quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze hun staatsburgers terughalen?
veel te ontwrichtend, mocht dit te lang duren dan was de great depression er niets bij. Ik had het vandaag al eerder gepost, maar alle grote fabrieken sluiten deze week de deuren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Te ontwrichtend, vooral. Hoewel het nu nog veel te vroeg is om goed te zeggen welke aanpak de juiste was, waarbij het uiteraard niet alleen om het aantal COVID-19-gevallen en COVID-19-doden gaat.
Het zou ook wel een beetje zuur zijn als uitgerekend mensen die volkomen bewust hun gezondheid naar de tyfus helpen ineens gezonder door dit virusgebeuren heen komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef HeatWave het volgende:
Als roken "goed"voor je zou zijn is het zeker man-made.
Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet kan het virus niet zoveel met longen vol teer.
Deze crisis biedt straks mooie kansenquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat betreft dat laatste zou het misschien goed zijn als het echt een ongekende crisis wordt, dat eigenlijk heel het land opnieuw moet worden geherstructureerd, al klinkt dat vrij cru.
Echt, je kan het niet voorstellen hoe snel er een rookverplichting in de horeca komtquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou ook wel een beetje zuur zijn als uitgerekend mensen die volkomen bewust hun gezondheid naar de tyfus helpen ineens gezonder door dit virusgebeuren heen komen.
Goed punt!quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:05 schreef wodca het volgende:
[..]
Je spreekt over de jaren 1920. Toen bestond er nog geen beademing. lockdowns, handcremes ed. Wie weet had Covid19 destijds hetzelfde effect.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef capricia het volgende:
Bloedgroepen-discussie:
Graag een bron.
Dank u.
Een alternatieve verklaring zou zijn dat weinigen toegaven dat ze rookten omdat ze triage vreesden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Roken zou dan gunstig zijn? En ik heb ook al bloegroep O/0
De economie moet ook zoveel mogelijk draaiend worden gehouden, alleen je kan geen geld boven gezonheid gaan plaatsen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de noodverordeningen van de veiligheidsregio's staar het verbod op de horeca en evenementen met meer dan 100 man. Dat is alles wat verboden is,misschien nog de verzorgingshuizen vandaag. Rest is advies.
Een ingrijpende maatregel als een straatverbod kan niet via een relatief licht middel als de noodverordening. De regering lijkt huiverig om de noodtoestand te verklaren, omdat dat natuurlijk een doos van pandora opent. Dat debat gisteren zou je ook in geen enkel ander land nu zien. We willen de rechsstaat zoveel mogelijk in stand houden..
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou ook wel een beetje zuur zijn als uitgerekend mensen die volkomen bewust hun gezondheid naar de tyfus helpen ineens gezonder door dit virusgebeuren heen komen.
Ik merk sowieso de laatste 2 jaar dat ik vaker verkouden ben en mijn weerstand lager is. Dus vandaar dat ik ook wel beetje bang word dat ik het toch later alsnog ga krijgen. Een echte griep heb ik daarentegen al meer dan 10 jaar niet gehad ofzo.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ga er zelf wel van uit dat ik het ergens dit jaar ga krijgen eerlijkgezegd. Klein beetje bang hooguit. Veel banger voor bijv. mijn bejaarde ouders en schoonouders.
Ik heb dat nou een beetje idd. Dan voel ik mijn ogen een klein beetje branden (kan doordat ik gewoon moe ben) en idd je keel ietsje gevoeliger.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat herken ik dan weer wel... je wordt er ook een beetje hypochonderig van. Ik heb last van een lichte oogontsteking en een rasperig gevoel in mijn keel, houdt al een weekje aan en wordt niet meer of minder.
Aan de andere kant heb ik de afgelopen week twee keer 9km hardgelopen zonder problemen dus ik gok er maar op dat dat echt niet was gelukt als ik iets mankeer
Logischquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:03 schreef -Chakotay- het volgende:
Maar lieve mensen, ik heb nog steeds geen antwoord.
Vinden jullie de maatregelen die Europese landen treffen logisch? Of te streng?
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze hun staatsburgers terughalen?
Het zal er wel op neerkomen dat groepen mensen op het strand, bij de barbecue, die aan het voetballen zijn of in andere overduidelijke situaties beboet kunnen worden. Als je alleen of met zijn tweeën rondloopt zal je nooit beboet worden. Maar het zal al een hele boel helpen. De excessen van de grootste idioten haal je eruit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Eens, wel lastig handhaven though
Ik vind het te makkelijk om te concluderen nu al, vooral met nog geen 2k sample size.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.sciencealert.(...)ceptible-to-covid-19
ja. Maar maakt voor de rest toch geen verschil.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De meeste slachtoffers vielen tussen de 20 en 40 tijdens de Spaanse Griep.
Is al gegevenquote:
Is al gegevenquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef capricia het volgende:
Bloedgroepen-discussie:
Graag een bron.
Dank u.
[..]
Dat zou echt al een hoop schelen, in groepsverband kan het hard gaan met een eventuele verspreiding.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal er wel op neerkomen dat groepen mensen op het strand, bij de barbecue, die aan het voetballen zijn of in andere overduidelijke situaties beboet kunnen worden. Als je alleen of met zijn tweeën rondloopt zal je nooit beboet worden. Maar het zal al een hele boel helpen. De excessen van de grootste idioten haal je eruit.
Hoho, rokende bloeddonors met bloedgroep O-/0- redden tig levens elk jaarquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, velen willen in Marokko begraven worden. Gaat niet lukken als er straks geen vluchten meer naartoe gaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |