SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019![]()
Asymptomatische geïnfecteerden blijken een aanzienlijke bron van besmettingen volgens professor van Immunologie van de Universiteit di Firenze Sergio Romagnani. Al die met elkaar spelende kindjes buiten met mooi weer gun ik hun plezier maar verstandig is het huidige nederlandse beleid vermoedelijk niet![]()
Dit is te zien als een bevestiging van wat een duits instituut al eerder publiceerde. Het RIVM kan mijnsinziens hun stelling dat de kans op asymptomatische besmetting gering is niet langer volhouden.
Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Maar lockdown is niet nodig hoor, RIVM heeft de situatie onder controle......quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:36 schreef Digi2 het volgende:
Asymptomatische geïnfecteerden blijken een aanzienlijke bron van besmettingen volgens professor van Immunologie van de Universiteit di Firenze Sergio Romagnani. Al die met elkaar spelende kindjes buiten met mooi weer gun ik hun plezier maar verstandig is het huidige nederlandse beleid vermoedelijk niet![]()
Dit is te zien als een bevestiging van wat een duits instituut al eerder publiceerde. Het RIVM kan mijnsinziens hun stelling dat de kans op asymptomatische besmetting gering is niet langer volhouden.
Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"It's okay to be white![]()
vandaar die lockdown, Nederlanders luisteren niet naar adviezen, die moet "verboten" krijgenquote:Op woensdag 18 maart 2020 01:36 schreef Digi2 het volgende:
Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"![]()
Het is gewoon de laatste groep die ze geplanned om de laatste groep mensen te laten besmetten voor het allemaal op lock down gaat, lijkt me een onderdeel van de strategie.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:36 schreef Digi2 het volgende:
Coronavirus: "Il 50-75% dei casi a Vo' sono asintomatici. Una formidabile fonte di contagio"
Eerst downplayen met kleine maatregelen, handen wassen etc. --> groep geinfecteerd
Daarna meer drastische maatregelen maar nog niet alles --> groep geinfecteerd
Laatste maatregelen zoals de scholen, winkels, entertainment, horeca pas dicht --> groep geinfecteerd
En als dat een paar dagen zijn gang heeft kunnen gaan gooi je alles dicht en dan maar hopen dat je goed gegokt hebt en het onder controle blijft.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Hadden we bij stap 2 al een lockdown moeten doen? Volgens Rutte moeten we bij een lockdown blijven wachten tot het vaccin klaar is. Kan nog wel een jaar durenquote:Op woensdag 18 maart 2020 01:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is gewoon de laatste groep die ze geplanned om de laatste groep mensen te laten besmetten voor het allemaal op lock down gaat, lijkt me een onderdeel van de strategie.
Eerst downplayen met kleine maatregelen, handen wassen etc. --> groep geinfecteerd
Daarna meer drastische maatregelen maar nog niet alles --> groep geinfecteerd
Laatste maatregelen zoals de scholen, winkels, entertainment, horeca pas dicht --> groep geinfecteerd
En als dat een paar dagen zijn gang heeft kunnen gaan gooi je alles dicht en dan maar hopen dat je goed gegokt hebt en het onder controle blijft.![]()
![]()
Ik weet het ook niet uiteraard. Vaccin kan iig nog wel even duren idd, ondertussen schijnen er wel middelen snel te komen die de symptomen iig flink verminderen, zodat er minder mensen op de IC komen te liggen, maar dat moeten we maar afwachten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hadden we bij stap 2 al een lockdown moeten doen? Volgens Rutte moeten we bij een lockdown blijven wachten tot het vaccin klaar is. Kan nog wel een jaar durenA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
dan heeft rutte het zelf al gekregen en zijn er heel veel doden te betreurenquote:Op woensdag 18 maart 2020 01:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hadden we bij stap 2 al een lockdown moeten doen? Volgens Rutte moeten we bij een lockdown blijven wachten tot het vaccin klaar is. Kan nog wel een jaar duren![]()
Een (voorlopig) medicijn dat symptomen kan onderdrukken zodat er minder IC opnames zijn zou echt een godswonder zijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Waarom doen ze niet even noodpakketjes chloroquine uit helikopters dumpen? Dat scheen te helpen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:52 schreef DonDruiper het volgende:
Een (voorlopig) medicijn dat symptomen kan onderdrukken zodat er minder IC opnames zijn zou echt een godswonder zijn.![]()
https://www.facebook.com/BeSiteBV
“Ah, potdomme… Met man en macht werkten we de afgelopen dagen aan AchterhoekBezorgd.nl. Een gratis platform waarmee Achterhoekse horecabedrijven deze Corona-crisis door gaan komen. Puur uit naoberschap. En, okeeee, omdat we de komende tijd ook zelf graag ons schnitzeltje willen blijven eten 🙂. In alle euforie zagen we alleen één klein detail over het hoofd. Achterhoek bezorgt is natuurlijk gewoon met een t. Wij wilden een knipoog maken naar een bekende naam, maar daarmee is het alsof we heel bezorgd zijn. Dat zijn we natuurlijk ook, maar het gaat ons om bezorgen. Dus hierbij verhuizen we met ons platform AchterhoekBezorgd.nl rap naar http://bit.ly/2IW5kBi. Zo. Hebben we het niet meer over. En ohja AchterhoekBezorgd.nl verwijst gewoon netjes door 😉.
Waar we het nog wél over willen hebben, is over jullie. Wát een overweldigende reacties! Horecabedrijven die zich massaal aanmelden, enthousiaste mensen die niet kunnen wachten om hun eerste maaltijd te bestellen en ook de ondernemers die spontaan hun hulp toezeggen. Dát is waar het om gaat, hier in de Achterhoek. Dát is hoe we Corona hier samen gaan overwinnen. Blijf veilig en help elkaar waar dat kan!” #achterhoekbezorgd #achterhoekbezorgt![]()
twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@NBCNews @BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
![]()
Boom!quote:Op woensdag 18 maart 2020 02:00 schreef THEFXR het volgende:
twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@:NBCNews @:BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Verrassendquote:Op woensdag 18 maart 2020 02:00 schreef THEFXR het volgende:
twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 19:07:58@:NBCNews @:BBCBreaking More than 5,000 people in the US have now tested positive for the coronavirus. https://t.co/riQsCwrK3u reageer retweet
![]()
5,637(+1265) (+29%)
VSIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
New York confirms its 12th death from COVID-19, and 1,374 cases total, 432 more than yesterday. (The New York Times)
De staat.
https://www.nytimes.com/2(...)new-york-update.htmlIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik blijf voorlopig roken, bij de mannelijke patienten in China was de overgrote meerderheid niet-roker (volgens 2 studies), terwijl 50.8% van de mannen daar rookt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke, dus nu direct stoppen met e-smoken met nicotine???
Tenzij de rokers logen omdat ze vreesden "getriageerd" te worden....are we infinite or am I alone![]()
Oke dankquote:Op woensdag 18 maart 2020 02:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik blijf voorlopig roken, bij de mannelijke patienten in China was de overgrote meerderheid niet-roker (volgens 2 studies), terwijl 50.8% van de mannen daar rookt.
Tenzij de rokers logen omdat ze vreesden "getriageerd" te worden....![]()
https://en.wikipedia.org/(...)_medical_cases_chartquote:Op woensdag 18 maart 2020 02:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat zal het vast goed doen op de beurs morgen
Vooral in de staat waar Wall Street zit...In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Heb wel het gevoel dat de VS dit serieuzer neemt dan Nederland.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
twitter:chrisklomp twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 22:08:33Er zijn vannacht besmette mensen vanuit IC's in Brabant overgeplaatst naar noordelijker gelegen ziekenhuizen. Op dit moment 135 mensen op een IC #coronavirus reageer retweet
![]()
Benieuwd naar de cijfers vandaag en dan met name uit Italië..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou dat geven ze niet al te graag als je al kritiek bent de bijwerkingen zijn niet mals.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:54 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waarom doen ze niet even noodpakketjes chloroquine uit helikopters dumpen? Dat scheen te helpen.![]()
Bijna meer dan 200.000 besmettingen wereldwijd inmiddels“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Waarvan 82,779 zijn genezen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Bijna meer dan 200.000 besmettingen wereldwijd inmiddelsZuiger van het FOK!-OMT![]()
Colombia roept noodtoestand uit
In Colombia is woensdag de noodtoestand uitgeroepen. Wat dit precies voor het land in gaat houden, wordt later op de dag bekend gemaakt.
Wel is al duidelijk dat ouderen van 70 jaar of ouder worden opgeroepen om in thuisisolatie te gaan tot 31 mei. Dit moet vrijdag ingaan om 7.00 uur 's ochtends lokale tijd. Zij mogen alleen hun huizen uit om boodschappen en medicijnen te halen, of om naar de dokter of de bank te gaan.
In Colombia zijn tot nu toe 75 mensen besmet geraakt met het COVID-19-virus. Zover bekend is er nog niemand overleden.
https://www.nu.nl/coronav(...)n-thuisisolatie.html![]()
Zo, na bijna 2.5 maand (sinds 07-01) dit virus te hebben gevolgd ben ik er voor het eerst wel echt klaar mee.![]()
Scholen in California blijven dicht tot het najaar.
https://twitter.com/ABC/status/1240083008687869953Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
En we zijn er nog lang nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 06:32 schreef asco het volgende:
Zo, na bijna 2.5 maand (sinds 07-01) dit virus te hebben gevolgd ben ik er voor het eerst wel echt klaar mee.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Oooowwwwhhhhhh.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
https://www.elsevierweekb(...)mpaign=share_twitter
Pijnlijk om terug te lezen
24 jjanuari "Het is niet zo heel besmettelijk"Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
nee was al pijnlijk om die onzin vanaf t begin te lezen, dikke facepalm had ik bij t eerste bericht van ze alquote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Pijnlijk om terug te lezen![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Pijnlijk om terug te lezen![]()
![]()
ADquote:Het aantal nieuwe coronavirusinfecties in Zuid-Korea ziet een lichte stijging voor de tweede dag op rij, met 93 nieuwe gevallen. De stijging, die het totale aantal besmettingen in het land op 8.413 brengt, volgt op een dagenlange neerwaartse trend. Het dodental staat nu op 84.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Daar ben ik mij zeer van bewust.quote:
Maar het constante nieuws volgen, toch wetende waar dit heengaat (Op 27-01 bv vertelde ik in een appgroep dat EK, F1 etc zou worden afgelast) begint zijn tol te eisen.
Er komt een hoop dood en verderf onze kant op en nóg zijn er mensen met een plaat voor hun kop. Te vermoeiend.![]()
Opruimslotje.
[ Bericht % gewijzigd door Lonaa op 18-03-2020 07:36:30 ]Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Opgeruimd. Hou het ontopic en relevant. Ook 's nachts. Dit was niet oke en niet oke wakker worden.Sterkheidsbaas van alles.![]()
Mods
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dag mensen,
Helaas weet ik het niet goed meer. Ik heb me vandaag voor de tweede dag op rij ziek gemeld omdat ik verkouden ben, hoofdpijn heb en aan het hoesten ben.
Ik ben op een of andere manier binnen een week van "het is maar een griepje" naar bang gegaan. Daar komt nog eens bij dat ik ook astma heb en me dus best wel zorgen aan het maken ben.
Daarbij komt dat ik helemaal geen vertrouwen heb in die groepsimmuniteit als ik astma heb. Het voelt een beetje als geofferd worden.
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?![]()
Bij klachten altijd thuis blijven. Geen risico nemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Helaas weet ik het niet goed meer. Ik heb me vandaag voor de tweede dag op rij ziek gemeld omdat ik verkouden ben, hoofdpijn heb en aan het hoesten ben.
Ik ben op een of andere manier binnen een week van "het is maar een griepje" naar bang gegaan. Daar komt nog eens bij dat ik ook astma heb en me dus best wel zorgen aan het maken ben.
Daarbij komt dat ik helemaal geen vertrouwen heb in die groepsimmuniteit als ik astma heb. Het voelt een beetje als geofferd worden.
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaarquote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Toen zat Wuhan toch al in lockdown ook 😂??![]()
Wat doe je uberhaupt op kantoor, mezelf ziek gemeld, zoeken t maar uit. Heel deze situatie bewijst maar dat bedrijven geen fuck om hun mensen geeft.quote:Op woensdag 18 maart 2020 01:40 schreef Sjemmert het volgende:
Collega zit hier nu met flinke koorts, echt sommige mensen....![]()
FML.... R.i.p. aan de nabestaanden![]()
Thanks!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:40 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Bij klachten altijd thuis blijven. Geen risico nemen.![]()
huisarts bellen en thuis blijven, beterschap!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Dat filmpje van dat Italiaanse ziekenhuis waar niemand geneest zit me echt dwars; gaat het hier misschien om een gemuteerde versie die veel agressiever is?
Ik heb het aan iemand laten zien die zo'n type "RIVM-GODEN" en "RUTTE IS EEN STERKE LEIDER!" is. Zijn reactie op het filmpje: "Ze hebben het daar allemaal gewoon helemaal verkeerd aangepakt!"![]()
![]()
![]()
![]()
Dan ben je prima bezig de richtlijnen te volgen. Thuis blijven en uitzieken. Wens je veel beterschap.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Helaas weet ik het niet goed meer. Ik heb me vandaag voor de tweede dag op rij ziek gemeld omdat ik verkouden ben, hoofdpijn heb en aan het hoesten ben.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:42 schreef nixxx het volgende:
[..]
huisarts bellen en thuis blijven, beterschap!Bedankt voor de berichtjes. Volgens mij maak ik de juiste beslissing.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dan ben je prima bezig de richtlijnen te volgen. Thuis blijven en uitzieken. Wens je veel beterschap.![]()
Waar is het te zien?quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:43 schreef ToT het volgende:
Dat filmpje van dat Italiaanse ziekenhuis waar niemand geneest zit me echt dwars; gaat het hier misschien om een gemuteerde versie die veel agressiever is?
Ik heb het aan iemand laten zien die zo'n type "RIVM-GODEN" en "RUTTE IS EEN STERKE LEIDER!" is. Zijn reactie op het filmpje: "Ze hebben het daar allemaal gewoon helemaal verkeerd aangepakt!"![]()
![]()
![]()
Ja ik zou ook gewoon thuis blijven.
Wij moeten al bij een kuchje of neusverkoudheid nu al thuis blijven om dan wel thuis te werken.
Wel een hele verbetering zo.
Alleen dan elke dag een activiteitsrapport invullen over wat je nou gedaan hebt voelt wel een beetje wantrouwend aan....Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte![]()
Ziekmelden, niet over twijfelen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?
Je bent besmettelijk dus blijf thuis voor jezelf en voor anderen.Go hard or go home![]()
Hoezo genezen er geen mensen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:43 schreef ToT het volgende:
![]()
In Nederland genezen er iig wel genoeg.![]()
Op de IC's vertonen ze geen tekenen van verbetering. Dat was de boodschapquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoezo genezen er geen mensen?
In Nederland genezen er iig wel genoeg.Go hard or go home![]()
Hier wel. Althans, daar ga ik vanuit. Ik ga niet in dossiers van patiënten, maar er is gisteren iemand van de IC naar kliniek gegaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Op de IC's vertonen ze geen tekenen van verbetering. Dat was de boodschap![]()
![]()
Dat klinkt dan weer hoopvol.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hier wel. Althans, daar ga ik vanuit. Ik ga niet in dossiers van patiënten, maar er is gisteren iemand van de IC naar kliniek gegaan.Go hard or go home![]()
Ik heb het hier ook opgegeven bij een aantal mensen in mijn omgeving. Zelfs bij mijn vader, die notabene met zijn 74 jaar en lichte hartklachten in een risicogroep zit (maar die is sowieso enorm tegendraads en koppig, als iedereen a zegt doet hij b. Gelukkig snapt mijn moeder het wel).quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:43 schreef ToT het volgende:
![]()
Het wordt straks een 'told you so' situatie.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Uitzondering op de regel!!!1!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:52 schreef funnywell het volgende:
https://www.ed.nl/binnenl(...)r-een-hel~a62fb1457/![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)Qb9Ho_rj8liZ-Jd9GZNoquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In Nederland genezen er iig wel genoeg.![]()
Ik vind dat mijn bedrijf er tot nu toe erg goed mee omgaat. Vorige week was de thuiswerkcapaciteit nog onbekend, inmiddels is bijna iedereen probleemloos thuis aan het werk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:42 schreef funnywell het volgende:
[..]
Wat doe je uberhaupt op kantoor, mezelf ziek gemeld, zoeken t maar uit. Heel deze situatie bewijst maar dat bedrijven geen fuck om hun mensen geeft.![]()
![]()
https://bing.com/covidquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In Nederland genezen er iig wel genoeg.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,
Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?Narf!![]()
Ja dat verbaasde me ook. Volgens mij is de tendens namelijk heel anders, dat er wel degelijk mensen genezen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Op de IC's vertonen ze geen tekenen van verbetering. Dat was de boodschapOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Was een relatief jonge man (52 geloof ik). Ik kan vandaag nog wel eens kijken.quote:
De meeste mensen komen hier trouwens niet op de IC. En vanuit de kliniek gaan er ook genoeg naar huis. Gisteren een stuk of 3 geloof ik.![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)immuniteit~a99537fa/quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Trieste is dat ze ook nu nog dwars tegen het WHO ingaan, o.a. met amper testen en inzetten op groepimmuniteitquote:Nederland moet er niet blind van uitgaan dat groepsimmuniteit ontstaat voor het Covid-19 virus. Daarvoor waarschuwt wereldgezondheidsorganisatie WHO.quote:Testen is hét cruciale middel om het virus onder controle te houden’’, zei Hans Kluge, Europees directeur van de WHO![]()
Ruslandquote:oogt niet echt geloofwaardig
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Dit virus is nog niet klaar met jou.quote:Op woensdag 18 maart 2020 06:32 schreef asco het volgende:
Zo, na bijna 2.5 maand (sinds 07-01) dit virus te hebben gevolgd ben ik er voor het eerst wel echt klaar mee.![]()
Hij ziet er wel verrot uit voor iemand van 43, zo op die foto!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:52 schreef funnywell het volgende:
https://www.ed.nl/binnenl(...)r-een-hel~a62fb1457/![]()
![]()
Wellicht omdat zij veel ouderen daar hebben en niet 50/50quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja dat verbaasde me ook. Volgens mij is de tendens namelijk heel anders, dat er wel degelijk mensen genezen.![]()
Uit liveblog Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)t-en-op-oppervlaktesquote:’Virus kan uren overleven’
Het nieuwe coronavirus kan urenlang overleven op oppervlaktes of in de lucht. Dat blijkt uit een door de Amerikaanse overheid gefinancierd onderzoek dat dinsdag is gepubliceerd in het toonaangevende medische tijdschrift New England Journal of Medicine.
Wetenschappers ontdekten dat het virus na twee tot drie dagen nog te detecteren is op plastic en roestvrij staal en tot 24 uur op karton. Het team van wetenschappers van de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) en van de universiteiten van Californië, Los Angeles en Princeton gebruikte een vernevelaar om een hoestende of niezende persoon te simuleren en stelde vast dat het virus nog drie uur in de lucht te vinden was.
Er is wel kritiek van enkele wetenschappers op het onderzoek. Ze zeggen dat de dreiging vanuit de lucht mogelijk overdreven kan zijn.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 07:59:04 ]![]()
24 uur max op karton is wel fijn ivm boodschappenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Uit liveblog Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)t-en-op-oppervlaktes![]()
Helaas zijn er ook onder de leidinggevenden mensen die het niet snappen of er zelfs een machtsstrijd van maken. Eigenlijk zou er een meldpunt mogen komen voor werkgevers die hun personeel nodeloos verplichten op te dagen terwijl je prima vanuit huis kunt werkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.![]()
Serieuze vraag; wat gebeurt er op de kliniek wat men thuis niet kan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Was een relatief jonge man (52 geloof ik). Ik kan vandaag nog wel eens kijken.
De meeste mensen komen hier trouwens niet op de IC. En vanuit de kliniek gaan er ook genoeg naar huis. Gisteren een stuk of 3 geloof ik.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Thanks!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.![]()
Ik denk dat werkgevers wat thuiswerken aangaat wellicht iets te weinig vertrouwen hebben in hun personeel. Ik zij altijd tegen de baas aan medewerkers die in de sneeuw vastzitten of in de file staan heb ik niks. Toegeven niet altijd mogelijk maar wel als het om IT banen gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de ICquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Serieuze vraag; wat gebeurt er op de kliniek wat men thuis niet kan?![]()
Gekeken. Bijzonder ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:54 schreef ToT het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)Qb9Ho_rj8liZ-Jd9GZNo
Akelig beeld ook, al die gasten die daar met buik naar beneden levenloos liggen.![]()
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja dat verbaasde me ook. Volgens mij is de tendens namelijk heel anders, dat er wel degelijk mensen genezen.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
Is onderdeel van de behandeling voor mensen met een dubbele longontsteking (ook voor covid-19)quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gekeken. Bijzonder ja.
Akelig beeld ook, al die gasten die daar met buik naar beneden levenloos liggen.![]()
Dit dus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de IC![]()
![]()
Ja er werden me hier woorden in de mond gelegd, maar ik besloot het deze keer ff te negeren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.![]()
Met je eens maar dat is geen open democratische samenleving. Hun dictator mag tot 2036 daar blijven heb ik begrepen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ruslandoogt niet echt geloofwaardig
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de ICAh helder. Thanks.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik meen gisteren hier gelezen te hebben dat als bedrijven niet meewerken aan het laten thuiswerken dat ze dan in eerste instantie zware boetes opgelegd kunnen krijgen en in het zwaarste geval gesloten kunnen worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook onder de leidinggevenden mensen die het niet snappen of er zelfs een machtsstrijd van maken. Eigenlijk zou er een meldpunt mogen komen voor werkgevers die hun personeel nodeloos verplichten op te dagen terwijl je prima vanuit huis kunt werkenPerhaps you've seen it, maybe in a dream.
Vrijwel alleen maar oudere patiënten, op dus een uitzondering na.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.![]()
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat werkgevers wat thuiswerken aangaat wellicht iets te weinig vertrouwen hebben in hun personeel. Ik zij altijd tegen de baas aan medewerkers die in de sneeuw vastzitten of in de file staan heb ik niks. Toegeven niet altijd mogelijk maar wel als het om IT banen gaat.
Mijn werkgever pusht eigenlijk al tijden op thuiswerken (want duurzaam is lekker hip en als grootbank moet je je daar voor inzetten natuurlijk), en dat gaat ook nu vrijwel iedereen verplicht thuis zit redelijk vlekkeloos.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:01 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Is onderdeel van de behandeling voor mensen met een dubbele longontsteking (ook voor covid-19)![]()
Het lijkt me vooral lastig behandelen zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Kantoorbanen kunnen idd meer dan prima vanuit huis. Vaak nog efficiënter ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.
Mijn werkgever pusht eigenlijk al tijden op thuiswerken (want duurzaam is lekker hip en als grootbank moet je je daar voor inzetten natuurlijk), en dat gaat ook nu vrijwel iedereen verplicht thuis zit redelijk vlekkeloos.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zag dergelijke beelden vooor het eerst een maandje terug opduiken, heel onwerkelijk.En een hele goede realitycheck wat er gaande is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?![]()
![]()
Extra kans op besmetting ook voor het personeel ivm behandelingen tegen doorliggen e.d.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral lastig behandelen zo.![]()
Ik vindt het toch ook wel prettig om zo af en toe persoonlijk contact met collega's te hebben. Maar dat is nu niet slim natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.
Mijn werkgever pusht eigenlijk al tijden op thuiswerken (want duurzaam is lekker hip en als grootbank moet je je daar voor inzetten natuurlijk), en dat gaat ook nu vrijwel iedereen verplicht thuis zit redelijk vlekkeloos.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: