegenkom ga ik er met een ruime boog omheen. Daar zou toch geen enkel gevaar in moeten zitten. Laten we elkaar inderdaad niet onnodig gek maken.,
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 23:39:59 #208
416575 crew  Evenstar
pi_192154983
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:34 schreef riazop het volgende:

[..]

protocollen he
Chloroquine en een paar andere medicijnen worden wel gebruikt. Volgens mij waren er nog twee, maar kan de namen echt niet herinneren. Misschien dat arts-assistent ze weet te noemen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:40:04 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154984
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:36 schreef Koettie het volgende:

[..]

Omdat ruimte technisch nogal lastig is. Mn vaders hele huis is verrookt, weinig ruimte. Hier geen extra slaapkamer, mn andere zus woont in een studio. Daarnaast is de baby erg klein en zijn er zorgen. Nét niet erg genoeg (tot nu toe) voor echt medische indicatie maar geen fijn idee als het niet in het ziekenhuis zou zijn.
Dat verrookte huis overleven ze wel hoor. Is talloze generaties gelukt. Is uiteraard verre van ideaal. Maar iig beter dan op straat bevallen.
pi_192154985
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:38 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat gaat vrij lastig.
Maar ik probeer veel dingen wel zo normaal mogelijk te blijven doen.
Al eens op een angstoornis getest? Geen normaal gedrag mijn inziens.
pi_192154987
quote:
Lekker gaan lopen!
pi_192154989
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:38 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel een beetje.
Het is heel interessant en tegelijkertijd ook nogal beangstigend en op sommige momenten is 't zelfs deprimerend merk ik bij mij zelf.
Maar verdomme, denk ik dan.
Dat laat ik toch niet zomaar gebeuren.
Ik ga dan bijvoorbeeld een eind fietsen, hardlopen, praten met mijn familie of de hond uitlaten, van de natuur hier genieten. Dat soort dingen. Mooie muziek luisteren.
Die corona is er gewoon nu, hoe kut dat ook is, het gaat ook zomaar niet meer weg, en iedereen krijgt ermee te maken. Beter dan dat je nu niet in die ellendige gedachtegang blijft zitten maar het toch maar gewoon accepteert.
Ben ik ook nog steeds mee bezig. Om dat te proberen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:40:36 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192154990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:39 schreef Markesh het volgende:

[..]

Slapen doe ik gelukkig altijd goed maar zodra ik smorgens mijn ogen open doe begint de stress die aanhoud tot ik s'avonds weer in slaap val
Misschien iets van een dagbesteding zoeken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192154991
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat verrookte huis overleven ze wel hoor. Is talloze generaties gelukt. Is uiteraard verre van ideaal. Maar iig beter dan op straat bevallen.
Ja, zal idd wel moeten. Maar gooit een hoop roet in t eten. Hoewel ze daarna toch bij iemand moet zitten want ze heeft toch geen huis.
pi_192154999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Chloroquine en een paar andere medicijnen worden wel gebruikt. Volgens mij waren er nog twee, maar kan de namen echt niet herinneren. Misschien dat arts-assistent ze weet te noemen.
nivaquine

en nee, officieel is er geen toestemming in NL die toe te dienen bij corona, wel bij malaria
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:41:19 #216
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192155003
quote:
Ik merk dat dat maar in sommige gevallen helpt.
Belde laatst mijn broertje om het er eens over te hebben, die kapte na 2 minuten af want Boer zoekt vrouw ging zo beginnen :') hij zou weer bellen en dat heeft hij niet gedaan, ergo geen zin in.
Bij de een kun je je ei kwijt, de ander ziet de ernst niet of heeft er geen zin in.
It's okay to be white
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 23:41:41 #217
416575 crew  Evenstar
pi_192155004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:41 schreef riazop het volgende:

[..]

nivaquine

en nee, officieel is er geen toestemming in NL die toe te dienen bij corona, wel bij malaria
Chloroquine wordt op dit moment gewoon gebruikt in Nederland, voor coronapatiënten. Kan je roepen wat je wil :)
pi_192155005
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:40 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Hallo? Heel Nederland heeft moeite met het normaal blijven doen van dingen.
Omdat alles veranderd en er allerlei nieuwe regels en een virus in no-time bij is gekomen.
En jij wilt mevrouw of meneer meteen laten testen op een angststoornis?
Wat bezielt je nou eigenlijk?
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:42:05 #219
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192155006
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:37 schreef Felixa het volgende:
Op CNN loopt gewoon een live ticker mee waar je het aantal positieve gevallen en doden in Amerika ziet oplopen. :{
Zo kennen we de VS weer.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:42:23 #220
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192155009
Deze werkweek tot dusver iets van 90 km gefietst tussendoor. Thuiswerk heeft zéker zo zijn voordelen.
pi_192155010
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Chloroquine wordt op dit moment gewoon gebruikt in Nederland, voor coronapatiënten. Kan je roepen wat je wil :)
Hopelijk. Maar dat is zeker tegen de richtlijnen in van het moment
pi_192155012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:41 schreef riazop het volgende:

[..]

nivaquine

Is gewoon een richtlijn voor:
https://swab.nl/nl/covid-19
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:42:47 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:39 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat is niet goed hoor :o
pi_192155020
Zal morgen eens kijken welke distributed computing projecten er zijn om te zoeken naar een medicijn tegen corona.

Folding@Home is sowieso 1 zo'n project dat zich nu toelegt op corona:

https://www.theverge.com/2020/3/2/21161131/folding-home-volunteers-researchers-coronavirus

Iedereen met een computer kan meedoen.
pi_192155021
Die middelen zijn in andere landen overigens ook niet volgens de oficiele procedures goedgekeurd voor corona neem ik aan, dat is vrijwel onmogelijk in zo'n korte tijd.
pi_192155022
Ben tevreden dat Bruins is opgestapt. Hij kwam erg ongeschikt over en bleek een mislukkeling te zijn voor de job. Goed dat die eindelijk rust neemt!

Hij heeft zich kapotgewerkt omdat de materie hem onbekend is, denk ik. Geneeskunde is niet zijn vak, hij heeft rechten gestudeerd..

Teksen uitspreken bij de NOS als "we hebben geen eten als we grenzen dichtdoen" waren kansloos en wakkerde vooral hysterie aan.

Sowieso vraag ik mij af waarom posten niet gevuld worden door experts voor het betreffende vakgebied. Zo'n Jaap van Dissel is op papier een veel geschiktere kandidaat voor zo'n post. Of een andere professor op het gebied van geneeskunde.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 23:43:32 #227
416575 crew  Evenstar
pi_192155024
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:42 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Zo kennen we de VS weer.
Gek op statistiek.

Wel fijn als VS veel test, krijgen wij waarschijnlijk wel meeste informatie uit, want die schrijven vast ook je oogkleur, aantal haren op je hoofd, of je links- of rechtshandig bent etc. op.

Goed voor de wetenschap _O_
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:43:38 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:40 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ja, zal idd wel moeten. Maar gooit een hoop roet in t eten. Hoewel ze daarna toch bij iemand moet zitten want ze heeft toch geen huis.
Kan je vader niet buiten of onder de afzuigkap gaan roken?
pi_192155030
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:42 schreef -0- het volgende:

[..]

dank

das dan relatief nieuw
pi_192155033
Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat deze crisis behoorlijk wat impact heeft op veel psychisch kwetsbare mensen. Je zou nu maar met je smetvrees of hypochondrie moeten dealen.. :{
pi_192155035
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan je vader niet buiten of onder de afzuigkap gaan roken?
Hij zal wel moeten he :P Hoewel ze daar toch niet kan blijven dus zal wel hier worden uiteindelijk.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:44:37 #232
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192155036
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:40 schreef Caland het volgende:

[..]

Misschien iets van een dagbesteding zoeken.
Ik denk of beter gezegd, ik weet zeker dat ik bij lange na de enige niet ben.
Dat heeft Niets met dagbesteding te maken.
pi_192155040
quote:
Nee. Ik ga gewoon hardlopen. En s'avonds zijn er bijna geen mensen op straat.
Check it out
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:45:20 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:44 schreef Koettie het volgende:

[..]

Hij zal wel moeten he :P Hoewel ze daar toch niet kan blijven dus zal wel hier worden uiteindelijk.
Zal voor haar duimen iig ^O^
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 23:45:27 #235
416575 crew  Evenstar
pi_192155048
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:42 schreef -0- het volgende:

[..]

Ah top! Fijne link.

lopinavir/ritonavir (en nog een paar andere vir-en (zoals ze zo mooi zei _O-), dit waren de andere twee die de arts noemde vanmorgen :D
pi_192155052
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:43 schreef Sucuk het volgende:
Ben tevreden dat Bruins is opgestapt. Hij kwam erg ongeschikt over en bleek een mislukkeling te zijn voor de job. Goed dat die eindelijk rust neemt!

Hij heeft zich kapotgewerkt omdat de materie hem onbekend is, denk ik. Geneeskunde is niet zijn vak, hij heeft rechten gestudeerd..

Teksen uitspreken bij de NOS als "we hebben geen eten als we grenzen dichtdoen" waren kansloos en wakkerde vooral hysterie aan.

Sowieso vraag ik mij af waarom posten niet gevuld worden door experts voor het betreffende vakgebied. Zo'n Jaap van Dissel is op papier een veel geschiktere kandidaat voor zo'n post. Of een andere professor op het gebied van geneeskunde.
Je hebt "boekhouders" en "crisismanagers".

Een geluidsman is nog geen frontman.

Hij heeft vast capaciteiten maar in geval van een crisis kan je alsnog zwaar tekort schieten, hoe hard je ook je best doet.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:46:00 #237
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192155053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:44 schreef Markesh het volgende:

[..]

Er lopen dan ook behoorlijk wat mensen in Nederland rond die psychische problemen hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192155055
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zal morgen eens kijken welke distributed computing projecten er zijn om te zoeken naar een medicijn tegen corona.

Folding@Home is sowieso 1 zo'n project dat zich nu toelegt op corona:

https://www.theverge.com/2020/3/2/21161131/folding-home-volunteers-researchers-coronavirus

Iedereen met een computer kan meedoen.
Is dit niet een dekmantel voor een bitcoin miner?
Check it out
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:46:18 #239
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192155057
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is niet goed hoor :o
Het is ook niet goed er er nu aan de hand is
pi_192155058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:44 schreef nozem het volgende:
Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat deze crisis behoorlijk wat impact heeft op veel psychisch kwetsbare mensen. Je zou nu maar met je smetvrees of hypochondrie moeten dealen.. :{
Ik dacht vandaag wel even zelf de boodschappen te doen. Want het gaat best wel goed en heb dingen redelijk onder controle. Heb de helft vergeten, dingen gekocht die ik niet moest hebben en het zweet gutste mij van de rug.
Ik heb mij door mijn paniek heen geworsteld maar volgende keer toch maar even samen.
pi_192155059
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:43 schreef Sucuk het volgende:

Je hebt juist geen vak experts nodig op dit soort posten, maar mensen die zeer crisis bestendig zijn, stalen ballen hebben, en niet angstig hun oren laten hangen naar 1 adviesorgaan rterwijl d erest van de wereld iets anders zegt.

Een weekdier als Bruins was totaal ongeschikt.

hij had veel eerder van zijn wachtgeld moeten gaan genieten
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:47:13 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155069
quote:

[..]

Vast niet. Maar die mate van stress is niet goed voor je hoor.
pi_192155074
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hebt "boekhouders" en "crisismanagers".

Een geluidsman is nog geen frontman.

Hij heeft vast capaciteiten maar in geval van een crisis kan je alsnog zwaar tekort schieten, hoe hard je ook je best doet.
Het is een bijzondere post. En als de eisen zo makkelijk zijn, dan kan iedereen wel minister zijn van zo'n post zonder enkele voorkennis van geneeskunde. Toch te hoog gegrepen.
pi_192155087
Ik heb mij vooral de eerste dagen druk gemaakt, zit zelf in een risicogroep en heb een zwangere vrouw en kind van 4 jaar rondlopen.
Sinds deze week gestopt met werken en dat heeft veel rust gegeven, ben nu lichte verbouwwerkzaamheden aan het doen in huis om bezig te blijven
Vriendin werkt al 2 weken thuis, het meest lastige is onze zoon van 4 die net school gewend was en zich redelijk verveeld.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:49:00 #245
3542 Gia
User under construction
pi_192155089
quote:

Ik ben een risicogeval en blijf thuis.
Maar wat als een familielid op sterven zou komen te liggen?

Echt een gewetensvraag. Ik wil het niet krijgen.
pi_192155094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:46 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Is dit niet een dekmantel voor een bitcoin miner?
Nee, Folding@Home is een bekend project, van Standford geloof ik.
Heb vroeger jarenlang Seti@Home gedraaid, net zoiets maar dan zoek je naar radiosignalen uit de ruimte.

Boinc is ook een bekend platform voor dit soort projecten.
Zo wordt er ook gezocht naar priemgetallen, het is maar net wat je interesse is.

Mijn ervaring met Seti@home hielp me wel om een goede mining rig voor Bitcoin op te zetten destijds, computers koelen had ik al wat ervaring mee :P
pi_192155095
quote:
Wat denk je van ouders met autistische of onhandelbare kinderen. Iemand met asperger gaat gekke dingen doen als hij van de ene op de andere dag niet meer naar school kan en zijn hele schema ontregelt is.
pi_192155096
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:48 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb mij vooral de eerste dagen druk gemaakt, zit zelf in een risicogroep en heb een zwangere vrouw en kind van 4 jaar rondlopen.
Sinds deze week gestopt met werken en dat heeft veel rust gegeven, ben nu lichte verbouwwerkzaamheden aan het doen in huis om bezig te blijven
Vriendin werkt al 2 weken thuis, het meest lastige is onze zoon van 4 die net school gewend was en zich redelijk verveeld.
Heb je een grote zak geld om te stoppen of vanwege ziekte?
Check it out
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:49:46 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:47 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Het is een bijzondere post. En als de eisen zo makkelijk zijn, dan kan iedereen wel minister zijn van zo'n post zonder enkele voorkennis van geneeskunde. Toch te hoog gegrepen.
Dat kan prima ja. De minister hoeft geen inhoudelijke kennis te hebben. Daar heeft hij/zij experts voor. Is wel mooi meegenomen.
pi_192155102
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:46 schreef riazop het volgende:

[..]

Je hebt juist geen vak experts nodig op dit soort posten, maar mensen die zeer crisis bestendig zijn, stalen ballen hebben, en niet angstig hun oren laten hangen naar 1 adviesorgaan rterwijl d erest van de wereld iets anders zegt.

Een weekdier als Bruins was totaal ongeschikt.

hij had veel eerder van zijn wachtgeld moeten gaan genieten
Stalen ballen kun je kweken door ruggengraat te hebben en achter te staan in wat je zegt. Dat kan alleen als je weet waarover je spreekt. Dan moet er ook iemand zijn met duidelijke affiniteit met zorg en welzijn. Een dokter of professor. Ik kan toch ook niet zomaar directeur van een ziekenhuis worden, ookal prik ik niet?
pi_192155103
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:47 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Daar ben ik 't helemaal mee eens.
Maar het is anderzijds ook wel heel logisch dat je nu als mens zijnde bepaalde zorgen omtrent dit virus en de ontwikkelingen daarvan hebt en die even uit.
Hoef je niet meteen naar de angststoornispsycholoog voor.
En persoonlijk heb ik't niet zo op dat toontje van: ''Dat is niet normaal, laat je eens testen'' wanneer je 1 scheet laat die een ander toevallig ruikt.
Toch als je hier je leven nu door laat leiden zou ik inderdaad toch een angstoornis adviseren en snel met experts praten.Ga gewoon lekker met afstand van 1,5 meter wandelen, het was heerlijk weer de laatste dagen.Je leven laten leiden door iets wat je toch niet in de hand hebt namelijk een virus is complete bullshit en vrij onzinnig....
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:50:29 #252
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192155104
huiselijk geweld is nu ook een dingetje
pi_192155111
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef hjansen82 het volgende:
eb je een grote zak geld om te stoppen of vanwege ziekte?
Ben ondernemer, heb een redelijke buffer opgebouwd waarmee ik een jaar mijn bedrijfskosten kan betalen.
Vriendin haar salaris is genoeg voor onze leefkosten dus het is een luxepositie.
Wonen vrij goedkoop, scheelt ook een berg.
pi_192155112
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kan prima ja. De minister hoeft geen inhoudelijke kennis te hebben. Daar heeft hij/zij experts voor. Is wel mooi meegenomen.
En zijn teksen bij de NOS "we hebben geen eten" waren ook kansloos.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:51:44 #255
476864 zomerindebol
de kortste weg
pi_192155115
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nee, Folding@Home is een bekend project, van Standford geloof ik.
Heb vroeger jarenlang Seti@Home gedraaid, net zoiets maar dan zoek je naar radiosignalen uit de ruimte.

Boinc is ook een bekend platform voor dit soort projecten.
Zo wordt er ook gezocht naar priemgetallen, het is maar net wat je interesse is.

Mijn ervaring met Seti@home hielp me wel om een goede mining rig voor Bitcoin op te zetten destijds, computers koelen had ik al wat ervaring mee :P
folding home liet ik nog wel eens draaien op de PS3 vroeger, althans als ik me dat goed herinner
pi_192155116
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:50 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Toch als je hier je leven nu door laat leiden zou ik inderdaad toch een angstoornis adviseren en snel met experts praten.Ga gewoon lekker met afstand van 1,5 meter wandelen, het was heerlijk weer de laatste dagen.Je leven laten leiden door iets wat je toch niet in de hand hebt namelijk een virus is complete bullshit en vrij onzinnig....
Dit, amen!
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:51:56 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155117
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:50 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Stalen ballen kun je kweken door ruggengraat te hebben en achter te staan in wat je zegt. Dat kan alleen als je weet waarover je spreekt. Dan moet er ook iemand zijn met duidelijke affiniteit met zorg en welzijn. Een dokter of professor. Ik kan toch ook niet zomaar directeur van een ziekenhuis worden, ookal prik ik niet?
Neuh
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:52:21 #258
3542 Gia
User under construction
pi_192155123
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat denk je van ouders met autistische of onhandelbare kinderen. Iemand met asperger gaat gekke dingen doen als hij van de ene op de andere dag niet meer naar school kan en zijn hele schema ontregelt is.
Neefje van me, met Asperger, is naar huis gestuurd, vanwege minder werk. Werkt bij een bevoorrader van restaurants.

Hij was er kapot van en nu bang dat hij zijn baan kwijt raakt.
pi_192155124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:46 schreef Tris het volgende:

[..]

Ik dacht vandaag wel even zelf de boodschappen te doen. Want het gaat best wel goed en heb dingen redelijk onder controle. Heb de helft vergeten, dingen gekocht die ik niet moest hebben en het zweet gutste mij van de rug.
Ik heb mij door mijn paniek heen geworsteld maar volgende keer toch maar even samen.
Ik ben geen angstig persoon, wel iemand die veel nadenkt en graag op de hoogte is, en ik vind boodschappen doen nu ook zeker geen pretje. Ik ben me zeer bewust van het virus en hoe het overgedragen wordt en zie ook veel mensen die overal compleet schijt aan hebben. Je kunt prima een eindje wandelen en mensen ontwijken maar dat lukt je zeker niet met boodschappen doen. Iedereen buitelt over elkaar heen. Geen enkele ventilatie in zo'n supermarkt, dus een beetje Corona patiënt besmet zo 10 nieuwe.. :{
pi_192155125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:50 schreef KingRadler het volgende:
huiselijk geweld is nu ook een dingetje
Wellicht. Maar zullen er vast een hoop zijn die aan de seks gaan.
pi_192155126
quote:

[..]

Ik waai wat dat betreft ook met jullie wind mee. Als er mensen zijn die inderdaad met hun hele wezen constant in dit virus blijven hangen is 't misschien wel goed om met een expert te praten.
Nu ben ik er zelf ook zat van :')
Ik ga slapen.
Welterusten mensen en maak jezelf vooral niet al te bang! Heb je niets aan!
pi_192155132
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeker, dat is heel heftig en wordt ook enigszins onderbelicht voor mijn gevoel..
pi_192155137
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Neefje van me, met Asperger, is naar huis gestuurd, vanwege minder werk. Werkt bij een bevoorrader van restaurants.

Hij was er kapot van en nu bang dat hij zijn baan kwijt raakt.
Kan hij al de dreigingen nog wel relativeren?
pi_192155138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:38 schreef riazop het volgende:
Vandaag

Nederland naar de 4e plaats

Aantallen doden per miljoen inwoners:
1. Italië 55,0
2. Iran 15,9
3. Spanje 15,8
4. Nederland 4,8
5. Zwitserland 3,8
6. Frankrijk 2,4
7. China 2,2
8. Zuid-Korea 1,7
9. Verenigd Koninkrijk 1,3
10. Duitsland 0,5
Wat is de kans op 1 miljoen dat je de jackpot wint van de staatsloterij? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192155141
-

[ Bericht 54% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-03-2020 23:55:32 ]
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:54:46 #266
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192155142
quote:
Ik heb gelukkig geen smetvrees of hypochondrie, maar wel (tijdelijke) psychische klachten die niet worden bevorderd door hele dagen alleen thuiszitten. En nu we hier nog naar buiten mogen gaat het wel, kan ik even hardlopen of door het bos wandelen om de gedachten te verzetten. En dit topic helpt, vind het wel leuk om alle informatie en meningen te lezen.
Maar ik merk dat het idee van een lockdown zoals in Frankrijk me wel wat stress oplevert, want dan zou ik toch echt niet weten waar ik het zoeken moest na een paar dagen.
pi_192155143
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:52 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik waai wat dat betreft ook met jullie wind mee. Als er mensen zijn die inderdaad met hun hele wezen constant in dit virus blijven hangen is 't misschien wel goed om met een expert te praten.
Nu ben ik er zelf ook zat van :')
Ik ga slapen.
Welterusten mensen en maak jezelf vooral niet al te bang! Heb je niets aan!
Juist, merk zelf dat ik al corona moe begin te worden. Kijk ook steeds minder nieuws bv.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:55:32 #268
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192155145
quote:
Paul Hagedoorn, onderzoeker aan de RUG, heeft een mogelijk medicijn tegen corona in handen. Inmiddels buigt de Medisch Ethische Toetsingscommissie zich over het medicijn en met een beetje geluk krijgen de eerste patiënten het over een maand toegediend.
https://www.sikkom.nl/rug(...)XnPrzy6owOc.facebook
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:56:09 #269
3542 Gia
User under construction
pi_192155152
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Kan hij al de dreigingen nog wel relativeren?
Hopelijk wel. Hij is behoorlijk intelligent. Alleen werkt zijn moeder in de zorg. Draait nogal wat uren en is niet veel thuis.
Maar hij doet veel op de computer en hoopt op compensatie uit het noodfonds.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:56:48 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155156
quote:
Is geen medicijn dat hij ontdekt heeft. Is een nwe toedieningsmethode
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:56:48 #271
476864 zomerindebol
de kortste weg
pi_192155157
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

chloroquine is al getest blijkbaar op 40 mensen die corona hadden en alle 40 werden beter, dus neem aan dat die poel snel vergroot gaat worden.

Het zal allemaal nog wel effe duren eer het allemaal op de rit is, maar het klinkt iig goed en de weg naar de mens is nu veel korter ipv met een nieuw medicijn.

Zal wel blij zijn als het klaar is want ik ben na het huisarrest van afgelopen week de boel wel moe, hier is het leger op de straat om je tegen te houden. al ben ik zelf nog niet buiten huis geweest de laatste 5 dagen
pi_192155170
quote:

[..]

Toch als je hier je leven nu door laat leiden zou ik inderdaad toch een angstoornis adviseren
Eens dat het niet je hele leven moet beïnvloeden. Gewoon leuke dingen blijven doen, als afleiding.

Maar: een angststoornis adviseren? Hoe zie je dat voor je? :D
Lijkt me tamelijk lastig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:58:18 #273
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192155172
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja en?
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:59:12 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155180
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:58 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja en?
Dat wat je post niet klopt.
pi_192155182
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig geen smetvrees of hypochondrie, maar wel (tijdelijke) psychische klachten die niet worden bevorderd door hele dagen alleen thuiszitten. En nu we hier nog naar buiten mogen gaat het wel, kan ik even hardlopen of door het bos wandelen om de gedachten te verzetten. En dit topic helpt, vind het wel leuk om alle informatie en meningen te lezen.
Maar ik merk dat het idee van een lockdown zoals in Frankrijk me wel wat stress oplevert, want dan zou ik toch echt niet weten waar ik het zoeken moest na een paar dagen.
Een complete lockdown zou mij ook veel stress opleveren. Ik heb een gezin met drie jongetjes die er af en toe echt even uit moeten. Ik merk nu al dat het een enorme druk op ons gezin legt. Mijn vrouw en ik worden allebei geacht thuis ons werk te doen, maar dat gaat natuurlijk regelmatig voor geen meter met drie rondrennende koters.. Het levert onrust op, en soms harde woorden.. ;(
  donderdag 19 maart 2020 @ 23:59:30 #276
3542 Gia
User under construction
pi_192155183
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Staat er toch ook niet.
Hij heeft het in handen.... klopt toch?
pi_192155184
Warm weer
Marc van Ranst, hoogleraar virologie aan de Universiteit Leuven geeft Trump niet graag gelijk, maar is het wel eens met zijn uitspraak. "Ik ben het een paar weken al aan het zeggen. Elke dag dat we dichterbij warm weer komen, dat is een dag gewonnen." Maar op de vraag of dit in april al zal gebeuren, dat valt nog te betwisten.

Toch vindt hij het niet gek dat mensen dit denken. Zo haalt hij het voorbeeld over de SARS-epidemie uit 2003 aan. "Toen verdween het virus ook als sneeuw voor de zon in mei. En wanneer ik elk jaar kijk naar de gewone verkoudheidsvirussen, dan vind ik die vanaf april en mei ook niet meer terug." In die zin zegt hij dat coronavirussen verdwijnen als het wat warmer wordt

Dit zou echt genot zijn.
blablablabla
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:00:04 #278
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192155187
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat wat je post niet klopt.
Er staat dat hij het in handen heeft... niks over ontdekken.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:00:11 #279
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192155189
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:36 schreef Koettie het volgende:

[..]

Ik heb een onderdrukkamer om de rook uit de rest van het huis te houden. Enkel bij harde noordwestenwind faalt het soms, kan de ventilator er niet tegenop.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:00:19 #280
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_192155190
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:56 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

chloroquine is al getest blijkbaar op 40 mensen die corona hadden en alle 40 werden beter, dus neem aan dat die poel snel vergroot gaat worden.
Bron?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_192155192
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:50 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Een directeur van een ziekenhuis is meestal geen dokter. Gelukkig maar
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:00:42 #282
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192155193
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:40 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Is ook geen normale situatie waar we in zitten.
Iemand die daadwerkelijk een angststoornis heeft zal waarschijnlijk geen fok-psycholoog nodig hebben om daar achter te komen.
It's okay to be white
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:00:59 #283
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192155197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:59 schreef nozem het volgende:

[..]

Een complete lockdown zou mij ook veel stress opleveren. Ik heb een gezin met drie jongetjes die er af en toe echt even uit moeten. Ik merk nu al dat het een enorme druk op ons gezin legt. Mijn vrouw en ik worden allebei geacht thuis ons werk te doen, maar dat gaat natuurlijk regelmatig voor geen meter met drie rondrennende koters.. Het levert onrust op, en soms harde woorden.. ;(
Dat kan ik me voorstellen. Maar goed, maar hopen dat het bij wat lichtere maatregelen kan blijven :)
pi_192155218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:59 schreef Elan het volgende:
Warm weer
Marc van Ranst, hoogleraar virologie aan de Universiteit Leuven geeft Trump niet graag gelijk, maar is het wel eens met zijn uitspraak. "Ik ben het een paar weken al aan het zeggen. Elke dag dat we dichterbij warm weer komen, dat is een dag gewonnen." Maar op de vraag of dit in april al zal gebeuren, dat valt nog te betwisten.

Toch vindt hij het niet gek dat mensen dit denken. Zo haalt hij het voorbeeld over de SARS-epidemie uit 2003 aan. "Toen verdween het virus ook als sneeuw voor de zon in mei. En wanneer ik elk jaar kijk naar de gewone verkoudheidsvirussen, dan vind ik die vanaf april en mei ook niet meer terug." In die zin zegt hij dat coronavirussen verdwijnen als het wat warmer wordt

Dit zou echt genot zijn.
Heb jij de weersvoorspellingen al gezien voor de komende dagen? Plaatselijk -5 's nachts? :{
pi_192155220
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:00 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Is ook geen normale situatie waar we in zitten.
Iemand die daadwerkelijk een angststoornis heeft zal waarschijnlijk geen fok-psycholoog nodig hebben om daar achter te komen.
We hebben nu een week al 24/7 corona nieuws. Als je daar 24/7 mee bezig bent zoals gelukkig velen durven toe te geven dan ga je er zo mee om. Ik lees gelukkig ook tegengeluiden in dit forum wat meer in de modes we zien het allemaal wel, wat gebeurt dat gebeurt. Doet me goed!😀👍
pi_192155224
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:56 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

O, kijk, dat is positief idd.
quote:
Het zal allemaal nog wel effe duren eer het allemaal op de rit is, maar het klinkt iig goed en de weg naar de mens is nu veel korter ipv met een nieuw medicijn.

Zal wel blij zijn als het klaar is want ik ben na het huisarrest van afgelopen week de boel wel moe, hier is het leger op de straat om je tegen te houden. al ben ik zelf nog niet buiten huis geweest de laatste 5 dagen
Waar zit je, Italië?
I´m back.
pi_192155225
De Belgen handhaven ook aan de grens: https://www.weertdegekste(...)icht-vanwege-corona/
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:05:03 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155230
pi_192155241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb een onderdrukkamer om de rook uit de rest van het huis te houden. Enkel bij harde noordwestenwind faalt het soms, kan de ventilator er niet tegenop.
Dit is een oud twee kamer appartement met maar aan een kant ramen. :P
pi_192155249
quote:
Ik heb bloedgroep A+ dus kom maar op!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:08:57 #291
476864 zomerindebol
de kortste weg
pi_192155257
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, kijk, dat is positief idd.
[..]

Waar zit je, Italië?
Spanje, maar we zijn goed voorbereid , dus komen niets te kort en hoeven voorlopig ook niet de deur uit.

De bron die eerder werd gevraagd was een onderzoek van stanford university door dokter rigano.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:09:52 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192155265
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:07 schreef nozem het volgende:

[..]

quote:
Caution: Preprints are preliminary reports of work that have not been peer-reviewed. They should not be relied on to guide clinical practice or health-related behavior and should not be reported in news media as established information.
Niet dat ik zeg dat het niet klopt, maar hou wel een slag om de arm bij artikelen van die site ;).
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 00:09:58 #293
236264 crew  capricia
pi_192155267
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:10:23 #294
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192155272
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:59 schreef Elan het volgende:
Warm weer

Dit zou echt genot zijn.
Van Ranst is ook degene die het op twitter "echt ongelooflijk" noemde dat ze in enkele dagen testen evenveel reagentia hadden verbruikt als normaal in 6 maanden. Het is nochtans een simpele vermenigvuldiging: aantal tests x hoeveelheid per test.

En dat is de leidende expert in België , die de Belgische regering adviseert... |:(

Hij vergeet dat men bij SARS flinke maatregelen genomen heeft, omdat 10% van de personen stierven. Verder doet MERS al zes jaar de ronde, met de meeste gevallen in Saudi Arabië..
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:10:33 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155275
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:07 schreef nozem het volgende:

[..]

Owh, daar ging iets mis. Wilde deze posten https://www.nu.nl/binnenl(...)zigheid-weer-op.html
pi_192155278
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

WO1, de situatie is niet te vergelijken met nu.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:11:06 #297
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192155280
quote:
Nee totaal niet. Deze week al 3 'rondjes' gedaan.

Ik loop elke keer ongeveer 10 kilometer. Als ik Corona zou hebben dan had ik dat vast niet volgehouden :P En ik rook ook nog.

Verder voor mensen die hier psychische problemen van ondervinden. STOP met bijvoorbeeld FOK!, AD, journaals etc. Stop met je telefoon in je handen de hele dag.

Ga wandelen, ga filmpjes/series kijken, ga gamen.

Zoek op Youtube naar de Wim Hof methode en ga dat doen, echt het helpt!

Het klinkt heel cru, maar wat mij helpt is te denken dat het gelukkig is gebleken dat het voor kinderen (en dus ook mijn kinderen) totaal ongevaarlijk is.

Dit virus ZAL verdwijnen. 100%. Met een beetje geluk komen we er met een sisser vanaf.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:11:13 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192155281
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Bizar.
Die wilde ik dus niet posten, maar deze https://www.nu.nl/binnenl(...)zigheid-weer-op.html
  vrijdag 20 maart 2020 @ 00:11:33 #299
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192155286
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:06 schreef Koettie het volgende:

[..]

Dit is een oud twee kamer appartement met maar aan een kant ramen. :P
Ah, ok..
pi_192155290
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 00:08 schreef zomerindebol het volgende:

[..]

Spanje, maar we zijn goed voorbereid , dus komen niets te kort en hoeven voorlopig ook niet de deur uit.
Sterkte daar.
quote:
De bron die eerder werd gevraagd was een onderzoek van stanford university door dokter rigano.
Okee.
I´m back.
pi_192155296
quote:
Ik heb AB of O (weet even niet meer)
Ben ik veilig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')