Nee, de rest van de wereld besmet nu Hong kong, waar dat eerst andersom was (nouja, China dan).quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ergo: in China e.o. is het weer aan het oplaaien?
AD maakt er een gewoonte van geen linken erbij te posten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:23 schreef bitterbal het volgende:
voor de amsterdammers
08:18
De symptomen van het coronavirus variëren van een snotneus tot een dodelijke longontsteking – en van alles daartussenin. Hoe weet je dan of je corona hebt? Voor het gros lijkt het coronavirus verdacht veel op een griep, dus om enig onderscheid te kunnen maken, moet je naar de finesses kijken. En dat valt niet mee, zegt longarts Paul Bresser van het OLVG.
Zijn ziekenhuis heeft deze week een app gelanceerd waarmee bezorgde Amsterdammers met gezondheidsklachten kunnen checken of ze corona hebben. De deelnemers houden via de app een medisch dagboek bij met onder andere hun temperatuur en de symptomen. In een regiecentrum in het ziekenhuis lezen 24 medisch deskundigen mee. Als daar aanleiding toe is, wordt de patiënt gebeld en eventueel uitgenodigd voor verder onderzoek.
Je weet niet waar ze vandaan komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ah op die fiets.. tjaquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, de rest van de wereld besmet nu Hong kong, waar dat eerst andersom was.
Ik denk nog steeds dat het MERS/SARS gecombineerd is en het vooral diegene aangrijpt als in dit stukje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:50 schreef crystal_meth het volgende:
Duitsland heeft nu meer gevallen dan Frankrijk of Z Korea, 9360. Maar slechts 26 doden, Korea 84 en Frankrijk 148.
Beter contactonderzoek neem ik aan, waardoor ze meer gevallen vinden..
quote:MERS 2013
A key experiment, he says, will be to find where the new virus latches on to the human lung. Some scientists suspect that it might bind to the angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2) receptor, as did the SARS virus. That could be both good and bad news. The receptor is found deep in the lungs, where infections can cause severe disease, but viruses nestling there are less apt to be coughed or sneezed into the air than are those found higher in the lungs.
https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.26.919985v1.fullquote:Chinese coronavirus not only originated in China, it also prefers Chinese people who have 8 times as many ACE2 enzymes which are the
True story!quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:58 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Esther is ziedend omdat Fok! het binnen 2 weken doorhad en zij 6 jaar er over heeft gedaan
Eens, vooral met het laatste.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:49 schreef Chia het volgende:
Definieer streng. Volgens mij willen mensen wel meewerken, maar voor degenen zonder vitaal beroep en thuiswerkmogelijkheid is er nog wel veel afhankelijk van hoe verantwoord hun werkgever ermee omgaat.
Nu er van alles voor bedrijven, ondernemers en ZZP-ers is geregeld zal dat misschien ook gaan verbeteren. En is de stap naar iets strengere maatregelen van bovenaf ook weer eenvoudiger.
als ik het zo lees zijn de meesten terug gekomen uit Europaquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel Europa? Nee, een klein forum bleef dapper weerstand bieden tegen de Europese onderschatting.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:54 schreef SunZomer het volgende:
[..]
In tsjechië heeft de premier(?) excuses gemaakt voor o.a slechte voorbereiding qua beschermende materialen Hoe kan het toch dat Covid-19 voor vrijwel heel Europa als een verrassing leek te komen.
Bijzonder mens.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze ook. Arrogant wijf.twitter:EsthervdBroek81 twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 12:38:05@:EvaUitBrugge Maar dan ben je een wetenschappelijk genie van ongehoorde klasse!!!!
Mag ik je aanraken?
Oh wacht, misschien toch maar even niet... reageer retweet
logisch men mag weer meer, dan gaat t weer rond.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gezond zijn is geen garantie op een goede weerstand, maar de kans is wel groter dat je geen complicaties krijgt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik me al een hele tijd afvraag: zou iemand met een goede weerstand minder vatbaar zijn voor het virus? As in minder klachten? Ik lees veel over gezonde mensen die het virus kregen, maar dat zegt niks over hun weerstand.
De maatregelen hangen vast aan de ziekenzorg. Als er in de rekenmodellen nog een dag tijd is, benutten ze die optimaal.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:55 schreef Zeroku het volgende:
[..].
Ik snap ook de paniek niet dat wij gigantisch af zouden wijken van andere landen. Voor zover ik nu zie is de aanpak van de meeste landen nagenoeg gelijk. De ene wat eerder, de ander wat later. Maar de maatregelen die uiteindelijk worden ingesteld verschillen in mijn ogen niet zo gek veel van elkaar.
Nee, lezen. De meeste infecties zijn vanuit het buitenland gekomen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:00 schreef funnywell het volgende:
[..]
logisch men mag weer meer, dan gaat t weer rond.
Daarom lijkt de herd immunity strategie best onvermijdelijk. Anders heb je zo weer een uitbraak als dingen open gaan. Vraag me af wat de long term strategie van Singapore is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, de rest van de wereld besmet nu Hong kong, waar dat eerst andersom was (nouja, China dan).
af en toe een klysma erin en ze lopen leegquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:59 schreef onlogisch het volgende:
Mensen die op de IC liggen worden soms weken in slaap gehouden hoorde ik een dokter zeggen.
Hoe laten ze die mensen poepen dan?
Ik weet het niet meer wat onvermijdelijk is. Ik lees nog teveel verhalen dat het niet houdbaar is zolang er geen vaccin is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:01 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daarom lijkt de herd immunity strategie best onvermijdelijk. Anders heb je zo weer een uitbraak als dingen open gaan. Vraag me af wat de long term strategie van Singapore is.
Legio verhalen van ''superverspreiders'. Benieuwd of ze die ook meerekenen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:32 schreef bitterbal het volgende:
bij jinek wordt gezegd door een arts dat de 60 procent is bepaald doordat ze denken dat elke coronabesmetting 3 personen besmet.
Bij mazelen zeggen ze elke besmetting besmet weer 16 of 17 nieuwe dus moet 96 procent van de bevolking besmet zijn geweest om die groepsimmuniteit te krijgen
Die 60 procent voor corona is dus niet omdat we het niet kunnen stoppen omdat dit een gevolg is daarvan, het is dus een bewust gekozen getal.
DIt heb ik dus niet mee gekregen uit de speach van rutte
Ja het is ook nauwelijks een keuze tenzij je bijvoorbeeld wereldwijde lockdown als serieus alternatief overweegt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:01 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daarom lijkt de herd immunity strategie best onvermijdelijk. Anders heb je zo weer een uitbraak als dingen open gaan. Vraag me af wat de long term strategie van Singapore is.
wel eens inderdaad, je kan dus ook in China weer enorme een golf verwachten als ze daar weer het 'normale' leven volledig oppakkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:01 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |