abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192154116
Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers:

https://bing.com/covid

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

https://www.who.int/redir(...)-situation-dashboard

Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER

* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app

Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-03-2020 23:03:46 ]
pi_192154121
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
wanneer lockdown?
Als ik het aantal besmettingen en IC opnamen doortrek, gegevens uit Italië en Spanje gebruik dan zitten we ergens rond de 25e op een kritiek moment waarbij het kabinet zal zeggen "we hebben nu geen andere optie meer".

Stiekem hoop ik dat de huidige maatregelen ook al wat effect hebben zodat we dat kritieke punt wat kunnen uitstellen.

Maar wat mij betreft waren we vorige week al in lockdown gegaan.
pi_192154125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:51 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

doe eens normaal idioot
Ik doe normaal. Hopelijk volg jij dat voorbeeld en blijf je de komende tijd gewoon thuis.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:53:33 #4
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192154127
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik probeer het nog één keer zo nadat mijn topic gesloten werd.
Chinees ziekenhuis heeft hun bevindingen omtrent corona virus op papier gezet. vooral gericht op medisch personeel maar heel interessant om te lezen. Zou eigenlijk onder al het personeel in ziekenhuis verspreid moeten worden.

Via onderstaande link te downloaden.

https://covid-19.alibabacloud.com
Staat ie al in de OP?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_192154128
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:52 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit heeft hij al vaak gedaan. Werkt niet. Er moet met harde hand worden ingegrepen. Genadeloos, indien nodig. Iedere burger is een mogelijk wapen.
Maar dan moet je het eerst gaan verbieden, het zijn nu vooral adviezen toch?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192154136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als ik het aantal besmettingen en IC opnamen doortrek, gegevens uit Italië en Spanje gebruik dan zitten we ergens rond de 25 op een kritiek moment waarbij het kabinet zal zeggen "we hebben nu geen andere optie meer".

Stiekem hoop ik dat de huidige maatregelen ook al wat effect hebben zodat we dat wat kunnen uitstellen.
25 maart?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:54:37 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192154144
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:46 schreef junkiexp het volgende: V.S. gaat echt zwaar uit de hand lopen. Trump kan zijn borst nat maken.
Ja ben erg benieuwd hoe het daar zal gaan met allerlei maatregelen en hoe de samenhang in de samenleving zich zal ontwikkelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:54:52 #8
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192154147
Misschien is de Belgische manier van lockdown wel een optie voor ons. Kunnen we in ieder geval nog even naar buiten
pi_192154149
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Maar dan moet je het eerst gaan verbieden, het zijn nu vooral adviezen toch?
Wat mij betreft gaat de politie gewoon boetes uitdelen aan mensen die onnodig in groepen verzamelen of die veel te grote risico's nemen voor niets.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192154153
quote:

[..]

Als ik het aantal besmettingen en IC opnamen doortrek, gegevens uit Italië en Spanje gebruik dan zitten we ergens rond de 25 op een kritiek moment waarbij het kabinet zal zeggen "we hebben nu geen andere optie meer".

Stiekem hoop ik dat de huidige maatregelen ook al wat effect hebben zodat we dat wat kunnen uitstellen.
Maar als de prognose al zulke dingen laat zien vraag ik mij af of het überhaupt verstandig is om uit te stellen.
Daarin snap ik een Wilders die roept om een lockdown zsm in te voeren wel.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 22:55:13 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192154155
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar dat zijn uitgerekend de landen met een lockdown. Nederland, België en Engeland hebben dat vooralsnog niet, en zij laten ook weer niet een dusdanig verschil zien.

Daarbij heeft Italië al veel eerder op de rem geduwd, qua lockdown, in vergelijking met Nederland. Alsnog zijn de cijfers redelijk gelijk (als het niet in het voordeel van Nederland is), terwijl de aanpak desastreus verschilt van elkaar.

Ook zijn er nog geen overvolle IC's, en artsen hoeven nog geen keuzes (gelukkig) te maken tussen mensenlevens. Op dat punt stond Italië een week, anderhalve week geleden wél.
Wat je nu zegt is toch HET bewijs dat je OP TIJD moet ingrijpen?

Je zegt zelf "Italië heeft pas ingegrepen toen de IC's vol liggen", je zegt ook zelf "Italië heeft eerder dan Nederland op de rem geduwd", je zegt ook zelf "alsnog zijn de cijfers redelijk gelijk".

Je bewijst zelf dat relatief vroeg op de rem trappen (zoals in Italië) zelfs na tien dag nog geen effect heeft en zegt daarna dat wij daarom maar niet op de rem moeten trappen? Wat? Hoe dan?
pi_192154161
ad

22:54
In Marokko is de noodtoestand uitgeroepen vanwege het coronavirus. Vanaf morgen 18.00 uur gaan strenge maatregelen gelden. Zo mogen mensen die geen dringende reden daartoe hebben niet zomaar meer over straat. De maatregelen gaan voor onbepaalde tijd in, meldt het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
pi_192154172
quote:

[..]

Dan gok ik dat die beslissing al wat eerder komt, op het moment dat het al zo ver is ben je zeker te laat... ik denk dat ze op basis van de huidige modellen en de extra capaciteit denken het te kunnen handelen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192154173
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:50 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ja, weet er bijzonder weinig vanaf en laat mij nooit genuanceerd ergens over uit. Gelukkig zit ik ook niet 60u/week in een ziekenhuis.
Je hoeft je niet beledigd te voelen hoor. Ik heb respect voor zorgverleners in deze moeilijke tijden.
Daar gaat het mij niet om! Ik stel gewoon een doodnormale vraag en iedereen roept moord en brand.
pi_192154175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef Tjacka het volgende:
[..]

Ik ben 1 week ex roker en stevige drinker. Dus ik kan misschien beter van het Hilton afspringen.
Wat opbeurende woorden. De longarts die dinsdagavond op de Belgische tv zijn verhaal deed. Die vertelde dat ze niet weten waarom de ene patiënt op de IC terecht komt en de andere patiënt niet. Het lijkt willekeur. Je ziet niet meer rokers of diabetici die opgenomen worden, zoals je wél zou verwachten...
pi_192154178
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:54 schreef Gehrman het volgende:

[..]

25 maart?
Ja.

Ik werk met een draadloos toetsenbord op zo'n 2,5 meter van m'n TV dus er valt wel eens een letter weg maar bedoelde de "25e" en dan uiteraard van de lopende maand.

Dat is natuurlijk geen vast gegeven maar wel de datum dat ik verwacht dat het aantal IC opnamen nog maar 1 verdubbeling nodig heeft om een groot probleem te worden.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:56:32 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192154185
quote:

[..]

Als ik het aantal besmettingen en IC opnamen doortrek, gegevens uit Italië en Spanje gebruik dan zitten we ergens rond de 25e op een kritiek moment waarbij het kabinet zal zeggen "we hebben nu geen andere optie meer".

Stiekem hoop ik dat de huidige maatregelen ook al wat effect hebben zodat we dat kritieke punt wat kunnen uitstellen.

Maar wat mij betreft waren we vorige week al in lockdown gegaan.
Vergeet het maar hoor. Hier zijn er al bijna een week zware maatregelen en volgt de bevolking het allemaal veel beter op. Tevens veel lagere besmettingskans.

Vooralsnog weinig verschil.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192154187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Je hoeft je niet beledigd te voelen hoor. Ik heb respect voor zorgverleners in deze moeilijke tijden.
Daar gaat het mij niet om! Ik stel gewoon een doodnormale vraag en iedereen roept moord en brand.
Dus. Zit iedereen fout, of zit jij fout?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 22:56:48 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192154190
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je zegt zelf "Italië heeft pas ingegrepen toen de IC's vol liggen", je zegt ook zelf "Italië heeft eerder dan Nederland op de rem geduwd", je zegt ook zelf "alsnog zijn de cijfers redelijk gelijk".

Je bewijst zelf dat relatief vroeg op de rem trappen (zoals in Italië) zelfs na tien dag nog geen effect heeft en zegt daarna dat wij daarom maar niet op de rem moeten trappen? Wat? Hoe dan?
Dat relatief vroege trappen op de rem helpt dus schijnbaar niet volledig, veel harder op de rem trappen kan niet. Je moet een balans vinden tussen hoe hard je op de rem moet trappen (wellicht doet Italië dat wel te hard) en in hoeverre je dingen wel draaiende moet houden, want de hele economie en dergelijken opofferen zorgt voor nog veel meer ellende.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:57:09 #20
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192154198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat het vrij weinig verschil maakt, lockdown of geen lockdown.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192154207
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat opbeurende woorden. De longarts die dinsdagavond op de Belgische tv zijn verhaal deed. Die vertelde dat ze niet weten waarom de ene patiënt op de IC terecht komt en de andere patiënt niet. Het lijkt willekeur. Je ziet niet meer rokers of diabetici die opgenomen worden, zoals je wél zou verwachten...
Dat is toch vreemd? Dat ze nergens een maatstaf kunnen vinden waaraan ze kunnen zien bij welke omstandigheden zo'n virus erg agressief ontwikkelt en waarbij het zich zeer mild ontwikkelt.
Erg vreemd.
Als we daar nou eens zouden achter komen ;)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 22:58:02 #22
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192154209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja.

Ik werk met een draadloos toetsenbord op zo'n 2,5 meter van m'n TV dus er valt wel eens een letter weg maar bedoelde de "25e" en dan uiteraard van de lopende maand.

Dat is natuurlijk geen vast gegeven maar wel de datum dat ik verwacht dat het aantal IC opnamen nog maar 1 verdubbeling nodig heeft om een groot probleem te worden.
Volgens de arts die ik sprak vandaag wordt de piek inderdaad eind volgende week verwacht, 26/27 maart zei zij.

Daarnast vertelde ze nog een paar dingen die ik vanmorgen hier al had gepost en later in de nieuws kwamen en daarna ook nog eens door @Arts-assistent zijn bevestigd :D dus fijn dat het solid info was :D
pi_192154211
Wie is er trouwens bang dat je het toch zelf gaat krijgen ondanks je nog niks merkt en de meeste mensen vermijdt?
pi_192154213
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

In Nederland zien we bijzonder weinig rokers op de IC (mogelijk omdat ze daar al niet komen en eerder uitvallen), wel bijzonder veel obese en pre-obese patiënten.
pi_192154216
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dan gok ik dat die beslissing al wat eerder komt, op het moment dat het al zo ver is ben je zeker te laat... ik denk dat ze op basis van de huidige modellen en de extra capaciteit denken het te kunnen handelen...
Je bent nu in feite al te laat. Zelfs als je nu iedereen opsluit in z'n woning dan zie je pas eind volgende week dat mensen ziek worden die nu nog niets mankeren.

Maar goed, ik kan blijven herhalen dat ik vind dat we vorige week in lockdown hadden gemoeten; je verandert er toch geen kloot meer aan. Alleen de geschiedenisboeken kunnen er straks wat zinnigs over zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')