Was dat gisteren? Ze had het inderdaad over een webinarquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:01 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Denk dat zij daar ook haar getallen en info vandaan heeft.
Dat is mijn punt juist, ze komen hier toch heen al is het café dicht.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef polderturk het volgende:
[..]
Spreek die gasten aan op hun gedrag.
Alle cafes zijn dicht.
Ben je aan het trollen?
Eens, wel lastig handhaven thoughquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat de politie gewoon boetes uitdelen aan mensen die onnodig in groepen verzamelen of die veel te grote risico's nemen voor niets.
Klopt, ook zie je het niet direct terug in het aantal besmettingen, wel zou je het moeten zien in de percentuele groei van het aantal besmettingen / opnamen. Als dat procentpunten terugloopt dan pas zie je effect.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is te vroeg om te zeggen dat het niet helpt, wacht nog even een paar dagen af. In China hebben ze nog veel harder op de rem getrapt en daar is het nu ook klaar.
Of het verstandig is is wat anders, maar na 10 dagen zeggen dat het niet werkt bij een virus met een incubatietijd dat kan oplopen tot 14 dagen (en sommige bronnen zelfs 24 dagen) is een beetje te simpel.
De reden dat ze het tot nu toe niet hebben gedaan heeft waarschijnlijk met hun modellen te maken en daar zullen ze echt wel twee weken mee doorrekenen (de incubatietijd). Tot op heden is het ook nog niet volledig ontspoord en hebben we in Brabant al een week verzwaarde maatregelen en in de rest van het land gaan we naar dag 5. Ik denk dat ze tot nu toe de boel prima onder controle hebben.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent nu in feite al te laat. Zelfs als je nu iedereen opsluit in z'n woning dan zie je pas eind volgende week dat mensen ziek worden die nu nog niets mankeren.
Maar goed, ik kan blijven herhalen dat ik vind dat we vorige week in lockdown hadden gemoeten; je verandert er toch geen kloot meer aan. Alleen de geschiedenisboeken kunnen er straks wat zinnigs over zeggen.
Te ontwrichtend, vooral. Hoewel het nu nog veel te vroeg is om goed te zeggen welke aanpak de juiste was, waarbij het uiteraard niet alleen om het aantal COVID-19-gevallen en COVID-19-doden gaat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:03 schreef -Chakotay- het volgende:
Maar lieve mensen, ik heb nog steeds geen antwoord.
Vinden jullie de maatregelen die Europese landen treffen logisch? Of te streng?
Roken zou dan gunstig zijn? En ik heb ook al bloegroep O/0quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:59 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nou, ik heb gisteren een lijstje gezien met verschillende onderzoeken uit China nav dit corona-virus waarin rookgedrag dus onderzocht was bij de mensen die dit virus kregen.
Ook daar kwam uit dat opvallend weinig rokers deze ziekte kregen.
In de noodverordeningen van de veiligheidsregio's staar het verbod op de horeca en evenementen met meer dan 100 man. Dat is alles wat verboden is,misschien nog de verzorgingshuizen vandaag. Rest is advies.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar dan moet je het eerst gaan verbieden, het zijn nu vooral adviezen toch?
Ja volgens dat onderzoek waren rokers ofwel minder vatbaar voor dit corona-virus ofwel ze konden het beter hebben.... Ook gelezen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ik las gisteren ergens dat ze in China dachten dat rokers juist een betere kans haddenwat natuurlijk alle berichtgeving over roken i.c.m. Corona weerspreekt. Heb de link helaas niet opgeslagen en kan het niet weer vinden.
Wat ik zelf nog dacht, in het geval dat er meer rokers besmet raken: Misschien doordat rokers meer met hun handen aan hun sigaret en gezicht zitten.
Heb trouwens 3 topics doorgespit en kon je post over waarom de meeste ouderen niet eens op de IC komen niet vinden, maar je vraag was ook al beantwoord door iemand anders (kwam er op neer dat ze voor die tijd al opgeven).
Je spreekt over de jaren 1920. Toen bestond er nog geen beademing. lockdowns, handcremes ed. Wie weet had Covid19 destijds hetzelfde effect.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:09 schreef Grishenko_ het volgende: [..] Uiteraard wel, alleen bekijk je de cijfers als een absolute waarde, terwijl je die als een relatieve waarde dient te beschouwen. De Spaans griep eiste het leven van 20 tot 100 miljoen. Kijk dat zijn cijfers. Mochten deze cijfers wellicht naar deze proporties neigen, dan doe ik helemaal met jullie mee met paniek zaaien.
Hoera, allemaal aan die meurende troep, snelquote:
Wat mij betreft werkt het net zo als in de landen waar nu een lockdown geld. Boetes zal je alleen pas uit kunnen delen wanneer je als agent iemand of een groep 'betrapt' op iets waarvan het duidelijk is dat dat niet bij de uitzonderingen hoort.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat zijn te grote risico's?
Is je partner zien in het weekend terwijl er geen lockdown is een risico? Terwijl je verder het contact met anderen mijdt (behalve bij het noodzakelijk bezoeken vd supermarkt omdat je door een stel idioten ineens niet meer online kan bestellen)?
Of gaat het dan idd om in groepen verzamelen (speeltuin, feestjes, bruiloften) of expres geen ruimte aanhoude of expres naar anderen hoesten etc.?
Het is nog de grote "redding" dat we voorlopig maar 2 provincies zien waar de uitbraak fors is.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De reden dat ze het tot nu toe niet hebben gedaan heeft waarschijnlijk met hun modellen te maken en daar zullen ze echt wel twee weken mee doorrekenen (de incubatietijd). Tot op heden is het ook nog niet volledig ontspoord en hebben we in Brabant al een week verzwaarde maatregelen en in de rest van het land gaan we naar dag 5. Ik denk dat ze tot nu toe de boel prima onder controle hebben.
Logisch momenteel.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:03 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat betreft dat laatste zou het misschien goed zijn als het echt een ongekende crisis wordt, dat eigenlijk heel het land opnieuw moet worden geherstructureerd, al klinkt dat vrij cru.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de noodverordeningen van de veiligheidsregio's staar het verbod op de horeca en evenementen met meer dan 100 man. Dat is alles wat verboden is,misschien nog de verzorgingshuizen vandaag. Rest is advies.
Een ingrijpende maatregel als een straatverbod kan niet via een relatief licht middel als de noodverordening. De regering lijkt huiverig om de noodtoestand te verklaren, omdat dat natuurlijk een doos van pandora opent. Dat debat gisteren zou je ook in geen enkel ander land nu zien. We willen de rechsstaat zoveel mogelijk in stand houden..
Ik had gelezen dat mensen met O meer risico liepen..quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er zijn aanwijzingen dat mensen met bloedgroep A gemakkelijker besmet raken en zwaardere gevolgen ondervinden dan mensen met groep O
Italie heeft helemaal niet op tijd op de rem gedrukt, ze hadden al 366 doden en meer dan 7000 besmettingen toen Lombardije in lockdown ging, bij 10.000 besmettingen en ruim 600 doden volgde heel Italie (2 dagen later)quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat je nu zegt is toch HET bewijs dat je OP TIJD moet ingrijpen?
Je zegt zelf "Italië heeft pas ingegrepen toen de IC's vol liggen", je zegt ook zelf "Italië heeft eerder dan Nederland op de rem geduwd", je zegt ook zelf "alsnog zijn de cijfers redelijk gelijk".
Je bewijst zelf dat relatief vroeg op de rem trappen (zoals in Italië) zelfs na tien dag nog geen effect heeft en zegt daarna dat wij daarom maar niet op de rem moeten trappen? Wat? Hoe dan?
Wanneer gaan ze hun staatsburgers terughalen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:55 schreef bitterbal het volgende:
ad
22:54
In Marokko is de noodtoestand uitgeroepen vanwege het coronavirus. Vanaf morgen 18.00 uur gaan strenge maatregelen gelden. Zo mogen mensen die geen dringende reden daartoe hebben niet zomaar meer over straat. De maatregelen gaan voor onbepaalde tijd in, meldt het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Bron?!quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Er zijn aanwijzingen dat mensen met bloedgroep A gemakkelijker besmet raken en zwaardere gevolgen ondervinden dan mensen met groep O
De meeste slachtoffers vielen tussen de 20 en 40 tijdens de Spaanse Griep.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:05 schreef wodca het volgende:
[..]
Je spreekt over de jaren 1920. Toen bestond er nog geen beademing. lockdown ed. Wie weet had Covid19 destijds hetzelfde effect.
Die onderzoeken lieten zien dat er gewoon relatief bijna geen rokers óf corona kreeg óf er ernstige gevolgen van ondervonden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Roken zou dan gunstig zijn? En ik heb ook al bloegroep O/0
Dat is mijn punt, dat hebben ze dus waarschijnlijk zo in kunnen schatten in hun eigen modellen. Als ze weten dat heel NL binnen de kortste keren overbelast zou raken hadden ze echt wel een complete lockdown als in een straatverbod behalve voor werk en noodzakelijke boodschappen ingeroepen...quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is nog de grote "redding" dat we voorlopig maar 2 provincies zien waar de uitbraak fors is.
Zou je dit in 12 provincies hebben dan valt er al niet meer te schuiven met patiënten naar andere ziekenhuizen.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:58 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze hun staatsburgers terughalen?
veel te ontwrichtend, mocht dit te lang duren dan was de great depression er niets bij. Ik had het vandaag al eerder gepost, maar alle grote fabrieken sluiten deze week de deuren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Te ontwrichtend, vooral. Hoewel het nu nog veel te vroeg is om goed te zeggen welke aanpak de juiste was, waarbij het uiteraard niet alleen om het aantal COVID-19-gevallen en COVID-19-doden gaat.
Het zou ook wel een beetje zuur zijn als uitgerekend mensen die volkomen bewust hun gezondheid naar de tyfus helpen ineens gezonder door dit virusgebeuren heen komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef HeatWave het volgende:
Als roken "goed"voor je zou zijn is het zeker man-made.
Ik kan het me niet voorstellen, maar wie weet kan het virus niet zoveel met longen vol teer.
Deze crisis biedt straks mooie kansenquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat betreft dat laatste zou het misschien goed zijn als het echt een ongekende crisis wordt, dat eigenlijk heel het land opnieuw moet worden geherstructureerd, al klinkt dat vrij cru.
Echt, je kan het niet voorstellen hoe snel er een rookverplichting in de horeca komtquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou ook wel een beetje zuur zijn als uitgerekend mensen die volkomen bewust hun gezondheid naar de tyfus helpen ineens gezonder door dit virusgebeuren heen komen.
Goed punt!quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:05 schreef wodca het volgende:
[..]
Je spreekt over de jaren 1920. Toen bestond er nog geen beademing. lockdowns, handcremes ed. Wie weet had Covid19 destijds hetzelfde effect.
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef capricia het volgende:
Bloedgroepen-discussie:
Graag een bron.
Dank u.
Een alternatieve verklaring zou zijn dat weinigen toegaven dat ze rookten omdat ze triage vreesden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Roken zou dan gunstig zijn? En ik heb ook al bloegroep O/0
De economie moet ook zoveel mogelijk draaiend worden gehouden, alleen je kan geen geld boven gezonheid gaan plaatsen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:04 schreef Confetti het volgende:
[..]
In de noodverordeningen van de veiligheidsregio's staar het verbod op de horeca en evenementen met meer dan 100 man. Dat is alles wat verboden is,misschien nog de verzorgingshuizen vandaag. Rest is advies.
Een ingrijpende maatregel als een straatverbod kan niet via een relatief licht middel als de noodverordening. De regering lijkt huiverig om de noodtoestand te verklaren, omdat dat natuurlijk een doos van pandora opent. Dat debat gisteren zou je ook in geen enkel ander land nu zien. We willen de rechsstaat zoveel mogelijk in stand houden..
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het zou ook wel een beetje zuur zijn als uitgerekend mensen die volkomen bewust hun gezondheid naar de tyfus helpen ineens gezonder door dit virusgebeuren heen komen.
Ik merk sowieso de laatste 2 jaar dat ik vaker verkouden ben en mijn weerstand lager is. Dus vandaar dat ik ook wel beetje bang word dat ik het toch later alsnog ga krijgen. Een echte griep heb ik daarentegen al meer dan 10 jaar niet gehad ofzo.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ga er zelf wel van uit dat ik het ergens dit jaar ga krijgen eerlijkgezegd. Klein beetje bang hooguit. Veel banger voor bijv. mijn bejaarde ouders en schoonouders.
Ik heb dat nou een beetje idd. Dan voel ik mijn ogen een klein beetje branden (kan doordat ik gewoon moe ben) en idd je keel ietsje gevoeliger.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat herken ik dan weer wel... je wordt er ook een beetje hypochonderig van. Ik heb last van een lichte oogontsteking en een rasperig gevoel in mijn keel, houdt al een weekje aan en wordt niet meer of minder.
Aan de andere kant heb ik de afgelopen week twee keer 9km hardgelopen zonder problemen dus ik gok er maar op dat dat echt niet was gelukt als ik iets mankeer
Logischquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:03 schreef -Chakotay- het volgende:
quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze hun staatsburgers terughalen?
Het zal er wel op neerkomen dat groepen mensen op het strand, bij de barbecue, die aan het voetballen zijn of in andere overduidelijke situaties beboet kunnen worden. Als je alleen of met zijn tweeën rondloopt zal je nooit beboet worden. Maar het zal al een hele boel helpen. De excessen van de grootste idioten haal je eruit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:02 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Eens, wel lastig handhaven though
Ik vind het te makkelijk om te concluderen nu al, vooral met nog geen 2k sample size.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.sciencealert.(...)ceptible-to-covid-19
ja. Maar maakt voor de rest toch geen verschil.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:07 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
De meeste slachtoffers vielen tussen de 20 en 40 tijdens de Spaanse Griep.
Is al gegevenquote:
Is al gegevenquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef capricia het volgende:
Bloedgroepen-discussie:
Graag een bron.
Dank u.
[..]
Dat zou echt al een hoop schelen, in groepsverband kan het hard gaan met een eventuele verspreiding.quote:Op donderdag 19 maart 2020 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal er wel op neerkomen dat groepen mensen op het strand, bij de barbecue, die aan het voetballen zijn of in andere overduidelijke situaties beboet kunnen worden. Als je alleen of met zijn tweeën rondloopt zal je nooit beboet worden. Maar het zal al een hele boel helpen. De excessen van de grootste idioten haal je eruit.
Hoho, rokende bloeddonors met bloedgroep O-/0- redden tig levens elk jaarquote:Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, velen willen in Marokko begraven worden. Gaat niet lukken als er straks geen vluchten meer naartoe gaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |