SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019![]()
Asymptomatische geïnfecteerden blijken een aanzienlijke bron van besmettingen volgens professor van Immunologie van de Universiteit di Firenze Sergio Romagnani. Al die met elkaar spelende kindjes buiten met mooi weer gun ik hun plezier maar verstandig is het huidige nederlandse beleid vermoedelijk niet![]()
Dit is te zien als een bevestiging van wat een duits instituut al eerder publiceerde. Het RIVM kan mijnsinziens hun stelling dat de kans op asymptomatische besmetting gering is niet langer volhouden.
Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Maar lockdown is niet nodig hoor, RIVM heeft de situatie onder controle......quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:36 schreef Digi2 het volgende:
Asymptomatische geïnfecteerden blijken een aanzienlijke bron van besmettingen volgens professor van Immunologie van de Universiteit di Firenze Sergio Romagnani. Al die met elkaar spelende kindjes buiten met mooi weer gun ik hun plezier maar verstandig is het huidige nederlandse beleid vermoedelijk niet![]()
Dit is te zien als een bevestiging van wat een duits instituut al eerder publiceerde. Het RIVM kan mijnsinziens hun stelling dat de kans op asymptomatische besmetting gering is niet langer volhouden.
Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"It's okay to be white![]()
vandaar die lockdown, Nederlanders luisteren niet naar adviezen, die moet "verboten" krijgenquote:Op woensdag 18 maart 2020 01:36 schreef Digi2 het volgende:
Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"![]()
Het is gewoon de laatste groep die ze geplanned om de laatste groep mensen te laten besmetten voor het allemaal op lock down gaat, lijkt me een onderdeel van de strategie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:36 schreef Digi2 het volgende:
Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"
Eerst downplayen met kleine maatregelen, handen wassen etc. --> groep geinfecteerd
Daarna meer drastische maatregelen maar nog niet alles --> groep geinfecteerd
Laatste maatregelen zoals de scholen, winkels, entertainment, horeca pas dicht --> groep geinfecteerd
En als dat een paar dagen zijn gang heeft kunnen gaan gooi je alles dicht en dan maar hopen dat je goed gegokt hebt en het onder controle blijft.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Hadden we bij stap 2 al een lockdown moeten doen? Volgens Rutte moeten we bij een lockdown blijven wachten tot het vaccin klaar is. Kan nog wel een jaar durenquote:Op woensdag 18 maart 2020 01:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon de laatste groep die ze geplanned om de laatste groep mensen te laten besmetten voor het allemaal op lock down gaat, lijkt me een onderdeel van de strategie.
Eerst downplayen met kleine maatregelen, handen wassen etc. --> groep geinfecteerd
Daarna meer drastische maatregelen maar nog niet alles --> groep geinfecteerd
Laatste maatregelen zoals de scholen, winkels, entertainment, horeca pas dicht --> groep geinfecteerd
En als dat een paar dagen zijn gang heeft kunnen gaan gooi je alles dicht en dan maar hopen dat je goed gegokt hebt en het onder controle blijft.![]()
![]()
Ik weet het ook niet uiteraard. Vaccin kan iig nog wel even duren idd, ondertussen schijnen er wel middelen snel te komen die de symptomen iig flink verminderen, zodat er minder mensen op de IC komen te liggen, maar dat moeten we maar afwachten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hadden we bij stap 2 al een lockdown moeten doen? Volgens Rutte moeten we bij een lockdown blijven wachten tot het vaccin klaar is. Kan nog wel een jaar durenA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
dan heeft rutte het zelf al gekregen en zijn er heel veel doden te betreurenquote:Op woensdag 18 maart 2020 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hadden we bij stap 2 al een lockdown moeten doen? Volgens Rutte moeten we bij een lockdown blijven wachten tot het vaccin klaar is. Kan nog wel een jaar duren![]()
Een (voorlopig) medicijn dat symptomen kan onderdrukken zodat er minder IC opnames zijn zou echt een godswonder zijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Waarom doen ze niet even noodpakketjes chloroquine uit helikopters dumpen? Dat scheen te helpen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:52 schreef DonDruiper het volgende:
Een (voorlopig) medicijn dat symptomen kan onderdrukken zodat er minder IC opnames zijn zou echt een godswonder zijn.![]()
https://www.facebook.com/BeSiteBV
“Ah, potdomme… Met man en macht werkten we de afgelopen dagen aan AchterhoekBezorgd.nl. Een gratis platform waarmee Achterhoekse horecabedrijven deze Corona-crisis door gaan komen. Puur uit naoberschap. En, okeeee, omdat we de komende tijd ook zelf graag ons schnitzeltje willen blijven eten 🙂. In alle euforie zagen we alleen één klein detail over het hoofd. Achterhoek bezorgt is natuurlijk gewoon met een t. Wij wilden een knipoog maken naar een bekende naam, maar daarmee is het alsof we heel bezorgd zijn. Dat zijn we natuurlijk ook, maar het gaat ons om bezorgen. Dus hierbij verhuizen we met ons platform AchterhoekBezorgd.nl rap naar http://bit.ly/2IW5kBi. Zo. Hebben we het niet meer over. En ohja AchterhoekBezorgd.nl verwijst gewoon netjes door 😉.
Waar we het nog wél over willen hebben, is over jullie. Wát een overweldigende reacties! Horecabedrijven die zich massaal aanmelden, enthousiaste mensen die niet kunnen wachten om hun eerste maaltijd te bestellen en ook de ondernemers die spontaan hun hulp toezeggen. Dát is waar het om gaat, hier in de Achterhoek. Dát is hoe we Corona hier samen gaan overwinnen. Blijf veilig en help elkaar waar dat kan!” #achterhoekbezorgd #achterhoekbezorgt![]()
twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@NBCNews @BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
![]()
Boom!quote:Op woensdag 18 maart 2020 02:00 schreef THEFXR het volgende:
twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@:NBCNews @:BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Verrassendquote:Op woensdag 18 maart 2020 02:00 schreef THEFXR het volgende:
twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@:NBCNews @:BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
![]()
5,637(+1265) (+29%)
VSIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
New York confirms its 12th death from COVID-19, and 1,374 cases total, 432 more than yesterday. (The New York Times)
De staat.
https://www.nytimes.com/2(...)new-york-update.htmlIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik blijf voorlopig roken, bij de mannelijke patienten in China was de overgrote meerderheid niet-roker (volgens 2 studies), terwijl 50.8% van de mannen daar rookt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, dus nu direct stoppen met e-smoken met nicotine???
Tenzij de rokers logen omdat ze vreesden "getriageerd" te worden....are we infinite or am I alone![]()
Oke dankquote:Op woensdag 18 maart 2020 02:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik blijf voorlopig roken, bij de mannelijke patienten in China was de overgrote meerderheid niet-roker (volgens 2 studies), terwijl 50.8% van de mannen daar rookt.
Tenzij de rokers logen omdat ze vreesden "getriageerd" te worden....![]()
https://en.wikipedia.org/(...)_medical_cases_chartquote:Op woensdag 18 maart 2020 02:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zal het vast goed doen op de beurs morgen
Vooral in de staat waar Wall Street zit...In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Heb wel het gevoel dat de VS dit serieuzer neemt dan Nederland.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
twitter:chrisklomp twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 22:08:33Er zijn vannacht besmette mensen vanuit IC's in Brabant overgeplaatst naar noordelijker gelegen ziekenhuizen. Op dit moment 135 mensen op een IC #coronavirus reageer retweet
![]()
Benieuwd naar de cijfers vandaag en dan met name uit Italië..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou dat geven ze niet al te graag als je al kritiek bent de bijwerkingen zijn niet mals.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:54 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waarom doen ze niet even noodpakketjes chloroquine uit helikopters dumpen? Dat scheen te helpen.![]()
Bijna meer dan 200.000 besmettingen wereldwijd inmiddels“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Waarvan 82,779 zijn genezen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna meer dan 200.000 besmettingen wereldwijd inmiddelsZuiger van het FOK!-OMT![]()
Colombia roept noodtoestand uit
In Colombia is woensdag de noodtoestand uitgeroepen. Wat dit precies voor het land in gaat houden, wordt later op de dag bekend gemaakt.
Wel is al duidelijk dat ouderen van 70 jaar of ouder worden opgeroepen om in thuisisolatie te gaan tot 31 mei. Dit moet vrijdag ingaan om 7.00 uur 's ochtends lokale tijd. Zij mogen alleen hun huizen uit om boodschappen en medicijnen te halen, of om naar de dokter of de bank te gaan.
In Colombia zijn tot nu toe 75 mensen besmet geraakt met het COVID-19-virus. Zover bekend is er nog niemand overleden.
https://www.nu.nl/coronav(...)n-thuisisolatie.html![]()
Zo, na bijna 2.5 maand (sinds 07-01) dit virus te hebben gevolgd ben ik er voor het eerst wel echt klaar mee.![]()
Scholen in California blijven dicht tot het najaar.
https://twitter.com/ABC/status/1240083008687869953Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
En we zijn er nog lang nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 06:32 schreef asco het volgende:
Zo, na bijna 2.5 maand (sinds 07-01) dit virus te hebben gevolgd ben ik er voor het eerst wel echt klaar mee.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Oooowwwwhhhhhh.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)mpaign=share_twitter
Pijnlijk om terug te lezen
24 jjanuari "Het is niet zo heel besmettelijk"Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
nee was al pijnlijk om die onzin vanaf t begin te lezen, dikke facepalm had ik bij t eerste bericht van ze alquote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Pijnlijk om terug te lezen![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Pijnlijk om terug te lezen![]()
![]()
ADquote:Het aantal nieuwe coronavirusinfecties in Zuid-Korea ziet een lichte stijging voor de tweede dag op rij, met 93 nieuwe gevallen. De stijging, die het totale aantal besmettingen in het land op 8.413 brengt, volgt op een dagenlange neerwaartse trend. Het dodental staat nu op 84.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Daar ben ik mij zeer van bewust.quote:
Maar het constante nieuws volgen, toch wetende waar dit heengaat (Op 27-01 bv vertelde ik in een appgroep dat EK, F1 etc zou worden afgelast) begint zijn tol te eisen.
Er komt een hoop dood en verderf onze kant op en nóg zijn er mensen met een plaat voor hun kop. Te vermoeiend.![]()
Opruimslotje.
[ Bericht % gewijzigd door Lonaa op 18-03-2020 07:36:30 ]Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Opgeruimd. Hou het ontopic en relevant. Ook 's nachts. Dit was niet oke en niet oke wakker worden.Sterkheidsbaas van alles.![]()
Mods
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dag mensen,
Helaas weet ik het niet goed meer. Ik heb me vandaag voor de tweede dag op rij ziek gemeld omdat ik verkouden ben, hoofdpijn heb en aan het hoesten ben.
Ik ben op een of andere manier binnen een week van "het is maar een griepje" naar bang gegaan. Daar komt nog eens bij dat ik ook astma heb en me dus best wel zorgen aan het maken ben.
Daarbij komt dat ik helemaal geen vertrouwen heb in die groepsimmuniteit als ik astma heb. Het voelt een beetje als geofferd worden.
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?![]()
Bij klachten altijd thuis blijven. Geen risico nemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Helaas weet ik het niet goed meer. Ik heb me vandaag voor de tweede dag op rij ziek gemeld omdat ik verkouden ben, hoofdpijn heb en aan het hoesten ben.
Ik ben op een of andere manier binnen een week van "het is maar een griepje" naar bang gegaan. Daar komt nog eens bij dat ik ook astma heb en me dus best wel zorgen aan het maken ben.
Daarbij komt dat ik helemaal geen vertrouwen heb in die groepsimmuniteit als ik astma heb. Het voelt een beetje als geofferd worden.
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaarquote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Toen zat Wuhan toch al in lockdown ook 😂??![]()
Wat doe je uberhaupt op kantoor, mezelf ziek gemeld, zoeken t maar uit. Heel deze situatie bewijst maar dat bedrijven geen fuck om hun mensen geeft.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:40 schreef Sjemmert het volgende:
Collega zit hier nu met flinke koorts, echt sommige mensen....![]()
FML.... R.i.p. aan de nabestaanden![]()
Thanks!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:40 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bij klachten altijd thuis blijven. Geen risico nemen.![]()
huisarts bellen en thuis blijven, beterschap!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Dat filmpje van dat Italiaanse ziekenhuis waar niemand geneest zit me echt dwars; gaat het hier misschien om een gemuteerde versie die veel agressiever is?
Ik heb het aan iemand laten zien die zo'n type "RIVM-GODEN" en "RUTTE IS EEN STERKE LEIDER!" is. Zijn reactie op het filmpje: "Ze hebben het daar allemaal gewoon helemaal verkeerd aangepakt!"![]()
![]()
![]()
![]()
Dan ben je prima bezig de richtlijnen te volgen. Thuis blijven en uitzieken. Wens je veel beterschap.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Helaas weet ik het niet goed meer. Ik heb me vandaag voor de tweede dag op rij ziek gemeld omdat ik verkouden ben, hoofdpijn heb en aan het hoesten ben.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
huisarts bellen en thuis blijven, beterschap!Bedankt voor de berichtjes. Volgens mij maak ik de juiste beslissing.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan ben je prima bezig de richtlijnen te volgen. Thuis blijven en uitzieken. Wens je veel beterschap.![]()
Waar is het te zien?quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:43 schreef ToT het volgende:
Dat filmpje van dat Italiaanse ziekenhuis waar niemand geneest zit me echt dwars; gaat het hier misschien om een gemuteerde versie die veel agressiever is?
Ik heb het aan iemand laten zien die zo'n type "RIVM-GODEN" en "RUTTE IS EEN STERKE LEIDER!" is. Zijn reactie op het filmpje: "Ze hebben het daar allemaal gewoon helemaal verkeerd aangepakt!"![]()
![]()
![]()
Ja ik zou ook gewoon thuis blijven.
Wij moeten al bij een kuchje of neusverkoudheid nu al thuis blijven om dan wel thuis te werken.
Wel een hele verbetering zo.
Alleen dan elke dag een activiteitsrapport invullen over wat je nou gedaan hebt voelt wel een beetje wantrouwend aan....Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte![]()
Ziekmelden, niet over twijfelen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?
Je bent besmettelijk dus blijf thuis voor jezelf en voor anderen.Go hard or go home![]()
Hoezo genezen er geen mensen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:43 schreef ToT het volgende:
![]()
In Nederland genezen er iig wel genoeg.![]()
Op de IC's vertonen ze geen tekenen van verbetering. Dat was de boodschapquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo genezen er geen mensen?
In Nederland genezen er iig wel genoeg.Go hard or go home![]()
Hier wel. Althans, daar ga ik vanuit. Ik ga niet in dossiers van patiënten, maar er is gisteren iemand van de IC naar kliniek gegaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Op de IC's vertonen ze geen tekenen van verbetering. Dat was de boodschap![]()
![]()
Dat klinkt dan weer hoopvol.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier wel. Althans, daar ga ik vanuit. Ik ga niet in dossiers van patiënten, maar er is gisteren iemand van de IC naar kliniek gegaan.Go hard or go home![]()
Ik heb het hier ook opgegeven bij een aantal mensen in mijn omgeving. Zelfs bij mijn vader, die notabene met zijn 74 jaar en lichte hartklachten in een risicogroep zit (maar die is sowieso enorm tegendraads en koppig, als iedereen a zegt doet hij b. Gelukkig snapt mijn moeder het wel).quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:43 schreef ToT het volgende:
![]()
Het wordt straks een 'told you so' situatie.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Uitzondering op de regel!!!1!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:52 schreef funnywell het volgende:
https://www.ed.nl/binnenl(...)r-een-hel~a62fb1457/![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)Qb9Ho_rj8liZ-Jd9GZNoquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In Nederland genezen er iig wel genoeg.![]()
Ik vind dat mijn bedrijf er tot nu toe erg goed mee omgaat. Vorige week was de thuiswerkcapaciteit nog onbekend, inmiddels is bijna iedereen probleemloos thuis aan het werk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:42 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wat doe je uberhaupt op kantoor, mezelf ziek gemeld, zoeken t maar uit. Heel deze situatie bewijst maar dat bedrijven geen fuck om hun mensen geeft.![]()
![]()
https://bing.com/covidquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In Nederland genezen er iig wel genoeg.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?Narf!![]()
Ja dat verbaasde me ook. Volgens mij is de tendens namelijk heel anders, dat er wel degelijk mensen genezen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Op de IC's vertonen ze geen tekenen van verbetering. Dat was de boodschapOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Was een relatief jonge man (52 geloof ik). Ik kan vandaag nog wel eens kijken.quote:
De meeste mensen komen hier trouwens niet op de IC. En vanuit de kliniek gaan er ook genoeg naar huis. Gisteren een stuk of 3 geloof ik.![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)immuniteit~a99537fa/quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Trieste is dat ze ook nu nog dwars tegen het WHO ingaan, o.a. met amper testen en inzetten op groepimmuniteitquote:Nederland moet er niet blind van uitgaan dat groepsimmuniteit ontstaat voor het Covid-19 virus. Daarvoor waarschuwt wereldgezondheidsorganisatie WHO.quote:Testen is hét cruciale middel om het virus onder controle te houden’’, zei Hans Kluge, Europees directeur van de WHO![]()
Ruslandquote:oogt niet echt geloofwaardig
Dit virus is nog niet klaar met jou.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:32 schreef asco het volgende:
Zo, na bijna 2.5 maand (sinds 07-01) dit virus te hebben gevolgd ben ik er voor het eerst wel echt klaar mee.![]()
Hij ziet er wel verrot uit voor iemand van 43, zo op die foto!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:52 schreef funnywell het volgende:
https://www.ed.nl/binnenl(...)r-een-hel~a62fb1457/![]()
![]()
Wellicht omdat zij veel ouderen daar hebben en niet 50/50quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja dat verbaasde me ook. Volgens mij is de tendens namelijk heel anders, dat er wel degelijk mensen genezen.![]()
Uit liveblog Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)t-en-op-oppervlaktesquote:’Virus kan uren overleven’
Het nieuwe coronavirus kan urenlang overleven op oppervlaktes of in de lucht. Dat blijkt uit een door de Amerikaanse overheid gefinancierd onderzoek dat dinsdag is gepubliceerd in het toonaangevende medische tijdschrift New England Journal of Medicine.
Wetenschappers ontdekten dat het virus na twee tot drie dagen nog te detecteren is op plastic en roestvrij staal en tot 24 uur op karton. Het team van wetenschappers van de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) en van de universiteiten van Californië, Los Angeles en Princeton gebruikte een vernevelaar om een hoestende of niezende persoon te simuleren en stelde vast dat het virus nog drie uur in de lucht te vinden was.
Er is wel kritiek van enkele wetenschappers op het onderzoek. Ze zeggen dat de dreiging vanuit de lucht mogelijk overdreven kan zijn.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 07:59:04 ]![]()
24 uur max op karton is wel fijn ivm boodschappenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Uit liveblog Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)t-en-op-oppervlaktes![]()
Helaas zijn er ook onder de leidinggevenden mensen die het niet snappen of er zelfs een machtsstrijd van maken. Eigenlijk zou er een meldpunt mogen komen voor werkgevers die hun personeel nodeloos verplichten op te dagen terwijl je prima vanuit huis kunt werkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.![]()
Serieuze vraag; wat gebeurt er op de kliniek wat men thuis niet kan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Was een relatief jonge man (52 geloof ik). Ik kan vandaag nog wel eens kijken.
De meeste mensen komen hier trouwens niet op de IC. En vanuit de kliniek gaan er ook genoeg naar huis. Gisteren een stuk of 3 geloof ik.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Thanks!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.![]()
Ik denk dat werkgevers wat thuiswerken aangaat wellicht iets te weinig vertrouwen hebben in hun personeel. Ik zij altijd tegen de baas aan medewerkers die in de sneeuw vastzitten of in de file staan heb ik niks. Toegeven niet altijd mogelijk maar wel als het om IT banen gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de ICquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Serieuze vraag; wat gebeurt er op de kliniek wat men thuis niet kan?![]()
Gekeken. Bijzonder ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:54 schreef ToT het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)Qb9Ho_rj8liZ-Jd9GZNo
Akelig beeld ook, al die gasten die daar met buik naar beneden levenloos liggen.![]()
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja dat verbaasde me ook. Volgens mij is de tendens namelijk heel anders, dat er wel degelijk mensen genezen.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Is onderdeel van de behandeling voor mensen met een dubbele longontsteking (ook voor covid-19)quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gekeken. Bijzonder ja.
Akelig beeld ook, al die gasten die daar met buik naar beneden levenloos liggen.![]()
Dit dus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de IC![]()
![]()
Ja er werden me hier woorden in de mond gelegd, maar ik besloot het deze keer ff te negeren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.![]()
Met je eens maar dat is geen open democratische samenleving. Hun dictator mag tot 2036 daar blijven heb ik begrepen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ruslandoogt niet echt geloofwaardig
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de ICAh helder. Thanks.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik meen gisteren hier gelezen te hebben dat als bedrijven niet meewerken aan het laten thuiswerken dat ze dan in eerste instantie zware boetes opgelegd kunnen krijgen en in het zwaarste geval gesloten kunnen worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook onder de leidinggevenden mensen die het niet snappen of er zelfs een machtsstrijd van maken. Eigenlijk zou er een meldpunt mogen komen voor werkgevers die hun personeel nodeloos verplichten op te dagen terwijl je prima vanuit huis kunt werkenPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
Vrijwel alleen maar oudere patiënten, op dus een uitzondering na.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.![]()
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat werkgevers wat thuiswerken aangaat wellicht iets te weinig vertrouwen hebben in hun personeel. Ik zij altijd tegen de baas aan medewerkers die in de sneeuw vastzitten of in de file staan heb ik niks. Toegeven niet altijd mogelijk maar wel als het om IT banen gaat.
Mijn werkgever pusht eigenlijk al tijden op thuiswerken (want duurzaam is lekker hip en als grootbank moet je je daar voor inzetten natuurlijk), en dat gaat ook nu vrijwel iedereen verplicht thuis zit redelijk vlekkeloos.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:01 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Is onderdeel van de behandeling voor mensen met een dubbele longontsteking (ook voor covid-19)![]()
Het lijkt me vooral lastig behandelen zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Kantoorbanen kunnen idd meer dan prima vanuit huis. Vaak nog efficiënter ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.
Mijn werkgever pusht eigenlijk al tijden op thuiswerken (want duurzaam is lekker hip en als grootbank moet je je daar voor inzetten natuurlijk), en dat gaat ook nu vrijwel iedereen verplicht thuis zit redelijk vlekkeloos.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zag dergelijke beelden vooor het eerst een maandje terug opduiken, heel onwerkelijk.En een hele goede realitycheck wat er gaande is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?![]()
![]()
Extra kans op besmetting ook voor het personeel ivm behandelingen tegen doorliggen e.d.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral lastig behandelen zo.![]()
Ik vindt het toch ook wel prettig om zo af en toe persoonlijk contact met collega's te hebben. Maar dat is nu niet slim natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.
Mijn werkgever pusht eigenlijk al tijden op thuiswerken (want duurzaam is lekker hip en als grootbank moet je je daar voor inzetten natuurlijk), en dat gaat ook nu vrijwel iedereen verplicht thuis zit redelijk vlekkeloos.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Die zag ik gisteren al inderdaad. Dit is wel een blijvertje, hoor. Eentje voor het nageslacht. Ik zou bijna willen zeggen: zet maar in de OP.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
-------------------------------------------------
We houden de situatie nauwlettend in de gaten en treffen maatregelen voor het geval er toch een patiënt in Nederland zou zijn. Die kans lijkt overigens op dit moment klein.’ (21-1-20)
De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet zo heel besmettelijk.’ (24-1-20)
De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.’ (28-1-20)
We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken.e geven aan dat het mogelijk is dat het virus ook naar Nederland komt. Maar dat de kans klein is dat het zich hier verspreidt.’(3-2-20)
Pas als mensen ziek worden, kunnen ze anderen besmetten.’ (5-2-20)
Iemand zonder klachten verspreidt het virus niet.’ (11-2-20)
In Nederland nemen we proportionele maatregelen. In China doen ze dat blijkbaar anders.’ (13-2-20)
Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19.’ (14-2-20)
Nee, jullie hoeven je geen zorgen te maken. (21-2-20)
![]()
![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
ad
08:00
Het Radboudumc en het UMC Utrecht gaan onderzoeken of zorgmedewerkers beter beschermd zijn tegen het coronavirus na een vaccinatie tegen tuberculose. Het BCG-vaccin (Bacillus Calmette-Guérin) beschermt niet direct tegen het coronavirus, maar geeft de afweer wel een "boost". Mogelijk biedt deze oppepper extra bescherming tegen een infectie met het coronavirus, waardoor minder mensen last krijgen van het virus en een infectie ook milder verloopt, aldus het Radboudumc.
Uit eerder onderzoek blijkt dat zo'n boost van het immuunsysteem met BCG wat meer bescherming tegen griep geeft, maar het is niet bekend of dat ook voor andere infecties zoals corona geldt, meldt het academische ziekenhuis.![]()
Dat wel ja, je mist echt het contact met mensen om je heen. Bij ons is het streven dan ook altijd al 50% thuiswerken en ik verwacht dat daar meer werkgevers op gaan aansturen nu.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt het toch ook wel prettig om zo af en toe persoonlijk contact met collega's te hebben. Maar dat is nu niet slim natuurlijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Maar in normale tijden ziet een IC er ook heel akelig uit. Daar liggen mensen die het echt heel zwaar hebben dus natuurlijk is het schokkend maar zo ziet het er 24/7 uit.
Ik moet mezelf echt deze dagen heel vaak inprenten dat je niet gelijk doodgaat, dat de meesten wat milde klachten hebben etc. Anders voelt het alsof mijn ademhaling stopt.
Go hard or go home![]()
Zoals jullie misschien gezien hebben zijn we al bezig met instroom voorspelling (zie https://www.evajinek.nl/v(...)dagen-te-verdubbelen 1:50).
We zijn eigenlijk voor deze patiënten nog niet echt bezig met een verwacht ontslag (of eventueel overlijden, is voor ons vanuit capaciteit hetzelfde). Ik ga daar vandaag eens over nadenken.![]()
![]()
Vanaf vanmiddag dus ook België praktisch in lockdown:quote:Straks om 12 uur gaan in BelgIë nog strengere maatregelen in om de verspreiding van het coronavirus verder in te dijken. Dat is gisteravond bekendgemaakt na een vergadering van de Veiligheidsraad. Het is de bedoeling dat mensen zich tot 5 april niet meer verplaatsen, tenzij dat écht nodig is. Wie zich nog steeds niet aan de maatregelen houdt, riskeert wel degelijk vervolging.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/18/liveblog-18-maart/Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Alleen liggen ze bij ons niet op zo'n zaaltje naast elkaar. Dat helpt ook niet echt bij het beeld.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:07 schreef Noek het volgende:
Maar in normale tijden ziet een IC er ook heel akelig uit. Daar liggen mensen die het echt heel zwaar hebben dus natuurlijk is het schokkend maar zo ziet het er 24/7 uit.
Ik moet mezelf echt deze dagen heel vaak inprenten dat je niet gelijk doodgaat, dat de meesten wat milde klachten hebben etc. Anders voelt het alsof mijn ademhaling stopt.![]()
Komt niet erg competent over op mijquote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Als Rutte het net zo speelt als met de horeca, kondigt hij de sluiting van alle normale winkels aan op vrijdag om 7 uur met de mededeling dat het vanaf 8 uur ingaat.
Dat voorkomt ook weer dat mensen zaterdag ineens als een gek gaan shoppen."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Ik zie aan wat meer thuiswerken voordelen zitten ook wat klimaatproblemen aangaat. En soms is er een ramp daar voor nodig. Maar dat is off-topic verder.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat wel ja, je mist echt het contact met mensen om je heen. Bij ons is het streven dan ook altijd al 50% thuiswerken en ik verwacht dat daar meer werkgevers op gaan aansturen nu.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Pijnlijk inderdaad. Maar ik verwacht dat Jaap toch een bonus zal krijgen als dit allemaal achter de rug is. Zo werken we hier.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Eens dat deze in de OP zou moeten.![]()
![]()
Ziek melden inderdaad, maar dat is al gezegd door twee users. Je werkgever begrijpt dat wel, het is ook landelijk beleid (advies). En zo niet, dan is je werkgever niet kuis.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?
Ga er gewoon van uit dat het goed komt. Praat jezelf geen angst aan. Blijf thuis, ga geen onnodige contacten aan, eet en slaap goed, en als het echt erg(er) wordt kun je altijd de huisarts of GGD bellen (alleen als je benauwdheid hebt geloof ik).
Succes en sterkte.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
twitter:vanderzande twitterde op woensdag 18-03-2020 om 07:58:11Er zijn heel wat vluchten geannuleerd op @Schiphol, tis ondertussen wel wat drukker geworden. Ik kom maar weinig Nederlanders tegen die vertrekken #corona https://t.co/6C8vfGwFJu reageer retweet
Vooral ook die Goede reis eronder
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte![]()
Hoezo is dit emo? Hij verteld alleen dat ie heen en weer naar dat centrum moet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:13 schreef Generationalpha het volgende:
Dit soort emo-tv.
https://nos.nl/video/2327(...)entrum-ter-apel.html![]()
Opdat we niet vergetenquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens dat deze in de OP zou moeten.het geeft wel aan hoe vreselijk onderschat dit is en dat er wel degelijk veel mensen zich tijdig zorgen zijn gaan maken en aan de bel hebben getrokken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Goede reis.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:15 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]twitter:vanderzande twitterde op woensdag 18-03-2020 om 07:58:11Er zijn heel wat vluchten geannuleerd op @:Schiphol, tis ondertussen wel wat drukker geworden. Ik kom maar weinig Nederlanders tegen die vertrekken #corona https://t.co/6C8vfGwFJu reageer retweet
Vooral ook die Goede reis eronderVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Uiteindelijk gaat het toch om de output. Als daar niks aan verandert, dan maakt het uiteindelijk niet uit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat werkgevers wat thuiswerken aangaat wellicht iets te weinig vertrouwen hebben in hun personeel. Ik zij altijd tegen de baas aan medewerkers die in de sneeuw vastzitten of in de file staan heb ik niks. Toegeven niet altijd mogelijk maar wel als het om IT banen gaat.![]()
Dat is het niet, dit is gewoon gangbaarquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral lastig behandelen zo.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Holy shit, ik had me niet gerealiseerd dat er zo weinig vluchten worden uitgevoerd. Zo te zien sowieso een uur lang geen vertrekken?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:15 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]twitter:vanderzande twitterde op woensdag 18-03-2020 om 07:58:11Er zijn heel wat vluchten geannuleerd op @:Schiphol, tis ondertussen wel wat drukker geworden. Ik kom maar weinig Nederlanders tegen die vertrekken #corona https://t.co/6C8vfGwFJu reageer retweet
Vooral ook die Goede reis eronder![]()
En dat we mogelijk als Nederland door dat onderschatten en bagatelliseren maanden voorbereidingstijd zijn verloren om o.a. genoeg mondkapjes, coronatests en beademingsapperatuur in te slaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opdat we niet vergetenhet geeft wel aan hoe vreselijk onderschat dit is en dat er wel degelijk veel mensen zich tijdig zorgen zijn gaan maken en aan de bel hebben getrokken.
twitter:EsthervdBroek81 twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:15:17Beste mensen die nu een enkel percentage loslaten op de hele bevolking om de sterfte door #Corona te berekenen: Als epidemiologie zo simpel was, had ik geen 6 jaar over mijn proefschrift gedaan. (Los van het feit dat ik tussen de bedrijven door 2 kinderen op de wereld zette). reageer retweet
![]()
Waarom moeten vrouwen altijd met kinderen lopen op te scheppen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
twitter:EsthervdBroek81 twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:15:17Beste mensen die nu een enkel percentage loslaten op de hele bevolking om de sterfte door #Corona te berekenen: Als epidemiologie zo simpel was, had ik geen 6 jaar over mijn proefschrift gedaan. (Los van het feit dat ik tussen de bedrijven door 2 kinderen op de wereld zette). reageer retweet
![]()
Zeer belangrijk feit inderdaad, dat je nog even 2 kinderen eruit poepte tussendoor...quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
Je raekt an de dinge geweun.![]()
dat kinderen op de wereld zetten, bijzonder hoorquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
![]()
Moet zij weten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En dat velen nog steeds op diezelfde mensen vertrouwen. Hoe dan, vraag je je af.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opdat we niet vergetenhet geeft wel aan hoe vreselijk onderschat dit is en dat er wel degelijk veel mensen zich tijdig zorgen zijn gaan maken en aan de bel hebben getrokken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarom moeten vrouwen altijd met kinderen lopen op te scheppen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Zeer belangrijk feit inderdaad, dat je nog even 2 kinderen eruit poepte tussendoor...Inderdaad!quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kinderen op de wereld zetten, bijzonder hoorHaar boodschap is sowieso wel helder, duidelijk en ZÉÉR goed, maar dat laatste stukje leidt enorm af van de boodschap zelf en stoort gewoon.
![]()
Die laatste zin erbij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
Dan wil je ook niet dat we je serieus nemen.![]()
Ze heeft iets gedaan wat miljarden vrouwen voor haar ook al hebben gedaan. Wat een prestatie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Op deze manier het punt maken dat epidemiologie een stuk complexer is dan die simpele berekeningen van mensenquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
![]()
Bij mij blijft nu vooral hangen dat ze een arrogante baarkut is.![]()
Aan gezond boerenverstand ontbreekt het d'r dan weer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
6 jaar over een proefschrift gedaan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ze heeft iets gedaan wat miljarden vrouwen voor haar ook al hebben gedaan. Wat een prestatie.![]()
voor de amsterdammers
08:18
De symptomen van het coronavirus variëren van een snotneus tot een dodelijke longontsteking – en van alles daartussenin. Hoe weet je dan of je corona hebt? Voor het gros lijkt het coronavirus verdacht veel op een griep, dus om enig onderscheid te kunnen maken, moet je naar de finesses kijken. En dat valt niet mee, zegt longarts Paul Bresser van het OLVG.
Zijn ziekenhuis heeft deze week een app gelanceerd waarmee bezorgde Amsterdammers met gezondheidsklachten kunnen checken of ze corona hebben. De deelnemers houden via de app een medisch dagboek bij met onder andere hun temperatuur en de symptomen. In een regiecentrum in het ziekenhuis lezen 24 medisch deskundigen mee. Als daar aanleiding toe is, wordt de patiënt gebeld en eventueel uitgenodigd voor verder onderzoek.![]()
Slim. Op zich resulteert dit wel weer in creatieve oplossingen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:23 schreef bitterbal het volgende:
voor de amsterdammers
De symptomen van het coronavirus variëren van een snotneus tot een dodelijke longontsteking – en van alles daartussenin. Hoe weet je dan of je corona hebt? Voor het gros lijkt het coronavirus verdacht veel op een griep, dus om enig onderscheid te kunnen maken, moet je naar de finesses kijken. En dat valt niet mee, zegt longarts Paul Bresser van het OLVG.
Zijn ziekenhuis heeft deze week een app gelanceerd waarmee bezorgde Amsterdammers met gezondheidsklachten kunnen checken of ze corona hebben. De deelnemers houden via de app een medisch dagboek bij met onder andere hun temperatuur en de symptomen. In een regiecentrum in het ziekenhuis lezen 24 medisch deskundigen mee. Als daar aanleiding toe is, wordt de patiënt gebeld en eventueel uitgenodigd voor verder onderzoek.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
kortom, ze deed 4 jaar te lang over haar proefschrift met een zwak excuus![]()
![]()
Verdammte Hüte![]()
Ze bedoelt toch gewoon dat ze ook vertraging heeft opgelopen door het krijgen van kinderen. Allemaal zo streng zeg.![]()
Tja zoals ik net al eerder zei, heb ik ze ook in mijn omgeving.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En dat velen nog steeds op diezelfde mensen vertrouwen. Hoe dan, vraag je je af.
De aantallen worden wel minder, sommigen slaan in pakweg 2 dagen tijd om naar het volledige andere uiterste van het spectrum (eentje geeft de Bilderberggroep nu ineens de schuld van dat dit een vooropgezet plan van hen was om de wereldbevolking te decimeren terwijl hij eerst tot het "Het is maar een griepje"-team hoorde), maar de echte RIVM-supporters worden juist steeds stelliger in hun mening; de hele wereld is gek en wij zijn de enigen die het goed aanpakken!![]()
ik zou zoiets ook wel fijn vinden denk ikquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Slim. Op zich resulteert dit wel weer in creatieve oplossingen.![]()
wij allemaal welquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:25 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik zou zoiets ook wel fijn vinden denk ik
Verdammte Hüte![]()
En op basis van deze organisatie wordt er nu een enorme gok genomen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat we mogelijk als Nederland door dat onderschatten en bagatelliseren maanden voorbereidingstijd zijn verloren om o.a. genoeg mondkapjes, coronatests en beademingsapperatuur in te slaan.
Die heel goed uit kán pakken, maar ook heel erg fout kan aflopen.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Ik dacht dat een snotneus toch juist NIET een symptoom van corona was?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:23 schreef bitterbal het volgende:
voor de amsterdammers
![]()
ik weet het ook allemaal niet meer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik dacht dat een snotneus toch juist NIET een symptoom van corona was?![]()
![]()
Ik zit hier te hoesten en snotteren als een malle, maar dat snotteren stelt me in ieder geval een beetje gerust!quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:26 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik weet het ook allemaal niet meer.![]()
![]()
Dat kan je nu van elk gekozen beleid zeggen. Het is toch nooit goedquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En op basis van deze organisatie wordt er nu een enorme gok genomen.
Die heel goed uit kán pakken, maar ook heel erg fout kan aflopen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wat dat betreft is het wel een interessant experiment aangezien elk land het net iets anders doet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat kan je nu van elk gekozen beleid zeggen. Het is toch nooit goed
We zullen zien wiens beleid er het beste uitpakt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Inderdaad, dit wordt al weken zo gecommuniceerd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik dacht dat een snotneus toch juist NIET een symptoom van corona was?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Op zich heb ik persoonlijk wel vertrouwen in die maatregelen, de besluiten daartoe worden in veel bredere kring genomen dan door het RIVM alleen..quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En op basis van deze organisatie wordt er nu een enorme gok genomen.
Die heel goed uit kán pakken, maar ook heel erg fout kan aflopen.
En gelukkig maar, als je ziet hoe enorm die de plank hebben misgeslagen de afgelopen maanden
Niezen niet, snotteren wel? Ik weet het ook niet meer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik dacht dat een snotneus toch juist NIET een symptoom van corona was?![]()
Dus Paul Bresser zit te liegen, of we worden massaal voorgelogen door alle betrokken partijen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, dit wordt al weken zo gecommuniceerd.![]()
Deze ook. Arrogant wijf.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:38:05@EvaUitBrugge Maar dan ben je een wetenschappelijk genie van ongehoorde klasse!!!!
Mag ik je aanraken?
Oh wacht, misschien toch maar even niet... reageer retweet![]()
Dude! Get the hell out of there.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:40 schreef Sjemmert het volgende:
FML.... R.i.p. aan de nabestaanden![]()
Op lange termijn wel idd. Mits men 'straks' als alles voorbij ook massaal thuis gaat werken indien mogelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:29 schreef VacaLoca het volgende:
Zal de verbetering in luchtkwaliteit meer levens redden dan het virus kost?
Dan zal dat een hele hoop autoverkeer schelen en daardoor goed zijn voor het milieu en de luchtkwaliteit.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Filmpje van jensen gezien, ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. sommige dingen lijken mij vergezocht
er is flink geruimd vannacht trouwensEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Denk dat je dat laatste iets anders moet interpreteren. Als inwoner van dit land moet je gewoon zo goed mogelijk de adviezen van het RIVM opvolgen. Als je social distancing echt strikt neemt is je enige uitje buiten in je eentje wandelen en fietsen (en dan echt alert zijn op die 2 m!) en naar de supermarkt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja zoals ik net al eerder zei, heb ik ze ook in mijn omgeving.
De aantallen worden wel minder, sommigen slaan in pakweg 2 dagen tijd om naar het volledige andere uiterste van het spectrum (eentje geeft de Bilderberggroep nu ineens de schuld van dat dit een vooropgezet plan van hen was om de wereldbevolking te decimeren terwijl hij eerst tot het "Het is maar een griepje"-team hoorde), maar de echte RIVM-supporters worden juist steeds stelliger in hun mening; de hele wereld is gek en wij zijn de enigen die het goed aanpakken!
Meer kun je niet doen, je kan jezelf wel gek maken over hoe kut het RIVM is, en die hebben ook steken laten vallen, maar daar heb je heel weinig aan behalve dat je er wel degelijk zelf gestresst van kan raken. Een beetje optimistisch zijn en niet paranoïde worden is voor jezelf ook beter, ook als het misschien onterecht is.![]()
Moet toch vermoeiend zijn, constant dit soort Tweets de wereld in helpen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze ook. Arrogant wijf.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:38:05@:EvaUitBrugge Maar dan ben je een wetenschappelijk genie van ongehoorde klasse!!!!
Mag ik je aanraken?
Oh wacht, misschien toch maar even niet... reageer retweetOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
NL en DLD lijken erg op elkaarquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het wel een interessant experiment aangezien elk land het net iets anders doet.
We zullen zien wiens beleid er het beste uitpakt.![]()
Die moet zijn collega's echt intens haten om daar nu tussen te gaan zitten en ze allemaal te besmetten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:40 schreef Sjemmert het volgende:
FML.... R.i.p. aan de nabestaandenAnd what rough beast, its hour come round at last,
bij jinek wordt gezegd door een arts dat de 60 procent is bepaald doordat ze denken dat elke coronabesmetting 3 personen besmet.
Bij mazelen zeggen ze elke besmetting besmet weer 16 of 17 nieuwe dus moet 96 procent van de bevolking besmet zijn geweest om die groepsimmuniteit te krijgen
Die 60 procent voor corona is dus niet omdat we het niet kunnen stoppen omdat dit een gevolg is daarvan, het is dus een bewust gekozen getal.
DIt heb ik dus niet mee gekregen uit de speach van rutte![]()
Ja, paar weken betere luchtkwaliteit gaat absoluut zoden aan de dijk zetten na een leven lang in de gore lucht gezeten te hebben en dat nog een leven lang te zullen moeten doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:29 schreef VacaLoca het volgende:
Zal de verbetering in luchtkwaliteit meer levens redden dan het virus kost?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik denk omdat het voor mannen onmogelijk is kinderen te krijgen in principe.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarom moeten vrouwen altijd met kinderen lopen op te scheppen?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik zit in de trein naar werk (dat kan helaas even niet anders) en het lijkt elke dag weer een klein beetje drukker te worden. En altijd weer lui die laten zien lak te hebben aan het fenomeen ‘gepaste afstand’.
Als de overheid geen lockdown afdwingt, vraag ik me af of burgers voldoende zelfdiscipline hebben om zich wekenlang aan strenge buitenregels te onderwerpen.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Maar zitten er überhaupt normale mensen op Twitter?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze ook. Arrogant wijf.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:38:05@:EvaUitBrugge Maar dan ben je een wetenschappelijk genie van ongehoorde klasse!!!!
Mag ik je aanraken?
klinkt plausibel, maar daar moeten dan meer bronnen voor zijn neem ik aan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef bitterbal het volgende:
bij jinek wordt gezegd door een arts dat de 60 procent is bepaald doordat ze denken dat elke coronabesmetting 3 personen besmet.
Bij mazelen zeggen ze elke besmetting besmet weer 16 of 17 nieuwe dus moet 96 procent van de bevolking besmet zijn geweest om die groepsimmuniteit te krijgen
Die 60 procent voor corona is dus niet omdat we het niet kunnen stoppen omdat dit een gevolg is daarvan, het is dus een bewust gekozen getal.
DIt heb ik dus niet mee gekregen uit de speach van rutteEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Bedankt man!quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Ziek melden inderdaad, maar dat is al gezegd door twee users. Je werkgever begrijpt dat wel, het is ook landelijk beleid (advies). En zo niet, dan is je werkgever niet kuis.
Ga er gewoon van uit dat het goed komt. Praat jezelf geen angst aan. Blijf thuis, ga geen onnodige contacten aan, eet en slaap goed, en als het echt erg(er) wordt kun je altijd de huisarts of GGD bellen (alleen als je benauwdheid hebt geloof ik).
Succes en sterkte.![]()
Goed bezig!quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:55 schreef leolinedance het volgende:
https://www.facebook.com/BeSiteBV
“Ah, potdomme… Met man en macht werkten we de afgelopen dagen aan AchterhoekBezorgd.nl. Een gratis platform waarmee Achterhoekse horecabedrijven deze Corona-crisis door gaan komen. Puur uit naoberschap. En, okeeee, omdat we de komende tijd ook zelf graag ons schnitzeltje willen blijven eten 🙂. In alle euforie zagen we alleen één klein detail over het hoofd. Achterhoek bezorgt is natuurlijk gewoon met een t. Wij wilden een knipoog maken naar een bekende naam, maar daarmee is het alsof we heel bezorgd zijn. Dat zijn we natuurlijk ook, maar het gaat ons om bezorgen. Dus hierbij verhuizen we met ons platform AchterhoekBezorgd.nl rap naar http://bit.ly/2IW5kBi. Zo. Hebben we het niet meer over. En ohja AchterhoekBezorgd.nl verwijst gewoon netjes door 😉.
Waar we het nog wél over willen hebben, is over jullie. Wát een overweldigende reacties! Horecabedrijven die zich massaal aanmelden, enthousiaste mensen die niet kunnen wachten om hun eerste maaltijd te bestellen en ook de ondernemers die spontaan hun hulp toezeggen. Dát is waar het om gaat, hier in de Achterhoek. Dát is hoe we Corona hier samen gaan overwinnen. Blijf veilig en help elkaar waar dat kan!” #achterhoekbezorgd #achterhoekbezorgtExponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Naja bij 60% vertraagd het dus ook, dus niet alleen maar gekozen lijkt mij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef bitterbal het volgende:
Ik schat in dat Rutte zijn toespraak zo toegankelijk mogelijk wilde houden voor iedereen. Dan wordt het al snel lastig om met cijfers/procenten te werken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef bitterbal het volgende:
DIt heb ik dus niet mee gekregen uit de speach van rutte
Wel belangrijk/goed om te weten waarom die 60% zo belangrijk is.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat heeft ie volgens mij ook niet gezegd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef bitterbal het volgende:
Wat lief dat jij je aanbiedt voor het grotere goed!quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef kurk_droog het volgende:
Liever 50k doden dan een economie en land die plat ligt. We zijn toch met teveel al.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
En normaal gesproken is Jensen toch wel van de feiten en nuancequote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef Fukushima het volgende:
Filmpje van jensen gezien, ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. sommige dingen lijken mij vergezochtVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Welk traject heb je het dan over? Zal nog leuk worden dan volgende week bij minimale inzet van treinen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef Ringo het volgende:
Ik zit in de trein naar werk (dat kan helaas even niet anders) en het lijkt elke dag weer een klein beetje drukker te worden. En altijd weer lui die laten zien lak te hebben aan het fenomeen ‘gepaste afstand’.
Als de overheid geen lockdown afdwingt, vraag ik me af of burgers voldoende zelfdiscipline hebben om zich wekenlang aan strenge buitenregels te onderwerpen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ja kijk nu jinek terug en daar zegt die arts dit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:34 schreef Fukushima het volgende:
[..]
klinkt plausibel, maar daar moeten dan meer bronnen voor zijn neem ik aan.
Dus 60 procent is gekozen omdat dat genoeg is om de zwakkere te berschermen![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
Als Rutte het net zo speelt als met de horeca, kondigt hij de sluiting van alle normale winkels aan op vrijdag om 7 uur met de mededeling dat het vanaf 8 uur ingaat.
Dat voorkomt ook weer dat mensen zaterdag ineens als een gek gaan shoppen.Love is in the air!![]()
ja maar ik begreept dat het een getal was wat we niet konden voorkomen. net zoals dat merkel ook met een getal kwamquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat heeft ie volgens mij ook niet gezegd.![]()
Dit ook net op het AD trouwens. Vrij onduidelijk bericht. Betekent dit nu dat de helft van de bedden bezet zijn of dat de helft van de bezette bedden mensen met corona zijn?quote:De helft van het aantal bedden op de intensive care van het Amphia Ziekenhuis wordt op dit moment bezet door patiënten die besmet zijn met coronavirus. Het gaat om vijftien mensen. In totaal liggen 34 besmette mensen in het Bredase ziekenhuis. In het Bravis (Roosendaal/Bergen op Zoom) zijn vier coronapatiënten opgenomen. Zij liggen niet op de ic.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat kunnen alleen Aziaten. Wij koppige Westerlingen zijn daar blijkbaar te egocentrisch voor om ons allemaal aan te passen vanwege het belang van de groep.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef Ringo het volgende:
Als de overheid geen lockdown afdwingt, vraag ik me af of burgers voldoende zelfdiscipline hebben om zich wekenlang aan strenge buitenregels te onderwerpen.And what rough beast, its hour come round at last,
Ja maar niet allemaal tegelijk, want we hebben geen 100k bedden tegelijk voor de overige mensen die wel gered kunnen worden waaronder jouw ouders bijv.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef kurk_droog het volgende:
Liever 50k doden dan een economie en land die plat ligt. We zijn toch met teveel al.![]()
Nee serieus, er wordt echt geroepen dat andere landen het helemaal verkeerd aanpakken; Rutte zegt dat iedereen het gaat krijgen en je voor groepsimmuniteit moet gaan, DUS pakken andere landen het helemaal verkeerd aan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef Chia het volgende:
[..]
Denk dat je dat laatste iets anders moet interpreteren. Als inwoner van dit land moet je gewoon zo goed mogelijk de adviezen van het RIVM opvolgen. Als je social distancing echt strikt neemt is je enige uitje buiten in je eentje wandelen en fietsen (en dan echt alert zijn op die 2 m!) en naar de supermarkt.
Meer kun je niet doen, je kan jezelf wel gek maken over hoe kut het RIVM is, en die hebben ook steken laten vallen, maar daar heb je heel weinig aan behalve dat je er wel degelijk zelf gestresst van kan raken. Een beetje optimistisch zijn en niet paranoïde worden is voor jezelf ook beter, ook als het misschien onterecht is.
Ook met dat filmpje over die mensen in dat Italiaanse ziekenhuis die maar niet willen genezen; zelfs daarbij werd geroepen dat het daar helemaal verkeerd aangepakt is.
Geen idee wat die betweters daarmee bedoelen dan; hoe had Italië het dan moeten aanpakken?
Ja misschien zijn de ouderen en zwakke mensen onvoldoende beschermd of zo? Maar WIJ hebben hier de heilige graal te pakken in de aanpak met het virus en de rest van de wereld moddert maar wat aan.
De arrogantie.![]()
Tweeledig: ouderen zo veel mogelijk beschermen door ze binnen te houden en de jongere, fittere generatie die een milde variant krijgen zo veel mogelijk besmetten in een zo lang mogelijk gerekte periode.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja kijk nu jinek terug en daar zegt die arts dit.
Dus 60 procent is gekozen omdat dat genoeg is om de zwakkere te berschermen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Met steeds minder ingezette treinen kan dat ook maar lijken dat het drukker wordt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef Ringo het volgende:
Als de overheid geen lockdown afdwingt, vraag ik me af of burgers voldoende zelfdiscipline hebben om zich wekenlang aan strenge buitenregels te onderwerpen.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:35 schreef Caland het volgende:
[..]
En normaal gesproken is Jensen toch wel van de feiten en nuance![]()
![]()
maar goed bij jinek is er wel nuance in het verhaal. gisteren ben ik mij echt de tyfus geschrokken door hier te lezen![]()
in UK hadden ze het erover om ouderen hierdoor 3 tot 4 maanden binnen te houden, dat is echt een heel lange tijd. een soort gelijk iets zou hier dan ook moeten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tweeledig: ouderen zo veel mogelijk beschermen door ze binnen te houden en de jongere, fittere generatie die een milde variant krijgen zo veel mogelijk besmetten in een zo lang mogelijk gerekte periode.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ja, daar word ik ook niet echt blij van.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Welk traject heb je het dan over? Zal nog leuk worden dan volgende week bij minimale inzet van treinen.
Het is ’s ochtends nog steeds echt heel rustig.
Maar gisteravond werd het rond 20.30 bij Leiden gewoon druk.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ja na de speech van Rutte zei iemand hier ook al dat de treinen voller werden, onder het motto: "Hij heeft gezegd dat we het toch allemaal gaan krijgen, dus kun je er maar beter op tijd bij zijn." of zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef Ringo het volgende:
Als de overheid geen lockdown afdwingt, vraag ik me af of burgers voldoende zelfdiscipline hebben om zich wekenlang aan strenge buitenregels te onderwerpen.![]()
ja. maar er is dus wel echt een strategie., dat stelt mij wel gerustquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tweeledig: ouderen zo veel mogelijk beschermen door ze binnen te houden en de jongere, fittere generatie die een milde variant krijgen zo veel mogelijk besmetten in een zo lang mogelijk gerekte periode.![]()
Dat heeft er zeker mee te maken ja. Welke prestatie dan ook; vrouwen zijn altijd beter want ze kunnen kinderen uitpoepen. Dat is de essentie van haar opmerking eigenlijk, behoorlijk walgelijk als je er zo in staat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk omdat het voor mannen onmogelijk is kinderen te krijgen in principe.![]()
Rutte hoeft daar niet veel aan te doen, winkels besluiten dit zelf massaal al of passen hun tijden aan. Linksom of rechtsom zal het gebeuren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:11 schreef DustPuppy het volgende:
Dat voorkomt ook weer dat mensen zaterdag ineens als een gek gaan shoppen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat gaan ze nu dus in colombia (op tijd) doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
in UK hadden ze het erover om ouderen hierdoor 3 tot 4 maanden binnen te houden, dat is echt een heel lange tijd. een soort gelijk iets zou hier dan ook moeten.![]()
Het NVIC heeft gisteren iig bekend gemaakt dat er landelijk in totaal 135 mensen op de IC lagen (dag ervoor 96, dag daarvoor 68).quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:36 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit ook net op het AD trouwens. Vrij onduidelijk bericht. Betekent dit nu dat de helft van de bedden bezet zijn of dat de helft van de bezette bedden mensen met corona zijn?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
De reeks lijkt echt steeds verder af te dwalen naar welles/nietes-discussies en mensen die of het einde van de wereld voorspellen binnen twee weken of mensen die het nog steeds een griepje noemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:38 schreef bitterbal het volgende:
maar goed bij jinek is er wel nuance in het verhaal. gisteren ben ik mij echt de tyfus geschrokken door hier te lezenOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Hier nu 4 collega's die getest zijn, 1 positief, 1 negatief, 2 in afwachting.
Die ene is gelukkig niet op werk geweest na haar vakantie in Oostenrijk.
Ik blijf het toch bizar vinden hoe zo'n groot deel van de vakantiegangers besmet lijkt te zijn.![]()
Ja ik wordt er ook moe van. Zij denken dat hun waarde omhoog gaat als ze kinderen hebben. Vrouwen die dan geen kinderen hebben voelen zich minder. Triest dit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Waarom moeten vrouwen altijd met kinderen lopen op te scheppen?Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
jij geloofde toch ook de Chinese filmpjes van mensen die door coronoa op de straat neer vielen. Tot zover de betrouwbaarheid van willekeurige filmpjes.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:37 schreef ToT het volgende:
Ook met dat filmpje over die mensen in dat Italiaanse ziekenhuis die maar niet willen genezen;![]()
![]()
Oostenrijk 339 nieuwe gevallen en tot dusver 11977 tests uitgevoerd.twitter:ORFBreakingNews twitterde op woensdag 18-03-2020 om 08:34:021.471 #Corona-Fälle in Österreich - vor 24 Stunden waren es 1.132 - bisher 11.977 Tests durchgeführt reageer retweet
![]()
ja nou ja het is ook allemaal nieuw maar ik zou het wel fijn vinden om hier niet alleen te leze dat 50 duizend mensen gaan sneuvelen zonder enig verhaal ;pquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De reeks lijkt echt steeds verder af te dwalen naar welles/nietes-discussies en mensen die of het einde van de wereld voorspellen binnen twee weken of mensen die het nog steeds een griepje noemen.![]()
In welk kamp zit jij?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De reeks lijkt echt steeds verder af te dwalen naar welles/nietes-discussies en mensen die of het einde van de wereld voorspellen binnen twee weken of mensen die het nog steeds een griepje noemen.![]()
ja dat hoor zie je al meer nu, maar dat was nog even niet de bedoeling.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja na de speech van Rutte zei iemand hier ook al dat de treinen voller werden, onder het motto: "Hij heeft gezegd dat we het toch allemaal gaan krijgen, dus kun je er maar beter op tijd bij zijn." of zo.
en juist uit de vestigingen uit BE en FR van mijn werk nu allemaal adviezen/mails die 180 graden andersom zijn.
vreemd allemaalEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
'Het is maar een griepje'.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dat is pas vanaf zaterdag, nu rijdt hier nog een gewone dienst. Treinen zijn wel korter.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:37 schreef Basp1 het volgende:
Met steeds minder ingezette treinen kan dat ook maar lijken dat het drukker wordt.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ach het is weer eens wat anders dan alles politiek maken en alles wat je niet aanstaat framen als links.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja Hans, we kennen jouw mening. Die hoef je hier niet iedere drie uur neer te pleuren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef kurk_droog het volgende:
Liever 50k doden dan een economie en land die plat ligt. We zijn toch met teveel al."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Het is niet gekozen, het is een schatting op de huidige R0.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja kijk nu jinek terug en daar zegt die arts dit.
Dus 60 procent is gekozen omdat dat genoeg is om de zwakkere te berschermen
Als een zieke 4 mensen ziek maakt, dan moet je zorgen dat de maatregelen verhinderen dat hij er 3 ziek maakt, want 1 kan je hebben. Dus dan moet 75% van de mensen immuun zijn. (heel kort door de bocht)
Bij mazelen, 16 mensen, dus moeten er 15 immuun zijn (100/16*15 = 94%)
Die R0 is een schatting, want je kan gaan zuivere R0 berekenen op een uitbraak. Bij een nieuw virus en onwetendheid is de R0 vele malen hoger, dan na 6 maanden en vele besmettingen.
Het zou net zo goed 80% kunnen zijn. Maar het is idd een berekend getal, het komt niet uit het luchtledige.![]()
Narrator: they didn'tquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef Ringo het volgende:
Als de overheid geen lockdown afdwingt, vraag ik me af of burgers voldoende zelfdiscipline hebben om zich wekenlang aan strenge buitenregels te onderwerpen.
Alleen personen die qua persoonlijkheid wat banger en voorzichtiger aangelegd zijn, gaan dit volhouden (waaronder moi).
Andere mensen lukt het misschien een week of twee weken, maar echt niet langer als het niet geforceerd wordt. Daarvoor moet er toch een bepaalde waakzaamheid zijn die in je natuur zit, als het verder niet gehandhaafd wordt.
Komt bij dat de hele herd immunity strategie in feite zegt: 60% wordt toch wel ziek. Mensen willen ook door met hun leven. Tot het hun ouders of opa en oma treft natuurlijk.![]()
Mijn zus appte deze net in de familie-app.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef Fukushima het volgende:
Filmpje van jensen gezien, ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. sommige dingen lijken mij vergezocht
er is flink geruimd vannacht trouwensNiet gekeken, de eerste tellen vind ik al veel te dramatisch en sensatiebelust gebracht.
Was die vannacht gepost dan?![]()
ja maar daar kom ik nu pas achterquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:41 schreef _I het volgende:
[..]
Het is niet gekozen, het is een schatting op de huidige R0.
Als een zieke 4 mensen ziek maakt, dan moet je zorgen dat de maatregelen verhinderen dat hij er 3 ziek maakt, want 1 kan je hebben. Dus dan moet 75% van de mensen immuun zijn. (heel kort door de bocht)
Bij mazelen, 16 mensen, dus moeten er 15 immuun zijn (100/16*15 = 94%)
Die R0 is een schatting, want je kan gaan zuivere R0 berekenen op een uitbraak. Bij een nieuw virus en onwetendheid is de R0 vele malen hoger, dan na 6 maanden en vele besmettingen.
Het zou net zo goed 80% kunnen zijn. Maar het is idd een berekend getal, het komt niet uit het luchtledige.
Ik dacht die 60 procent is gewoon een gevolg wat we niet kunnen stoppen![]()
![]()
IJsbeergod heeft vanmorgen 2 pagina's aan SC weggehaaldquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zus appte deze net in de familie-app.Niet gekeken, de eerste tellen vind ik al veel te dramatisch en sensatiebelust gebracht.
Was die vannacht gepost dan?(100 posts per pagina)
Andere vraag dan maar eens: het is nog 18 dagen tot 6 april - wanneer zal men aan gaan kondigen dat de maatregelen verlengd gaan worden tot medio Mei? Dit kan niet op stel en sprong begin April lijkt me omdat je altijd ondernemers / bedrijven hebt die zich gaan voorbereiden op een heropening. Ergens volgende week al?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oh en @Lonaa niet te vergeten.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Gisteren hier +20. 14 buitenlanders die toch nog kwamen om te skiën. Moeten nu allemaal verplicht binnen 24 uur het land verlaten zijn. Stad/skiresort gaat volledig in quarantaine, daar mag niemand meer in of uit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:39 schreef Kyran het volgende:
Hier nu 4 collega's die getest zijn, 1 positief, 1 negatief, 2 in afwachting.
Die ene is gelukkig niet op werk geweest na haar vakantie in Oostenrijk.
Ik blijf het toch bizar vinden hoe zo'n groot deel van de vakantiegangers besmet lijkt te zijn.
Bij de ochtendupdate net overigens 0 nieuwe gevallen. Nu is die sowieso het kleinste maar vaak wel een 2-5 gevallen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
ja maar de modjes hebben wat discussie inc over dat filmpje verwijderd (misschien ook wel terechtquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zus appte deze net in de familie-app.Niet gekeken, de eerste tellen vind ik al veel te dramatisch en sensatiebelust gebracht.
Was die vannacht gepost dan?)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Komaan, we gaan Jensen toch niet serieus nemen. Die grijpt alles aan om tegen het establishment te schoppen. Iemand die zo naarstig op zoek is naar confirmation, is niet betrouwbaar. Iemand die klimaatverandering ontkent, terwijl er een 97% consensus is onder mensen die er echt verstand van hebben, is niet betrouwbaar.![]()
Nee, het zijn allemaal grove schattingen om de werkelijkheid in te laten zinken. Net als dat ze beginnen met 2 weken en dat nu de eerste berichten al komen dat dit minimaal 12-18 maanden gaat duren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar daar kom ik nu pas achter
Ik dacht die 60 procent is gewoon een gevolg wat we niet kunnen stoppen
Als je hier leest voelt het alsof het al 3 maanden duurt, maar voor de rest van NL speelde dit 2 weken geleden nog niet echt.![]()
Aangezien onze overheid niet met strenge maatregelen de mensen dwingt hun gedrag aan te passen, lijkt het erop dat men het vooral op communicatie gooit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:38 schreef ToT het volgende:
Ja na de speech van Rutte zei iemand hier ook al dat de treinen voller werden, onder het motto: "Hij heeft gezegd dat we het toch allemaal gaan krijgen, dus kun je er maar beter op tijd bij zijn." of zo.
Die speech van Rutte gaf genoeg reden tot bezorgdheid maar je kunt hem ook uitleggen als een handreiking om je net even wat vrijer te bewegen. Ik neem aan dat die opties allemaal zijn benoemd en afgewogen. Maar het blijft een gok. In Nederland wordt de verantwoordelijkheid echt bij de burger zelf gelegd.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
We kunnen en mogen best kritiek hebben op de handelswijze van het RIVM. Wat echter wel “vergeten” wordt is dat zij een raadgevend instituut zijn meer grote maatschappelijke belangen. Toen in Wuhan de uitbraak naar buiten werd gebracht was het virus waarschijnlijk al lang in Europa. Dat zij dit niet zo daadwerkelijk hebben gecommuniceerd zal ongetwijfeld zijn reden hebben. Er zijn de laatste dagen genoeg voorbeelden te noemen waarom ze dit niet hebben gecommuniceerd. Zie het hele hamsteren, in alle supermarkten was het dagenlang chaos omdat mensen dachten dat ze hun reet niet meer met wc-papier af konden vegen. Wat zou er gebeuren als we in januari te horen kregen dat er een virus aan kwam dat vele slachtoffers zou eisen.
De berekeningen die hier voorbij komen zullen ze bij RIVM echt wel maken alleen zij dienen een iets ander belang dan de users van Fok!. Daarnaast staat ook het RIVM zonde vaccin en medicijn machteloos.
Wat de uitkomst gaat zijn is voor iedereen onbekend en kritiek leveren kunnen we allemaal.
Ook het RIVM maakt fouten en is zeker niet vlekkeloos maar om ze weg te zetten als een stel onnozelen gaat ook wel een brug te ver.![]()
die datum van 30 (of was het 31) maart is afgelopen week verlengd, ik denk dus ook mid volgende week alquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Andere vraag dan maar eens: het is nog 18 dagen tot 6 april - wanneer zal men aan gaan kondigen dat de maatregelen verlengd gaan worden tot medio Mei? Dit kan niet op stel en sprong begin April lijkt me omdat je altijd ondernemers / bedrijven hebt die zich gaan voorbereiden op een heropening. Ergens volgende week al?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
jawel maar wat ik bedoel is dat er wel een ee strategie is. De houding van het rivm zal ook wel eens een strategie geweest kunnen zijn toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:44 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, het zijn allemaal grove schattingen om de werkelijkheid in te laten zinken. Net als dat ze beginnen met 2 weken en dat nu de eerste berichten al komen dat dit minimaal 12-18 maanden gaat duren.
Als je hier leest voelt het alsof het al 3 maanden duurt, maar voor de rest van NL speelde dit 2 weken geleden nog niet echt.![]()
Die oudjes komen al amper ergens. Het is dat volk dat overal heen gaat dat t als ratten verspreid die moet je opsluitenquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:38 schreef Fukushima het volgende:
[..]
in UK hadden ze het erover om ouderen hierdoor 3 tot 4 maanden binnen te houden, dat is echt een heel lange tijd. een soort gelijk iets zou hier dan ook moeten.![]()
hier zit zeker een kern van waarheid in, maar als de WHO links zegt doet het RIVM rechts. dat is wel vreemd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:45 schreef Vliegbaard het volgende:
We kunnen en mogen best kritiek hebben op de handelswijze van het RIVM. Wat echter wel “vergeten” wordt is dat zij een raadgevend instituut zijn meer grote maatschappelijke belangen. Toen in Wuhan de uitbraak naar buiten werd gebracht was het virus waarschijnlijk al lang in Europa. Dat zij dit niet zo daadwerkelijk hebben gecommuniceerd zal ongetwijfeld zijn reden hebben. Er zijn de laatste dagen genoeg voorbeelden te noemen waarom ze dit niet hebben gecommuniceerd. Zie het hele hamsteren, in alle supermarkten was het dagenlang chaos omdat mensen dachten dat ze hun reet niet meer met wc-papier af konden vegen. Wat zou er gebeuren als we in januari te horen kregen dat er een virus aan kwam dat vele slachtoffers zou eisen.
De berekeningen die hier voorbij komen zullen ze bij RIVM echt wel maken alleen zij dienen een iets ander belang dan de users van Fok!. Daarnaast staat ook het RIVM zonde vaccin en medicijn machteloos.
Wat de uitkomst gaat zijn is voor iedereen onbekend en kritiek leveren kunnen we allemaal.
Ook het RIVM maakt fouten en is zeker niet vlekkeloos maar om ze weg te zetten als een stel onnozelen gaat ook wel een brug te ver.
Verder had dat hamsteren inderdaad nog grotere proporties aangenomen als het zo aangekondigd was.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Wat ik me al een hele tijd afvraag: zou iemand met een goede weerstand minder vatbaar zijn voor het virus? As in minder klachten? Ik lees veel over gezonde mensen die het virus kregen, maar dat zegt niks over hun weerstand.![]()
Dat is het in feite ook. Het doel is flatten the curve, de herd immunity is een fijne bijkomstigheid maar ook een gok. Het alternatief is alleen om alles voor heel lange tijd op slot te gooien en dat is met een open economie als die van NL gewoon niet haalbaar / wenselijk. En zelfs dan zit je na een jaar dat het zich weer kan verspreiden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:43 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja maar daar kom ik nu pas achter
Ik dacht die 60 procent is gewoon een gevolg wat we niet kunnen stoppen
Ben benieuwd hoe dat in Singapore of Zuid Korea zal gaan.![]()
Definieer streng. Volgens mij willen mensen wel meewerken, maar voor degenen zonder vitaal beroep en thuiswerkmogelijkheid is er nog wel veel afhankelijk van hoe verantwoord hun werkgever ermee omgaat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:33 schreef Ringo het volgende:
Als de overheid geen lockdown afdwingt, vraag ik me af of burgers voldoende zelfdiscipline hebben om zich wekenlang aan strenge buitenregels te onderwerpen.
Nu er van alles voor bedrijven, ondernemers en ZZP-ers is geregeld zal dat misschien ook gaan verbeteren. En is de stap naar iets strengere maatregelen van bovenaf ook weer eenvoudiger.![]()
Die oudjes zijn de enige die hier nog de hele dag over straat lopen, vitrines aan het bekijken zijn en de hele dag in de bus zitten, god mag weten waarheenquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:46 schreef funnywell het volgende:
[..]
Die oudjes komen al amper ergens. Het is dat volk dat overal heen gaat dat t als ratten verspreid die moet je opsluiten
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Mij niet. Constant verkeerde informatie in het begin.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Ook het RIVM maakt fouten en is zeker niet vlekkeloos maar om ze weg te zetten als een stel onnozelen gaat ook wel een brug te ver.![]()
Normaal liggen ICs zeker niet vol met mensen op hun buik en met dergelijke klachten. Maar inderdaad een heel naar gezicht sowieso.quote:
Ik probeer ook mezelf toe te spreken dat een groot deel niet/weinig klachten heeft. Of wel flink ziek is maar geneest.![]()
Duitsland heeft nu meer gevallen dan Frankrijk of Z Korea, 9360. Maar slechts 26 doden, Korea 84 en Frankrijk 148.
Beter contactonderzoek neem ik aan, waardoor ze meer gevallen vinden..are we infinite or am I alone![]()
Hoop dat we dat nog even zo volhouden!quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen liggen ze bij ons niet op zo'n zaaltje naast elkaar. Dat helpt ook niet echt bij het beeld.![]()
De Italiaanse variant lijkt agressiever. Een Belgische IC-arts zei dat iedereen 30-50 is op de IC met goede gezondheid. In Italië is 40 procent van de resolved cases dood. Niet echt hoopgevend allemaal...quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me al een hele tijd afvraag: zou iemand met een goede weerstand minder vatbaar zijn voor het virus? As in minder klachten? Ik lees veel over gezonde mensen die het virus kregen, maar dat zegt niks over hun weerstand.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niezen niet, snotteren wel? Ik weet het ook niet meer.
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Woon vlakbij Schiphol en het lijkt een beetje 911, vrijwel geen enkel vliegtuig hier.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Holy shit, ik had me niet gerealiseerd dat er zo weinig vluchten worden uitgevoerd. Zo te zien sowieso een uur lang geen vertrekken?When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Hier gaat iets GRUWELIJK mis.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Tuurlijk is dat een strategie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jawel maar wat ik bedoel is dat er wel een ee strategie is. De houding van het rivm zal ook wel eens een strategie geweest kunnen zijn toch?
Er zijn complete rekenmodellen die hun acties sturen. Dat daar fouten in hebben gezeten is mogelijk, maar in elk scenario waren we door dezelfde stappen heen gegaan.
Heel abrupt een land sluiten is funest, dus knijp je het langzaam af, zodat je grip houdt op zaken. Controle is enorm belangrijk in dit hele proces.
Elk land doet bijna hetzelfde plan, maar sommige hebben door paniek een stap of wat overgeslagen. Of ze hebben een andere volgorde van te nemen maatregelen. Bij hun staan scholen sluiten op 1, bij ons op 8.
Er was geen mogelijkheid meer om in te gaan kopen, of om machines te bestellen en zij wisten net zo goed als wij dat het hier virus hier al was. Dus om kalmte te bewaren kwamen de "alleen testen uit Italie regels". Zodat het leek dat het onder controle was. Zodat wij konden wennen aan wat er stond te gebeuren.
We waren gewoon enorm slecht voorbereid, maar hebben er wel redelijk wat van weten te maken. Verdient het een schoonheidsprijs, verre van! Zeker in deze tijd met social media. Een "gaat u maar slapen" strategie werkt niet meer. Grove fout.
Maar we worden niet massaal geofferd voor de economie. echt niet. Wel wordt de economie in stand gehouden, want dat is de ruggengraat van een goed en snel herstel.
Vertrouwen in de overheid kan nog steeds. Met waakzaamheid, maar dat is altijd al zo geweest. Ze hebben namelijk niet het belang van het individu voor, maar van een heel volk. Net als dat de OR er niet is voor de medewerker, maar voor de groep medewerkers.
Tsssk, lang verhaal![]()
Duitsland heeft de mildere variant van Corona of is dat al weer achterhaald?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:50 schreef crystal_meth het volgende:
Duitsland heeft nu meer gevallen dan Frankrijk of Z Korea, 9360. Maar slechts 26 doden, Korea 84 en Frankrijk 148.
Beter contactonderzoek neem ik aan, waardoor ze meer gevallen vinden..![]()
Daarom: Lockdown.twitter:liamgallagher twitterde op woensdag 18-03-2020 om 08:00:12If this Gov can’t stop the youth from stabbing each other how the fuck they gonna stop the pissheads from going to the pub c’mon you know LG x reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
In tsjechië heeft de premier(?) excuses gemaakt voor o.a slechte voorbereiding qua beschermende materialen Hoe kan het toch dat Covid-19 voor vrijwel heel Europa als een verrassing leek te komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:53 schreef _I het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een strategie.
Er zijn complete rekenmodellen die hun acties sturen. Dat daar fouten in hebben gezeten is mogelijk, maar in elk scenario waren we door dezelfde stappen heen gegaan.
Heel abrupt een land sluiten is funest, dus knijp je het langzaam af, zodat je grip houdt op zaken. Controle is enorm belangrijk in dit hele proces.
Elk land doet bijna hetzelfde plan, maar sommige hebben door paniek een stap of wat overgeslagen. Of ze hebben een andere volgorde van te nemen maatregelen. Bij hun staan scholen sluiten op 1, bij ons op 8.
Er was geen mogelijkheid meer om in te gaan kopen, of om machines te bestellen en zij wisten net zo goed als wij dat het hier virus hier al was. Dus om kalmte te bewaren kwamen de "alleen testen uit Italie regels". Zodat het leek dat het onder controle was. Zodat wij konden wennen aan wat er stond te gebeuren.
We waren gewoon enorm slecht voorbereid, maar hebben er wel redelijk wat van weten te maken. Verdient het een schoonheidsprijs, verre van! Zeker in deze tijd met social media. Een "gaat u maar slapen" strategie werkt niet meer. Grove fout.
Maar we worden niet massaal geofferd voor de economie. echt niet. Wel wordt de economie in stand gehouden, want dat is de ruggengraat van een goed en snel herstel.
Vertrouwen in de overheid kan nog steeds. Met waakzaamheid, maar dat is altijd al zo geweest. Ze hebben namelijk niet het belang van het individu voor, maar van een heel volk. Net als dat HR er niet is voor de medewerker, maar voor de groep medewerkers.
Tsssk, lang verhaal.
Ik snap ook de paniek niet dat wij gigantisch af zouden wijken van andere landen. Voor zover ik nu zie is de aanpak van de meeste landen nagenoeg gelijk. De ene wat eerder, de ander wat later. Maar de maatregelen die uiteindelijk worden ingesteld verschillen in mijn ogen niet zo gek veel van elkaar.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
twitter:Birdyword twitterde op woensdag 18-03-2020 om 08:52:3810 new cases of coronavirus in Hong Kong yesterday, 8 more by midday today. Majority have recent travel history. Pace of new cases is accelerating. https://t.co/4Vsn4IlGJK reageer retweet
![]()
Ja en nu? Vaag berichtje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
![]()
Ergo: in China e.o. is het weer aan het oplaaien?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:55 schreef Tarado het volgende:
twitter:Birdyword twitterde op woensdag 18-03-2020 om 08:52:3810 new cases of coronavirus in Hong Kong yesterday, 8 more by midday today. Majority have recent travel history. Pace of new cases is accelerating. https://t.co/4Vsn4IlGJK reageer retweet
Het was tot 2-3 weken geleden een ver van ons bed show en zo stonden het gros van de Europese bevolking er toen ook in..quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:54 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In tsjechië heeft de premier(?) excuses gemaakt voor o.a slechte voorbereiding qua beschermende materialen Hoe kan het toch dat Covid-19 voor vrijwel heel Europa als een verrassing leek te komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, de rest van de wereld besmet nu Hong kong, waar dat eerst andersom was (nouja, China dan).quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: in China e.o. is het weer aan het oplaaien?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 08:58:04 ]![]()
AD maakt er een gewoonte van geen linken erbij te posten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:23 schreef bitterbal het volgende:
voor de amsterdammers
Je weet niet waar ze vandaan komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: in China e.o. is het weer aan het oplaaien?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ah op die fiets.. tjaquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, de rest van de wereld besmet nu Hong kong, waar dat eerst andersom was.
Ik denk nog steeds dat het MERS/SARS gecombineerd is en het vooral diegene aangrijpt als in dit stukje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:50 schreef crystal_meth het volgende:
Beter contactonderzoek neem ik aan, waardoor ze meer gevallen vinden..quote:MERS 2013
A key experiment, he says, will be to find where the new virus latches on to the human lung. Some scientists suspect that it might bind to the angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2) receptor, as did the SARS virus. That could be both good and bad news. The receptor is found deep in the lungs, where infections can cause severe disease, but viruses nestling there are less apt to be coughed or sneezed into the air than are those found higher in the lungs.https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1.fullquote:Chinese coronavirus not only originated in China, it also prefers Chinese people who have 8 times as many ACE2 enzymes which are the![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
True story!quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:58 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Esther is ziedend omdat Fok! het binnen 2 weken doorhad en zij 6 jaar er over heeft gedaan![]()
Eens, vooral met het laatste.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:49 schreef Chia het volgende:
Definieer streng. Volgens mij willen mensen wel meewerken, maar voor degenen zonder vitaal beroep en thuiswerkmogelijkheid is er nog wel veel afhankelijk van hoe verantwoord hun werkgever ermee omgaat.
Nu er van alles voor bedrijven, ondernemers en ZZP-ers is geregeld zal dat misschien ook gaan verbeteren. En is de stap naar iets strengere maatregelen van bovenaf ook weer eenvoudiger.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
als ik het zo lees zijn de meesten terug gekomen uit Europaquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: in China e.o. is het weer aan het oplaaien?![]()
Mensen die op de IC liggen worden soms weken in slaap gehouden hoorde ik een dokter zeggen.
Hoe laten ze die mensen poepen dan?![]()
![]()
Heel Europa? Nee, een klein forum bleef dapper weerstand bieden tegen de Europese onderschatting.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:54 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In tsjechië heeft de premier(?) excuses gemaakt voor o.a slechte voorbereiding qua beschermende materialen Hoe kan het toch dat Covid-19 voor vrijwel heel Europa als een verrassing leek te komen.And what rough beast, its hour come round at last,
Bijzonder mens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Mag ik je aanraken?
logisch men mag weer meer, dan gaat t weer rond.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: in China e.o. is het weer aan het oplaaien?![]()
Gezond zijn is geen garantie op een goede weerstand, maar de kans is wel groter dat je geen complicaties krijgt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me al een hele tijd afvraag: zou iemand met een goede weerstand minder vatbaar zijn voor het virus? As in minder klachten? Ik lees veel over gezonde mensen die het virus kregen, maar dat zegt niks over hun weerstand.
Gezonde mensen hebben over het algemeen een betere weerstand. Kanker, obesitas, bepaalde chronische ziekten verlagen allemaal de weerstand. Dit heeft te maken met cortisol en dat je immuunsysteem naast het bevechten van de griep, ook bezig is met de andere gezondheidsproblemen die gepaard gaan met inflammation/ontstekingen etc.
Hart- en vaatziekten en suikerziekte zijn een risico vanwege: https://www.heartlife.nl/(...)hart-en-vaatziekten/
Slecht slapen en stress verlagen ook de weerstand. Dat kan weer verband houden met bepaalde ziekten. Maar als jij als 'gezond persoon' slecht slaapt en lage vitamine D hebt bijvoorbeeld, zal je immuunsysteem niet goed functioneren. De vraag is of je dan echt onder de noemer gezond moet vallen, maar er zijn geen chronische ziekten.![]()
De maatregelen hangen vast aan de ziekenzorg. Als er in de rekenmodellen nog een dag tijd is, benutten ze die optimaal.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:55 schreef Zeroku het volgende:
[..].
Ik snap ook de paniek niet dat wij gigantisch af zouden wijken van andere landen. Voor zover ik nu zie is de aanpak van de meeste landen nagenoeg gelijk. De ene wat eerder, de ander wat later. Maar de maatregelen die uiteindelijk worden ingesteld verschillen in mijn ogen niet zo gek veel van elkaar.
Het is een pandemie, waarbij de WHO/ECDC/CDC/RIVM/GGD allemaal in een bepaald stramien schieten. Spullen en mensen worden uitgewisseld, bestellingen verdeeld. Dat neemt tijd.
Wiebes hoorde je gister bij OP1 ook heel duidelijk bepaalde woorden harder en zachter zeggen.
VERTROUWEN en hardere maatregelen. Als je er op gaat letten is het fascinerend.![]()
Nee, lezen. De meeste infecties zijn vanuit het buitenland gekomen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:00 schreef funnywell het volgende:
[..]
logisch men mag weer meer, dan gaat t weer rond.![]()
Daarom lijkt de herd immunity strategie best onvermijdelijk. Anders heb je zo weer een uitbraak als dingen open gaan. Vraag me af wat de long term strategie van Singapore is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, de rest van de wereld besmet nu Hong kong, waar dat eerst andersom was (nouja, China dan).![]()
af en toe een klysma erin en ze lopen leegquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:59 schreef onlogisch het volgende:
Mensen die op de IC liggen worden soms weken in slaap gehouden hoorde ik een dokter zeggen.
Hoe laten ze die mensen poepen dan?![]()
Ik weet het niet meer wat onvermijdelijk is. Ik lees nog teveel verhalen dat het niet houdbaar is zolang er geen vaccin is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:01 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daarom lijkt de herd immunity strategie best onvermijdelijk. Anders heb je zo weer een uitbraak als dingen open gaan. Vraag me af wat de long term strategie van Singapore is.![]()
Legio verhalen van ''superverspreiders'. Benieuwd of ze die ook meerekenen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef bitterbal het volgende:
Ja het is ook nauwelijks een keuze tenzij je bijvoorbeeld wereldwijde lockdown als serieus alternatief overweegt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:01 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daarom lijkt de herd immunity strategie best onvermijdelijk. Anders heb je zo weer een uitbraak als dingen open gaan. Vraag me af wat de long term strategie van Singapore is.And what rough beast, its hour come round at last,
wel eens inderdaad, je kan dus ook in China weer enorme een golf verwachten als ze daar weer het 'normale' leven volledig oppakkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:01 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daarom lijkt de herd immunity strategie best onvermijdelijk. Anders heb je zo weer een uitbraak als dingen open gaan. Vraag me af wat de long term strategie van Singapore is.![]()
Ik begrijp echt niet dat we anno 2020 nog steeds zoveel onduidelijkheid hebben over de statistieken, verder blijft het nieuws uit het buitenland ook zeer beperk binnenkomen anders dan maatregelen en statistieken.![]()
Geen enkele strategie is houdbaar voor jaren zonder vaccin, omdat je dan weer een variant krijgt waar mensen niet immuun tegen zijn. Denk ik.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:03 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer wat onvermijdelijk is. Ik lees nog teveel verhalen dat het niet houdbaar is zolang er geen vaccin is.![]()
Snotteren volgensmij juist nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niezen niet, snotteren wel? Ik weet het ook niet meer.Dit is gewoon raar :l![]()
Ja, maar ik lees zojuist dan wel dat deze strategie juist jaren gaat duren. En dan niet 2 jaar. Maar mogelijk 6 jaar.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:05 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Geen enkele strategie is houdbaar voor jaren zonder vaccin, omdat je dan weer een variant krijgt waar mensen niet immuun tegen zijn. Denk ik.![]()
En dat kan niet met een open economie. Dan zijn de economische gevolgen niet meer te overzien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja het is ook nauwelijks een keuze tenzij je bijvoorbeeld wereldwijde lockdown als serieus alternatief overweegt.
Niet dat economie boven mensenlevens moet gaan, maar de economie heeft natuurlijk ook invloed op mensen. Heel veel zelfs.![]()
De gevangen in oa. Sittard gaan mondkapjes maken, helaas niet goed genoeg voor ziekenhuizen maar voor andere toepassingen:
https://www.1limburg.nl/g(...)jes?context=topstory
En in het MUMC hebben ze een methode bedacht om mondkapjes te hergebruiken
https://www.1limburg.nl/m(...)jes?context=topstoryAlpha kenny one![]()
Kunt ook dit EN een verkoudheid tegelijkertijd hebben natuurlijk.
RIP in dat geval."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
begin nu te hoesten. schiet gelijk in de stressquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bang is niet het goede woord. Ik probeer het wel te voorkomen.![]()
![]()
Nee. Ondanks risicogroep, doe ik wat ik kan en laat het verder gaan.quote:
Denk niet dat de angst gaat bijdragen aan een goede weerstand.![]()
Naja, laten we dan maar hopen dat er na een jaar een vaccin is...quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja, maar ik lees zojuist dan wel dat deze strategie juist jaren gaat duren. En dan niet 2 jaar. Maar mogelijk 6 jaar.
Anders krijg je om de 3 weken een lockdown.![]()
Maar daarom hebben we overheden toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het was tot 2-3 weken geleden een ver van ons bed show en zo stonden het gros van de Europese bevolking er toen ook in..![]()
tuurlijk, men vraagt aan het virus waar het vandaan komt. probeer eens bij jezelf vast te stellen van wie jij de griep krijgt. kun je niet. je zult dan denken ja dat was die hoestende collega langs me of die hoestende man in de trein. maar het kan ook iemand zijn geweest die niet eens griepverschijnselen vertonen. Dat is het kansloze in dit hele gebeuren, proberen te achterhalen wie het waar heeft gebracht. We gingen er de hele tijd van uit dat wij het van Italie hierheen hebben gebracht maar het lijkt nu juist eerder andersom door de toeristen meegebracht die er op wintersport gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:01 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, lezen. De meeste infecties zijn vanuit het buitenland gekomen.
Dus succes met het in kaart brengen van de verspreiding, die energie kan beter in andere belangrijke zaken gestoken worden.![]()
Ja hoiiii.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, maar ik word liever niet ziek want ik ben alleen en dat is sowieso nooit echt handig dan![]()
Ja en nee. Griep is nooit fijn. En hoewel ik jong ben, kan je nooit zeker weten of je in het ziekenhuis belandt. Dan ben je fucked als je ziek wordt in een piek...quote:
Ben meer bang voor mijn ouders, schoonfamilie.![]()
punt is dat het voor velen pas dodelijk kan worden op het moment dat de IC's vol zittenquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bang is niet het goede woord. Ik probeer het wel te voorkomen.![]()
Waar zijn alle extra beschermende materialen, beademingsmachines enzovoort? Die hadden (in het geheim) aangekocht kunnen worden als het RIVM/de overheid dit serieus had genomen/aan had zien komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Of twee griepen tegelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:06 schreef Tyr80 het volgende:
Kunt ook dit EN een verkoudheid tegelijkertijd hebben natuurlijk.
RIP in dat geval.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:07 schreef funnywell het volgende:
[..]
tuurlijk, men vraagt aan het virus waar het vandaan komt. probeer eens bij jezelf vast te stellen van wie jij de griep krijgt. kun je niet. je zult dan denken ja dat was die hoestende collega langs me of die hoestende man in de trein. maar het kan ook iemand zijn geweest die niet eens griepverschijnselen vertonen. Dat is het kansloze in dit hele gebeuren, proberen te achterhalen wie het waar heeft gebracht. We gingen er de hele tijd van uit dat wij het van Italie hierheen hebben gebracht maar het lijkt nu juist eerder andersom door de toeristen meegebracht die er op wintersport gaan.
Dus succes met het in kaart brengen van de verspreiding, die energie kan beter in andere belangrijke zaken gestoken worden.
Kijk eens. Dat wordt al gedaan. China is paars.
Nextstrain![]()
Bij infuusvoeding is er nauwelijks ontlasting.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:59 schreef onlogisch het volgende:
Hoe laten ze die mensen poepen dan?Alpha kenny one![]()
Zelfs met vaccin gebeurt dat, kijk maar naar de normale griep ieder jaar wel mutaties. maaar dat is niet het uitgangspunt ze zoeken iets wat er voor zorgt dat het de longen niet aantast. dus een sars/mers/covid vaccine. En daar zijn ze al 17 jaar mee bezig daarom hoor je nu ook zo snel berichten dat ze misschien hebben, al die onderzoeken worden weer uit de kast getrokken en nu gaat er wel maximaal budget heen wat ze de laatste jaren niet hadden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:05 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Geen enkele strategie is houdbaar voor jaren zonder vaccin, omdat je dan weer een variant krijgt waar mensen niet immuun tegen zijn. Denk ik.![]()
Ah klinkt logisch inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:10 schreef funnywell het volgende:
[..]
Zelfs met vaccin gebeurt dat, kijk maar naar de normale griep ieder jaar wel mutaties. maaar dat is niet het uitgangspunt ze zoeken iets wat er voor zorgt dat het de longen niet aantast. dus een sars/mers/covid vaccine. En daar zijn ze al 17 jaar mee bezig daarom hoor je nu ook zo snel berichten dat ze misschien hebben, al die onderzoeken worden weer uit de kast getrokken en nu gaat er wel maximaal budget heen wat ze de laatste jaren niet hadden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: